Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

+80
miker
Ivanhoe
Mange
Fred Herbert
KaptenBlodskelett
Urken
HollywoodFATS
Dilox
MiCCe
ollle
kjell
Högljudd
Suorra
Tony Moore
Lulefan
Sir Prozac
Hellcop
JuniorX
kralle
kniba
Sundance Kid
Pajala
Luleåfan
Dalle
amarule
stormvägen
Beast.
LuleåWinston
MickkeJ
Lajon
Grizzly
Respected Gentleman
Lasse Proppmätt
Dentos
Jimmy_Vegas
MRGHOST
nummer 17
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Rikky
farre
Rakapuckar
LubosC
Swhy
rumpztr
glitch
KUCERA
Vexet
Tigerman
Kagen
Redbear
CKa
Diktatorn
Pontaking
Bamsefar
NallePhu
Mr Bister
Purre
pingu
tibet
FruktHamster
Donowitz
dubstep
hokkzorz
Wirbelwind
Rönken
LulefanGBG
Ingemar
Snikne Ville
Lars158
Micke80
Norlin
Bjärven
Old Brooklyn
knutten
Slapshot
Mighty Duck
Admin
84 posters

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 22 jul 2014, 13:26

Jag sade ju så sent som i morse att jag inte skulle ge mig på att posta några kedjor, men eftersom vi nu diskuterar saken lite mer ingående kan jag dela mina funderingar. Detta är inget facit på hur jag vill ha det, utan bara lite hur jag tänker om eventuella formationer.

Utan inbördes kedjeordning:

Zaar - Wallmark - Ledin (Känns helgjuten, ingen förväntar sig såklart att Zaar skall ersätta Klasen, men han är ung och lovande och ersätter kanske 'rollen' i den kedjan, (om ni missförstår mig rätt).

Cehlarik - Fogström - Bryggman Helt klart spännande. Vi vet sedan tidigare att Cehlarik och Fogström hittar varandra väldigt fint. Jag har förhoppningar om att Cehlarik kommer att spetsa till avsluten om han får fler chanser. Fogström är rätt irrationell i sin spelstil också. Kan göra en gubbe, bryta in på kassen och framförallt finna luriga passningar. Att döma av det lilla vi fick se av Bryggman i slutet av förra säsongen så tutar och kör han. Rakt på mål, inte rädd för det fysiska spelet och bra fart under rören. Tyckte han var en av våra bästa forwards under slutspelet, även om han inte fick spela så mycket.

Dessa båda känns väldigt bra, rent spekulativt alltså. Problemet med dem som jag ser det är bara att det blir väldigt lite kreativitet över till vår s.k. förstakedja som Dixon förväntas leda. Där har jag störst problem att få ihop det just nu. Det skulle emellertid kunna fungera om Petrell har mer hockey i sig än vad många tycks tro.

Granström - Dixon - Petrell Jag håller med om att denna inte ser optimal ut vid en första anblick, och egentligen vill man ju ha en Zaar eller Cehlarik tillsammans med Dixon, men frågan är då hur mycket det kostar i produktivitet i övriga kedjor?

Skall man sära på Cehlarik och Fogström som gjort det så bra ihop? Eller skall man sära på Wallmark och Zaar som enligt Wallmark fungerat väldigt bra tillsammans i juniorlandslaget? Vet att det är en annan nivå, men personkemin är viktig och det känns därför extra bra att starta säsongen med konstellationer som man vet att spelarna själva åtminstone på förhand verkar trivas i.

Ett annat problem med ovan nämnda är att vi med dessa konstellationer inte får varken Granström, Petrell eller Bryggman bredvid Abbots, men det går att köra Mannberg där också. Den kedjan var långa stunder vår mest konsekventa kedja förra säsongen.

Abbott, Abbott, Mannberg Vi vet också att dessa herrar trivs ihop. Det blir bättre fart på både Chris och Cam när Mannberg lirar där. Men som sagt, vi har tre nya forwards som jag gärna också provar där så möjligheterna är många.

Tredje problemet är att hur jag än vrider och vänder på det så hamnar Fabricius, Forsberg och Sylvegård utanför de fyra kedjorna. Fabricius är en av seriens absolut bästa defensiva forwards så det finns egentligen inte på kartan att han skall vara extraforward.

Yttelrigare ett alternativ, som inkluderar Wallmar/Zaar/Ledin-kedjan är:

Zaar - Wallmark - Ledin
Cehlarik - Dixon - Bryggman
Abbott - Abbott - Granström
Fabricius - Fogström - Petrell

Här har jag splittrat på Cehlarik och Fogström. Det tar emot väldigt men samtidigt har Dixon fått betydligt mer kreativitet bredvid sig. Samtidigt är Fabcicius med i kedjorna och det känns väldigt bra. Sedan kan man egentligen alternera Petrell och Granström som tredjelänk där, beroende på vem av dem båda som passar bäst ihop med Abbotts.

Det hela hänger ju dock på hur bra Bryggman kan axla rollen som forward i en av våra producerande kedjor. Tycker dock att det ser spännande ut. Dixon är en väldigt mångsidig Center om man skall tro Osten och statistiken, och dessutom minns jag honom som väldigt allround i Brynäs. Han kan producera och dessutom ta lite av det defensiva ansvaret i en kedja med två ungtuppar. Bryggman erbjuder fart och fysiskt spel på kanten, och verkar dessutom vara lite kanadensisk i sin spelstil. Verkar vilja söka sig in mot kassen. Åtminstone att döma av de små tendenser man såg i slutspelet i fjol. Cehlarik vet vi som sagt att det finns mycket potential i.

Det sista förslaget skulle innebära att Forsberg, Mannberg och Sylvegård hamnar utanför. Forsberg och Mannberg känns bra som extraforwards. Sylvegård får nog börja i Asplöven kan jag tänka mig, men han kommer säkert att få chansen vid skador.

EDIT: En detalj som några av er varit inne på tidigare är tekningarna. Vi har redan en av seriens absolut bästa tekare i Chris Abbott. Fogström vet vi är en riktigt duktig tekare och vinner många viktiga tekningar, framförallt i egen zon. Skulle man dessutom ha Granstöm där bredvid så kan man slänga in honom ifall Fogström blir bortplockad. Granström är åtminstone att döma av mina vaga minnen en väldigt bra tekare också. Har dock ingen statistik i huvudet.

Wallmark har jag inte heller någon exakt statistik över men det känns som om att han är rätt vass på tekningar också. Dixon verkar ha fått ta många viktiga tekninkar i både Powerplay och Boxplay under sina år i karriären så han är nog inte oäven heller. Tror vi kommer att ligga i topp i tekningsstatistiken kommande säsong, hur vi än formerar laget. Det är en oerhört viktig detalj som man ofta lätt glömmer. Det är mycket enklare att vara konstruktiva om man ofta får börja spelet med puck istället för att slösa energi på att jaga den.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rakapuckar tis 22 jul 2014, 13:43

Zaar-Dixon-Granström
Abbott-Abbott-Petrell
Cehlarik-Wallmark-Ledin
Fabricius-Fogström-Mannberg
Extra Bryggman/Forsberg

Näkyvä-Kukan
Sandström-Fagerudd
Savalahti-Oskarsson
Lundqvist-Jonsson
Extra Hjelm.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100

Inlägg av Slapshot tis 22 jul 2014, 13:49

Ja klurigt värre....jag är nästan beredd att offra Fogström tillsammans med Cehlarik. Det känns som att det blir bättre spets sett över alla kedjekonstellationer på det sättet. Går ju prova under försäsongen i alla fall. Tycker Mao att ditt alternativ nr 2 ser bra ut. Och så hamnar ju också rätt spelare utanför laget som jag ser det. Fabricius är betydligt viktigare än Mannberg. Sylvegård kan jag dock inte uttala mig om då jag sett han för lite.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Old Brooklyn tis 22 jul 2014, 14:24

För mig känns det som att Fogström ska centra en 4:e lina. Cehlarik bör återfinnas högre upp i systemet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av LulefanGBG tis 22 jul 2014, 14:25

Slapshot skrev:Ja klurigt värre....jag är nästan beredd att offra Fogström tillsammans med Cehlarik. Det känns som att det blir bättre spets sett över alla kedjekonstellationer på det sättet. Går ju prova under försäsongen i alla fall. Tycker Mao att ditt alternativ nr 2 ser bra ut. Och så hamnar ju också rätt spelare utanför laget som jag ser det. Fabricius är betydligt viktigare än Mannberg. Sylvegård kan jag dock inte uttala mig om då jag sett han för lite.
Håller med. Nej Sylvegård kanske visar sig vara bäst av samtliga, men vi får ju gå på vad vi hittills sett. Tror inte han går före Cehlarik, Bryggman och Wallmark just nu dock.

Tror han kommer att få börja i Asplöven om han inte är sensationellt bra under försäsongen såklart.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av NallePhu tis 22 jul 2014, 14:31

Ha inte förstora förhoppningar på Chelarik ännu kan nog får trubbel finna sin plats denna säsong också, Sylvegård har lite andra verktyg än Chelarik har dvs tyngden och fysiken in och smälla på!
men vi får se hur dem formerar laget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Slapshot tis 22 jul 2014, 14:38

NallePhu skrev:Ha inte förstora förhoppningar på Chelarik ännu kan nog får trubbel finna sin plats denna säsong också, Sylvegård har lite andra verktyg än Chelarik har dvs tyngden och fysiken in och smälla på!
men vi får se hur dem formerar laget!

Tyngden och fysiken har väl dom flesta i Luleå redan så det räcker och blir över. Skickligheten och målfarligheten saknar däremot de flesta men det har Cehlarik. Han är given för topp 6

Slapshot

Inlägg av hokkzorz tis 22 jul 2014, 15:12

Mina kedjor:

Cehlarik, Dixon, Petrell

Tycker det är dags att låta Cehlarik få en chans på en ledande roll i laget, ge han 10-15 matcher i denna konstellationen och se vad han kan göra. Petrell är bättre än många av er tror, såg han mycket när Omark spelade i Oilers och Oklahoma. Dixon är tänkt vara våran förstacenter, då skall han lira här oxo.

Zaar, Wallmark, Ledin

Var inne lite på denna kedjan redan innan Wallmarks uttalande i pressen. Tror den kan bli bra.

Abbott, Abbott, Mannberg

Alla verkar vilja stoppa in en brunkare brevid abbotts i alla konstellationer jag har sett. Faktum är att Abbotts var ganska mediokra med Ledin i samma lina, medans tiden då Mannberg spelade med bröderna så var dom betydligt mer produktiva. Mannbergs speed ger mer ytor för bröderna och med kanske flera dumps iom regeländringarna i år så kan Mannberg hinna ner först till pucken vid nedlägg och kunna spela loss till nån av bröderna som kommer i en andravåg.

Granström, Fogström, Fabricius

Gnuggarkedja som skall spela fysiskt och vara jobbiga, mest tänkt som avlastning. Granström kan byta plats med Petrell om denne inte skulle hålla måttet i 1'a linan.

extra: Bryggman, Forsberg

Dom får komma in om nån verkar ha en off-night eller om det behövs friska ben vid en sista push i 3'e perren.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Old Brooklyn tis 22 jul 2014, 15:27

Ja, det känns som att om nu Cehlarik och Wallmark ska få chansen på riktigt så bör de få spela i kedjor som ska vara producerande. Tycker Wallmarks önskan låter som en riktigt bra kedja.

Zaar - Wallmark - Ledin (2:a)

Mitt förslag för övriga kedjor:
Cehlarik - Dixon - Petrell (1:a)
Abbott - Abbott - Granström (3:e)
Fabricius - Fogström - Bryggman (4:e)

Ganska lätt för Forsberg, Mannberg och Sylvegård att hoppa in i någon av dessa kedjor när någon går sönder.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av NallePhu tis 22 jul 2014, 17:21

Old Brooklyn skrev:Ja, det känns som att om nu Cehlarik och Wallmark ska få chansen på riktigt så bör de få spela i kedjor som ska vara producerande. Tycker Wallmarks önskan låter som en riktigt bra kedja.

Ganska lätt för Forsberg, Mannberg och Sylvegård att hoppa in i någon av dessa kedjor när någon går sönder.
Granström hellre med Dixon + Petrell!
Abbott x2 med Bryggman
FFF kedjan!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Old Brooklyn tis 22 jul 2014, 18:22

NallePhu skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, det känns som att om nu Cehlarik och Wallmark ska få chansen på riktigt så bör de få spela i kedjor som ska vara producerande. Tycker Wallmarks önskan låter som en riktigt bra kedja.

Granström hellre med Dixon + Petrell!
Abbott x2 med Bryggman
FFF kedjan!
Kanske. Jag tycker att Abbotts har funkat bäst när deras tredjelänk är någon med speed. Har inte riktigt koll på hur bra Granström är på rören, men troligtvis snabbare än Bryggman. Antar att du menar att Cehlarik ska spela med Wallmark då? Två 19-åringar i samma kedja. Kan funka, men jag tänker att det kan vara bra att blanda erfarenhet och ungdomlig entusiasm. Petrell och Granström känns även som lite trubbiga för att spela med Dixon båda två.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av farre tis 22 jul 2014, 23:27

Man måste göra sig av med Forsberg nu när man riskerar att behöva betala ut lön till Owe.
Tjänstefel att kasta pengar i sjön på det sättet.
Vi har redan Sylvegård och Fabbe som kan vara extraforwards så Forsberg är helt överflödig.
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Inlägg av Norlin tis 22 jul 2014, 23:50

farre skrev:Man måste göra sig av med Forsberg nu när man riskerar att behöva betala ut lön till Owe.
Tjänstefel att kasta pengar i sjön på det sättet.
Vi har redan Sylvegård och Fabbe som kan vara extraforwards så Forsberg är helt överflödig.

Benägen att hålla med. Hur jag än formar kedjorna tycker jag inte Foppa passar in. Vi har även alternativ på reservfronten även om det kan vara bra att ha fler reserver.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av Micke80 ons 23 jul 2014, 00:06

Mannberg är väll också en brunkare, i vart fall i mina ögon. Han får inte ut särskilt mycket mer än hårt jobb av sitt spel och då kan an sätta en bättre brunkare med dem.

Så som centeruppställningen ser ut kommer Fogström centra en fjärde lina. Att försöka få fyra producerande kedjor är ju lika med självmord då vi inte har så många producerande spelare i truppen.
Att slösa Cehlariks styrkor i en kedja som har som mål att spela 0-0 känns onödigt. Bättre då att sätta Fogström med Fabbe och nån av de övriga som har hårt jobb och defensiv överst i registret, då blir det väll Forsberg eller Mannberg och då väljer jag hellre Forsberg. Det tråkiga med detta är att Bryggman hamnar utanför laget och han hade jag gärna sett få ett antal fighter i kroppen.

Tittar man på Abbotts statestik över elitserieåren så ser man ju att de stadigt legat på +/- 30 pinnar vilket gör att de kommer vara otroligt viktiga i år också om vi ska få till 3 kedjor som alla kan utmana men ingen dominera.
Sätter man då en till brunkare, i mina ögon Granström, med dem som har förmågan att skapa en del farlighter så har man en kedja som kan kliva fram när det är sånt spel som biter på motståndet.

Sätter man sen ihop det övriga spelarna som ska kunna bidra med lite finess och målfarlighet så har vi Zaar, Celarik, Dixon och Wallmark kvar.
Wallmark har ju visat att han funkar med Celarik i Asplöven och enligt egen utsago (som man kanske får lita på) funkar bra med Zaar. För mig handlar det då mer om vem av Celarik och Zaar som funkar bäst med Dixon. Sen vill jag ha Petrell i den ena och Ledin i den andra formationen.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Donowitz ons 23 jul 2014, 14:22

Är det bara jag som inte ser den enorma storheten i snart 36-åriga Ledin? För mig är han en rollspelare och bäst i en tredje/fjärde-formation. Där får han utrymme att göra det han är bäst på istället för att halvt om halvt gå in som spelskicklig forward. Jag hade gärna sett honom med Fogström och Fabricius exempelvis.

Av slutspelet att döma, där Bryggman var en av de bättre forwards vi hade samt att han är ett framtidsnamn, borde snarare ge honom plats och tid för utveckling. Han är dessutom stor, 193 cm och har goda förutsättningar att bli en bra spelare. Bara det att han går rakt på mål är intressant nog. Med andra ord vore det vansinne att låta honom få sitta på läktaren i min mening.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Slapshot ons 23 jul 2014, 14:28

Håller med dig bearjew. Det vore vansinne att inte spela Bryggman

Slapshot

Inlägg av Lars158 tor 24 jul 2014, 21:15

Ser att många sätter Dixon och Petrell tillsammans. Så tror jag att det kommer bli. Ganska naturligt att lagets 2 dyraste forwards kommer vara första kedja. Tredje länk tror jag och vill jag kommer vara Cehlarik eller Zaar.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Micke80 fre 25 jul 2014, 00:18

Lars158 skrev:Ser att många sätter Dixon och Petrell tillsammans. Så tror jag att det kommer bli. Ganska naturligt att lagets 2 dyraste forwards kommer vara första kedja. Tredje länk tror jag och vill jag kommer vara Cehlarik eller Zaar.

Tror du verkligen Petrell är dyrare än Abbotts, och då främst Chris?

Micke80

Inlägg av Lars158 fre 25 jul 2014, 00:21

Micke80 skrev:
Lars158 skrev:Ser att många sätter Dixon och Petrell tillsammans. Så tror jag att det kommer bli. Ganska naturligt att lagets 2 dyraste forwards kommer vara första kedja. Tredje länk tror jag och vill jag kommer vara Cehlarik eller Zaar.

Tror du verkligen Petrell är dyrare än Abbotts, och då främst Chris?

Nja jag funderade kring det. Han spelade ändå i Schweiz senast. Det är nog i samma nivå.

Lars158

Inlägg av Micke80 fre 25 jul 2014, 00:31

Jag har inte alls koll på Abbotts löner då dom aldrig är avstängda längre. Det är ju bra de spelarna man får veta i vilken lönenivå de ligger i. Men jag är rätt säker på att Chris ligger kring 200.000/månaden med tanke på hur viktig han är och hur länge han varit här. Frågan är ju om Cam har så mycket mindre. Ibland känns det som att de är samma person så att Chris rent av kan avstå några slantar under förutsättning att dom hamnar hos Cam istället.
Men Dixon tjänar nog riktigt bra och Petrell borde i mina ögon hamna lite under Abbotts.

Micke80

Inlägg av Lars158 fre 25 jul 2014, 00:53

Jag funderar så att Petrell skrev 2 årskontrakt höjer han lite medans Abbotts bara skrev 1 år gör att dom får lite mindre. Men vet inte om det påverkar alls.

Lars158

Inlägg av Micke80 fre 25 jul 2014, 00:58

nä man har ju inte riktigt koll på det där. Lika lite som man vet hur Abbotts tänkte då de förlängde och då framför allt att Cam fick nytt trots att han inte kunde spela. Skrev man på för samma lön eller lägre lön som tack för att man fick vara kvar eller krävde man en löneökning och gick klubben med på det trots att Cam var en stor risk.

Som sagt, man har ju inte alls koll på hur sakerna funkar och endel som skriver flera år får ju liten summa första året för att sedan få en stadig löneförhöjning åren efter.

Men jag är nog rätt säker, liksom du, på att dessa fyra är de bäst betalda forwards vi har i truppen.

Micke80

Inlägg av Old Brooklyn fre 25 jul 2014, 10:02

Nu vet man ju inte hur mycket de plockar ut i ren lön och hur mycket som hamnar på pensionskontot och därmed inte syns, men när någon av kvällstidningarna presenterade en lista från skatteverket förra året så tjänade Cam betydligt lägre än Chris.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av LulefanGBG fre 25 jul 2014, 10:54

Dixon lär väl kosta en del också. Han har ju haft en hel del olika bud att ta ställning till och som marknaden ser ut just nu så borde ju spelarna kunna kräva en del.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Lars158 fre 25 jul 2014, 11:12

Ja Dixon lär tjäna mest. Det tror jag helt klart.

Lars158

Inlägg av Micke80 fre 25 jul 2014, 12:11

Det där med pensionerna är så klart hemskt varierande. En del spelare som får böta motsvarande en lön på 150.000/månaden kan ju vara beskattade i taxeringskalendern för en årslön på 400.000.

Men är det inte främst de svenska spelarna man brukar se detta fenomen på. Får känslan av att många utlänningar som spelar här tar ut större eller hela beloppet och placerar dem själva.

Micke80

Inlägg av Old Brooklyn fre 25 jul 2014, 17:31

Micke80 skrev:Det där med pensionerna är så klart hemskt varierande. En del spelare som får böta motsvarande en lön på 150.000/månaden kan ju vara beskattade i taxeringskalendern för en årslön på 400.000.

Men är det inte främst de svenska spelarna man brukar se detta fenomen på. Får känslan av att många utlänningar som spelar här tar ut större eller hela beloppet och placerar dem själva.
Men böterna går väl på vad de plockar ut i lön?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Old Brooklyn fre 25 jul 2014, 17:35

Lassila fick ju 4 000 kr i böter (en match) förra säsongen, och jag tvivlar på att han totalt håvade in 25 - 35 laxar i månaden.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Rönken fre 25 jul 2014, 17:36

Old Brooklyn skrev:Lassila fick ju 4 000 kr i böter (en match) förra säsongen, och jag tvivlar på att han totalt håvade in 25 - 35 laxar i månaden.

Pratades det inte om att stora delen av lönen var utbetald som "sign on-bonus" i Lassilas fall?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Micke80 fre 25 jul 2014, 17:43

Ja böterna handlar väll om lönen, som jag fattat det i vart fall.

sign on bonus ingår väll inte och sånt som ligger kvar i olika pensionsdepåer räknas väll inte heller.

Däremot kan det ju vara en riktmärke för att kika vad de tjänar. Fick inte Christian Berglund enormt mycke i böte då han snackade om nästan 100.000 dör sin armbåge på han Karlsson.

MEn oavsett vad dom tjänar så lär ju Dixon, Abbotts, Petrell, Näkyma och eventuellet Larsson tjäna i topp i Luleå.

Micke80

Inlägg av Rönken fre 25 jul 2014, 18:00

Micke80 skrev:Ja böterna handlar väll om lönen, som jag fattat det i vart fall.

sign on bonus ingår väll inte och sånt som ligger kvar i olika pensionsdepåer räknas väll inte heller.

Däremot kan det ju vara en riktmärke för att kika vad de tjänar. Fick inte Christian Berglund enormt mycke i böte då han snackade om nästan 100.000 dör sin armbåge på han Karlsson.

MEn oavsett vad dom tjänar så lär ju Dixon, Abbotts, Petrell, Näkyma och eventuellet Larsson tjäna i topp i Luleå.

Lönen ja, nivåerna finns på http://www.shl.se/artikel/40591/ - om det inte har eller ska ändras igen. Men är ju kul att få ett hum om i vilket spann spelare ligger, när det blir böter  rabbit 
Rönken
Rönken

Inlägg av Tigerman sön 27 jul 2014, 00:01

Dixon hade €300.000 när han spelade i Finland enligt denna artikeln: http://www.goironpigs.com/?cat=25

Lär knappast vara mindre nu.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Lars158 sön 27 jul 2014, 01:57

Antar Dixon går på mellan 250-300 i månaden.

Lars158

Inlägg av FruktHamster sön 27 jul 2014, 02:30

En tilltänkt förstacenter?
250k+ låter fullt rimligt. Vill man ha billigare får man leta i allsvenskan, 80-talet eller sina fantasier.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Lars158 mån 28 jul 2014, 16:58

Ja vad ska man säga om första isträningen då.
Som vanligt så tar det ju nästan hela träningen innan man blivit säker på vilka nummer dom har.
Annars ganska intetsägande, små spelare ser ju oftast bekvämare ut med skridskor på så här i början. Tex Zaar och Mannberg. Bryggman såg faktiskt bekväm ut att vara på is.
Sylvegårds främsta tillgång är nog inte supersnabb skridskoåkning. Däremot avgjorde Sylle straffläggning efter 4mot4 spel som trots en pågående evighet aldrig ledde till mål.

Lars158

Inlägg av Lars158 mån 28 jul 2014, 18:35

http://www.nsd.se/sport/lulea-ska-bli-jobbigt-att-mota-8634934.aspx

"– Jag hoppas att vi blir ett jobbigt lag att möta. När det finns läge att smälla på, då gör vi det, säger Fagervall."

Låter jävligt bra!

Lars158

Inlägg av Lars158 mån 28 jul 2014, 18:42

Jag hoppas att mer fysisk prägel av spelsystemet skall kunna göra att Abbotts får en nytändning och kan bli mer producerande också.

Lars158

Inlägg av Slapshot mån 28 jul 2014, 18:46

Låter intressant

Slapshot

Inlägg av Rönken mån 28 jul 2014, 18:59

Lars158 skrev:Jag hoppas att mer fysisk prägel av spelsystemet skall kunna göra att Abbotts får en nytändning och kan bli mer producerande också.

Osten sa/säger att man lyssnat på besökare och tittare som önskat mer fysiskt lag; http://www.kuriren.nu/100/vi-drommer-om-det-dar-guldet-7735972.aspx

"Klasen var jättebra och bidrog med väldigt mycket men det är en spelarkategori som är svår att ersätta. Det finns få som har den nivån så vi har försökt tänka och bygga på ett lite annorlunda sätt.

Med det menar sportchefen att Luleå ska bli ett tuffare lag än tidigare säsonger. Enligt Bergström har man lyssnat till vad man tror att publiken och fansen vill ha för typ av spelare ute på isen när man har byggt laget."
Rönken
Rönken

Inlägg av Bamsefar mån 28 jul 2014, 19:40

Det är det jag säger, "Osten" vill bygga ihop ett -96 lag igen , med fysik , tyngd och en smula "smart brutalitet" om så krävs.  Laughing 
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Lars158 mån 28 jul 2014, 20:00

Så är det nog Bamsefar. Största skillnaden tror jag dock är att han nu har en tränare i Fagervall som vill ha den spelstilen också.

Lars158

Inlägg av Norlin mån 28 jul 2014, 22:02

Tror och hoppas att alla slitvargar kommer få en ordentlig nytändning med den nya spelstilen. Tror vi kommer se en mycket gladare hockey både för oss och för spelarna.
Som Granström sa: "Det är ett sådant lag man vill spela i."
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av pingu mån 28 jul 2014, 22:12

Till slut så ser det ut som att vi få se en fysisk hockey som vi har tradition av och det var fan i mig på tiden Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Lars158 mån 28 jul 2014, 22:48

pingu skrev:Till slut så ser det ut som att vi få se en fysisk hockey som vi har tradition av och det var fan i mig på tiden Smile
Jag hoppas ju väldigt på det Smile

Lars158

Inlägg av Lars158 tis 29 jul 2014, 19:18

Bara en dryg vecka till matchen mot AHC. Var på träningen idag med kolla.
Nu Var ju Abbotts med också. Cehlarik och Wallmark kommer väl till sverige samma dag som den matchen så antar dom inte kommer vara med i det mötet.

Lars158

Inlägg av Lars158 tis 29 jul 2014, 19:28

Visst borde ju Chris vara den av våra forwards som haft mest speltid senaste säsongerna? Dels för att han tekat enormt mycket. Spelar mycket BP men framförallt senaste säsongen även mycket PP som jag vill komma ihåg.

Lars158

Inlägg av Rönken tis 29 jul 2014, 19:29

Lars158 skrev:Visst borde ju Chris vara den av våra forwards som haft mest speltid senaste säsongerna? Dels för att han tekat enormt mycket. Spelar mycket BP men framförallt senaste säsongen även mycket PP som jag vill komma ihåg.

Ja han har väl haft en 19-20 minuter många matcher, har väl varit han och Klasen samt Olausson ibland som haft mest istid bland anfallarna.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 tis 29 jul 2014, 19:46

9 backar att tillgå fram tills Jonsson är spelbar. Antagligen kommer vi väl spela matcherna med 7 st på laguppställningen. Så 2 backar blir då med Asplöven. Troligt känns som att Högbom inledningsvis åtminstone kommer vara en av dom.
Sen lite svårare sia vem den andra kommer vara tycker jag. Gissar på någon av Lundqvist/Fagerudd/Oskarsson blir den andre. Om inte Fagerudd har framgång i PP spelet så tror jag nog det blir han.

Lars158

Inlägg av Rönken tis 29 jul 2014, 19:48

Lars158 skrev:9 backar att tillgå fram tills Jonsson är spelbar. Antagligen kommer vi väl spela matcherna med 7 st på laguppställningen. Så 2 backar blir då med Asplöven. Troligt känns som att Högbom inledningsvis åtminstone kommer vara en av dom.
Sen lite svårare sia vem den andra kommer vara tycker jag. Gissar på någon av Lundqvist/Fagerudd/Oskarsson blir den andre. Om inte Fagerudd har framgång i PP spelet så tror jag nog det blir han.

Hjelm då? Oskarsson gjorde ett väldigt fint slutspel, hoppas han fortsätter på den banan. Fagge behöver speltid och chans, Lundqvist var även han bra i slutspelet. Hjelm känns lite svårplacerad, kan han få ett bättre andra-år? Möjligt, men tycker han ser ut att ha svårt med fysiken i SHL, sedan blev han väldigt stressad i många situationer upplevde jag.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 tis 29 jul 2014, 19:54

Jag tycker Hjelm hör till den kategorin att eventuellt få matcha med Asplöven. Däremot tror jag inte det. Hjelm är äldre och anses säkert statusmässigt svårare att placera till AHC.

Lars158

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet