Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av knutten lör 17 aug 2013, 12:00

I intervjun på hemsidan säger Rönken att Wallmark stannar hemma då han spelat rätt många matcher på senare tid.
Bryggmark stannar säkert hemma då han är tänkt att spela med Asplöven. Han behöver nog den här säsongen i Allsvenskan.
Att gå in från division 1 till Elitserien blir i tuffaste laget.

Cehlarik verkar följa med åtminstone. Så kritiken känns lite obefogad.

knutten

Antal inlägg : 327

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av mango lör 17 aug 2013, 13:02

knutten skrev:I intervjun på hemsidan säger Rönken att Wallmark stannar hemma då han spelat rätt många matcher på senare tid.
Bryggmark stannar säkert hemma då han är tänkt att spela med Asplöven. Han behöver nog den här säsongen i Allsvenskan.
Att gå in från division 1 till Elitserien blir i tuffaste laget.

Cehlarik verkar följa med åtminstone. Så kritiken känns lite obefogad.
Fast det där tycker jag är ett enkelt sätt att komma undan. Det var 7 dagar sen Wallmark senast spelade en match. Har man inte återhämtat sig då som elitidrottsman så är det nåt fel.

mango

Antal inlägg : 67

Inlägg av Salle lör 17 aug 2013, 14:35

Lines som vore skojiga att testa i någon ET-match åtminstone

Abbott-Abbott-Persson
Sundh-Olausson-Forsberg
Hedman-Trukhno-Klasen
Fabbe-Fogström-Ledin
Cehlarik

Alternativt

Abbott-Abbott-Persson
Trukhno-Olausson-Forsberg
Klasen-Fogström-Sundh
Cehlarik-Wallmark-Ledin
Hedman

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av pingu lör 17 aug 2013, 14:56

Ab-Ab-Persson
Klasen-Truck-Sundh
Cehlarik-Ola-Forsberg
Fabbe-Fogstöm-Hedman
Mannberg

pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Norlin lör 17 aug 2013, 16:33

Abbott - Abbott - Persson
Klasen - Trukhno - Forsberg
Cehlarik - Olausson - Sundh
Hedman/Fabricius - Fogström - Ledin
ev. 5e kedja
Fabricius/Hedman - Wallmark - Mannberg

Skulle vilja se Cehlarik tillsammans med Olle eller Klasen och se om han kan vara den som hittar rätt positioner för dessa herrar att passa. 

Känns svårt att sätta kedjorna nu när vi har så fruktansvärt många att välja mellan. Mannberg har ju verkligen visat prov på kvalité nu i början men svårt att sia om hur han kommer spela mot bättre lag och matcher 2-3 gånger i veckan.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av Salle lör 17 aug 2013, 16:43

ET är ju ET och i någon av matcherna mot tjeckiskt motstånd (som väl gått hyfsat enkelt) borde ju Abbott-Abbott-Persson ställas över helt då den känns tämligen solklar, så att det kan mixtras med övriga lines. Cehlarik, Mannberg och Bryggman har ju fått chansen "ihop" men inte lätt att spela med de minst etablerade. Vore kul att "blanda upp" lite så de får en ärlig chans. Samma med Wallmark.

Typ;

Cehlarik-Wallmark-Klasen
Bryggman-Olausson-Forsberg
Mannberg-Trukhno-Sundh
Ledin-Fogström-Hedman
Fabricius

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av Lars158 lör 17 aug 2013, 16:44

Norlin skrev:Abbott - Abbott - Persson
ev. 5e kedja

Skulle vilja se Cehlarik tillsammans med Olle eller Klasen och se om han kan vara den som hittar rätt positioner för dessa herrar att passa. 

Känns svårt att sätta kedjorna nu när vi har så fruktansvärt många att välja mellan. Mannberg har ju verkligen visat prov på kvalité nu i början men svårt att sia om hur han kommer spela mot bättre lag och matcher 2-3 gånger i veckan.
Tycker du verkligen inte att Hedman är nog bra för en fast plats på 12forwards?

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Lars158 lör 17 aug 2013, 16:46

Salle skrev:ET är ju ET och i någon av matcherna mot tjeckiskt motstånd (som väl gått hyfsat enkelt) borde ju Abbott-Abbott-Persson ställas över helt då den känns tämligen solklar, så att det kan mixtras med övriga lines. Cehlarik, Mannberg och Bryggman har ju fått chansen "ihop" men inte lätt att spela med de minst etablerade. Vore kul att "blanda upp" lite så de får en ärlig chans. Samma med Wallmark.

Typ;

Cehlarik-Wallmark-Klasen
Bryggman-Olausson-Forsberg
Mannberg-Trukhno-Sundh
Ledin-Fogström-Hedman
Fabricius

Ja precis blanda upp dom yngre spelarna med dom bästa etablerade är precis vad jag skulle vilja se.

Lars158

Inlägg av Norlin lör 17 aug 2013, 16:53

Lars158 skrev:
Norlin skrev:Abbott - Abbott - Persson
ev. 5e kedja

Tycker du verkligen inte att Hedman är nog bra för en fast plats på 12forwards?
Nja, bra och bra. Han bidrar med lite kraft och tyngd till laget som kan behövas ibland. Att han inte är en målgörare eller speciellt bra på något annat spelar mindre roll (därav 4:e kedja eller eventuellt 13e forward).
Norlin
Norlin

Inlägg av Lars158 lör 17 aug 2013, 17:17

Hmm tycker vi olika. Jag tycker han slår en sån som Fabbe vilka skills den än handlar om, fart, teknik, kraft, skott, sargbök, spelsinne mm

Lars158

Inlägg av Antwon lör 17 aug 2013, 17:30

Kan inte annat än hålla med Lars158.
Tycker Fabbe ligger efter Sundh, Forsberg, Ledin och Hedman som alla har en ungefärligt samma roll som Fabbe.

Antwon

Antal inlägg : 28

Inlägg av Jimmy_Vegas lör 17 aug 2013, 23:29

Jag känner att man värvat lite för mycket inför kommande säsong. Utan att nämna några namn så hade man gott och väl kunnat stå över vissa värvningar och gett Wallmark och Cehlarík chansen till en ordinarie plats och mycket speltid. Håller dom inte måttet ska dom givetvis inte spela, men dom borde få en ordentlig chans.

Jimmy_Vegas

Antal inlägg : 44

Inlägg av Norlin sön 18 aug 2013, 09:26

Jimmy_Vegas skrev:Jag känner att man värvat lite för mycket inför kommande säsong. Utan att nämna några namn så hade man gott och väl kunnat stå över vissa värvningar och gett Wallmark och Cehlarík chansen till en ordinarie plats och mycket speltid. Håller dom inte måttet ska dom givetvis inte spela, men dom borde få en ordentlig chans.
Att hoppa över Ledin och gett den platsen till en ungtupp istället hade nog vart smartast. Dock har ju Ledin en hel del att komma med när slutspelet är på intåg så jag är ändå kluven i frågan. Men är det någon jag skulle peta permanent för en junis så är det Ledin.
Norlin
Norlin

Inlägg av Jimmy_Vegas sön 18 aug 2013, 11:23

Själv hade jag nog skippat J.Forsberg, hoppas jag kommer få äta upp detta. Men det känns som att man redan har Sundh och Ledin som har en liknande roll.

Och ev. hade jag skippat Trukhno till förmån för Wallmark också. Hoppas att jag får äta upp även det. Men baserat på vad jag sett hittills iaf hade man kunnat skippa ex. dessa 2 herrar och fått mer kvar i spargrisen.

Tror faktiskt inte att Wallmark och Cehlarik hade gjort bort sig.

Jimmy_Vegas

Inlägg av pingu sön 18 aug 2013, 12:17

Håller med, risken finns att Cehlarik och Wallmark inte får samma förtroende som Persson fick förra året att blomma ut och drar till en annan klubb.

Om vi skippat Ledin och Trucken och märker att någon av Cehlarik eller Wallmark inte skulle hålla måttet så går det att hitta ersättare till dom senare på säsongen. Eller så växer dom in i laget pga fint förtroende av Rönken och då måste några andra hamna utanför! Frågan är om Rönken klarar av att sätta t.ex. Fabbe och Truck utanför laget?
pingu
pingu

Inlägg av Jimmy_Vegas sön 18 aug 2013, 12:42

Jag tvivlar starkt på att Rönken ställer över tex. Fabbe någon längre tid till förmån för Cehlarik eller Wallmark. Någon match då och då kommer dom säkert få spela.

Men som sagt man har satt sig i en lite dålig sits med för många etablerade spelare, 12 + Mannberg = Dåligt med speltid.

Jimmy_Vegas

Inlägg av NallePhu sön 18 aug 2013, 13:12

pingu skrev:Håller med, risken finns att Cehlarik och Wallmark inte får samma förtroende som Persson fick förra året att blomma ut och drar till en annan klubb.

Om vi skippat Ledin och Trucken och märker att någon av Cehlarik eller Wallmark inte skulle hålla måttet så går det att hitta ersättare till dom senare på säsongen. Eller så växer dom in i laget pga fint förtroende av Rönken och då måste några andra hamna utanför! Frågan är om Rönken klarar av att sätta t.ex. Fabbe och Truck utanför laget?
Varför tror du Luleå har ett samarbete mad Asplöven då??
Bättre dem lirar i Hockeyallsvenskan och får den speltid de behöver och utvecklas där 'n sitta på bänken och inte ha speltid!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Old Brooklyn sön 18 aug 2013, 14:25

Nu är ju aldrig något hugget i sten, men Cehlarik har 3 år kvar på sitt kontrakt och Wallmark har 2 (denna säsong inräknad).

I dagens hockey behövs en bred trupp, vilket innebär att man måste ha spelare som inte "platsar" alla matcher i truppen. Vilka ska de vara? Rönken har petat Hedman förut och jag ser inte att han skulle ha några som helst problem att ersätta exempelvis Truckhno med Wallmark om det visar sig bättre för laget. Nu gjorde Wallmark 2 (!) matcher i A-lagssammanhang i högsta serien i fjol, så vi kanske inte ska lägga allt för höga förhoppningar på honom just i år.

Däremot vill jag se Cehlarik få chansen. Han lär dock få sina matcher i år. Nu är det ET-hockey, sen blir det seriespel med Luleå, under året lär han spela ett antal landskamper för Slovakiens juniorer, sen är det ET-slutspel, sen är det SHL-slutspel. Hur många matcher ska en så ung kille spela? Glöm inte att han har två år kvar då han får spela i J-20.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Mr Bister sön 18 aug 2013, 15:48

Men de bör ju få chansen att spela in eller ut sig i viktiga matcher, inte bara nöta bänk för att sedan förpassas till Asplöven

Mr Bister

Antal inlägg : 1505

Inlägg av Old Brooklyn sön 18 aug 2013, 21:32

Mr Bister skrev:Men de bör ju få chansen att spela in eller ut sig i viktiga matcher, inte bara nöta bänk för att sedan förpassas till Asplöven
Är de tillräckligt bra på träning och i träningsmatcher så bör de få chansen i tävlingsmatcher. Är de tillräckligt bra i tävlingsmatcher så bör de få chansen att spela till sig en mer permanent plats.

Wallmark fick stanna hemma nu och missar därmed 3 matcher, men han har redan spelat ett antal tävlingsmatcher med juniorlandslaget. Cehlarik skrev man fast på 3 år, vilket är ovanligt för Osten, så jag misstänker att man har en ganska långtgående plan för honom. Men visst ska både Wallmark och Cehlarik få chansen, det håller jag med om. Misstänker bara att planen för 18-åriga Cehlarik inte måste se likadan ut vad gäller matchning som för 28-årige Forsberg.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Mickeee mån 19 aug 2013, 01:42

Förstår inte skriket efter wallmark. Har ni sett han spela? Han är inte redo för shl i år och är inte värvad för det heller. På tok för långsam, Han behöver stenhård skridskoträning och matchas in i asplöven. Inte helt hundra att han har en given plats där heller.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av Hellcop mån 19 aug 2013, 09:32

Mickeee skrev:Förstår inte skriket efter wallmark. Har ni sett han spela? Han är inte redo för shl i år och är inte värvad för det heller. På tok för långsam, Han behöver stenhård skridskoträning och matchas in i asplöven. Inte helt hundra att han har en given plats där heller.
Inte jag heller, samma gäller Cehlarik, pojkarna är ju knappt rumsrena ännu, det kommer nog behövas en säsong i Asplöven innan dom får en permanent tröja i Luleå.

Och givetvis fimpar man inte spelare som Forsberg, K-Fab och Truchno för två oprövade ynglingar.

Men deras tid kommer, förstås.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av Snikne Ville mån 19 aug 2013, 11:01

Sen är ju Cehlarik o Wallmark helt andra spelartyper än t ex Fabbe o Foppa.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Zeth mån 19 aug 2013, 12:58

Största grejjen med att folk ropar efter Chelarik och Wallmark är väll för att om vi någon gång skall komma i kap Skaik som en talangfabrik så måste vi ge juniorer chansen, speciellt sådana som har gått högt i en draft, om vi nu vill få unga lovande spelare att söka sig till klubben så måste man visa att man menar allvar, och inte sajnar dom och sen skicka dom direkt till Asplöven utan att ens ge dom chansen med bra spelare i träningsmatcherna eller i ET, jag tror knappast en eller två lovande juniorer på banan hade gjort någon större skillnad resultatmässigt men det kanske hade höjt känslan av delaktighet för juniorerna.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 152

Inlägg av Bamsefar mån 19 aug 2013, 13:07

För att göra ett inlägg i debatten så kan man väl känna att speciellt Cehlarik är redo att spela ES (vägrar använda shl) på regelbunden basis och skall ingå i tränarnas planering inför linjeformering.
Han kommer kanske knappast att bli den som vänder och avgör matcher var och varannan dag men han har en sån nivå i sitt spel att vad han behöver är att spela i en lina med sådana spelare som kan lyfta honom ytterligare, och jag är tveksam om det finns i Asplöven.
Det vore ett oerhört slöseri om en spelare av hans kaliber skulle stagnera i brist på stimulans.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Snikne Ville mån 19 aug 2013, 13:43

Cehlarik har absolut visat sig vuxen uppgiften. Men jag är tveksam om han är redo för 55 omg SHL. En line med Bryggman, Walle o Cehlarik/Mannberg borde kunna göra rätt stor skada i AS. Och dessa spelare behöver mycket speltid!

edit

Samtidigt är det väl vara dags att börja släppa spelare för att Asplöven skall hinna få ihop det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 aug 2013, 16:24

Klart de ska få chansen, men det behöver inte (enligt mig) betyda att den chansen ska komma på en gång. Ta Viktor Arvidsson i Saik som exempel - han spelade ett antal matcher i fjol med juniorlaget innan han fick stort förtroende i slutspelet mot oss, och då är han två år äldre än både Cehlarik och Wallmark. Oskar Lindberg spelade hälften av säsongen i juniorlaget med Saik när han var i Cehlariks och Wallmarks ålder.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av LulefanGBG mån 19 aug 2013, 17:29

Har inte bidragit här på ett tag, tycker alltid det är så svårt att säga si eller så och bu eller bä om ditt och datt såhär tidigt. Har väntat tills jag kan tillföra något, de flesta av er verkar inte dela min åsikt i frågan om Olausson och Klasen, men låt mig ge min syn på saken i nuläget;

Jag är faktiskt inte så säker på att man måste sära på Olausson och Klasen. Förstår absolut hur de som förespråkar ett sådant förfarande resonerar och till viss del håller jag med i tänket, förespråkade själv detta under inledningen av förra säsongen då jag vill minnas att de båda herrarna lirade någon match ihop. Jag har emellertid tänkt om. Vet inte hur Rönken och co. tänker men har åtminstone försökt hitta en rimlig anledning till att lira dessa båda tillsammans.

Jag tror här att man från Luleås håll har insett vikten av att skaffa sig en riktig leading-line. Ni vet den där kedjan som dels gör en helvetes massa poäng och dels upptar större delen av all motståndarens fokus. Det är något som vi faktiskt saknat sedan Rönen kom in i bilden, hur mycket jag än älskar karln i övrigt. Dessutom kan en leading-line gå in och lira PP rakt av om de är riktigt samspelta. Det skulle kanske lösa en del av PP-problemet också, men det är en annan fråga. Klasen och Olausson skulle med en tredje spelare hur som helst kunna bli den kedjan.

Vid en första anblick instämmer jag att det kan se ut som lite kaka på kaka med de båda i samma kedja. Däremot anser jag inte riktigt att de är samma spelartyp. Den största likheten dem emellan är att båda gillar att hålla i pucken och det är här som problem kan uppstå. Den risken blundar jag inte för. Det kan bli för mycket duttande och gå för långsamt. Kanske är det ock en risk värd att ta såhär i början, med tanke på vad man kan få om magi uppstår dessa båda emellan?

I övrigt anser jag att de är rätt olika som spelartyper faktiskt. Olausson är en gudabenådad playmaker, förmodligen den bästa passningsspelaren vi haft sedan Skuggan lade skridskorna på hyllan. Däremot är han ingen avslutare och vad han gör är rätt väntat för motståndarna. Har Olausson pucken så behöver motståndarna i princip bara hålla koll på var övriga Luleå-spelare befinner sig eftersom de vet att det till 90% kommer en passning från Olaussons klubba. Den andra uppenbara likheten är att även Klasen har en förmåga att hitta fina passningar. Kanske t.o.m Olausson skulel få några fler chanser? Och tredje länken i en kedjan borde ju rimligtvis få komma till dukat målbord mer än en gång på en säsong.

Klasen skiljer sig dock i att han har om möjligt ännu bättre klubbteknik och dessutom faktiskt ett riktigt vasst skott. Han är också väldigt irrationell och det är svårt för motståndarna att veta vad man har att vänta sig i situationerna. En passning bakom ryggen? En dragning? Ett skott? Ett nedlägg i sargen? Förra säsongen blev han emellertid lite för stillastående och tappade lite av sin irrationalitet och initiativförmåga.

Jag tror att tanken med att ha dem båda i samma kedja är att Klasen skall slippa ha puck så mycket, vilket då givetvis verkar motsägelsefullt i ett första skede men vid en närmare eftertanke innebär att han själv inte alltid måste skapa lägena. Nu har han Olausson som är en jävel på att hitta fina passningsmöjligheter. Jag tror att om Klasen och Olausson får en 10 - 15 matcher tillsammans så lär de sig snabbt var de har varandra och det kan vara guld värt nästa vår. Klasen skulle få betydligt fler bra skottlägen osv. Kan man dessutom spela in en tredje kille där med ett icke alltför oävet skott så kan det bli riktigt bra. Forsberg t.ex. Han har ett helt OK skott, och är dessutom en riktig kämpe. Alternativt Hedman som är bra på att gräva fram puckar längs sargerna samt en jobbig jävel framför motståndarnas mål och faktiskt skjuter skapligt han med, även om han inte är någon målgörare direkt.

En annan nackdel och till synes eklatant motargument är då att man inte får lika "utspridd" spetskompetens, dvs att övriga kedjor kan hämmas av denna taktik. Ärligt talat vet jag inte om detta är ett problem i dagens Luleå? Åtminstone inte innan vi sett det problemet i realiteten en bit in på säsongen. Om vi för resonemangets skull utgår ifrån att Klasen och Olausson finner varandra då har vi en fruktansvärt jobbig leading line för motståndarna att hålla koll på. De har då två valmöjligheter. Antingen att själva trötta ut sin bästa offensiva kedja mot vår, eller att trötta ut sin bästa defensiva kedja mot vår. Fördelarna av det torde vara uppenbara, men det går såklart both ways. I Luleå finns idag fruktansvärt många jobbiga killar att möta så vi kommer att bli tunga även i övrigt.

Vi har dessutom kedjan med Abbotts och Persson. Den är så självskriven att det vore ytterst märkligt om man särade på dem, annat än i möjligtvis PP-formationer då såklart. Det skull alltså innebära att vi har 2 riktigt offensivt starka kedjor.

Övriga två kedjor då? Jo man har då möjligheten att antingen konstruera 2 grindingkedjor, (sorry för de engelska inslagen, (hittar inte rätt ord på svenska. Gillar inte "brunkar"-termen), med uppgift att vara jävligt jobbiga och trötta ut motståndarna utav bara fan, eller så har vi faktiskt möjlighet att skapa ytterligare finess. Vår bästa kedja i slutet av förra grundserien centrades faktiskt av Fogström och brevid sig hade han bl.a. Cehlarik. De båda var helt fenomenala ihop och jag är tämligen övertygad om att de kommer att få chansen ihop igen. Tillsammans med en s.k. "grinder", typ Ledin, Sundh, Forsberg, Hedman, (en av de två som inte lirar med Olausson/Klasen), tycker faktiskt att alla dessa går före Fabricius i nuläget, hur mycket jag än älskar den sistnämnda.

Sedan har vi då Trucken som vi inte riktigt vet vad vi har att vänta oss av? Hittills har han inte övertygad någon om jag förstått saken rätt, men det är sällan nya spelare är bra första månaderna i RÖnkenhockey utan de växer in med tiden. Kanske har man även här lite finess att hämta för den fjärde kedjan? (Dvs. den fjärde jag i tanken konstruerar här nu, utan inbördes rangordning). Han skulle kunna bidra med lite finess till en kedja med 2 s.k. grinders.

Kanske är jag helt ute och cyklar men jag tror att det kan vara värt att åtminstone prova Olausson och Klasen ihop i inledningen av säsongen och se vad det kan leda till. Olausson är ju av tradition lite trögstartad ch den tredje killen i kedjan, har ju inte lirat med de båda tidigare, och kanske rentav inte lirat Rönkenhockey alls. Jag är åtminstone spänd på att se vad detta kan leda till. Visar det sig att det blir pannkaka kan man ju såklart sära på de båda.

EDIT: Vidare tror jag att Cehlarik definitivt är först att få chansen av våra unga forwards. Tror snarare Bryggman, Wallmark och Mannberg lånas ut till Asplöven.

Senast ändrad av LulefanGBG den mån 19 aug 2013, 17:39, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av LulefanGBG mån 19 aug 2013, 17:35

Ang. det förtroendet som Persson fick i fjol och som man nu anser att vissa andra automatiskt borde få detsamma så kan väl tilläggas att det är svårt att kritisera Rönken för hans sätt att idogt vägra plocka bort Persson. Han visste vad som fans i den grabben och jävlar vad det tog sig till slut! Jag satt själva och kritiserade Persson större delen av säsongen men fullkomligt älskade honom mot slutet. Vände inte bara kappan efter vinden utan ett helt jävla segel!

Jag är som sagt övertygad om att den som förtjänar förtroende kommer att å det. Det är ju Persson lite av ett bevis på.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av LulefanGBG mån 19 aug 2013, 17:53

Abbott, Abbott, Persson
Forsberg, Olausson, Klasen
Ledin, Truckno, Sundh
Hedman/Fabricius, Fogström, Cehlarik

Extra: Fabricius/Hedman

Mannberg, Wallmark och Bryggman lånas ut till Asplöven.

LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Slapshot mån 19 aug 2013, 18:18

Känns som att Luleå har för mycket brunkare. Fabbe, Hedman, Ledin, Forsberg, Fogström, Sundh är ju egentligen liknande spelare. Hade ju varit trevligt att byta ut en av dessa mot en renodlad målskytt åtminstone men Osten vet väl säkert vad han gör...

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 aug 2013, 18:42

Eklatant - stiligt GBG, dagens ord på forumet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av pingu mån 19 aug 2013, 19:48

Roligt med Persson som blommade ut i grevens tid men det är också då det är viktigast att vara bra.
Kanske kan hoppas på en liknande utveckling för Cehlarik i år!
pingu
pingu

Inlägg av Zeb Macahan mån 19 aug 2013, 19:50

Detta blir bra ska ni se, sitt lugnt i båten, Cehlarik å Wallmark kommer få speltid, var så säkra.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av pingu mån 19 aug 2013, 19:57

Bara sådär:

Rosén-Bulan-Hedman
Bautin-Fredde. Svensson!!!
pingu
pingu

Inlägg av Redbear tis 20 aug 2013, 12:39

Från Stålnacke på Twitter:

I PP drillas Lucas Wallmark en hel del med trillingarna Abbott och Skrbek. Intressant.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Snikne Ville tis 20 aug 2013, 13:05

Redbear skrev:Från Stålnacke på Twitter:

I PP drillas Lucas Wallmark en hel del med trillingarna Abbott och Skrbek. Intressant.
Jäkligt intressant, framförallt att det verkar finnas en tredje Abbott... Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Redbear tis 20 aug 2013, 13:06

Snikne Ville skrev:
Redbear skrev:Från Stålnacke på Twitter:

Jäkligt intressant, framförallt att det verkar finnas en tredje Abbott... Smile
Den tredje Abbotten är Persson Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av MrA fre 23 aug 2013, 10:26

Har förresten Jonas Berglund presenterats som klar för ngn annan förening?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401

Inlägg av Lars158 fre 23 aug 2013, 16:28

MrA skrev:Har förresten Jonas Berglund presenterats som klar för ngn annan förening?
Han tränar och spelar med Asplöven men slår man upp han så står han fortfarande som LHF på EP. Om man trycker LHF som snabb val på EP står han inte med där i laget dock.

Lars158

Inlägg av LulefanGBG lör 24 aug 2013, 15:19

Kära grabbar och töser, jag tror att vi har något stort på gång med Olausson och Klasen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Purre lör 24 aug 2013, 19:13

LulefanGBG skrev:Kära grabbar och töser, jag tror att vi har något stort på gång med Olausson och Klasen.
Hoppas hoppas, vore skönt med en leading line! Jag är dock inte lika säker på att de kommer vara lika lyckosamma när FBK, SKAIK, HV osv matchar specifika kedjor mot just Klasen/Ola. I PP däremot tror jag på succé iom mycket ytor även om jag kan sakna den där riktiga killersnipern som inte har den minsta tanke på annat än avslut när han får mackor av 86/16 - ser inte J.Forsberg i den rollen..

Purre

Antal inlägg : 276

Inlägg av Lars158 sön 25 aug 2013, 21:14

Torde bli en första utsortering ur truppen efter dom två matcherna nästa helg. Gissar på två spelare som får gå till Asplöven efter det.

Abbott-Abbott-LP. håller jag fast vid än. Slutspelets giganter.

Sen är det klurigare. LulefanGBG vill ju fortsätta med Klasen-Ola kombo. Jag är nog fortfarande inne på att laget blir bättre totalt med dom skilda men ska gå LulefanGBG tillmötes den här gången. Då får det bli...

Klasen-Ola----Hedman. Rädslan för en Hedman propp borde kunna ge mer tid och utrymme för briljans av dom andra. Och Hedman borde ju kunna gröta in nån retur.

Wallmark och Cehlarik är spelare jag verkligen tror på. Och signalen till junior lagen tycker jag blir väldigt dålig om dom inte får spela, Cehlarik var ju hur bra som helst ifjol i dom matcher han spela. Och Wallmark har haft bra nivå i dom två matcher han gjort. Cehlarik och Fogge var ju en bra kombo ifjol så jag kör vidare på den.

Cehlarik-Fogge-Truck. Kedjan Ledin-Truck_Sundh har ju varit miserabel så här långt. Så den enheten för en tid måste ändras iallafall. Trucken har ju varit vilse i pannkakan så här långt men som hastigast har han ju visat sin snabbhet, står sig bra i laget där. Och mot B-löven lr om det var mot Hamburg gick han rakt genom motståndarlaget i nån uppåkning. Såg 3-4 Asplöven matcher live och kanske 20-25 matcher web tv och Trucken har spetsegenskaper.

Wallmark är värd en rejäl SHL chans efter det han visat hittills tycker jag. Så han får centra en line.

Forsberg-Wallmark-Sundh. Sundh har ju inte kommit igång än men det kanske kan påskyndas i ny miljö. Forsberg har funnit sig sitt spel och blivit bättre match för match.

Utanför 12 forwards har vi då Fabbe, Bryggman, Ledin, Mannberg.
Där tycker jag Fabbe och Mannberg är dom som ligger närmast att få ersätta nån av 12 forwards. Trucken måste kliva fram snabbt annars blir han ersatt av nån av dom.

Lars158

Inlägg av Slapshot sön 25 aug 2013, 21:35

Både Ledin och Fabbe kommer vara ordinarie i SHL premiären, sanna mina ord. Luleå tar inte hem Luleå pojken Ledin för att sätta honom på läktaren, Fabbe är Fabbe och får alltid chansen trots lite uträttat. Nyttig i BP dock. Tror Hedman ligger nära läktaren, det såg vi redan i fjol och Sundh ska spelas in i systemet, det gör han inte utanför laget. Trucken må ha spetsegenskaper i Allsvenskan men under försäsongen har han inte imponerat iaf. Så jag säger Trucken till Asplöven, kanske inte på en gång men under seriens gång iaf. Mannberg får nog inleda i Aspis...Tror inte Rönken inleder med 3 st juniorer heller. Cehlarik borde ju få chansen av det han visat. Wallmark har varit bra de 2 matcherna han spelat men räcker det? Tror inte han är med från start iaf, möjligtvis på bänken. Bryggman spelar inte med Luleå kan jag garanterat säga. Behöver mer rutin först. Det här är vad jag tror och av vad man sett tidigare av Rönkens resonemang.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Lars158 sön 25 aug 2013, 22:02

Slapshot:
Ur ett trolighetsperspektiv har du rätt.
Var inte hur jag trodde Rönken skulle göra jag skrev utan min egen syn, med hänsyn till dom matcher som varit nu, vad jag sett spelarna åstadkomma ifjol och tidigare, vilken utveckling jag tror kommer vara framöver av spelarna.

Jag sätter ju mycket forum prestige på att redan dömt ut Ledin. Men vem är jag, bara en tjomme på ett forum och min prestige spelar ingen roll för laget LHF`s resultat.
Däremot tränar uttalandena vid Ledin värvningen var så kraftiga så Tränar trojkan kan inte ställa ut Ledin utan en prestigeförlust. Och om dom ska hålla fast den prestigen fast Ledin inte håller för truppen så påverkar det LHF`s resultat.

Jag har ju gärna fel och Ledin gör 50p och går +22. En prestigeförlust för mig på forumet visst. Klart värd bli hånad för isådanafall ja. Men bara en prestige förlust på ett internet forum, inget som inte går att leva med Smile

Lars158

Inlägg av MickkeJ sön 25 aug 2013, 22:54

Lars158 skrev:Slapshot:
Var inte hur jag trodde Rönken skulle göra jag skrev utan min egen syn, med hänsyn till dom matcher som varit nu, vad jag sett spelarna åstadkomma ifjol och tidigare, vilken utveckling jag tror kommer vara framöver av spelarna.

Jag sätter ju mycket forum prestige på att redan dömt ut Ledin. Men vem är jag, bara en tjomme på ett forum och min prestige spelar ingen roll för laget LHF`s resultat.
Däremot tränar uttalandena vid Ledin värvningen var så kraftiga så Tränar trojkan kan inte ställa ut Ledin utan en prestigeförlust. Och om dom ska hålla fast den prestigen fast Ledin inte håller för truppen så påverkar det LHF`s resultat.

Jag har ju gärna fel och Ledin gör 50p och går +22. En prestigeförlust för mig på forumet visst. Klart värd bli hånad för isådanafall ja. Men bara en prestige förlust på ett internet forum, inget som inte går att leva med Smile

Det är inte i "meningslösa" försäsongsmatcher som Ledin ska synas. Han kommer aldrig heller att vara en poängkung.
Han är värvad för sina egenskaper som retsticka, pådrivare och lagspelare. Ledin är inte här för att ta Luleå till slutspel, det klarar dom alldeles utmärkt utan han, utan han är här för att synas och ta Luleå långt (Guld) i slutspelet och det är då vi kommer att märka av han.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2825

Inlägg av Lars158 sön 25 aug 2013, 23:06

MickkeJ skrev:

Det är inte i "meningslösa" försäsongsmatcher som Ledin ska synas. Han kommer aldrig heller att vara en poängkung.
Han är värvad för sina egenskaper som retsticka, pådrivare och lagspelare. Ledin är inte här för att ta Luleå till slutspel, det klarar dom alldeles utmärkt utan han, utan han är här för att synas och ta Luleå långt (Guld) i slutspelet och det är då vi kommer att märka av han.
Det där argumentet tycker jag att jag avfärda i dagens matchtråd men en presentation av Ledins +/- stats från dom slutspel han gjort tidigare. Men vi tycker olika.

Lars158

Inlägg av Mange mån 26 aug 2013, 15:14

Tycker faktiskt det blir lite "kaka på kaka" när man kör på:

Anton Hedman / Niklas Fogström / Karl Fabricius
Oscar Sundh / Vyacheslav Trukhno / Per Ledin

och istället:

Abbott, Abbott, Persson
Sundh, Olausson, Klasen
Cehlárik, Fogström, Forsberg(ersätter Vihkos plats)
Hedman/Fabricius, Wallmark, Ledin

Trukhno, Bryggman och Mannberg till Asplöven
Mange
Mange

Antal inlägg : 6617

Inlägg av LulefanGBG mån 26 aug 2013, 17:05

Mange skrev:Tycker faktiskt det blir lite "kaka på kaka" när man kör på:

Anton Hedman / Niklas Fogström / Karl Fabricius
Oscar Sundh / Vyacheslav Trukhno / Per Ledin

och istället:

Abbott, Abbott, Persson
Sundh, Olausson, Klasen
Cehlárik, Fogström, Forsberg(ersätter Vihkos plats)
Hedman/Fabricius, Wallmark, Ledin

Trukhno, Bryggman och Mannberg till Asplöven
Skulle i nuläget skicka samma tre spelare till Asplöven men eventuellt byta plats på Sundh och Forsberg i kedjorna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av MickkeJ mån 26 aug 2013, 20:05

Lars158 skrev:
MickkeJ skrev:

Det där argumentet tycker jag att jag avfärda i dagens matchtråd men en presentation av Ledins  +/- stats från dom slutspel han gjort tidigare. Men vi tycker olika.
Har aldrig skrivit att han skulle höja sin poängprestation avsevärt under slutspel utan att han är värvad för de egenskaper som jag nämnde tidigare. Han kommer att synas i slutspelet men inte i poängprotokollet.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2825

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet