Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
+90
LulefanGBG
Donten_
wilmus2007
Tigerman
Puckad
Högljudd
Hedanders
Vexet
knutten
kniba
KUCERA
Hellcop
Trötto
Luleåfan
Murveln
Hockeyprofessorn
MrScout
Calle
Kraftkung
icemask
rumpztr
Linkan
Tackleberry
Wolfhunter
Lajon
Mr Bister
erik90
tikka_t3
Klabbe
Cambbott24
Diktatorn
Jagr
kokostrollet
Patrik82
LHF96
Ivanhoe
nummer 17
Trashtalk
Luleå84
Kallepedal
Dilox
Donowitz
Mickeee
Redbear
LuleåWinston
Tony Moore
Salle
Klark
Pickadoll
KaptenBlodskelett
Mange
Norlin
Molin86
Rikky
Pajala
Groggen79
NilsOskar
Myrman
Ingemar
Rocksolid
Jaguaren
Bamsefar
CKa
robin-_-
tibet
Urken
HarryHaffa
NallePhu
Old Brooklyn
Sundance Kid
GustenA
Monco
Dentos
Snikne Ville
JuniorX
Kagen
Scouten
Qirren
Kapten Haddock
Slapshot
Lars158
pingu
Micke80
makkanmakkan
Lasse Proppmätt
johan74
Rönken
FruktHamster
Admin
94 posters
Sida 13 av 20
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
Lars158 skrev:Ingen Clark iallafall. Verkar inte uppröra forumet. Inte mig heller.
Lättnadskänsla snarare, ändå vet jag inget om spelaren.
Kommer det ens vara möjligt hitta en center av den klass man kan nöja sig med? Inte så bara ta över Chris plats + att vara mer poängproducerande dessutom.
Jag kan nästan tänka mig låta Harju centra och sätta två vassa vingar till han. Känns som lättare lyckas med det.
Har varit inne på samma funderingar. Dvs att man kanske väljer att köra med Harju, lagace, wallmark, Grana och Ekarv som centrar och går stenhårt in på grymma vingar för att stänga forwardtruppen.
Det är onekligen ett alternativ man har, men då krävs det också att det är grymma vingar som kommer in.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Vette fan om man ska ta Forsbergsryktet på allvar, men kan inte låta bli att jävlas lite med majoriteten (av de som skriver här ) och säga, att värvar Osten Tobbe F, har han säkerligen en massa goda skäl till det. Ibland är han mänsklig den gode Cheese och träffar fel, men oftare än så hittar han rätt. Hur många - med handen på hjärtat - har tänkt eller skrivit så jävla många positiva ord de senaste åren om bror hans? Som trots allt var en av de man kunde lita på den gångna vintern
Nämen allvarligt, så behöver vi nog fan en lhflive snart så att optimismen hålls vid liv.
Om man synar fakta och det som sagts (och inte tar för givet att det återstår ett par floppvärvningar lol )inser man att vi troligen kommer ha ett starkare lag - på pappret - kommande sässe, jämfört med den gångna.
Mastomäki lär väl också presenteras så inte admin ska behöva radera en till tråd.
Skrik inte högt nu för all del.
Lita på allas vår Ost.
Det sänker alkoholkonsumtionen
Nämen allvarligt, så behöver vi nog fan en lhflive snart så att optimismen hålls vid liv.
Om man synar fakta och det som sagts (och inte tar för givet att det återstår ett par floppvärvningar lol )inser man att vi troligen kommer ha ett starkare lag - på pappret - kommande sässe, jämfört med den gångna.
Mastomäki lär väl också presenteras så inte admin ska behöva radera en till tråd.
Skrik inte högt nu för all del.
Lita på allas vår Ost.
Det sänker alkoholkonsumtionen
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
FruktHamster skrev:Lars158 skrev:Ingen Clark iallafall. Verkar inte uppröra forumet. Inte mig heller.
Kommer det ens vara möjligt hitta en center av den klass man kan nöja sig med? Inte så bara ta över Chris plats + att vara mer poängproducerande dessutom.
Jag kan nästan tänka mig låta Harju centra och sätta två vassa vingar till han. Känns som lättare lyckas med det.
Har varit inne på samma funderingar. Dvs att man kanske väljer att köra med Harju, lagace, wallmark, Grana och Ekarv som centrar och går stenhårt in på grymma vingar för att stänga forwardtruppen.
Det är onekligen ett alternativ man har, men då krävs det också att det är grymma vingar som kommer in.
Nej, bara nej, Harju som center? Försvann ju totalt under gångna säsongen, visst som ett sista alternativ kanske. Men vad f-n skeppade man Chris för då i så fall, vore ett misslyckande av den högre skolan att förlita sig på att Harju ska vara förstacenter.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jag sitter här och funderar och tänker att av de namn som nämnts, då speciellt Rajala och Micflikier, så känns det som om laget blir lite felbalanserat. Blir inte Rajala, Micflikier, Sweatt och Harju lite för många målhungriga torpeder? Hur många kan man ha i ett lag? Av utpräglade snipers skulle jag säga max 3. Helst 2. Om vi får in alla dessa så behöver vi definitivt in en bra två-vägs center och det räcker kanske inte ens med det. Det känns som om laget inte blir helt optimalt.
Sen skulle jag inte heller vilja ha för många nordamerikaner som ska producera eftersom en sådan övervikt gör att laget blir mer lättläst. Det måste finnas en blandning.
Jag säger fortfarande att vi ska ha in en riktigt bra två-vägs center och en högklassisk playmaker som vinge. Får vi tag i en riktigt bra playmaker som center (kolla Henrik Sedins siffror och speciellt förhållandet mellan mål och pass) så måste få in en vinge som passar in i hackordningen.
Sen skulle jag inte heller vilja ha för många nordamerikaner som ska producera eftersom en sådan övervikt gör att laget blir mer lättläst. Det måste finnas en blandning.
Jag säger fortfarande att vi ska ha in en riktigt bra två-vägs center och en högklassisk playmaker som vinge. Får vi tag i en riktigt bra playmaker som center (kolla Henrik Sedins siffror och speciellt förhållandet mellan mål och pass) så måste få in en vinge som passar in i hackordningen.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Rönken skrev:FruktHamster skrev:Lars158 skrev:Ingen Clark iallafall. Verkar inte uppröra forumet. Inte mig heller.
Nej, bara nej, Harju som center? Försvann ju totalt under gångna säsongen, visst som ett sista alternativ kanske. Men vad f-n skeppade man Chris för då i så fall, vore ett misslyckande av den högre skolan att förlita sig på att Harju ska vara förstacenter.
Enligt Osten skeppade man ju inte Chris.
Jag tror det blir enormt svårt hitta den här Mr Center. KHL rasade inte samman som man hoppades lite på för någon månad sen.
Jag ser att leta den där centern kan bli åter ett oerhört dyrt misslyckande.
Harju placerar jag som center för att undvika ett högrisk projekt.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Rönken skrev:FruktHamster skrev:Lars158 skrev:Ingen Clark iallafall. Verkar inte uppröra forumet. Inte mig heller.
Enligt Osten skeppade man ju inte Chris.
Jag tror det blir enormt svårt hitta den här Mr Center. KHL rasade inte samman som man hoppades lite på för någon månad sen.
Jag ser att leta den där centern kan bli åter ett oerhört dyrt misslyckande.
Harju placerar jag som center för att undvika ett högrisk projekt.
Man skeppade inte Chris, det tror inte jag heller. Men man slarvade bort honom när man försökte vara för smart. Och det är nästan värre.
JuniorX skrev:Jag sitter här och funderar och tänker att av de namn som nämnts, då speciellt Rajala och Micflikier, så känns det som om laget blir lite felbalanserat. Blir inte Rajala, Micflikier, Sweatt och Harju lite för många målhungriga torpeder? Hur många kan man ha i ett lag? Av utpräglade snipers skulle jag säga max 3. Helst 2. Om vi får in alla dessa så behöver vi definitivt in en bra två-vägs center och det räcker kanske inte ens med det. Det känns som om laget inte blir helt optimalt.
I sak så håller jag med dig. Men jag tror Chris som spelare totalt blir enormt svår ersätta. Risken känns att Osten vill "revanchera" sig i center frågan och kommer kasta upp helt galna pengar här.
Därför ser jag hellre nästan en annan approach här och man ersätter inte Chris. Utan bygger upp på annorlunda sätt.
Om vingarna skall vara Rajala och Micflikier är en liten annan fråga än just det jag tänker kring.
Sett till finallagen var ju inte centrarna speciellt tongivande poängmässigt. Zacke var väl vassast med 35 p under grundserien.
Men jag sätter ändå en toppvärvning på centerpositionen först.
Men jag sätter ändå en toppvärvning på centerpositionen först.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
kniba- Antal inlägg : 103
kniba skrev:Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
Om vi leker med den tanken, vilka kan realistiskt sett vara aktuella? Jimmie Ericsson? ...Eller något mer exotiskt, typiskt Osten, helt under radarn? Likt den här bjässen?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7420
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Kolla det runt lite på centrar från VM det är lite väl tunt på dyl av toppklass tyvärr...kokostrollet skrev:kniba skrev:Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
Om vi leker med den tanken, vilka kan realistiskt sett vara aktuella? Jimmie Ericsson? ...Eller något mer exotiskt, typiskt Osten, helt under radarn? Likt den här bjässen?
Tvivlar att Osten har ngt på g från VM men men osvuret är bäst!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Då skall alltså Harju centra en första/andra linan? Eller blir Wallmark som blir förstalinecenter? det känns som ett slöseri utan dess like. Tendensen är väl att Harju kommer bort ganska ordenligt som center.Lars158 skrev:JuniorX skrev:Jag sitter här och funderar och tänker att av de namn som nämnts, då speciellt Rajala och Micflikier, så känns det som om laget blir lite felbalanserat. Blir inte Rajala, Micflikier, Sweatt och Harju lite för många målhungriga torpeder? Hur många kan man ha i ett lag? Av utpräglade snipers skulle jag säga max 3. Helst 2. Om vi får in alla dessa så behöver vi definitivt in en bra två-vägs center och det räcker kanske inte ens med det. Det känns som om laget inte blir helt optimalt.
I sak så håller jag med dig. Men jag tror Chris som spelare totalt blir enormt svår ersätta. Risken känns att Osten vill "revanchera" sig i center frågan och kommer kasta upp helt galna pengar här.
Därför ser jag hellre nästan en annan approach här och man ersätter inte Chris. Utan bygger upp på annorlunda sätt.
Om vingarna skall vara Rajala och Micflikier är en liten annan fråga än just det jag tänker kring.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
NallePhu skrev:Kolla det runt lite på centrar från VM det är lite väl tunt på dyl av toppklass tyvärr...kokostrollet skrev:kniba skrev:Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
Kemppainen från Kärpät? Tillräckligt vass för finska VM-laget, men inte tillräcklig för KHL?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7957
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:NallePhu skrev:Kolla det runt lite på centrar från VM det är lite väl tunt på dyl av toppklass tyvärr...kokostrollet skrev:kniba skrev:Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
Kemppainen från Kärpät? Tillräckligt vass för finska VM-laget, men inte tillräcklig för KHL?
Ryktas väl till NHL? annars vore det en riktig kanon.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Här är en center med siffror som jag gillar:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11360
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11360
Jag misstänker om man( gud förbjude)värvar Tobias Forsberg, tänker ha Johan Forsberg högre upp i hierarkin.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Har för mig han ska över till NHL nästa säsong klubb är väl inte presenterad för han!Bamsefar skrev:kokostrollet skrev:NallePhu skrev:Kolla det runt lite på centrar från VM det är lite väl tunt på dyl av toppklass tyvärr...kokostrollet skrev:kniba skrev:Jag tror, baserat endast på min magkänsla, att Mr Center är klar men spelar VM för tillfället.
Ryktas väl till NHL? annars vore det en riktig kanon.
Den där Jesse Saarinen är han avskriven?
Scouten- Antal inlägg : 176
I 9 fall av 10 så presenteras spelaren samma dag eller dagen efter som denne har skrivit på, så ha inga stora förhoppningar om VM-spelare, just nu.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Saxat från NSD:
Luleå/Ishockey Här är sportchefen Lars "Osten" Bergström raka besked: Fyra spetsspelare ska in i Luleå Hockey.
Det har varit tyst ett tag kring Luleå Hockey och klubbens jakt på nya spelare. Men arbetet pågår för fullt och Luleå hoppas snart kunna presentera ett eller flera nyförvärv.
– Vi har lite krokar ute men det kan ta lite tid att håva in dem, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström hemlighetsfullt.
Men vad söker klubben? På backsidan handlar det om två pjäser som ska in sedan finske stjärnan Kristian Näkyvä valt att lämna för spel i NHL och Nashville.
– Så blir det nog. De handlar om en mer spelskicklig back och en "Robin Jonsson-typ", säger Bergström.
När handlar om forwards är numerären den samma: Två spelare ska in i lagbygget.
– Där handlar det om spelskicklighet och poängproduktion som vi söker. Sedan får de gärna ta sig fram på isen på ett bra, säger han.
Den senaste tiden har Linköpings stjärna Jacob Micflikier och den finske KHL-backen Ilari Melart ryktats vara på ingång.
– Vi vet att de är ute på marknaden och att det handlar om bra spelare. Men hur deras planer ser ut vet jag inte. Jag kan inte kommentera så mycket namn i dagsläget, säger Lars "Osten" Bergström.
Luleå/Ishockey Här är sportchefen Lars "Osten" Bergström raka besked: Fyra spetsspelare ska in i Luleå Hockey.
Det har varit tyst ett tag kring Luleå Hockey och klubbens jakt på nya spelare. Men arbetet pågår för fullt och Luleå hoppas snart kunna presentera ett eller flera nyförvärv.
– Vi har lite krokar ute men det kan ta lite tid att håva in dem, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström hemlighetsfullt.
Men vad söker klubben? På backsidan handlar det om två pjäser som ska in sedan finske stjärnan Kristian Näkyvä valt att lämna för spel i NHL och Nashville.
– Så blir det nog. De handlar om en mer spelskicklig back och en "Robin Jonsson-typ", säger Bergström.
– Där handlar det om spelskicklighet och poängproduktion som vi söker. Sedan får de gärna ta sig fram på isen på ett bra, säger han.
Den senaste tiden har Linköpings stjärna Jacob Micflikier och den finske KHL-backen Ilari Melart ryktats vara på ingång.
– Vi vet att de är ute på marknaden och att det handlar om bra spelare. Men hur deras planer ser ut vet jag inte. Jag kan inte kommentera så mycket namn i dagsläget, säger Lars "Osten" Bergström.
Bamsefar skrev:Då skall alltså Harju centra en första/andra linan? Eller blir Wallmark som blir förstalinecenter? det känns som ett slöseri utan dess like. Tendensen är väl att Harju kommer bort ganska ordenligt som center.Lars158 skrev:JuniorX skrev:Jag sitter här och funderar och tänker att av de namn som nämnts, då speciellt Rajala och Micflikier, så känns det som om laget blir lite felbalanserat. Blir inte Rajala, Micflikier, Sweatt och Harju lite för många målhungriga torpeder? Hur många kan man ha i ett lag? Av utpräglade snipers skulle jag säga max 3. Helst 2. Om vi får in alla dessa så behöver vi definitivt in en bra två-vägs center och det räcker kanske inte ens med det. Det känns som om laget inte blir helt optimalt.
I det scenariot så hade jag Harju i första.
Håller med dig och Rönken om att det inte är optimalt.
Men jag känner stor oro för att Chris tappat nu skall revancheras och enorma summor spenderas därför. Men att facit blir en ny Mr Center (Dixon).
2 backar....hmm..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
En offensiv + en defensiv....Snikne Ville skrev:2 backar....hmm..
vete sjutton vad det är för spelare han har i siktet.....
Förstår inte. Tycker att backsidan ser okej ut. Lägg krutet på bra vingar istället - och en center.
Urken skrev:Förstår inte. Tycker att backsidan ser okej ut. Lägg krutet på bra vingar istället - och en center.
En bärsärk till back skadar inte. Men det borde ju vara tillfyllest.
Erik Gustafsson istf. Näkyvä? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5545
Scouten- Antal inlägg : 176
Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Ilari Melart + BRENDAN MIKKELSON (DEF)
Den sistnämnda hade väl Jocke i Västerås om jag inte har helt fel.......
NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Näkyvä ska ersättas + en defensiv pjäs ska in så det är inget ovanligt där....Urken skrev:Förstår inte. Tycker att backsidan ser okej ut. Lägg krutet på bra vingar istället - och en center.
Två backar in för matchuppställningen då. Oskarsson kan nog känna ett betryggande avstånd då till nåt SHL spel. Men absolut tycker jag roastern skall ha 9 backar. Men tyvärr blir det ju så att Oskarsson hamnar i AHC, än värre är ju att Jaros också antagligen får ta den vägen. Lite tycker jag allt man hade kunnat hålla igen på backsidan.
Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
NallePhu skrev:Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Kanske är det så men det känns verkligen som ett risktagande i den högre skolan.
NallePhu skrev:Näkyvä ska ersättas + en defensiv pjäs ska in så det är inget ovanligt där....Urken skrev:Förstår inte. Tycker att backsidan ser okej ut. Lägg krutet på bra vingar istället - och en center.
Jag förstår hur du menar, men jag tänker mig att en offensiv back räcker. Varför in med en defensiv också? Vissa kommer säkert anmärka på att "Robin Jonsson försvann ju" - jo, men han spelade inte ens. Dessutom har vi Jaros.
Offensivt? Fine, värva en back då - inget emot. Men ser gärna att vi fyller på med ordentlig jävla spets framåt.
Nu har vi ingen aning om vad som sker bakom lykta dörrar, men de få rykten som florerat, involverande Clark, skrämmer mig. Hoppas innerligt att det kommer smälla högre än så när nästa lhflive körs igång.
Man ska ha klart för sig att 6 (snart kanske 7) av topp 7 i interna poängligan försvunnit. Visst har de inte varit några 50-poängsspelare, men likförbannat. Med det vi tagit in nu, ser jag inte hur en vinge och en center ska räcka. - Eller än värre, hur två vingar ska räcka, varvid man sätter Harju i mitten.
Summa summarum: backsidan tycker jag ser okej ut, medan forwardssidan ser bedrövlig ut.
Harju kan centra dock en optimaltJuniorX skrev:NallePhu skrev:Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Kanske är det så men det känns verkligen som ett risktagande i den högre skolan.
Legacé
Granström
Wallmark
Ekarv
well känslan är att det är rätt fullt på den positionen är lite min feeling där, Det är nog det Osten sett och tänker optimera ytterfw sidan tull max sedan om det är ett risktagande lär väl framtiden utvisa!
NallePhu skrev:Harju kan centra dock en optimaltJuniorX skrev:NallePhu skrev:Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Legacé
Granström
Wallmark
Ekarv
well känslan är att det är rätt fullt på den positionen är lite min feeling där, Det är nog det Osten sett och tänker optimera ytterfw sidan tull max sedan om det är ett risktagande lär väl framtiden utvisa!
Visst finns centrar att tillgå - men tycker du inte att det där är en tämligen trubbig centeruppställning?
Kevin Clark ska till Langnau så han är bara glöma går efter sin gamla caoch i Hamburg som ska dit ner!Urken skrev:NallePhu skrev:Näkyvä ska ersättas + en defensiv pjäs ska in så det är inget ovanligt där....Urken skrev:Förstår inte. Tycker att backsidan ser okej ut. Lägg krutet på bra vingar istället - och en center.
Jag förstår hur du menar, men jag tänker mig att en offensiv back räcker. Varför in med en defensiv också? Vissa kommer säkert anmärka på att "Robin Jonsson försvann ju" - jo, men han spelade inte ens. Dessutom har vi Jaros.
Offensivt? Fine, värva en back då - inget emot. Men ser gärna att vi fyller på med ordentlig jävla spets framåt.
Nu har vi ingen aning om vad som sker bakom lykta dörrar, men de få rykten som florerat, involverande Clark, skrämmer mig. Hoppas innerligt att det kommer smälla högre än så när nästa lhflive körs igång.
Man ska ha klart för sig att 6 (snart kanske 7) av topp 7 i interna poängligan försvunnit. Visst har de inte varit några 50-poängsspelare, men likförbannat. Med det vi tagit in nu, ser jag inte hur en vinge och en center ska räcka. - Eller än värre, hur två vingar ska räcka, varvid man sätter Harju i mitten.
Summa summarum: backsidan tycker jag ser okej ut, medan forwardssidan ser bedrövlig ut.
Jonsson måste ersättas man såg delvis bristen av en back som rensar framför kassen under ett slutspel så det är välbehövligt, Sedan 2st yttrar är inte skadligt som vet vart målet ligger sedan om man ser det brister på center positon så lär man nypa in ngn då men startar med dem vi har att tillgå!
Legacé kommer nog ge er alla en aha effektUrken skrev:NallePhu skrev:Harju kan centra dock en optimaltJuniorX skrev:NallePhu skrev:Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Legacé
Granström
Wallmark
Ekarv
Visst finns centrar att tillgå - men tycker du inte att det där är en tämligen trubbig centeruppställning?
Walle kommer garanterat ta ett steg till i sin utveckling samt han kommer inte vara lika slut som han var förra säsongen
Granström well han levererar hur än vi tänker i en 3:e kedja
Ekarv kan få säkerligen köra i 4:e till en början
Hraju då är han på en ytterkant så inte vet jag om den positionen oroar mig så brutalt så är pre season men det lär nog visa sig då CHL spelet startar hur vi ligger till där!
NallePhu skrev:Harju kan centra dock en optimaltJuniorX skrev:NallePhu skrev:Känslan är att Osten resonerar vi har den centern och siktar in på ytterfw med sniper egenskaper & har speed under buggarna!JuniorX skrev:NallePhu skrev:Jacob Micflikier + Toni Rajala (FW)
Var är centern?
Legacé
Granström
Wallmark
Ekarv
Det är ju här som risktagandet infinner sig.
Harju blir en sämre spelare som center och det är slöseri med hans kunskaper. Kapitalförstöring.
Lagacé och Wallmark har potential men är de första-linan material i år? Det är osäkert. Högst osäkert.
Granström har inte offensiva kvaliteter nog.
Ekarv är ju oprövad och ska inte upp i topp-6 i år.
Om vi ska ha fyra snipers i vårt lag så måste det finnas någon/några som spelar pucken också. That's the krux.
Jag kan förstå hur Osten tänker. Att man vill ha en defensiv back.
Man började den här säsongen fel på backsidan och vet hur viktig det är i spelsystemet där man ska spela sig ut ur zon på ett bra sätt och visa trygghet med pucken. Man gav bort många mål och det blev osäkert gång på gång, orutinen lös igenom.
Och vilken skillnad det blev med Sigalet på backen. Vilket lugn och kylighet. Och nu även med Schira. Vilken backsida Luleå kommer ha.
Man vill komma med fart från egen zon. Det börjar med backarna. Helt rätt med två backar.
Man började den här säsongen fel på backsidan och vet hur viktig det är i spelsystemet där man ska spela sig ut ur zon på ett bra sätt och visa trygghet med pucken. Man gav bort många mål och det blev osäkert gång på gång, orutinen lös igenom.
Och vilken skillnad det blev med Sigalet på backen. Vilket lugn och kylighet. Och nu även med Schira. Vilken backsida Luleå kommer ha.
Man vill komma med fart från egen zon. Det börjar med backarna. Helt rätt med två backar.
knutten- Antal inlägg : 327
Tror nog Osten sitter bara och väntar på namnteckningarna från dessa 4 spelare för att sedan ha men major #lhflive, Gäller bara ha tålamod nu kära LHF vänner för det som komma skall kommer nog bli ett fint smörgåsbord av spelare!
Har en känsla av att Jacob Micflikier, Toni Rajala, Ilari Melart, Anssi Salmela kommer lira i Luleå nästa säsong
tikka_t3- Antal inlägg : 6
Jag vill inte ha ett smörgåsbord. Jag vill ha en tre-rätters av Michelin-standard.
tikka_t3 skrev:Har en känsla av att Jacob Micflikier, Toni Rajala, Ilari Melart, Anssi Salmela kommer lira i Luleå nästa säsong
Jag kan ta Micflikier och jag kan ta Rajala men jag vill inte ha båda.
tikka_t3 skrev:Har en känsla av att Jacob Micflikier, Toni Rajala, Ilari Melart, Anssi Salmela kommer lira i Luleå nästa säsong
Det hade varit 4 bra spelare. Men jag tror inte alla dom 4 kommer spela i luleå. Såg att mecflicker närma sig luleå nu.
Molin86- Antal inlägg : 53
Angående forwardssidan, nej det ser inte bedrövligt ut. Men det som saknas är ju spets.
Hur Wallmark kommer utvecklas återstår att se, man jag förväntar mig att han tar ett steg framåt. Sen slipper han ju jvm och sånt tjafs och kan fokusera fullt ut. Sen vad Legace kommer bidra med vet vi inte nu. Sen att 6 av 7 av de första i poängligan är borta oroar mig inte särskilt.
Med spets framåt kan det bli jackpott för spelare som Wallmark och Cehlarik.
Hur Wallmark kommer utvecklas återstår att se, man jag förväntar mig att han tar ett steg framåt. Sen slipper han ju jvm och sånt tjafs och kan fokusera fullt ut. Sen vad Legace kommer bidra med vet vi inte nu. Sen att 6 av 7 av de första i poängligan är borta oroar mig inte särskilt.
knutten- Antal inlägg : 327
Harju-Wallmark-Rajala
Sweatt-Lagace-Micflikier
Hedman-Granström-Petrell
Forsberg-Ekarv-Fabricius
Sylvegård-Cehlarik-Strömwall
Mastomäki???
Schira-Sigalet
Melart-Salmela
Sandström-Kukan
Jaros-Savalahti
Oskarsson
Strömwall, Oskarsson, Mastomäki ? till Asplöven
Sylvegård och cehlarik får kriga till sig en plats
Sweatt-Lagace-Micflikier
Hedman-Granström-Petrell
Forsberg-Ekarv-Fabricius
Sylvegård-Cehlarik-Strömwall
Mastomäki???
Schira-Sigalet
Melart-Salmela
Sandström-Kukan
Jaros-Savalahti
Oskarsson
Strömwall, Oskarsson, Mastomäki ? till Asplöven
Sylvegård och cehlarik får kriga till sig en plats
tikka_t3- Antal inlägg : 6
Helt klart fyra riktigt bra spelare. Men även tre riktiga "legoknektar" i Micflikier, Rajala och Salmela.tikka_t3 skrev:Har en känsla av att Jacob Micflikier, Toni Rajala, Ilari Melart, Anssi Salmela kommer lira i Luleå nästa säsong
Qirren- Antal inlägg : 1369
knutten skrev:Angående forwardssidan, nej det ser inte bedrövligt ut. Men det som saknas är ju spets.
Fram tills att vi har landat två klassvingar, så ser förwardssidan bedrövlig ut. Så att spetsen saknas, stämmer mycket riktigt. Just av den anledningen vill jag absolut inte se någon Clark-typ komma in och förväntas leverera likt Martin Thörnberg. Jag vill ha en Thörnberg.
Lagacé kan jag inte säga något om förrän jag sett honom. Hoppas på en jackpott där. - Om inte, så saknas en förstacenter också.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Osten ska väl iväg på VM och det kan bli så att det hålls på något nyförvärv ända tills han kommer hem. Kan mycket väl trilla in en VM-spelare efter att dom har spelat klart. Hur som helst kommer det strax att hända grejer, å det är kul. Får man hoppas))
tibet- Antal inlägg : 1298
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1