Luleå Hockey i Media 2014/2015

+66
Rikky
Kraftkung
GustenA
amarule
Mickeee
Vexet
ezz
KaptenBlodskelett
zamboni
LuleåWinston
Calle
Mange
johan74
Myrman
CKa
Qirren
Sir Prozac
Donowitz
BodenSwe
Dilox
Tigerman
NilsOskar
Hellcop
Puckad
Dentos
pingu
Pajala
NallePhu
Chris Hendrix
Beast.
Kallepedal
LubosC
Swhy
MickkeJ
Redbear
Micke80
storstruten
Grizzly
stormvägen
Tony Moore
Lars158
Lulefan
Diktatorn
Lasse Proppmätt
tibet
Rönken
JayDee
Respected Gentleman
Snikne Ville
Ivanhoe
Dalle
Helge
LulefanGBG
LHF96
Old Brooklyn
Kagen
Slapshot
Bamsefar
Lajon
Urken
Ingemar
hokkzorz
FruktHamster
Norlin
icemask
Admin
70 posters

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken sön 04 jan 2015, 12:44

Puckad skrev:Är inte den masken han han har känd som problematisk, just för att klubbspetsar (och t o m puckar) kan gå igenom?
Trist att det händer, men en lärpeng för många.

Jo, är ju stora hål just vid ögonen. Vilket ska vara "bekvämare", är väl bara Danne Larsson som kör vanligt galler där klubbspetsen inte kan komma igenom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Puckad sön 04 jan 2015, 12:47

Rönken skrev:Jo, är ju stora hål just vid ögonen. Vilket ska vara "bekvämare", är väl bara Danne Larsson som kör vanligt galler där klubbspetsen inte kan komma igenom.
http://nihoametro.org/illegal-goalkeeper-maskscages/
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 05 jan 2015, 12:58

FruktHamster skrev:
KaptenBlodskelett skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ersberg-anmals-efter-stora-vredesutbrottet/

"Experterna slog fast att regelboken ger HV 71 rätt och att de förstår Ersbergs irritation, men menar att han gick över gränsen när han kastade handsken."

Det var väl inte alls det "experterna" i fråga sade? Antingen har en dag där jag är onödigt konspiratorisk, eller så far Expressen med regelrätt osanning.

Är väl i vanlig ordning bara usel journalistik.
Inte desto mindre regelrätt osanning. Inte första gången den tidningen gör så.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Ingemar tis 06 jan 2015, 13:16

Johansson delar sin #4-krönika på Twitter så vassego:
Läsarna har sagt sitt. De har fel. I kväll hyllas Luleås bäste center genom tiderna och får sin tröja hissad till taket.

LULEÅ/ISHOCKEY

Det är på något sätt vackert. Ishallen Delfinen byggdes 1970, för att ersätta IFK Luleås gamla hemmaplan, uterinken vid friluftsområdet Cedern på Östermalm i Luleå. Stefan Nilsson var bara två år gammal när ishallen stod färdig, han var fyra år när han tog sina första skridskoskär på den konstfrusna isen.

Efter det hade Nilsson aldrig en annan hemmaplan i Sverige.

I kväll hissas hans tröja till taket där.

Jag pratade med Nilsson i torsdags, försökte få honom att sammanfatta sin karriär utifrån ett tjugotal bilder som jag hittat i NSD:s arkiv. En av dem föreställde hans pappa Lars-Åke, ”Bobban”, därför att det är omöjligt att berätta historien om Stefan Nilsson utan att nämna mannen som skapade pojken, hockeyspelaren och mannen. Nilsson den äldre jobbade som vaktmästare på Tunavallen, han tränade pojklag, han var på i stort sett varenda a-lagsträning för att lära sig nya saker och grabben följde naturligtvis med. Konstant. Som en skugga.

Där grundlades både ett smeknamn och ett av stans största hockeyintressen. Men precis som alla andra fäder skapade ”Bobban” Nilsson mer än så.

– Han var hård, men hjärtlig. Tränar man så gör man det för att bli bättre, man ställer krav för att man vill allas bästa, inte för att vara taskig. Det fanns ett stort hjärta i farsan men han var ganska burdus, på sitt sätt, sa Nilsson.

Jag frågade om den beskrivningen påminde om någon han kände.

– Ja, alltså, jag känner väl att jag kan säga vad jag tycker och ibland är det nog folk som kan irritera sig på det. Men i det finns det ju alltid en vilja av att komma framåt, att skapa en process, att forma något. Om ingen tycker något händer det ju inget. Jag har mycket av pappa i mig, jag vet inte om det är genetiskt eller bara att jag tagit efter honom.

När NSD-sporten publicerade sin ranking – en gemensam lista – över Luleå Hockeys bästa centrar genom tiderna så höll vi Mika Nieminen som nummer ett. När vi gjorde en omröstning på NSD.se så svarade läsarna att de tyckte att Veli-Matti Ruisma var den bäste.

Själv håller jag Stefan Nilsson som den störste någonsin. Varför?

Matti Ruisma var en titan under klubbens sista år i gamla division I, men gjorde bara en säsong i elitserien. Kort sagt: För litet urval.

Mika Nieminen är troligen den mest talangfulle spelare som någonsin spelat i Luleå, men talang är bara en av ingredienserna som skapar en hockeyspelare. När Nieminen skulle täcka skott i en SM-semifinal lyfte han på foten för att han var rädd att det skulle göra ont. Brynäs vann.

Stefan Nilsson kommer för alltid att vara en av de bästa passningsspelare som Sveriges högsta serie skådat, men han var så mycket mer än så. Ledare, inofficiell tränare, förebild och fokuspunkt. Han lämnade Luleå Hockey för att klubben inte hade råd att betala hans femårskontrakt, men smutsade inte ner sitt minne genom att välja en annan elitserieklubb. Istället flyttade han utomlands – och när det äventyret var över nobbade han högre löner i andra elitserieklubbar för att leda Luleå på isen. Nu för tiden gör han det från båset.

Stefan Nilsson var redo att offra en del av sin egen kropp för att ge Luleå Hockey ett SM-guld. Det är lätt att komma ihåg när Thomas ”Bulan” Berglund la sig på pucken vid den sista tekningen i Frölundaborg våren 1996, men vi ska inte glömma bort vad som ledde fram till den tekningen, att Nilsson täckte skott med pungen och kröp ut i båset med svåra smärtor medan han bad till Gud om att få vinna matchen.

Stefan Nilsson gjorde så att Luleå Hockey vann med alla till buds stående medel. Därför håller jag honom som klubbens bäste center någonsin.

Oavsett om ni håller med mig om rangordningen eller inte är det omöjligt att missa att Stefan Nilsson är en stor del av Luleå Hockeys historia.

Aldrig har en hyllning känts mer korrekt.

Äntligen är allt ljus på ”Skuggan”.

--------------------
Helt rätt enligt mig. / Ingemar
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av LulefanGBG fre 09 jan 2015, 11:45

Vet inte var jag skall posta detta men vad fan, finns det ingen souvenirshop på hemsidan längre? Hittar absolut ignentin. Är jag dum i huvudet eller har man gjort det onödigt svårt? T.o.m. provat att söka i sökfältet men inga träffar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Ingemar fre 09 jan 2015, 11:54

Letade jag med när de flyttat länken, men scrolla ner....[img]Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 5 In8k0x[/img].

Ingemar
Ingemar

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 09 jan 2015, 20:45

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/

Något riktigt snille som varit framme, man skäms...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av LulefanGBG lör 10 jan 2015, 13:44

KaptenBlodskelett skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/

Idioti.

Bra att Sundqvist tar upp det tycker jag för sådant är inte OK att en spelare skall behöva utstå. Det är fan bara idrott vi håller på med, man kan inte hata så mycket att man sjunker till såpass låg nivå att använda rena personagrepp. Irrelevant, idiotiskt och pinsamt för alla oss andra som håller på Luleå. (Om det nu stämmer att det är en Luleå-supporter).
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 10 jan 2015, 13:48

LulefanGBG skrev:
KaptenBlodskelett skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/skelleftea-stjarnan-om-nathatet-inte-okej/

Idioti.

Bra att Sundqvist tar upp det tycker jag för sådant är inte OK att en spelare skall behöva utstå. Det är fan bara idrott vi håller på med, man kan inte hata så mycket att man sjunker till såpass låg nivå att använda rena personagrepp. Irrelevant, idiotiskt och pinsamt för alla oss andra som håller på Luleå. (Om det nu stämmer att det är en Luleå-supporter).
Instämmer helt. Sådana personer skämmer ut oss andra.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Urken lör 10 jan 2015, 13:56

LulefanGBG skrev:

Idioti.

Nog för att vi sitter med cyklopen på, uppretade och frustrerade i matchtråden och kan vräka ur oss något som man vanligtvis inte skulle säga - men att skicka personliga meddelanden till spelarna är för långt gånget. Precis som du skriver så är det ren idioti.

Klubbtillhörigheten var väl inte jättenödvändig att posta, då jag lika gärna skulle kunna göra ett s.k. troll-konto som utger sig för att vara SAIKare och sedan utsätta någon för liknande näthat.
På liknande sätt skriver tidningar sällan ut gärningsmannens "tillhörighet".

Hoppas personen som skrev det skäms oerhört efter att det dragits upp i ljuset, för det är inte okej.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av LulefanGBG lör 10 jan 2015, 14:00

Precis oavsett om det är en Luleå-supportrer som bara är ute efter att hota och mobba en annan människa, eller om det är en människa som vill utge sig för att var Luleåspelare för att kasta skam och skugga över oss andra så är det lika illa.

Rent barnsligt och korkat. Ingen som är normalt funtad tror ändå att riktiga fans oavsett vilket lag man tillhör håller på med sådant där trams. Tror inte ens att de flesta SAIK-fans tror att en riktig Luleåsupporter på allvar skulle uttrycka sig sådär dumt med mindre än att han är korkad och allt annat än representativ för övriga som håller på laget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Bamsefar lör 10 jan 2015, 14:05

LulefanGBG skrev:Precis oavsett om det är en Luleå-supportrer som bara är ute efter att hota och mobba en annan människa, eller om det är en människa som vill utge sig för att var Luleåspelare för att kasta skam och skugga över oss andra så är det lika illa.

Rent barnsligt och korkat. Ingen som är normalt funtad tror ändå att riktiga fans oavsett vilket lag man tillhör håller på med sådant där trams. Tror inte ens att de flesta SAIK-fans tror att en riktig Luleåsupporter på allvar skulle uttrycka sig sådär dumt med mindre än att han är korkad och allt annat än representativ för övriga som håller på laget.

Du underskattar saikarnas förmåga att tolka allt som ett angrepp och en torne i deras mindervärdeskomplex. Med det sagt så är det naturligtvis aldrig okej att hota o klanka ner på spelare så som framgår av artikeln, och oavsett vilken förening mobbarsvinet anser sig tillhöra eller supporta så vill den föreningen inte ha med en sån att göra.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Snikne Ville lör 10 jan 2015, 16:39

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleasupportrar-startar-insamling-for-sylvegard/?blog=4171576&entry=8066502
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 10 jan 2015, 22:38

Nu vet Emil: http://www.kuriren.nu/100-hockey/supportrar-betalar-boterna-8066819.aspx
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Ingemar mån 12 jan 2015, 19:49

Man blir glad Smile
http://www.shl.se/artikel/62182/
Ingemar
Ingemar

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 12 jan 2015, 20:01

Ingemar skrev:Man blir glad Smile
Blir nästan tårögd av nostalgi. Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Old Brooklyn mån 12 jan 2015, 20:03

KaptenBlodskelett skrev:
Vadå nästan?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 12 jan 2015, 20:11

Old Brooklyn skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Vadå nästan?
OK då.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Micke80 tis 13 jan 2015, 06:18

Ja jag brukar ta fram cd-skivan med matchen ibland och drömma mig tillbaka. Är helt underbart att se de rafflande slutsekunderna innan signalen ljuder, än härligare är det att se skuggans skotttäckning med efterföljande nedtagning av frölundabacken för att sedan med stor smärta i genitalierna slänga sig in bakom Luleås bås och där bli bortglömd då alla, inklusive läkaren, följde de sista sekunderna.

Nä det var bara så sjukt underbart.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 13 jan 2015, 12:13

Tycker att första matchen var fantastisk alla snackar om Saik:s 8-0 kross förra året men dom mötte ett FBK som egentligen inte skulle vart i final och var slutkörda av Växjö i semin.
Ettan & tvåan i serien i final och Frölunda hade nog seriens bästa spelare i laget.
Det var så skönt med krossen och höra "jag hatar Lule" Näslund den mest opartiska expert kommentatorn i historien knappt ett ord om att Lule vara superba bara en massa om att Frölunda inte stod upp mm

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Dilox tor 15 jan 2015, 11:52

Såg Tomas Ros på twitter skriva följande:

"Det finns storys som jag önskat jag aldrig behövt skriva. Har just nu skickat iväg en sådan text. #nukörviosten"

Någon som vet vad det kan vara och om det ens berör Luleå och vår sportchef?

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av FruktHamster tor 15 jan 2015, 12:00

Dilox skrev:Såg Tomas Ros på twitter skriva följande:

"Det finns storys som jag önskat jag aldrig behövt skriva. Har just nu skickat iväg en sådan text. #nukörviosten"

Hoppsan.. Låter oroväckande.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Redbear tor 15 jan 2015, 12:00

Dilox skrev:Såg Tomas Ros på twitter skriva följande:

Artikeln gäller en ung hockeyspelare som drabbats av cancer. Har inget med vår "ost" att göra.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av FruktHamster tor 15 jan 2015, 12:02

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article20163546.ab

Där är länken.. Om man niú vill sponsra AB med ett klick..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 15 jan 2015, 12:04

Usch vilken tragisk historia. Hade nästan varit bättre om Osten ställt till med något.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Slapshot tor 15 jan 2015, 12:10

Usch vad tråkigt :-(

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av icemask tor 15 jan 2015, 12:19

Visst var det Lymfkörtelcancer Mario Lemiux hade och blev återställd ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Slapshot tor 15 jan 2015, 12:37

icemask skrev:Visst var det Lymfkörtelcancer Mario Lemiux hade och blev återställd ?

Om jag inte minns fel var det nog så...finns väl dock olika grader av sjukdomen..vissa allvarligare än den andra.

Slapshot

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 15 jan 2015, 12:39

Slapshot skrev:
icemask skrev:Visst var det Lymfkörtelcancer Mario Lemiux hade och blev återställd ?

Om jag inte minns fel var det nog så...finns väl dock olika grader av sjukdomen..vissa allvarligare än den andra.
Det finns det, och en massa undertyper om jag inte missförstått det hela. Diagnosen i sig säger inte nödvändigtvis så mycket. En gammal lärare klarade sig helskinnad igenom det för säkert 25-30 år sedan, och han lever än. Å andra sidan finns det de som stryker med. Bara att vänta och se. Sad
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 17 jan 2015, 18:57

Allt är sig likt efter kvällens seger. Aftonbladet skriver att Växjö förlorade på grund av att de hade en så tuff situation, Expressen har inte hunnit få upp någon artikel ännu. Luleås match behandlas alltid sist. Som sagt, allt är sig likt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Slapshot lör 17 jan 2015, 22:11

KaptenBlodskelett skrev:Allt är sig likt efter kvällens seger. Aftonbladet skriver att Växjö förlorade på grund av att de hade en så tuff situation, Expressen har inte hunnit få upp någon artikel ännu. Luleås match behandlas alltid sist. Som sagt, allt är sig likt.

Ja det är samma på P4 när man följer en match. Dom kan hoppa mellan typ alla matcher fram och tillbaka men väldigt sällan till Luleås match oavsett om det är borta eller hemma. Trots att flera andra matcher är väldigt händelsefattiga i jämförelse.

Och i tidningarna får Luleå alltid en liten rubrik som knappt syns...

Slapshot

Inlägg av Ingemar lör 17 jan 2015, 22:32

Fast tycker att "experterna" på Cmore faktiskt har börjat att småhylla Luleå sista veckorna.
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Lars158 mån 19 jan 2015, 17:17

http://www.nsd.se/sport/kaos-i-mssk-lulea-hockey-ska-ta-over-9016972.aspx

Tja inte så solklart men nånting där LHF nämns.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Lars158 mån 19 jan 2015, 17:48

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/kaos-i-mssk-lulea-hockey-ska-ta-over-9016972.aspx

Tja inte så solklart men nånting där LHF nämns.

http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea-vill-satsa-pa-damerna-8082329.aspx

Lars158

Inlägg av Redbear mån 19 jan 2015, 18:35

Lite kul ändå Very Happy

LULEÅ/ISHOCKEY Lördagen den 28 februari kommer Coop Arena att invaderas av skoterfolk. Det är i alla fall förhoppningen.

Under många år har benämningen ”skoterraggare” använts om Luleås fans och spelare. Nu tänker man använda sig av den styrkan på riktigt för lördagen den 28 februari när Luleå möter HV 71 i Coop Arena ska man kunna ta snöskotern till hockeyn.

Enligt uppgifter till NSD har 12 olika skoterklubbar kontaktats och tanken är att man ska ha några startorter och sedan ska man kunna ansluta i skotertåget längs vägen.

Än så länge har man inte fått klartecken från Luleå kommun att köra vägen upp till arenan utan man jobbar på att hitta en lösning där. Alternativ parkering ligger i nuläget vid mjölkuddsbrinken cirka 200 meter därifrån.

I Råneå finns skoterklubben Snöstjärnan och där är Stefan Wikström ordförande.

– Jag försöker följa hockeyn och det här låter inte alls så tokigt. Vi har inte fått någon inbjudan men det här låter ju som en riktigt bra idé och jag tror absolut det finns fler som skulle haka på, säger han.

Vad tycker du om idén att köra skoter hela vägen fram till arenan?

– Ja, är det bara tillåtet så. Det hade absolut varit en festlig idé.

Hur är intresset för hockeyn bland era medlemmar?

– Det är varierande. Flera är riktiga fans medan andra inte bryr sig lika mycket. Och när det går bra för Luleå är intresset givetvis större.

Spelarna och ledarna i Luleå Hockey blir eld och lågor när de får höra talas om idén.

– Allvarligt? Det är ju fantastiskt! Det är ju det som gör det så häftigt att bo här uppe, att spela i det här laget som följs av så många. Vi vet ju att det inte bara är folk i Luleå som håller på oss. Jag har skoter där hemma, jag kör mest för att ta mig ut och pimpla, säger Chris Abbott, och får medhåll av sin tränare:

– Hur häftigt som helst, jag älskar ju att köra skoter själv. Jag har en Ockelbo 6000 hemma i Umeå, den vägrar jag sälja. Jag har den mest för att ta mig ner på isen och grilla korv, säger Joakim Fagervall.

Joakim Nordlund Pelle Johansson
Fakta
Skoterraggare

Inför kvartfinalserien 2009 tog Luleåstjärnorna Linus Omark och Johan Harju en skotertur på Coop Arenas parkering. Nu spinner Luleå Hockey vidare på skotertanken.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Lars158 mån 19 jan 2015, 18:36

http://www.nsd.se/sport/skoterraggare-det-ar-bara-fornamnet-nar-lulea-spelar-9019179.aspx

Spoiler:

Lars158

Inlägg av hokkzorz mån 19 jan 2015, 20:32

Dom skulle ju gjort det i nån hemmamatch mot DIF, kryddat med lite renar utanför arenan. Bara för att spä på deras fördomar.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Ingemar mån 19 jan 2015, 23:47

Ta in en isbjörn från Suråns strand i Boden med lol!
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Ingemar mån 19 jan 2015, 23:50

Kanonidé måste jag säga Smile
Gärna nåt på lapp-temat sen med Smile
/ensomheterLappenfördeflestasomjobbapåSaabiKristinehamnengångnärdetbegavsä Smile
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Old Brooklyn tis 20 jan 2015, 16:29

Ser inget på Aftonbladet eller Expressen ännu om matchen ikväll mot Skellefteå (SHL semifinal). Expressen har några artiklar om Frölunda i Uleåborg, men det har väl att göra med att GT är en del av den tidningen. Fy fan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av LulefanGBG tis 20 jan 2015, 19:54

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20191706.ab

SKitbra initiativ! Mer sådant. Sammarbete med allt som är typiskt Norrbotten skapar en kult kring laget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 20 jan 2015, 20:52

Det är då ett jävla gnäll i media av alla förståsigpåare om utlåningen av Ekarv till Asplöven. Han är väl ändå proffs och inte livegen? Märkligt hur alla journalister förvandlas till känslomässiga fåntrattar så fort det handlar om stockholmslag.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av LulefanGBG tis 20 jan 2015, 21:00

Ja jag reagerade också på det där. Inte precis något nytt att SHL-lag värvar spelare fårn alla lag för att sedan låna ut dem till Allsvenska lag vid behov. Sedan är det ju upp till ASplövens tränare att ta ut laget. Inte Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Urken tis 20 jan 2015, 21:39

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2015/01/1200/

Vad i helvete?
Urken
Urken

Inlägg av BodenSwe tis 20 jan 2015, 21:43

Urken skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2015/01/1200/

Vad i helvete?

"Han kan knappast vägra att spela"

Öh jo? Varför skulle han inte kunna göra det? Troligen har han ju blivit tillfrågad...

BodenSwe

Antal inlägg : 1504

Inlägg av Urken tis 20 jan 2015, 21:48

BodenSwe skrev:

Vad i helvete?

"Han kan knappast vägra att spela"

Öh jo? Varför skulle han inte kunna göra det? Troligen har han ju blivit tillfrågad...

Sådan snyfthistoria från en 08-sympatisör.
Urken
Urken

Inlägg av Bamsefar tis 20 jan 2015, 21:49

Vad i helvete?
En sån sanslös uppvisning i okunnighet och ignorans, nedlåtenhet och rent allmänt bigotteri. Karln borde ju inte få skriva om ngt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 20 jan 2015, 21:55

LulefanGBG skrev:Ja jag reagerade också på det där. Inte precis något nytt att SHL-lag värvar spelare fårn alla lag för att sedan låna ut dem till Allsvenska lag vid behov. Sedan är det ju upp till ASplövens tränare att ta ut laget. Inte Luleå.
Dessutom så tror jag knappast att de tvingade honom. En av de första sakerna Osten sade var att Asplöven skulle vara ett komplement för Ekarv, tror det sades redan när övergången offentliggjordes. Om Ekarv hade sagt att han hellre ville träna på egen hand så tror jag knappast att de hade blivit vare sig arga eller satt hårt mot hårt.

Linus visar bara att han inte är insatt i affären, och han dessutom bara är en simpel supporter. Inte första gången det incestuösa sektbeteendet kommer fram när det går Stockholm emot. Sjukt och äckligt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av hokkzorz tis 20 jan 2015, 23:19

Fan va pinsamt dåliga dom är på aftonhoran och sexpressen. Ingen artikel om Luleås vinst men Feskekyrka IF har man minsann skrivit om. Tragiskt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Puckad ons 21 jan 2015, 07:24

Vad i helvete?
Kommentarsfältet under bloggen visar i a f att det finns hopp för hockeysverige.
Dessutom kul att Asplöven vann!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet