Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
#96
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
JoakimJ
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Admin sön 01 mar 2015, 20:28

Fortsättning från denna tråd:
https://www.luleahockeyforum.com/t751p990-silly-season-och-namedropping-2015-2016-del-1

Tråden för Silly Season säsongen 2014/2015.

Detta är Silly Season för Luleå Hockey, för de övriga 13 ES-lagen finns en egen tråd under kategorin "Svenska Hockeyligan".

Diskutera rykten, förlängningar, kontraktsbrytningar och allt gällande Luleås lag den kommande säsongen. All slags "namedropping" av spelare sker i denna tråd, vill ni föreslå någon eller hittat något intressant på EliteProspects så gör gärna det men inkludera en länk till spelarens profil på EP så blir det enklare för alla att följa diskussionen.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av tibet sön 01 mar 2015, 20:53

Låt Anders Nilsson gå till Saik. Där kommer han att kasta in puckar fram tills dess att Osten erbjuder sig att ta över kontraktet till en 1/4 av kostnaden. Så kan man åxå göra.

Nilsson kommer aldrig att spela för Saik, dont worry.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av tibet sön 01 mar 2015, 22:49

Om man lägger ihop poängen som Luleås 2 bästa poängörare (kossor?) har gjort (Chris+Cam) så blir det 58. Precis så många poäng har Derek Ryan i Örebro mäktat med. Hoppas att det blir lite mysigare läsning i poängtoppen nästa säsong. Kanske våra unga killar i laget tar klivet som dem tyvärr inte riktigt tog i år, tänk om alla exploderar samtidigt-då kan det bli åka av!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av NilsOskar sön 01 mar 2015, 22:55

Jag är orolig för att omsättningen i spelartruppen blir för stor, att Osten inte klarar av den tjockare pengapåsen och börjar handla tyska kanadensare hej vilt...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 01 mar 2015, 23:12

NilsOskar skrev:Jag är orolig för att omsättningen i spelartruppen blir för stor, att Osten inte klarar av den tjockare pengapåsen och börjar handla tyska kanadensare hej vilt...

Trots någon ljusglimt har ju säsongen gått i moll i stort så här långt. Så nog krävs det spelaromsättning.
Men håller med om känslan kring kanadensar tysken.

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av johan74 mån 02 mar 2015, 11:17

Vad ska han göra svårt få bra svenskar! De som är bra nog väljer ju det mesta före vår innebandy liga, och våran egen ungdoms verksamhet håller inte måttet än. Tufft för osten vi har ju inte så många bra luleiter i europa..

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Groggen79 mån 02 mar 2015, 12:02

Tror att det är viktigt att Osten vågar ta obekväma beslut och offra spelare som vi fans ser som självklara i LHF. Årets säsong har visat att vi behöver få in mer spetskvalite i laget. Vi har gott om spelare som offrar allt för klubben, vilket vi fans naturligtvis älskar... men det har visat sig att det inte räcker.

Satsningen som nu kan göras, till stor del pga Fruktis kommer sannerligen vältajmat. Till nästa år så skall de centrala tv/sponsorsmedlena delas av 14 lag, vilket om mina beräkningar stämmer innebär att det är nästa 4 miljoner mindre som varje lag blir tilldelade. Dessutom är det 1-2 hemmamatcher mindre, vilket för lag som Frölunda och HV innebär stora intäktsbortfall. Tror att de flesta SHL-lagen kommer minska sina spelarbudgetar ordentligt.

Och i Ryssland har Rubel sedan i somras tappat 30% i värde mot SEK, vilket innebär att de ryska KHL-lagens spelare tappat en tredjedel av sin lön enbart pga valutasvängningen. Den ekonomiska krisen i Ryssland har även gjort att många Oligiarker tappat stor del av sina förmögheter vilket kan påverka hur mycket pengar som läggs på KHL-hockeyn.

Detta bör innebära att det finns spelare som söker sig mot andra ligor, så spelare som Wandell, Kontiola borde kunna vara på Luleås radar. Tycker generellt att vi borde satsa på att få in 2 centrar av toppklass. Om man sedan vänder blicken mot AHL så bör väl en som Petter Emmanuelsson kunna vara intressant för Luleå.

Det känns som den mest spännande silly season på mycket mycket länge...

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 02 mar 2015, 16:12

http://www.nsd.se/sport/sportchefen-om-poangkungen-9116395.aspx

Osten kommenterar ryktet om Clark:
– Det är en bra spelare, oerhört poängproduktiv. Gör man de poängen i den ligan är man klart intressant. Men inga steg är tagna, säger Bergström.

Och kontraktsförhandlingarna med Abbotts:
– Vi har en bra dialog och ibland tar sådana här processer tid. Vi får ser ut det utvecklas och vad som händer. Mer vill jag inte säga just nu.

Jag tolkar det som att varken Clark eller Abbotts kommer spela hos oss nästa år. Vad gäller Clark brukar han ju inte ens säga så här mycket om en spelare som inte är officiellt klar.
Vad gäller Abbotts så verkar ju begreppet "bra dialog" betyda extremt olika saker för bägge parterna. Detta gör att jag är tveksam till att dom är kvar nästa år.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken mån 02 mar 2015, 16:22

Micke80 skrev:http://www.nsd.se/sport/sportchefen-om-poangkungen-9116395.aspx

Osten kommenterar ryktet om Clark:
– Det är en bra spelare, oerhört poängproduktiv. Gör man de poängen i den ligan är man klart intressant. Men inga steg är tagna, säger Bergström.

Och kontraktsförhandlingarna med Abbotts:
– Vi har en bra dialog och ibland tar sådana här processer tid. Vi får ser ut det utvecklas och vad som händer. Mer vill jag inte säga just nu.

Jag tolkar det som att varken Clark eller Abbotts kommer spela hos oss nästa år. Vad gäller Clark brukar han ju inte ens säga så här mycket om en spelare som inte är officiellt klar.
Vad gäller Abbotts så verkar ju begreppet "bra dialog" betyda extremt olika saker för bägge parterna. Detta gör att jag är tveksam till att dom är kvar nästa år.

Varav jag tolkar det lite annorlunda. Jag menar, brukar Osten komma med så mycket mer än knapphändiga svar?

Tveksamt att Abbotts skulle välja en annan klubb, såvida inte budet skiljer sig något enormt. Samtidigt som jag inte tror att Osten erbjuder tvillingarna att spela för en säck potatis och en ett par kalsonger.
Dessa två antaganden får mig att tro att bröderna blir kvar ytterligare en säsong. Vill de ha en vettig chans att vinna ett guld i vår förening, så bör de även väga in den aspekten: går de ner i lön, blir övriga laget bättre.

Tänk er Abbotts som en tredjekedja. Där kan vi börja snacka ett slagkraftigt lag..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 02 mar 2015, 18:49

Urken skrev:
Micke80 skrev:http://www.nsd.se/sport/sportchefen-om-poangkungen-9116395.aspx

Osten kommenterar ryktet om Clark:
– Det är en bra spelare, oerhört poängproduktiv. Gör man de poängen i den ligan är man klart intressant. Men inga steg är tagna, säger Bergström.

Och kontraktsförhandlingarna med Abbotts:
– Vi har en bra dialog och ibland tar sådana här processer tid. Vi får ser ut det utvecklas och vad som händer. Mer vill jag inte säga just nu.

Jag tolkar det som att varken Clark eller Abbotts kommer spela hos oss nästa år. Vad gäller Clark brukar han ju inte ens säga så här mycket om en spelare som inte är officiellt klar.
Vad gäller Abbotts så verkar ju begreppet "bra dialog" betyda extremt olika saker för bägge parterna. Detta gör att jag är tveksam till att dom är kvar nästa år.

Varav jag tolkar det lite annorlunda. Jag menar, brukar Osten komma med så mycket mer än knapphändiga svar?

Tveksamt att Abbotts skulle välja en annan klubb, såvida inte budet skiljer sig något enormt. Samtidigt som jag inte tror att Osten erbjuder tvillingarna att spela för en säck potatis och en ett par kalsonger.
Dessa två antaganden får mig att tro att bröderna blir kvar ytterligare en säsong. Vill de ha en vettig chans att vinna ett guld i vår förening, så bör de även väga in den aspekten: går de ner i lön, blir övriga laget bättre.

Tänk er Abbotts som en tredjekedja. Där kan vi börja snacka ett slagkraftigt lag..

Jo det är en trevlig tanke med dem som tredjelina.
Tror inte heller de skulle välja en annan i sverige, men en annan i utlandet är ju inte omöjligt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot mån 02 mar 2015, 19:01

Abbotts är inte mer än en tredjekedja men skulle vara en bra sådan. Tror även Osten insett detta till slut och därför drar det ut på tiden. Abbotts måste gå ner i lön om dom vill vara kvar annars tror jag inte det blir fortsatt spel i Luleå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av LuleåWinston mån 02 mar 2015, 19:10

Groggen79 skrev:Tror att det är viktigt att Osten vågar ta obekväma beslut och offra spelare som vi fans ser som självklara i LHF. Årets säsong har visat att vi behöver få in mer spetskvalite i laget. Vi har gott om spelare som offrar allt för klubben, vilket vi fans naturligtvis älskar... men det har visat sig att det inte räcker.


Jag tycker inte vi kan säga det redan nu innan säsongen är avslutat, även om jag just nu håller med. Men hur ofta har vi inte sett poängstarka och skickliga spelare bli totalt osynliga i slutspelet medan brukarna klivit fram?

Vi har ett lag byggt för slutspel, och jag tror det kommer bära väldigt långt. Tror inte det finns något lag som kommer klara av att bli manglade och uppretade i 6-7 matcher av Petrells stenhårda tacklingar, Sylvegård överkörningar, Sandströms rövare, Jaros, Abbots, Granström, Sigalet, Ledin och faktiskt även Zaar och alla andra som kommer växlar upp, utan att livsglädjen dör lite och sommarlov verkar alltmer lockande när varje skär på isen blir en pina och gör ont, eller riskerar att göra det...

Klarar vi enbart Play In kommer det bli SM-guld. Får vi Brynäs i PI kommer vi åka ut med 2 raka. Möter vi Djurgården går vi vidare. Viktig match imorgon mellan Bryns och Djurgården. Kommer innebära succé eller fiasko får våran säsong.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Luleåfan mån 02 mar 2015, 19:50

Jag har sagt det innan men förstår inte hur ni säga att Chris ska spela i tredjekedja. 30p alltid plus i +/- och bästa tecknings% i hela ligan.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken mån 02 mar 2015, 20:08

Luleåfan skrev:Jag har sagt det innan men förstår inte hur ni säga att Chris ska spela i tredjekedja. 30p alltid plus i +/- och bästa tecknings% i hela ligan.

Jag förstår hur du tänker och jag skulle eventuellt kunna godta Abbotts som en andrakedja. Men vill vi gå långt, så räcker de helt enkelt inte till som en förstakedja.

Chris är en oerhört duktig center och skulle kunna platsa högt upp i hierarkin, men eftersom bröderna alltid spelar tillsammans.. nå.. Tyvärr. Vi alla älskar bröderna och vill dem väl, men vi behöver en vettig förstakedja om vi ska ha chans att vinna något.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Luleåfan mån 02 mar 2015, 20:16

Urken skrev:
Luleåfan skrev:Jag har sagt det innan men förstår inte hur ni säga att Chris ska spela i tredjekedja. 30p alltid plus i +/- och bästa tecknings% i hela ligan.

Jag förstår hur du tänker och jag skulle eventuellt kunna godta Abbotts som en andrakedja. Men vill vi gå långt, så räcker de helt enkelt inte till som en förstakedja.

Chris är en oerhört duktig center och skulle kunna platsa högt upp i hierarkin, men eftersom bröderna alltid spelar tillsammans.. nå.. Tyvärr. Vi alla älskar bröderna och vill dem väl, men vi behöver en vettig förstakedja om vi ska ha chans att vinna något.

Håller med dig 100%. Tycker att dem ska spela i andrakedjan kanske med Harju och vi behöver ta in 3st nya till förstakedjan. Då har vi en chans att vinna tycker jag.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av kjell tis 03 mar 2015, 12:21

Var inte bröderna intresserade av att avsluta i alplandet? Tycker att mycket pekar att bröderna gör sig en hacka där  innan hockey karriären är över . Det kan man faktiskt unna dem efter så många år i Luleå tröjan.

kjell

Antal inlägg : 85
Join date : 13-10-01
Ort : Bangkok

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lulefan tis 03 mar 2015, 14:29

kjell skrev:Var inte bröderna intresserade av att avsluta i alplandet? Tycker att mycket pekar att bröderna gör sig en hacka där  innan hockey karriären är över . Det kan man faktiskt unna dem efter så många år i Luleå tröjan.

Fast hur villiga är de att flytta idag? De har ju stadgat sig i staden och verkar stormtrivas. Cam är ju dessutom gift och väntar barn med en Luleå-tjej.

Lulefan

Antal inlägg : 2246
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask tis 03 mar 2015, 14:41

Lulefan skrev:
kjell skrev:Var inte bröderna intresserade av att avsluta i alplandet? Tycker att mycket pekar att bröderna gör sig en hacka där  innan hockey karriären är över . Det kan man faktiskt unna dem efter så många år i Luleå tröjan.

Fast hur villiga är de att flytta idag? De har ju stadgat sig i staden och verkar stormtrivas. Cam är ju dessutom gift och väntar barn med en Luleå-tjej.
Tror inte att raggarhockeyn i NLA passar bröderna speciellt bra !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4125
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 03 mar 2015, 15:27

Aftonbladet: "Luleå storsatsar inför nästa säsong. Och i den tuffa konkurrensen kan Sportbladet nu berätta att det är helt klart att 22-årige forwarden Lars Bryggman inte räcker till. Klubben har meddelat Storfors-produkten att man inte ämnar förlänga med honom. "
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 450
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 03 mar 2015, 15:29

Övrigt från Chatten: Johan Gustavsson på väg till Frölunda, enligt ryktet. Och Brynäs jagar Henrion.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 450
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mange tis 03 mar 2015, 15:30

Tappar osten Henrion kan han ta o avgå
Mange
Mange

Antal inlägg : 6584
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 03 mar 2015, 15:38

Spontant tar jag hellre Henrion än Clark.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 450
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av pingu tis 03 mar 2015, 17:59

JoakimJ skrev:Spontant tar jag hellre Henrion än Clark.

Tokmycket hellre Henrion än Clark som inte har bevisat sig hålla på annan nivå än den tyska ligan. Henrion klarar även det fysiska spelet galant i allsvenskan.
Kom igen nu Osten och hugg Henrion!!! Känns konstigt att han inte redan är klar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad tis 03 mar 2015, 19:00

Det ser ut som om det blir flera återvändande målvakter nästa år.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av LHF96 tis 03 mar 2015, 19:20

Vet inte riktigt vad man ska tro om Henrion, ser ju bra ut med 33 mål i allsvenskan men det gjorde det å andra sidan med en viss fleury också. Kan bli hur bra som helst men kan också bli en tokflopp.

Verkar ju vara rätt många klubbar som budar också så han kommer nog inte vara överdrivet billig
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mange tis 03 mar 2015, 19:29

Chad Billins
Lars Bryggman
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Daniel Zaar

Bort med dessa tills nästa säsong och bryt kontraktet med Daniel Larsson.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6584
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken tis 03 mar 2015, 19:43

Mange skrev:Chad Billins
Lars Bryggman
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Daniel Zaar

Bort med dessa tills nästa säsong och bryt kontraktet med Daniel Larsson.
Zaar tycker jag att man kan ha kvar. Han kommer bara att bli bättre.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 03 mar 2015, 20:13

Urken skrev:
Mange skrev:Chad Billins
Lars Bryggman
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Daniel Zaar

Bort med dessa tills nästa säsong och bryt kontraktet med Daniel Larsson.
Zaar tycker jag att man kan ha kvar. Han kommer bara att bli bättre.
+1.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 03 mar 2015, 20:36

LHF96 skrev:Vet inte riktigt vad man ska tro om Henrion, ser ju bra ut med 33 mål i allsvenskan men det gjorde det å andra sidan med en viss fleury också. Kan bli hur bra som helst men kan också bli en tokflopp.

Verkar ju vara rätt många klubbar som budar också så han kommer nog inte vara överdrivet billig

Dom är väldigt olika spelartyper. Henrion mer fysisk rakt på mål typ. Men håller med om att det ju inte är lätt säga i förväg hur Henrion kommer stå sig i SHL.
Klart priset på Henrion stigit allt efter säsongen. Men är nog små pengar om man ska jämnföra med Clark. Henrion 4 år yngre än clark också, nyss fylda 24 år för Henrion.
Synd det inte verkar bli nånting med Rödin. Vi skulle behöva några etablerade bra spelare som är under 25 år för att kunna bygga långsiktigt på.

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 03 mar 2015, 23:18

Eftersom Henrion varit och provspelat med oss, samt förstås att man har bra koll på hans spel i Asplöven så borde rimligen Osten ha rätt så torrt på fötterna ifall han väljer att inte signa honom.

Men visst kan saker och ting gå fel ändå (sett ur LHF's synvinkel alltså). Kanske han blir ES målkung nästa säsong, för 75 papp i månaden. Och Osten får stå i skamvrån med dumstruten.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av makkanmakkan ons 04 mar 2015, 09:03

Nu tror jag samtliga lag i SHL har ett mer eller mindre intresse för Henrion.
Personligen tror jag inte att Henrion lockas av det lag som erbjuder mest, men agenterna sköter sådant och då är det pengarna som styr.
Henrion vill stanna i Sverige och laget som tror mest på han, där vill han spela. Därför kan jag tro att Luleå kanske inte är den mest optimala destinationen.

Sen håller jag med Lars om beskrivningen, jag ser Henrion som en mer renodlad Power Forward med brett register. Tycker om att tacklas, rak på mål, söker skottlägen och vågar ta avslut från oväntade lägen, bra skott och skridskoåkning.
Har potential att bli en målkung i SHL.

Jag är nästan säker på att Osten vill se han i Luleå tillsammans med Lagace, men Osten kommer inte att ge sig in i en större duell för hans signatur.
Osten har is i magen och väntar på något annat, Kevin Clark?
Jag gillar det inte men man får bara respektera Ostens val vad det nu blir
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken ons 04 mar 2015, 13:09

Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask ons 04 mar 2015, 14:38

Rönken skrev:Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?
-12, men har gjort 19 mål, har snitt istid 22 min/match, skulle gärna se honom hos oss !
Finnar brukar ju trivas i Luleå !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4125
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken ons 04 mar 2015, 14:46

Fast för plus-minus får man även ta hänsyn till laget som helhet, -12 i Skellefteå hade varit anmärkningsvärt men inte i Leksand som har -49 som lag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 15:15

Rönken skrev:Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?

Det lät ju i intervjun i nån av skvallertidningarna om att Leksand inte var förstahandsalternativet, han pratade också om att KHL var lite osäkert just nu så han får vi säkert se i nån annan SHL-klubb än Leksand.
Han är en bra center, i vart fall offensivt, men frågan är ju hur offensivt starkt lag man försöker bygga. Vi tar ju inget sm-guld och vi siktar på han och Chriss som våra första två om inte flankerna blir riktigt starka. Däremot med Sallinen som andra center och en starkare första så kan man börja tro på glädje igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av pingu ons 04 mar 2015, 15:38

Micke80 skrev:
Rönken skrev:Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?

Det lät ju i intervjun i nån av skvallertidningarna om att Leksand inte var förstahandsalternativet, han pratade också om att KHL var lite osäkert just nu så han får vi säkert se i nån annan SHL-klubb än Leksand.
Han är en bra center, i vart fall offensivt, men frågan är ju hur offensivt starkt lag man försöker bygga. Vi tar ju inget sm-guld och vi siktar på han och Chriss som våra första två om inte flankerna blir riktigt starka. Däremot med Sallinen som andra center och en starkare första så kan man börja tro på glädje igen.

Håller med, tycker också vi måste in med bättre spets spelare än Sallinen, tycker inte han imponerat när jag sett Leksandsmatcher. Dock lite målfarlig men skulle faktiskt hellre ha kvar Zaar i så fall.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken ons 04 mar 2015, 15:46

Micke80 skrev:
Rönken skrev:Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?

Det lät ju i intervjun i nån av skvallertidningarna om att Leksand inte var förstahandsalternativet, han pratade också om att KHL var lite osäkert just nu så han får vi säkert se i nån annan SHL-klubb än Leksand.
Han är en bra center, i vart fall offensivt, men frågan är ju hur offensivt starkt lag man försöker bygga. Vi tar ju inget sm-guld och vi siktar på han och Chriss som våra första två om inte flankerna blir riktigt starka. Däremot med Sallinen som andra center och en starkare första så kan man börja tro på glädje igen.

Blir Chris ens kvar är frågan man ställer sig i dessa dagar. Behövs en del centrar då enda som finns nästa säsong är Lagace och Granström. Återstår att se om man planerar in Granis som center eller vinge nästa säsong. Hur som helst saknas det 2-3 centrar beroende på hur man gör med Chris.

Även Ekarv finns ja, fast han lär inte bli toppcenter över en sommar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 16:01

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:Tommi Sallinen har utgående kontrakt och Leksand har ekonomiska bekymmer. Förmodar att många andra klubbar är intresserade dock. Men annars många bra aspekter; rätt ålder, center, bra händer. Fast hur är hans defensiva arbete? Mest tänkt på honom offensivt när Luleå mött Leksand, kanske har sin anledning, eller?

Det lät ju i intervjun i nån av skvallertidningarna om att Leksand inte var förstahandsalternativet, han pratade också om att KHL var lite osäkert just nu så han får vi säkert se i nån annan SHL-klubb än Leksand.
Han är en bra center, i vart fall offensivt, men frågan är ju hur offensivt starkt lag man försöker bygga. Vi tar ju inget sm-guld och vi siktar på han och Chriss som våra första två om inte flankerna blir riktigt starka. Däremot med Sallinen som andra center och en starkare första så kan man börja tro på glädje igen.

Blir Chris ens kvar är frågan man ställer sig i dessa dagar. Behövs en del centrar då enda som finns nästa säsong är Lagace och Granström. Återstår att se om man planerar in Granis som center eller vinge nästa säsong. Hur som helst saknas det 2-3 centrar beroende på hur man gör med Chris.

Även Ekarv finns ja, fast han lär inte bli toppcenter över en sommar.

Nä det är ju så sant som det är sagt. Centrar behövs men sen är ju frågan hur man tänker då man bygger laget. Kan tänka mig Granis som center i en första lina, men då måste vnigarna hete Harju och Omark.
Kan även tänka mig Salinen som center men då är ju frågan vilken typ av yttrar man behöver. Som jag ser det så skulle det i såna fall vara två bra tvåvägsyttrar.
Som jag skrev så är han ju bra offensivt i ett dåligt lag så visst skulle det vara intressant att se han i våra färjer med två bra yttrar brevid sig samt backning av stabila backar typ Näkyvä och eller Sigalet. Däremot är jag tveksam till om han kan leda en första formation i ett lag som siktar mot guld, men som andra centar kan jag absolut se han.

Tittar man på uppställningen som den ser ut nu innan förlängningar och nyförvärv har vi ju Ekarv, Lagace,Granström och Harju som centrar men som samtliga skulle kunna gå som vinge också. Av dessa ser jag hellst Harju som vinge och jag är tveksam till om Ekarv klarar av att fylla en plats vilket torde innebära att det ska in två centrar till.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot ons 04 mar 2015, 16:30

Granström som första center ja det luktar ju guld lång väg....not! Bättre spelare måste in givetvis.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 04 mar 2015, 16:32

I ett seriöst lagbygge har varken Grana eller Hajen någon centerplats.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 16:39

Slapshot skrev:Granström som första center ja det luktar ju guld lång väg....not! Bättre spelare måste in givetvis.

Granström skulle absolut kunna funka som center mellan två riktigt ofensiva spelare. Hans roll då skulle ju vara att skapa ytor till dessa båda, driva på mål, täcka upp defensiven så grabbarna får konsentrera sig på ofensiven samt vinna tekningar så man får börja med pucken i anfallszon istället för att jaga puck.

Fördelen med en sån lösning är ju att man kansek har råd med flera producerande kedjor istället för bara en.
Nackdelen är att han så kalrt inte är lika giftig som en stjärncenter.

Sen skulle han ju fungera riktigt bra i en tredje eller fjärdekedja också med uppgift att släcka ner motståndarnas toppkedjor. Jag ser detta som en stor fördel med den här typen av spelare, att man kan ha dem i många olika roller och lägen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 04 mar 2015, 16:40

Granström passar perfekt som 4:e center, sen måste det in 2 kvalitetscentrar då innebär det att tyvärr måste Wallmark lämna.

Wallmark är ett mysterium, antingen har man för stora krav på honom eller också är han inte bättre, jag vet faktiskt inte.
Sallinen tycker jag är ett bra nyförvärv, men Henrion kan någon annan få eftersom de nyförvärv vi måste in med kan inte alla komma från Allsvenskan

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 16:46

Mr Bister skrev:Granström passar perfekt som 4:e center, sen måste det in 2 kvalitetscentrar då innebär det att tyvärr måste Wallmark lämna.

Wallmark är ett mysterium, antingen har man för stora krav på honom eller också är han inte bättre, jag vet faktiskt inte.
Sallinen tycker jag är ett bra nyförvärv, men Henrion kan någon annan få eftersom de nyförvärv vi måste in med kan inte alla komma från Allsvenskan

Wallmark är svår att placera. Han är ju fortfarande junior vilket innebär att man inte bör ha för stora krav på honom eftersom juniorer varken fysiskt eller psykiskt brukar funka en hel säsong utan bladna och ge rätt bra.
Jag tror att Wallmark kan bli en riktigt bra elitseriespelare vad det lider, men om man ska gå för ett guld finns det ju inte utrymme för honom nästa år vilket enligt mig är lite tråkigt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad ons 04 mar 2015, 17:02

Är det någon som förstår ryktet om Bryggman?
Jag menar, om han inte räcker till varför skulle han spela i Luleå medans Ekarv spelar i Asplöven?
Varför spelar han i Luleå när Malte blev utlånad?
Jag får inte ihop det ...
Och dessa är nytillskott, så det känns ju inte troligt att de fått respass också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 04 mar 2015, 17:07

Jag tyckte Ekarv gjorde det ganska bra de få matcher han gjorde hos LHF, han är mer komplett än t.e.x Wallmark.
När det gäller Malte kan jag inte fatta att vi inte behöll honom, en rivig spetsforward som vi har allför få av bland alla brunkare

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken ons 04 mar 2015, 17:26

Att Malte inte fick plats denna säsongen ser jag inte som så konstigt. Dock så har han gjort det bra i HV71 så hoppas verkligen att han vill tillbaka till Luleå nästa säsong nu, då blir det en plats över förmodligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 04 mar 2015, 17:26

Puckad skrev:Är det någon som förstår ryktet om Bryggman?
Jag menar, om han inte räcker till varför skulle han spela i Luleå medans Ekarv spelar i Asplöven?
Varför spelar han i Luleå när Malte blev utlånad?
Jag får inte ihop det ...
Och dessa är nytillskott, så det känns ju inte troligt att de fått respass också.
1. Ja
2. Bl a större konkurrens på Ekarvs position i Luleå
3. För att Malte var lättare att låna ut
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av LHF96 ons 04 mar 2015, 22:55

Lars158 skrev:
LHF96 skrev:Vet inte riktigt vad man ska tro om Henrion, ser ju bra ut med 33 mål i allsvenskan men det gjorde det å andra sidan med en viss fleury också. Kan bli hur bra som helst men kan också bli en tokflopp.

Verkar ju vara rätt många klubbar som budar också så han kommer nog inte vara överdrivet billig

Dom är väldigt olika spelartyper. Henrion mer fysisk rakt på mål typ. Men håller med om att det ju inte är lätt säga i förväg hur Henrion kommer stå sig i SHL.
Klart priset på Henrion stigit allt efter säsongen. Men är nog små pengar om man ska jämnföra med Clark. Henrion 4 år yngre än clark också, nyss fylda 24 år för Henrion.
Synd det inte verkar bli nånting med Rödin. Vi skulle behöva några etablerade bra spelare som är under 25 år för att kunna bygga långsiktigt på.

Menade såklart inte att de är samma spelartyper men eftersom man inte direkt sett spelarna mycket så är poängproduktionen närmast till hand för en jämförelse. Det säger ändå ganska mycket om potentialen i en liga högre upp.

Jag tycker att en aspekt som man inte får glömma är att Henrion spelat i Lagaces kedja. En värvning av Henrion skulle kunna gynna Lagace spel på isen eftersom de haft bra med tid att spela ihop sig. Vi har ju dessutom ganska goda erfarenheter av par-värvningar
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken tor 05 mar 2015, 18:22

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/03/05/shl-intresse-for-nils-andersson/ - noterade att Osten var i Malmö i helgen som var.

"I lördags fanns Luleås sportchef Lars ”Osten” Bergström på plats i Malmö för att bevaka matchen mellan Malmö och AIK. Möjligen kan det ha varit Nils Andersson som han kollade på.
Han såg matchen tillsammans med Redhawks sportchef Patrik Sylvegård.
- Det är fullt möjligt att han kollade Nisse. Jag frågade inte, säger Sylvegård."


Vad finns det för några i Malmö eller AIK?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister tor 05 mar 2015, 18:25

Ingen hoppas jag

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet