NHL-Lockout

+37
Kallepedal
Myrman
storstruten
MrA
Luddelajnen
JayDee
Lajon
tibet
FruktHamster
Larry David
kow
NallePhu
MamboKing
Bamsefar
Old Brooklyn
Dave Rock
kralle
MickkeJ
BodenSwe
pingu
Zeb Macahan
Lars158
Jonken
Dustin
Zeth
Johan__
JahNT
Sundance Kid
hokkzorz
Snikne Ville
Slapshot
Salle
Beast.
MiCCe
Tigerman
Urken
LulefanGBG
41 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Larry David tis 18 sep 2012, 16:38

Såhär tänker jag om försäkringskostnaderna:

Vi tar Erik Karlsson som exempel, 45,5 miljoner dollar över 7 år.
45,5x6,5 (dollar värdet) = ca 295 miljoner kronor

Försäkringen ska alltså enligt aftonbladet kosta 4% av lönen,
295x0.04= ca 12 miljoner. 12 miljoner över 7 år.

12/7= 1,7 miljoner om året.
1,7/12 (månader)= ca 143 tkr.

Alltså väldigt mycket billigare än aftonbladet säger, men nu är jag säkert helt ute och cyklar Very Happy
Larry David
Larry David

Antal inlägg : 93
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 16:41

Nej jag förstår vad du menar Salle, och jag vet att du inte sagt att det är självklart att man skall släppa det fritt, ville bara belysa extra, att om man nu skall släppa det så skall det ske med restriktioner precis som du föreslagit.

Jag tog också upp just Karlsson och Lundqvist, inte för att jag absolut tror på den angivna siffran i AB, utan just för att de båda högst sannolikt är bland de dyraste spelarna som det trots allt ändå finns en rimlig chans att de kommer hem till ES. Då ville jag framhäva vad det kan kosta när det smakar så att säga.

Släpper vi det fritt kan en konsekvens bli att Frölunda känner sig mer eller mindre tvugna att tacka ja till t.ex. H.Lundqvists förfrågan både av moraliska och sportsliga skäl fast att man kanske egentligen inte har en tillräckligt stabil ekonomi för att ta den risken. Det var lite det jag var ute efter när jag frågade om någon klubb i ES har råd med det. Inte att ifrågasätta ditt exempel.

Ditt exempel var i själva verket inte så pjåkigt, Frölunda är en av de klubbar som rent relations-/kontaktsmässigt har absolut störst chanser att få hem superförvärv, men som kanske tillhör de föreningar som har sämst ekonomiska förutsättningar. Åtminstone borde de rimligtvis tillhöra de klubbarna med tanke på senaste års bokslut, stödlån av GotEvent bl.a. Just en sådan klubb som kan hamna i knipa. Även om man misskött sin ekonomi det senaste åren och därmed torde vara mer försiktiga nu så klandrar jag dem inte för att det är näst intill omöjligt att säga nej till världens bästa målvakt om han vill spela för klubben.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 16:49

Ja man möter ju hellre Lundqvist och Erik Karlsson som blir klara nu.

Än att Karlsson börjar spela i Dif och Lundqvist börjar spela i KHL. För att sedan någon vecka senare beslutar sig hockeyligan för att ändra sig.. och lagen känner sig tvungna att värva in XXXXich och XXov bara för att man kan och får. I press från fansen. Då blir det både fråga om försäkring och lön. Till skillnad mot om spelarna man fostrat som säkert hade spelat i princip gratis och bara försäkringsbiten hade behövt betalas.

Lunkan/Karlsson i förhållande till Isch/ov eller inga alls för den delen. Tror jag skulle ge så mycket till de unga i laget och till den svenska publiken att det vore värt det, flera ggr om dessutom.

Undrar hur många av de Luleåfans som är negativa till att ta lockout spelare ska tillåtas hade ställt sig till förbudet om Niklas Hjalmarsson, Justin Williams, Tomas Holmström och Mattias Öhlund hade aviserat att man velat och haft möjlighet att representera LHF.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 16:54

SÅ dåligt kan det ju uppenbarligen inte vara att tillåta NHL-spelare i sin representationsliga. Då ALLA övriga toppligor i Europa tillåter det.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 16:56

Jag köper aldrig en artikel rakt av oavsett om det är Aftonbladet, DN, New York Times, Dalademokraten eller Der Spiegel. Ingen Media går att lita på.

Den där miljonen var inte det jag ville lyfta fram utan snarare att E. Karlsson och H. Lundqvist förmodligen tillhör de dyraste spelarna oavsett vad de kostar och att de högst sannolikt är väldigt dyra att försäkra för en ES -klubb som redan har budgeterat färdiga trupper. Rimligtvis borde varenda klubb i ES ha bränt varenda krona man kan undvara för att försöka skaffa sig en så bra trupp som möjligt. Nu kanske man tvingas punga ut ett par hundra tusen till i månaden för att stå sig i konkurrensen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 16:59

Men det är ju just det där jag tycker inte bör finnas med i tanken ens.. "tvingas punga ut"

Man får väl lösa det på andra sätt. Så kompetent måste ju ledningarna kunna agera.

- Man inser att man inte har råd och avstår
- Externa sponsorer riktade enbart till spelaren (SE VÄSTERÅS)
- En sådan här chans kommer kanske aldrig mer - Ta lite ur "skattkistan" (som ju några lag förfogar över)

och förresten.. hur många lag panikvärvar inte under december/januari? ALLA fyller ju nästan på, var eviga säsong. Från en hyfsat TOM marknad. DYRA kontrakt brukar det bli, som ger NOLL.. En gammal avdankad slovak på sin höjd.

Nu kan klubbarna verkligen få valuta för stålarna då välbetalda spelare i första hand inte är ute cash utan om att hålla igång.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 17:04

Jag hade inte velat att Sidney Crosby och Evgeni Malkin kom hit och representerade LHF. Hur värt hade det kännts att vinna SM -guld med dem i laget? Ungefär som att vinna på Lotto, (visst vinner jag gärna på lotto när det gäller pengar men ni hajar vad jag menar), vi hade bara turen att få hit de största namnen.

Nej jag vinner hellre SM-guld med Anton Hedman och Cam Abbott som hjältar mot Bud Holloway och Erik Forsell i finalen...

Det må vara jag som är pessimist kanske, men jag tycker att Elitserien är världens roligaste liga att följa som den är och vill inte att den ordningen skall störas av varken Lundqvist, Homlström, Crosby eller någon annan. I synnerhet som vi inlett med två raka segrar och ser ut att gå mot en rolig säsong.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Snikne Ville tis 18 sep 2012, 17:07

Salle skrev:SÅ dåligt kan det ju uppenbarligen inte vara att tillåta NHL-spelare i sin representationsliga. Då ALLA övriga toppligor i Europa tillåter det.
Dåligt o dåligt, jag gillar bara inte den "kapprustning" det blir frågan om. Inte heller rouletten. Att alla övriga toppligor tillåter det spelar egentligen ingen roll, förutom för ET lagen. De som börjar tanka matcher från Schweiz för att Nash m fl spelar där tror jag är lätträknade, lika lätträknade som de som skulle välja bort ES av samma skäl. Men så länge det är frågan om kontrakt säsongen ut har jag inga problem, men fram till dess går det bort.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 17:09

Jo.. Men om vi hade varit ett bottenlag fortfarande då? och spelare med anknytning till klubben hade knackat på dörren..

Svårt att tro att du hade varit lika tvärsäker då.

Jag vill inte heller se en lockout - av den enkla anledningen att våra chanser troligtvis försämras.. Kanske drastiskt mkt till och med.

Men jag har svårt att se att hockeyligan, om lockouten blir lång, kommer kunna stå emot.. och varför då inte begränsa det hela nu på en gång. Så att alla vet vad som gäller.

Du hade inte gärna klarat dig från kvalserien den säsongen då vi fyllde på med Larose/Kuiper med flera under säsong heller då?

Panikvärvningar under säsongen är väl precis lika mkt lotteri, om inte mer. Nu tjänar man ju åtminstonde på att kunna göra billiga klipp om man fostrat NHL-spelare.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Johan__ tis 18 sep 2012, 17:15

Jag är emot NHL-spelare för att jag är rädd för baksmällan som kan komma. Kul för stunden, men det kommer bli tufft för vissa lag, även Luleå.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Snikne Ville tis 18 sep 2012, 17:18

Salle skrev:
Du hade inte gärna klarat dig från kvalserien den säsongen då vi fyllde på med Larose/Kuiper med flera under säsong heller då?

Panikvärvningar under säsongen är väl precis lika mkt lotteri, om inte mer. Nu tjänar man ju åtminstonde på att kunna göra billiga klipp om man fostrat NHL-spelare.
Eventuella värvningar som klubbar gör under en normal säsong, oavsett motiv, har inget med det här att göra. Nu skall alla värva bara för att möjligheten finns, oavsett tabelläge, skador eller annat som normalt sett styr detta.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 17:22

Saken är ju den att det är lika orättvist för alla oavsett om man ligger i toppen eller botten av tabellen när förutsättningarna ändra över en natt. Jag tror inte att Luleå riskerar att åka ur ES oavsett om det blir Lockout-spelare eller inte men det finns andra klubbar som åtminstone såhär på förhand ligger mer brunt till och jag tycker att det är orättvist mot dem om förutsättningarna förändras mitt i säsongen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 17:25

Johan__ skrev:Jag är emot NHL-spelare för att jag är rädd för baksmällan som kan komma. Kul för stunden, men det kommer bli tufft för vissa lag, även Luleå.
Precis som det blev förra gången. Guld och gröna skogar ett tag, öken därefter.

Vore trist nu när ES redan är så förbannat bra som den är. Vi har förhållandevis stora stjärnor utspridda på många lag i serien.... det är en 5 - 6 lag som gör upp om guldet varje år och det är supertätt i botten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 17:29

Salle skrev:

Du hade inte gärna klarat dig från kvalserien den säsongen då vi fyllde på med Larose/Kuiper med flera under säsong heller då?

Panikvärvningar under säsongen är väl precis lika mkt lotteri, om inte mer. Nu tjänar man ju åtminstonde på att kunna göra billiga klipp om man fostrat NHL-spelare.

Det är en väldig skillnad kan jag tycka.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 17:34

Ja. Det får jag väl hålla med om...

Hade väl slut på argument och var tvungen fylla ut med något.. Wink Jag är ju som sagt även själv mer inne på att "er" linje är mkt vettigare.



..MEN vill inte att det ska bli någon jäkla kompromiss med att tillåta spelare senare under vintern. Det jag försöker få fram..

Är rädd att hockeyligan faller för trycket - och om dom känner att dom kommer göra det.. Så är det enda vettiga att sätta upp riktlinjerna NU!

Vi får väl se hur hockeyligan väljer att agera. Mkt mkt intressant.

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG tis 18 sep 2012, 17:39

Där har även du en poäng. I mångt och mycket tror jag vi tycker ganska lika Salle även om vi på vissa punkter i ämnet kanske skiljer oss lite.

Gott är väl ändå det att detta är ett forum där man kan föra en diskussion kring meningskiljaktigheter i ett ämne utan att för den skull landa i sandlådan. Tar tillfället i akt och hyllar oss alla, innan jag lägger ner för tstunden.

Skall kila iväg till en polare och slänga ett getöga på Djurgården - Södertälje och Frölunda - Växjö. Sedan är det Champions League-fotboll ikväll med, vet dock inte vilka matcher de sänder ännu... sympatierna är alltid med BAYERN MUNCHEN!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tis 18 sep 2012, 17:44

Ja, det är verkligen kul att få diskutera hockey med dom som är riktigt intresserade Smile Sen tar nog jag inte åt mig åt berömmet som ju själv hamnade i sandlådan där en stund när jag jämförde lockoutlirare med panikvärvningar! Inga Luleåfans att ventilera sina funderingar med här nere, så det är bra att ni finns hehe Very Happy Ha så trevligt på er sport-tittarkväll. Ska cykla iväg på innebandyträning nu jag! Hoppas dif förlorar hehe.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Johan__ tis 18 sep 2012, 17:48

LulefanGBG skrev:sympatierna är alltid med BAYERN MUNCHEN!
Helt rätt Very Happy
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Urken tis 18 sep 2012, 18:07

Fler Bayernfans här? Härligt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av pingu tis 18 sep 2012, 18:40

Forza Bajen Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Snikne Ville tis 18 sep 2012, 21:49

Jesse Joensuu vänder hem til Finland o Ässät. Bra värvning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Lars158 ons 19 sep 2012, 00:11

När det gäller försäkrings frågor kring en hockeyspelare så måste man tänka på att premien inte bara handlar om lön under nuvarande kontrakt. I värsta fall om en spelare blir skadad och inte kan spela mer så ska ju inkomst bortfall täckas för hela återståande karriär. En ung spelare som Erik Karlsson handlar ju det om väldigt stora pengar.

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av FruktHamster ons 19 sep 2012, 09:51

Frågan är hur bra det faktskt är för Allsvenskans topplag att plocka in NHL-spelare om det bara blir på korttidskontrakt.
Säg att spelarna drar efter halva säsongen. Visst, man kanske har en serieledning, men man skall också hinna spela in de spelare som stått utanför laget/PP inför en kvalserie.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 11:03

Jepp Hamstern, så är det, är väl bara för VIK m.fl. att hoppas att hela säsongen ställs in helt enkelt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle ons 19 sep 2012, 14:12

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/svenska-spelarfacket-gar-emot-hockeyligan/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 14:15

Där ser man, nu är cirkusen snart igång.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle ons 19 sep 2012, 14:18

Lite halvkonstigt dock.. Vid senaste Lockouten var det Sico själva som gnällde om NHL-spelare kom o tog kontrakterade ES-Spelares platser...
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 14:21

Jo håller med Salle, det minns jag också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle ons 19 sep 2012, 15:50

Ovechkin har signat lockoutkontrakt med Dynamo Moskva! Hyfsad förstärkning
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 20:44

Datsuyk till CSKA Moskva. Inte heller fy skam!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 20:47

Budejovice har ju fått in hysade namn också. Martinek och Andrew Ferrence.

Spezza till Rapperswill.

Zidlicky till Kladno... är det itne där Jagr spelar med?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Snikne Ville ons 19 sep 2012, 20:56

LulefanGBG skrev:Zidlicky till Kladno... är det itne där Jagr spelar med?
Jagr spelar i o äger väl Kladno, om inte hela så del av iaf. Eftersom jag tycker, om det blir aktuellt, att en back skall prioriteras så är det kanon att Zidlicky vänt hem. Då kan vi ta en annan Kladnoback ist, Tomas Kaberle - gryyym!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tor 20 sep 2012, 01:13

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/megastjarnans-hot-lamna-nhl---for-gott/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Urken tor 20 sep 2012, 01:16

Ojojoj.. Här händer det grejer. KHL kommer bara bli större och starkare av detta NHL-rabalder som pågår..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle tor 20 sep 2012, 10:53

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article15471899.ab
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Tigerman tor 20 sep 2012, 23:08

Ser att Rosen drevar på Twitter för att släppa in NHL-spelare i ES. Det är väl OK att tycka så, men att som han anse att det är nödvändigt för att "rädda publiksiffrorna" är ju ett feltänk utan dess like, ifall lockouten blir kortvarig. Visst ökar säkert publiksiffrorna under tiden, men när stjärnorna sticker gör publiken detsamma.

Det värmer gott att pissa i brallorna men det blir äckligt kallt efter en liten stund.

Helt rätt av HL att hålla igen tills man kan se lite längre än en noslängd i kristallkulan. Det kommer ändå att finnas gott om bra spelare att knyta till sig i november-december, det går ingen nöd på dem ändå fram tills dess.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Lars158 tor 20 sep 2012, 23:17

Ja hoppas ligan står på sig och inte släpper in NHL spelarna. Visst kanske en liiiten publikökning kortsiktigt skulle kunna bli. Låt säga att LHF tar in två NHL spelare. Det blir ju ändå inte dom största NHL stjärnorna. Kanske skulle höja publiksnitt i Coop runt 100 personer. Nästa säsong har klubben betydligt sämre ekonomi, sämre trupp. Betydligt sänkt publiksnitt då.

NHL spelare blir verkligen bara pinka i brallan.

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 12:16

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15481321.ab
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Old Brooklyn fre 21 sep 2012, 12:29

Tigerman skrev:Ser att Rosen drevar på Twitter för att släppa in NHL-spelare i ES. Det är väl OK att tycka så, men att som han anse att det är nödvändigt för att "rädda publiksiffrorna" är ju ett feltänk utan dess like, ifall lockouten blir kortvarig. Visst ökar säkert publiksiffrorna under tiden, men när stjärnorna sticker gör publiken detsamma.

Det värmer gott att pissa i brallorna men det blir äckligt kallt efter en liten stund.

Helt rätt av HL att hålla igen tills man kan se lite längre än en noslängd i kristallkulan. Det kommer ändå att finnas gott om bra spelare att knyta till sig i november-december, det går ingen nöd på dem ändå fram tills dess.

Wennerholm också. Han har inte spottat ur sig så här många blogginlägg sedan Klûft var i sina glansdagar. Nästan så att man undrar om någon betalar honom?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 13:03

KL 14 kommer det besked från KKV om det är arbetsmarknadspolitiskt otillåtet att stoppa en viss kategori spelare. Tänk att allt ska avgöras av EU.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15481321.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:04

Intervju med Aaaanze

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article15477368.ab
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 14:09

Tydligen underkänner KKV ligans beslut om att stoppa NHL-spelare med korttidskontrakt, därmed så ändras förutsättningarna drastiskt i årets ES.
Få se hur länge det dröjer innan t ex MoDo har ett par spelare, eller aik?
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/hockeyligans-nhl--stopp-underkanns/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:10

Nu jävlar "gick det nog" för Rosen.. Hehe.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:12

Beslutet i sin helhet

http://www.kkv.se/t/NewsPage____8433.aspx
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Old Brooklyn fre 21 sep 2012, 14:15

Intressant, får se vad som händer inom de närmaste timmarna.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 14:16

Gjorde det säkert, speciellt med tanke på att Luleå kändes som att vi kunde ta hem det i år men med de nya förutsättningarna så blir det helt annorlunda

Brynäs t ex, kändes som ett mittenlag i år men med Bäckström och Johansson o kanske Markström så,?
Modo med ett gäng sedinare och kanske Hejduk så blir de plötsligt ett helt annat lag.

Nåja, antingen bara hoppas att det blir en kort konflikt, vilket jag betvivlar eller så får Luleå ta ett djupt tag i kassan och fylla på med ett par , tre, fyra spelare för att kontra upp mot övriga lag.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12075
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:17

14:17

Tomas Ros:
Jag tror att klubbarna i botten av ES kommer få krupp och slänga in NHL–proffs.





HAHAHAH. Det är vad han vill, ja.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:22

Rosen är i extas alltså! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15482416.ab

Kommer Lunkan till frölunda? JA SJÄLVKLART.. Kommer Bäckis till Brynäs? JA SJÄLVKLART..

Har verkligen Frölunda råd med tre spelare till? Tomas Ros:
Har de INTE råd? De måste ju ha stjärnor i laget som lockar publik.

Låter lätt i hans värld alltså. Kul för journalisterna hur som helst med den här nya regeln.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:24

Det intressanta nu blir ju att höra Hockeyligans kontring.. Ställer dom sig emot konkurrensverket? Antagligen inte. Begränsas antalet spelare? Troligen. För det får dom väl? Eller?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:25

Fast det blir ju lite dubbelmoral.. Får man begränsa antalet NHL-lockoutade?

Vad tycker Konkurrensverket om att det är max två icke EU/EES-spelare tillåtna per klubb i Elitserien?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL-Lockout - Sida 3 Empty Sv: NHL-Lockout

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet