Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 2
+43
Fisken
Micke80
tibet
storstruten
stormvägen
Myrman
Lulefan
Tigerman
Dentos
JahNT
Lajon
Mr Bister
Ingemar
hokkzorz
LuleåWinston
mango
rumpztr
Donowitz
MrA
Bamsefar
BodenSwe
Diktatorn
knutten
Mange
LulefanGBG
Pickadoll
Old Brooklyn
Urken
NallePhu
pingu
FruktHamster
Lars158
Pajala
Slapshot
Rönken
nummer 17
farre
dubstep
Norlin
Salle
Snikne Ville
Admin
47 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 2
Bamsefar skrev:Låter bra, med Omark Wallmark och "hajen 2,0" Cehlarik, precis vad jag hoppades i så fall, "Triple K" line, härjar med marklundare och fiskmånglare.
Heh, KKK blir det ja på sista bokstaven. Du som sa det Bamse
Rönken- Antal inlägg : 17811
Om vi går enligt Zelolule`s rapportering så verkar kedjorna varit eller vara tänkta vara:
Omark-Wallmark-Cehlarik
Abbott-Abbott-LP
Klasen-Ola-Ledda
Mannberg-Truck-Foppa
Hedman-Fogge-Fabbe
På det gissar jag att Trucken line är dom som inte spelar och nån utav dom blir 13e forward.
Omark-Wallmark-Cehlarik
Abbott-Abbott-LP
Klasen-Ola-Ledda
Mannberg-Truck-Foppa
Hedman-Fogge-Fabbe
På det gissar jag att Trucken line är dom som inte spelar och nån utav dom blir 13e forward.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Salle skrev:Cam-Chris-Dajen
Ledin-Olausson-Klasen
Omark-Wallmark-Cehlarik
Hedman-Fogström-Trukhno
Mannberg
Klar'ttt.
Den gillar jag
Omark-Wallmark-Cehlarik...
Känns livsfarligt.. både offensivt och defensivt.
Ska den kedjan bestå krävs nog att robin jonsson kryar på sig fort som satan..
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:Omark-Wallmark-Cehlarik...
No pain no gain som jänkarna säger, Fruktis
FruktHamster skrev:Omark-Wallmark-Cehlarik...
Hehe, du känner väl till klyschan "anfall är bästa försvar"? Det blir nog bra. Hur som helst så är det den mest spännanade kedjan jag sett på länge.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Som jag förstod det av min kompis som var på träningen så var Omark Cehlarik Klasen mera en slump. Omark och Cehlarik var extraforwards och fick tillfälligt hoppa in med Ledda och Klasen eftersom Ola saknades.Rönken skrev:Kuriren skrev att man matchade Omark, Klasen och Cehlarik under träning då Olausson saknades. Varför förstår jag inte riktigt? Är det någon sorts pp-lina man tänkt sig med Omark-Ola-Klasen eventuellt?
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Bulan sa i intervjun på radion igår att grundtanken var att spela Omark med Wallmark och Cehlarik. Kan nog bli bra. Annars hade jag gärna sett Fogström som center och det defensiva ansvaret i den kedjan men men...
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ursäkta men varför i helvete skall dom tillbaka in med persson med twinsen för?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
mitt kedjeval:
abbott-abbott-mannberg
klasen-olausson-ledin
omark-wallmark-cehlarik
hedman-fogström-fabbe
extra. foppa, trucken.
persson (inte ens med i laget)
abbott-abbott-mannberg
klasen-olausson-ledin
omark-wallmark-cehlarik
hedman-fogström-fabbe
extra. foppa, trucken.
persson (inte ens med i laget)
Jag hörde också radiointervjun med Bulan men hörde inget om Cehlarik!! Det jag hörde Bulan säga var att dom skulle testa Omark med Wallmark men inget om 3:e länken. Personligen tror jag att 3.e länken blir en hårt jobbande mer defensivt inriktad spelare.Slapshot skrev:Bulan sa i intervjun på radion igår att grundtanken var att spela Omark med Wallmark och Cehlarik. Kan nog bli bra. Annars hade jag gärna sett Fogström som center och det defensiva ansvaret i den kedjan men men...
nummer 17 skrev:Jag hörde också radiointervjun med Bulan men hörde inget om Cehlarik!! Det jag hörde Bulan säga var att dom skulle testa Omark med Wallmark men inget om 3:e länken. Personligen tror jag att 3.e länken blir en hårt jobbande mer defensivt inriktad spelare.Slapshot skrev:Bulan sa i intervjun på radion igår att grundtanken var att spela Omark med Wallmark och Cehlarik. Kan nog bli bra. Annars hade jag gärna sett Fogström som center och det defensiva ansvaret i den kedjan men men...
Spontant känns det ju mer i linje med rönkens hockeyfilosofi. Han är ju inte direkt känd för att riskera defensiven. Ska bli spännande att se hur det hela formeras till slut.
http://t.sr.se/1o2Gyf6
Omark+Wallmark klart, men Cehlaric nämns aldrig.
Tredjelänken diskuteras men inget nytt om den alltså.
Omark+Wallmark klart, men Cehlaric nämns aldrig.
Tredjelänken diskuteras men inget nytt om den alltså.
Ingemar- Antal inlägg : 698
kanske jag missuppfattade det hela då Men Wallmark verkar ju klar. Hoppas bara inte att det blir Fabbe eller Trucken för då döööör jag...
Om jag känner våra tränare rätt så lär det stå mellan fabbe, foppa eller kaaaanske hedman. Men vem vet. Kanske blir man överraskad.
Min gissning. Cam Chris Persson - Ledda Ola Klasen - Omark Wallmark Foppa - Hedman Fogen Fabbe. Mampe som 13:e och Cehlarik med Trucken på läktaren. När hela truppen är tillgänglig. Bryggan får fortsätta i Asplöven.
Bryggman som jag tycker har varit jäkligt bra.. Tror han kommer bli en viktig spelare för Luleå inom några år.
Verkar kunna bli fullsatt på fredag. Princip bara nedersta raden ledig nu när jag kolla biljett sidan.
hokkzorz skrev:Ursäkta men varför i helvete skall dom tillbaka in med persson med twinsen för?
Jadå det kan man fråga sig. Han har ju inte gjort nåt för att förtjäna det förutom att skriva på för FBK.
Som övriga påpekat så blir det troligen Trucken och Cehlarik som får nöta läktare med Mampe som 13e så länge laget är helt och friskt. Tidigare hade jag nog förespråkat Cehlarik framför någon annan men med Omark i laget känns det helt rätt att lägga övrigt fokus på styrka och rutin och defensiv inför slutspelet. Fogen fabbe och hedman ser jag som ett måste i slutspelslaget, tror Foppa kommer göra sig rätta där med!
När det gäller Persson tycker jag man gör rätt att prova han med bröderna igen. Rätt var det är så gör han om fjolårets magiska slutspel och då är det många ord som ska käkas, sedan är det såklart lättare att peta Mampe än Persson som jag har svårt att se utanför laget.
När det gäller Persson tycker jag man gör rätt att prova han med bröderna igen. Rätt var det är så gör han om fjolårets magiska slutspel och då är det många ord som ska käkas, sedan är det såklart lättare att peta Mampe än Persson som jag har svårt att se utanför laget.
Diktatorn- Antal inlägg : 717
Slapshot skrev:hokkzorz skrev:Ursäkta men varför i helvete skall dom tillbaka in med persson med twinsen för?
Jadå det kan man fråga sig. Han har ju inte gjort nåt för att förtjäna det förutom att skriva på för FBK.
Kunde inte sagt det bättre själv
farre- Antal inlägg : 2143
Det finns en röd tråd som går med matchningen av Mannberg och Persson som man inte kan hitta med någon annan spelare.
Nämligen att de har obegränsat med förtroende hos tränarna
Varför?
Hedman satt på läktaren förra året och han var ljusår bättre än Persson vid den tidpunkten.
Bryggman har övertygat mer och mer för varje match och han är inte ens med i truppen idag?
Jag har svårt att förstå våra coacher ibland!
Varför?
Hedman satt på läktaren förra året och han var ljusår bättre än Persson vid den tidpunkten.
Bryggman har övertygat mer och mer för varje match och han är inte ens med i truppen idag?
Jag har svårt att förstå våra coacher ibland!
farre- Antal inlägg : 2143
Man vill väl försäkra sig om att man skickar iväg Persson till Värmland i så pass bra form som möjligt?
Bryggman ser jag som en väldigt stor framtidsman, han har imponerat i de matcher han har varit med i, dock tycker jag att han fått för lite speltid.
Skall Hedman lämna LHF tycker jag att man redan nu sätter in Bryggman istället och låter Hedman åka upp på läktaren
Skall Hedman lämna LHF tycker jag att man redan nu sätter in Bryggman istället och låter Hedman åka upp på läktaren
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Helt rätt att spela Linus Persson med Abbottarna. Han är inte effektiv i en tredjefemma med anonyma medspelare. Han har visat att han kan göra mål med bröderna och han får väl ta fram det igen.
dubstep- Antal inlägg : 251
Ja Persson kan tydligen vara hur vek i närkamperna som helst och helt utan energi men får hur mycket speltid som helst iallafall!
pingu- Antal inlägg : 2418
[quote="farre"]Det finns en röd tråd som går med matchningen av Mannberg och Persson som man inte kan hitta med någon annan spelare.
Varför?
Jag har svårt att förstå våra coacher ibland![/quot
Håller med! Rönken verkar inte gilla fysiska spelare utan vill ha små snabba spelare som kan backchecka fort.
Varför?
Jag har svårt att förstå våra coacher ibland![/quot
Håller med! Rönken verkar inte gilla fysiska spelare utan vill ha små snabba spelare som kan backchecka fort.
pingu- Antal inlägg : 2418
dubstep skrev:Helt rätt att spela Linus Persson med Abbottarna. Han är inte effektiv i en tredjefemma med anonyma medspelare. Han har visat att han kan göra mål med bröderna och han får väl ta fram det igen.
helt fel att stoppa in Persson med abbotts. Nu blev 1'a linan precis lika anonym som innan mannberg spelade på Perssons plats.
hokkzorz skrev:dubstep skrev:Helt rätt att spela Linus Persson med Abbottarna. Han är inte effektiv i en tredjefemma med anonyma medspelare. Han har visat att han kan göra mål med bröderna och han får väl ta fram det igen.
helt fel att stoppa in Persson med abbotts. Nu blev 1'a linan precis lika anonym som innan mannberg spelade på Perssons plats.
Hmm, det kan väl inte vara så illa att de tänkt låta Mannberg spela med Omark och Wallmark......
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Bamsefar skrev:hokkzorz skrev:dubstep skrev:Helt rätt att spela Linus Persson med Abbottarna. Han är inte effektiv i en tredjefemma med anonyma medspelare. Han har visat att han kan göra mål med bröderna och han får väl ta fram det igen.
Hmm, det kan väl inte vara så illa att de tänkt låta Mannberg spela med Omark och Wallmark......
nja.. varför är det illa.... kan bli bra ju?
Lajon- Antal inlägg : 4397
ooooooooo
Lajon skrev:Bamsefar skrev:hokkzorz skrev:dubstep skrev:Helt rätt att spela Linus Persson med Abbottarna. Han är inte effektiv i en tredjefemma med anonyma medspelare. Han har visat att han kan göra mål med bröderna och han får väl ta fram det igen.
nja.. varför är det illa.... kan bli bra ju?
... fast.... hur skulle det funka i egen zon?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Omark-Wallmark-MrX
Vem kommer vara MrX?
Helst skulle jag ju vilja ha Cehlarik där, men Stålis och tror jag även Kurren bloggen har trott på Pite-Foppa där. Det faller mig inte i smaken.
Om inte Cehlarik så skulle mitt andra val vara Hedman, 3e val hade jag kunnat tänka mig Trucken där faktiskt.
Vem kommer vara MrX?
Helst skulle jag ju vilja ha Cehlarik där, men Stålis och tror jag även Kurren bloggen har trott på Pite-Foppa där. Det faller mig inte i smaken.
Om inte Cehlarik så skulle mitt andra val vara Hedman, 3e val hade jag kunnat tänka mig Trucken där faktiskt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18452917.ab#
Artikeln handlar om Allsvenska lagens värvningar inför slutspurten och ev. kvalserier. Men även SHL-lagens värvningar listas.
Kul att man råkat glömma att Linus Omark gått till Luleå.... (!) Bara en Aftontrasan-skribent som kan missa det.
Artikeln handlar om Allsvenska lagens värvningar inför slutspurten och ev. kvalserier. Men även SHL-lagens värvningar listas.
Kul att man råkat glömma att Linus Omark gått till Luleå.... (!) Bara en Aftontrasan-skribent som kan missa det.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
LulefanGBG skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18452917.ab#
Är ju inte bara Omark han glömt heller, Fagerudd bör väl stå med på den listan också kan jag tycka? =P
JahNT- Antal inlägg : 162
Jo tänkte på honom också faktiskt men tog inte med honom för jag var lite osäker på hur långt bak i tiden artikelförfattaren avsåg, samt exakt när Fagerudd blev klar. Han blev väl klar innan OS och det kändes som att artikeln huvudsakligen tog upp värvningar som blivit klara senaste veckorna? Typ under OS.... Fagerudd hade väl annars också varit mänskligt att missa kan jag tycka med att Omark vänt hem till Luleå kan ju knappast ha undgått någon. Utom en s.k. journalist på Aftontrasan då såklart...JahNT skrev:LulefanGBG skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18452917.ab#
Är ju inte bara Omark han glömt heller, Fagerudd bör väl stå med på den listan också kan jag tycka? =P
nummer 17 skrev:Min gissning. Cam Chris Persson - Ledda Ola Klasen - Omark Wallmark Foppa - Hedman Fogen Fabbe. Mampe som 13:e och Cehlarik med Trucken på läktaren. När hela truppen är tillgänglig. Bryggan får fortsätta i Asplöven.
Bra gissat
Haha ja jävlar!nummer 17 skrev:nummer 17 skrev:Min gissning. Cam Chris Persson - Ledda Ola Klasen - Omark Wallmark Foppa - Hedman Fogen Fabbe. Mampe som 13:e och Cehlarik med Trucken på läktaren. När hela truppen är tillgänglig. Bryggan får fortsätta i Asplöven.
Bra gissat
Vad slutar matchen ikväll?
lääääääängtar till 19:00......det känns som julafton i unga år!
Foppa...
Jag hade minst tre spelare som jag hade sett hellre än Foppa där, men ingen borde kunna misslyckas i den omgivningen så det blir nog bra också.
Jag hade minst tre spelare som jag hade sett hellre än Foppa där, men ingen borde kunna misslyckas i den omgivningen så det blir nog bra också.
Lars158 skrev:Foppa...
Foppa var nja rätt ok. Men ändå inte nog bra tycker jag för att förtjäna platsen. Om man nu inte vill röra om i dom andra formationerna, så sätt Foppa på läktaren och in med Trucken eller för all del Bryggman.
Lars158 skrev:Lars158 skrev:Foppa...
Foppa var nja rätt ok. Men ändå inte nog bra tycker jag för att förtjäna platsen. Om man nu inte vill röra om i dom andra formationerna, så sätt Foppa på läktaren och in med Trucken eller för all del Bryggman.
Foppa gör det väl ok men han har inte riktigt hittat tillbaka efter sin skada kan jag tycka. I normalfallet hade Foppa-Wallmark-Omark känts bra men Foppa känns inte riktigt på samma nivå vad gäller spelkänsla som du skrev i matchtråden. Synd att man inte kan klona Ledin för han hade nog suttit helt perfekt i den kedjan också.
Bryggman hade jag kunnat tänka mig men tror inte det är så realistiskt, annars byta plats på Hedman och Foppa? Eller är Rönnqvist orolig för att en kedja med Hedman-Wallmark-Omark skulle ha tendens att fastna djupt i anfallszon och tappa puck då alla tre gillar att ligga djupt i zon och gräva/spela?
In med Pistol-Pete tillsammans med Omark, det är en kille med spelsinne som vet vart han ska och var andra är.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Pekka hade jag gärna sett i den kedjan, men känns inte alltför realistiskt med Rönnqvist vid rodret dock.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Lars158 skrev:Foppa...
Foppa gör det väl ok men han har inte riktigt hittat tillbaka efter sin skada kan jag tycka. I normalfallet hade Foppa-Wallmark-Omark känts bra men Foppa känns inte riktigt på samma nivå vad gäller spelkänsla som du skrev i matchtråden. Synd att man inte kan klona Ledin för han hade nog suttit helt perfekt i den kedjan också.
Bryggman hade jag kunnat tänka mig men tror inte det är så realistiskt, annars byta plats på Hedman och Foppa? Eller är Rönnqvist orolig för att en kedja med Hedman-Wallmark-Omark skulle ha tendens att fastna djupt i anfallszon och tappa puck då alla tre gillar att ligga djupt i zon och gräva/spela?
Jo men är inte Forsberg en som också ligger väldigt högt upp i banan? I förra matchen då det var Forsberg-Trucken-Mannberg så var ju helt klart Trucken den som tog det mesta defensiva ansvaret tyckte jag.
Lars158 skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Lars158 skrev:Foppa...
Jo men är inte Forsberg en som också ligger väldigt högt upp i banan? I förra matchen då det var Forsberg-Trucken-Mannberg så var ju helt klart Trucken den som tog det mesta defensiva ansvaret tyckte jag.
Lite så har det väl blivit, vet inte om det är skadan som gör/gjort det? Foppa är ju annars normalt en arbetshäst som jobbar stenhårt i bägge riktningarna, lite Mannberg-stuk. Annars så har ju Hedman förvisso inte haft så mycket speltid eller förtroende säsongen igenom. Sedan funkar ju fjärdekedjan rätt bra som det är nu. Får väl se vad som händer längre framåt.
Japp konstigt att inte Hedman fått mer speltid. Antar att Rönken anser att Mannberg är bättre defensivt än Hedman? Men anfall är bästa försvar, och med Hedman inne istället för Mannberg så skulle man spendera betydligt mer tid i anfallszon och inte behöva försvara.
Även om jag gillar Rönken, så är jag totalt oförstående till honom ibland.
Mina kedjor:
Linus Klasen - Niklas Olausson - Per Ledin
Linus Omark - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Cam Abbott - Chris Abbott - Anton Hedman
Johan Forsberg - Niklas Fogström - Bryggman
Fabricius
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Luleå ända laget som får två spelare listat:
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-ar-shl-klubbarnas-kungar-infor-slutspelet/
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/har-ar-shl-klubbarnas-kungar-infor-slutspelet/
Lars158 skrev:Luleå ända laget som får två spelare listat:
Visst, två av ligans bästa spelare, tyvärr så gör inte två bra spelare ett helt lag, blir ingen final för Luleå i år
Pajala- Antal inlägg : 18747
Tycker Walle gjorde et bra jobb som center o grym i teknngscirkeln, emellanåt lite osynlig men det hör till när man har en spelare som Omark i samma kedja. Tycker också att man måste ge det lite tid, det är inte bara Omark som måste få tid att anpassa sig. Foppa gör det OK igår men jag kan inte komma ifrån att jag hellre ser en leftare som tredje länk då han får klubban "rätt" på bortre sett från Omarks spell på vänster kant i 5 mot 5. Då landar vi på Hedman eller Cehalrik och jag väljer ganska lätt Cehlarik då en av Hedmans svagheter är att han inte är någon vidare avslutare. Nu tänker jag enbart offensivt, defensiven kanske blir för mjuk med Cehlarik. Dessutom verkar han vara en bit ifrån laget när han är i J20 nu. Man kanske skall ge Trucken chansen även om det är en spelare som inte jag inte imponerats av? Synd att det är så få matcher kvar att laborera..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Omark verkar vara en stor ledare på planen och håller uppe snacket mycket mer än jag själv trott. Därför tror jag att han klarar av att lira med våra super95or wallmark o cella. Jag hade ställt upp på följande sätt.
Omark-Wallmark-Cehlarik
Ledin-Olausson-Klasen
Abbott-abbott-Mannberg
Hedman-Fogström-linus Persson
Extra forward: Fabbe för tex mycket BP. Pitefoppa kan om mannberg eller Linus Persson gör det dåligt matchas in på deras positioner. Trucken får läktaren tillsammans med Bryggman som iofs gjort det bra men får vänta tills nästa säsong
Omark-Wallmark-Cehlarik
Ledin-Olausson-Klasen
Abbott-abbott-Mannberg
Hedman-Fogström-linus Persson
Extra forward: Fabbe för tex mycket BP. Pitefoppa kan om mannberg eller Linus Persson gör det dåligt matchas in på deras positioner. Trucken får läktaren tillsammans med Bryggman som iofs gjort det bra men får vänta tills nästa säsong
Dentos- Antal inlägg : 894
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2013/2014
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2013/2014