Luleå Hockey i Media 2012/2013
+49
BjörnGapet
Zeth
Rayko
Högljudd
Kato
delphi
storstruten
Pentothal
Norlin
Kagen
Hellcop
tibet
BodenSwe
CKa
Krobbe
Pajala
MrA
Mange
Dave Rock
Tony Moore
raalfie
Jonken
NilsOskar
Slapshot
Lars158
Bamsefar
Johan__
Redbear
Myrman
Old Brooklyn
Swhy
hokkzorz
Homer96
LulefanGBG
JahNT
Urken
Kallepedal
Pickadoll
Wirbelwind
Zeb Macahan
Beast.
MickkeJ
JayDee
Snikne Ville
FruktHamster
Chris Hendrix
LubosC
Salle
53 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Luleå Hockey i Media 2012/2013
http://www.kuriren.nu/ishockey/default.aspx?articleid=5727206
Soppan med att Harju/Omark gick till NHL viiiia KHL och följderna av det dog helt ut i media.. Det slutade alltså med att klubben inte fick något endaste öre av de 3/4 delarna det talades om att man skulle försöka överklaga till sig?
Har säkert läst något slutsligt besked om det där men förträngt det.. och hittar inget efter lite googlande. Det rann väl troligen bara ut i sanden och det blev inget alls?
Soppan med att Harju/Omark gick till NHL viiiia KHL och följderna av det dog helt ut i media.. Det slutade alltså med att klubben inte fick något endaste öre av de 3/4 delarna det talades om att man skulle försöka överklaga till sig?
Har säkert läst något slutsligt besked om det där men förträngt det.. och hittar inget efter lite googlande. Det rann väl troligen bara ut i sanden och det blev inget alls?
Salle- Antal inlägg : 3370
Sv: Luleå Hockey i Media 2012/2013
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6407720
Lener berömmer Luleå. Kul att höra
Lener berömmer Luleå. Kul att höra
LubosC- Antal inlägg : 472
Jag gillade Lener när han var i LHF.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Någon fler som reflekterat över att Osten alltid är mer öppen i intervjuer med riksmedia än han är med lokaltidningarna?
Finns hur många exempel som helst på det, men det senaste är väl att han för några dagar sedan i Expressen sade att LHF ska värva en till forward, för att i dag till Kuriren säga:
"Det gör vi eftersom vi har en möjlig forwardsplats som kan vara aktuell att fylla framöver."
Tillbaks till vaga påståenden mao.
Undra hur dett akommer sig?
Finns hur många exempel som helst på det, men det senaste är väl att han för några dagar sedan i Expressen sade att LHF ska värva en till forward, för att i dag till Kuriren säga:
"Det gör vi eftersom vi har en möjlig forwardsplats som kan vara aktuell att fylla framöver."
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
En spekulation är ju att riksmedia har betydligt större genomslagskraft om han är ute efter att fucka upp andra ES-klubbars värvningsplaner.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
FruktHamster skrev:Någon fler som reflekterat över att Osten alltid är mer öppen i intervjuer med riksmedia än han är med lokaltidningarna?
Min gissning är att Osten (ev pga påtryckningar från Jidström/Stöckel) är mer öppen mot riksmedia än lokaltidningar eftersom man vill sprida varumärket Luleå Hockey och få mer uppmärksamhet på landstäckande nivå. Då resonerar man nog som så att man behöver bjuda på något mer för att få till (större) artiklar i AB/Exp + att man från Luleås sida tar för givet att lokaltidningarna alltid kommer finnas där och skriva om det lilla de får.
JayDee- Antal inlägg : 594
Hittade detta blogginlägg från i vintras som handlar om Luleå hockey och facebookgrundaren Mark Zuckerberg:
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6274045&entry=6283338
Lite rolig historia, hoppas vi får se han på en Luleåmatch nån gång.
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6274045&entry=6283338
Lite rolig historia, hoppas vi får se han på en Luleåmatch nån gång.
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Luleå utsedda till Europas 13:e lag i den årliga rankingen.
Inte pjåkigt, så högt måste det vara läääängesen vi låg?
Å andra sidan är ju dom där rankingarna hyfsat svårbedömda.. Svårt att jämföra lag från olika ligor gentemot varandra.
Å andra sidan är ju dom där rankingarna hyfsat svårbedömda.. Svårt att jämföra lag från olika ligor gentemot varandra.
Ja, vi blev ju 3a i ET och vann Elitserien. Hade vi gått längre i slutspelet så hade vi lätt hamnat topp 10
Beast.- Antal inlägg : 2040
Hockeysverige rankar de bästa MÅLVAKTSPAREN i Elitserien. Inte enskilda målvakter utan målvaktspar
http://www.hockeysverige.se/article/13345139/elitseriens-basta-mlvaktspar
Topp 3
1. SAIK - Eriksson/Svensson
2. Rögle - Gerber/Fransson
3. Luleå - JG/Rautio
Hur man kan placera Skellefteå högst är ju helt obegripligt. Markus Svensson var tamejfan en av ES sämsta målvakter ifjol. Vansinnigt ojämn målvakt...
http://www.hockeysverige.se/article/13345139/elitseriens-basta-mlvaktspar
Topp 3
1. SAIK - Eriksson/Svensson
2. Rögle - Gerber/Fransson
3. Luleå - JG/Rautio
Hur man kan placera Skellefteå högst är ju helt obegripligt. Markus Svensson var tamejfan en av ES sämsta målvakter ifjol. Vansinnigt ojämn målvakt...
Exakt Beast, SAIK och i viss mån Rögle lever ju på sina förstamålisar.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Är det någon som vet om det finns en bok skriven om Luleå Hockey eller Elitseriens historia ?
Wirbelwind- Antal inlägg : 74
Wirbelwind skrev:Är det någon som vet om det finns en bok skriven om Luleå Hockey eller Elitseriens historia ?
"25 år med Luleå Hockey" skriven av Torsten Viklund har iaf jag =) men den är väl inte helt färsk nu mer.. En del läsvärt i den i alla fall Sedan finns ju "Alla tiders Elitserie" av äcklet Falhman. Den suger dock antagligen med tanke på författaren.
Här finns den för 199kr, skickas inom 1-2 vardagar
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9188541320
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9188541320
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Åhh grymt ! tack grabbar
Wirbelwind- Antal inlägg : 74
Inside
Den bästa boken för oss nostalgiker är Anders Alms bok Inside. Anders är en fotograf som följde med laget och supportrarna säsongen 83-84. Vet inte om det finns några ex kvar för försäljning men läs mer på Anders sida http://andersaa.cqtest.se/wordpress/?p=413. Boken finns i alla fall på biblioteket http://opac.lulea.se/pls/bookit/pkg_www_misc.print_index?in_ccl_query=9178100895&in_encoding=utf-8
Kallepedal- Antal inlägg : 427
http://www.hockeyligan.se/artikel/24598/
Lite rörande Luleå Hockeys matcher i ET.. Kanske borde höra med de som håller i ET om det är möjligt att få till livestreams till nästa år, utan att bryta något avtal eller överskrida någons rättighet.
Skrev med viasats kundsupport:
"Philip:
Hej du chattar med Philip på ViasatSupport! Hur kan jag hjälpa dig?
Du: Hej! Jag undrar bara varför ni inte sänder alla European Trophy-matcherna. Om man köper rättigheterna till dessa, men inte sänder dem, är inte det då en väldigt dålig affär? Sen att ni endast sänder en, efter många om och men, match med Luleå Hockey är skamligt enligt mig. Då ni sänder två matcher med många av de andra lagen, till exempel Djurgården som dessutom inte ens spelar i den högsta ligan i Sverige.
Du Samt: varför inte i varje fall visa highlights från alla matcherna, även de som inte sänds live?
Philip Vi har inte rättigheterna att sända samtliga matcher under European Trophy. Gällande vilka matcher som sänds så är det givetvis väldigt svårt att få alla nöjda när vi inte har möjlighet att sända samtliga matcher.
Du: Så ni har med andra ord endast rättigheter till vissa matcher? Betyder det att klubbarna själva är fria att livestreama (exempelvis) matcherna?
Du: Det vill säga de matcher som ni inte har rättighet att sända.
Philip Vi köper in ett visst antal matcher och sedan väljer vi ut vilka som vi ska visa. Gällande vilka som har möjlighet att sända resterande matcher så kan jag tyvärr inte svara på det.
Du: Okej. Vet du vem jag skulle kunna vända mig till för att få min fråga besvarad, rörande livestream av övriga matcher?
Philip: Det kan jag tyvärr inte ge något säkert svar på. Personligen skulle jag kunna tänka mig att European Trophy själva bör ha koll på vilka som har sändningsrättigheterna till samtliga matcher. Det är dock inget jag kan garantera.
Du: Tack för de svar du kunde ge mig. Ha en fortsatt trevlig dag!"
"Philip:
Du: Hej! Jag undrar bara varför ni inte sänder alla European Trophy-matcherna. Om man köper rättigheterna till dessa, men inte sänder dem, är inte det då en väldigt dålig affär? Sen att ni endast sänder en, efter många om och men, match med Luleå Hockey är skamligt enligt mig. Då ni sänder två matcher med många av de andra lagen, till exempel Djurgården som dessutom inte ens spelar i den högsta ligan i Sverige.
Du Samt: varför inte i varje fall visa highlights från alla matcherna, även de som inte sänds live?
Philip Vi har inte rättigheterna att sända samtliga matcher under European Trophy. Gällande vilka matcher som sänds så är det givetvis väldigt svårt att få alla nöjda när vi inte har möjlighet att sända samtliga matcher.
Du: Så ni har med andra ord endast rättigheter till vissa matcher? Betyder det att klubbarna själva är fria att livestreama (exempelvis) matcherna?
Philip Vi köper in ett visst antal matcher och sedan väljer vi ut vilka som vi ska visa. Gällande vilka som har möjlighet att sända resterande matcher så kan jag tyvärr inte svara på det.
Du: Okej. Vet du vem jag skulle kunna vända mig till för att få min fråga besvarad, rörande livestream av övriga matcher?
Philip: Det kan jag tyvärr inte ge något säkert svar på. Personligen skulle jag kunna tänka mig att European Trophy själva bör ha koll på vilka som har sändningsrättigheterna till samtliga matcher. Det är dock inget jag kan garantera.
Urken skrev:Lite rörande Luleå Hockeys matcher i ET.. Kanske borde höra med de som håller i ET om det är möjligt att få till livestreams till nästa år, utan att bryta något avtal eller överskrida någons rättighet.
"Philip:
Bra där Urken ligg på dom bara, vi norrlänningar måste få rätt till våra matcher!!
JahNT- Antal inlägg : 162
Zeb Macahan skrev:Exakt Beast, SAIK och i viss mån Rögle lever ju på sina förstamålisar.
Jag tycker Fransson var en av AS bästa målvakter i fjol.
Självklart lyser Gerber starkare men jag tycker faktiskt att Fransson är en av de bättre backup-målvakterna i de högre serierna med klar potential att vara en fullgod stabil förstamålvakt även om han inte är den där stjärnan.
Håller nog Rögle topp tre också faktiskt, just för att de har en av de absolut bästa backup:erna till sin givna förstamålvakt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Precis, bra där Urken!
Kurirens blogg tycker jag är bra.
NSDs blogg är det ju bara massa gnäll t.o.m när dom har 5 raka vinster i ET
Homer96- Antal inlägg : 349
Det är bara att hoppas att alla förstå-sig-på:are fortsätter att gnälla och såga oss och tippa oss långt ner i tabellen osv. Då är vi ju av tradition som bäst
Dessutom är det extra gott att slå dem på käften och höra deras bortförklaringar och ursäkter. (Tur, tråkhockey, sämre Elitserie osv)
Dessutom är det extra gott att slå dem på käften och höra deras bortförklaringar och ursäkter. (Tur, tråkhockey, sämre Elitserie osv)
Kan hålla med om att de är lite mer gnälliga än Kuriren. Tyvärr tappa jag ganska mycket av respekten när den gamla bloggaren Håkansson höll på skriva en massa skit om Mattias Modig som han redan då visste var lögner och skitsnack som till viss del kom fran den alltid lika gnällige och då ratade Daniel Larsson. Tror Håkansson bara överlag hade problem med den äldre Modig och tog orättvist nog ut det på Mattias.Homer96 skrev:Kurirens blogg tycker jag är bra.
Som bloggen är nu tycker jag faktiskt de är bra, de skriver ju nästan krönikeliknande texter på ett underhållande sätt, problemet är väl att de inte uppdaterar lika ofta som Kuriren. Dock verkar de ju ha läst i den här tråden för de skrev det här inlägget nyligen: http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=3960609
Bra skrivet och kloka analyser, jag håller med överlag även om jag saknar lite tankar om backsidan som förmodligen inte är bättre än ifjol. Tror nog de kommer igång med skrivandet när säsongen börjar och tycker de brukar hålla en riktigt bra nivå på det som skrivs
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
När är det den dära "Hockey Bibeln" brukar komma ut i Aftonbladet? Inte överdrivet bra, brukar mest vara massa dåliga spekulationer, men det finns en del matnyttigt i den. Alltid lika kul att läsa den när Rosen var skribent fortfarande, han grymma tippningar av Luleå år efter år.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=640638
Våra framgångar uppmärksammas även på andra sidan atlanten
Av självaste NHL's officiella hemsida! Kul!
- Spoiler:
- Retooled Lulea undefeated in European Trophy play
Wednesday, 08.29.2012 / 11:50 AM / Across the Pond
By Bill Meltzer - NHL.com Correspondent
After a bittersweet 2011-12 that saw the team finish first during the Swedish Elite League regular season only to lose its first-round playoff series in five games, Lulea HF pledged to add a little more offensive punch without compromising its identity as a club that plays stifling defense. If the early results of the 2012 European Trophy tournament are any indication, coach Jonas Ronnqvist's club is off to solid start in making good on its promise.
Through five European Trophy round-robin games in the eight-team North Division, Lulea is 5-0-0, leading all teams in the tournament with 25 goals while yielding just eight. Coming off his best Elite League season to date, center Niklas Olausson ranks among the tourney's overall scoring leaders with seven points. Left wing Toni Koivisto, a one-time Florida Panthers draft pick entering his second season with Lulea, is tied for the tournament lead with five goals.
In their most recent game, the Bears had relatively little trouble dispatching Czech Extraliga club HC Plzen in a road match at the CEZ Arena in the Bohemian city. After a scoreless and evenly played first period, Lulea surged in the middle period and then added to its lead in the third period to cruise to a 4-1 victory.
Lulea HF's new captain Chris Abbott (left) has compiled six points in five 2012 European Trophy games. The Swedish team sports a perfect 5-0-0 record to date. (Getty Images)
High-scoring new recruit Linus Klasen scored a goal and an assist against Plzen, as did LHF's new team captain Chris Abbott. Veteran winger Karl Fabricius and former NHL defenseman Pavel Skrbek (a new arrival for the 2012-13 season) rounded out the scoring. Goaltender Johan Gustafsson, a Minnesota Wild prospect, turned back 25 of 26 shots.
Lulea's previous victories came at the expense of Czech Extraliga team HC Mountfield Ceske Budejovice (5-2 at Lulea's Coop Arena), Austria's Red Bull Salzburg (7-2 at Coop), Finland's Karpat Oulu (3-1 at Coop) and Czech Extraliga entry HC Kometa Brno (6-2 at Brno's Kajot Arena). The Bears will return to action on Thursday with a return match against Karpat in Oulu.
Lulea lived and died with its defense last season. The club allowed a mere 104 goals (nine fewer than the next-best team) during the 55-game regular season. The airtight defense enabled Ronnqvist's squad to finish first in the standings despite scoring just 2.32 goals per game.
But in its first-round playoff series, Lulea gave up 17 goals in losing to underdog AIK Stockholm in five games. The Bears scored 11 goals in the series, but six came in their opening-game victory. They scored only one goal over the series' final six periods.
As a result, Lulea's management saw the need to try to add some additional scoring the lineup during the offseason while trying to retain much of the core of two-way players who helped to forge its defense-first identity. The team also had to account for the loss of its captain, former Carolina Hurricanes defenseman Niclas Wallin, due to post-concussion issues. Doctors recommended retirement for the 37-year-old Wallin, who suited up in just 33 regular-season games but dressed in all five games of the AIK series. The team hopes that the offseason addition of Skrbek, the re-acquisition of veteran defensive defensemen Fredrik Svensson (whoplayed for AIK last season) and the experienced leadership of holdover veteran Jan Sandstrom will help to hold the blue line intact.
The somewhat surprising addition of the 26-year-old Klasen was Lulea's biggest move of the summer. Described by one NHL Western Conference scout as having "the skills of a poor man's Danny Briere," the diminutive Klasen has proven to be a highly productive scorer in Sweden and at the AHL level but sometimes gets overmatched defensively. Klasen, who averaged nearly a point per game for the AHL's Milwaukee Admirals and dressed in four NHL games in 2010-11, spent this past season with Malmo in Sweden's top minor league. He scored 20 goals and had 50 points in 51 games.
Klasen, 26, most recently played in Elitserien in 2009-10, where he piled up 51 points in 51 games for a poor Sodertalje SK team. A deft puckhandler, he is also adept at hiding out from the defense to emerge in the slot. Olausson led Lulea in scoring last season with 41 points; Simon Hjalmarsson (now with SEL rival Linkoping) topped the squad with 19 goals.
Apart from Klasen, Lulea also added a proven scorer in Finnish veteran Kim Hirschovits. The 30-year-old, who was drafted by but never played for the New York Rangers, is coming off a down season split between the KHL and Finland's SM-liiga but has been a reliable offensive producer for most of his career.
A more under-the-radar addition to the forward lineup: 26-year-old right wing Linus Persson. Although he has only played one game in the Elite League to date, Persson emerged as a top offensive performer at the minor-league level. Last season, Persson scored 19 goals and 51 points in 51 games for BIK Karlskroga. He has one goal in four European Trophy games to date.
Lulea has yet to play the second-place team in the North Division. Eisbaren Berlin of Germany's DEL is also undefeated to date with a 4-0-0 record. Lulea also has yet to play the DEL's Hamburg Freezers; the Bears will visit Hamburg on Sept. 8 for the front end of their home-and-home games. The first game against Eisbaren will not take place until Oct. 23, when Lulea's Bears play host to Berlin's Polar Bears.
Kul med uppmärksamhet i Nordamerika.
He, he Klasen "the skills of a poor man's Danny Briere".Salle skrev:http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=640638
- Spoiler:
Retooled Lulea undefeated in European Trophy play
Wednesday, 08.29.2012 / 11:50 AM / Across the Pond
By Bill Meltzer - NHL.com Correspondent
After a bittersweet 2011-12 that saw the team finish first during the Swedish Elite League regular season only to lose its first-round playoff series in five games, Lulea HF pledged to add a little more offensive punch without compromising its identity as a club that plays stifling defense. If the early results of the 2012 European Trophy tournament are any indication, coach Jonas Ronnqvist's club is off to solid start in making good on its promise.
Through five European Trophy round-robin games in the eight-team North Division, Lulea is 5-0-0, leading all teams in the tournament with 25 goals while yielding just eight. Coming off his best Elite League season to date, center Niklas Olausson ranks among the tourney's overall scoring leaders with seven points. Left wing Toni Koivisto, a one-time Florida Panthers draft pick entering his second season with Lulea, is tied for the tournament lead with five goals.
In their most recent game, the Bears had relatively little trouble dispatching Czech Extraliga club HC Plzen in a road match at the CEZ Arena in the Bohemian city. After a scoreless and evenly played first period, Lulea surged in the middle period and then added to its lead in the third period to cruise to a 4-1 victory.
Lulea HF's new captain Chris Abbott (left) has compiled six points in five 2012 European Trophy games. The Swedish team sports a perfect 5-0-0 record to date. (Getty Images)
High-scoring new recruit Linus Klasen scored a goal and an assist against Plzen, as did LHF's new team captain Chris Abbott. Veteran winger Karl Fabricius and former NHL defenseman Pavel Skrbek (a new arrival for the 2012-13 season) rounded out the scoring. Goaltender Johan Gustafsson, a Minnesota Wild prospect, turned back 25 of 26 shots.
Lulea's previous victories came at the expense of Czech Extraliga team HC Mountfield Ceske Budejovice (5-2 at Lulea's Coop Arena), Austria's Red Bull Salzburg (7-2 at Coop), Finland's Karpat Oulu (3-1 at Coop) and Czech Extraliga entry HC Kometa Brno (6-2 at Brno's Kajot Arena). The Bears will return to action on Thursday with a return match against Karpat in Oulu.
Lulea lived and died with its defense last season. The club allowed a mere 104 goals (nine fewer than the next-best team) during the 55-game regular season. The airtight defense enabled Ronnqvist's squad to finish first in the standings despite scoring just 2.32 goals per game.
But in its first-round playoff series, Lulea gave up 17 goals in losing to underdog AIK Stockholm in five games. The Bears scored 11 goals in the series, but six came in their opening-game victory. They scored only one goal over the series' final six periods.
As a result, Lulea's management saw the need to try to add some additional scoring the lineup during the offseason while trying to retain much of the core of two-way players who helped to forge its defense-first identity. The team also had to account for the loss of its captain, former Carolina Hurricanes defenseman Niclas Wallin, due to post-concussion issues. Doctors recommended retirement for the 37-year-old Wallin, who suited up in just 33 regular-season games but dressed in all five games of the AIK series. The team hopes that the offseason addition of Skrbek, the re-acquisition of veteran defensive defensemen Fredrik Svensson (whoplayed for AIK last season) and the experienced leadership of holdover veteran Jan Sandstrom will help to hold the blue line intact.
The somewhat surprising addition of the 26-year-old Klasen was Lulea's biggest move of the summer. Described by one NHL Western Conference scout as having "the skills of a poor man's Danny Briere," the diminutive Klasen has proven to be a highly productive scorer in Sweden and at the AHL level but sometimes gets overmatched defensively. Klasen, who averaged nearly a point per game for the AHL's Milwaukee Admirals and dressed in four NHL games in 2010-11, spent this past season with Malmo in Sweden's top minor league. He scored 20 goals and had 50 points in 51 games.
Klasen, 26, most recently played in Elitserien in 2009-10, where he piled up 51 points in 51 games for a poor Sodertalje SK team. A deft puckhandler, he is also adept at hiding out from the defense to emerge in the slot. Olausson led Lulea in scoring last season with 41 points; Simon Hjalmarsson (now with SEL rival Linkoping) topped the squad with 19 goals.
Apart from Klasen, Lulea also added a proven scorer in Finnish veteran Kim Hirschovits. The 30-year-old, who was drafted by but never played for the New York Rangers, is coming off a down season split between the KHL and Finland's SM-liiga but has been a reliable offensive producer for most of his career.
A more under-the-radar addition to the forward lineup: 26-year-old right wing Linus Persson. Although he has only played one game in the Elite League to date, Persson emerged as a top offensive performer at the minor-league level. Last season, Persson scored 19 goals and 51 points in 51 games for BIK Karlskroga. He has one goal in four European Trophy games to date.
Lulea has yet to play the second-place team in the North Division. Eisbaren Berlin of Germany's DEL is also undefeated to date with a 4-0-0 record. Lulea also has yet to play the DEL's Hamburg Freezers; the Bears will visit Hamburg on Sept. 8 for the front end of their home-and-home games. The first game against Eisbaren will not take place until Oct. 23, when Lulea's Bears play host to Berlin's Polar Bears.
Luleå hockey i media
Hehe tänkte på den kommentaren också.. Klockrent!
Ifjol tippade Ros att Luleå skulle hamna 6a i tabellen. Fniss
Across the pond!
Om att Luleå bl.a är obesegrade i ET efter 5 matcher
Om att Luleå bl.a är obesegrade i ET efter 5 matcher
Swhy- Antal inlägg : 141
Tydligen kommer Magnus Nyström att köra någon slags liveintervju med Klasen klockan 13 på lördag.
http://bloggar.expressen.se/nystrom/2012/08/vilken-succa/
Senast ändrad av Old Brooklyn den tor 30 aug 2012, 21:57, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : fel dag)
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Eeh..på min länk står det lördagOld Brooklyn skrev:Tydligen kommer Magnus Nyström att köra någon slags liveintervju med Klasen klockan 13 på söndag.
Snikne Ville skrev:Eeh..på min länk står det lördagOld Brooklyn skrev:Tydligen kommer Magnus Nyström att köra någon slags liveintervju med Klasen klockan 13 på söndag.
Ja, det blev fel (av mig). Ändrat nu.
Upptaktsträff nu på måndag. Går att ses på Canal+ (om det nu inte har hunnit bli Cmore ännu) eller på Hockeyligans Elitserien Play på nätet.
Brukar vara en hyfsat torr tillställning, men ifjol så piffades den till av dels Wikegård som lekte skjutjärnsreporter och dels Marcus Nilsson (DIF) som gav ett lätt lobotomerat intryck.
Brukar vara en hyfsat torr tillställning, men ifjol så piffades den till av dels Wikegård som lekte skjutjärnsreporter och dels Marcus Nilsson (DIF) som gav ett lätt lobotomerat intryck.
Inte så mycket LHF kanske, även om både Terva och Robban syns i klippet, men en hel del tankar om just elitserien, klubbarna och media.
http://www.hockeyligan.se/artikel/24804/
http://www.hockeyligan.se/artikel/24804/
Nyström på kvällsslaskan ska intervjua Klasen här kl 13.
http://www.expressen.se/sport/hockey/live/nystrom-liveintervjuar-klasen---start-kl-1300/
http://www.expressen.se/sport/hockey/live/nystrom-liveintervjuar-klasen---start-kl-1300/
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
det hade jag helt glömt. tack för påminnelsen
Wikegård går igenom Luleås nyförvärv (struntar i Persson) och dissar Hovet. Trevligt inlägg.
http://wikegard.hockeykanalen.se
http://wikegard.hockeykanalen.se
Klasen höll på LHF som barn "För björnen och Janne Mertzig som spelade här. Sen gillade jag Kucera. Det är lite typiskt och nu är jag här"
Aftonbladet har en omröstning om vilket lag man vill/inte vill ska vinna SM-guld. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15343771.ab
Kallepedal- Antal inlägg : 427
I omröstningen om vilket lag man inte vill ska vinna, leder Färjestad överlägset!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Jag kan inte tyda detta på annat sätt än att Steelneck tar över bloggen...
http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=3960609
Helt jävla fantastiskt underbart isåfall! Vi kommer att få en av Sveriges bästa hockeybloggare.
http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=3960609
Helt jävla fantastiskt underbart isåfall! Vi kommer att få en av Sveriges bästa hockeybloggare.
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/osten-bergstrom-tackar-skelleftea/
Redbear- Antal inlägg : 6780
Wikegård tror Luleå slutar 1:a.
http://wikegard.blogg.tv4.se (Vi börjar i toppen)
http://wikegard.blogg.tv4.se (Vi börjar i toppen)
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/article15352617.ab
Aftonblaskans "experter" uttalar sig. Har inte sett själv ännu.
Aftonblaskans "experter" uttalar sig. Har inte sett själv ännu.
Wennerholm tippar Luleå som segrare. Trevligt.
Konstigt att Niklas Holmgren inte fått något nytt jobb. Bästa kommentatorn
Johan__- Antal inlägg : 941
Johan__ skrev:Wennerholm tippar Luleå som segrare. Trevligt.
Det låter inte lovande, wennermög har ju aldrig rätt, men det är klart , även en blind höna o s v.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Wennerholm, Petter Rönnqvist och Wikegård tippar oss etta än så länge då.
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Luleå Hockey i Media 2011/2012
» Luleå Hockey i Media 2013/2014
» Luleå Hockey i Media 2016/2017
» Luleå Hockey i media 2021/2022
» Luleå Hockey i media 2018/2019
» Luleå Hockey i Media 2013/2014
» Luleå Hockey i Media 2016/2017
» Luleå Hockey i media 2021/2022
» Luleå Hockey i media 2018/2019