Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
+80
miker
Ivanhoe
Mange
Fred Herbert
KaptenBlodskelett
Urken
HollywoodFATS
Dilox
MiCCe
ollle
kjell
Högljudd
Suorra
Tony Moore
Lulefan
Sir Prozac
Hellcop
JuniorX
kralle
kniba
Sundance Kid
Pajala
Luleåfan
Dalle
amarule
stormvägen
Beast.
LuleåWinston
MickkeJ
Lajon
Grizzly
Respected Gentleman
Lasse Proppmätt
Dentos
Jimmy_Vegas
MRGHOST
nummer 17
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Rikky
farre
Rakapuckar
LubosC
Swhy
rumpztr
glitch
KUCERA
Vexet
Tigerman
Kagen
Redbear
CKa
Diktatorn
Pontaking
Bamsefar
NallePhu
Mr Bister
Purre
pingu
tibet
FruktHamster
Donowitz
dubstep
hokkzorz
Wirbelwind
Rönken
LulefanGBG
Ingemar
Snikne Ville
Lars158
Micke80
Norlin
Bjärven
Old Brooklyn
knutten
Slapshot
Mighty Duck
Admin
84 posters
Sida 8 av 21
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
Rönken skrev:Gick Bryggman som extra eller?
På gårdagens träning gick Bryggan med Fabbe och Fogen i fjärde linan. Vi får väl se om han är kvar där när alla är tillgängliga.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Rönken skrev:nummer 17 skrev:Kikat lite på träningarna i veckan och vad gäller backparen är det rätt tydligt hur dom tänker initialt. En mer def-inriktat tillsammans med en något mer offensiv och en R tillsammans med en L. Sandström-Fagerudd, Savilahti-Näkyvä, Oskarsson-Kukan spelade ihop som 3 första backpar och Hjelm-Lundkvist/Högbom rullade som 4.e.
Hur såg Savva ut?
Om jag jämför dagens Savva med det han presterade förra svängen i Luleå så tycker jag han har utvecklats, framförallt såg han snabbare ut både i fötter och tanke samt lite tryggare med puck.
Vad jag kommer ihåg av Västerås från ifjol så jaga dom inte puck alls på samma sätt som LHF. Mer samlat lag över hela banan liksom.
Lars158- Antal inlägg : 9806
nummer 17 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Kikat lite på träningarna i veckan och vad gäller backparen är det rätt tydligt hur dom tänker initialt. En mer def-inriktat tillsammans med en något mer offensiv och en R tillsammans med en L. Sandström-Fagerudd, Savilahti-Näkyvä, Oskarsson-Kukan spelade ihop som 3 första backpar och Hjelm-Lundkvist/Högbom rullade som 4.e.
Hur såg Savva ut?
Om jag jämför dagens Savva med det han presterade förra svängen i Luleå så tycker jag han har utvecklats, framförallt såg han snabbare ut både i fötter och tanke samt lite tryggare med puck.
Härligt, antar att det är för tidigt att få rapport hurvida han skapar sarggung
Rönken- Antal inlägg : 17811
Han skapade sarggung idag på träningen. Tappade balansen helt själv. Kändes i hela Delfinen tror jag - han är inte liten direkt.Rönken skrev:nummer 17 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Kikat lite på träningarna i veckan och vad gäller backparen är det rätt tydligt hur dom tänker initialt. En mer def-inriktat tillsammans med en något mer offensiv och en R tillsammans med en L. Sandström-Fagerudd, Savilahti-Näkyvä, Oskarsson-Kukan spelade ihop som 3 första backpar och Hjelm-Lundkvist/Högbom rullade som 4.e.
Hur såg Savva ut?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Han skapade sarggung idag på träningen. Tappade balansen helt själv. Kändes i hela Delfinen tror jag - han är inte liten direkt.Rönken skrev:nummer 17 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Kikat lite på träningarna i veckan och vad gäller backparen är det rätt tydligt hur dom tänker initialt. En mer def-inriktat tillsammans med en något mer offensiv och en R tillsammans med en L. Sandström-Fagerudd, Savilahti-Näkyvä, Oskarsson-Kukan spelade ihop som 3 första backpar och Hjelm-Lundkvist/Högbom rullade som 4.e.
Hur såg Savva ut?
Då ska det bli bra skjuts när han väl siktar in sig och kör på full kraft
Ja man hoppas ju att det blir bra i år men man vet ju aldrig.
När rograrna sa att de skulle vara jobbiga att möta och spela lite som det låter nu så vet vi ju hur det gick...plats 10-12 och nästan kval.
Hoppas att man blir överraskad av nya spelarna på samma sätt som när Arlbrandt t. ex kom underifrån. Jag har noll koll på allsvenskan så..
Ska bli intressant att se i år, men på pappret så känns det inte guld iaf om man säger så. Men jag kanske är pessimist.
När rograrna sa att de skulle vara jobbiga att möta och spela lite som det låter nu så vet vi ju hur det gick...plats 10-12 och nästan kval.
Hoppas att man blir överraskad av nya spelarna på samma sätt som när Arlbrandt t. ex kom underifrån. Jag har noll koll på allsvenskan så..
Ska bli intressant att se i år, men på pappret så känns det inte guld iaf om man säger så. Men jag kanske är pessimist.
MRGHOST- Antal inlägg : 238
Nej, på pappret har man inte det bästa laget. Men man har ett material som gör att man kan bli ligans jobbigaste lag att möta. Det kan bära långt.
Jag minns också rograrna och hur de ville att laget ville spela. Det var väl en mer juniorbetonad hockey utan speciellt tanke. Mycket fart, men sen då? Man tyckte ju mestadels att laget inte hade något tydligt spelsystem på den tiden. Spelarna såg förvirrade ut, försvarsspelet totalt katastrof och Rönnberg såg ut som han gett upp vid 0-1 och 30 minuter kvar av matchen. Blicken sa: "Vad är det som händer?" Kändes som om laget och publiken gav upp på samma gång. Obehaglig känsla. Inget jag har lust att uppleva igen. En enda lång frustration.
Jag hoppas att tränarna har sin idé tydlig, att man nöter den in i minsta detalj och att spelarna köper den. Precis som under Rönken. Man kan ju bara säga att det låter positivt när de pratat om hur laget vill spela, att komma tillbaka till det gamla Luleå, men alltid osäkert med nya tränare. Så är det ju. Det kan ta ett tag för laget att komma in i det, det får man räkna med.
Luleå får slå lite ur underläge i år, men det är man ju van vid sen tidigare. Nästa vecka sätter det igång med match mot Asplöven och Djurgården. Förväntar mig inget av spelet, bara kul att det drar igång.
Jag minns också rograrna och hur de ville att laget ville spela. Det var väl en mer juniorbetonad hockey utan speciellt tanke. Mycket fart, men sen då? Man tyckte ju mestadels att laget inte hade något tydligt spelsystem på den tiden. Spelarna såg förvirrade ut, försvarsspelet totalt katastrof och Rönnberg såg ut som han gett upp vid 0-1 och 30 minuter kvar av matchen. Blicken sa: "Vad är det som händer?" Kändes som om laget och publiken gav upp på samma gång. Obehaglig känsla. Inget jag har lust att uppleva igen. En enda lång frustration.
Jag hoppas att tränarna har sin idé tydlig, att man nöter den in i minsta detalj och att spelarna köper den. Precis som under Rönken. Man kan ju bara säga att det låter positivt när de pratat om hur laget vill spela, att komma tillbaka till det gamla Luleå, men alltid osäkert med nya tränare. Så är det ju. Det kan ta ett tag för laget att komma in i det, det får man räkna med.
Luleå får slå lite ur underläge i år, men det är man ju van vid sen tidigare. Nästa vecka sätter det igång med match mot Asplöven och Djurgården. Förväntar mig inget av spelet, bara kul att det drar igång.
knutten- Antal inlägg : 327
Wallmark målade i pp när juniorkronorna slog USA med 4-3 !
icemask- Antal inlägg : 4174
Jag tror att Luleås chans på succé står och faller med våra yngre spelare.
Tror inte vi behöver oroa oss för att bli allt för involverade i kvaldramatik direkt, men ska vi ha chans på att bli bättre än 6-10 så måste spelare som Cehlarik och kanske framför allt Wallmark få sina genombrott. Rejäla sådana.
Vidare tror jag vi kommer se fler poäng från Abbotts än vi blivit vana att se de senaste säsongerna. Tror de kommer bli grymt viktiga.
Backsidan oroar. Speciellt med tanke på Robin Jonssons situation. Vi hade behövt vår defensiva general hel och frisk redan från start. Även om vi får tillbaka honom innan jul kommer han ha missat mycket träning och det kommer ta tid innan han är tillbaka i sitt gamla jag. Här, precis som på forwardsidan, behövs att våra yngre spelare faktiskt kliver fram. Men man behöver inte måla fan på väggen helt och hållet då det faktiskt finns vissa saker som talar för att just det kommer hända. Kukan förvånade mig i fjol med sitt fina spel över hela säsongen och Oskarsson avslutade grymt starkt.
Tränarna känns bra tycker jag. Ser inget som tyder på att vi ska ha samma situation som när Rograrna stod i båset. Våra tre tränare har grymt mycket erfarenhet, även om ingen av dem basat över ett SHL-lag i båset förut. De kommer garanterat ha en tydlig spelidé och vi kommer helt klart ha ett eget spel, vilket ju var det största problemet när Rograrna stod i båset.
På det hela taget är det upplagt för ett mellanår tycker jag. Starka spelare, visst. Men kanske inte de mest kreativa sådana. Men OM vårt yngre garde får de genombrott vi alla hoppas på, då kan det bli en riktigt rolig vinter.
Tror inte vi behöver oroa oss för att bli allt för involverade i kvaldramatik direkt, men ska vi ha chans på att bli bättre än 6-10 så måste spelare som Cehlarik och kanske framför allt Wallmark få sina genombrott. Rejäla sådana.
Vidare tror jag vi kommer se fler poäng från Abbotts än vi blivit vana att se de senaste säsongerna. Tror de kommer bli grymt viktiga.
Backsidan oroar. Speciellt med tanke på Robin Jonssons situation. Vi hade behövt vår defensiva general hel och frisk redan från start. Även om vi får tillbaka honom innan jul kommer han ha missat mycket träning och det kommer ta tid innan han är tillbaka i sitt gamla jag. Här, precis som på forwardsidan, behövs att våra yngre spelare faktiskt kliver fram. Men man behöver inte måla fan på väggen helt och hållet då det faktiskt finns vissa saker som talar för att just det kommer hända. Kukan förvånade mig i fjol med sitt fina spel över hela säsongen och Oskarsson avslutade grymt starkt.
Tränarna känns bra tycker jag. Ser inget som tyder på att vi ska ha samma situation som när Rograrna stod i båset. Våra tre tränare har grymt mycket erfarenhet, även om ingen av dem basat över ett SHL-lag i båset förut. De kommer garanterat ha en tydlig spelidé och vi kommer helt klart ha ett eget spel, vilket ju var det största problemet när Rograrna stod i båset.
På det hela taget är det upplagt för ett mellanår tycker jag. Starka spelare, visst. Men kanske inte de mest kreativa sådana. Men OM vårt yngre garde får de genombrott vi alla hoppas på, då kan det bli en riktigt rolig vinter.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Cehlarik och Wallmark har visat potentialen. Med mer förtroende kan de förhoppningsvis växa. Fagerudd kan bli ett rejält pp-tillskott. Kukan har en skridskoåkning som Franssons emellanåt. Minns ju när han skapade en rejäl målchans med 10 sekunder kvar och pucken bakom mål när han satte fart hela vägen till motståndarmålet. Mer sånt. Dock, misstagen var lite för många i fjol. Bryggman verkar blivit en liten snackis då han tagit för sig på ett rejält sätt sen han kom in.
De unga spelarna har verkligen potentialen att vara en viktig del av laget. Får de förtroende så gäller det att de tar chansen. Så är det ju. Men det är väl det som varit nackdelen senaste åren. De har hamnat utanför. Nu ska de få chansen rejält hoppas jag, nu är det upp till spelarna att ta den.
De unga spelarna har verkligen potentialen att vara en viktig del av laget. Får de förtroende så gäller det att de tar chansen. Så är det ju. Men det är väl det som varit nackdelen senaste åren. De har hamnat utanför. Nu ska de få chansen rejält hoppas jag, nu är det upp till spelarna att ta den.
knutten- Antal inlägg : 327
Dagens träning har sett ut som följande:
Gula tröjor
Petrell 32 - Dixon 14 - Zaar 27
Sandström 7 - Fagerudd 5
Bryggman 38 - Fogström 36 - Fabricius 52
Hjälm 33 - Junior 6
Svarta tröjor
Granström 31 - Abbot 29 - Forsberg 9
Nagander 8 - Näkyvää 51
Ledin 97 - Mannberg 19 - Sylvegård 21
Oskarsson 3 - Kukan 2
Dem har lagt 45 minuter på att gnugga spelvändningar (blir överlycklig, har saknats alldeles förlänge) änn sålänge har det varit bra tempo på träningen och passen börjar sitta på bladet. Mittzon ser ut och vara en transportsträcka i vinter men forwards bär puck tack och lov! Backarna verkar stå upp på blå betydligt mycket längre än tidigare år..
Gula tröjor
Petrell 32 - Dixon 14 - Zaar 27
Sandström 7 - Fagerudd 5
Bryggman 38 - Fogström 36 - Fabricius 52
Hjälm 33 - Junior 6
Svarta tröjor
Granström 31 - Abbot 29 - Forsberg 9
Nagander 8 - Näkyvää 51
Ledin 97 - Mannberg 19 - Sylvegård 21
Oskarsson 3 - Kukan 2
Dem har lagt 45 minuter på att gnugga spelvändningar (blir överlycklig, har saknats alldeles förlänge) änn sålänge har det varit bra tempo på träningen och passen börjar sitta på bladet. Mittzon ser ut och vara en transportsträcka i vinter men forwards bär puck tack och lov! Backarna verkar stå upp på blå betydligt mycket längre än tidigare år..
rumpztr- Antal inlägg : 93
Hoff vad jag grämjer för denna säsong. Kan gå hur som helst. Med några nyckelspelare borta så ser kedjorna allt annat än roliga ut. Ser väldigt tunnt och brunkigt ut.
Men jag hoppas det faller väl ut och att Wallmark och Cehlarik tar plats när dom anländer.
Någon som vet hur det är med Cam? Verkar inte träna på is alls?
Men jag hoppas det faller väl ut och att Wallmark och Cehlarik tar plats när dom anländer.
Någon som vet hur det är med Cam? Verkar inte träna på is alls?
Jimmy_Vegas- Antal inlägg : 44
Angående Cam stod det i någon artikel att han kände av ryggen har jag för mig, stod dock att det var från flygresan och att det inte var något allvarligt.
Får hoppas det inte är något allvarligt. Inte bra att missa isträningen så här i början.
Nåja med några spelare borta får vi ju en chans att se Emil "The Paintrain" Sylvegård. Ska bli kul att se hur han håller på SHL-nivå.
Nåja med några spelare borta får vi ju en chans att se Emil "The Paintrain" Sylvegård. Ska bli kul att se hur han håller på SHL-nivå.
Jimmy_Vegas- Antal inlägg : 44
Ljumske enl NK-bloggen.Rönken skrev:Angående Cam stod det i någon artikel att han kände av ryggen har jag för mig, stod dock att det var från flygresan och att det inte var något allvarligt.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6530
Högbom spelar med AHC imorgon.
Låst men denna artikel länk:
http://www.kuriren.nu/100/han-blir-forste-luleaspelare-till-ahc-7762313.aspx
Låst men denna artikel länk:
http://www.kuriren.nu/100/han-blir-forste-luleaspelare-till-ahc-7762313.aspx
Logiskt.
Lycka till Jens!
Lycka till Jens!
Donowitz- Antal inlägg : 4312
http://www.kuriren.nu/100/har-ar-luleas-lag-och-gameplan-7762121.aspx - artikel med 'Skuggan' och tankar runt spelide bland annat.
"De tre nyförvärven – Zaar från Rögle, Petrell från Genève-Servette och Dixon från Yugra Khanty-Mansiysk – är tilltänkta som kedjekamrater även när tävlingssäsongen drar igång."
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/har-ar-tranarens-superkedja-8649081.aspx
Den är inte låst.
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/har-ar-tranarens-superkedja-8649081.aspx
Den är inte låst.
Samma artikel anger dessa formationer för mötet med AHC.
Backar:
Kristian Näkyvä – Per Savilahti-Nagander
Jan Sandström – Marcus Fagerudd
Andreas Hjelm – Olov Lundqvist
Marcus Oskarsson – Dean Kukan
Forwards:
Zaar - Dixon - Petrell
Johan Forsberg – Chris Abbot – Jonathan Granström
Emil Sylvegård – Daniel Mannberg – Peter Cehlarik
Niklas Fogström – Lars Bryggman – Karl Fabricius
------------------------------------------------------------------
Ledin i stockholm. Cam ljumske. Walle landslaget.
Backar:
Forwards:
Zaar - Dixon - Petrell
Morgondagen kommer inte säga särskilt mycket om kedjornas utseende alltså för framtiden. Dom 3 som inte kan delta kommer men hög sannolikhet ta plats i laget när dom är tillgängliga.
Nog borde ju LHF ha namn-tryck på tröjorna imorgon?
Lars158 skrev:Samma artikel anger dessa formationer för mötet med AHC.
Backar:
Forwards:
Zaar - Dixon - Petrell
Det känns som formationer man tänkt över lite och skulle kunna funka.
När cam är tillbaka tar han Foppas plats.
Sedan tar Ledin och Walle plats i kedjan med Chelarik och Foppa, Mannberg, Sylvegård och Bryggman får slåss om den sista platsen med Fabbe och Fogström.
Micke80- Antal inlägg : 3038
"Under måndagens träning nöttes ganska mycket spel i powerplay och boxplay. En formation som såg ut att vara ett potentiellt förstaval var: Lennart Petrell, Chris Abbott, Stephen Dixon, Daniel Zaar och backen Marcus Fagerudd."
http://www.kuriren.nu/sport/det-ar-battre-att-ta-ett-felbeslut-an-att-tveka-halvvags-7772456.aspx
http://www.kuriren.nu/sport/det-ar-battre-att-ta-ett-felbeslut-an-att-tveka-halvvags-7772456.aspx
Spännande!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Lars158 skrev:"Under måndagens träning nöttes ganska mycket spel i powerplay och boxplay. En formation som såg ut att vara ett potentiellt förstaval var: Lennart Petrell, Chris Abbott, Stephen Dixon, Daniel Zaar och backen Marcus Fagerudd."
Yes!
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Lars158 skrev:"Under måndagens träning nöttes ganska mycket spel i powerplay och boxplay. En formation som såg ut att vara ett potentiellt förstaval var: Lennart Petrell, Chris Abbott, Stephen Dixon, Daniel Zaar och backen Marcus Fagerudd."
Får man då gissa att andra uppställningen blir Ledin, Chelarik, Wallmark, Näkyvä och antingen cam eller Granström.
Om dom nu vill ha två snarlika uppställningar med två spelare på mål som den första ser ut att innebära.
Den andra PP uppställningen lär bli:
Ledda - Walle - Granis
Nagge - Cam Abbott (Point)
Ledda - Walle - Granis
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Den andra PP uppställningen lär bli:
Ledda - Walle - Granis
Jävligt svårt att tro att nagander går in före Näkyvä.
Näkyvä lär få måtta på blå ja. Verkar oerhört konstigt annars.
Lika svårt att tro på Cam som pointman.FruktHamster skrev:NallePhu skrev:Den andra PP uppställningen lär bli:
Ledda - Walle - Granis
nä cam är ingen point, däremot är han duglig högt upp i slottet som avlastare för spelfördelaren, kliva på långa returer och för direktskott.
Snikne Ville skrev:Lika svårt att tro på Cam som pointman.FruktHamster skrev:NallePhu skrev:Den andra PP uppställningen lär bli:
Ledda - Walle - Granis
Det med.
"Jag noterade att Marcus Fagerudd spelade i första powerplay-uppställningen på träningen är det de som är tanken?
– Nja vi har väl inte rankat uppställningarna ännu, men det är korrekt att han ingår i en i alla fall, säger Fagervall."
Kul att Fagge får chansen, hoppas att han förvaltar den nu bara också.
Första uppställningen ser strålande ut tycker jag.
I andra vill jag ha Näkyvä och Kukan/Oskarsson.
Vore bra med två backar som kan skjuta så att det inte blir så förutsägbart vilken sida avslutet kommer ifrån. Wallmark är ju given att styra det PP't, och sedan har man flera alternativ på kassen. Ledin och Granström ligger väl närmast till hands om ni frågar mig. Frågan är väl då vem som skall vara avslutare från ena cirkeln. Där är ju Cam ett alternativ men jag tycker det vore väldigt spännande med Cehlarik där.
Kanske rentav köra Ledin - Wallmark - Cehlarik som är en tänkbar kedja såväl i 5 mot 5 som i PP enligt mig.
EDIT: Båda dessa uppställning skulle innebära att man chansar lite i defensiven men i PP skall man huvudsakligen ha pucken och ju mer man har den och ju bättre man balanserar den på blå och varierar sitt spel, desto färre chanser får motståndarna också att kontra.
I andra vill jag ha Näkyvä och Kukan/Oskarsson.
Vore bra med två backar som kan skjuta så att det inte blir så förutsägbart vilken sida avslutet kommer ifrån. Wallmark är ju given att styra det PP't, och sedan har man flera alternativ på kassen. Ledin och Granström ligger väl närmast till hands om ni frågar mig. Frågan är väl då vem som skall vara avslutare från ena cirkeln. Där är ju Cam ett alternativ men jag tycker det vore väldigt spännande med Cehlarik där.
Kanske rentav köra Ledin - Wallmark - Cehlarik som är en tänkbar kedja såväl i 5 mot 5 som i PP enligt mig.
EDIT: Båda dessa uppställning skulle innebära att man chansar lite i defensiven men i PP skall man huvudsakligen ha pucken och ju mer man har den och ju bättre man balanserar den på blå och varierar sitt spel, desto färre chanser får motståndarna också att kontra.
Enligt kuriren blir det nya kedjor till CHL om det fortsätter som det gjorde på träningen? Kommer inte ihåg helt eftersom artikeln blev +låst men de tre första var iallafall:
Petrell-Dixon-Granström
Abbot-Abbot-Mannberg
Cehlarik-Wallmark-Zaar
Jag gillart, känns inte lika logiskt som tidigare men med tanke på hur det sett ut... Kommentarer? Fjärdelinan?
Petrell-Dixon-Granström
Abbot-Abbot-Mannberg
Cehlarik-Wallmark-Zaar
Jag gillart, känns inte lika logiskt som tidigare men med tanke på hur det sett ut... Kommentarer? Fjärdelinan?
Diktatorn- Antal inlägg : 722
gillar att mannberg är tillbaka med abbotts. den kedjan har visat sig funka tidigare.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Diktatorn skrev:Enligt kuriren blir det nya kedjor till CHL om det fortsätter som det gjorde på träningen? Kommer inte ihåg helt eftersom artikeln blev +låst men de tre första var iallafall:
Petrell-Dixon-Granström
Abbot-Abbot-Mannberg
Cehlarik-Wallmark-Zaar
Ja nåt måste dom ju göra med tanke på hur det sett ut hittills!! Fabbe, Fogen, Ledda i fjärde, gissar jag.
Känns som bra förändring, som jag skrev tidigare är jag rädd att Granström dör Abbottdöden om han blir kvar där. Tror han kan passar med Dixon. Lite orolig att man inte riktigt får utväxling på Zaar, men både Pete o Walle är spelskickliga så det finns potential.
Första kedjan: Lennart Petrell–Stephen Dixon–Jonathan Granström
Andra kedjan: Cam Abbott–Chris Abbott–Daniel Mannberg
Tredje kedjan: Peter Cehlarik–Lucas Wallmark–Daniel Zaar
Fjärde kedjan: Johan Forsberg–Niklas Fogström–Karl Fabricius
Extra: Emil Sylvegård och Lars Bryggman
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/lulea-vaskar-om/?blog=4171576&entry=7787391
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/lulea-vaskar-om/?blog=4171576&entry=7787391
Snikne Ville skrev:Känns som bra förändring, som jag skrev tidigare är jag rädd att Granström dör Abbottdöden om han blir kvar där. Tror han kan passar med Dixon. Lite orolig att man inte riktigt får utväxling på Zaar, men både Pete o Walle är spelskickliga så det finns potential.
mhm. Mannberg är en av de få som hittat rätt i den kedjan tidigare, om inte t.o.m Mannberg spelat sin bästa hockey med bröderna. Vikho lyckades, men föll bort efter ett tag han också. Abbots gör rätt för sig varje byte, men det spelar ingen roll om tredjelänken ser helt vilsen ut, vilket Granström stundtals gjorde. Fan, måste vara lika jobbigt att lira i den kedjan som det är att möta dom hehe.
Diktatorn- Antal inlägg : 722
Lars158 skrev:Första kedjan: Lennart Petrell–Stephen Dixon–Jonathan Granström
Min första tanke: Var är Ledin?!
I övrigt gillar jag formationerna, bröderna med mannberg har som många redan påpekat funkat tidigare, kul med en ungdomskedja - återstår att se om de kan leva på sin lilla rutin eller om man kommer behöva sätta in en mer etablerad pjäs där, men helt rätt att testa och ge dem chansen.
Fjärdekedjan är en Riktig fjärdekedja, en gnugg- och brunkarline.
Förstakedjan.. Jag vet inte riktigt, det är en Tung förstakedja, förväntar mig inte direkt något skönspel med denna formation. Men det kanske man heller inte ska förvänta sig av Luleå kommande säsong.
Det nygamla Fuleå kommer knappast toppa serien i år, vinna utvisningsligan möjligtvis, men tar man sig till slutspel tror jag man kan bli riktigt farliga.
Men vi börjar med CHL, och där tror jag faktiskt vi misslyckas i år.
Swhy- Antal inlägg : 141
Ledin är visst skadad, men verkar vara någon lättare skada. Samma med Daniel Larsson.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Jag kan inte hjälpa att jag absolut vill ha Bryggman inne i en kedja.
Annars känns det intressant att Zaar prövas med Wallmark-Cehlarik. Massor av potential spelskicklighet i en sån formation. Sen förstås inte så rutinerad och tung enhet. Även om Cehlarik är vår 4e tyngsta forward, är Walle och Zaar då dom två lättaste.
Snikne tar ju upp den sk Abbottdöden. Lite roligt uttryck men vi har ju sett ett flertal spelare genom åren som det liksom blivit så för. Kan nog vara helt rätt kanske att Mannberg är den som får ta det uppdraget. Laget har inte så mycket förlora på att Mannberg är den som får ta sig an uppdraget. Men om man vill satsa på potentialt högre utdelning så skulle jag vilja prova Bryggman med Abbotts.
Annars känns det intressant att Zaar prövas med Wallmark-Cehlarik. Massor av potential spelskicklighet i en sån formation. Sen förstås inte så rutinerad och tung enhet. Även om Cehlarik är vår 4e tyngsta forward, är Walle och Zaar då dom två lättaste.
Snikne tar ju upp den sk Abbottdöden. Lite roligt uttryck men vi har ju sett ett flertal spelare genom åren som det liksom blivit så för. Kan nog vara helt rätt kanske att Mannberg är den som får ta det uppdraget. Laget har inte så mycket förlora på att Mannberg är den som får ta sig an uppdraget. Men om man vill satsa på potentialt högre utdelning så skulle jag vilja prova Bryggman med Abbotts.
Bryggman med Abbotts vore absolut intressant. Håller med dig Lars.
Men i övrigt tycker jag precis som du att Mannberg är den av våra forwards från i fjol som fungerade absolut bäst med Abbotts. Alltså den i nuvarande trupp av samtliga vi hittills testat som fungerat bäst där. Vore dock kul att pröva Bryggman där. Tror inte heller att det är en omöjlghet vad det lider.
Vi vet ju inte hur villiga våra nuvarande tränare är att ändra om i kedjorna när det verkligen gäller men nog tycker jag mig sett att man vågar ändra lite på försäsongen i varje fall.
Håller också med om att Zaar blir spännande med Wallmark och Cehlarik. Om den kedjan får några matcher på sig så tror jag att den kan bli riktigt bra framöver.
Men i övrigt tycker jag precis som du att Mannberg är den av våra forwards från i fjol som fungerade absolut bäst med Abbotts. Alltså den i nuvarande trupp av samtliga vi hittills testat som fungerat bäst där. Vore dock kul att pröva Bryggman där. Tror inte heller att det är en omöjlghet vad det lider.
Vi vet ju inte hur villiga våra nuvarande tränare är att ändra om i kedjorna när det verkligen gäller men nog tycker jag mig sett att man vågar ändra lite på försäsongen i varje fall.
Håller också med om att Zaar blir spännande med Wallmark och Cehlarik. Om den kedjan får några matcher på sig så tror jag att den kan bli riktigt bra framöver.
Redbear skrev:Ledin är visst skadad, men verkar vara någon lättare skada. Samma med Daniel Larsson.
Larsson har väll missat allt sen Djurgårdsmatchen? Känns lite för lång tid för att vara en riktigt enkel skada.
Ledin fick väll nån smäll mot huvet på träning förra veckan så där är det väll den klassiska hjärntrappan antar jag.
Jaros får testa a-laget. För er som vill läsa lite mer om honom kan J20 tråden rekommenderas.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleas-nye-superkedja-jatteslovaken/?blog=4171576&entry=7789530
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleas-nye-superkedja-jatteslovaken/?blog=4171576&entry=7789530
Snikne Ville skrev:Jaros får testa a-laget. För er som vill läsa lite mer om honom kan J20 tråden rekommenderas.
Sånt gillas. Verkar vara en mycket intressant spelare!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3