Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken tis 10 dec 2013, 23:25

Skulle vilja se en Johan Harju fast med mer fart och fysik, spelare som står vid rätt plats vid rätt tillfälle. Tillsammans med Abbotts tänkte jag mig. Bara man inte tar in någon avdankad pensionär från Finland eller så är jag nöjd.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 tis 10 dec 2013, 23:43

pingu skrev:
Salle skrev:Lauris Darzins
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3202

Anthony Stewart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8893

Hedman-Fogis-Stewart :)Ja Osten det kan bli verklighet!!

Skulle vara fränt  Twisted Evil  Stewart är dessutom right skytt

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av amarule ons 11 dec 2013, 09:34

Ingen idé att spekulera . Det blir inga nyförvärv, för vi har ju "så bred trupp". Bred ja men inte tillräckligt bra, ingen spets( när inte Klasen spelar) Evil or Very Mad 
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184

Inlägg av Lars158 ons 11 dec 2013, 19:45

"– Lagbygget är bra. Båda långsiktigt och kortsiktigt.

Men sportchefen menar att klubben inte jagar nya spelare.

– Om Kuriren har pengar så att vi kan köpa en NHL-spelare så kommer vi naturligtvis att tänka över saken, säger Lars "Osten" Bergström."

http://www.kuriren.nu/sport/sportchefens-svar-pa-fansens-kritik-7205751.aspx

Lars158

Inlägg av Urken ons 11 dec 2013, 19:59

Jag börjar bli orolig för att vi inte har några pengar alls. Är det någon som kan ge mig ett svar som till och med jag förstår? Hur stort är det egna kapitalet i dagens läge?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av #96 ons 11 dec 2013, 20:00

Lars158 skrev:"– Lagbygget är bra. Båda långsiktigt och kortsiktigt.

Men sportchefen menar att klubben inte jagar nya spelare.

– Om Kuriren har pengar så att vi kan köpa en NHL-spelare så kommer vi naturligtvis att tänka över saken, säger Lars "Osten" Bergström."

http://www.kuriren.nu/sport/sportchefens-svar-pa-fansens-kritik-7205751.aspx

Inga nyförvärv på g då.

Antal inlägg : 2192

Inlägg av Rönken ons 11 dec 2013, 20:23

Urken skrev:Jag börjar bli orolig för att vi inte har några pengar alls. Är det någon som kan ge mig ett svar som till och med jag förstår? Hur stort är det egna kapitalet i dagens läge?

Borde väl ligga runt 20 miljoner eller dom krokarna om man inte köpt dammsugare för allt?
Rönken
Rönken

Inlägg av Slapshot ons 11 dec 2013, 20:38

Ja då kan vi lägga ner silly tråden för i år då...blir inga nya spelare. Och inget långt slutspel heller, om det nu blir nåt överhuvudtaget

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Urken ons 11 dec 2013, 20:44

Rönken skrev:
Urken skrev:Jag börjar bli orolig för att vi inte har några pengar alls. Är det någon som kan ge mig ett svar som till och med jag förstår? Hur stort är det egna kapitalet i dagens läge?

Borde väl ligga runt 20 miljoner eller dom krokarna om man inte köpt dammsugare för allt?

Typ det jag hade för mig. Jag säger inte att man ska slösa bort allt, men när Osten säger sådär så låter det ju inge vidare i mina öron. Då kan jag lugna ner mig igen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken ons 11 dec 2013, 20:46

Urken skrev:
Rönken skrev:

Typ det jag hade för mig. Jag säger inte att man ska slösa bort allt, men när Osten säger sådär så låter det ju inge vidare i mina öron. Då kan jag lugna ner mig igen.

Runt 15-25 miljoner tycker jag mig minnas från artiklar om ekonomi för olika lag. Har ju varit ett par rätt vinstrika säsonger rent ekonomiskt.
Rönken
Rönken

Inlägg av Pajala ons 11 dec 2013, 20:49

Dyrare spelartrupp och minskad biljettförsäljning sätter väl sina spår, ingen är intresserad av tråkhockeyn som spelas i Luleå, jag klagar inte på Rönken i båset, han har förvandlat ett mediokert lag till ett av dom bättre i SHL MEN årets värvningar har varit en katastrof, visst har ledda visat lite grann men jag förväntade mig spelare som var dubbelt så bättre än spelarna som lämnade truppen.

Var det inte meningen att vi skulle gå för guld iår ???

Årets lag faller på punkt efter punkt, försvarsspelet är ju katastrofalt dåligt, ljuspunkten är väl klasen, Hedman, Abbotts och Frallan i detta lag, Rautio gör så gott han kan men med en backsida som nästan totalt har kollapsat ihop så hamnar även han i dålig dager.

Vilka forwards kan egentligen göra mål ? Cam och Klasen javisst ... men resten då ? vissa tar avslut som blinda hönor, Fabbe, Trucken och Mannberg vill jag inte ens kommentera, det känns för tungt att ens nämna deras bristande offensiva kunskaper.

"– Lagbygget är bra. Båda långsiktigt och kortsiktigt."

jadu osten ...

Snacket från ledningen i Luleå hockey känns igen från Djurgårdens organisation, plötsligt blev mesta mästarna -> sämsta mästarna och nu är det andra året för dom i HA ... vi är inte i en formsvacka, vi har nog det sämsta laget i SHL med Örebro och AIK, fortsätter denna kris så blir vi omkörda av allihopa, Linköping, Färjestad, HV kommer enkelt att knuffa ned LHF i tabellen, om vi har tur så kan vi hålla Örebro och AIK nedanför oss i tabellen.

Så plats 10 är realistisk sett vår plats, och när dom få bra spelarna lämnar LHF efter denna miserabla säsong då börjar den riktiga resan nedåt .... vem ska då "rädda oss" ?

Jag hoppas detta är en dålig dröm, strax vaknar jag upp och skrattar åt den absurda drömmen där vårt lag förlorar match efter match ...
en skrämmande tanke dyker upp ... tänk om jag aldrig vaknar upp ?  Sleep affraid
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18781

Inlägg av Lars158 ons 11 dec 2013, 20:58

Det känns ju onekligen lite så Pajala.

Lars158

Inlägg av Kallepedal ons 11 dec 2013, 21:07

Jag kanske är överoptimistiskt lagd, men hellre det än en nedstämd realist. Jag tycker att det bra att det går lite tungt nu. Kan man bara ta sig ur svackan på rätt sätt stärker det bara laget. Det här är en prövning för framförallt tränarna men också för spelarna. Klarar vi bara av att hantera det här på ett positivt sätt kan detta vara guld värt. Jag vet att vi kan spela f-n så mycket bättre med dagens lag. Om inte annat så visade vi det i många matcher i inledningen av SHL. Nej lugn bara lugn, det är inte i december medaljerna delas ut.

Apropå Rönken så ser jag bara ett misslyckande i hans tränarkarriär i Luleå. Det är debaclet mot AIK i kvarten för två år sedan. Ok att finalen mot Skaik inte blev någon spelmässig höjdare men vadå, det var trots allt en SM-final.

Jag tror fortfarande att vi tar hem guldet i år, i alla fall till någon har bevisat motsatsen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Inlägg av icemask ons 11 dec 2013, 21:13

Här är en annan som tror att kapten Chris höjer bucklan till våren
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av NallePhu ons 11 dec 2013, 21:28

Bara det Osten säger att han har tro på truppen fine men jag undrar eg hur den herren mår!

Alla inklusive massmedia kan se att laget inte håller som det ser ut nu, Men Osten han verkar leva i sin egna lilla bubbla och tror allt är rosenrött och väldigt bra!

Detta säger att dem aldrig haft för avsikt mot guldet denna säsong så enkelt är det bara, Det är bara vi fans som verkar leva i tro och hopp och en ny guld vår med detta lag för min del så punkterades mina drömmar och tron på SM-Guld med det Osten sade åt Kuriren!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18667

Inlägg av Rönken ons 11 dec 2013, 21:36

Är lite kluven till guld eller ej, säger nog kvart eventuellt semi än så länge. Får man inte ihop backsidan blir det knepigt, får se om Hjelm håller på denna nivå, samt rätt stora frågetecken i både Robin Jonsson och Daniel Gunnarsson. Med lite otur kan ju pappa Pavel bli skadad lite olägligt. Backsidan som annars varit så säker senaste säsongern, suck Sad
Rönken
Rönken

Inlägg av Bamsefar ons 11 dec 2013, 21:40

Pajala skrev:Dyrare spelartrupp och minskad biljettförsäljning sätter väl sina spår, ingen är intresserad av tråkhockeyn som spelas i Luleå, jag klagar inte på Rönken i båset, han har förvandlat ett mediokert lag till ett av dom bättre i SHL MEN årets värvningar har varit en katastrof, visst har ledda visat lite grann men jag förväntade mig spelare som var dubbelt så bättre än spelarna som lämnade truppen.

Var det inte meningen att vi skulle gå för guld iår ???

Årets lag faller på punkt efter punkt, försvarsspelet är ju katastrofalt dåligt, ljuspunkten är väl klasen, Hedman, Abbotts och Frallan i detta lag, Rautio gör så gott han kan men med en backsida som nästan totalt har kollapsat ihop så hamnar även han i dålig dager.

Vilka forwards kan egentligen göra mål ? Cam och Klasen javisst ... men resten då ? vissa tar avslut som blinda hönor, Fabbe, Trucken och Mannberg vill jag inte ens kommentera, det känns för tungt att ens nämna deras bristande offensiva kunskaper.

"– Lagbygget är bra. Båda långsiktigt och kortsiktigt."

jadu osten ...

Snacket från ledningen i Luleå hockey känns igen från Djurgårdens organisation, plötsligt blev mesta mästarna -> sämsta mästarna och nu är det andra året för dom i HA ... vi är inte i en formsvacka, vi har nog det sämsta laget i SHL med Örebro och AIK, fortsätter denna kris så blir vi omkörda av allihopa, Linköping, Färjestad, HV kommer enkelt att knuffa ned LHF i tabellen, om vi har tur så kan vi hålla Örebro och AIK nedanför oss i tabellen.

Så plats 10 är realistisk sett vår plats, och när dom få bra spelarna lämnar LHF efter denna miserabla säsong då börjar den riktiga resan nedåt .... vem ska då "rädda oss" ?

Jag hoppas detta är en dålig dröm, strax vaknar jag upp och skrattar åt den absurda drömmen där vårt lag förlorar match efter match ...
en skrämmande tanke dyker upp ... tänk om jag aldrig vaknar upp ?  Sleep affraid

Jaha, vad drömde du i höstas när laget vann match efter match med i stort sett samma spelare som vi har nu? tror knappast det handlar om att byta ut halva laget utan snarare skador, att man tummat för mycket på spelsystemet och att kemin spelare emellan inte kommit till sin rätt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Lars158 ons 11 dec 2013, 21:50

Kallepedal skrev:Jag kanske är överoptimistiskt lagd, men hellre det än en nedstämd realist. Jag tycker att det bra att det går lite tungt nu. Kan man bara ta sig ur svackan på rätt sätt stärker det bara laget. Det här är en prövning för framförallt tränarna men också för spelarna. Klarar vi bara av att hantera det här på ett positivt sätt kan detta vara guld värt. Jag vet att vi kan spela f-n så mycket bättre med dagens lag. Om inte annat så visade vi det i många matcher i inledningen av SHL. Nej lugn bara lugn, det är inte i december medaljerna delas ut.

Apropå Rönken så ser jag bara ett misslyckande i hans tränarkarriär i Luleå. Det är debaclet mot AIK i kvarten för två år sedan. Ok att finalen mot Skaik inte blev någon spelmässig höjdare men vadå, det var trots allt en SM-final.

Jag tror fortfarande att vi tar hem guldet i år, i alla fall till någon har bevisat motsatsen.

Nja se på början av säsongen tror jag är väldigt farligt. Coach Rönken har alltid sett till att laget är bra förberedda för säsongsstart. Det har han varit väldigt bra på hela tiden i LHF. Men dom andra lagen har förstärkt sina trupper och ett lag som tex FBK har ju inlett säsongerna väldigt svagt senaste åren för att allt eftersom tuffa igång riktigt bra.

Tror inte LHF har nog bra spelare nu när dom andra lagen spelat igång sig. Känner mig inte alls så säker på att topp6 kommer att klaras och då är det ju väldigt osäkert om det blir nåt slutspel alls. Foppa kommer ju tillbaka efter jul hoppas jag och det är ju en förstärkning mot Fabbe eller Mannberg. Men en skada på nån av dom viktiga spelarna och det kan bli riktigt tufft nå slutspel.

Lars158

Inlägg av pingu ons 11 dec 2013, 21:52

En tuff skada till och Kvalserien mycket väl kan bli en realitet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Rönken ons 11 dec 2013, 21:54

Lars158 skrev:
Kallepedal skrev:Jag kanske är överoptimistiskt lagd, men hellre det än en nedstämd realist. Jag tycker att det bra att det går lite tungt nu. Kan man bara ta sig ur svackan på rätt sätt stärker det bara laget. Det här är en prövning för framförallt tränarna men också för spelarna. Klarar vi bara av att hantera det här på ett positivt sätt kan detta vara guld värt. Jag vet att vi kan spela f-n så mycket bättre med dagens lag. Om inte annat så visade vi det i många matcher i inledningen av SHL. Nej lugn bara lugn, det är inte i december medaljerna delas ut.

Nja se på början av säsongen tror jag är väldigt farligt. Coach Rönken har alltid sett till att laget är bra förberedda för säsongsstart. Det har han varit väldigt bra på hela tiden i LHF. Men dom andra lagen har förstärkt sina trupper och ett lag som tex FBK har ju inlett säsongerna väldigt svagt senaste åren för att allt eftersom tuffa igång riktigt bra.

Tror inte LHF har nog bra spelare nu när dom andra lagen spelat igång sig. Känner mig inte alls så säker på att topp6 kommer att klaras och då är det ju väldigt osäkert om det blir nåt slutspel alls. Foppa kommer ju tillbaka efter jul hoppas jag och det är ju en förstärkning mot Fabbe eller Mannberg. Men en skada på nån av dom viktiga spelarna och det kan bli riktigt tufft nå slutspel.

Jo beror nog lite på hur övriga lag ser ut framöver, HV71 är ju ännu skakigare än Luleå just nu. Men har ju ok lag på pappret efter sina värvningar, men sen ska man få ihop det också. Färjestad är väl okej. Luleå bör nog inte stöta på Skellefteå redan i kvart eller semi, då är det godnatt.
Rönken
Rönken

Inlägg av Norlin ons 11 dec 2013, 21:58

Jag tror absolut inte på kvalserien. Vi ÄR bättre än kvalserielagen utan tvekan. Kvart-Semi vågar jag chansa på just nu men hoppas såklart på guld även om det är svårt att se ljuset i tunneln just nu.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4516

Inlägg av Lars158 ons 11 dec 2013, 22:13

Om man tar sig till slutspel kan ju vadsomhelst hända. Men det är tuffare i år när det bara är topp6 som kan vara säkra på slutspel.

Lars158

Inlägg av Rönken ons 11 dec 2013, 22:27

Lars158 skrev:Om man tar sig till slutspel kan ju vadsomhelst hända. Men det är tuffare i år när det bara är topp6 som kan vara säkra på slutspel.

Missar man topp6 kan man få den härliga uppgiften att först klara av play-in sedan ta sig an Skellefteå redan i en kvartsfinal, mindre trevlig resa med en alltför tidig sorti förmodligen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Purre ons 11 dec 2013, 23:01

Vi kommer naturligtvis inte spela såhär dåligt resten av säsongen och jag tror inte heller att vi missar slutspel även om våran lägstanivå kan få en att sova otroligt oroligt om nätterna.. Grejen är den att detta är (ganska säker) sista året vi har toppspelare som Klasen, Ola, Fransson i truppen och signalerna från alla håll har varit att vi ska gå för guldet men att det inte satsas mer när vi kanske för sista gången på ett par år har chansen att gå hela vägen gör mig lite småirriterad faktiskt.

Vad händer nästa år om de bästa spelarna försvinner? Nästan omöjligt att ersätta om man ska vara lite smart med plånboken som Osten verkar vara. Hade känt mig lite lugnare om vi hade haft killar som knackade på dörren från juniorlagen men det finns inte ett uns av killar som vill in och sno gubbarnas speltid och hade det funnits så hade de antagligen inte fått chansen..

SAIK är solklara favoriter och inför säsongen kände nog många att Luleå skulle kunna ta ett steg till och närma sig, nu tror jag gruvarbetarna är mer oroliga för att de stora drakarna (FBK,HV), unga Frölunda eller ett pånyttfött LHC ska vara de som sätter käppar i slutspelhjulet. Luleå känns ganska grått och ofarligt faktiskt, tyvärr..

Purre

Antal inlägg : 276

Inlägg av LulefanGBG ons 11 dec 2013, 23:08

Tuffare i år. Egentligen går ju lag 7 - 10 också till slutspel. När serien är färdigspelad kan nämligen alla lag från 1 - 10 vara de som höjer bucklan. Visst en extra runda blir det ju för lag 7- 10, och förlorar man den hade man såklart hellre varit i kvart direkt men vinner man å andra sidan den kan de ju snarast vara en fördel. Både ekonomiskt och sportsligt.

Med betoning på 'kan vara' en fördel. Jag låter det vara osagt sportsligt men ekonomiskt borde det ju rimligtvis vara en fördel.

Jag ser det snarare som att alla lag som inte hamnar i Kvalserien går till slutspel, men några får längre väg till guldet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Lars158 ons 11 dec 2013, 23:12

Hur var de det här play-in skulle gå till?
Var det serie, eller möter plats 7 plats 10 och 8an möter 9an? Jag vill minnas att det är det senare alternativet och det är bäst av 3matcher?

Lars158

Inlägg av Rönken tor 12 dec 2013, 00:11

Lars158 skrev:Hur var de det här play-in skulle gå till?
Var det serie, eller möter plats 7 plats 10 och 8an möter 9an? Jag vill minnas att det är det senare alternativet och det är bäst av 3matcher?

Ja, bäst av tre, 7 mot 10, 8 mot 9. Sedan är det tabell-läget som avgöra vilka som får möta ettan resp. tvåan. Skellefteå resp något lag, Frölunda?
Rönken
Rönken

Inlägg av Lulefan tor 12 dec 2013, 01:40

Ni som klagar på att Osten säger att han har stor tilltro på laget, vad tycker ni att han ska säga? "Nej fyfan, det är bara skit det här laget"?

Man kan inte byta ut stora delar av laget mitt under säsong, så fokus ska självklart vara att försöka hålla moralen uppe och försöka få ut det mesta av spelarna, vilket man gör genom att visa att man tror på dem. Sedan att det kanske bör tas in någon är det ju inget snack om, men man kan inte för den skull i en position som Osten har gå ut och säga att man inte tror på laget.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Sir Prozac tor 12 dec 2013, 06:10

Lulefan skrev:Ni som klagar på att Osten säger att han har stor tilltro på laget, vad tycker ni att han ska säga? "Nej fyfan, det är bara skit det här laget"?

Man kan inte byta ut stora delar av laget mitt under säsong, så fokus ska självklart vara att försöka hålla moralen uppe och försöka få ut det mesta av spelarna, vilket man gör genom att visa att man tror på dem. Sedan att det kanske bör tas in någon är det ju inget snack om, men man kan inte för den skull i en position som Osten har gå ut och säga att man inte tror på laget.

Haha! Tack, precis min tanke! Hur bra vore det om "chefen" på ens arbetsplats gick ut i media och sa att dom skulle byta ut lite personal om dom bara hittar någon. Det skulle ju inte vara så att man gav 100% på arbetet den närmaste tiden.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2491

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 06:48

Lulefan skrev:Ni som klagar på att Osten säger att han har stor tilltro på laget, vad tycker ni att han ska säga? "Nej fyfan, det är bara skit det här laget"?

Dags att säga sanningen istället samt erkänna den så enkelt är det bara!
Det sker på varje arbetsplats om det är fel person på felplats det kan även vara en rätt person med på fel plats , Det visar mer styrka än köra ett falskspel som alla vet att Osten gör tyvärr på gott och på ont!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Bamsefar tor 12 dec 2013, 06:57

NallePhu skrev:

Det sker på varje arbetsplats om det är fel person på felplats det kan även vara en rätt person med på fel plats , Det visar mer styrka än köra ett falskspel som alla vet att Osten gör tyvärr på gott och på ont!

Vilket "falskspel" är det Osten "kör" och som "alla vet", du får gärna göra en ingående förklaring.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Kallepedal tor 12 dec 2013, 07:49

Det är skitenkelt, ta sig till slutspel och vinna sista matchen. Hur svårt kan det vara?
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Inlägg av Ingemar tor 12 dec 2013, 10:33

Osten gör självklart det rätta och trenden kommer att vända. Jag kommer att kunna gå in här utan att läsa skit om mitt älskade lag och de ledare som faktiskt tagit oss till de största framgångarna sen guldet.
Hoppas som fan att Omark vänder hem, Trucken får lira med nån spelare som kan göra det enklare att få ut hans kunnande - för det finns.
Snart tystnar de som slutat att titta på lagets matcher.
Kedjor med Omark i laget och Foppa tillbaka:
Ledda-Ola-Klasen
Omark-Trucken-Wallmark
Pete-Fogge-Hedman
Abbotx2-Foppa
Extra: Fabbe/Persson
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av kniba tor 12 dec 2013, 11:15

Osten ska ha en staty i stan. I guld. Inget annat.

kniba

Antal inlägg : 103

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 11:52

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:

Vilket "falskspel" är det Osten "kör" och som "alla vet", du får gärna göra en ingående förklaring.
Kan säga så mycket och detta är sanningen det är inte många av de stora agenterna tex i Finland som vill samarbeta med Osten kring sina klienter, Samt skulle Kuriren el NSD gräva i detta ämne skulle Osten få bekymmer i den position han besitter i dagsläget!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av LulefanGBG tor 12 dec 2013, 12:07

NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:

Kan säga så mycket och detta är sanningen det är inte många av de stora agenterna tex i Finland som vill samarbeta med Osten kring sina klienter, Samt skulle Kuriren el NSD gräva i detta ämne skulle Osten få bekymmer i den position han besitter i dagsläget!
Och det har du såklart källa på?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av PM tor 12 dec 2013, 12:24

Nu vill även jag dra lite i handbromsen!

Jag är en av gnällk-karna som inte tycker att Rönken hockey är allt för attraktiv då den påminner om Dallas & NJ tråkhockey som dom levde på i ett tiotal år. Jag saknar fysiken i hockeyn mm.
Att sen sportchefen fastnat lite för mycket i fyndlådan märkt allsvenskan är en annan sak jag har haft synpunker på samt att jag alltid tyckt att mediaträning borde prioriteras för vissa herrar i föreningen, men att komma med antydningar utan substans om att den agenten inte vill ha med den sportchefen att göra mm, tycker jag är lågt.

Agenter är som prostituerade och följer i slutändan bara pengarna när det handlar om affärer. Att en hel nations agenter skulle vägra samarbeta ser jag som ren lögn!

PM

Antal inlägg : 1947

Inlägg av Snikne Ville tor 12 dec 2013, 12:56

En lögn är precis vad det är. Dessutom skulle en agent som bojkottar vissa med all sannolihet förlora sin licens, brukar aldrg vara bra att sätta egna intressen före sina klienters.. Att Osten ses är en tuff o envis jävel i förhandlingar liksom en annan sak.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6525

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 13:10

LulefanGBG skrev:
NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:

Och det har du såklart källa på?
Har kontakter inom media ja dem har försökt med att få i hop något ang detta men dem har sak samma info på det jag säger men det enda agenterna sagt det stämmer och sedan har dem inte velat komentera det vidare!
Så botten finns kring detta!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Mickeee tor 12 dec 2013, 13:53

Nalle puh rutan nu! Tål inte heller såna där jävla ryktespridningar
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 14:08

Mickeee skrev:Nalle puh rutan nu! Tål inte heller såna där jävla ryktespridningar
Sanningen och inget annat!
Tyvärr så kanske alla inte kan se den eller vågar erkänna det!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Old Brooklyn tor 12 dec 2013, 14:12

Varför skulle man erkänna något man är skeptisk till och det inte framkommer några bevis? Dags att ytterligare en gång upplysa om att saker och ting inte blir en sanning bara för att du skriver att det är en sanning.

Du har inte kommit med några konkreta bevis eller exempel som pekar på att det du skriver skulle stämma. Kanske har du rätt, men att andra inte just nu ser eller vet samma saker som du beror knappast på att de inte "vågar" eller att de på något sätt har en sämre förmåga än dig att analysera läget.

Just nu är du bara en anonym snubbe som sprider rykten på internet. Tänk på det!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Snikne Ville tor 12 dec 2013, 14:15

NallePhu skrev:Har kontakter inom media ja dem har försökt med att få i hop något ang detta men dem har sak samma info på det jag säger men det enda agenterna sagt det stämmer och sedan har dem inte velat komentera det vidare!
Så botten finns kring detta!
Vadå försökt "få ihop nåt" ? Var ju länge sedan media skrev om någon agent som lipade för att Osten var jobbig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av LuleåWinston tor 12 dec 2013, 14:17

Det skulle vara skoj med Omark. Men jag är ganska nöjd med laget som det är. Vi har haft extremt dåligt utdelning i poäng sett till spelet den senaste tiden. Mycket kan tillskrivas Belissimo. Minst 10 poäng har vi blivit rånade på... förmodligen mer än så. Men lite medstuds betydligt mer.

Det behövs ingen förändring. För en gångs skull säger jag: sitt still i båten.

Dock vill jag ha in en till fysisk spelare. Då jag anser att sånt ger mer till laget, och tar mer från motståndarna än vad som Rönken vill erkänna. Dock kommer snart Johan Forsberg tillbaka och han är ju hyfsat fysisk och jobbig för motståndarna.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 14:37

Old Brooklyn skrev:Varför skulle man erkänna något man är skeptisk till och det inte framkommer några bevis? Dags att ytterligare en gång upplysa om att saker och ting inte blir en sanning bara för att du skriver att det är en sanning.

Du har inte kommit med några konkreta bevis eller exempel som pekar på att det du skriver skulle stämma. Kanske har du rätt, men att andra inte just nu ser eller vet samma saker som du beror knappast på att de inte "vågar" eller att de på något sätt har en sämre förmåga än dig att analysera läget.

Just nu är du bara en anonym snubbe som sprider rykten på internet. Tänk på det!
Vet du vad det är många som har samma uppgifter som jag har bla massmedia det du ska fundera på istället är VARFÖR dem inte vågar säga något istället!
Rykten är saker utan substans
Det jag säger har jag hört via folk inom massmedia och där är detta allmänt känt men det är svårt att få fram någon som vågar ställa upp på en interjuv fast dem sagt du får vara anonym!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av FruktHamster tor 12 dec 2013, 15:16

NallePhu skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför skulle man erkänna något man är skeptisk till och det inte framkommer några bevis? Dags att ytterligare en gång upplysa om att saker och ting inte blir en sanning bara för att du skriver att det är en sanning.

Vet du vad det är många som har samma uppgifter som jag har bla massmedia det du ska fundera på istället är VARFÖR dem inte vågar säga något istället!
Rykten är saker utan substans
Det jag säger har jag hört via folk inom massmedia och där är detta allmänt känt men det är svårt att få fram någon som vågar ställa upp på en interjuv fast dem sagt du får vara anonym!

Du är så full av skit. Visst känns det fullt rimligt att det finns agenter som tycker Osten är jobbig att ha att göra med, men det betyder ju naturligtvis inte att de bojkottar honom! Herregud, en agent som bojkottar sportchefer lär nog tappa sina klienter illa kvickt.
Att Osten är jobbig i förhandligar är heller liksom inte något dåligt. Jag förstår att agenterna tyckte det var bekvämare förut när de kunde sälja på LHF vilken dynga som helst genom att skicka ett videoband och en ask dammsugare, men är personligen jävligt glad över att så inte är fallet längre.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Snikne Ville tor 12 dec 2013, 15:22

Vettfean om det inte är Osten som gett Nalle Fu kicken från chipsförsäljningen i COOP mtp hur bitter han låter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av NallePhu tor 12 dec 2013, 15:32

Skit samma kommer likväl ta ett break pga sjukdom inom familjen så jag lär inte ha åtkomst till internet på någon vecka som det är nu!
Be safe all alla här avsett om vi har olika åsikter eller inte för det är högt i tak gillas!
GOD JUL PÅ ER ALLA VAR OCH EN santa 
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Rönken tor 12 dec 2013, 15:34

Skulle vara intressant med Omark, angenämnt problem att formera kedjorna då. I sådant läge skulle jag kunna tänka mig Abbott-Abbott-Omark, eller är det dumt? Alternativt Abbott-Abbott-Cehlarik samt Persson-Fogström-Omark.
Rönken
Rönken

Inlägg av FruktHamster tor 12 dec 2013, 15:49

Rönken skrev:Skulle vara intressant med Omark, angenämnt problem att formera kedjorna då. I sådant läge skulle jag kunna tänka mig Abbott-Abbott-Omark, eller är det dumt? Alternativt Abbott-Abbott-Cehlarik samt Persson-Fogström-Omark.

Omöjligt att INTE sitta och fundera hur en laguppställning med Omark skulle se ut.

Abbott-Abbott-Foppa
Klasen-Olle-Ledin
Omark-Fogge-Hedman
Persson-wallmark-fabbe

Extra: Mannberg, Pete
Kicka: Trucken

Tror Foppa skulle göra det bra med bröderna. 3 snabba och fysiska spelare som alla har känsla för målet och bra arbetsetik
Vill inte splitta på klasen och olle. Och att sätta dit omark blir för mycket av det goda.
Fogge har en bra defensiv och ett helt okej skott. Han kan täcka upp bakåt för omark och samtidigt snipa in ett mål då och då. Hedman går in som murbräcka.
I fjärde skulle jag gärna sett Pete, men den linan behöver någon som är bättre defensivt och därför får fabbe den platsen. Han är också något av den perfekte vattenbäraren, vilket passar sig i en fjärdelina.
Sedan KOMMER det komma skador och Pete skulle kunna matchas i nästan vilken kedja som helst om det händer.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet