Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
+99
Trötto
nummer 17
Slapshot
johan74
GustenA
Patrik82
Lajon
PM
NilsOskar
DirtyTalking
Kraftkung
hokkzorz
Zeth
Kocur
MiCCe
Davidoff
Donten_
Knäcktomten
Hedanders
Homer96
JohanO
Vexet
ski3r
kamelbullen
HarryHaffa
Bearclaw
Kapten Haddock
Dilox
Micke80
Taabe
LulefanGBG
Rönken
Qirren
Snikne Ville
Lars158
Sundance Kid
Tigerman
Norlin
Puckad
Urken
NallePhu
makkanmakkan
MickkeJ
UnSaccoDiSoldi
Lulefan
Redbear
JuniorX
MrScout
ante08
Zeb Macahan
Klabbe
Donowitz
Erilk
27 Öqvist
tibet
Polyfemos
Hellcop
kokostrollet
Ivanhoe
CKa
Pajala
Björnkäften
Tony Moore
ollle
Jaguaren
pingu
amarule
Mr Bister
Diktatorn
Kallepedal
Monco
Kato
rumpztr
Groggen79
Rikky
Murveln
icemask
Jonken
LHF96
Myrman
Old Brooklyn
Kagen
wilmus2007
stormvägen
Trashtalk
FruktHamster
Mickeee
Wolfhunter
Bamsefar
Molin86
Sir Prozac
MrA
Xinpei
Cambbott24
Jimmy_Vegas
LubosC
LuleåWinston
Admin
103 posters
Sida 18 av 21
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
Vi har ju faktiskt Sweatt som ett potensiellt nyförvärv oxo, skulle man få in 3 nya spelare till truppen så skulle det kunna göra en jäkla skillnad, nytt blod, ny energi.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Som den nya centern hade ju Cervenka varit en riktigt bra värvning! Han har i kontraktet att han inte får spela i KHL denna säsong. Undrar vad som gör att har spelar i ett svagt tjeckiskt lag? Nåt med det sociala borde det ha att göra, nån som vet nåt??
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Hehe, bara jag som känner att Cervenka kan bli vår nya Jonas Andersson? Nu när sistnämnda lagt av med ishockey måste vi ha en annan spelare vi kan slentrian-namedroppa
Fast i och med hans situation så är det väl lite smårimligt med honom i den fagraste av tröjan av dom alla.
Fast i och med hans situation så är det väl lite smårimligt med honom i den fagraste av tröjan av dom alla.
Rönken- Antal inlägg : 17811
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/arlbrandt-ser-ut-att-atervanda-till-shl/ Inte vad vi söker men samtidigt... ja, finns pengapåsen så.... byta ut Petrell?
Vexet- Antal inlägg : 459
Arla o Ola, det vore väl roligtJoakimJ skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/arlbrandt-ser-ut-att-atervanda-till-shl/ Inte vad vi söker men samtidigt... ja, finns pengapåsen så.... byta ut Petrell?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Ah, det var dock inte aktuellt förrän nästa säsong såg jag nu - så ska då in i den tråden. Men... ehrm, now you know
Kallar du Bamsefarsan för stupid nu också?
Bra påminnelse i alla fall, Osten får börja bearbeta dom nu.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Ser det som en större chans att Chris kommer tillbaka än att Arla gör det.
Han älskade att spela i och för Luleå men av sociala skäl så blev det ett avslutat kapitel när han lämnade.
Ola däremot tror jag mycket på när det gäller en återkomst.
Han älskade att spela i och för Luleå men av sociala skäl så blev det ett avslutat kapitel när han lämnade.
Dilox- Antal inlägg : 742
Dilox skrev:Ser det som en större chans att Chris kommer tillbaka än att Arla gör det.
Ola är tyvärr för lik Harju i mycket för att falla mig i smaken, långsam och ser ofta ganska ointresserad ut. I pp är han dock kanon!
pingu- Antal inlägg : 2418
Rönken skrev:Kallar du Bamsefarsan för stupid nu också?
Hahaha! Jag missade pilen uppåt XD No hard feelings Bamsepappan. Jag syftade på mig själv!
Tänk om man hade haft Arla och Olausson redan denna säsong. Jag vet att jag många gånger klankat ner på Ola, men nu känns han väldigt saknad...
Senast ändrad av Hedanders den tis 17 nov 2015, 15:10, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Onödig länk...)
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Off topic, men sitter i detta nu i Malmös spelarbuss och tänker ta mig fan fästa ett LHF klistermärke på strategisk ställe
PM- Antal inlägg : 1947
PM skrev:Off topic, men sitter i detta nu i Malmös spelarbuss och tänker ta mig fan fästa ett LHF klistermärke på strategisk ställe
I pannan på Thuresson?
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Dilox skrev:Ser det som en större chans att Chris kommer tillbaka än att Arla gör det.
Utifrån vad Ola och Arla sagt i olika intervjuer så har du helt rätt. Arla kommer inte att spela i Luleå igen. Ola däremot ser Luleå som alternativ ett i SHL.
Sanny tycker vi ska värva Petr Zamorsky..
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/11/17/han-borde-lulea-varva/
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Ivanhoe skrev:Sanny tycker vi ska värva Petr Zamorsky..
Roligt att Sanny lobbar en passning (gör nått) till Osten!
För övrigt har jag då inte sett honom, men roligt med rightare. Efter EP så verkar ändå få in lite poäng där han lirar. Dock är de ju svårt att veta hur han är deffensivt om man inte sett honom, trots +/- inte är hyfsat. Ligger rätt högt i PIM och de är väl inte de man längtar efter!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Zamorsky... Ja, varför inte?
X
Senast ändrad av MrA den ons 18 nov 2015, 12:10, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Läsfel)
MrA- Antal inlägg : 401
Zamorsky gjorde 2 mål & 2 assist mot Växjö i slutspelet ifjol (6 matcher). Det är bra siffror.
Sen minns jag personligen inte den här killen. Men har en känsla av att han skulle vara en klar uppgradering från Melart.
Sen minns jag personligen inte den här killen. Men har en känsla av att han skulle vara en klar uppgradering från Melart.
Mora har en intressant Amerikansk tränare, kanske nåt nytt och fräscht ???
icemask- Antal inlägg : 4174
Vem än jag pratat med som har insyn i juniorhockeyn i Norrbotten säger alla exakt samma sak då man frågar var är felet i Luleå, Samtliga sade Osten pga för gammal tänk vad gäller spelar modell då man har tynga backar etc etc sedan så den största punkten alla sade var Skuggan dem begrep inte hur sjutton han ens fick den positionen för mer oduglig tränare hade ingen skådat misslyckats med alla lag han haft och nu kör han A-laget i botten också!
Vem som ska ersätta vem:
Rönken Sportchef
Colliton från Mora ny head coach
Robin Jonsson + Lindqvist nya Ass!
Vem som ska ersätta vem:
Rönken Sportchef
Colliton från Mora ny head coach
Robin Jonsson + Lindqvist nya Ass!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Colliton... Satt just och kollade upp vem som coachade Mora. Gillar deras spel. Fast då gör förstås Leksand mål.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Åtminstone Fagervall och Skuggan måste bort. Skulle inte ha något emot att se Osten gå och få in färskt blod där med, överlag har han gjort ett bra jobb, men tycker det börjar bli lite väl mycket "rävspel" där det blir en negativ utkomst av det hela.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-jag-vagar-ga-omkring-i-affaren/
Efter att ha skummat igenom den där artikeln låter det ju inte helt orimligt att man fortfarande är ute efter Näkyvä.
Efter att ha skummat igenom den där artikeln låter det ju inte helt orimligt att man fortfarande är ute efter Näkyvä.
Kapten Haddock skrev:Ivanhoe skrev:Sanny tycker vi ska värva Petr Zamorsky..
Roligt att Sanny lobbar en passning (gör nått) till Osten!
För övrigt har jag då inte sett honom, men roligt med rightare. Efter EP så verkar ändå få in lite poäng där han lirar. Dock är de ju svårt att veta hur han är deffensivt om man inte sett honom, trots +/- inte är hyfsat. Ligger rätt högt i PIM och de är väl inte de man längtar efter!
Han var rätt svag defensivt har jag för mig, men samtidigt kanske det går att väga upp med nån av våra orörliga defensiva backar. Man får helt enkelt en som har huvudfokus fram och en som har det bak. Hade inte alls tyckt illa om att få in honom i laget just nu.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Sundance Kid skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-jag-vagar-ga-omkring-i-affaren/
Jo Näkyvä och Kukan stämmer in på det han beskriver eller har vi nån annan där som också passar in på dom kriterierna Osten beskriver?
nummer 17 skrev:Sundance Kid skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/nej-jag-vagar-ga-omkring-i-affaren/
Jo Näkyvä och Kukan stämmer in på det han beskriver eller har vi nån annan där som också passar in på dom kriterierna Osten beskriver?
Om de är "hemvändare" med LHFanknytning, är de väl bara dom som kan vara aktuella?!
Osten kanske går hårdare fram och höjer budet samt erbjuder ett 4-årskontrakt likt Hedman och Harju?
Kukan tror jag mindre på med tanke att han verkade vara så jvl målinriktad och svarade blankt nej trots att han ev. var tvungen att bli utlånad till oss!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Lassi eventuellt långtidsskadad alltså Frågan är vad lång tid innebär i sammanhanget, året ut eller ännu längre? Då känns frågan om att ta in någon målvakt temporärt lite mer aktuell, gärna om Larsson tänkt vara borta en tid också. Fast är väl bara sjukdom i sistnämndas fall?
Gustavsson kan gott få köra lite matcher, målvakter är vad Luleå varit bra på genom åren - varför inte utnyttja detta faktum.
Gustavsson kan gott få köra lite matcher, målvakter är vad Luleå varit bra på genom åren - varför inte utnyttja detta faktum.
Vem kommer ersätta Savva nu?
Spännande att det händer saker.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Vem kommer ersätta Savva nu?
lite trist om det inte blir någon värvning alls, känns som att "vi tror på vår trupp" citatet kommer att användas flitigt ..
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:Lars158 skrev:Vem kommer ersätta Savva nu?
lite trist om det inte blir någon värvning alls, känns som att "vi tror på vår trupp" citatet kommer att användas flitigt ..
Nää.. nog tror jag vi kommer ha en ny spelare in inom närmsta veckan.
Lars158- Antal inlägg : 9806
I det korta perspektivet så ersätter Själin och Jaros Savva.
Men naturligtvis kommer Osten värva (minst) en back innan fönstret stänger i februari. Vi får väl se om det är Zamorsky som är på ingång..
Men naturligtvis kommer Osten värva (minst) en back innan fönstret stänger i februari. Vi får väl se om det är Zamorsky som är på ingång..
Näkky ??Lars158 skrev:Pajala skrev:Lars158 skrev:Vem kommer ersätta Savva nu?
Puckad- Antal inlägg : 11373
Nej Näkyvä stannar i AHL pga sociala situationen och kämpar efter en plats i NHL, Finns nog spelare i AHL som är lättare få napp på för Osten!Puckad skrev:Näkky ??Lars158 skrev:Pajala skrev:Lars158 skrev:Vem kommer ersätta Savva nu?
Säg nått bättre!
Mitt hjärta tål inte att se ytterligare en back lära sig spela på stor rink.
Mitt hjärta tål inte att se ytterligare en back lära sig spela på stor rink.
Puckad- Antal inlägg : 11373
http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/sa-agerar-lulea-efter-savva/?blog=4171576&entry=8592172
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
https://mobile.twitter.com/FriedgeHNIC/status/668123839545511936
NilsOskar- Antal inlägg : 441
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5513
Stefan Johansson, tidigare i AIK, HV71 och nu i Örebro.
Han har varit med i fem matcher men bara fått spela i tre av dem, 11,52 minuter som mest. Senast han var i laguppställningen var 24 oktober.
Han är en bra tvåvägsback. något jag påstår att luleå behöver.
Vad tror ni om han mitt i säsongn?
Stefan Johansson, tidigare i AIK, HV71 och nu i Örebro.
Han har varit med i fem matcher men bara fått spela i tre av dem, 11,52 minuter som mest. Senast han var i laguppställningen var 24 oktober.
Han är en bra tvåvägsback. något jag påstår att luleå behöver.
Vad tror ni om han mitt i säsongn?
Erilk- Antal inlägg : 47
Känns som att vi behöver klassbackar och inte några osäkra kort som kanske inte platsar.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Nashville värvar Petter Granberg:
http://predators.nhl.com/club/news.htm?id=789167
Ännu hårdare konkurrens för Näkyvä att slå sig in i NHL...
http://predators.nhl.com/club/news.htm?id=789167
Ännu hårdare konkurrens för Näkyvä att slå sig in i NHL...
Vi behöver en målvakt!
Hade Osten gått ut med att målsättningen varit att bli 8-12 i serien så hade det varit ok med Larsson som andremålvakt.
.. och med Lassi så långt i från fjolårsformen så måste något hända, om inte annat ändra målsättningen.
Hade Osten gått ut med att målsättningen varit att bli 8-12 i serien så hade det varit ok med Larsson som andremålvakt.
.. och med Lassi så långt i från fjolårsformen så måste något hända, om inte annat ändra målsättningen.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Jag har också varit inne på att vi kan komma att behöva en ny målvakt om ingen steppar upp (Filip Gustavsson kanske förtjänar o ta en andraspade direkt efter hans insats mot Örebro?)Lajon skrev:Vi behöver en målvakt!
Största problemet är väl att det troligtvis inte finns några höjdarmålvakter lediga för tillfället. Vi har inget att vinna på att ta in en Owuya, Belissimo eller Hovinen. Visst, om det visar sig att en bra målvakt blir ledig kan det vara tillfälle att hugga men tills vidare får vi nog klara oss med det vi har. Hoppas Lassi är tillbaka i form snart...
Dentos- Antal inlägg : 894
Ingen idé värva målvakt då vi har egna produkter som borde få spela nästa säsong. Varför ta in ytterligare en Hovinen som bara kostar pengar? Det är väl vad som finns på marknaden......nej in med en back helst Fransson som är svensk och från orten. Vet han har kontrakt men inga fler finnar nu....behövs hjärta för klubben.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ja men om ingen ny målvakt finns tillgänglig kan vi gärna inte ha som målsättning att vinna SM-Guld längre?
Tycker bara att detta borde man tittat på detta i samband med att man började förstärka upp truppen i våras.
Helt ok att man satsade vidare på Lassi, han kan mycket väl vara en guldmålvakt men i övrigt är det tunt på den fronten i nuvarande trupp. Inget ont om Larsson men han är inte en sådan målvakt som man vinner guld med, tycker att det visade sig med all tydlighet redan förra säsongen.
Tycker bara att detta borde man tittat på detta i samband med att man började förstärka upp truppen i våras.
Helt ok att man satsade vidare på Lassi, han kan mycket väl vara en guldmålvakt men i övrigt är det tunt på den fronten i nuvarande trupp. Inget ont om Larsson men han är inte en sådan målvakt som man vinner guld med, tycker att det visade sig med all tydlighet redan förra säsongen.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Tycker att vi skall fortsätta att koncentrera oss på att förbättra försvarsspelet och eventuellt stärka upp denna lagdel i första hand. Vi har unga målvakter som knackar på dörren och dessa måste åtminstone få chansen först. Sedan får vi se vårt det bär...med ett bättre försvarsspel är det fullt möjligt att våra målvakter höjer sig också.
Sedan är det absolut fullt möjligt att vi behöver värva en målvakt ändå senare, men ingen mening att förkasta sig innan det finns bättre på marknaden, och man fått se hur bra de vi har verkligen län bli.
En riktigt bra back och en klass center är i nuläget mer akutbi ni frågar mig.
Tycker annars att framförallt försvarsspelet börjat se lite bättre ut sista två matchern.
Sedan är det absolut fullt möjligt att vi behöver värva en målvakt ändå senare, men ingen mening att förkasta sig innan det finns bättre på marknaden, och man fått se hur bra de vi har verkligen län bli.
En riktigt bra back och en klass center är i nuläget mer akutbi ni frågar mig.
Tycker annars att framförallt försvarsspelet börjat se lite bättre ut sista två matchern.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Petr Zamorsky är klar för Örebro enligt EP. Ingen högoddsare precis...
Då lär ju Stefan Johansson hänga löst. Eller lösare rättare sagt.Hedanders skrev:Petr Zamorsky är klar för Örebro enligt EP. Ingen högoddsare precis...
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Jag tycker nog vi behöver högre ambitioner än Stefan Johansson vars status är HÖGST oklar. Nej, vi behöver få in folk som kan leverera ganska omgående Snart bara halva serien kvar och vi är inte på säker mark ännu.
Jag säger: Sitt lugnt i målvaktsbåten. Där är vi välbeställda. Få in 1-2 backar och en center så är vi good to go.
Jag säger: Sitt lugnt i målvaktsbåten. Där är vi välbeställda. Få in 1-2 backar och en center så är vi good to go.
Jag är inte så jäkla säker på målvaktssidan tyvärr Lassi skadad nu även Filp G enda vi har att köra på är en halvsvajig Larsson + andre J20 keepern, i Asplöven så sitter Ward som jag inte har ngr goda vibbar av lyckades inte precis i JVM samt nu problem att stå i Asplöven !
Jag skulle gärna se en rutinerad back up tex Lill-Honken eller Backlund för att säkra upp det hela iom Lassi har problem med höftböjarna kommer nog ta sin tid och Larsson är väl ryggen som vanligt problem fast han inte säger mycket, Så personligen JA en back up som kan avlasta dessa men tror att denne back up petar Larsson rätt lätt och kan ge Lassi en match om spaden!
Jag skulle gärna se en rutinerad back up tex Lill-Honken eller Backlund för att säkra upp det hela iom Lassi har problem med höftböjarna kommer nog ta sin tid och Larsson är väl ryggen som vanligt problem fast han inte säger mycket, Så personligen JA en back up som kan avlasta dessa men tror att denne back up petar Larsson rätt lätt och kan ge Lassi en match om spaden!
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6