Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
+90
LulefanGBG
Donten_
wilmus2007
Tigerman
Puckad
Högljudd
Hedanders
Vexet
knutten
kniba
KUCERA
Hellcop
Trötto
Luleåfan
Murveln
Hockeyprofessorn
MrScout
Calle
Kraftkung
icemask
rumpztr
Linkan
Tackleberry
Wolfhunter
Lajon
Mr Bister
erik90
tikka_t3
Klabbe
Cambbott24
Diktatorn
Jagr
kokostrollet
Patrik82
LHF96
Ivanhoe
nummer 17
Trashtalk
Luleå84
Kallepedal
Dilox
Donowitz
Mickeee
Redbear
LuleåWinston
Tony Moore
Salle
Klark
Pickadoll
KaptenBlodskelett
Mange
Norlin
Molin86
Rikky
Pajala
Groggen79
NilsOskar
Myrman
Ingemar
Rocksolid
Jaguaren
Bamsefar
CKa
robin-_-
tibet
Urken
HarryHaffa
NallePhu
Old Brooklyn
Sundance Kid
GustenA
Monco
Dentos
Snikne Ville
JuniorX
Kagen
Scouten
Qirren
Kapten Haddock
Slapshot
Lars158
pingu
Micke80
makkanmakkan
Lasse Proppmätt
johan74
Rönken
FruktHamster
Admin
94 posters
Sida 12 av 20
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
Salle skrev:Som jag förstått det så letade han en backbjässe (då snackar vi inte en extraback utan att han har jagat rutinerade pjäser) + då att han sagt att vi ska ersätta Näkyvä.
Vore ju inte första gången två förvärv blir ett. Det är vi ju vana vid. Men detta känns inte som ett sånt år.
Fast hur har han sagt nu då, gode Osten? Vad jag förstått letar man främst en back, är vad Stöckel också sagt - vill jag minnas åtminstone. Schira verkar ju Osten tro stenhårt på. Dessutom gick Kukan riktigt bra i slutspelet och Sigalet är klassback. Utöver det tillkommer Jaros som förmodligen får bra speltid. Nja in med en elak jävel som håller rent framför Lassi och gör så att anfallande motståndare inte riktigt vågar ner i sarghörnen för att hämta puck.
Salle skrev:Helt avgörande är väl hur som vem som blir "Mr Center"
Innan har ju Osten levererat namn som Dixon och Hirschovits som inte ens fullföljt sina kontrakt när han letat förstacentrar. Känns inte helt stabilt.
Efter Chris-soppan har Osten enorm press på sig.
Centern kommer blir dyr utav bara helvete om den ska leva upp till fansens förväntingar samt leva upp till den där "storsatsningen" (att utmana Skellefteå osv)
Hua.
Ja så är det utan tvekan, det finns inte utrymme för floppvärvning så här på förhand. Kan Lagace och Wallmark ta enorma kliv så, men men.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Salle skrev:Vilket drömförvärv Welch vore. Förutsätter att Osten är med och hugger.
Uttalat letar han väl två backar. En off och en def. Skulle han håva in Welch skulle det nästan räcka med en. Skulle åtminstone inte behövas ha panik utan skulle kunna vänta ut guldkorn från NHL-camper osv.
Sigalet-Schira
Welch-Jaros
Janne-Kulan
Sava-M.O
NÄ du Salle , har redan försökt den.... blossade upp en storm av "bara 1 svensk i de tre första backparen" diskussion som gav folk kväljningar ...
Welch vore drömmen!!!
Patrik82- Antal inlägg : 311
Salle sammanfattar det bra på twitter!
https://twitter.com/Saaaalle/status/593356592755712000
Enda svenska back av klass man kanske vågar hoppas på är väl allas får Fralla. Men han vill nog inte hem än.
Salle- Antal inlägg : 3370
Patrik82 skrev:Salle skrev:Vilket drömförvärv Welch vore. Förutsätter att Osten är med och hugger.
Uttalat letar han väl två backar. En off och en def. Skulle han håva in Welch skulle det nästan räcka med en. Skulle åtminstone inte behövas ha panik utan skulle kunna vänta ut guldkorn från NHL-camper osv.
Sigalet-Schira
Welch-Jaros
Janne-Kulan
Sava-M.O
NÄ du Salle , har redan försökt den.... blossade upp en storm av "bara 1 svensk i de tre första backparen" diskussion som gav folk kväljningar ...
Welch vore drömmen!!!
Det är ju så att svenska klasspelare är dyrare i medel än utländska så jag anser inte vi har "lyxen" sitta med sådan utgångspunkt. Så bra som möjligt för pengen är det som måste vara vägledande när man har begränsade resurser.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Urken skrev:Salle sammanfattar det bra på twitter!
Hehe än så länge så är det faktiskt så jävla illa.
Men Osten har lång tid på sig att bygga något bra. Micflick ska vara HELT klar nu (hört från många trovärdiga håll) men det krävs så mycket mer än så. Han är långt ifrån någon playmaker som vi måste ha en. Minst en.
Micflick har förresten representerat TOLV klubbar på ÅTTA senaste säsongerna. Känns ju inte överjävla bra. Lite flyttar upp/ned mellan AHL/ECHL förvisso... MEN ÄNDÅ. Aja. Hoppas han levererar. Det har han trots allt gjort i princip överallt.
Senast ändrad av Salle den 2015-05-04, 19:23, ändrad totalt 1 gång
Salle- Antal inlägg : 3370
Salle skrev:Urken skrev:Salle sammanfattar det bra på twitter!
Men Osten har lång tid på sig att bygga något bra. Micflick ska vara HELT klar nu (hört från många trovärdiga håll) men det krävs så mycket mer än så. Han är långt ifrån någon playmaker som vi måste ha en. Minst en.
Micflick har förresten representerat TOLV klubbar på ÅTTA senaste säsongerna. Känns ju inte överjävla bra. Lite flyttar upp/ned mellan AHL/CHL förvisso... MEN ÄNDÅ. Aja. Hoppas han levererar. Det har han trots allt gjort i princip överallt.
Micflikier är säkerligen en bra hockeyspelare, men något känns inte rätt där. Legoknekt deluxe.. Känslan stärks endast när jag läser ditt inlägg. Tolv klubbar, jo..
Hoppas verkligen att det trillar in några namn snart. Den här röran påverkar min vardag mer än den borde.
Satan vad det gnälls överallt på nätet! Folk måste ju för fan ta och tagga ner. Vi är ju för i helvete bara i maj.
Murveln- Antal inlägg : 112
Ang "storsatningen" Luleå gör...tex Hv har väl inte sagt att dom ska göra nån jättesatsning men dom värvar bra o likaså med Färjestad, o Saik skulle väl satsa inför nästa säsong? Så Osten kommer få jobba hårt för att kunna slåss om bara en topp 4 plats.
#96- Antal inlägg : 2192
Jaa, jag är nog gladare än på länge i denna SS-värld.
Detta tackar jag Salle och Fruktis för!
Vi har inte fått mycket konkret och glädjande på länge, men när Fruktis först tänder lyset och meddelar att de finns ett hyggligt utrymme kvar i värvarpåsen (vilket jag har velat påstå utan insyn, men de kanske har varit mer hopp) och sen dänger Salle fast Flikierkniven i Bulls eye! TACK grabbar!!!
Micflikier har ju trots alla flytter levererat grymt i många olika miljöer och de värmer ju vilket hockeyhjärta som helst, även om han inte nu är playmakern!
Detta tackar jag Salle och Fruktis för!
Vi har inte fått mycket konkret och glädjande på länge, men när Fruktis först tänder lyset och meddelar att de finns ett hyggligt utrymme kvar i värvarpåsen (vilket jag har velat påstå utan insyn, men de kanske har varit mer hopp) och sen dänger Salle fast Flikierkniven i Bulls eye! TACK grabbar!!!
Micflikier har ju trots alla flytter levererat grymt i många olika miljöer och de värmer ju vilket hockeyhjärta som helst, även om han inte nu är playmakern!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Osten borde lugna oss med en elak tung jävel som Melart och sedan fortsätta jaga förste centern!
pingu- Antal inlägg : 2418
FruktHamster skrev:Njaa, får någon liten update då och då, men har absolut inte full insyn. Har en känsla att man måste vara med dagligen för det, för tror det rör sig rätt fort ibland.
Men det som talar för att LHF fortfarande har goda chanser att ställa ett bra lag på isen nästa säsong, är väl att det fortfarande lär finnas rätt gott om utrymme kvar i budgeten. Men visst, sedan ska det ju matchad mot vad som finns på marknaden OCH det utrymme som finns i våra konkurrenters budget.
Men ser ingen anledning att måla fan på väggen ännu iaf.
Fritt översatt: Det har varit lite stolpe ut hittills.
Puckad- Antal inlägg : 11372
#96 skrev:Ang "storsatningen" Luleå gör...tex Hv har väl inte sagt att dom ska göra nån jättesatsning men dom värvar bra o likaså med Färjestad, o Saik skulle väl satsa inför nästa säsong? Så Osten kommer få jobba hårt för att kunna slåss om bara en topp 4 plats.
HV har mest troligt SHLs största värvningsbudget och har så haft i flera år, så det är inte just förvånande att de värvar. Att Mattias Karlsson sticker frigör nog också slantar till en värvning av Welsh.
FBK däremot är jag inte imponerad av ännu. Ryno och Mikael Johansson är inte dåliga spelare, men inget jag är jätteimponerad av. Speciellt inte när de tappar spelare som Rajala.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Det har varit mycket snack om Dennis Rasmussen, men inte om Johan Larsson.
Scouten- Antal inlägg : 176
Salle skrev:Helt avgörande är väl hur som vem som blir "Mr Center"
Innan har ju Osten levererat namn som Dixon och Hirschovits som inte ens fullföljt sina kontrakt när han letat förstacentrar. Känns inte helt stabilt.
Efter Chris-soppan har Osten enorm press på sig.
Centern kommer blir dyr utav bara helvete om den ska leva upp till fansens förväntingar samt leva upp till den där "storsatsningen" (att utmana Skellefteå osv)
Hua.
Jimmie Ericsson.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Scouten skrev:Det har varit mycket snack om Dennis Rasmussen, men inte om Johan Larsson.
Varför skulle Buffalo släppa honom - och varför skulle han vilja gå till en annan svensk klubb än Brynäs?
Murveln- Antal inlägg : 112
Den enda som är viktigt för mig är att dem nya spelare som kommer in laget ville faktisk vara i luleå inte bara för pengarna skuld. Vill inte gå på matcherna och ser dem åker runt och inte ge 100%. Vi hade det för några år sen med några finnar. Känns bra med Hedman som vill komma hit igen. Säkert finns massor av spelare som vill/kan spela var som helst för pengarna.
Vad som var roligt för mig i år som en luleåhockey fan var att nästan alla i laget vill faktisk vara i luleå, vill bo i luleå och vill ge 100%. Många av dem har lämnat och jag hoppas att Luleå inte bli ett lag som spela kom och gå varje år. Känns mycket roligare för mig iaf att se till example Sandström spela som ha ett Luleåhjärta.
Vad som var roligt för mig i år som en luleåhockey fan var att nästan alla i laget vill faktisk vara i luleå, vill bo i luleå och vill ge 100%. Många av dem har lämnat och jag hoppas att Luleå inte bli ett lag som spela kom och gå varje år. Känns mycket roligare för mig iaf att se till example Sandström spela som ha ett Luleåhjärta.
Luleåfan- Antal inlägg : 108
FruktHamster skrev:#96 skrev:Ang "storsatningen" Luleå gör...tex Hv har väl inte sagt att dom ska göra nån jättesatsning men dom värvar bra o likaså med Färjestad, o Saik skulle väl satsa inför nästa säsong? Så Osten kommer få jobba hårt för att kunna slåss om bara en topp 4 plats.
HV har mest troligt SHLs största värvningsbudget och har så haft i flera år, så det är inte just förvånande att de värvar. Att Mattias Karlsson sticker frigör nog också slantar till en värvning av Welsh.
FBK däremot är jag inte imponerad av ännu. Ryno och Mikael Johansson är inte dåliga spelare, men inget jag är jätteimponerad av. Speciellt inte när de tappar spelare som Rajala.
Så kan det säkert vara med HV...men ska Luleå kunna utmana om guldet så måste det komma några riktigt bra spelare o det känns inte som att det räcker med 1 center+ 1 forward o antagligen bara 1 back men det är min åsikt
Håller helt med om att man vill ha bra killar med hjärta som vill vara med o bygga laget långsiktigt.
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Jaaa. In med Welch i Luleå då skulle jag bli grymt glad.
Molin86- Antal inlägg : 53
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33230
-Skulle vara en riktigt bra värvning! #låtmigdrömma
-Skulle vara en riktigt bra värvning! #låtmigdrömma
MrScout- Antal inlägg : 148
HV71 håller på att sno Noah framför ögonen på Modo.
Då tycker jag att vi kan sno Noah framför ögonen på HV71.
Då är jag nöjd.
Shls bästa burväktare, SHLs bästa försvar och så spetsar vi till med Micflikier/Rajala och Rasmussen så är jag super nöjd.
Tappar vi Cehlarik så tar vi både Rajala och Micflikier
Är vi ett starkt lag nog för att utmana om guldet då?
Det är mycket annat som ska spela in men visst kan man börja drömma om guldet då.
B.S.T.L
Edit:
Joel Lassinantti
Daniel Larsson
Craig Schira - Jonathan Sigalet
Noah Welch - Christian Jaros
Dean Kukan - Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander - Marcus Oskarsson
Toni Rajala - Dennis Rasmussen - Anton Hedman
Bill Sweatt - Jacob Lagace - Jacob Micflikier
Johan Harju - Lucas Wallmark - Lennart Petrell
Karl Fabricius - Jonathan Granström - Johan Forsberg
Emil Sylvegård - Victor Ekarv/Christopher Mastomäki - Malte Strömvall
Då tycker jag att vi kan sno Noah framför ögonen på HV71.
Då är jag nöjd.
Shls bästa burväktare, SHLs bästa försvar och så spetsar vi till med Micflikier/Rajala och Rasmussen så är jag super nöjd.
Tappar vi Cehlarik så tar vi både Rajala och Micflikier
Är vi ett starkt lag nog för att utmana om guldet då?
Det är mycket annat som ska spela in men visst kan man börja drömma om guldet då.
B.S.T.L
Edit:
Joel Lassinantti
Daniel Larsson
Craig Schira - Jonathan Sigalet
Noah Welch - Christian Jaros
Dean Kukan - Jan Sandström
Per Savilahti-Nagander - Marcus Oskarsson
Toni Rajala - Dennis Rasmussen - Anton Hedman
Bill Sweatt - Jacob Lagace - Jacob Micflikier
Johan Harju - Lucas Wallmark - Lennart Petrell
Karl Fabricius - Jonathan Granström - Johan Forsberg
Emil Sylvegård - Victor Ekarv/Christopher Mastomäki - Malte Strömvall
Senast ändrad av makkanmakkan den 2015-05-05, 09:00, ändrad totalt 3 gånger
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Salle skrev:Urken skrev:Salle sammanfattar det bra på twitter!
Micflick har förresten representerat TOLV klubbar på ÅTTA senaste säsongerna. Känns ju inte överjävla bra. Lite flyttar upp/ned mellan AHL/ECHL förvisso... MEN ÄNDÅ. Aja. Hoppas han levererar. Det har han trots allt gjort i princip överallt.
För det första så brukar ju amerikanska och kandensiska spelare representera fler klubbar än europeiska med anledning av kulturen att trade mellan varandra och skicka spelare mellan farmarlag och ordinarie lag. Därför lägger inte jag nån vikt över huvudtaget över att spelaren varit i många klubbar. Däremot så är det ju intressant att veta om spelaren inte fått vara kvar i sina tidigare klubbar pga olika diciplinproblem eller liknande, då är det dags att tänka efter.
Om man sen jämför antalet klubbar med våra egna spelare och favoriter så blir det ju än mindre intressant att kolla hur många lag en spelare har representerat.
Lassinanti - 8 lag på 10 år och då har det utöver det varit flera varv i samma lag. Är han en legoknekct eller flytfågel, inte enligt mig.
Larsson - 6 lag på 10 år, känns enligt mig mer som en flyttfågel än Lassisnanti men har färre lag.
Kukan - 9 lag på sina senaste 10 säsonger
Sigalet - 7 lag på 10 år
Ekarv - 9 lag på 7 år
Harju - 7 lag på 10 år
Hedman - 10 lag på 10 år
Lagacé - 12 lag på 10 år
Strömwall - 9 lag på 7 år
Sylvegård - 9 lag på 8 år
Wallmark - 9 lag på 7 år
Gemensamt för samtliga spelare är ju att de spelat flera gånger i samma lag och därför kanske man kan säga att det hoppat runt än mer. Men gemensamt är också att de flyttats upp och neri lagen i samma orgasnisation, antingen i sverige mellan "sitt" lag och junior lag/sammarbetsklubbar eller i nordamerika mellan farmarlag och huvudklubb.
Det jag försöker åskådliggöra är ju att man inte ska kika på antalet lag spelaren varit i utan varför spelaren lämnat eller pendlat mellan lagen.
Vi kan ju även, för skojs skull lägga på två av våra favoriter:
Klasen har 8 lag på 10 år och Omark har 9 lag på 10 år.
Senast ändrad av Micke80 den 2015-05-05, 09:08, ändrad totalt 1 gång
Micke80- Antal inlägg : 3038
Vad gäller backsidan hoppas jag vi nöjer oss med en back till och sen låter vi få de unga en ärlig chans, håller det inte med dem och Savilahti så får vi leta ersättare under årets gång.
Vad gäller forwards så håller jag med Makkanmakkan. Två bra forwards räcker för att det ska vattnas i munnen på mig.
Vad gäller forwards så håller jag med Makkanmakkan. Två bra forwards räcker för att det ska vattnas i munnen på mig.
Enligt NSD kan vi alla släppa Clark nu.
"Clark har nu brutit sitt kontrakt med den tyska klubben för spel i ett annat land – men det kommer inte bli Sverige eller Luleå Hockey.
– Han ska inte spela i Luleå, säger sportdirektören Thor Stöckel till NSD
Istället placeras forwarden i schweiziska Lagnau till kommande säsong."
http://www.nsd.se/sport/det-blir-inte-lulea-for-poangkungen-9259681.aspx
"Clark har nu brutit sitt kontrakt med den tyska klubben för spel i ett annat land – men det kommer inte bli Sverige eller Luleå Hockey.
Micke80 skrev:Enligt NSD kan vi alla släppa Clark nu.
Skönt säger jag, hade ju blivit hyffsat besviken om Omark/Klasen blev till en Clark
LHF96- Antal inlägg : 3532
"Frallan" får lämna vm till förmån för Granberg, dr försvann ett viktigt skyltfönster för han. Själv känns det tveksamt att ta "hem" han till Luleå, vi har yngre backar som behöver utvecklas och den kompetensen Fransson har finns redan i stora mått i dagens backbesättning och förmodligen billigare.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:"Frallan" får lämna vm till förmån för Granberg, dr försvann ett viktigt skyltfönster för han. Själv känns det tveksamt att ta "hem" han till Luleå, vi har yngre backar som behöver utvecklas och den kompetensen Fransson har finns redan i stora mått i dagens backbesättning och förmodligen billigare.
Just prisbilden känns viktig, en riktigt bra defensiv back är billigare än en offensiv en. Vet dock inte var Frallan sorteras in riktigt, jävligt dyr förmodligen hur som?
Hoppsan! Lugano värvar Tony Mårtensson. Känns som att Klasen blev lite mindre viktig för dem helt plötsligt..
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/article20741073.ab
Länk: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/article20741073.ab
Trötto- Antal inlägg : 47
Tony är ju en riktigt bra spelare, men tror inte hans ankomst till klubben minskar intresset av Klasen. Tror mer att de 2 kompletterar varandra ganska bra och har ganska olika stilar.
Vad de gäller Frallan, så har jag alltid gillat den karln, men känner nu mer att jag inte riktigt saknar honom! Detta kan nog bero på att Nycke har visat mig en helt ny nivå av Frallan.
Båda har riktigt bra puckkontroll, bra på skenorna och är riktigt underhållande att titta på, men Nycke känns mer intressant och säkrare trots att han har mindre rutin. Dessutom gjorde han väldigt bra med poäng som ung, förstaårs LHFare.
Nu gick Nycke ner lite på slutet, men som säsong var han grym!
Vad de gäller Frallan, så har jag alltid gillat den karln, men känner nu mer att jag inte riktigt saknar honom! Detta kan nog bero på att Nycke har visat mig en helt ny nivå av Frallan.
Båda har riktigt bra puckkontroll, bra på skenorna och är riktigt underhållande att titta på, men Nycke känns mer intressant och säkrare trots att han har mindre rutin. Dessutom gjorde han väldigt bra med poäng som ung, förstaårs LHFare.
Nu gick Nycke ner lite på slutet, men som säsong var han grym!
Hur ser Schweiz regelverk ut egentligen runt importspelare? Just nu har Lugano 9 st på kontrakt.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Hur ser Schweiz regelverk ut egentligen runt importspelare? Just nu har Lugano 9 st på kontrakt.
Nu tror jag det är 8 importer dom har då det är dubbla pass på en av backarna. Annars har jag för mig att dom får använda 4 importer per match, kan vara 5. Lite osäker är jag.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Enligt en till föreningen närstående källa presenteras både mcflickier och tobias forsberg innan veckan är slut. Welch tvärr inte aktuell, vad han har hört i alla fall.
Cambbott24- Antal inlägg : 119
ripabbotts skrev:Enligt en till föreningen närstående källa presenteras både mcflickier och tobias forsberg innan veckan är slut. Welch tvärr inte aktuell, vad han har hört i alla fall.
Osten kan inte vara så korkar att han värvar T Forsberg!
#96 skrev:ripabbotts skrev:Enligt en till föreningen närstående källa presenteras både mcflickier och tobias forsberg innan veckan är slut. Welch tvärr inte aktuell, vad han har hört i alla fall.
Osten kan inte vara så korkar att han värvar T Forsberg!
Ingenting är säkert, allt jag vet är att min källa vid tidigare tillfällen prickat rätt. Vad Forsberg kan tänkas användas till nu när Luleå ska storsatsa är för mig också lite oklart. Har ingenting emot honom i en 4;e men jag gissar på att han kommer att spendera nästa säsong i Haparanda och möjligtvis förstärka LHF vid eventuella skador.
ripabbotts skrev:
jag gissar på att han kommer att spendera nästa säsong i Haparanda och möjligtvis förstärka LHF vid eventuella skador.
T Forsberg är alldeles för etablerad och gammal för att acceptera en harvandes haparandalösning, kommer inte att hända.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Låter ju onekligen som att någon är på väg bort. Att ha minst 3 utlänningar på läktaren varje match låter mindre än listigt. Mårtensson, Klasen, och Filppula. Känns som en playmaker för mycket.nummer 17 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Hur ser Schweiz regelverk ut egentligen runt importspelare? Just nu har Lugano 9 st på kontrakt.
Nu tror jag det är 8 importer dom har då det är dubbla pass på en av backarna. Annars har jag för mig att dom får använda 4 importer per match, kan vara 5. Lite osäker är jag.
Därmed inte sagt att det är just Klasen som ska bort, och att han i sådana fall kommer till oss.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Byron Ritchie någon?
Nej tack...?Hellcop skrev:Byron Ritchie någon?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Nej tack...?Hellcop skrev:Byron Ritchie någon?
Tycker gubbfan levererat vart han än ställt rören.
Vi behöver ingen gubbfan på snart 40 bast!!
pingu- Antal inlägg : 2418
ripabbotts skrev:Enligt en till föreningen närstående källa presenteras både mcflickier och tobias forsberg innan veckan är slut. Welch tvärr inte aktuell, vad han har hört i alla fall.
Ja till Micflicker!!
Nej till T.Forsberg.
Hoppas verkligen osten tar ett snack med Welch också en sån back behöver vi.
Molin86- Antal inlägg : 53
En personlig favorit som jag skulle vilja se i Luleå.
Miks Indrasis
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18106
Miks Indrasis
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18106
KUCERA- Antal inlägg : 78
Inte för att jag vill ha ett ålderstiget lag, men är då inte främmande att ha en spets som är gammal om han levererar!!!
Tyckter Jagr skött sig utmärkt i VM och han hade då fått förstärka LHF för mig,
Tyckter Jagr skött sig utmärkt i VM och han hade då fått förstärka LHF för mig,
Jaa till Micflikier och den andra kommenterar jag inte för än olyckan ev. har skett!
Absolut ja till Mickie.
Absolut nej till Tobias Forsberg, vart fan kom det här ryktet ifrån?
Dumheter.
Absolut nej till Tobias Forsberg, vart fan kom det här ryktet ifrån?
Dumheter.
Sitter ni fortfarande och spinner vidare på Tobbe Forsberg alltså Knappast att man värvar någon "överårig" för att spela i Asplöven och Luleå, regelverket sätter väl gränsen vid 22 eller 23 år för att smidigt och enkelt kunna slussa spelare så som Luleå vill.
Ivan, vår nye backbjässe?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8630
Scouten- Antal inlägg : 176
Scouten skrev:Ivan, vår nye backbjässe?
Fyller 39 i år...
Ingen Clark iallafall. Verkar inte uppröra forumet. Inte mig heller.
Lättnadskänsla snarare, ändå vet jag inget om spelaren.
Kommer det ens vara möjligt hitta en center av den klass man kan nöja sig med? Inte så bara ta över Chris plats + att vara mer poängproducerande dessutom.
Jag kan nästan tänka mig låta Harju centra och sätta två vassa vingar till han. Känns som lättare lyckas med det.
Lättnadskänsla snarare, ändå vet jag inget om spelaren.
Kommer det ens vara möjligt hitta en center av den klass man kan nöja sig med? Inte så bara ta över Chris plats + att vara mer poängproducerande dessutom.
Jag kan nästan tänka mig låta Harju centra och sätta två vassa vingar till han. Känns som lättare lyckas med det.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1