Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu ons 24 jul 2013, 18:06

PP1- Sundh-Ola-Cehlarik
Hjelm-Klasen

PP2- Hedman-Chris-Persson
Gunnar- Cam
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 17:33

#30 Daniel Bellissimo  
#1 David Rautio  

#10 Johan Fransson
#6 Daniel Gunnarsson  
#33 Andreas Hjelm  
#39 Robin Jonsson  
#2 Dean Kukan  
#3 Marcus Oskarsson
#7 Jan Sandström  
#11 Pavel Skrbek

#29 Chris Abbott
#24 Cam Abbott
#38 Lars Bryggman
#26 Peter Cehlárik
#52 Karl Fabricius
#36 Niklas Fogström
#9 Johan Forsberg
#25 Anton Hedman
#86 Linus Klasen
#97 Per Ledin
#19 Daniel Mannberg
#16 Niklas Olausson
#17 Linus Persson
#13 Oscar Sundh  
#41 Vyacheslav Trukhno
#23 Lucas Wallmark

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Lars158 ons 31 jul 2013, 17:36

Så man har koll på numren imorgon

Lars158

Inlägg av Lajon tor 01 aug 2013, 00:28

Fan, ser bra ut det laget Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4397

Inlägg av Old Brooklyn tor 01 aug 2013, 20:24

Tankar efter första isträningen.

Klasen - Olausson - Forsberg på första isträningen. Slava med Ledin och Sundh. Oväntade val även om det är alldeles för tidigt att säga någonting.

Abbott - Abbott - Persson. Där är den enda relativt säkra kedjan.

Fabricius - Fogström - Cehlarik. Fabbe och Fogström körde med en junior medan Cehlarik var frånvarande.

Klasen - Olausson - Forsberg. Intressant. Ingen "gnuggarkedja" direkt.

Ledin - Trukhno - Sundh. Också lite oväntat. Nu kan jag inte mycket om Trucken, men detta måste väl ses som en rak motsats till kedjan ovan. Mycket kraft dock.

Vilka är kvar då? Hedman förstås. Vem petar han - Cehlarik? Inte direkt samma spelartyp. Fabricius? Nä, det här blir svårt. Ser fram emot rapporter från lördagens träning så Abbotts är tillbaka.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Lars158 tor 01 aug 2013, 21:03

Jag tror inte man kan dra många slutsatser av dagens träning angåande kedjor.
Hedman dök ju upp bara alldeles på slutet, Abbotts och Cehlarik borta. Kan se väldigt annorlunda ut med dom med och det dom plockade ihop idag var bara nånting som blev. Eller så är det nära det dom har tänkt. Helt omöjligt läsa ut med så många borta.

Lars158

Inlägg av Slapshot tor 01 aug 2013, 21:19

Hedman & Cehlarik turas väl om att sitta på läktaren som ifjol. Personligen tror jag att Trukhno får svårt under elitserien. Lär väl få spela mycket under försäsongen men känslan är att det finns bättre spelare i laget. Det är ju bara spekulationer som sagt. Sen blir det ju alltid skador...

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Lars158 tor 01 aug 2013, 21:37

Slapshot skrev:Hedman & Cehlarik turas väl om att sitta på läktaren som ifjol. Personligen tror jag att Trukhno får svårt under elitserien. Lär väl få spela mycket under försäsongen men känslan är att det finns bättre spelare i laget. Det är ju bara spekulationer som sagt. Sen blir det ju alltid skador...

Ja att Hedman fick läktarplats övergår mitt förstånd. Även om inte nån var direkt rå usel i serien så nog är Hedman bättre än några som slapp läktarplats i mitt tycke.

Lars158

Inlägg av pingu tor 01 aug 2013, 21:57

Ja Hedman bidrar alltid med grym inställning och motståndarna oroar sig alltid när han är på isen dock blev han allt bättre på Rönkenhockeyn under året och i slutspelet var han grym! Så i år räknar jag kallt med mer speltid till Hedman. Sätt någon av Forsberg eller Ledin på läktaren om nu inte Trucken får svårt att hänga med.
pingu
pingu

Inlägg av Snikne Ville tor 01 aug 2013, 22:56

Chris, Cam, Forsberg, Sundh, Hedman, Ledda, nog borde vi bli jobbiga att möta iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Jonken lör 03 aug 2013, 14:09

Intressant med Klasen & Olausson i samma kedja. Och givetvis: Smart av tränarna i så fall att komplettera detta med grym forecheckande högerskytt som Forsberg. Väljer Rönken & Co att verkligen ge denna lina förtroende framöver; skulle onekligen vara mycket intressant! Men med Niklas & Linus i samma kedja; kommer att ställa ännu högre krav på Klasens spel utan puck. Även om Forsberg är grym på check; så krävs det två effektiva forwards högt uppe i banan "to tango" här.

Offensivt borde #16 och #86 tillsammans innebära hockeygodis av den grannare varianten. #9's fysik, attityd & högerfattning borde ge båda de spelgenierna både trafik framför motståndarkassen -samt ett rättvänt blad att hitta, -när man kommer i ett mer "flygande" med fart. Här behöver man nog aldrig påpeka åt Johan att gå på mål -vilket alltid är otroligt uppskattat av tekniska lirare, som gärna vill få lite extra tid med pucken. (Även om jag gärna ser att både #16 & #86 skulle börja leverera ifrån sig trissan lite snabbare; innan motståndarna har hunnit räkna in ordentligt.)

Inte alls omöjligt att tränarna (iaf så här i början) -resonerar lite som jag gör:
Kedjorna 1 och 2 ska ha en högerfattad ytter. Och de troliga två för denna uppgift i nuläget iaf är Linus Persson & Johan Forsberg. Linus skall ju förstås vara given med bröderna A i ena.

Ju mer jag funderat på det: Undra vad Sundh & Hedman skulle kunna uträtta tillsammans? Den genomsamma kraften de båda besitter är ju onekligen en lockande tanke.... Intressant att ha en "rak" kedja som skulle kunna producera i första hand mer på ren kraft -istället för teknisk briljans... Inte lätt att försvara sig emot en kedja, -där flera av spelarna inte alls drar sig för att "åka igenom" försvarande motståndare. Rönkens uttalade mål med kommande säsongen -är ju mer rörlighet & aktivitet från backarna offensivt. Som back kan man ju inte älska en kedja nog; där flera av killar släpper ifrån sig pucken, rammar kassen och tuggar in returerna kväll efter kväll. Sedan att killarna kedjan i allra högsta grad även själva kan näta utan back-hjälp -är ju hur bra som helst!

Lyckas man få större skillnader på hur olika kedjor jobbar offensivt; är mycket svårare för motståndare att hålla koll på och försvara sig emot i en hockeymatch. Att vara offensivt framgångsrik med lite hårdare tag, har genom åren försvunnit mer och mer i SHL-hockeyn...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7062

Inlägg av Diktatorn lör 03 aug 2013, 17:08

Kommer på så mycket för- och motargument angående Klasen-Ola linan att man blir alldeles kollrig, Men om man ska sammanfatta med ett ord: Spännande!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 721

Inlägg av Dentos lör 03 aug 2013, 18:54

Jag tror fan det blir tufft att peta folk på forwardssidan. Det ser ju så jävla bra ut! Själv skulle mina linor se ut såhär:

Klasen-Olausson-Sundh
Cam-Chris-Persson
Hedman-Trucken-Cehlarik
Fabbe-Fogge-Ledin.
Reserver: Pitefoppa och Bryggman/Wallmark/Mannberg
Då har jag personligen aldrig sett Bryggman eller Wallmark spela mer än enstaka tillfällen. Sen skulle självklart skador tillkomma vilket gör att spelare som Mannberg , Wallmark och Bryggman får chans till mera speltid.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Slapshot lör 03 aug 2013, 19:30

Ja man undrar ju hur Wallmark och Cehlarik ska få speltid i det där getingboet! Ska till en vääääldans massa skador innan ungdomarna får chansen. Tyvärr har ju inte Rönken blivit känd för att satsa på ungdomarna på gott och ont...Det blir väl som vanligt att de hetaste för kvällen spelar vilket är helt rätt. Nog finns det konkurrens alltid!

Slapshot

Inlägg av Old Brooklyn lör 03 aug 2013, 19:35

Ja det är ju svårt att veta hur det blir eftersom magi och samspel mellan spelare ibland bara kommer plötsligt och i oväntade formationer, som Cehlarik, Fogström och Vihko i fjol - eller för den delen att den här på forumet ganska bespottade Persson skulle visa sig vara den tredje trillingen Abbott. Men det är ju bara att spåna på - det är ju det den här delen av året är till för.

De forwards som mer eller mindre (i mina ögon) är garanterade en plats i laget så här från början är; Abbottx2, Persson, Olausson, Klasen, Sundh, Ledin och Fogström.

Det betyder att några av; Fabricius, Cehlarik, Hedman, Forsberg, Mannberg, Trukhno, Wallmark och Bryggman kommer att petas ifall vi slipper skador.

Trucken, Wallmark och Mannberg är "typ" centrar, så de borde väl konkurrera med varandra? (Visst centrade även Hedman lite i fjol?) Svårt att sia här eftersom jag kan alldeles för lite om både Trucken och Wallmark, och Mannberg känns bäst på kanten. Det känns även om att alla tre kan få spela några matcher i Asplöven.

Bryggman räknar jag som reserv/Asplöven så här i början av säsongen.

Nåväl, då kör vi (igen).
Abbott - Abbott - Persson
Klasen - Olausson - Hedman
Cehlarik - Fogström - Sundh
Ledin - Trukhno - Fabricius
Reserv: Forsberg

Under säsongen tar Forsberg över Fabricius roll och Wallmark petar Trucken. Så - klappat och klart.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av pingu lör 03 aug 2013, 20:55

Bra kedjor!
Dentos skrev:Jag tror fan det blir tufft att peta folk på forwardssidan. Det ser ju så jävla bra ut! Själv skulle mina linor se ut såhär:

Klasen-Olausson-Sundh
Cam-Chris-Persson
Hedman-Trucken-Cehlarik
Fabbe-Fogge-Ledin.
Reserver: Pitefoppa och Bryggman/Wallmark/Mannberg
Då har jag personligen aldrig sett Bryggman eller Wallmark spela mer än enstaka tillfällen. Sen skulle självklart skador tillkomma vilket gör att spelare som Mannberg , Wallmark och Bryggman får chans till mera speltid.
pingu
pingu

Inlägg av Slapshot lör 03 aug 2013, 21:29

Mannberg kan vi väl redan nu utesluta? Han visar gång på gång att han inte är elitseriemässig. Asplöven nästa!

Slapshot

Inlägg av Ingemar lör 03 aug 2013, 21:48

Mycket spekulationer och många som gärna sätter etablerade SHL-spelare på läktaren för att få se Cehlarik i en kedja.
Efter att ha sett formationerna på ispremiären tror jag att det coacherna har i bakhuvudet att starta med om alla är friska och hela är:
Ledin - Trukhno - Sundh
Klasen - Olausson - Forsberg
Fabricius - Fogström - Hedman
Chris - Cam - Persson
Resten av youngsters får vänta på sin tur vid skada, men kommer självklart att luftas under Tråffyn.
Läste fö nånstans att kukan tagit stora kliv på fystesterna så han kanske är den som slår på stort i höst?=
Annars har jag på lut att Gunnar lär ta för sig mer och att Klasen blir typ årets spelare i SHL Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av Old Brooklyn lör 03 aug 2013, 22:10

Ingemar skrev:Mycket spekulationer och många som gärna sätter etablerade SHL-spelare på läktaren för att få se Cehlarik i en kedja.
Efter att ha sett formationerna på ispremiären tror jag att det coacherna har i bakhuvudet att starta med om alla är friska och hela är:
Ledin - Trukhno - Sundh
Klasen - Olausson - Forsberg
Fabricius - Fogström - Hedman
Chris - Cam - Persson
Resten av youngsters får vänta på sin tur vid skada, men kommer självklart att luftas under Tråffyn.
Läste fö nånstans att kukan tagit stora kliv på fystesterna så han kanske är den som slår på stort i höst?=
Annars har jag på lut att Gunnar lär ta för sig mer och att Klasen blir typ årets spelare i SHL Wink

Tja, själv satte jag Pitefoppa som reserv istället för Cehlarik. Forsberg gjorde 10 poäng i fjol på 39 matcher och 10 poäng året innan på 55 matcher för Skellefteå. Cehlarik, 18 år, gjorde 6 poäng på 8 matcher för Luleå förra säsongen. Klart Cehlarik går före i min bok. Sen kanske Forsberg spelar ett suveränt tvåvägsspel med imponerande defensiv, men det är knappast det som behöver förbättras i årets LHF som jag ser det.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Purre lör 03 aug 2013, 22:18

Jag är lite tveksam till Ledin, han har inte rosat marknaden senaste åren men han lär väl ha en plats med tanke på att han ses som ett stort namn. Personligen vill jag se en mycket bättre Ledin om han ska ha mer än några inhopp i en 4e line, vi är inte Timrå (bottenlag)!

Purre

Antal inlägg : 276

Inlägg av Ingemar lör 03 aug 2013, 22:40

Jo kan så vara.
Jag skrev inte vad jag hoppas, utan vad jag tror att tränarstaben räknar in som startfemmorna i grunden - som jag tror. Sen kommer givetvis sjukdomar och skador att se till att youngsters får chansen och tar dom den lär nån få vila. Vem det då blir som petas vette fan Smile
Lyxproblem på pappret för coacherna som det ser ut.
Att tro att Rönken & co ska sätta nyvärvade Ledin/Foppa på läktarn redan från start....? Nä det kan vi glömma.
F.ö. tycker jag att det ser fördjävla bra ut.
Kanske en back till in om Cheese får nåt bra hugg? Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av Diktatorn lör 03 aug 2013, 23:45

Tror Cehlarik tar plats brevid Fogen iallafall till en början och petar hedman/fabbe
Diktatorn
Diktatorn

Inlägg av Old Brooklyn sön 04 aug 2013, 00:22

Ja, det är möjligt att både Osten och Rönken ser något stort hos Forsberg men som jag ser det är han knappast någon tung värvning som Ledin ändå får betraktas som. Men som sagt, han är bra på rören och kan spela bra hemåt - så han kan mycket väl vara tänkt att fylla de brister som Olle och Klasen har i en kedja. Och handlar det om platsen bredvid dessa herrar så tvivlar jag på att Cehlarik är påtänkt.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Slapshot sön 04 aug 2013, 08:47

Cehlarik och ungdomarna kommer garanterat få spela european trophyn men när serien drar igång blir det nog inte mer än inhopp vid skador till en början iaf. Om nu inte nån av dom öser in poäng förstås. LHF värvar inte från Skellefteå respektive HV71 för att sätta spelarna på läktaren i första taget. Tror den som är närmast läktaren är Hedman faktiskt precis som förra säsongen.....

Edit: tror inte heller Truchno kommer spela i LHF mycket. Den värvning jag tror minst på. Den platsen tar Bryggman eller Cehlarik under seriens gång.

Slapshot

Inlägg av knutten sön 04 aug 2013, 09:28

Vi har samma inställning till Trukhno nu som vi hade för Sandell när han skrev på Smile

Nåja, de har sagt att alla spelare kommer att få visa upp sig. Men när man tittar på laget så undrar man ju lite vilka av de etablerade de unga spelarna ska peta.

Forsberg passar in med sin spelstil i Luleå. Jag har svårt att tro att han skulle ställas utanför. Men han ska ju prestera också.
Trukhno är osäker. Grym fysik hade han ju tydligen i alla fall.

Känslan jag har är att Ledin kommer att överraska. Kan mycket väl bli så att Ledin och Forsberg ställs utanför och Wallmark och Cehlarik får deras platser, men det känns lite osannolikt. Hedman känns självskriven, så jag vet inte riktigt varför han ska behövas offras heller likt han gjordes förra säsongen.

Svårt.

knutten

Antal inlägg : 327

Inlägg av Huselius1 sön 04 aug 2013, 10:23

Wallmark gick till oss för att få istid och förtroende i ett SHL lag. Jag börjar tro att det kan bli väldigt svårt samtidigt som jag tror att han inte vill bli utlånad till allsvenskan igen.

Jag tycker att vi satsar på Cehlarik och Wallmark och låter Bryggman-Mannberg och eventuellt Trucken få börja i Aspis. Lägg därtill Oskarsson till en början.

Kedjorna vågar jag inte sia om såhär tidigt men det ser onekligen bra ut på pappret!

Huselius1

Antal inlägg : 108

Inlägg av Dentos sön 04 aug 2013, 11:09

Jag förstår inte varför så få tror på Trucken. Har sett han lira i Asplöven nu några gånger och han har ju varit rätt dominant där. Hans fysik är ju även den riktigt grym, och han lär förbättra sin fart på rören, vilket jag tror kommer göra att han gör succé. Men men, det är ju bara spekulationer.
Dentos
Dentos

Inlägg av Jonken sön 04 aug 2013, 13:55

Så här skulle jag preliminärt formera femmorna i nuläget. (Detta utan att ännu ha sett laget spela en enda match.)

Linus Persson (R) - Chris Abbott (R) - Cam Abbott
Johan Forsberg (R) - Niklas Olausson - Linus Klasen
Anton Hedman - Niklas Fogström - Oscar Sundh
Peter Cehlárik - Slava Trukhno - Per Ledin/Karl Fabricius
Daniel Mannberg (R) - Lucas Wallmark - Lars Bryggman

Sedan hoppas jag på backsidan att Daniel Gunnarsson (R) och nya Anderas Hjelm får spela tillsammans -samt; ansvaret som lagets första PP-enhet. Johan Fransson givetvis självklar i den andra. (Gärna med en dubblerande #6.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7062

Inlägg av Old Brooklyn sön 04 aug 2013, 15:15

Slapshot skrev:

Edit: tror inte heller Truchno kommer spela i LHF mycket. Den värvning jag tror minst på. Den platsen tar Bryggman eller Cehlarik under seriens gång.

Fast Trucken är väl center, så är det någon som tar hans plats är det väl Wallmark, eller?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Slapshot sön 04 aug 2013, 18:46

Menade så klart Wallmark :p blandar alltid ihop han med Bryggman av nån anledning. Smile

Slapshot

Inlägg av Old Brooklyn tor 08 aug 2013, 13:19

Lyssnar man på Bulan i intervjun (på hemsidan) inför träningsmatchen mot Asplöven så verkar det ju onekligen som att Trucken kommer börja i just Asplöven.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Salle tor 08 aug 2013, 13:35

Bulan menar väl bara att det har varit hans hemmapublik
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av Old Brooklyn tor 08 aug 2013, 14:16

Salle skrev:Bulan menar väl bara att det har varit hans hemmapublik
Ja, kanske övertolkar det hela.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 aug 2013, 22:31

Intressant detalj, enligt mig, är att om man tittar på uppställningarna för respektive lag i Elitserien (ja, ja - SHL) så är Luleå det lag med näst mest antal spelade matcher för "sitt" lag. I dagens trupp (enligt EP) så finner man 3009 spelade matcher för Luleå. Vi är endast slagna av Skellefteå med 3237 matcher. För några år sedan var vi ett av lagen med minst antal spelade matcher.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Lajon lör 10 aug 2013, 22:41

Har inte varit särskilt aktiv under SS men man har ju hållit koll på det viktigaste och det som känns som det mest anmärkningsvärda måste väl ändå vara att vi fortfarande har kvar Ola, Klasen och Fransson. Jag var hundra på efter förra säsongen att vi skulle tappa alla tre.

Min fundering och fråga till er som följt SS under sommaren, är det verkligen 110 % klart att alla tre kommer att spela för oss under 13/14????

Eller skall man oroa sig för att, vips så förvinter alla tre till KHL.
Lajon
Lajon

Inlägg av Lajon lör 10 aug 2013, 22:43

Det som oroar mig är att det känns som att det gick alldeles för lätt och för bra för att vara sant?
Lajon
Lajon

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 aug 2013, 23:30

Fransson och Ola känns hyffsat klara efter uttalanden av både Luleå Hockey och de själva. Klasen har inte uttalat sig åt något håll. Till skillnad från både Olausson och Fransson så har han, vad jag kan minnas, inte uttryckt någon önskan publikt att flytta på sig.

För övrigt anser jag att Luleå sköter detta på helt rätt sätt. Dessa spelare har kontrakt och då är det klubben som bestämmer.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av knutten lör 10 aug 2013, 23:40

Klasens agent sa ju dock att det aldrig varit tal om något annat än spel i Luleå den här säsongen. KHL var kanske aldrig ens aktuellt.

Alla tre kommer ju spela i Luleå. Nu lär inte hända något drastiskt.

knutten

Antal inlägg : 327

Inlägg av Salle mån 12 aug 2013, 11:23

PP-formationerna som tydligen gnuggas på träningen just nu

Abbotts-Hedman-Persson-Frallan

Klasen-Olausson-Forsberg-Sandström-Gunnarsson

Härligt att Hedman verkar få en chans att spela in sig i PP

MEN kan fortfarande inte smälta att Rönk verkar satsa på Ola/Klasen tillsammans

Hade hellre sett Klasen med Trucken och Hedman. Samt Olausson med Cehlarik/Forsberg/Sundh/Ledin

och PP-formationer i form av

Abbott-Abbott-Persson-Klasen-Frallan

Forsberg-Olausson-Sundh/Trucken
Gunnarsson-Hjelm

Men kanske tur att man inte är coach ;=)
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av Zeth mån 12 aug 2013, 13:06

Tycker också man tänker lite fel när man sätter olausson och klasen i samma formation, bägge två vill ju ha mycket puck och hålla mycket puck för att kunna göra något konstruktivt, tror man skulle få mer balans i formationerna om de spelar i var sin, nåt sådant här kanske

Abotts-Persson (given kedja)
Klasen-Truckno-Hedman
Ledin-Olle-Sundh
Chelarik-Fogström-Forsberg
extr. Wallmark-Fabbe
Bryggman och Mannberg tror jag gör mer nytta i Asplöven
Jag vet inte man tänker väll helt fel som vanligt
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 152

Inlägg av Mange mån 12 aug 2013, 14:35

Zeth skrev:Tycker också man tänker lite fel när man sätter olausson och klasen i samma formation, bägge två vill ju ha mycket puck och hålla mycket puck för att kunna göra något konstruktivt, tror man skulle få mer balans i formationerna om de spelar i var sin, nåt sådant här kanske

Abotts-Persson (given kedja)
Klasen-Truckno-Hedman
Ledin-Olle-Sundh
Chelarik-Fogström-Forsberg
extr. Wallmark-Fabbe
Bryggman och Mannberg tror jag gör mer nytta i Asplöven
Jag vet inte man tänker väll helt fel som vanligt
Vem vet, Klasen kanske har skolats om till en renodlad sniper Wink
Mange
Mange

Antal inlägg : 6617

Inlägg av pingu mån 12 aug 2013, 14:55

Funderade på det förra säsongen när Klasen ibland drog ner på tempot med att hålla i pucken och trixa, kanske han i år skjuter oftare och släpper pucken lite snabbare! Då kan han bli ett perfekt komplement till Ola!
pingu
pingu

Inlägg av LulefanGBG mån 12 aug 2013, 15:08

Jo, faktum är att vi ju sett att Klasen har ett vasst skott som han borde utnyttja mer.

Sedan tar jag aldrig uppställningarna på försäsongen alltför allvarligt. Tycker det är bra att man provar olika konstellationer osv för att se om man kan hitta några kombinationer där magi uppstår men det är sällan det ser likadant ut 10 omg in i serien som det gjorde på försäsongen.

Ola och Klasen är hur som helst ett intressant PP -par. Plötsligt har motståndarna två pucktrollare och passningsgenier att hålla reda på varav den ena kan skjuta när som helst dessutom.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Snikne Ville ons 14 aug 2013, 08:22

I PP behöver Klasen o Ollle ett bra alternativ som både kan göra sig passningsbar och har ett bra skott från motsatt sida, annars blir pucken fast hos dem på högerkanten precis som tidigare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Diktatorn tor 15 aug 2013, 15:21

Vad är oddsen på att Mannberg håller i superfomen som han visat upp på senaste? Trycker upp nån bjässeback stenhårt i kortsargen och är först hem i hela 5an på kontringen. är väll inte första gången han presterar på försäsongen?
Diktatorn
Diktatorn

Inlägg av LulefanGBG tor 15 aug 2013, 17:33

Snikne Ville skrev:I PP behöver Klasen o Ollle ett bra alternativ som både kan göra sig passningsbar och har ett bra skott från motsatt sida, annars blir pucken fast hos dem på högerkanten precis som tidigare.
Håller med!

Tycker att man borde sära på de två för det första men oavsett om de lirar var och en för sig eller tillsammans så behöver de en sniper. Tycker att Persson är den enda spelare vi har av "sniperkaraktär" just nu. han borde få lira PP hela tiden enligt mig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Dentos fre 16 aug 2013, 19:41

Jag tycker det är grymt tråkigt att Cehlarik inte får mer förtroende än vad han får nu i början av säsongen. Han har verkligen gjort sig förtjänt av en plats till att börja med iallafall och ska jag vara helt ärlig så skulle jag peta Ledin alla dar i veckan för Cehlarik.
Dentos
Dentos

Inlägg av LulefanGBG lör 17 aug 2013, 10:05

Cehlarik vill jag se mer av. Likaså Hjelm i PP!
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av pingu lör 17 aug 2013, 11:25

Grymt tråkigt om Rönken redan nu börjar toppa laget!
Men Persson fick så in i helvete med chanser förra året och nu när vi har ett par jättetalanger så ska dom väl få lite tid att spela in sig dom med?
Sätt för fan Ledin på bänken istället!
pingu
pingu

Inlägg av NallePhu lör 17 aug 2013, 11:38

Lugn nu för fan alla!!!!
Rönken vet nog redan rätt väl hur laget ska se ut där av så spelar han så här redan nu med manskapet tyvärr, Misstänkte rätt snabbt att bla Wallmark - Chelarik - Bryggman skulle få lira rätt mycket i Asplöven kommande säsong både på gott och ont iom bredden som vinns på truppen!

Ledin är inte en spelare som sätts på bänken i Rönkens spelsystem kan jag säga han ligger mil före Chelarik i rotationen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet