Om Forumet - förbättringar och förslag
+72
Monco
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
Vexet
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
76 posters
Sida 4 av 15
Sida 4 av 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15
Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag
Dave Rock skrev:En liten grej om rubriken till denna tråd bara.
Det är väl inte "Elitseriekvartsfinal" vi ska spela utan "SM-Kvartsfinal".
Elitserien är färdigspelad, den avslutades i tisdags och den har vi redan vunnit.
Nu ska vi utse vem som blir dom Svenska Mästarna i ishockey 2012.
Fixat.
bbb
Det där blir ju jättefel, vi spelar inte kvartsfinal i SM. Vi spelar kvartsfinal i Elitserien. Anledningen att ha "Elitseriekvartsfinal" är ju bättre för det är mer enhetligt, annars borde vi ju ändra alla "Elitserieomgång xx" till bara "Omgång xx". Att bara kalla det för "Kvartsfinal" är ju ännu mer fel, vad ska vi kalla tråden om vi spelar ET-kvartsfinal nästa år? "Kvartsfinal 1" också bara för att förvirra till det?Urken skrev:Dave Rock skrev:En liten grej om rubriken till denna tråd bara.
Elitserien är färdigspelad, den avslutades i tisdags och den har vi redan vunnit.
Fixat.
För övrigt borde denna diskussion tas i "Om forumet tråden" och inte här.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Nej vi spelar inte kvartsfinal i Elitserien utan kvartsfinal i SM-Slutspelet. Alltså "SM-Kvartsfinal".MickkeJ skrev:Det där blir ju jättefel, vi spelar inte kvartsfinal i SM. Vi spelar kvartsfinal i Elitserien. Anledningen att ha "Elitseriekvartsfinal" är ju bättre för det är mer enhetligt, annars borde vi ju ändra alla "Elitserieomgång xx" till bara "Omgång xx". Att bara kalla det för "Kvartsfinal" är ju ännu mer fel, vad ska vi kalla tråden om vi spelar ET-kvartsfinal nästa år? "Kvartsfinal 1" också bara för att förvirra till det?Urken skrev:Dave Rock skrev:En liten grej om rubriken till denna tråd bara.
Fixat.
För övrigt borde denna diskussion tas i "Om forumet tråden" och inte här.
Spelar vi nu om "Elitserie Guld" eller "SM Guld"?
Sedan så sa jag inte att tråden bara ska heta "kvartsfinal" utan "SM-Kvartsfinal".
Sedan var jag inte ute efter någon diskussion utan bara gjorde ett påpekande.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Jo, man spelar kvartsfinal i Elitserien som våran serie heter.
Texten om att bara kalla det för "kvartsfinal 1" var för att tråden ursprungligen bara hette "kvartsfinal 1" vilket så klart blir helt fel.
Kommentaren om att ta diskussionen i Om Forumet tråden var inte direkt riktad mot dig, bara att det fanns ett antal inlägg angående detta som inte hade något med Lördagens match att göra + att det står i reglerna att synpunkter om forumet ska tas här eller via PM med mod.
Texten om att bara kalla det för "kvartsfinal 1" var för att tråden ursprungligen bara hette "kvartsfinal 1" vilket så klart blir helt fel.
Kommentaren om att ta diskussionen i Om Forumet tråden var inte direkt riktad mot dig, bara att det fanns ett antal inlägg angående detta som inte hade något med Lördagens match att göra + att det står i reglerna att synpunkter om forumet ska tas här eller via PM med mod.
Det är fortfarande en Elitseriekvartsfinal eftersom vi spelar Kvartsfinal i den serie som både officiellt och offentligt heter Elitserien. Bara ordet kvartsfinal är ju bara en förkortning på samma sätt som "kvarten", talspråk/folkmun är ofta annorlunda mot för vad det egentligen heter. Det är en kvartsfinal i serien Elitserien.Zeb Macahan skrev:Dave
Jamen i folkmun är väl detta SM-kvartsfinal 1 eller Kvartsfinal 1, inget annat.
Jajaja, fast ordet "Elitseriekvartsfinal" existerar inte. Finns ingen som säger så
Men tråden är bra som den är nu
Men tråden är bra som den är nu
Beast.- Antal inlägg : 2040
Tror att det var Salle som startade tråden om första kvarten men hans rubrik ändrades vilket han och jag ifrågasatte lite, våra inlägg togs sedan bort.
Jag kanske är snett ute här men om JAG startar en ny tråd så ska väl inte rubriken ändras bara sådär om den nu inte är bedrövligt skriven vilket denna inte var, eller?
Trådar startas mest hela tiden av många här inne men nog kan man väl kräva att ni som "äger" forumet vart fall meddelar den som startade tråden att ni ändrar t.ex rubriken och anledningen.
Kanske ingen stor fråga detta men lite irriterande tycker jag. En sak är dock klar, om allt måste vara perfekt skrivet by the book från de som startar en tråd så kommer det bli problem.
Jag kanske är snett ute här men om JAG startar en ny tråd så ska väl inte rubriken ändras bara sådär om den nu inte är bedrövligt skriven vilket denna inte var, eller?
Trådar startas mest hela tiden av många här inne men nog kan man väl kräva att ni som "äger" forumet vart fall meddelar den som startade tråden att ni ändrar t.ex rubriken och anledningen.
Kanske ingen stor fråga detta men lite irriterande tycker jag. En sak är dock klar, om allt måste vara perfekt skrivet by the book från de som startar en tråd så kommer det bli problem.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Vilken av dina trådar har ändrats Zeb?
Det var väl inte direkt en synpunkt om forumet utan bara att det inte heter "Elitseriekvartsfinal" utan "SM-Kvartsfinal".MickkeJ skrev:Jo, man spelar kvartsfinal i Elitserien som våran serie heter.
Från Swehockey
"Elitseriens SM-slutspel säsongen 2011/2012
Uppdaterad: 2012-01-28
Elitseriens sista grundserieomgång spelas tisdagen den 6 mars. Därefter väljer lagen
SM-kvartsfinalmotståndare.
Åtta lag går till SM-slutspel. SM-kvartsfinalerna, SM-semifinal och SM-finalen spelas
alla i bäst av sju matcher. Vid avgörande sjunde match har lag med bäst placering i
Elitseriens grundserie hemmamatch. Match om tredje plats spelas ej. Tredje platsen
får det, i SM-semifinalen utslagna, lag som var bäst placerat i Elitseriens grundserie.
Matcherna spelas enligt Play Offmetoden där varje match ska avgöras med Sudden
Death.
I SM-kvartsfinalerna väljer lag 1 motståndare bland lagen 5-8. Lag 2 väljer bland de
kvarvarande tre lagen. Lag 3 väljer bland de kvarvarande två lagen. Lag 4 möter det
kvarvarande laget."
http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_18109/cf_113/elitseriens_sm-slutspel_2011-2012.PDF
Från Wikipedia
"Vinnarna av elitserien får förutom äran en segerbonus på 1 miljon kronor. Dessutom får vinnarna fördelen att spela på hemmaplan i alla avgörande slutspelsmatcher. När elitserien är färdigspelad påbörjas slutspelet, där de åtta främsta lagen tävlar om att vinna SM-guld. Lag 9 och 10 har då spelat färdigt medan lag 11 och 12 får fortsätta att spela i Kvalserien. Kvartsfinaler, semifinaler och final spelades tidigare i bäst av fem matcher men fr.o.m. säsongen 2002/2003 spelas samtliga slutspelsmatcher i bäst av sju matcher. Sedan säsongen 2010/2011 börjar bäst placerade lag i elitserien på hemmaplan, och man spelar varannan match hemma och borta.
Valproceduren inför SM-kvartsfinalerna fr.o.m. säsongen 2010/2011 är att segraren i Elitserien får välja motståndare mellan lagen placerade 5-8. Sedan får lagen på plats 2, 3 och 4 i tur och ordning välja mellan de lag som är kvar.[6]
I semifinalerna fr.o.m. säsongen 2005/2006 spelar högst placerade lag i Elitserien mot lägst placerade lag. Näst högst placerade lag spelar mot näst lägst placerade lag."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey_i_Sverige#Elitserien
Är du nu övertygad om att det är "SM-Slutspel" och "SM-Kvartsfinal" vi ska inleda på Lördag kl 15:00
Håller med dig ZebZeb Macahan skrev:Tror att det var Salle som startade tråden om första kvarten men hans rubrik ändrades vilket han och jag ifrågasatte lite, våra inlägg togs sedan bort.
jag skrev ett PM till han där jag skrev att om han hade synpunkter på något fick han ta det via PM eller i denna tråd men inte i matchtråden där man diskuterar den kommande matchen. Han gjorde inte det utan började skriva flera inlägg som gick ut på samma sak i matchtråden. Anledningen till att ditt togs bort var av samma anledning men också för att du citerade ett inlägg som var borttaget vilket gjorde att ditt inlägg försvann.Zeb Macahan skrev:Tror att det var Salle som startade tråden om första kvarten men hans rubrik ändrades vilket han och jag ifrågasatte lite, våra inlägg togs sedan bort.
Den behöver inte nödvändigtvis vara bedrövlig men det kan vara något litet som ändras. Den senaste tiden har jag ändrat en matchtråd där de missat att lägga in datumet. Ändrat jag tror två felstavningar. Tagit bort en punkt i en trådrubrik eftersom vi inte avslutar trådrubrikerna med punkter i någon annan tråd. Jag har ändrat tre spelartrådar eftersom de saknade antingen för eller efternamn alternativt var felstavade. Jag har flyttat ett utropstecken eftersom de skrev en rubrik och sedan gjorde ett mellanslag mellan sista ordet och utropstecknet, vilket man inte gör i skriven text. Sen har jag lagt till säsongssiffror på ett par trådar eftersom det kan vara bra att ha en tråd per säsong med ett ämne som man misstänker kan bli rätt stort över lång tid eller bara att det är säsongsbetonat. Utöver det har jag vid ett flertal tillfällen flyttat inlägg från en av Luleås matchtrådar till matchtråden för ES matcher då diskussionen helt har glidit över på de andra matcherna istället för Luleås match. Tog också bort ett inlägg när en användare skrivit ett identiskt inlägg i två olika trådar eftersom det står i reglerna att så kallad korspostning inte är tillåtet. Om jag stöter på ett inlägg där det bara står en punkt eller ordet "felpost" så tar jag bort hela inlägget eftersom det känns onödigt att sånt ska vara kvar.Zeb Macahan skrev:Jag kanske är snett ute här men om JAG startar en ny tråd så ska väl inte rubriken ändras bara sådär om den nu inte är bedrövligt skriven vilket denna inte var, eller? Trådar startas mest hela tiden av många här inne men nog kan man väl kräva att ni som "äger" forumet vart fall meddelar den som startade tråden att ni ändrar t.ex rubriken och anledningen.
Nej, jag brukar generellt inte skriva när jag gör en liten ändring eftersom det inte är nödvändigt. Jag har inte gjort några som helst ändringar i några inlägg (mer än att ta bort ett och annat olämpligt ord men då har vi kontaktat denna medlem via PM) vilket ju är det som är det viktiga. Allt det som görs är ju för att hålla det snyggt och strukturerat på forumet även om de flesta inte ens ser det som ändras.
Okey, jag är med MEN om rubrikerna i trådar som vi startar måste vara med punkt och kommatecken på exakt rätt plats så tycker jag att vi också tappar lite av charmen men att vi vanliga svennar startar dessa trådar i ett forum.
Dessutom så har jag svårt att se vad som var fel i Salles trådrubrik "Kvartsfinal Luleå-AIK"? Ett råd i all välmening, styr inte upp forumet så att allt måste vara strikt och perfekt.
Detta är vad jag tycker och det är möjligt jag är ensam om den, tack för ordet.
Dessutom så har jag svårt att se vad som var fel i Salles trådrubrik "Kvartsfinal Luleå-AIK"? Ett råd i all välmening, styr inte upp forumet så att allt måste vara strikt och perfekt.
Detta är vad jag tycker och det är möjligt jag är ensam om den, tack för ordet.
La till det endast för att förtydliga vad det var kvartsfinal i, inte för att någon kommer att missförstå men jag har modererat tidigare och vet att man bör tänka långsiktigt. Spelar vi exempelvis kvartsfinal i ET så skall inte den heller heta bara kvartsfinal.Zeb Macahan skrev:Dessutom så har jag svårt att se vad som var fel i Salles trådrubrik "Kvartsfinal Luleå-AIK"?
Förstår poängen men vet inte om jag ser en charm i felstavade texter och dubbla punkter eller mellanslag mellan utropstecknena. Kolla på detta helt omodererade forum: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/tradforum.aspx?category=38Zeb Macahan skrev:Okey, jag är med MEN om rubrikerna i trådar som vi startar måste vara med punkt och kommatecken på exakt rätt plats så tycker jag att vi också tappar lite av charmen men att vi vanliga svennar startar dessa trådar i ett forum. (...) Ett råd i all välmening, styr inte upp forumet så att allt måste vara strikt och perfekt.
Detta är väl gärna något man kan undvika? Notera alla trådrubriker med kryptiska namn som "elden är lös", "annorlunda men bra aktiviteter", "en hälsning" eller "Nä nu!". Samtliga av dessa har mindre än 5 svar och hade säkerligen kunnat sorteras in nån annanstans, typ "Luleå hockey i media", "elitserien 2009/2010" eller "Luleå Hockeys lag" om dessa trådar funnits. Går man in på Silly Season kan man bland annat finna hela 5 trådar om Bartecko, verkar nästan vara en tråd för varje gång han kom in på säsongen, samt fyra av Johan Fransson och tre för Linus Omark (plus ytterligare en under kategorin "Luleå Hockey"). Tydligen ansåg någon att det var nödvändigt att starta en ny tråd för Fransson där det stod att han förlängt i fem år (jag vet inte vad som var fel på den redan existerande tråden med namnet "Johan Fransson" men tydligen behövdes det en egen tråd för att meddela att han förlängt).
Försöker bara tänka långsiktigt och hålla struktur på forumet.
Jag sa vad jag tycker angående överdriven strukturering/ordningssamhet tidigare i tråden.
Jag tycker inte att rubrikerna på Svenska Fans som länkats är så farliga. Helt normala rubriker, som täcker in det faktum att folk är olika och skriver olika. Lite av charmen på ett forum kan ju vara att läsa rubriker som både är informativa och roliga.
Några ex. och min kommentar inom parentes:
-Formationer och uppställningar (visst, här hade säsongsdatum varit fint)
-Vändpunkten (Ögnar igenom inlägget och det finns ingen bättre rubrik! Om någon ser tråden tio år senare, så står det ju datum i första inlägget om man undrar vilken säsong det är)
-European Trophy 2011 (de flesta sätter datum på trådar där det är befogat)
På det här forumet tycker jag att det är lite påtvingade trådar i dagsläget. T.ex. att det finns i princip en tråd om varje spelare i laget. Istället för att tvinga fram en tråd om t.ex. Wallin, så hade det väl varit roligare om den dyker upp när det finns något aktuellt om honom. T.ex. om han avgör två kvartsfinaler i sudden, så dyker tråden upp:
"Niclas Wallin visar vägen!". Nya trådar i samma ämne kan infogas där liksom, så har man en spontan och rolig rubrik på en spelartråd som görs officiell i.o.m. att andra inlägg/trådstarter om Wallin hänvisas dit.
Givetvis bör felstavningar ändras, av olika anledningar, bl.a. för att den ska gå att hitta om man använder sökfunktionen. Men som t.ex. matchtrådsforumet ser ut nu så är det ju nästan obehagligt. Ser ut som ett statligt arkiv.
Jag förstår hur ni tänker, men dessa trådar är ju inte mycket värda efter att de blivit inaktuella, och jag anser inte att det finns något behov av att strukturera upp dem som ett arkiv. Vill någon mot förmodan söka upp och läsa i en tråd, så går det ganska lätt ändå, men tanke på att de ändå kommer att ligga i ordning och aktuella datum står automatiskt i varje inlägg i tråden.
Givetvis bör datum stå i rubriken, men tycker att det lika gärna kan stå 10/3, som att det ska stå 2012-03-10.
Samtidigt så vet jag att det ändrats lite i rubriker som inte är felstavade. Bland annat den här tråden som har tagit några vändor nu efter att jag blev smått upprörd
Men även min SS-tråd. Är 99% säker på att jag inte döpte den till "Silly Season och Namedropping", utan jag döpte den till "Silly season och namedropping". Ser inte att detta namnbyte uppfyller något annat än att irritera mig.
Flashback Forum är ett exempel på ett väldigt bra modererat forum. Där döper man t.ex. matchtrådarna till "Hockeylördag 10/3" och efter matcherna faller trådarna i glömska, som de bör. Ibland med ett hänglås på.
Anledningen till att jag ö.h.t. bryr mig om sådana här petitesser, är givetvis att jag tror att moderering baserat på hårklyverier kommer att driva iväg användare.
Jag tycker inte att rubrikerna på Svenska Fans som länkats är så farliga. Helt normala rubriker, som täcker in det faktum att folk är olika och skriver olika. Lite av charmen på ett forum kan ju vara att läsa rubriker som både är informativa och roliga.
-Vändpunkten (Ögnar igenom inlägget och det finns ingen bättre rubrik! Om någon ser tråden tio år senare, så står det ju datum i första inlägget om man undrar vilken säsong det är)
På det här forumet tycker jag att det är lite påtvingade trådar i dagsläget. T.ex. att det finns i princip en tråd om varje spelare i laget. Istället för att tvinga fram en tråd om t.ex. Wallin, så hade det väl varit roligare om den dyker upp när det finns något aktuellt om honom. T.ex. om han avgör två kvartsfinaler i sudden, så dyker tråden upp:
"Niclas Wallin visar vägen!". Nya trådar i samma ämne kan infogas där liksom, så har man en spontan och rolig rubrik på en spelartråd som görs officiell i.o.m. att andra inlägg/trådstarter om Wallin hänvisas dit.
Givetvis bör felstavningar ändras, av olika anledningar, bl.a. för att den ska gå att hitta om man använder sökfunktionen. Men som t.ex. matchtrådsforumet ser ut nu så är det ju nästan obehagligt. Ser ut som ett statligt arkiv.
Jag förstår hur ni tänker, men dessa trådar är ju inte mycket värda efter att de blivit inaktuella, och jag anser inte att det finns något behov av att strukturera upp dem som ett arkiv. Vill någon mot förmodan söka upp och läsa i en tråd, så går det ganska lätt ändå, men tanke på att de ändå kommer att ligga i ordning och aktuella datum står automatiskt i varje inlägg i tråden.
Givetvis bör datum stå i rubriken, men tycker att det lika gärna kan stå 10/3, som att det ska stå 2012-03-10.
Samtidigt så vet jag att det ändrats lite i rubriker som inte är felstavade. Bland annat den här tråden som har tagit några vändor nu efter att jag blev smått upprörd
Men även min SS-tråd. Är 99% säker på att jag inte döpte den till "Silly Season och Namedropping", utan jag döpte den till "Silly season och namedropping". Ser inte att detta namnbyte uppfyller något annat än att irritera mig.
Flashback Forum är ett exempel på ett väldigt bra modererat forum. Där döper man t.ex. matchtrådarna till "Hockeylördag 10/3" och efter matcherna faller trådarna i glömska, som de bör. Ibland med ett hänglås på.
Anledningen till att jag ö.h.t. bryr mig om sådana här petitesser, är givetvis att jag tror att moderering baserat på hårklyverier kommer att driva iväg användare.
tvåplustvå- Antal inlägg : 85
Ser nu även att tråden inför värvningsfönstrets stängning den här säsongen bytt namn till det enhetliga "Silly Season och Namedropping 2011/2012".
Har länge sett den titeln och funderat på hur den kan ha 5 sidor, eftersom jag inte kommer ihåg att jag sett den startas, och trott att jag blivit virrig. Men nu såg jag ju att det är en tråd jag kände till, fast med nytt namn :S
Jag tror inte på dessa metoder.
Har länge sett den titeln och funderat på hur den kan ha 5 sidor, eftersom jag inte kommer ihåg att jag sett den startas, och trott att jag blivit virrig. Men nu såg jag ju att det är en tråd jag kände till, fast med nytt namn :S
Jag tror inte på dessa metoder.
Här har du alltså kollat igenom länken som innehåller kanske 500 trådar och kommenterat tre av dem med motiveringen att de inte var så farliga? Vad tycker du om de ämnen som jag faktiskt tog som förslag: "elden är lös", "annorlunda men bra aktiviteter", "en hälsning" eller "Nä nu!"?tvåplustvå skrev:Jag sa vad jag tycker angående överdriven strukturering/ordningssamhet tidigare i tråden.
Japp, det finns en del trådar om olika spelare. Ser inte problemet i att det diskuteras lite nu, tråden sen faller i glömska för att sedan diskuteras igen om ett tag, exempelvis när det blir tal om kontraktsförlängning. Som du skrev nån annanstans "det är ju bara att kolla datumet på inlägget". Tycker du på allvar att det ska finnas en ny tråd om en spelare när något nytt händer kring den? Om Cam Abbott bestämmer sig för att göra comeback om en vecka skall det startas en ny tråd "Cam gör comeback nu!!!!!!!!!!" istället för att skriva det i den nuvarande Cam Abbott tråden? Om Wallin skulle göra två mål behövs det meddelas i en egen tråd? Räcker inte den vanliga Wallin tråden? Personligen är jag av den uppfattningen att en tråd per spelare och den tråden får följa dem under hela forumet, oavsett vad som händer.tvåplustvå skrev:På det här forumet tycker jag att det är lite påtvingade trådar i dagsläget. T.ex. att det finns i princip en tråd om varje spelare i laget. Istället för att tvinga fram en tråd om t.ex. Wallin, så hade det väl varit roligare om den dyker upp när det finns något aktuellt om honom. T.ex. om han avgör två kvartsfinaler i sudden, så dyker tråden upp: "Niclas Wallin visar vägen!". Nya trådar i samma ämne kan infogas där liksom, så har man en spontan och rolig rubrik på en spelartråd som görs officiell i.o.m. att andra inlägg/trådstarter om Wallin hänvisas dit.
Den första tråden döptes till det namnet eftersom det var vad de hette på SF. Efter det har det bara rullat på, användare kopierar den gamla tråden och byter bara ut motståndarnamn och siffror. Jag har bytt namn på max 3 matchtrådar och det har bara varit för småfel som missat datum eller felaktigt omgångsnummer. Tycker själv att det blir jäkligt snyggt och så mycket mer överskådligt att ha trådarna i samma format och det verkar som fler tycker det då trådarna automatiskt kommer upp så här.tvåplustvå skrev:Givetvis bör felstavningar ändras, av olika anledningar, bl.a. för att den ska gå att hitta om man använder sökfunktionen. Men som t.ex. matchtrådsforumet ser ut nu så är det ju nästan obehagligt. Ser ut som ett statligt arkiv. Jag förstår hur ni tänker, men dessa trådar är ju inte mycket värda efter att de blivit inaktuella, och jag anser inte att det finns något behov av att strukturera upp dem som ett arkiv. Vill någon mot förmodan söka upp och läsa i en tråd, så går det ganska lätt ändå, men tanke på att de ändå kommer att ligga i ordning och aktuella datum står automatiskt i varje inlägg i tråden. Givetvis bör datum stå i rubriken, men tycker att det lika gärna kan stå 10/3, som att det ska stå 2012-03-10.
Märkligt att du nämner Flashback eftersom det är just det forum som jag var moderator på. Det är dessutom ett av mest modererade forumen där trådar väldigt ofta byts namn på, se aktuella brott kategorin och minst hälften har fått ett nytt namn med mer informativ rubrik än den ursprungliga. Moderatorer på Flashback raderar ju dessutom inlägg om de anser att de inte hör till ämnet, något som vi aldrig gjort här mer än att möjligen flytta några enstaka inlägg till rätt tråd. Tycker att man alltid ska kunna hitta en tråd om man letar efter den och man ska inte behöva klicka sig in i tråden för att förstå vad den handlar om. En matchtråd behöver inte alltid falla i glömska, hade vi haft tråden för kvart 7 mot Djurgården här kan jag lova att folk hade läst den rätt ofta även idag.tvåplustvå skrev:Flashback Forum är ett exempel på ett väldigt bra modererat forum. Där döper man t.ex. matchtrådarna till "Hockeylördag 10/3" och efter matcherna faller trådarna i glömska, som de bör. Ibland med ett hänglås på.
Admin skrev:Här har du alltså kollat igenom länken som innehåller kanske 500 trådar och kommenterat tre av dem med motiveringen att de inte var så farliga? Vad tycker du om de ämnen som jag faktiskt tog som förslag: "elden är lös", "annorlunda men bra aktiviteter", "en hälsning" eller "Nä nu!"?
Nej, jag har givetvis inte kollat igenom 500 titlar. Jag kollade igenom förstasidan dock och tog tre exempel: ett på vad som hade kunnat rättas till, ett på vad som inte behövdes rättas till, trots otydlighet, och ett som visade att folk kan skriva tydliga rubriker utan att man behöver en mall för det.
Ett forum behöver absolut modereras och rubrikerna "Nä nu!" och "elden är lös", som du nämner, är ju lite beklagansvärda. Ett smidigt sätt då är väl att ändra rubriken så att den speglar innehållet och tillägga (ändrat rubriken /mod) i slutet på titeln.
Nu är ju också dessa som du nämner extrema exempel. Ett exempel som på ett mer korrekt sätt beskriver ett TÄNKBART scenario på detta forum, vore ifall tråden "European Trophy 2011", från ingenstans bytte namn till t.ex. "Försäsong 2011: European Trophy".
Eller för att ta ett scenario som faktiskt inträffat. Nedräkningstråden till transferfönstrets stängning som bytte namn till "Silly Season och Namedropping 2011/2012".
Det är åt det hållet som kritiken ligger. Inte åt åtgärder som tas mot helt värdelösa och intetsägande rubriker.
Admin skrev:Japp, det finns en del trådar om olika spelare. Ser inte problemet i att det diskuteras lite nu, tråden sen faller i glömska för att sedan diskuteras igen om ett tag, exempelvis när det blir tal om kontraktsförlängning. Som du skrev nån annanstans "det är ju bara att kolla datumet på inlägget". Tycker du på allvar att det ska finnas en ny tråd om en spelare när något nytt händer kring den? Om Cam Abbott bestämmer sig för att göra comeback om en vecka skall det startas en ny tråd "Cam gör comeback nu!!!!!!!!!!" istället för att skriva det i den nuvarande Cam Abbott tråden? Om Wallin skulle göra två mål behövs det meddelas i en egen tråd? Räcker inte den vanliga Wallin tråden? Personligen är jag av den uppfattningen att en tråd per spelare och den tråden får följa dem under hela forumet, oavsett vad som händer.
Jag erkänner att jag gick ut på lite tunn is när jag gnällde på spelartrådarna. Jag får väl utgå ifrån att den som startar en spelartråd faktiskt har något att säga eller vill diskutera spelaren ifråga och anser det berättigat.
Vad jag dock menade var ABSOLUT INTE att det ska startas en ny tråd varje gång det händer någonting kring en spelare. Vad jag menade var att en del spelartrådar idag känns väldigt framkrystade och det finns inget underlag annat än att "här diskuterar vi spelaren Niclas Wallin". När det faktiskt händer någonting kring spelaren, t.ex. "Niclas Wallin skriver på för Luleå!", så är det ett utmärkt läge, och då kan även den trådtiteln få vara kvar. Moderering därefter kan ligga i att infoga ev. nya trådar om Niclas Wallin i denna ursprungstråd.
Äh, jag släppar spelartrådarna. Känns inte som att det är topic här och folk får väl starta hur dom vill om dom anser att det finns diskussionsvärde.
Admin skrev:Den första tråden döptes till det namnet eftersom det var vad de hette på SF. Efter det har det bara rullat på, användare kopierar den gamla tråden och byter bara ut motståndarnamn och siffror. Jag har bytt namn på max 3 matchtrådar och det har bara varit för småfel som missat datum eller felaktigt omgångsnummer. Tycker själv att det blir jäkligt snyggt och så mycket mer överskådligt att ha trådarna i samma format och det verkar som fler tycker det då trådarna automatiskt kommer upp så här
Bra information i rubriken är ju viktig, och det är bra om det uppehålls givetvis. Kul att många många fortsätter enligt den mall ni lagt upp, men onekligen tycker även vissa att det är lite halvgalet att ändra redan tydliga rubriker enligt en förutbestämd mall, med anledning att det ska "se enhetligt ut", som MicckeJ skriver.
Sen är det ju bara ett fåtal användare som faktiskt startat matchtrådar, och du säger att du trots det fått ändra några av dem, så jag vet inte hur mycket värde jag ska lägga i det du säger.
Admin skrev:Märkligt att du nämner Flashback eftersom det är just det forum som jag var moderator på. Det är dessutom ett av mest modererade forumen där trådar väldigt ofta byts namn på, se aktuella brott kategorin och minst hälften har fått ett nytt namn med mer informativ rubrik än den ursprungliga. Moderatorer på Flashback raderar ju dessutom inlägg om de anser att de inte hör till ämnet, något som vi aldrig gjort här mer än att möjligen flytta några enstaka inlägg till rätt tråd.
Jag har hängt där i många år och upplever definitivt inte att trådar väldigt ofta byts namn på. De som det byts namn på är ett fåtal direkt otydliga rubriker (i förhållande till hur många trådar som startas), iallafall i de delforum där jag kollar. Aktuella brott är ju ett lite speciellt exempel, eftersom många brott förändras på några dagar. De kan t.ex. få ett nytt namn i media, eller så kan en grov misshandel ett par dagar senare ha utvecklats till ett mord etc. så det kan ju inte riktigt jämföras, då en titeländrig där givetvis är berättigad.
Admin skrev:Tycker att man alltid ska kunna hitta en tråd om man letar efter den och man ska inte behöva klicka sig in i tråden för att förstå vad den handlar om. En matchtråd behöver inte alltid falla i glömska, hade vi haft tråden för kvart 7 mot Djurgården här kan jag lova att folk hade läst den rätt ofta även idag.
Vissa skribenter som håller på Luleå skriver ju närmast krönikaliknande texter. Om en användare startar en tråd där han vill skriva loss och diskutera Jonas Rönnqvist påverkan på Luleå de senaste två åren, så ska han väl ändå inte behöva döpa den till t.ex. "2010-04-14, Jonas Rönnqvist skrev på för Luleå - diskussion här", utan en titel som t.ex. "Vändpunkten!" hade ju varit närapå lysande, ev. hade mod kunnat ändra till "Vändpunkten! (Jonas Rönnqvists inverkan på Luleå) om det vore för otydligt.
Matchtråden för kvartsfinal 7 mot Djurgården är ett av de undantag som bekräftar regeln. Den hade nog folk med lätthet hittat om den hette "Kvart. 7 mot Dif, XX/XX", likaväl som ett trådnamn med nuvarande strikta mall.
Hm, det går inte längre att ändra inlägget, men det jag vill tillägga är att detta är mina sista ord i ämnet. Det är ert forum och ni vill hålla på och döpa om trådar, flytta runt trådar o.s.v. för kosmetiska orsaker, så är det väl upp till er då.
Men, i egenskap av användare, så vill jag säga att ni vandrar på en väldigt tunn lina.
Men, i egenskap av användare, så vill jag säga att ni vandrar på en väldigt tunn lina.
Du, tvåplustvå, av alla användare vet hur jag ställer mig till kritik. Därav tycker jag att det är intressant med diskussioner likt denna, för utan feedback så kan vi inte heller förbättra oss.
Min syn i denna fråga är egentligen helt ointressant, men tänker framföra den ändå:
Mig spelar det egentligen inte särskilt stor roll vad trådarna heter, så länge det inte blir några extremfall såsom tidigare exempel. Däremot så anser jag att vi, rent generellt, bör ha rätt relevanta trådnamn. Relevant på det sätt, att man enkelt och direkt ska förstå vad det handlar om. Däremot kan det också vara kul när användare skriver vad de känner för stunden, då allt blir mer personligt och ofta roligare att läsa, samtidigt som vi återigen måste försöka hålla oss inom någorlunda lämpliga ramar för namnen på våra trådar. Med andra ord så är jag kluven och står precis mitt i utav dessa 'två parter', om jag får uttrycka mig så, vilket också gör att jag inte tillfört diskussionen någonting av vikt. Därav den tidigare raden, skriven med kursiv text.
För att sammanfatta min mening med det här inlägget så vill jag bara lyfta fram vikten av den kritik vi får av alla användare. Utan den så skulle vi förmodligen stå ganska stilla och se väldigt enögt på det vi håller på med. Jag anser att vi, genom att lyssna på andra, kan utveckla forumet till någonting bättre.
Låt kritiken flöda!
Min syn i denna fråga är egentligen helt ointressant, men tänker framföra den ändå:
Mig spelar det egentligen inte särskilt stor roll vad trådarna heter, så länge det inte blir några extremfall såsom tidigare exempel. Däremot så anser jag att vi, rent generellt, bör ha rätt relevanta trådnamn. Relevant på det sätt, att man enkelt och direkt ska förstå vad det handlar om. Däremot kan det också vara kul när användare skriver vad de känner för stunden, då allt blir mer personligt och ofta roligare att läsa, samtidigt som vi återigen måste försöka hålla oss inom någorlunda lämpliga ramar för namnen på våra trådar. Med andra ord så är jag kluven och står precis mitt i utav dessa 'två parter', om jag får uttrycka mig så, vilket också gör att jag inte tillfört diskussionen någonting av vikt. Därav den tidigare raden, skriven med kursiv text.
För att sammanfatta min mening med det här inlägget så vill jag bara lyfta fram vikten av den kritik vi får av alla användare. Utan den så skulle vi förmodligen stå ganska stilla och se väldigt enögt på det vi håller på med. Jag anser att vi, genom att lyssna på andra, kan utveckla forumet till någonting bättre.
Låt kritiken flöda!
tvåplustvå skrev:Hm, det går inte längre att ändra inlägget, men det jag vill tillägga är att detta är mina sista ord i ämnet. Det är ert forum och ni vill hålla på och döpa om trådar, flytta runt trådar o.s.v. för kosmetiska orsaker, så är det väl upp till er då.
Det finns numera en tidsgräns för hur länge du har på dig att redigera ett inlägg, gränsen är satt till 30 minuter.
Anledningen till denna gräns är att vi inte vill att användare ska kunna gå in och ändra texter skrivna för flera veckor sedan eller dylikt. Kan bli krångligt för andra användare att hänga med i diskussionerna då. Låt säga att vi diskuterar en sak, som jag i slutet inser att jag har fel i. Då kan jag helt enkelt gå tillbaka och ändra mina inlägg bara för att inte framstå som dum. Eller, om du till exempel skrivit en text men glömt ett stycke, varav jag läser den texten och du flera timmar senare lägger till ytterligare text, så är det otroligt lätt för mig att missa den extra text som tillkommit sedan jag senast läste ditt inlägg.
Därav ansåg vi att det blir bättre med ett nytt inlägg hellre än att ändra på en flera timmar gammal text.
Jag ska sköta mig nu och inte gnälla i aktuell tråd.. Har bara en fråga angående en tråd jag skapade för någon vecka sedan.. "Tränare i Luleå Hockey"
Startade tråden under huvudtråden Luleå Hockey.. Där man skall enligt anvisningar diskutera allt som rör föreningen.
Den har nu flyttats till huvudtråden Luleås Lag och Silly Season, där huvudfokuset ligger på rykten kring spelare och befintliga spelares prestationer.
Jag får inte ihop det.. Motivering till trådflytt skulle uppskattas.
Startade tråden under huvudtråden Luleå Hockey.. Där man skall enligt anvisningar diskutera allt som rör föreningen.
Den har nu flyttats till huvudtråden Luleås Lag och Silly Season, där huvudfokuset ligger på rykten kring spelare och befintliga spelares prestationer.
Salle- Antal inlägg : 3370
Salle skrev:Jag ska sköta mig nu och inte gnälla i aktuell tråd.. Har bara en fråga angående en tråd jag skapade för någon vecka sedan.. "Tränare i Luleå Hockey"
Personligen tycker jag att kategorierna är lite klumpigt påhittade. Silly season bör ju vara just en ryktesdel där kvalitén är lite lägre och mycket halvsanningar florerar. Så fort en spelare/tränare är bekräftad så borde man diskutera den i Luleå Hockey-kategorin, men nu är ju den begränsad att handla om "Föreningen" och laget tas i Silly season-kategorin. Väldigt konstigt tycker jag med.
Men det är säkert därför den flyttats. Tränaren tillhör ju laget och diskuteras i SS-kategorin enligt beskrivningarna.
tvåplustvå skrev:Salle skrev:Jag ska sköta mig nu och inte gnälla i aktuell tråd.. Har bara en fråga angående en tråd jag skapade för någon vecka sedan.. "Tränare i Luleå Hockey"
Personligen tycker jag att kategorierna är lite klumpigt påhittade. Silly season bör ju vara just en ryktesdel där kvalitén är lite lägre och mycket halvsanningar florerar. Så fort en spelare/tränare är bekräftad så borde man diskutera den i Luleå Hockey-kategorin, men nu är ju den begränsad att handla om "Föreningen" och laget tas i Silly season-kategorin. Väldigt konstigt tycker jag med.
Men det är säkert därför den flyttats. Tränaren tillhör ju laget och diskuteras i SS-kategorin enligt beskrivningarna.
Jo.. Det har du rätt i.. Ett litet dilemma det där. Vad som egentligen ska klassas som vad. Jag tycker dock att en tråd som fokuserar på tränarna hör hemma i vad som berör föreningen och är mindre förknippad till själva laget. Men vad vet jag, det är en högst personlig åsikt..
En tråd om Rönken startades senare också, i sillytråden.. Så den borde väl integreras med tränartråden kanske? Om dom nu hör hemma i Sillytråden..
Att spelarnas insatser diskuteras i sillytråden tycker jag nog trots allt faller sig naturligt.. Då man kan gå tillbaka och påminna sig om vad för slags omdömen spelare har fått under säsongen när det börjar närma sig förhandlingstider.
Löst snack.. Som du efterfrågar brukar ju hopa sig i den mer allmänna silly/namedropping-tråden ändå så
Salle skrev:
Jo.. Det har du rätt i.. Ett litet dilemma det där. Vad som egentligen ska klassas som vad. Jag tycker dock att en tråd som fokuserar på tränarna hör hemma i vad som berör föreningen och är mindre förknippad till själva laget. Men vad vet jag, det är en högst personlig åsikt..
Att spelarnas insatser diskuteras i sillytråden tycker jag nog trots allt faller sig naturligt.. Då man kan gå tillbaka och påminna sig om vad för slags omdömen spelare har fått under säsongen när det börjar närma sig förhandlingstider.
Löst snack.. Som du efterfrågar brukar ju hopa sig i den mer allmänna silly/namedropping-tråden ändå så
Nja, alltså, var inte riktigt så jag menade. Menade att jag tycker SS är till för att diskutera spelare som ev. är på väg till Luleå eller andra lag. Och även då potentiella kedjekombinationer etc. Förlängning av kontrakt för nuvarande spelare däremot som du säger kanske hör hemma i SS, de diskussionerna, men det tycker jag ändå hade gått lika bra såsom jag hade velat ha det. Allt kan inte vara glasklart hela tiden
Sedan kategorin Luleå Hockey. Där tycker jag att alla spelartrådar (spelare i Luleå) och verkligen allt annat som rör föreningen hör hemma. Nu har den ju den lite oklara beskrivningen "Här diskuterar vi föreningen Luleå Hockey", vilket för mig innebär att man kanske inte bör diskutera saker som "Kändisar som håller på Luleå" eller "Musik om Luleå", å andra sidan så är det ju bästa kategorin trots allt för dessa, men beskrivningen känns helt fel.
EDIT: Fan, vad jag yrar nu. Ruggigt trött, orkar inte ens rätta till detta. Hoppas det inte blir för mycket missförstånd.
Luleå hockeys tränare diskuteras som en del av laget, dvs i delen "Luleås lag och SS". En eventuell tråd om "Luleås målvakter" skulle också hamna där.
Sportchefer och klubbdirektörer hör självklart till föreningen så "luleå hockey".
Spelartrådar hör givetvis också till "Luleås lag och SS" eftersom de är en del av Luleås lag samt det faktum att eventuella kontraktsförlängningar hos Luleåsspelare diskuteras i tråden med deras namn och det vore ju fel att ha de i "Luleå hockey". SS gäller ju till stor del spelare som redan spelar i Luleå och eventuellt ska förlänga. Det hade ju varit jävligt märkligt att ha en tråd om en spelare i "Luleå hockey" där man diskuterar dennes spel och prestationer samt en tråd om samma spelare i "SS" där man diskuterar om denne ska få förlängt.
Sportchefer och klubbdirektörer hör självklart till föreningen så "luleå hockey".
Spelartrådar hör givetvis också till "Luleås lag och SS" eftersom de är en del av Luleås lag samt det faktum att eventuella kontraktsförlängningar hos Luleåsspelare diskuteras i tråden med deras namn och det vore ju fel att ha de i "Luleå hockey". SS gäller ju till stor del spelare som redan spelar i Luleå och eventuellt ska förlänga. Det hade ju varit jävligt märkligt att ha en tråd om en spelare i "Luleå hockey" där man diskuterar dennes spel och prestationer samt en tråd om samma spelare i "SS" där man diskuterar om denne ska få förlängt.
MickkeJ skrev:Luleå hockeys tränare diskuteras som en del av laget, dvs i delen "Luleås lag och SS". En eventuell tråd om "Luleås målvakter" skulle också hamna där.
Hmmm.. Det finns ju en tråd under huvudtråden Luleå Hockey som heter just "Målvakter" ? Men den kanske borde ha namnet Luleås Målvakter för att flyttas då? Eller?
Om den behandlar "målvakter" i allmänhet ska den väl inte ligga under "luleå hockey" och behandlar den "luleås målvakter" så ska den väl ligga under "lag och ss"?
Så.. Om jag döpt tråden till "tränare" likt "målvakter".. Då hade den legat kvar under "luleå hockey" ? Skumt resonemang.
Har två förslag angående övre delen av designen
1. Borde lägga till "knappar/buttons(grafiska knappar menar jag då)" i huvudmenyn, rätt otydligt med bara text. Sidan ser aningen levande ut då.
2. Sätt en fast bredd på sidan. alltså helst runt cirka 950px. Just för att majoriteten av alla användare på internet kör en upplösning på 1024x768 och gör de även på logon/headerbilden. För har sidan eller headern/logon större bredd än din upplösning blir de en grymt irriterande scroll längst ner.
1. Borde lägga till "knappar/buttons(grafiska knappar menar jag då)" i huvudmenyn, rätt otydligt med bara text. Sidan ser aningen levande ut då.
2. Sätt en fast bredd på sidan. alltså helst runt cirka 950px. Just för att majoriteten av alla användare på internet kör en upplösning på 1024x768 och gör de även på logon/headerbilden. För har sidan eller headern/logon större bredd än din upplösning blir de en grymt irriterande scroll längst ner.
Mange- Antal inlägg : 6617
Tråden "Målvakter" handlar ju inte om Luleås målvakter eftersom de diskuterar allt från Nilsson i NHL till övriga ES-målvakter till olika NHL-målvakter. Kan hålla med om att den borde ligga under "övrig hockey" eller nåt men den är svår eftersom diskusionen i den tråden är väldigt spridd och inte definierad vad det ska handla om i första inlägget.Salle skrev:MickkeJ skrev:Luleå hockeys tränare diskuteras som en del av laget, dvs i delen "Luleås lag och SS". En eventuell tråd om "Luleås målvakter" skulle också hamna där.
Hmmm.. Det finns ju en tråd under huvudtråden Luleå Hockey som heter just "Målvakter" ? Men den kanske borde ha namnet Luleås Målvakter för att flyttas då? Eller?
Om den behandlar "målvakter" i allmänhet ska den väl inte ligga under "luleå hockey" och behandlar den "luleås målvakter" så ska den väl ligga under "lag och ss"?
Så.. Om jag döpt tråden till "tränare" likt "målvakter".. Då hade den legat kvar under "luleå hockey" ? Skumt resonemang.
Den tränartråd du pratar om heter "Luleå hockeys tränare" och det snackas bara om tränare i Luleå där så det är inte samma sak. Jag skrev att OM det fanns en tråd som handlade om "LULEÅS målvakter" skulle den läggas under "laget och SS".
Om ni frågar mej så var tanken att "Målvakter" skulle handla om Lule-relaterade målvakter, därför ligger den där den ligger..
Det var väl du som skapade den? Var den tänkt att handla om Luleås målisar eller Elitseriens eller en tråd om målvakter överlag i alla serier? Det går ju att bryta upp den och sortera ut inläggen i två trådar om du vill.Tony Moore skrev:Om ni frågar mej så var tanken att "Målvakter" skulle handla om Lule-relaterade målvakter, därför ligger den där den ligger..
Ser att några undrat i andra trådar var Sven Savage tog vägen, så även jag.
Naturligtvis så vet inte jag det men ett konstaterande är att han skrev sitt senaste inlägg ganska exakt i samma veva som tråden/tävlingen han startade där Fahlman låg på en lastpall togs bort av Admin (helt rätt) och reglerna för forumet kom upp.
Som sagt, behöver ju inte alls ha med det att göra.
Naturligtvis så vet inte jag det men ett konstaterande är att han skrev sitt senaste inlägg ganska exakt i samma veva som tråden/tävlingen han startade där Fahlman låg på en lastpall togs bort av Admin (helt rätt) och reglerna för forumet kom upp.
Zeb Macahan skrev:Ser att några undrat i andra trådar var Sven Savage tog vägen, så även jag.
Hoppas att det inte har något med det att göra. Vore väldigt synd att i så fall förlora en forumist av den kalibern pga en sån grej. Hoppas att dessa händelser inte är relaterade med varandra och att Sven endast tagit en liten semester ;-)
Har också undrat vars Savage har tagit vägen.Zeb Macahan skrev:Ser att några undrat i andra trådar var Sven Savage tog vägen, så även jag.
Jag tror nog det har precis med det att göra.Zeb Macahan skrev:Ser att några undrat i andra trådar var Sven Savage tog vägen, så även jag.
Det var ju en inte så vidare snäll bild på Fahlman, t.o.m. jag reagerade på att den låg lite väl mycket över gränsen och tänkte att det dröjer nog inte länge så är den borta. Och sedan dess har han inte varit inloggad enligt medlemslistan. Om han är bannad eller bara valt att ta en liten time-out vore dock intressant att veta... Och förhoppningsvis kommer han tillbaka igen, ett forum med Sven är betydligt bättre än ett forum utan!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Inte en enda medlem har blivit bannad sen vi startade, alla har skött sig överlag bra. Har tagit bort något enstaka förbjudet ord och gett ett par medlemmar tillsägelser via PM men det är allt.
Den tråd du pratar om togs bort för det som skrevs, hade inget med bilden att göra. Personangrepp är inget vi kan tillåta oavsett vem det gäller och skämten i den tråden gick helt över styr. Tråden togs bort, jag skrev det i denna tråd så att alla skulle veta om det och skrev inte ens PM till de användare det gällde, ingen blev bannad.
Den tråd du pratar om togs bort för det som skrevs, hade inget med bilden att göra. Personangrepp är inget vi kan tillåta oavsett vem det gäller och skämten i den tråden gick helt över styr. Tråden togs bort, jag skrev det i denna tråd så att alla skulle veta om det och skrev inte ens PM till de användare det gällde, ingen blev bannad.
Namnet på den här tråden ändrades samtidigt som vi skrev ned reglerna till forumet. Glömde låsa tråden där reglerna stod så folk kommenterade olika regler i den tråden vilket inte var meningen. Jag flyttade alla de inläggen till denna tråd eftersom det redan fanns inlägg om hur forumet skulle skötas i denna tråd. Det gamla namnet som bara hette nåt i stil med "förslag på förbättringar av forumet" kändes för snävt nu och därför ändrades det till det lite bredare trådnamnet "Om forumet", behöll dock orden "förbättringar och förslag" som tidigare.tvåplustvå skrev:
Så frågan kvarstår. Var är Sven?
Rayko- Antal inlägg : 740
OK, bra att höra, admin!
Då får vi bara hoppas att Sven är frisk och kry så att det inte är något sånt trist som avhållit honom från att skriva.
Då får vi bara hoppas att Sven är frisk och kry så att det inte är något sånt trist som avhållit honom från att skriva.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Bannade signaturen "Black Prince" för brott mot regel "3.1 Uppträd vårdat & trevligt", "3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte" och "3.3 Respektera varandra". Tog bort ett par inlägg av han också med personliga påhopp.
Som några kanske märkt så har tråden "Matchtråd för övriga ES-matcher" blivit uppdelad i två trådar med samma namn. Det verkar som det finns en begränsning på max 1000 inlägg i en tråd och sedan bryter forumet upp den helt på egen hand. Trist, vi får se om detta är något som går att fixa.
Tillsvidare har jag sorterat ut de inlägg från tråden som startar den 10:e Mars, dvs slutspelet och lagt de i den andra av de två matchtrådarna. Så blir det i alla fall en logisk brytningspunkt där slutspelsmatcherna börjar. Jag har också döpt om den till "Matchtråd för övriga slutspels-matcher" eftersom vi inte kan ha två trådar med samma namn.
Tillsvidare har jag sorterat ut de inlägg från tråden som startar den 10:e Mars, dvs slutspelet och lagt de i den andra av de två matchtrådarna. Så blir det i alla fall en logisk brytningspunkt där slutspelsmatcherna börjar. Jag har också döpt om den till "Matchtråd för övriga slutspels-matcher" eftersom vi inte kan ha två trådar med samma namn.
Kan någon öppna den där matchtråden för övriga matcher? det står att den är låst
storraggarn- Antal inlägg : 730
En jäkligt irriterande grej med detta forum är att när jag surfar det med min iPhone så redirectas jag till någon halvlurig mjukporr-sida direkt efter länken laddats.
Jag klickar asså på ett topic, topicen laddas och om jag sedan inte fort som attan klickar på krysset för att avbryta sidladdningen så kommer jag till en sida med nakna damer som vill ha mina surt förvärvade pengar.
Någon fler som upplever detta?
Nu är jag inte den som är emot internetporr, men var sak har sin tid.
Jag klickar asså på ett topic, topicen laddas och om jag sedan inte fort som attan klickar på krysset för att avbryta sidladdningen så kommer jag till en sida med nakna damer som vill ha mina surt förvärvade pengar.
Någon fler som upplever detta?
Nu är jag inte den som är emot internetporr, men var sak har sin tid.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Haha! Skön sista kommentar där..
Vet att detta har diskuterats i en annan tråd redan.. Minns inte vilken dock och om dom kom fram till någon lösning. Jag som surfar in ibland med min androidlur har dock aldrig stött på några sådana problem.
Vet att detta har diskuterats i en annan tråd redan.. Minns inte vilken dock och om dom kom fram till någon lösning. Jag som surfar in ibland med min androidlur har dock aldrig stött på några sådana problem.
Vet om detta problem sen tidigare - har själv samma problem. Däremot så har vi inte lyckats finna någon lösning på problemet. Ska sätta mig ner i en stund nu och försöka klura ut vad det skulle kunna vara för fel.
Varför går det inte att ändra sina inlägg längre? Förut fanns det "Quote" och "Edit" men nu finns bara "Quote" kvar?
Beast. skrev:Varför går det inte att ändra sina inlägg längre? Förut fanns det "Quote" och "Edit" men nu finns bara "Quote" kvar?
Du kan ändra dina inlägg i 30 min efter du postat dom. Sen försvinner knappen
Salle skrev:Beast. skrev:Varför går det inte att ändra sina inlägg längre? Förut fanns det "Quote" och "Edit" men nu finns bara "Quote" kvar?
Du kan ändra dina inlägg i 30 min efter du postat dom. Sen försvinner knappen
För att utveckla, så är det för att ingen ska kunna gå in efteråt och ändra sina inlägg i en diskussion. Om du till exempel går tillbaka till en flera timmar, eller dagar, gammal diskussion och ändrar på dina argument, då blir det oerhört svårt att veta vem som sagt vad.
Va? Det är ju urdåligt
Exempelvis startade jag nyss en tråd om Hockey VM. I toppinlägget så vill jag kunna ändra och fylla på med mer information med tiden. T ex vilka spelare som bekräftas klara etc. Det blir ju mycket enklare, snyggare och smidigare om man kan samla all viktig info i trådens första inlägg än att slippa leta igenom flera sidor med material för att skapa sig en bild...
Kan du fixa detta Urken?
Exempelvis startade jag nyss en tråd om Hockey VM. I toppinlägget så vill jag kunna ändra och fylla på med mer information med tiden. T ex vilka spelare som bekräftas klara etc. Det blir ju mycket enklare, snyggare och smidigare om man kan samla all viktig info i trådens första inlägg än att slippa leta igenom flera sidor med material för att skapa sig en bild...
Kan du fixa detta Urken?
Tycker det är bra att ha inläggen inte kan editeras för långt i efterhand då folk som för en diskussion i efterhand kan inse att dom blir överkörda och ändrar i sina tidigare inlägg.
Men samtidigt är det ju dumt om man som trådskapare, likt Beast i detta fall, vill "administrera" ursprungsinlägget.. Det kanske går att göra ett undantag för trådskaparens allra första inlägg och ta bort begränsningen där. Om det nu är inställningsmässigt möjligt =P
Men samtidigt är det ju dumt om man som trådskapare, likt Beast i detta fall, vill "administrera" ursprungsinlägget.. Det kanske går att göra ett undantag för trådskaparens allra första inlägg och ta bort begränsningen där. Om det nu är inställningsmässigt möjligt =P
Håller med dig Beast. Det var lite så jag tänkte att Zeb kunde gjort i sina tipstävlingar. Att ha en aktuell tabell som sitt första inlägg, allt för att underlätta för alla deltagare. Vid sådana tillfällen så är jag helt med på ditt resonemang, men återigen så kan det bli stora problem att veta vem som sagt vad om en diskussion uppstår. Jag kan, tillfälligt, ändra så att du får tillgång att editera ditt inlägg - om du vill.
Sida 4 av 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15
Sida 4 av 15
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet