Luleå Hockey i Media 2014/2015

+66
Rikky
Kraftkung
GustenA
amarule
Mickeee
Vexet
ezz
KaptenBlodskelett
zamboni
LuleåWinston
Calle
Mange
johan74
Myrman
CKa
Qirren
Sir Prozac
Donowitz
BodenSwe
Dilox
Tigerman
NilsOskar
Hellcop
Puckad
Dentos
pingu
Pajala
NallePhu
Chris Hendrix
Beast.
Kallepedal
LubosC
Swhy
MickkeJ
Redbear
Micke80
storstruten
Grizzly
stormvägen
Tony Moore
Lars158
Lulefan
Diktatorn
Lasse Proppmätt
tibet
Rönken
JayDee
Respected Gentleman
Snikne Ville
Ivanhoe
Dalle
Helge
LulefanGBG
LHF96
Old Brooklyn
Kagen
Slapshot
Bamsefar
Lajon
Urken
Ingemar
hokkzorz
FruktHamster
Norlin
icemask
Admin
70 posters

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 01 dec 2014, 16:50

Pajala skrev:
Beast. skrev:Ja nu verkar Osten har vaknat ur sin dröm och säger att det är "skarpt läge" för Luleå Hockey. Hallelujah...

http://www.nsd.se/sport/luleas-hockeys-sportchef-laget-ar-jatteskarpt-8916410.aspx?shareID=WmJHeVFFS2diMzN1TWFTbzhoSjJDZEhCYVJrYmtRZ0dNdk4wTFRiWkhWUT01

Osten har iaf rätt angående att en enda person inte gör skillnaden för att vända denna nedgång, jag undrar just om det
faktiskt bara är så enkelt att vi är totalt kass i år, kanske sämsta laget i SHL.

Rögle skapade ihop 46 poäng under 2012-2013
Aik fick väl ihop 55 poäng under 2013-2014

Dom åkte som bekant ut ur SHL, jag undrar just hur dom försökte lösa sina problem under
pågående säsong ? eller körde dom bara på och hoppades på det bästa ?

Om Luleå väljer det senare alternativet så är det nog god natt SHL och välkommen HA.

Vad finns det för altenativ kvar då ? osten säger att det inte ska värvas någon ny, fast jag tror iaf malte
kan bli aktuell fast han är som sagt inte räddaren i nöden, nä jag tror faktiskt att Fagervall får lämna tränarposten,
som vi alla vet idag så funkar inte hans spelsystem med den mediokra trupp som Luleå har, före jul så är
det nog game over ... kanske tidigare också.

Tillbaka med defensivt tänk (tråk-hockey enligt resten av Sverige) och börja om på nytt, då lär vi ha kvar
Luleå Hockey i SHL till nästa säsong också.

Spelar vi offensiv hockey nu?

Tycker mest vi är tillbakatryckta i egen zon förutom i vissa perioder i matcherna när andra laget blivit försiktigare efter dom obligatoriska baklängesmålen vi skänker bort i början av varje match..

Och råkar vi komma ur egen zon har vi ingen kraft att anfalla och även om vi har det så händer ju ingenting i anfallszonen ändå vissa "hypar" Cehlarik men allvarligt skapar han något?

En del andra tycker Bryggman ska in i laget kan ju tillföra en del men i det långa loppet?

Sylvegård? viss potensial men ingen målskytt.

Bara inse att våra bästa anfallsvapen är backarna Janne & Näkyvä samt F-kedjan som ju gör poäng var tredje match kanske..

Man behöver inte spela defensivt bara för att man spelar enkelt i egen zon vi behöver inte vara nån Saik kopia andra lag har ju inte tagit efter deras spel förutom Frölunda men då har ju Rönnkvist fått med sig alla j-landslagspelare han ville och fått behålla dom som fanns kvar..

Då är det ju lätt att spela sådan ishockey med ett gäng brunkrare blir det svårare att spela sådan ishockey

Men det betyder inte att man ska vara defensiv.

Man kan spela på gammal hederlig NHL maner rakt på mål inga krusiduller inte 17 passningar innan man kommer till skott på mål eller ur egen zon utan 1-4 pass max sen är man på mål..

Problemet med det är att ES idag är så defensiv i sig så det kräver snabba byten och stenhård backchecking.

Tror publiken skulle gilla det bättre än dagens hönsgård.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar mån 01 dec 2014, 17:18

Cehlarik har 12 P på en snittid om 11:08 minuter, tyder väl snarast på att vi inte utnyttjar den kapaciteten tillräckligt.

För övrigt så har det offensiva spelet kraschat i samma takt som försvaret så oavsett vilket så behövs det nog mer en ny röst i båset än ett dussin nya spelare som ska höra på samma röst.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Pajala mån 01 dec 2014, 19:02

Bamsefar skrev:Cehlarik har 12 P på en snittid om 11:08 minuter, tyder väl snarast på att vi inte utnyttjar den kapaciteten tillräckligt.

För övrigt så har det offensiva spelet kraschat i samma takt som försvaret så oavsett vilket så behövs det nog mer en ny röst i båset än ett dussin nya spelare som ska höra på samma röst.

Visst ... vi är inte vassa framåt, det är ju ett annat problem hur Luleås fowards lyckat bränna sina lägen gång på gång, att fjärde linan är bäst i Luleå bevisar väl bara hur dåliga dom andra kedjorna är, Foppa, Fogge och Fabbe gör väl 3 mål under 10 omgångar, dom är mera brunkare som inte ska stå för målproduktionen i Luleå, dom gör sitt jobb jävligt bra men dom 3 andra kedjorna är totalt under isen.

Huvudsaken till problemen är ju givetvis backarna, deras uppspel funkar inte för fem öre, 9 av 10 passningar går helt fel eller till en motståndare, det har väl alltid sett ut som fan i försvaret även under dom matcherna forwards lyckades trycka dit ett par puckar i början av serien, och Fagervall verkar INTE vara rätt person för att försöka fixa det, det verkar som han inte förstår att man bygger framgång via ett bra försvar, så jag tror också att det enda rätta är att osten letar efter en ny tränare annars lär vi stå kvar på 31 poäng vid jul.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18788

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 01 dec 2014, 21:31

Rönnberg heter tränaren i Frölunda inte Rönnkvist Smile

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 01 dec 2014, 21:39

Bamsefar skrev:Cehlarik har 12 P på en snittid om 11:08 minuter, tyder väl snarast på att vi inte utnyttjar den kapaciteten tillräckligt.

Men frågan kvarstår vad gör han under dessa 11 min hur mycket behöver han 17 min så då ska han inte gör mycket på 11 min och sen briljera dom andra 6 min?

Speciellt när hans hemjobb är ganska så uselt liksom Walle & Zaars som spelar 4 min mer men dom har ju fått chans i varenda PP sedan första träningsmatchen så det drar upp deras snitt en del..
En sån som Foppa snittar 2 min mer än Cehlarik då spelar han BP
samma med Fabbe Granis alla kring 15 min Fabbe så lite som 13 trotsa BP spel finns ingen forward som snittar 17 mer än Chris..

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 01 dec 2014, 23:24

Pelle i NSD har sagt sitt jag vet inte vad som står i pappers läser den bara ibland men jag känner inte allls igen hans gång på gång
faktum är att jag inte sett han skriva det han säger om Abbotts eller något av det andra heller en enda gång
Det står i.a.f inte på web versionen den läser jag hela tiden

kanske dags att lägga pennan på hyllan mr krönikör??

Inte många rätt där inte..

han var ju en av dom som drog igång hatkampanjen mot Rönken tillsammans med LG Niemi
Nu fick ni det ni förtjänade se ert misstag man kan bara gratta Saik som har tidningsskrivare som håller på sitt lag oavsett även om dom har galningen Fahlman (vilket jag tror dom inte vill kännas vid men håller märkbart tyst om det gör ledningen i Saik) så viker deras krönikörer bloggare tv-media mm aldrig från sitt lag likt våra gör här ses det nästan som en merit att granska laget att kritisera det om så det gäller vilka susp laget bär..
kan ju vara kvinnofientligt eller nåt annat mysko?

Hoppas på nya personer snart när Håkansson var ansvarig på NSD var det ok men nu?

http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/little-shop-of-horrors/?blog=7127235&entry=8919682

Senast ändrad av Lasse Proppmätt den mån 01 dec 2014, 23:34, ändrad totalt 1 gång

Lasse Proppmätt

Inlägg av Bamsefar mån 01 dec 2014, 23:31

Lasse Proppmätt skrev:

Men frågan kvarstår vad gör han under dessa 11 min hur mycket behöver han 17 min så då ska han inte gör mycket på 11 min och sen briljera dom andra 6 min?

Speciellt när hans hemjobb är ganska så uselt liksom Walle & Zaars som spelar 4 min mer men dom har ju fått chans i varenda PP sedan första träningsmatchen så det drar upp deras snitt en del..
samma med Fabbe Granis alla kring 15 min Fabbe så lite som 13 trotsa BP spel finns ingen forward som snittar 17 mer än Chris..

Uppriktigt, har du sett Cehlarik spela? han är den klart smartaste spelaren i Luleå, nej, han "brunkar" inte runt utan spelar mycket effektivt. Sätter upp sina medspelare som tyvärr inte alltid förstår intentionerna. Oavsett så skulle Cehlarik och för övrigt de flesta andra behöva lite lugn och ro för att kunna spela ihop sig istället för att byta uppställning i varje byte stort sett.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Urken mån 01 dec 2014, 23:37

Bamsefar skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Uppriktigt, har du sett Cehlarik spela? han är den klart smartaste spelaren i Luleå, nej, han "brunkar" inte runt utan spelar mycket effektivt. Sätter upp sina medspelare som tyvärr inte alltid förstår intentionerna. Oavsett så skulle Cehlarik och för övrigt de flesta andra behöva lite lugn och ro för att kunna spela ihop sig istället för att byta uppställning i varje byte stort sett.

Amen!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 01 dec 2014, 23:43

Bamsefar skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Klart jag har massor av gånger
Och det händer ingenting numera han hade en peak när han gjorde poäng 7 matcher på raken.
Men sen så dalade han visst han är ung och det går i vågor men man ska inte hypa han som vissa gör och tror att han ska frälsa detta lag om han får 5 min mer
Minsta lilla snesteg han gör verkar ta hårt på hans psyke se på hans ansikte när han gjort en groda så får du se.
Sen om han gör det igen då är hela matchen körd..
Skör grabb verkar det vara inge jävlar anama i han.

Lasse Proppmätt

Inlägg av Tony Moore ons 03 dec 2014, 15:10

Osten och Fagervall utfrågas live just nu på kuriren.nu    http://kuriren.nu/sport/kuriren-live-utfragning-av-fagervall-och-osten-7991231.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8038

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av FruktHamster ons 03 dec 2014, 15:59

Kom in lagom till "Då tackar vi för oss och på återseende"..

Sades något av värde?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av pingu ons 03 dec 2014, 16:01

Ja berätta någon?
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Dalle ons 03 dec 2014, 21:01

FruktHamster skrev:Kom in lagom till "Då tackar vi för oss och på återseende"..

Sades något av värde?

Osten säger att han arbetar efter en långsiktig strategiplan som sträcker sig till år 2020. Han konstaterar samtidigt att vi lever här och nu och att det handlar om att optimera nuläget också och prestera bra matcher idag.

Osten påpekar att han har vissa saker att förhålla sig till i sitt arbete så att det inte blir alltför stora avvikelser från den långsiktiga strategiplanen som klubben antagit. Den fastställda långsiktiga strategiplanen verkar ha sex arbetsområden där Osten ger exempel på ungdomsverksamheten. Ambitionen är att man ska ha landets bästa ungdomsverksamhet och att man därmed producerar egna spelare bl.a. Strategiplanen ska vara en kompass under de kommande sex åren.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449

Inlägg av Rönken ons 03 dec 2014, 21:24

Dalle skrev:

Sades något av värde?

Osten säger att han arbetar efter en långsiktig strategiplan som sträcker sig till år 2020. Han konstaterar samtidigt att vi lever här och nu och att det handlar om att optimera nuläget också och prestera bra matcher idag.

Osten påpekar att han har vissa saker att förhålla sig till i sitt arbete så att det inte blir alltför stora avvikelser från den långsiktiga strategiplanen som klubben antagit. Den fastställda långsiktiga strategiplanen verkar ha sex arbetsområden där Osten ger exempel på ungdomsverksamheten. Ambitionen är att man ska ha landets bästa ungdomsverksamhet och att man därmed producerar egna spelare bl.a. Strategiplanen ska vara en kompass under de kommande sex åren.

Låter som en plan det, sen om man lyckas med att få bästa ungdomsverksamheten återstår väl att se. Fast tycker fortfarande att man inför säsongen skulle varit lite mer nyktra i synen på vad man har för mål kontra vilka spelare som plockades in.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av stormvägen ons 03 dec 2014, 21:51

Rönken skrev:
Dalle skrev:

Sades något av värde?

Låter som en plan det, sen om man lyckas med att få bästa ungdomsverksamheten återstår väl att se. Fast tycker fortfarande att man inför säsongen skulle varit lite mer nyktra i synen på vad man har för mål kontra vilka spelare som plockades in.
http://mobil.kuriren.nu/nyheter/se_lulea_hockey-utfragningen_har/7992108

stormvägen

Antal inlägg : 3073

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 04 dec 2014, 04:07

Rönken skrev:
Dalle skrev:

Sades något av värde?

Håller med och sagt att det är viktigt att ni har tålamod det här kommer att ta tid sen skulle inte Fagervall ha introducerat den hockeyn i A-laget redan denna säsong utan väntat till nästa kanske J-lagen spelar visst till 99% likadant då är det heller inga problem att gå in i A.laget och leverera men eftersom dom som var med FÖRR och framför allt inte våra nyförvärv spelat så tidigare varför börja med det nya spelet i år?..

Lasse Proppmätt

Inlägg av Ingemar tor 04 dec 2014, 18:25

Länk till nån sorts sammanfattning av frågestunden, för andra som liksom jag missa live-sändningen:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?clip=7994704
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 05 dec 2014, 11:17

Två olika analyser av landets ledande???? experter

Vem kan LHF bäst?

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mattias-ek/ek-luleas-lagbygge-ar-bitvis-ett-fuskjobb/

Och AB:s Wennerholm nämner detta

Luleå fick äntligen slut på blödningen efter sex raka nollpoängare. Ett enda mål räckte mot topplaget Frölunda och Per Ledin blev stor hjälte som ensam målskytt.
Vänder det för Luleå nu?
Jag vet ärligt talat inte. Men vad jag vet är att de är alldeles för bra för att ligga där de ligger.

Lasse Proppmätt

Inlägg av hokkzorz fre 05 dec 2014, 14:46

Ek försöker ju bara hetsa fram en storvärvning så han skall få ngt nytt att skriva om.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 08 dec 2014, 11:06

Pelle Pelle Pelle

http://www.nsd.se/sport/johansson-lulea-verkar-ha-hittat-sin-ratta-identitet-8932908.aspx

Du glömde en viktig detalj att det är främst DU & L-G Niemi och några andra journalister som hejat igång den där kampanjen om att vi ska spela som Saik HV Frölunda m.fl

Jag sagt att vi ska spela enkelt hela säsongen framförallt i försvarszonen sarg ut mm man såg ganska snabbt att insticket inte funkade eller passningspelet mellan backarna och egentligen va fan är det för fjantar som tycker att vi ska spela snyggt ut ur egen zon?

Ser 1000 ggr hellre ett snyggt anfalsspel än ett snyggt uppspel 2-3 pass ut ur zon MAX

Det är väl inte konståkning eller någon annan bedömnings sport vi håller på med vi ska göra fler mål än motståndaren och vinna matcher PUNKT!!

Har man inte 8-10 st lirare i laget så kan man inte lira som att vi har det det fattar ju vem som helst..

Visst vi kan ändra identitet men då måste man ha materialet för det också och då krävs en MYCKET större börs än nu..

Ska vi skattefuska som på 90-talet för att locka hit lirare som Kucera Nieminen Klasen m.fl?

Nä såklart inte istället får vi försöka utbilda dom själva och locka hit dom i UNGA år = Tim Söderlund,Isac Lundeström,Kukan,Cehlarik m.fl men då måste vi också ha tålamod med förändringsprocessen..

Tills vidare ska A-laget spela enkelt utan krusiduller och J-lagen träna på det kreativa om vi ska förändra sen inom kanske 2-4 år är vi mogen att spela på¨det "nya" sättet.

Lasse Proppmätt

Inlägg av LulefanGBG mån 08 dec 2014, 15:20

Precis. Rom byggdes inte på en dag. Däremot föll det samman ganska snabbt...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Lars158 ons 10 dec 2014, 23:39

Först idag Wallin och Holmström mött LHF`s lag.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/holmstrom-om-framtiden-i-lhf-8009008.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 11 dec 2014, 08:58

Lars158 skrev:Först idag Wallin och Holmström mött LHF`s lag.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/holmstrom-om-framtiden-i-lhf-8009008.aspx

Båda är ju pojkhockeytränare och numera också heltiddsföräldrar det är nog mycket tidskrävande var nog svårt att få in en träff med LHF i kalandern tidigare..

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lulefan tor 11 dec 2014, 09:02

Fast om det nu var så svårt att få in en enda träff med laget, på en månad, hur ofta är det tänkt att de ska vara tillgänliga egentligen? En dag i månaden? Känns ju inte direkt som något som kommer hjälpa särskilt mycket. Känns som mycket snack och lite verkstad om jag ska vara ärlig, åtminstone utåt sett.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Snikne Ville tor 11 dec 2014, 11:27

http://www.hockeysverige.se/valentina/2014/12/11/lucka-11-julhalsning-fran-luleas-alldeles-egen-tomte/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6525

Inlägg av LubosC tor 11 dec 2014, 11:29

Läste någon artikel här i veckan om att Holmström hade köpt ett bygg och montage företag här i Piteå. Minns inte riktigt var jag läste det, möjligtvis i PTs pappersupplaga. Men förmodligen kommer det ta upp ganska mycket tid för Holmström också. Han skulle tydligen vara väldigt involverad i det sa han, mycket pappersarbete som skulle läras och även på golvet skulle han lära sig mycket. Var en bild på honom med snickarbyxor Smile
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 472

Inlägg av Lars158 tor 11 dec 2014, 16:11

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20005171.ab?teaser=true

Luleås hemligheter: ”Många yra höns...”
Bakom kulisserna – avslöjanden om alla spelarna i Luleå

LULEÅ. Han är assisterande lagkapten – och har 14 säsonger i klubben.
Nu tar backveteranen Janne Sandström med Sportbladet in bakom kulisserna i Luleå Hockeys omklädningsrum.
– Vi har ganska många yra höns, säger han.
När Sportbladet besöker Luleå Hockeys förmiddagsträning är stämningen på topp. Den kritiserade stjärnan Stephen Dixon avgör en tre mot tre-övning som avslutar träningen - och spelarna firar precis som om man hade vunnit SM-guld. Bara några dagar sedan får den tidigare nämnda Dixon lämna klubben.
Ingen hade kunnat ana att Luleå då var inne i sin största kris på väldigt länge. Sex raka förluster i SHL. Men stämningen var ändå på topp. Den assisterande lagkaptenen Janne Sandström förklarar varför.
– Vi är ett gäng ganska glada typer i vårt lag. Det är några som kanske är lite sura (skratt). Men jag tycker att vi har en väldigt bra stämning och högt i tak, säger Janne Sandström.
”Ganska många yra höns”
Sandström själv tillhör det lite äldre och mer rutinerade gardet av Luleå Hockey. Det har bytts ut en del spelare från fjolårssäsongen – och in har kommit ett gäng ungtuppar. Daniel Zaar, Emil Sylvegård och Kristian Näkvyä för att nämna några. Det innebär att ordningsmän som Janne Sandström får tar lite större ansvar i omklädningsrummet.
– Vi har ganska många yra höns i laget. Per Ledin är väl en av killarna som är ganska snabb att säga till ungtupparna när de inte sköter sig som de ska i omklädningsrummet (skratt), säger Sandström.
Max Wiik

SÅ ÄR ALLA SPELARNA I LULEÅ
Daniel Larsson
”En typisk målvakt. Ofta ganska trött. Han är ofta nyvaken”
Joel Lassinantti
”Tvärtom från Daniel. Han är alltid pigg och glad. Jag tror aldrig att jag har sett honom sur”
Dean Kukan
”Tystlåten kille som bara sitter och flinar egentligen. Han säger inte så mycket”
Marcus Oskarsson
”Han får ta ganska mycket skit eftersom han är uppväxt här och är en av de yngre förmågorna. Allt som är fel i omklädningsrummet skylls på Oskarsson”
Marcus Fagerudd
”Också en av de här yngre killarna. Alltid glad han med. Han säger inte så mycket heller. Men kanske inte lika lite som Dean för han säger ju fan ingenting”
Christian Jaros
”En framtida storback. Han behärskar inte språket så bra ännu men han försöker och är fantastiskt ödmjuk”
Per Savilahti-Nagander
”Jag sitter bredvid honom. Han är lite yr. Jag får ofta städa upp grejerna från hans plats. Han kommer säkert att neka till det. Men så är det. Han är lite som björnen Baloo”
Jan Sandström
”Jag är ganska slarvig i omklädningsrummet och sprider grejer omkring mig. Men jag kan också det mesta när det gäller det mesta. På ett bra sätt”
Andreas Hjelm
”En halvbitter snubbe. Man kan tro att han är äldre än vad han är på grund av sin bitterhet. Men han har alltid glimten i ögat”
Robin Jonsson
”Där har du en till björnen Baloo. Han är en av papporna i laget som håller koll på de yngre och lite mer yra ungtupparna”
Kristian Näkyvä
”En liten spillevink. Han är en fantastiskt rolig kille. Han är riktigt duktig på svenska. Han pratar det sällan - men när han väl gör det så är det alltid något kul han har att säga”
Johan Forsberg
”Där har du lagets sociala medier-prins kan man väl säga. Han har aldrig mer än en halv meter till telefonen. Konstant uppdaterad”
Stephen Dixon (har lämnat klubben)
”En fantastiskt rolig och skön kille med ganska avslappnad attityd till livet. Han skulle kunna bli komiker tror jag”
Daniel Mannberg
”Där finns det mycket man skulle vilja säga (skratt). En av de yra ungtupparna som man får hålla koll på. Han har inte så jättebra koll på när bussar går, var vi ska och sådana saker. Han får man hålla reda på”
Emil Sylvegård
”Han är ny för i år men har kommit in fantastiskt bra i gruppen. Stor, snäll och ändå en hård jävel”
Lucas Wallmark
”Han har tyvärr en del ansvar i omklädningsrummet. Att bastun ska vara på och sådana grejer. Jag tror inte att han har lyckats pricka in det en enda gång än så länge”
Cam Abbott
”Han har koll på det mesta och är väldigt intelligent. Han verkar ha lätt för att nörda in sig på grejer. Han och Chris byggde ju ett flygplan under några somrar med deras farfar. Det gör man inte bara sådär”
Chris Abbott
”Grymt smart, allmänbildad, väluppfostrad och bra på det mesta. Det är lite samma som Cam i princip”
Peter Cehlarik
”Han har ändå rätt bra koll för att vara en av de här yngre killarna. Han gör ändå vad han ska i omklädningsrummet. Oftast. Ganska tystlåten kille som har börjat ta för sig mer och mer”
Daniel Zaar
”Det är en ny kille som har smält in jättebra i laget. Ödmjuk och kan bli hur bra som helst. Han är också filmansvarig på resorna och han har inte prickat rätt en enda resa än så länge. Det har bara blivit dåliga filmer tyvärr”
Jonathan Granström
”Där har du lagets jägare. Så fort han får en chans så åker han ut i skogen med sin lilla terrier eller vad fan det nu är för hund. Han har alltid en kamera med sig och spelar gärna in. Man man får bara se de bra grejerna. Jag har aldrig sett honom bomma ett skott på filmerna han spelar in”
Lennart Petrell
”Där har du en fantastisk kille också. En stor och stark björn som sprider glädje omkring sig”
Niklas Fogström
”En halvbitter kille också. Han har glimten i ögat. Han ser också ofta nyvaken ut”
Lars Bryggman
”Piteåbo punkt. Nej (skratt). Han har åkt lite upp och ned mellan Luleå och Asplöven. Men det verkar inte störa honom så mycket. Han är lika glad för det”
Karl Fabricius
”Det finns så mycket att säga om honom. En av lagets ordningsmän som har koll på det mesta. Du kan ställa en fråga till "Fabbe" om nästan vad som helst och han kan svara utan att använda Google eller något. En av de mest allmänbildade spelarna som jag har spelat med”
Per Ledin
”Ännu en ordningsman. Han har synpunkter på det mesta och speciellt när de yngre inte gör som de ska i omklädningsrummet. Då är "Pelle" gärna där och påpekar vad som är fel. På ett bra sätt ska jag tillägga”

Tre snabba
Vem har mest ansvar i omklädningsrummet?
– Lucas Wallmark. Han har tyvärr en del ansvar i omklädningsrummet. Att bastun ska vara på och sådana grejer. Jag tror inte att han har lyckats pricka in det en enda gång än så länge
Vem är det som väljer film på resorna?
– Daniel Zaar. Han har inte prickat rätt en enda resa än så länge. Det har bara blivit dåliga filmer tyvärr
Vem är slarvigast?
– Per Savilahti-Nagander. Jag får ofta städa upp grejerna från hans plats. Han kommer säkert att neka till det. Men så är det

Lars158

Inlägg av FruktHamster tor 11 dec 2014, 17:02

Roligt att få läsa sådana där saker. Som utomstående har man ju ingen insyn alls, men vågar nog påstå att alla supportrar är nyfikna på spelarna som representerar laget.
Skulle vara jäkligt kul om Robban och Terva gjorde lite sådana grejer också. Inte bara intervjuer om spelade eller kommande matcher.
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av Ingemar tor 11 dec 2014, 18:45

Kul grej Smile
Tack Lars!
Själv skulle jag väl gilla om nån av dom utländska spelarna kunde ta några frågor på svenska när dom intervjuas i Luleå Hockey-TV, så en gubbe som jag slipper sitta på helspänn och förvirrat försöka hänga med i engelskan Very Happy
Skrbek var ju stört omöjlig.....
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Rönken tor 11 dec 2014, 18:53

Intressant att Näky tydligen talar bra svenska, varför kör han då knaglig engelska i intervjuerna kan man fråga sig. Fast kanske är viss ironi från höfttacklaren Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av LulefanGBG fre 12 dec 2014, 07:53

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lulea-vande--tack-vare-kvartssamtal/

Ledin har tydligen haft kvartssamtal med Fagervall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 24 dec 2014, 16:06

Injtervju med Hento

Läs om tråkhockeystämpeln jag håller med Hento där.

Men visst anfalls spelet blev väldigt statiskt och det är det ju än idag.

Och vissa reportrar menar ju att LHF spelar tråkigt ännu men det är  ju såna som inte FÖRSTÅR hockey som utrycker sig så.
Det ungefär är samma sak som att jag skulle bedöma om ett Cricketlag spelar tråkigt eller ej t.e.x

Jag förstår INGENTING av det spelet men om jag var kommentator eller b*gaktig journalist med sensationsjuornalistik i blickfånget så skulle jag kunna säga att ett lag jag inte gillar spelar tråkig Cricket och har jag då den MAKTEN så kommer alla att följa mitt ord.

För så är människor tyvärr funtade varför finns det t.e.x massor som fortfarnade tror på gud och det som står i bibeln? trots att alla vetenskap det senaste 50 åren säger att någon gud enligt det sätt bibeln beskriver det kan inte finnas.

Jo dom tropr på det för att NÅGON har sagt det till dom inte för att dom har bildat sig en egen uppfattning.

God Jul och Gud Välsigne Lule Hockey Smile

http://www.kuriren.nu/100-hockey/henriksson-lamnar-lulea-for-lissabon-8038890.aspx

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lars158 sön 28 dec 2014, 20:17

http://bloggar.expressen.se/ek/2014/12/de-rustar-for-guld/

Lars158

Inlägg av Old Brooklyn ons 31 dec 2014, 17:39

Är det jag eller figurerar Luleå ännu mindre i rikstäckande medier än vad de brukar? Inte ens när det gick så där sjukt dåligt och vi var seriens i särklass formsvagaste lag så skrevs det särskilt mycket om detta. Igår mötte vi ju DIF - medias gullegrisar nummer ett - och knappt en notis. Det är som vi befinner oss i mediaskugga-delux.

Att det missas/undviks att skriva om att vi nu är ett av seriens mest formstarka lag och har massa nya spelare är man ju mer van vid. Men när såg egentligen Wennerflöjel en lulematch senast?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Micke80 tor 01 jan 2015, 05:08

Old Brooklyn skrev:Är det jag eller figurerar Luleå ännu mindre i rikstäckande medier än vad de brukar? Inte ens när det gick så där sjukt dåligt och vi var seriens i särklass formsvagaste lag så skrevs det särskilt mycket om detta. Igår mötte vi ju DIF - medias gullegrisar nummer ett - och knappt en notis. Det är som vi befinner oss i mediaskugga-delux.

Att det missas/undviks att skriva om att vi nu är ett av seriens mest formstarka lag och har massa nya spelare är man ju mer van vid. Men när såg egentligen Wennerflöjel en lulematch senast?

Har haft ungefär samma känsla som dig från framförallt Aftonbladet men även till viss del det totala. Skulle helt klart vara intressant att se en sammanställning över antalet artiklar samt antalet notiser som är kopplade till Luleå senaste tiden och jämföra.
Som det ser ut nu så måste man läsa NSD och Kuriren för att få läsa nått om klubben. Det har bara varit riktigt korta och intetsägande notiser om laget de senaste matcherna, om jag nu inte har missat nått.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Dentos fre 02 jan 2015, 12:08

Jag vet inte om detta är rätt tråd, men någon som vet vad detta handlar om? och om det har med våra grabbar o göra?
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/idrottsstjarnor-atalade-for-grovt-rattfylleri-8983655.aspx
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Micke80 fre 02 jan 2015, 13:57

Dentos skrev:Jag vet inte om detta är rätt tråd, men någon som vet vad detta handlar om? och om det har med våra grabbar o göra?
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/idrottsstjarnor-atalade-for-grovt-rattfylleri-8983655.aspx

Var det inte nått fall uppe med nån därifrån södra sverige som hävdade nödvärn eftersom han bara försökte köra ifrån någon som skulle klappa till honom.
Om det nu inte är flera händelser från i somras så klart.

Micke80

Inlägg av Puckad fre 02 jan 2015, 14:02

Dentos skrev:Jag vet inte om detta är rätt tråd, men någon som vet vad detta handlar om? och om det har med våra grabbar o göra?
Suck Sad
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Hellcop fre 02 jan 2015, 14:52

Något av basketgängen, LF eller NL.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av NilsOskar fre 02 jan 2015, 15:03

Hmm, kanske kan förklara att vi behöver en bred trupp...

NilsOskar

Antal inlägg : 441

Inlägg av Dentos fre 02 jan 2015, 19:49

Hellcop skrev:Något av basketgängen, LF eller NL.
Är du säker? Skönt isåfall.
Dentos
Dentos

Inlägg av icemask fre 02 jan 2015, 21:09

vi har bara en som det stämmer oroväckande bra in på, nästan rätt ålder, spelat i j-landslag och tidigare problem !
Hoppas verkligen det är basketen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Tigerman lör 03 jan 2015, 01:34

icemask skrev:vi har bara en som det stämmer oroväckande bra in på, nästan rätt ålder, spelat i j-landslag och tidigare problem !
Slutet av augusti, då hade LHF's matchsäsong redan dragit igång med CHL-spel. Tycker det vore väldigt märkligt om det skulle gälla vårat gäng när det hände utanför länet. Dessutom med två inblandade i samma händelse, då blir det än mer osannolikt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Dentos lör 03 jan 2015, 01:58

Tigerman skrev:
icemask skrev:vi har bara en som det stämmer oroväckande bra in på, nästan rätt ålder, spelat i j-landslag och tidigare problem !
Slutet av augusti, då hade LHF's matchsäsong redan dragit igång med CHL-spel. Tycker det vore väldigt märkligt om det skulle gälla vårat gäng när det hände utanför länet. Dessutom med två inblandade i samma händelse, då blir det än mer osannolikt.
Ja jag tror även de hade skrivit i artikeln "ishockeyspelare" precis som dom gjorde med Mannbergfallet. Det lutar nog åt basketen, och det var även min första tanke. Men jag ville bara dubbelkolla om någon hade fakta.
Dentos
Dentos

Inlägg av Micke80 lör 03 jan 2015, 02:51

Vi kör i den här tråden även om det inte känns helt rätt. Men vad gör man när inget känns rätt, jo man tar bästa alternativet.

http://www.nsd.se/sport/ranking-han-ar-battre-an-skuggan-8983918.aspx

Våra så kallade kunniga journalister har varit framme igen. Här listar man våra bästa SPELFÖRDELARE genom tiderna.
i och för sig pratar man om favoritcentrar med men det står trots allt spelfördelare och då är det ju vissa saker som får mig att brista ut i ett högt gapskratt.
5) Johan Strömwall- Visst han var fantastisk på isen men inte var han den där klassiska spelfördelaren.
7) Thomas ”Bulan” Berglund - Han var mycket våran bula men inte var han en spelfördelare.
8 ) Chris Abbott - Samma här, han är en riktigt bra center men när jag tänker spelfördelare tänker jag inte Chris, även om han har mer sånt i sig än bulan hade.
10) Anders Burström - Nja, inte var det väll för hans spelfördelarkunskaper  vi hade honom i laget?

Sen gillar jag beskrivningen av Nieminen - "Den finske VM-guldmedaljören från 1995 är antagligen den störste hockeytalangen som spelat i Luleå. Hade allt; Fart, finess och fysik". Fart? nja, mycket gick hemskt långsamt, Finess? Absolut, han hade fantastiska handleder Fysik? nja, han var visserligen tung men han var faktiskt rätt fet.
Dock en fantastisk hockeyspelare att ha sett i vår klubbdress.

Micke80

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 03 jan 2015, 10:05

Här är kurrens låsta artikel om skuggan inför tröjhissningen

"Skuggan": "Väldigt stolt över det jag har fått vara med om"

ISHOCKEY/LULEÅ Han växte upp med en dröm. Att spela hockey i Luleås A-lag. På tisdag hyllas passningsgeniet som en av föreningens största genom alla tider. Nu berättar Stefan "Skuggan" Nilsson om känslorna, de kastade skridskorna, kontraktsbrottet och framtiden.
Luleå Hockey-tränaren kliver av isen och är på väg till omklädningsrummet. Han stannar till vid materialaren Peter "Greppa" Åström och slänger några ord. Som om tiden har stått stilla.

Det var på samma is som en fyraåring tog sina första stapplande skär – det kunde ha blivit de sista.

– (Skratt) Jag har fått återberättat att när jag kom hem hade jag kastat skridskorna och sagt högt att jag aldrig mer skulle ta på mig dem. Jag hade ramlat, slagit mig och bestämde mig då att det fick räcka. Mina föräldrar fick nästan tvinga på mig skridskor för att prova igen och då gick det lite bättre, säger Stefan Nilsson.

Hans pappa, Lars-Åke "Bobban" Nilsson, hade ett stort hockeyintresse som snabbt smittade av sig på sonen och som kom att forma honom på mer än ett sätt.

– Han hade två stora intressen och det var hockey och trav. Jag blev hockeyspelare och min äldre bror var kusk under en period. Det styrde farsan bra, säger han och skrattar.

Fanns det en möjlighet hakade han på sin far. Oavsett om det var på jobbet som idrottsplatsvaktmästare på Tuna, eller på IFK Luleås A-lagsträningar. Så ofta att han till slut fick smeknamnet som nu kanske är mer synonymt än hans tilltalsnamn – "Skuggan".

– För mig var det självklart att ta varje chans att följa med. Han var ju ofta här på hallen för att titta på träningarna och jag var ju nyfiken på vad A-lagskillarna gjorde. Det blev då att jag dels hängde med farsan och sedan var jag mycket med "Greppa" och hjälpte honom. Det följde mig nästan till jag var 14 år och själv började träna med A-laget.

Vad har din pappa betytt för din karriär?

– Massor. När jag började åka skridskor tränade han killar som Robert Nordmark och Jens Hellgren som sedan blev duktiga. När jag sedan kom upp i åldern tränade han oss. Han var väldigt hård, men hjärtlig. Det var tydligt vad som gällde. Jag och Roger Åkerström spelade i samma lag och någonstans mådde vi bra av det. Det blev många duktiga hockeyspelare från de lag han tränade.

– Det jag kommer ihåg mest var att jag fick ha hockeyn för mig själv. Det var ingen köksbordscoachning. Var vi hemma pratade vi aldrig hockey. Men på träning och match behandlade han mig som alla andra. Jag kommer ihåg en del sekvenser. Till exempel hade vår kedja varit inne lite för länge på en match och när vi kom in efter ett tvåminutersbyte då pekade han bara längst ner på bänken sedan spelade man inget mer. Men när vi kom hem var det inte snack om det något mer.

"Skuggan" blev känd för sina framspelningar och har ofta omnämnts som ett passningsgeni. Men under ungdoms- och junioråldern var han faktiskt en fruktad målskytt.

– Jag har ingen jättebra förklaring på varför det blev så. Det jag kan tänka mig var att min skridskoåkning gjorde att jag kände lite begränsningar i det spelet. Efter hand hittade jag en modell där jag blev framspelare.

Flera av de som spelade i A-laget minns hans första träningar. Varken "Skuggan" eller den andre junioren, Roger Åkerström, kom med mössan i handen och tackade för chansen.

– (Skratt) Jo, så var det kanske. Det jag kommer ihåg är att jag skulle visa dem. Jag skulle visa att jag är bättre än allihopa. Då var jag 16 år och var inte i närheten av att vara bäst, men jag hade den mentaliteten. Jag vet själv att jag inte alltid var ödmjuk i vissa avseenden, men jag skulle visa att jag ska ha en plats här.

– Både jag och Roger var nog ganska obekväma, fast vi var unga. Det skapade säkert irritation bland många äldre, det är jag helt övertygad om. I slutänden tror jag ändå alla uppskattade det, säger han och tystnar en stund för att sedan tillägga:

– Jag vet ju hur det var när jag blev äldre. Kom det upp juniorspelare var jag på dem. Jag var där, stack dem med klubban och gav lite tjuvnyp. Det är ingenting jag är stolt över i dag, men då var det mitt sätt att pröva dem. Är du redo för att vara med här?

Och sedan blev du juniortränare.

(Skratt) Jo, men det är också tipset jag ger juniorkillarna som kommer upp nu. Ge gärnet och visa att ni ska vara där, visa A-lagsspelarna att jag ska ha din plats, så är det bara. Där tror jag att både jag och Roger hade lite samma mentalitet.

– Vi umgicks mycket under junioråldern och det var ju ett stöd att vi hade varandra. Första åren tränade vi med A-laget på eftermiddagen och sedan med J20 på kvällen. Det gjorde vi för att vi tyckte det var kul och under ett par år fick vi en otrolig volym i träning som vi sedan hade igen. För mig var det bra att ha någon att sporras av, det var nog bra för oss båda.

På grund av hans fina spelsinne och handleder parades han tidigt ihop med duktiga målskyttar. Framför allt med Lars-Gunnar Pettersson som genom åren har slagit in merparten av de målgivande passningarna.

– L–G är unik i svensk hockey. Han hade och har ett fantastiskt målsinne. Det spelade egentligen ingen roll om pucken var en meter framför, eller bakom honom, han fick alltid iväg ett skott. Det har funnits många duktiga målskyttar i svensk hockey, men jag har aldrig sett någon spelare få till så bra skott i alla lägen.

– För mig blev det ju enklare att sätta upp honom. Jag visste att det räckte med att hitta ytan där han var. Sedan hittade vi en kemi som kanske är svår att uttrycka i ord. Jag behövde inte alltid leta efter honom, utan visste att han är där.

Vid många av målen styrde nummer fyra spelet från vänstersidan och hittade nummer 21 vid bortre stolpen. Så såg också framspelningen som han minns bäst ut. Men det var inte L-G Pettersson som stod på bortre stolpen.

– Det är när vi vinner SM-guld i fjärde matchen. Passet till Lasse Hurtig som innebar 2–0. Att få sätta en sådan passning, i den matchen, det är någonting jag kommer ihåg. Jag hade alltid ett öga på den ytan och det var en skön känsla.

SM-guldet är en svårslagen upplevelse när karriären summeras. Men när "Skuggan" blickar i backspegeln är han oerhört stolt över att ha fått vara delaktig i vad som kanske är föreningens största tid under stora delar av 90-talet. Och att få göra det som kapten för laget han växte upp att älska.– Jag har alltid haft en dröm om att bli Luleåspelare. Däremot har jag aldrig haft någon dröm om att bli NHL-spelare och det kanske var därför det aldrig blev någonting av det heller.

Har du haft möjligheten?

– Jag blev draftad av Washington och blev inbjuden till deras camp, men det var under tider då föreningen här kunde säga nej, vilket Luleå också gjorde och det blev aldrig någon camp där, sedan tystnade intresset. Närmare var det aldrig.

Men alla åren har inte bestått av ett lyckligt äktenskap. Under säsongen 1997/1998 hamnade centern i en konflikt med Luleå Hockey vilket ledde till att han lämnade klubben under sommaren.

– Det är ju preskriberat nu, men jag hade ett femårsavtal och det bröt jag för att jag upplevde att föreningen inte klarade av att uppfylla det de åtagigt sig att göra. Det var en tuff tid. Jag hade absolut inte planerat att lämna Luleå. Men så här i efterhand var det bland det roligaste som hände då för mig och familjen. Jag hade två fantastiskt roliga år i Klagenfurt. Både hockeymässigt, men framför allt socialt. Sedan var det inte lika bra i Schweiz och La Chaux-de-Fonds och då tog jag snabbt beslutet att återvända.

Var det självklart att spela för Luleå då?

– Jag har aldrig varit sugen på att spela någon annanstans i Sverige än i Luleå, men det har ändå varit tankar som har funnits där. Just året när jag kom tillbaka från Schweiz var det många klubbar som var väldigt intresserade av att jag skulle spela för dem och lönemässigt var det vida bättre än vad Luleå kunde erbjuda. Men det landade ändå i att jag trivs bäst hemma och egentligen var det aldrig nära. Det var här jag ville spela.

Återkomsten inför säsongen 2001/2002 togs däremot inte emot med öppna armar. Samma sommar hade Mikael Renberg valt att bryta kontraktet med LHF för att spela i NHL och många höjde på ögonbrynen över Luleås planerade ersättare som glidit runt i alpligor de tre senaste säsongerna.

– Jag var otroligt ifrågasatt och det gjorde mig väldigt motiverad att visa alla att jag kommer hålla. Den säsongen rankar jag som en av mina bästa säsonger. Jag har nog aldrig varit så bra tränad som jag var då och jag fick spela tillsammans med Anders "Burra" Burström och Jonte Hedström som åkte skridskor och låg på. Vi hade jätteroligt tillsammans den säsongen.

Speluppläggaren svarade för 44 poäng på 50 matcher och 36 var målgivande passningar – flest av alla spelare i ligan den säsongen.

Men det blev också sista höjdpunkten som spelare. Redan nästkommande år började han känna av skadan som innebar slutet på spelarkarriären.

–Under sommaren inför säsongen 2003/2004 fick jag känningar av en broskskada som ömmade ganska rejält. Jag hade ingen bra start och efter Brynäs hemma i slutet av november sa jag att det inte går längre, jag kunde inte åka skridskor. I januari fick jag sedan beskedet av läkaren att jag kunde glömma hockeyn.

– Resten av den säsongen var jag med kring laget, men samtidigt som jag fick beskedet påbörjades en process där jag fann mig i en känsla att det var skönt att det var slut. Jag var 35 då och innan skadan hade jag tänkt spela till jag var kring 40. Men jag insåg snabbt att jag försakat rätt mycket för att kunna spela hockey och trivdes med att inte vara involverad lika mycket längre.

Under fem år var han borta från sporten, men återvände ännu en gång till föreningen. Då för att göra en översyn av Luleå Hockeys ungdomsverksamhet. Därifrån blev han sedan utsedd till ungdomsansvarig och juniortränare och i våras blev han assistierande tränare för A-laget.

– Även fast jag var ifrån hockeyn ett par år så har det alltid funnits i bakhuvudet, det är det här jag kan och när jag fick förfrågan att komma tillbaka krävdes det inte någon längre betänketid.

Har du någon målbild som du har satt upp som tränare eller känner du dig nöjd med att träna Luleås A-lag?

Nöjd är fel ord att använda. Men jag trivs fantastisk bra i den roll jag har nu. Jag vill ju vinna SM-guld igen och för mig är det en enorm drivkraft som ledare. Jag vet hur många som engagerar sig och vad det betyder för människorna i staden och länet. Det ger mig väldigt mycket energi och motivation.

Hur känner du själv över din karriär?

– Jag är faktiskt jättestolt. Jag har fått uppleva mycket. SM-guld, österrikisk mästare, varit med i VM tre gånger. Jag hade gärna tagit ett VM-guld, men fick spela tre VM-finaler i alla fall. Totalt sett är jag väldigt stolt över det jag har fått vara med om och det jag har presterat. Sedan finns det alltid en del saker som man ångrar lite. 94 var som sagt en tung säsong och jag tackade nej till lite landslagsuppdrag som kanske gjorde att jag kanske inte var med när Sverige vann OS-guld i Lillehammer.

– Vi hade ett par otroligt häftiga år med Luleå. 1993, 1995, 1996 och 1997. Säsongen 94/95 hade vi ett lag som vi borde ha vunnit med och där vi haft alla möjligheter att göra det om vi bara hade slagit Brynäs i semifinalen. Guldet var jätte, jättehäftigt. Ett stort och härligt minne. Sedan final 97. Hade vi vunnit första matchen hemma känns det som att vi hade tagit hem den finalen. Vi hade en stor period i föreningen under 90-talet och det var härligt att få vara med om det.

Han ler ofta när han tänker tillbaka på de goda stunderna från den 17 säsonger långa spelarkarriären i LHF. När tröjan hissas upp i taket är det framför allt en stor stolthet som kommer fyllas i kroppen.

– Det är en stor ära att få bli den tredje som pensionerar sitt nummer. För mig känns det lite extra också då Luleå verkligen är min klubb. Jag har gått genom alla leden. Jag är född här, har gått genom alla ungdoms- och juniorlag. Jag är väldigt stolt.

– Det kommer nog vara mycket känslor. En del gamla spelare lär vara på plats och det blir lite minnen och återblickar. Jag har ganska nära till känslorna och det är ju planerat att jag ska säga någonting, vi får se om jag klarar av det.

Lasse Proppmätt

Inlägg av Ingemar lör 03 jan 2015, 14:43

Stort TACK Smile
Ingemar
Ingemar

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 04 jan 2015, 00:39

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ersberg-anmals-efter-stora-vredesutbrottet/

"Experterna slog fast att regelboken ger HV 71 rätt och att de förstår Ersbergs irritation, men menar att han gick över gränsen när han kastade handsken."

Det var väl inte alls det "experterna" i fråga sade? Antingen har en dag där jag är onödigt konspiratorisk, eller så far Expressen med regelrätt osanning.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av FruktHamster sön 04 jan 2015, 10:25

KaptenBlodskelett skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ersberg-anmals-efter-stora-vredesutbrottet/

"Experterna slog fast att regelboken ger HV 71 rätt och att de förstår Ersbergs irritation, men menar att han gick över gränsen när han kastade handsken."

Det var väl inte alls det "experterna" i fråga sade? Antingen har en dag där jag är onödigt konspiratorisk, eller så far Expressen med regelrätt osanning.

Är väl i vanlig ordning bara usel journalistik.
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av Puckad sön 04 jan 2015, 12:39

Är inte den masken han han har känd som problematisk, just för att klubbspetsar (och t o m puckar) kan gå igenom?
Trist att det händer, men en lärpeng för många.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet