Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1
+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters
Sida 18 av 20
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1
FruktHamster skrev:Rönken skrev:Skulle vara intressant med Omark, angenämnt problem att formera kedjorna då. I sådant läge skulle jag kunna tänka mig Abbott-Abbott-Omark, eller är det dumt? Alternativt Abbott-Abbott-Cehlarik samt Persson-Fogström-Omark.
Omöjligt att INTE sitta och fundera hur en laguppställning med Omark skulle se ut.
Abbott-Abbott-Foppa
Klasen-Olle-Ledin
Omark-Fogge-Hedman
Persson-wallmark-fabbe
Extra: Mannberg, Pete
Kicka: Trucken
Tror Foppa skulle göra det bra med bröderna. 3 snabba och fysiska spelare som alla har känsla för målet och bra arbetsetik
Vill inte splitta på klasen och olle. Och att sätta dit omark blir för mycket av det goda.
Fogge har en bra defensiv och ett helt okej skott. Han kan täcka upp bakåt för omark och samtidigt snipa in ett mål då och då. Hedman går in som murbräcka.
I fjärde skulle jag gärna sett Pete, men den linan behöver någon som är bättre defensivt och därför får fabbe den platsen. Han är också något av den perfekte vattenbäraren, vilket passar sig i en fjärdelina.
Sedan KOMMER det komma skador och Pete skulle kunna matchas i nästan vilken kedja som helst om det händer.
Ska jag vara ärlig hade jag glömt av Foppa, tror också på Abbott-Abbott-Foppa faktiskt, han blir en klar förbättring jämfört med Mannberg vad gäller skottet. Samt att han har samma arbetskapacitet och skulle nog bli bra med bröderna ja.
Jag tror också på Omark-Fogge, Fogge är bättre än vad han blir erkänd för och är även bra defensivt, sedan skulle jag vilja se Persson där som känns som mer av en målskytt. Skulle det bli verklighet och Persson inte levererar, ja då vet man att det inte är omgivningen som felar. Men även Hedman hade varit intressant för att böka och stöka.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Hedman eller Cehlarik bredvid Omark tycker jag. Man lär märka sånt på träningarna men de två känns bäst med Wallmark som center.
farre- Antal inlägg : 2143
Jag tänker Fogström. Han känns mer som Lavander och han funkar bra med Cehlarik.farre skrev:Hedman eller Cehlarik bredvid Omark tycker jag. Man lär märka sånt på träningarna men de två känns bäst med Wallmark som center.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Inte tillräckligt med botten för att dessa påstådda journalister, eller vad dina källor nu skall föreställa, skall anse sig ha tillräckligt med kött på benen för att publicera tydligen. Det säger du ju själv. Ändå vidhåller du att uppgifterna stämmer?NallePhu skrev:Har kontakter inom media ja dem har försökt med att få i hop något ang detta men dem har sak samma info på det jag säger men det enda agenterna sagt det stämmer och sedan har dem inte velat komentera det vidare!LulefanGBG skrev:Och det har du såklart källa på?NallePhu skrev:Kan säga så mycket och detta är sanningen det är inte många av de stora agenterna tex i Finland som vill samarbeta med Osten kring sina klienter, Samt skulle Kuriren el NSD gräva i detta ämne skulle Osten få bekymmer i den position han besitter i dagsläget!Bamsefar skrev:NallePhu skrev:Dags att säga sanningen istället samt erkänna den så enkelt är det bara!Lulefan skrev:Ni som klagar på att Osten säger att han har stor tilltro på laget, vad tycker ni att han ska säga? "Nej fyfan, det är bara skit det här laget"?
Man kan inte byta ut stora delar av laget mitt under säsong, så fokus ska självklart vara att försöka hålla moralen uppe och försöka få ut det mesta av spelarna, vilket man gör genom att visa att man tror på dem. Sedan att det kanske bör tas in någon är det ju inget snack om, men man kan inte för den skull i en position som Osten har gå ut och säga att man inte tror på laget.
Det sker på varje arbetsplats om det är fel person på felplats det kan även vara en rätt person med på fel plats , Det visar mer styrka än köra ett falskspel som alla vet att Osten gör tyvärr på gott och på ont!
Vilket "falskspel" är det Osten "kör" och som "alla vet", du får gärna göra en ingående förklaring.
Så botten finns kring detta!
Du talar emot dig själv, och mot alla rim och reson likaså. Vad du säger är egentligen att det finns ett rykte som 'media' har undersökt och funnit uppgifter som stämmer men uppenbarligen har det inte blivit någon artikel. "Det har försökt få ihop något om det" säger du ju. Uppenbarligen har de misslyckats. Antingen för att din info inte stämmer, dvs de har inte hittat några sådana agenter, eller för att dessa s.k. agenter inte givit något som är tätt nog eller ens intressant nog att publicera som sagt.
Tror säkert det finns en och annan agent som inte gillar Osten, tacka fan för det! Att vi har en sportchef som inte böjer sig för minsta vink från någon jävla agent!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12314
Precis!Old Brooklyn skrev:Varför skulle man erkänna något man är skeptisk till och det inte framkommer några bevis? Dags att ytterligare en gång upplysa om att saker och ting inte blir en sanning bara för att du skriver att det är en sanning.
Du har inte kommit med några konkreta bevis eller exempel som pekar på att det du skriver skulle stämma. Kanske har du rätt, men att andra inte just nu ser eller vet samma saker som du beror knappast på att de inte "vågar" eller att de på något sätt har en sämre förmåga än dig att analysera läget.
Just nu är du bara en anonym snubbe som sprider rykten på internet. Tänk på det!
Det är alltid lätt att säga: "Jag känner en journalist som gräver lite kring Fredrik Reinfeldt om skattefusk, högst sannolikt stämmer uppgifterna". Men det i sig gör ju inte påståendet till sanning. För det krävs bevis. Oavsett om Reinfeldt skattefuskat eller inte.
Jag tog bara ett exempel ur luften, (som givetvis inte alls stämmer), men ett lite allvarligare som sannolikt skulle få allvarligare konsekvenser. När det gäller sådant är ju journalister oftast 100% säkra på sina källor innan de publicerar. När vi snackar idrott, som är lite mindre allvarligt i sammanhanget, så tror jag att journalisterna är betydligt mer angelägna att publicera rykten, och ändå har inget publicerat av det som Nalle Puh påstår vara 'sanning'. Alltså kan de där inom media knappast ha hittat mycket bland de agenter Nalle Puh påstår att man snackat med och fått medhåll ifrån.
Vore intressant att veta hur frågorna löd. Är Osten en jobbig jävel att förhandla med? Då tror jag de flesta skulle säga ja, men inte att de ogillar honom som person eller inte vill förhandla med honom. Tror han är en av de sportchefer som har bäst anseende faktiskt. Däremot har han inte störst plånbok att röra sig med följaktligen hamnar inte så många stjärnor i Luleå. Vare sig från Finland eller någon annanstans.
Senast ändrad av LulefanGBG den tor 12 dec 2013, 22:06, ändrad totalt 2 gånger
Massmedia är ju annars allmänt känt för att sitta inne med sanning, hela sanningen och inget utom sanningen och allt det där....NallePhu skrev:Vet du vad det är många som har samma uppgifter som jag har bla massmedia det du ska fundera på istället är VARFÖR dem inte vågar säga något istället!Old Brooklyn skrev:Varför skulle man erkänna något man är skeptisk till och det inte framkommer några bevis? Dags att ytterligare en gång upplysa om att saker och ting inte blir en sanning bara för att du skriver att det är en sanning.
Du har inte kommit med några konkreta bevis eller exempel som pekar på att det du skriver skulle stämma. Kanske har du rätt, men att andra inte just nu ser eller vet samma saker som du beror knappast på att de inte "vågar" eller att de på något sätt har en sämre förmåga än dig att analysera läget.
Just nu är du bara en anonym snubbe som sprider rykten på internet. Tänk på det!
Rykten är saker utan substans
Det jag säger har jag hört via folk inom massmedia och där är detta allmänt känt men det är svårt att få fram någon som vågar ställa upp på en interjuv fast dem sagt du får vara anonym!
Old Brooklyn skrev:Jag tänker Fogström. Han känns mer som Lavander och han funkar bra med Cehlarik.farre skrev:Hedman eller Cehlarik bredvid Omark tycker jag. Man lär märka sånt på träningarna men de två känns bäst med Wallmark som center.
Wallmark är nog lite finurligare men jag kan tänka mig vem som helst av våra fyra centrar bara Omark kommer
farre- Antal inlägg : 2143
I år är LHF redan ganska vassa i PP. Med en eventuell Linus Omark i laget; skulle laget utan tvekan vara ännu vassare i den spelformen. Jag tror definitivt att man skulle kunna köra Olausson, Klasen, Omark -ihop i PP. Dvs Klasen & Fransson på blå -och någon av Ledin, Hedman eller Forsberg framför kassen. Problemet med detta blir ju i så fall: Ingen Chris som tekar och Olle måste teka. Även om han blivit bättre på den punkten; så misstänker jag att killarna allt som oftast får börja med att hämta in pucken från den egna zonen efter tekningarna i anfallszonen.
Sedan strikt spel 5 mot 5; kan det vara lite riskabelt och köra Klasen & Omark i samma kedja. Detta för att ingen av dessa herrar är ju direkt lika entusiastisk att jobba hem som de är med pucken. Stoppar man ihop de båda pucktrollarna -bör man så fall göra det med en JÄVLIGT DEFENSIV center som hela tiden täcker hemåt. Frågan är ju om Olausson skulle digga den rollen -även om han säkert galant skulle fixa den...? Ser mera att Fogge skulle vara som klippt och skuren för en sådan roll.
Personligen tycker jag att det skulle det vara riktigt intressant vad Omark skulle kunna åstadkomma i en kedja tillsammans med Chris & Cam. Linus är ju också grymt stark kring sargerna. Detta tillsammans med hans grymma spelsinne & teknik, -skulle säkert medföra att kedjan lyckas spela sig in från sargerna istället för att bli fast där allt för ofta. Även bröderna har sett ut att behöva en prestationsmässig nytändning en ganska lång tid nu: Och i Omark skulle de med stor sannolikhet få en sådan också. Chris & Cam behöver börja producera lite mer för att de själva skall börja flyga som förr igen där ute.
Sedan strikt spel 5 mot 5; kan det vara lite riskabelt och köra Klasen & Omark i samma kedja. Detta för att ingen av dessa herrar är ju direkt lika entusiastisk att jobba hem som de är med pucken. Stoppar man ihop de båda pucktrollarna -bör man så fall göra det med en JÄVLIGT DEFENSIV center som hela tiden täcker hemåt. Frågan är ju om Olausson skulle digga den rollen -även om han säkert galant skulle fixa den...? Ser mera att Fogge skulle vara som klippt och skuren för en sådan roll.
Personligen tycker jag att det skulle det vara riktigt intressant vad Omark skulle kunna åstadkomma i en kedja tillsammans med Chris & Cam. Linus är ju också grymt stark kring sargerna. Detta tillsammans med hans grymma spelsinne & teknik, -skulle säkert medföra att kedjan lyckas spela sig in från sargerna istället för att bli fast där allt för ofta. Även bröderna har sett ut att behöva en prestationsmässig nytändning en ganska lång tid nu: Och i Omark skulle de med stor sannolikhet få en sådan också. Chris & Cam behöver börja producera lite mer för att de själva skall börja flyga som förr igen där ute.
Jonken- Antal inlägg : 7057
Jonken skrev:I år är LHF redan ganska vassa i PP. Med en eventuell Linus Omark i laget; skulle laget utan tvekan vara ännu vassare i den spelformen. Jag tror definitivt att man skulle kunna köra Olausson, Klasen, Omark -ihop i PP. Dvs Klasen & Fransson på blå -och någon av Ledin, Hedman eller Forsberg framför kassen. Problemet med detta blir ju i så fall: Ingen Chris som tekar och Olle måste teka. Även om han blivit bättre på den punkten; så misstänker jag att killarna allt som oftast får börja med att hämta in pucken från den egna zonen efter tekningarna i anfallszonen.
Känns som att man ska sprida lite mer, tre pucktrollare i samma kedja känns väl lite som att ha både hängsel och livrem eller något, samtidigt som jag skulle vilja se minst två riktigt vassa kedjor. Vill att Ledin-Ola-Klasen behålls, sedan se Omark med Fogge som center. Som tredje antingen Persson eller Cehlarik. Med Abbotts skulle jag kunna tänka mig Cehlarik, även Pite-Foppa är gångbart alternativ, även Hedman skulle jag vilja se lite längre perioder med Abbotts. Cehlarik med Abbotts vore kul, får han nog höra att det inte funkar att peta med klubben vid sargduellerna om inte annat
Om nu Omark kommer så skulle jag se han med tex...
Omark - Wallmark - Foppa
Känns som en line som kan producera på bra!
Omark - Wallmark - Foppa
NallePhu- Antal inlägg : 18665
NallePhu skrev:Om nu Omark kommer så skulle jag se han med tex...
Omark - Wallmark - Foppa
Finns många konstellationer minst sagt om Omark skulle ansluta, skulle nästan bli överflöd av producerande kedjor och ingen brunkarkedja. Frågan är hur en fjärdekedja skulle se ut? En intressant fjärdekedja hade faktiskt varit Hedman-Fogström-Foppa, hade varit rätt jobbig att möta och hade nog kunnat snurra fast i offensiv zon emellanåt.
Ett alternativ vore;
Abbott-Abbott-Cehlarik
Ledin-Olausson-Klasen (ingen ide att splittra enligt mig)
Omark-Wallmark-Persson
Hedman-Fogström-Foppa
Annars;
Abbott-Abbott-Foppa/Hedman
Ledin-Olausson-Klasen
Omark-Fogström-Cehlarik/Persson
Hedman/Foppa-Wallmark-Persson/Cehlarik
Personligen tror jag att om Omark ansluter, och vid noll skador, så får nog inte Cehlarik spela. Mannberg tar nog hans plats, inte vad jag vill se dock.
Omark funkade ju klockrent när han slog igenom med Chabada o Hynning. En hårt arbetande puckvinnare och en snabsskrinnare. Foppa kan väl liknas rätt bra med Chabada o är även han högerspade. En Hynningtyp är väl svårare att se i årets lag. För mig blir det nog Foppa/Walle/Omark som känns värt att testa inledningsvis. Även om jag gärna skulle prova Foppa med twinsen oxå.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Så jäkla synd att Foppa blev skadad så jäkla onödigt som att få en lagkamrat över sig... Men nu är det OERHÖRT SKÖNT och se att han ÄNTLIGEN är på väg tillbaka i spel! Skulle vara kanon om han skulle snabbt komma in "sin zon" -och börja producera lagom till slutet av säsongen och viktigare: Till slutspelet.
Tycker att vår andra högerskjutande sniper: Linus Persson sett närmast vilsen ut när det gäller att hitta nätmaskorna på senare tid. Man sitter ju onekligen och undrar om FBK har gått "all in" på Linus -och är i hemlighet muntligt överens med honom om ett antal kommande säsonger framöver....?
Vi skulle onekligen behöva en högerskytt som producerar lite nu -och framförallt framöver...
Tycker att vår andra högerskjutande sniper: Linus Persson sett närmast vilsen ut när det gäller att hitta nätmaskorna på senare tid. Man sitter ju onekligen och undrar om FBK har gått "all in" på Linus -och är i hemlighet muntligt överens med honom om ett antal kommande säsonger framöver....?
Vi skulle onekligen behöva en högerskytt som producerar lite nu -och framförallt framöver...
Tror faktiskt fogge kan passa att centra Omark (om Omark ansluter). Fogge har mer offensiv i sig än man spontant tror. Minns bara slutet av fjolårssäsongen när han centrade mellan Vihko och Pete. Han har bra koll på det defensiva och har ett helt okej skott också.
Foppa hade jag velat se med Abbotts, men om Omark ansluter sätter jag hellre honom där.
Omark-Fogge-Foppa har min röst i dagsläget..... OM Omark ansluter (tänker fan inte jinxa detta)
Foppa hade jag velat se med Abbotts, men om Omark ansluter sätter jag hellre honom där.
Omark-Fogge-Foppa har min röst i dagsläget..... OM Omark ansluter (tänker fan inte jinxa detta)
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Abbott-Abbott-Omark
Ledin-Olausson-Klasen
Foppa-Fogström-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Persson
Extra:Fabricius
Ledin-Olausson-Klasen
Foppa-Fogström-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Persson
Extra:Fabricius
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Såg inte matchen i går men kan man inte presentera lite förlängningar snart? Känns som att halva laget är på väg bort nästa säsong
Efter nyår
Hedman-Wallmark-Klasen
Abbott-Olausson-Cehlarik
Persson-Abbott-Ledin
Forsberg-Fogström-Trukhno
Hedman-Wallmark-Klasen
Abbott-Olausson-Cehlarik
Persson-Abbott-Ledin
Salle- Antal inlägg : 3370
Salle skrev:Efter nyår
Hedman-Wallmark-Klasen
Abbott-Olausson-Cehlarik
Persson-Abbott-Ledin
Klasen och Ola har jag alltid velat sära på.
Sära på Abbottarna... ... ... ... ... ... ... .... ... ... ... ... .. .. . .. .. . .... ... .. .. . . . . .
hmmmmmmmmmm.....
Intressant grepp att pröva. Det är som aldrig en tanke som dyker upp när jag sitter och försöker leka med uppställningar. Det känns onaturligt reflexmässigt. Men i nuvarande situation måste nånting nytt prövas.
Dina kedjor Salle, hmmm,,,, intressanta. Men mest är jag nöjd med vilka 12 forwards du valt, och vilka du valt lämna utanför då framförallt.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Moa Höjer @Alltid17 17m
Karl Fabricius och Linus Klasen rök just ihop på Luleås träning. Jonas Rönnqvist fick gå emellan.
Karl Fabricius och Linus Klasen rök just ihop på Luleås träning. Jonas Rönnqvist fick gå emellan.
OJ oj alltid kluven när sådant där läcker ut. Å ena sidan bra att det är jävlarannam och hårda tag på träningarna, men grundar det sig i något som ligger och kokar under ytan så är det ju en annan historia.
Fabbe känns inte som spelaren som slåss direkt. Undrar vad anledningen var...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
Aftonbladets syn på saken.
Undrar vad det kan vara mellan dessa två herrar? Har för mig att de varit i luven på varandra tidigare också.
Undrar vad det kan vara mellan dessa två herrar? Har för mig att de varit i luven på varandra tidigare också.
LulefanGBG skrev:OJ oj alltid kluven när sådant där läcker ut. Å ena sidan bra att det är jävlarannam och hårda tag på träningarna, men grundar det sig i något som ligger och kokar under ytan så är det ju en annan historia.
Läcker ut och läcker ut, träningarna är ju öppna för alla att titta på.
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
Jo visst måttade Klasén ett slag mot Fabbe i båset under någon match för ett tag sedan denna säsong? Minns inte exakt om det var ett slag eller vad det var riktigt men något var det iallafall. Ganska luddigt skrivet av mig men någon annan kanske minns mer? Aja, alla kan ju inte komma överens så är det bara. Det är nog inget att oroa sig för.
LubosC- Antal inlägg : 472
Hmm vill minnas nånting att Klasen drog till med klubban i båset. Tog i Fabbe, medvetet eller omedvetet minns jag inte.LubosC skrev:Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
Jo visst måttade Klasén ett slag mot Fabbe i båset under någon match för ett tag sedan denna säsong? Minns inte exakt om det var ett slag eller vad det var riktigt men något var det iallafall. Ganska luddigt skrivet av mig men någon annan kanske minns mer? Aja, alla kan ju inte komma överens så är det bara. Det är nog inget att oroa sig för.
Lars158 skrev:Hmm vill minnas nånting att Klasen drog till med klubban i båset. Tog i Fabbe, medvetet eller omedvetet minns jag inte.LubosC skrev:Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
http://25.media.tumblr.com/9837e56d48b135caac68323b89651c81/tumblr_mwmnlkmRgC1qmxwq8o1_400.gif
Det är bra att det slåss på träningarna, det visar att ju att dom vill nånting iaf..
Salle skrev:Lars158 skrev:Hmm vill minnas nånting att Klasen drog till med klubban i båset. Tog i Fabbe, medvetet eller omedvetet minns jag inte.LubosC skrev:Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
http://25.media.tumblr.com/9837e56d48b135caac68323b89651c81/tumblr_mwmnlkmRgC1qmxwq8o1_400.gif
Åh fy fan. Ser ju helt sjukt ut! Ser ju ut som medvetet, nu var ju klippet väldigt kort men ser ingen reaktion hos Klasen "oj det var inte meningen"
Mycket bra indikation, ett klassiskt understatement "som man spelar under träning spelar man under match", fråga ex bulan! Fortsätt så grabbar!
NSD kör slagsmålet nu med "EXTRA" rubrik på startsidan.
Lars158 skrev:NSD kör slagsmålet nu med "EXTRA" rubrik på startsidan.
Vad gör man inte för att få några läsare extra.
#96- Antal inlägg : 2192
Klasen kanske är less på att Fabbe ockuperar spegeln i omklädningsrummet för ofta och länge? Hade varit kul med rörliga bilder Så man får bilda sig en uppfattning om hur allvarligt det var, fast att Rönnqvist får gå emellan låter väl som rätt 'skarpt'.
JO det är sant, fel ordval av mig. Jag menar när media gör en grej av sådant där och det blir onödiga skriverier.Lars158 skrev:LulefanGBG skrev:OJ oj alltid kluven när sådant där läcker ut. Å ena sidan bra att det är jävlarannam och hårda tag på träningarna, men grundar det sig i något som ligger och kokar under ytan så är det ju en annan historia.
Läcker ut och läcker ut, träningarna är ju öppna för alla att titta på.
Är det bara en löjlig struntsak gör det ju ingen skillnad, då är det bara något grabbarna tillsammans skrattar åt, men är det något annat blir det bara jobbigare med tjöt i media om saken. Självklart är det medias uppgift att rapportera sådant man får nys om, framförallt på öppna träningarna så jag kritiserar inte media, men det innebär ju inte att man uppskattar den sortens uppmärksamhet alla gånger.
Nåväl, tror och hoppas inte det är något allvarligt. Förmodligen bara en bagatell som snarare är tecken på bra fart och kamp på träningarna.
He, he..var ju inte de namn man först tänkte på när man läste rubriken, the usual suspects är ju Ledda o Abbotts Den som definitivt sittter inne med sanningen är Hedman som ju hänger med båda våra "goons".
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Lars158 skrev:Salle skrev:Lars158 skrev:Hmm vill minnas nånting att Klasen drog till med klubban i båset. Tog i Fabbe, medvetet eller omedvetet minns jag inte.LubosC skrev:Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18095821.ab
Åh fy fan. Ser ju helt sjukt ut! Ser ju ut som medvetet, nu var ju klippet väldigt kort men ser ingen reaktion hos Klasen "oj det var inte meningen"
Tror inte det var medvetet alls faktiskt. Vill minnas att klasen surna över något i bytet innan och fabbe var inte ens på isen då. Fabbe sög till sig klasen och sade något surt direkt efter denna händelse och klasen käftade inte tillbaka, så var nog med allra största sannolikhet ine med flit.
Med Pite-Foppa nu tilbaka och juniorerna så småningom tillbaka skulle jag vilja se:
Abbott, Abbott, Forsberg
Ledin, Wallmark, Klasen
Hedman, Olausson, Cehlarik
Truckno/Fabricius, Fosgström, Persson
Extra: Mannberg, Truckno/Fabricius
Abbott, Abbott, Forsberg
Ledin, Wallmark, Klasen
Hedman, Olausson, Cehlarik
Truckno/Fabricius, Fosgström, Persson
Extra: Mannberg, Truckno/Fabricius
Hedman & Trukhno såg VÄLDIGT BRA UT senast! Ingen tvekan om att #25 & #41 verkligen är på G just nu. Att inte ge dessa herrar mer förtroende i nuläget; skulle nog bara vara ETT RENT tjänstefel av lagledningen!
Fortsätter de på samma nivå: kan det definitivt bli svårare för Mannberg, Cehlarik, Fabricius & Persson att övertyga om fullt förtroende i 5 mot 5 framöver. Undantaget att Fabbe är nog given i BP.
Fortsätter de på samma nivå: kan det definitivt bli svårare för Mannberg, Cehlarik, Fabricius & Persson att övertyga om fullt förtroende i 5 mot 5 framöver. Undantaget att Fabbe är nog given i BP.
Hockebomb kl 22.30 på kurirens blogg. Någon aning vad det kan vara? Som vanligt en fis i rymden?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Hockebomb kl 22.30 på kurirens blogg. Någon aning vad det kan vara? Som vanligt en fis i rymden?
Spengler Cup. Finns att läsa i tråden LHF i media
Ser att det kommit upp en artikel om Klasen kl.22.30. Om att han har intresse från KHL? ( Vet väl alla )
Kan väl inte vara den? Eller?
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
BodenSwe skrev:Ser att det kommit upp en artikel om Klasen kl.22.30. Om att han har intresse från KHL? ( Vet väl alla )
Tror mer på Spengler Cup, men att det finns intresse för Klasen i KHL vore väl mer av en hederlig Kuriren-bomb.
Som vanligt då. Kurirens bloggare är ju pinsamma och otroligt okunniga.
Salle skrev:PINSAMT KURIREN
Hahahahahahahhahahahahaaha Var det Klasen artikeln som ska vara bomben?
Haha, ja det är ju det enda nya som dykt upp i den bloggen sedan "hockeybomb" hypen.
Va fan är det för bomb att Klasen har starkt intresse från KHL? Kan väl en 5-åring räkna ut...Fan!
Va fan är det för bomb att Klasen har starkt intresse från KHL? Kan väl en 5-åring räkna ut...Fan!
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
En "bomb" vore det om Omark skulle komma hem till Luleå...nu är det bara pinsamt från Landström.
#96- Antal inlägg : 2192
Det är ju inte1:a gången som den herren håller på och hypar!#96 skrev:En "bomb" vore det om Omark skulle komma hem till Luleå...nu är det bara pinsamt från Landström.
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Tror Wallmark skulle kunna vara andrecenter redan nu.
Ledin - Olausson - Klasen
Hedman - Wallmark - Cehlarik
Abbott - Abbott - Persson
Fabricius - Fogström - Trucken
Ledin - Olausson - Klasen
Hedman - Wallmark - Cehlarik
Abbott - Abbott - Persson
Fabricius - Fogström - Trucken
Precis, dags att han får mer förtroende !
icemask- Antal inlägg : 4174
Tredje länk och lira lite pp känns rimligt, blir värdefull nästa säsong minst sagt när Ola drar samt förmodligen Klasen.
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2013/2014
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2013/2014