Om Forumet - förbättringar och förslag

+72
Monco
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
Vexet
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
76 posters

Sida 5 av 15 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Nästa

Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av MickkeJ tis 10 apr 2012, 21:20

Salle skrev:Tycker det är bra att ha inläggen inte kan editeras för långt i efterhand då folk som för en diskussion i efterhand kan inse att dom blir överkörda och ändrar i sina tidigare inlägg.

Men samtidigt är det ju dumt om man som trådskapare, likt Beast i detta fall, vill "administrera" ursprungsinlägget.. Det kanske går att göra ett undantag för trådskaparens allra första inlägg och ta bort begränsningen där. Om det nu är inställningsmässigt möjligt =P
Är tyvärr inte tekniskt möjligt, finns ingen sån funktion Crying or Very sad
Vi måste nog dras med att man inte kan redigera alltför länge eftersom det känns som det skulle bli fusk och förvirring om man kunde gå tillbaka och ändra sina inlägg i efterhand. Tänk t.ex. på Zebs tippningstrådar om man kunde ändra där.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2825

Till överst på sidan Gå ner

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Empty Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Rayko ons 11 apr 2012, 16:26

hopplöst att kolla denna sida på Ipone, då man måste klicka sig fram 34 sidor i tex silly-tråden. Finns inget alternativ till att hoppa till sidan 34 direkt.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 740

Inlägg av Urken ons 11 apr 2012, 16:31

Rayko skrev:hopplöst att kolla denna sida på Ipone, då man måste klicka sig fram 34 sidor i tex silly-tråden. Finns inget alternativ till att hoppa till sidan 34 direkt.

I den mobila versionen av forumet så är det helt hopplöst, det är vi medvetna om. Därför är det sällan jag, personligen, använder just den mobila versionen. Du kan snabbt och enkelt byta till den "vanliga" versionen av forumet, längst ner i det vänstra hörnet, betecknat med "Klassisk version". Det är vad som kommer att gälla tills Forumotion själva uppdaterar den "mobila sidan".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rayko ons 11 apr 2012, 16:44

Det gick att byta till klassisk version förut för mig, nu kommer jag bara till den mobila versionen igen, även fast jag klickar på "klassisk version".
Rayko
Rayko

Inlägg av Urken ons 11 apr 2012, 16:48

Rayko skrev:Det gick att byta till klassisk version förut för mig, nu kommer jag bara till den mobila versionen igen, även fast jag klickar på "klassisk version".

Konstigt. Det fungerar för mig, på 3 olika mobila enheter: Samsung Galaxy, iPhone 4 samt iPhone 4s.

Vad använder du dig av för mobil?
Urken
Urken

Inlägg av Rayko ons 11 apr 2012, 16:57

Iphone 4S
Rayko
Rayko

Inlägg av Urken ons 11 apr 2012, 17:08

Mysko. Prova starta om Safari så borde det fungera. Aldrig varit ett problem för mig, oavsett om jag varit ut/inloggad på mitt konto.
Urken
Urken

Inlägg av Salle mån 16 apr 2012, 20:40

Det här med "klistrade" trådar förstår jag såklart poängen med. Men det blir samtidigt lite otydligt med vilken tråd som senast är den aktiva.. Dom klistrade trådarna i Sillytråden och elitserietråden skulle ju inte precis falla i glömska bara för dom inte var klistrade..

Jag kanske är ensam om att ens tänka på detta och framförallt kanske ensam om att inte riktigt gilla det.. Men det är väl något man vänjer sig vid.

Vore kul att höra någon annans åsikt! Är jag ensam om att tycka att det på något sätt är drygt? haha.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av JayDee lör 21 apr 2012, 10:50

Salle skrev:Det här med "klistrade" trådar förstår jag såklart poängen med. Men det blir samtidigt lite otydligt med vilken tråd som senast är den aktiva.. Dom klistrade trådarna i Sillytråden och elitserietråden skulle ju inte precis falla i glömska bara för dom inte var klistrade..

Jag kanske är ensam om att ens tänka på detta och framförallt kanske ensam om att inte riktigt gilla det.. Men det är väl något man vänjer sig vid.

Vore kul att höra någon annans åsikt! Är jag ensam om att tycka att det på något sätt är drygt? haha.

Håller med, har av ren reflex bara kollat tiden för de översta (klistrade) trådarnas senaste inlägg och därför missat inlägg i trådarna under och som du säger så lär inte de klistrade trådarna falla i glömska.

Det är ju en annan sak att tråden för forumreglerna är låst och klistrad i off topic-delen, det köper jag fullständigt, men som sagt blir det lite konstigt i de andra avdelningarna med klistrade trådar.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Empty Totalt oläsligt!

Inlägg av Högljudd ons 02 maj 2012, 13:00

Vill inte klanka ner i onödan men kallar ni det här en förbättring?
Mörkblå text på svart bakgrund och vit text på ljust blå bakgrund är totalt oläsligt.
Gör om innan fler än jag slutar skriva här.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011

Inlägg av Urken ons 02 maj 2012, 16:54

Högljudd skrev:Vill inte klanka ner i onödan men kallar ni det här en förbättring?
Mörkblå text på svart bakgrund och vit text på ljust blå bakgrund är totalt oläsligt.
Gör om innan fler än jag slutar skriva här.

Hm, i ärlighetens namn så vet jag inte vad du pratar om. Du får gärna förklara det lite mer detaljerat, för så vitt jag vet har inga färgändringar gjorts.
Urken
Urken

Inlägg av Salle ons 02 maj 2012, 18:27

http://eliteprospects.com/team.php?team=7

Mailade eliteprospects och påpekade att deras forumlänk till Luleås sf-forum kändes lite oaktuell eftersom inga är kvar där. Så nu länkar även dom till oss från lagsidan där om man trycker på forum!
Salle
Salle

Inlägg av Zeb Macahan ons 02 maj 2012, 19:05

Salle skrev:http://eliteprospects.com/team.php?team=7

Mailade eliteprospects och påpekade att deras forumlänk till Luleås sf-forum kändes lite oaktuell eftersom inga är kvar där. Så nu länkar även dom till oss från lagsidan där om man trycker på forum!
Lysande, snyggt jobbat!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av Urken ons 02 maj 2012, 19:16

Salle skrev:http://eliteprospects.com/team.php?team=7

Riktigt bra gjort! En stor eloge till dig!
Urken
Urken

Inlägg av MickkeJ ons 02 maj 2012, 20:09

Jättebra, Salle!

Jag har också tänkt att man ska försöka få en länk av http://www.lhfnytt.se/. Han länkar ju redan till Luleåsidan på SF samt Luleåfans sida. Jag tänkte maila han och be om länk men hittar ingen mailadress på hela sidan!
Någon som vet?
MickkeJ
MickkeJ

Inlägg av Salle ons 02 maj 2012, 20:28

Äsch då! Men ju fler som hittar hit ju roligare blir det ju!

Hittar inte heller någon mail till lhfnytt och vet inte vem som ligger bakom sidan heller.. Men följer lhfnytt på twitter, så kan fråga där om den/dom inte kan länka vidare Smile
Salle
Salle

Inlägg av MickkeJ tor 03 maj 2012, 10:25

Tack, det får du jättegärna göra! Jag har inte twitter själv.
MickkeJ
MickkeJ

Inlägg av Mange mån 07 maj 2012, 21:56

Vem är "ägare" av forumet? Smile
Mange
Mange

Antal inlägg : 6617

Inlägg av MickkeJ tis 08 maj 2012, 22:09

Det är nog Urken som är "ägare" av forumet. Han är då skaparen av det.
MickkeJ
MickkeJ

Inlägg av Urken tis 08 maj 2012, 22:31

Finns ingen ägare till detta forum. Vi är tre stycken som tillsammans driver forumet, trots stiltje just nu.

Det är jag själv, MickkeJ och Chris Hendrix som ska försöka hålla ordning bland övriga användare och alla de inlägg som görs.
Urken
Urken

Inlägg av Mange ons 09 maj 2012, 02:59

Urken, Okej okej.

Såg nu att du hade svarat tidigare i tråden "Har kontaktat Mange via mail, så får vi se var detta leder. Vi får hålla tummarna för att det kan bli några förbättringar här på forumet!" som jag totalt har missat och har inte sätt något i mailen.

Har nu designat själva "startsidan för forumet". Kan även tillägga att resterande undersidor kommer också få ett nytt utseende.
http://ok.ms/sdc9vt

Kritik? bounce

Skulle de vara intressant så ställer jag gärna upp. Har även kunskaper inom phpBB, så skulle man integrera designen i ett phpBB-theme så är det inga problem.
Ni har inte haft funderingar på att köra forumet på ett eget webbhotell som är kopplad till en riktig domän?

Mange
Mange

Inlägg av tvåplustvå ons 09 maj 2012, 07:40

Betydligt fräschare! Very Happy
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85

Inlägg av Mange ons 09 maj 2012, 15:34

tvåplustvå skrev:Betydligt fräschare! Very Happy

Tycker jag med. Bara logotype, och lite små fix som ska in.
Mange
Mange

Inlägg av Salle tor 10 maj 2012, 00:44

En massa jävla reklam har börjat dyka upp mitt i texterna i inläggen. Förjävla irriterande. Exempel nedan.

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Reklamic

Salle
Salle

Inlägg av Urken tor 10 maj 2012, 06:23

De här gratisforumen verkar inte vara hundraprocentiga. Reklam som poppar upp, redirects till porrsidor samt så la sidan ner en gång. Vi får se över alternativa forummöjligheter. Tråkigt att det ska behöva vara så.
Urken
Urken

Inlägg av Salle tor 10 maj 2012, 13:01

Nu idag verkar dock "problemet" med popup reklamen plötsligt vara borta.. Men igår var det länkar utav i snitt 2-3 ord per inlägg. Märkligt.. Razz
Salle
Salle

Inlägg av Mange tor 10 maj 2012, 23:56

Urken skrev:De här gratisforumen verkar inte vara hundraprocentiga. Reklam som poppar upp, redirects till porrsidor samt så la sidan ner en gång. Vi får se över alternativa forummöjligheter. Tråkigt att det ska behöva vara så.

Som sagt jag ställer gärna upp och bidrar ideellt med ny design som blir integrerat i ett så kallat phpBB-theme. Och även då rekommenderar att lägga forumet på ett webbhotell kopplat till en alt. .se domän för att undvika dessa reklam popups. Smile
Mange
Mange

Inlägg av MickkeJ fre 11 maj 2012, 18:27

Mange skrev:
Urken skrev:De här gratisforumen verkar inte vara hundraprocentiga. Reklam som poppar upp, redirects till porrsidor samt så la sidan ner en gång. Vi får se över alternativa forummöjligheter. Tråkigt att det ska behöva vara så.

Som sagt jag ställer gärna upp och bidrar ideellt med ny design som blir integrerat i ett så kallat phpBB-theme. Och även då rekommenderar att lägga forumet på ett webbhotell kopplat till en alt. .se domän för att undvika dessa reklam popups. Smile
Låter väldigt bra. Vi har snackat om att hitta någon datakunnig som kan hjälpa till med designen av forumet och en massa smågrejer som vi inte lyckats lösa Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Inlägg av Dave Rock fre 11 maj 2012, 23:53

Ja vet inte, men jag har aldrig varit med om det du beskriver....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Chris Hendrix fre 11 maj 2012, 23:55

Jag har aldrig heller haft någon reklam eller några som helst problem med det här forumet... beror nog mycket på vad man har för inställingar i webläsaren.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248

Inlägg av #96 lör 12 maj 2012, 10:35

Kan bara hålla med Dave och Chris..aldrig haft några problem med reklamen.

Antal inlägg : 2192

Inlägg av Bamsefar lör 12 maj 2012, 10:45

Går med föregående talare , känner inte igen problemet med reklampopups, har aldrig råkat ut för det.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Urken lör 12 maj 2012, 20:44

Skönt att höra att inte alla är drabbade. Problemen kan ha att göra med vilken webbläsare man använder, kombinerat med vad du använder dig av för pop-up-skydd etc.
Urken
Urken

Inlägg av Salle mån 21 maj 2012, 16:05

Vi är ett gäng som använt oss utav "spoilerfunktionen" för att klippa in längre textsnuttar från andra websidor.. Dock blir bakgrunden vit och texten ljusgrå vilket medför att det blir lite svårläst.. Det borde vara lättfixat va? Smile

Exempel nedan.

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Spoilerx

Salle
Salle

Inlägg av Admin mån 21 maj 2012, 17:33

Du har helt rätt salle men tyvärr är det inte så enkelt som man kan tro. Dessa gratisforum är inte de allra mest avancerade även om detta är ett av de bättre.
Det går inte att ändra texten i spoilerna utan att ändra texten i inläggen samt texten på startsidan som beskriver vad varje kategori handlar om, allt ligger tyvärr under samma färgkod.
Vidare så går det inte överhuvudtaget att ändra bakgrundsfärgen i en spoiler till något annat än vitt, vilket är förinställt.
Jag gjorde dock texten överlag aningen mörkare grå vilket förändrar den på hela sidan men det ser väl ändå okej ut? Nu är texten i spoilerna grå och bakgrunden vit, man ser det väl lite bättre iaf?
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1102

https://www.luleahockeyforum.com

Inlägg av Salle mån 21 maj 2012, 18:13

Tack för svar, jag trodde möjligheterna till sådana små färgjusteringar var bättre.. (eftersom citatrutorna har svart text med vit bakgrund)

Det syns helt klart lite bättre(på de få spoilers som finns)!

MEN å andra sidan är antalet "spoilers" så få... Att då jag föredrar den tidigare lite ljusare färgen då kontrasten på övriga inlägg blir bättre o mer lättläst.. Man kan ju (om man bums är sugen på en s.k. spoiler) ändra färgen där manuellt..

Så, för min del får du gärna/helst byta tillbaka till som det var innan Smile
Salle
Salle

Inlägg av Admin mån 21 maj 2012, 19:12

Jag har ändrat tillbaka till den väldigt ljust gråa färgen nu, snyggare på sidan men värdelös för spoilers.
Ett allmänt tips till alla kan väl vara att om ni ska göra en spoiler så markera texten inom spoilern och ändra textfärgen till förslagsvis svart innan ni skickar inlägget så blir det lättare för alla att läsa.
Admin
Admin
Admin

Inlägg av Pickadoll tor 14 jun 2012, 00:23

Kanske nån tagit upp detta redan. Men varför ska man behöva bli utloggad jämt och ständigt? På andra forum loggar man in en gång sen är det bra.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194

Inlägg av Johan__ tor 14 jun 2012, 03:07

Jag har då aldrig blivit utloggad. Kanske någon gång, men annars är jag alltid inloggad.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941

Inlägg av Pickadoll tor 14 jun 2012, 10:11

Jag blir utloggad titt som tätt på alla enheter jag är inloggad på denna sidan med.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194

Inlägg av Zeb Macahan tor 14 jun 2012, 17:16

Jag har aldrig blivit utloggad, däremot så glömmer jag ofta att logga ut innan John Blund.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av Salle tor 09 aug 2012, 22:26

Saknar "matchtråd" ovanför sillyn. Den ska vara över, inte under. Så har det varit alla år från SF-tiden. Saknar det redan, efter en dag eller vad det är. Det var bättre förr.
Salle
Salle

Inlägg av Salle tor 09 aug 2012, 22:27

Ska väl tillägga att det egentligen är heeelt skitsamma Wink Förstår bara inte vad som blev bättre av att flytta den. Hahhaha.
Salle
Salle

Inlägg av Admin fre 10 aug 2012, 08:11

Vi tyckte det var mer logiskt att ha de tre kategorierna som handlade om Luleålagen och Luleåföreningen bredvid varandra och sedan matchtrådarna för A-laget under den kategori som handlar om A-laget och dess SS.
Admin
Admin
Admin

Inlägg av Dave Rock fre 24 aug 2012, 01:37

Testade googla "Luleå Hockey Forum" och denna sida kom högst upp Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042

Inlägg av Salle tor 30 aug 2012, 19:44

54 användare online just nu. 72 är rekordet från upplösningen av förra säsongen.

Lär ju slås med lätthet när ES drar igång!

Intresset för Luleå är högt och antalet fans som hittar hit ökar =)
Salle
Salle

Inlägg av Urken tor 30 aug 2012, 19:49

Tycker det är kul att vi får fler och fler besökare och reggade användare, även om jag skulle vilja se ännu fler! Har ni tips på hur vi kan sprida sidan, så får ni gärna komma med förslag! Smile

Vi har i genomsnitt ungefär 400 unika besökare per dag (återkommande). 1000 vore ett roligt mål att nå!

Sedan vi startade forumet så har vi haft över 17000 besökare. Visst kan folk komma hit och läsa en gång bara för att kolla in sidan, men endast 400 av dessa 17000 är återkommande (i princip varje dag). Antalet återkommande, som kollar till forumet då och då, är säkerligen högre.
Urken
Urken

Inlägg av MickkeJ tor 30 aug 2012, 23:41

Kan ändå göra mig lite irriterad att vi inte ens får en länk från Luleåhockeys hemsida eller ens deras facebooksida. Vi är det största forumet och tillsammans med Luleafans forum de enda två som ens är aktiva. Luleafans har redan en länk från hemsidan även om den inte går till deras forum.
Så mycket tid, pengar och engagemang som folk här lägger ned på att följa Luleå och så kan vi inte få en liten länk som säger "Luleåhockey forum (inofficiellt)".

Mailterrorisera robban och terva kanske? Eller kanske vi borde skriva till stöckel och jidström. Det kanske snarare är deras beslut?
MickkeJ
MickkeJ

Om Forumet - förbättringar och förslag - Sida 5 Empty Om forumet - förbättringar och förslag

Inlägg av Urken tor 30 aug 2012, 23:55

Kan man ju tycka. Sist så slutade de höra av sig helt sonika. I början lät det väldigt positivt, sen dog det ut, tyvärr. Vi får kanske prova med Stöckel/Jidström!
Urken
Urken

Inlägg av Salle tis 04 sep 2012, 15:35

Vet inte hur det ser ut med valmöjligheter till detta. Men en grej som jag tycker vore kul vore om att det syntes att man har gillat eller ogillat ett inlägg. Man får liksom stå för sitt plus eller minus då Smile

Tar ett exempel.. som i ET-tråden tidigare idag.. såg jag att signaturen MrA hade skrivit "Är det inte orättvist att Mårts inte kunde plocka ut Skellefteå/Brynäs-spelare medans finalspelet gick i så fall?"

Tyckte den kommentaren var jävligt bra. Tröck på plus och tänkte även skriva ett inlägg med "fan vad bra sagt" eller något..

Hade det varit tydligt att fan, jag har ju gillat detta nu med ett plus.. hade jag ju kunnat spara in ett inlägg ;p

Så har dom ju det på tex gnagets forum!

Kanske inte skulle behöva "ta så stor plats" - blir kanske för mkt Smile

Men om man för över musen över gröna/röda strecket vore det ju kul om man såg vem som gillat/ogillat sina inlägg samt vilka inlägg man själv gillat/ogillat

Vet inte om det finns möjlighet till detta.. eller om förslaget ens är bra. Men ett förslag iaf Smile
Salle
Salle

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 15 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet