Luleå Hockey i Media 2014/2015
+66
Rikky
Kraftkung
GustenA
amarule
Mickeee
Vexet
ezz
KaptenBlodskelett
zamboni
LuleåWinston
Calle
Mange
johan74
Myrman
CKa
Qirren
Sir Prozac
Donowitz
BodenSwe
Dilox
Tigerman
NilsOskar
Hellcop
Puckad
Dentos
pingu
Pajala
NallePhu
Chris Hendrix
Beast.
Kallepedal
LubosC
Swhy
MickkeJ
Redbear
Micke80
storstruten
Grizzly
stormvägen
Tony Moore
Lars158
Lulefan
Diktatorn
Lasse Proppmätt
tibet
Rönken
JayDee
Respected Gentleman
Snikne Ville
Ivanhoe
Dalle
Helge
LulefanGBG
LHF96
Old Brooklyn
Kagen
Slapshot
Bamsefar
Lajon
Urken
Ingemar
hokkzorz
FruktHamster
Norlin
icemask
Admin
70 posters
Sida 10 av 11
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015
Redbear skrev:LuleåWinston skrev:Någon med Aftonbladet plus som kan klistra in?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20005171.ab?teaser=true
Jag hade för mig att någon hade klistrat in artikeln tidigare och så var det. Sidan 6 i tråden.
Tackar!
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Den här gillade jag: http://www.lhcidag.eu/darfor-respekterar-jag-lulea/
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Om det stämmer på var och en vete tusan, men det är åtminstone en gemensam nämnare mellan Rönken, Bulan och Fagervall. Är det något man förväntas av som spelare under dessa tre så är det att du åtminstone ska göra ditt jobb. Om du inte lyckas fullt ut med det du gör må vara hänt, men fuska tamejf-n inte!KaptenBlodskelett skrev:Den här gillade jag: http://www.lhcidag.eu/darfor-respekterar-jag-lulea/
Tigerman- Antal inlägg : 3431
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20511895.ab Tyvärr kan ajg bara hålla med. Får Luleå att se riktigt dåligt ut när sådant här händer. Fy fan.
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20511895.ab Tyvärr kan ajg bara hålla med. Får Luleå att se riktigt dåligt ut när sådant här händer. Fy fan.
Så är det. Det är dåligt och jag vill på intet sätt rättfärdiga det som gjordes, MEN.. Jag förstår frustrationen från de som gjorde det. Mediadrevet mot Luleå, DNs domar etc. Sedan sitter Wikegård och drar sig i snabeln till Frölunda under matchen och "oooo":ar varje gång Frölunda har pucken. Det är äckligt och blir verkligen en "in your face!"-, "rub it in"-grej som provocerar.
Hur långt ska man få provocera innan folk ledsnar?
Ja Wikegård satt faktiskt och runkade till Frölunda hela tiden igår. Blev själv jävulskt irriterad då han sa oooooo varje gång frölunda sköt skott på mål.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Skitsnack. Wiken runkade Luleå hejdlöst i match 3, han är och förblir en opportunist.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Ärligt talat skiter jag i vem han håller på. Vi som Luleå-fans borde ju vara vana vid att experterna inte direkt älskar oss. Så har det väl alltid varit. Men knappast så att de ändrar uppfattning av att få en petflaska på sig. Så. Jävla. Idiotiskt.
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:Ärligt talat skiter jag i vem han håller på. Vi som Luleå-fans borde ju vara vana vid att experterna inte direkt älskar oss. Så har det väl alltid varit. Men knappast så att de ändrar uppfattning av att få en petflaska på sig. Så. Jävla. Idiotiskt.
Nej, det lär de inte göra. Allt som händer är att övriga fans och klubben får skit för det.
Huruvida vikegård sitter o byter lag till höger o vänster är ointressant, vad som är mera påtagligt är cmore-studions påverkan på rättskipningen inom SHL i allmänhet och den här serien i synnerhet.
Det går inte att komma ifrån att situationsrum och DI har mer eller mindre gett påföljd utifrån hur cmore:s "experter" har värderat händelserna: När Cam får en huvudtackling så "är det inte farligt, heads-up, puckförare, skyll sig själv" från cmore-studion. resultat: ingen vidare påföljd. När Chris Abbott missar tacklingen på A.Johnson så är det" den fula bentacklingen, inte snyggt gjort, detta bör situationsrummet titta på" os v.
Den kopplingen är konsekvent genom serien och det är därför vikegård får saker kastade på sig. Naturligtvis ska ingen få ngt kastat på sig någonsin men det är kanske dags att separera cmores och situationsrummets fikapauser tillsammans.
Det går inte att komma ifrån att situationsrum och DI har mer eller mindre gett påföljd utifrån hur cmore:s "experter" har värderat händelserna: När Cam får en huvudtackling så "är det inte farligt, heads-up, puckförare, skyll sig själv" från cmore-studion. resultat: ingen vidare påföljd. När Chris Abbott missar tacklingen på A.Johnson så är det" den fula bentacklingen, inte snyggt gjort, detta bör situationsrummet titta på" os v.
Den kopplingen är konsekvent genom serien och det är därför vikegård får saker kastade på sig. Naturligtvis ska ingen få ngt kastat på sig någonsin men det är kanske dags att separera cmores och situationsrummets fikapauser tillsammans.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Wikegård har ju pratat bra om Luleå och i synnerhet Jocke hela säsongen. Att han sedan i slutspelet kör på det han tror vara bäst för produktion och sig själv är väl en annan femma.
Men jag väljer fortfarande hellre Oldeen och Johansson som kommentator och expert alla dagar i veckan. Speciellt Johansson är bättre än Wikegård, Wikegård kan lätt snurra in på att mest sitta och ooo:a som exempel
Men jag väljer fortfarande hellre Oldeen och Johansson som kommentator och expert alla dagar i veckan. Speciellt Johansson är bättre än Wikegård, Wikegård kan lätt snurra in på att mest sitta och ooo:a som exempel
Rönken- Antal inlägg : 17811
Oavsett Wikegård så är det åt h-vete att kasta saker. Full stop.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Oavsett Wikegård så är det åt h-vete att kasta saker. Full stop.
Precis.
Vad än man kan tycka om Cmore och TV-teamet så ska man fan inte kasta något varken på de som jobbar kring sporten eller på isen.
Vad har hänt med Lulefans på sista tiden? Avstängning från resten av slutspelet för människan som kastade upp flaskan på TV-teamet!
Norlin- Antal inlägg : 4515
Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
Hade förstått om osten gjort ett lag med bara legoknektar ala växjö på banan som vissa här förespråkar men nu är det ju massa spelare med lokalförankring i laget.
Häpnandsväckande minst sagt!
Består luleå mest av medgångsupportrar som efter förlust skiter i att stötta laget? Det verkar så. Nä förlusten igår får publiken ta på sig. Att inte hjälpa sitt lag i en match 6?! Skämmes!
Hade förstått om osten gjort ett lag med bara legoknektar ala växjö på banan som vissa här förespråkar men nu är det ju massa spelare med lokalförankring i laget.
Består luleå mest av medgångsupportrar som efter förlust skiter i att stötta laget? Det verkar så. Nä förlusten igår får publiken ta på sig. Att inte hjälpa sitt lag i en match 6?! Skämmes!
Mickeee- Antal inlägg : 910
Vad grundar du detta på?Mickeee skrev:Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
Snikne Ville skrev:Vad grundar du detta på?Mickeee skrev:Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
5699. Det räcker så
Mickeee skrev:Snikne Ville skrev:Vad grundar du detta på?Mickeee skrev:Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
5699. Det räcker så
Löning snart.
Inget nytt fenomen jfr tidigare. Gäller flera andra klubbar också.Mickeee skrev:Snikne Ville skrev:Vad grundar du detta på?Mickeee skrev:Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
5699. Det räcker så
Skäms idag för att vara lulefans. Nu måste luleFans och klackledarna ta itu med det där jävla inkastandet av saker !! Vi möter nog mycket förakt från övriga Sverige utan att vi behöver späda på det genom idiotiskt uppträdande. stäng av skyldiga ( nån måste ju veta vem7vilka de är) från matcherPuckad skrev:Oavsett Wikegård så är det åt h-vete att kasta saker. Full stop.
amarule- Antal inlägg : 1184
Snikne Ville skrev:Inget nytt fenomen jfr tidigare. Gäller flera andra klubbar också.Mickeee skrev:Snikne Ville skrev:Vad grundar du detta på?Mickeee skrev:Stora frågan är - varför bryr sig inte luleåborna om hockeylaget nåmer??
5699. Det räcker så
Det får vi se ikväll då det är två game 6!
Det värsta är ju att alla satt knäpptyst i två perioder. Gävle är ju bättre t.o.m
Slapshot skrev:Det värsta är ju att alla satt knäpptyst i två perioder. Gävle är ju bättre t.o.m
Då var det illa.
LHF har ingen bra image i Sverige. Detta är fan svinviktigt att jobba med. LHF skulle må extremt bra av en riktig mediaprofil som höll på LHF!
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:LHF har ingen bra image i Sverige. Detta är fan svinviktigt att jobba med. LHF skulle må extremt bra av en riktig mediaprofil som höll på LHF!
Det är ingen idé att lägga något större fokus på att försöka förbättra imagen. Det är som att pissa i motvind, så länge vi inte flyttar klubben till södra Sverige. Vi är från Norrland och kommer alltid vara utbölingar som inte hör hemma i den storstadscentrerade massmedian.
Vi är motståndare till deras lag och kommer så förbli -- oavsett om vi fixar världsfreden.
Frågan är vad som är sämre:
-Klappor som för ett jävla oväsen just nu i jönköping
-kyrkstämningen i coop där alla sitter som tända ljus
Mickeee skrev:Frågan är vad som är sämre:
Helt klart bättre stämning i Jönköping. Fullsatt som vanligt också.
Hörde Gry Forsell i radion imorse påväg till jobbet.. Vi har iallafall en i media som gillar vårt kära lag! Hon ville att Timell skulle skita i att läsa upp sporten och fokusera på musiken istället.
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Urken skrev:JoakimJ skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20511895.ab Tyvärr kan ajg bara hålla med. Får Luleå att se riktigt dåligt ut när sådant här händer. Fy fan.
Så är det. Det är dåligt och jag vill på intet sätt rättfärdiga det som gjordes, MEN.. Jag förstår frustrationen från de som gjorde det. Mediadrevet mot Luleå, DNs domar etc. Sedan sitter Wikegård och drar sig i snabeln till Frölunda under matchen och "oooo":ar varje gång Frölunda har pucken. Det är äckligt och blir verkligen en "in your face!"-, "rub it in"-grej som provocerar.
Hur långt ska man få provocera innan folk ledsnar?
Kan ju knappast någon på ståplats hört att Wikegård gjorde.
Det var nog Sanny som den där idioten ville åt för att han tyckte att Chris skulle rannsaka sig själv på sin blogg i Sexpressen.
Och tyvärr det är det sämsta som kunde hända Luleå fyfan vad jag äcklas av såna där svin samma med såna som kastar in saker på isen Toyne och hans vänner i klacken har en del att lära kanske dags att öka bevakningen eller göra som det var förr på hovet en gallerbur men då med okrossbart glas som dessutom har en studsande effekt då får dom stå där i buren och kasta hur mycket saker dom vill under matcherna.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Lägg ner så dåligt var inte, matchen var lite trög så det kanske inte var den där yttersta publikinsatsen. Men inte fan var det knäpptyst, var du verkligen där?Slapshot skrev:Det värsta är ju att alla satt knäpptyst i två perioder. Gävle är ju bättre t.o.m
Rikky- Antal inlägg : 1944
Vi kan väl kalla publiken avvaktande, sen brist på mål, tacklingar och fights så blir det inte bättre än sådär. Avvaktande som sagt.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Hela sittplats stod ju upp vid något tillfälle i matchen (inte vid nedsläpp, märk väl). Hur ofta brukar det hända i Gävle?
Inte samma tryck som mot DIF i match #7, men jag upplevde det som en rätt OK tillställning publikmässigt. Skulle nästan vilja säga det var bäst i år, möjligen undantaget någon av Skellefteå-matcherna.
Inte samma tryck som mot DIF i match #7, men jag upplevde det som en rätt OK tillställning publikmässigt. Skulle nästan vilja säga det var bäst i år, möjligen undantaget någon av Skellefteå-matcherna.
Jag var såklart oxå där o håller med de föregående. Verkar vara tv-tittargänget o de som läser Wikegårds fjanterier som lipar mest.
Tigerman skrev:Hela sittplats stod ju upp vid något tillfälle i matchen (inte vid nedsläpp, märk väl). Hur ofta brukar det hända i Gävle?
Verkar vara mycket skitsnack här från folk som sitter framför dumburken och drar slutsatser. Visst det var inte något vidare drag igår men hur var matchen då? En 0-0 match utan känslor är väl inte så jävla upphetsande va? Många var nog väldigt nervösa dessutom.
Stämningen som var mot DIF i match 7 är svårslaget.
LubosC- Antal inlägg : 472
Ni har så rätt! Man ska fan inte gnälla om man inte va på plats själv och vet hur de var. Genom tvn får man inte en rättvis bild. Ber om ursäkt! Men till semin tar man ledigvecka och åker upp! Då vore de väl fn om vi inte fyller hallen till bredden varje match
Rikky skrev:Lägg ner så dåligt var inte, matchen var lite trög så det kanske inte var den där yttersta publikinsatsen. Men inte fan var det knäpptyst, var du verkligen där?Slapshot skrev:Det värsta är ju att alla satt knäpptyst i två perioder. Gävle är ju bättre t.o.m
Knäpptyst är det svårt att vara, det är ju hockey som spelas men inte var det så livat! Har sett grundseriematcher där publiken låtit mer! Klacken körde ju på som vanligt men sittplats var då inte speciellt aktiva.
Tomas Ros:
Vilket slutspelslag skulle du helst vilja spela i? Varför?
– Luleå. Då slipper jag höra det där oerhört jobbiga ljudet från klappor när jag är "på jobbet". Undrar om Arbetsmiljöverket har godkänt klapp-ljudet? Kan inte vara bra för kropp och själ.
Vilket slutspelslag skulle du helst vilja spela i? Varför?
– Luleå. Då slipper jag höra det där oerhört jobbiga ljudet från klappor när jag är "på jobbet". Undrar om Arbetsmiljöverket har godkänt klapp-ljudet? Kan inte vara bra för kropp och själ.
Lätt en topp 5 av sittplats , troligtvis högre än så. Och denna sässe har jag sett ALLT på plats, med undantag för någon enstaka match i CHL.Slapshot skrev:Rikky skrev:Lägg ner så dåligt var inte, matchen var lite trög så det kanske inte var den där yttersta publikinsatsen. Men inte fan var det knäpptyst, var du verkligen där?Slapshot skrev:Det värsta är ju att alla satt knäpptyst i två perioder. Gävle är ju bättre t.o.m
Knäpptyst är det svårt att vara, det är ju hockey som spelas men inte var det så livat! Har sett grundseriematcher där publiken låtit mer! Klacken körde ju på som vanligt men sittplats var då inte speciellt aktiva.
Nu var jag inte på plats och såg den senaste matchen. Men med tanke på att cmores experter har framstått som både döva och blinda på samma gång i detta slutspel så tänker jag då inte lita på deras omdöme om hur bra Luleåpubliken var.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
http://www.luleahockey.se/blog/17/2015/03/guldresan-har-redan-borjat/918
"Våra fyra fantastiska tränare fortsätter i Luleå Hockey och är fullt fokuserade på framtida framgångar. Laget är också till stora delar klart för nästa säsong. Luleå Hockey har byggt årets lag för att säkra att vi kan utmana för ett guld. Nu tar vi nästa steg!"
Hm?
"Våra fyra fantastiska tränare fortsätter i Luleå Hockey och är fullt fokuserade på framtida framgångar. Laget är också till stora delar klart för nästa säsong. Luleå Hockey har byggt årets lag för att säkra att vi kan utmana för ett guld. Nu tar vi nästa steg!"
Hm?
Såg det där. Kan ju även betyda att det inte händer särskilt mycket med laget.Urken skrev:http://www.luleahockey.se/blog/17/2015/03/guldresan-har-redan-borjat/918
Hm?
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Toyne Ringwald, Luleå Fans är gäst hos Garpen & Jacob i NordicBets Hockeypodd med snack om Luleå Hockey. http://sports.nordicbet.com/sv/podcast-garpen-jacob-analyserar-lulea-hockey/
Håkansson i NSD vill ha debatt!!
Lär bli ganska många inlägg!!
Frågan han missade var hur mycket satsar kommunen egentligen på LHF vs Kulturen
Vill minnas att kulturens hus alltid gått minus
Min följdfråga blir fråga en sörlänning vad han/hon känner till om staden Luleå och vad han/hon känner till om Umeå
Så blir nog svaret Luleå Hockey och kanske Umeå Universitet men just Universitetet är mera osäkert kort beroende på hur gammal människan är.
Är han/hon ganska gammal är det osäkert att denne känner till Universitetet vad vet man då om Umeå?
Ingenting troligen och då blir svaret "det ligger i norrland tror jag?"
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/hur-viktig-ar-hockeyn-9173715.aspx
Lär bli ganska många inlägg!!
Frågan han missade var hur mycket satsar kommunen egentligen på LHF vs Kulturen
Vill minnas att kulturens hus alltid gått minus
Min följdfråga blir fråga en sörlänning vad han/hon känner till om staden Luleå och vad han/hon känner till om Umeå
Så blir nog svaret Luleå Hockey och kanske Umeå Universitet men just Universitetet är mera osäkert kort beroende på hur gammal människan är.
Är han/hon ganska gammal är det osäkert att denne känner till Universitetet vad vet man då om Umeå?
Ingenting troligen och då blir svaret "det ligger i norrland tror jag?"
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/hur-viktig-ar-hockeyn-9173715.aspx
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/hockeystudion/article72143.ab
"Ostens kryphål".. Är de dumma på riktigt? (Kommer efter klippet med Radulov)
"Ostens kryphål".. Är de dumma på riktigt? (Kommer efter klippet med Radulov)
Bra synpunkter på plastklapporna dessförinnan.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12314
Blev nästan rörd då jag såg Torontos fina gest mot en pojke som hade vad vi i Sverige kallar "Min stora dag". Ett 1-dags kontrakt med sin stora favoritklubb Toronto Maple Leafs, en plats in omklädningsrummet och det traditionsenliga pucksläppet med kaptenerna.
Sånt tycker jag vi ska hylla mer i Sverige, unga barn som inte kan fullfölja sin dröm att kanske bli hockeyspelare p.g.a diverse sjukdomar.
http://www.hockeysverige.se/2015/03/29/video-torontos-fantastiska-gest-har-far-sjuke-pojken-slappa-pucken/
Nu kanske inte detta är Luleå i media men man får nog ganska bra vy i övriga Sverige om man börjar med detta..
Sånt tycker jag vi ska hylla mer i Sverige, unga barn som inte kan fullfölja sin dröm att kanske bli hockeyspelare p.g.a diverse sjukdomar.
http://www.hockeysverige.se/2015/03/29/video-torontos-fantastiska-gest-har-far-sjuke-pojken-slappa-pucken/
Nu kanske inte detta är Luleå i media men man får nog ganska bra vy i övriga Sverige om man börjar med detta..
Kraftkung skrev:Blev nästan rörd då jag såg Torontos fina gest mot en pojke som hade vad vi i Sverige kallar "Min stora dag". Ett 1-dags kontrakt med sin stora favoritklubb Toronto Maple Leafs, en plats in omklädningsrummet och det traditionsenliga pucksläppet med kaptenerna.
Fantastiskt!
Håller med dig, VI borde bli dom första i Sverige för liknande scenario.
Ge dom tid och uppmärksamhet
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Sunderby Sjukhus borde ju vilja vara med på något sådant, att barnen får en dag som "spelare" hos Luleå Hockey. Om man bortser från det glädjande med ett barn som får den glädjen så ses vi ju kanske som "mänskligare" i övriga Sverige, just nu känns det som att vi är hela Sveriges busar..
Mycket som är bättre over there. Riktigt fint gjort! Luleå borde kunna göra nåt sånt också.
+1 på det. Det kostar så lite men ger så mycket.Kraftkung skrev:Blev nästan rörd då jag såg Torontos fina gest mot en pojke som hade vad vi i Sverige kallar "Min stora dag". Ett 1-dags kontrakt med sin stora favoritklubb Toronto Maple Leafs, en plats in omklädningsrummet och det traditionsenliga pucksläppet med kaptenerna.
Bara skicka in ett förslag till Stefan Enbom.
Kraftkung skrev:Sunderby Sjukhus borde ju vilja vara med på något sådant, att barnen får en dag som "spelare" hos Luleå Hockey. Om man bortser från det glädjande med ett barn som får den glädjen så ses vi ju kanske som "mänskligare" i övriga Sverige, just nu känns det som att vi är hela Sveriges busar..
Bra idé. Men förhoppningsvis gör Luleå det över medmänsklighet och inte cynisk PR. Iof finns det väl inget som säger att man inte kan kombinera de två?
Sedan är det ju snarare något positivt att Luleå ses som busar. Vi konkurrerar om medieutrymme och sponsorer med dussintals hockeyklubbar i Sverige och NHL, landslag, fotbollsklubbar, andra lag- och individuella idrotter. Det finns hundratals andra aktörer man kan sponsra eller skriva om. Jag vill hävda att all exponering är bra, så tillvida att det inte innefattar något riktigt politiskt inkorrekt. Men lite käbbel och stormar är något positivt.
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Luleå Hockey i Media 2013/2014
» Luleå Hockey i Media 2015/2016
» Luleå Hockey i Media 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2016/2017
» Luleå Hockey i media 2021/2022
» Luleå Hockey i Media 2015/2016
» Luleå Hockey i Media 2012/2013
» Luleå Hockey i Media 2016/2017
» Luleå Hockey i media 2021/2022