Om Forumet - förbättringar och förslag
Sida 10 av 15 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15
Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag
Ingemar skrev:NjaeAdmin skrev:Ingemar skrev:Lovar att inte klicka minus på fel person
Kom igen!
Efter en hel del felsökning, går att konstatera att felet "ligger hos dig", eller på något sätt blivit en konstig bugg i systemet. Det finns inga skillnader på ditt konto gentemot övriga medlemmar.
Jag råder dig att prova fler webbläsare, en annan dator eller slutligen göra ett nytt konto, för att således se huruvida funktionen existerar eller ej. Genom det sista förslaget, kan vi direkt se om felet ligger på ditt konto eller om det är något program som inte ter sig som förväntat på din dator.
Spata nytt konto och kollat och med nya kontot var det inga problem.
Inga problem hos mig mao
Nu blev det problematiskt. Har tyvärr ingen lösning på problemet för tillfället, hoppas att du kan leva med det tills vidare.
Admin skrev:Ingemar skrev:NjaeAdmin skrev:Ingemar skrev:Lovar att inte klicka minus på fel person
Kom igen!
Efter en hel del felsökning, går att konstatera att felet "ligger hos dig", eller på något sätt blivit en konstig bugg i systemet. Det finns inga skillnader på ditt konto gentemot övriga medlemmar.
Jag råder dig att prova fler webbläsare, en annan dator eller slutligen göra ett nytt konto, för att således se huruvida funktionen existerar eller ej. Genom det sista förslaget, kan vi direkt se om felet ligger på ditt konto eller om det är något program som inte ter sig som förväntat på din dator.
Spata nytt konto och kollat och med nya kontot var det inga problem.
Inga problem hos mig mao
Nu blev det problematiskt. Har tyvärr ingen lösning på problemet för tillfället, hoppas att du kan leva med det tills vidare.
Vilka ersättningsnivåer pratar vi om?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Vexet- Antal inlägg : 459
Ska fixa det när jag får tid frammåt helgen.JoakimJ skrev:Alltså, bakgrundsbilden. En Abbott som stirrar mig i ansiktet varje dag. Det gör ont
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
Fast det är klart, det är ju lite senare det...
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Ja, det där är ett senare stadium. Sen finns det ett stort symbolvärde i själva skålandet, inte lika mycket i att vara packad...JuniorX skrev:KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
Själva mobilversionen som man får in får jag huvudvärk av efter 30 sekunder.
JuniorX skrev:Finns det förresten en App på IOS eller Android som funkar mot forumet? Eller, är det en gammal fråga?
Googlade mig fram lite och det ska gå att installera en mod för Tapatalk på forumet och när det är installerat så kan du komma åt forumet från appen Tapatalk som är en populär app för just forum.
Till Urken:
https://tapatalk.com/activate_tapatalk.php?plugin=phpbb
Norlin- Antal inlägg : 4515
Norlin skrev:JuniorX skrev:Finns det förresten en App på IOS eller Android som funkar mot forumet? Eller, är det en gammal fråga?
Googlade mig fram lite och det ska gå att installera en mod för Tapatalk på forumet och när det är installerat så kan du komma åt forumet från appen Tapatalk som är en populär app för just forum.
Till Urken:
https://tapatalk.com/activate_tapatalk.php?plugin=phpbb
Aha. Den ser ju rätt bra ut. Tack för det jobbet!
Kul idé men jag vet het ärligt inte hur (om det går) man laddar in nya smileys på forumet. Sidan ligger ju på eb forumplattform och det finns ett par förvalda alternativ.KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Synd, den hade blivit succé.MickkeJ skrev:Kul idé men jag vet het ärligt inte hur (om det går) man laddar in nya smileys på forumet. Sidan ligger ju på eb forumplattform och det finns ett par förvalda alternativ.KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
KaptenBlodskelett skrev:Ja, det där är ett senare stadium. Sen finns det ett stort symbolvärde i själva skålandet, inte lika mycket i att vara packad...JuniorX skrev:KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
Tror i ärlighetens namn att Urken hoppar över själva skålförfarandet och direkt kliver på ovannämnda figuren. Därav avsaknaden av den andra.
Plötsligt faller alla bitar på plats, och allt blir uppenbart. Tack för denna vision!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ja, det där är ett senare stadium. Sen finns det ett stort symbolvärde i själva skålandet, inte lika mycket i att vara packad...JuniorX skrev:KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
Tror i ärlighetens namn att Urken hoppar över själva skålförfarandet och direkt kliver på ovannämnda figuren. Därav avsaknaden av den andra.
Vänligen prova och kom med synpunkter.
#helpdesk
Det går även att söka efter specifika tags i sökfunktionen. Markera "tags" och skriv in ditt sökord.
#helpdesk
#helpdesk
Admin skrev:Mobilversionen är nu uppdaterad, med möjlighet att hoppa mellan sidorna i en tråd. Detta för att lättare kunna navigera på mobilsidan. Även en snabbknapp finns tillsammans med sidonumren, som tillåter användaren att hoppa till första/sista sidan i en tråd.
#helpdesk
Vajert. Det var ett lyft.
KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
KaptenBlodskeletts önskan om en "skålsmiley" är nu uppfylld.
#helpdesk
KaptenBlodskelett skrev:Plötsligt faller alla bitar på plats, och allt blir uppenbart. Tack för denna vision!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ja, det där är ett senare stadium. Sen finns det ett stort symbolvärde i själva skålandet, inte lika mycket i att vara packad...JuniorX skrev:KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
.. kände pressen. Tog mig i kragen!
LK7
Myrman- Antal inlägg : 4663
Det brukade hjälpa.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Åh så vackert, snyggt jobbat Urken!Urken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Plötsligt faller alla bitar på plats, och allt blir uppenbart. Tack för denna vision!Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ja, det där är ett senare stadium. Sen finns det ett stort symbolvärde i själva skålandet, inte lika mycket i att vara packad...JuniorX skrev:KaptenBlodskelett skrev:Borde vi inte ha en skål-smiley här?
.. kände pressen. Tog mig i kragen!
Möjligheten att embedda tweets!
För att detta skall fungera för just Dig, finns här en liten guide som Du bör följa.
1: Gå in under inställningar i din profil
2: Välj svarsalternativ "Ja", på frågan: "Ha alltid HTML aktiverat"
Efter att ha slutfört dessa två steg, bör avslutningen av Detta meddelande även presenteras i korrekt form.
För att sedan själv embedda tweets i Dina inlägg, följer här den andra delen i denna guide.
3: Surfa in på valfri tweet, exempelvis:
https://twitter.com/FruktHamster/status/600786992780161024
4: Klicka på de tre punkterna, som är symbol för menyalternativet "Mer"
5: Klicka på "Bädda in tweet"
6: Kopiera den markerade kodsnutt som dyker upp
7: Klistra in denna kodsnutt i textfälten här på forumet - i Dina inlägg
8: Innehåller tweeten några smileys, vänligen radera motsvarande kvadrater som uppstår i den kopierade kodsnutten. Annars uppstår kompileringsfel
9: Luta dig tillbaka och njut av att 2010 års teknik, nu även kommit till detta forum, redan år 2015!
Sista delen innehåller en inbäddad tweet, som Du bör kunna se efter att ha avslutat de två första stegen i guiden.
För mig är det lika ofattbart att @frolunda_hc har en indian på tröjan, som att folk upprörs av att @frolunda_hc har en indian på tröjan.
— Jakob Porser (@FruktHamster) 19 maj 2015
#helpdesk
Toni Rajala-Niklas Persson-Anton Hedman
Jacob Micflikier-Johan Harju-Bill Sweatt
SHL:s starkaste forwardssida sett till topp 2-kedjorna?
— Tacklarn (@Tacklarn) 21 maj 2015
Edit: För mig händer följande, när jag trycker på "Förhandsgranska" så kommer det bara upp en tom sida. När jag sedan stegar tillbaka och skickar inlägget direkt kommer samma tomma sida upp, men när jag stegar tillbaka så är inlägget inlagt, och tweeten syns.
Edit 2: I allt väsentligt fungerar det dock som sagt, kul funktion!
Norlin- Antal inlägg : 4515
Mycket märkligt. Har provat detta på alla kontotyper och det ter sig fungera.
Kan du prova igen? Det kan vara så att "Inaktivera html" var ikryssat när du skrev ditt inlägg. Inte förrän steg 1-2 är gjorda i guiden, kommer denna grundinställning att istället vara av.
Nejdå, jag gjorde helt rätt... Kan det ha med Safari att göra?Admin skrev:KBS:
Kan du prova igen? Det kan vara så att "Inaktivera html" var ikryssat när du skrev ditt inlägg. Inte förrän steg 1-2 är gjorda i guiden, kommer denna grundinställning att istället vara av.
Men vad... Nu hände det igen, och tweetet ser helt missbildat ut... Halva koden verkar saknas, gjorde t o m om processen, och såg till att hela koden var med...
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den tor 21 maj 2015, 15:36, ändrad totalt 1 gång
Endast Firefox och Chrome har testats innan detta implementerades för alla användare.
Ps: den sista tweeten du försökte bädda in var inte fullständig!
Då är det nog det... Men än märkligare är att halva koden försvann när jag skickade...Admin skrev:Det kan vara en potentiell orsak till det problem som uppstod.
Endast Firefox och Chrome har testats innan detta implementerades för alla användare.
Ps: den sista tweeten du försökte bädda in var inte fullständig!
Kan du länka till den tweet varvid du försökte embedda ifrån?KaptenBlodskelett skrev:Nejdå, jag gjorde helt rätt... Kan det ha med Safari att göra?Admin skrev:KBS:
Men vad... Nu hände det igen, och tweetet ser helt missbildat ut... Halva koden verkar saknas, gjorde t o m om processen, och såg till att hela koden var med...
Den kod som dök upp i detta inlägg var inte fullständig, därav fick den givet utseende.
Urken skrev:Kan du länka till den tweet varvid du försökte embedda ifrån?KaptenBlodskelett skrev:Nejdå, jag gjorde helt rätt... Kan det ha med Safari att göra?Admin skrev:KBS:
Den kod som dök upp i detta inlägg var inte fullständig, därav fick den givet utseende.
Visst kan jag det, här är länken: https://twitter.com/LHFDanne/status/600393520273293312
Jo, jag såg det... Det märkliga är att jag verkligen såg till, två gånger, att hela koden var med. Den måste kapats i överföringen.
Så ska det ju absolut inte vara.KaptenBlodskelett skrev:Urken skrev:Kan du länka till den tweet varvid du försökte embedda ifrån?KaptenBlodskelett skrev:Nejdå, jag gjorde helt rätt... Kan det ha med Safari att göra?Admin skrev:KBS:
Visst kan jag det, här är länken: https://twitter.com/LHFDanne/status/600393520273293312
Jo, jag såg det... Det märkliga är att jag verkligen såg till, två gånger, att hela koden var med. Den måste kapats i överföringen.
Skulle du kunna prova någon annan webbläsare? Endast för att se hur resultatet blir - inte för att tvinga dig nyttja en annan webbläsare i framtiden!
Hittills har tester utförts på Chrome och Mozilla för PC, respektive Safari för iPad.
Edit: hittade något här. Tweeten du försökte embedda, innehåller något som bryter av texten när den postas här på forumet. Ska undersöka detta vidare.
Ska undersöka om detta går att bygga bort, genom att helt enkelt skippa smileys.
Vi får hoppas på det bästa, testar från Chrome en gång!Urken skrev:Felet ligger i den kod som genereras på twitters hemsida. De smileys som användaren nyttjar i sin tweet, genereras som två fyrkanter. Detta är inte kompatibelt med hur vi kompilerar koden. Dessa tecken bryter då av koden.
Ska undersöka om detta går att bygga bort, genom att helt enkelt skippa smileys.
Samma problem. Dock ingen tom skärm, och förhandsgranskningen fungerar, vilket det inte gjorde i Safari. Det sjuka är att det såg bra ut i förhandsgranskningen, men sen kapades tweetet ändå av.
Problemet ligger som sagt i den kod som Twitter genererar när man väljer "bädda in tweet". Så webbläsaren bör inte vara problemet.KaptenBlodskelett skrev:Vi får hoppas på det bästa, testar från Chrome en gång!Urken skrev:Felet ligger i den kod som genereras på twitters hemsida. De smileys som användaren nyttjar i sin tweet, genereras som två fyrkanter. Detta är inte kompatibelt med hur vi kompilerar koden. Dessa tecken bryter då av koden.
Tills problemet är löst, råder jag att sudda ut fyrkanterna som skapas efter att smileys använts i tweeten!
Prova att bädda in från en tweet som inte innehåller smileys, så bör det fungera.KaptenBlodskelett skrev:Kapten Blodskelett rapporterar följande från Chrome:
Samma problem. Dock ingen tom skärm, och förhandsgranskningen fungerar, vilket det inte gjorde i Safari. Det sjuka är att det såg bra ut i förhandsgranskningen, men sen kapades tweetet ändå av.
Smiley-problemet är något jag får jobba med!
Tips på tweet:
https://twitter.com/Unibet_Sverige/status/601334309170106370
Hahaha alltså Kuriren.. för någon dag sedan var Rajala klar, nu är han INTE klar?! Man slutar aldrig förvånas
— Danne Lundgren (@LHFDanne) 18 maj 2015
Funkar fint, dock fungerar inte förhandsgranskningen, utan tomskärmen dyker upp. Den dyker även upp när man skickar inlägget, men inlägget kommer ändå upp som det ska. Detta måste vara Safari-relaterat, då detta inte händer i Chrome.
Som synes, fungerar allt - när man raderar de två rutor som uppstår när smileys används. Dessa smileys kommer ändå med i inlägget sedan.KaptenBlodskelett skrev:OK, vi testar utan smileys:Hahaha alltså Kuriren.. för någon dag sedan var Rajala klar, nu är han INTE klar?! Man slutar aldrig förvånas
Funkar fint, dock fungerar inte förhandsgranskningen, utan tomskärmen dyker upp. Den dyker även upp när man skickar inlägget, men inlägget kommer ändå upp som det ska. Detta måste vara Safari-relaterat, då detta inte händer i Chrome.
Lite halvdrygt att behöva ta bort dessa varje gång, men så får det vara tills vidare.
Hoppas att funktionen duger i vilket fall!
Den duger alldeles utmärkt!Urken skrev:Som synes, fungerar allt - när man raderar de två rutor som uppstår när smileys används. Dessa smileys kommer ändå med i inlägget sedan.KaptenBlodskelett skrev:OK, vi testar utan smileys:Hahaha alltså Kuriren.. för någon dag sedan var Rajala klar, nu är han INTE klar?! Man slutar aldrig förvånas
Lite halvdrygt att behöva ta bort dessa varje gång, men så får det vara tills vidare.
Härligt!KaptenBlodskelett skrev:Den duger alldeles utmärkt!Urken skrev:Som synes, fungerar allt - när man raderar de två rutor som uppstår när smileys används. Dessa smileys kommer ändå med i inlägget sedan.KaptenBlodskelett skrev:OK, vi testar utan smileys:Hahaha alltså Kuriren.. för någon dag sedan var Rajala klar, nu är han INTE klar?! Man slutar aldrig förvånas
Då behöver vi bara invänta forumets expert på sociala medier- Bamsefar. Eller hur Rönken nu brukar lägga upp det
Vi inväntar gammelnallens svar med spänning!Urken skrev:Ps: Tack för snabb feedback och tester. Annars hade det tagit längre tid innan detta fel noterats!
Så lite så!
Såg bättre ut för några timmar sedan, då var det en bild snarare än text. Det var dock på jobbdatorn - vet inte om det inverkar? Men kör samma webbläsare och operativ på bägge två så bör inte skilja sig.
Det där var innan Smiley-problemet upptäcktes.Rönken skrev:
Såg bättre ut för några timmar sedan, då var det en bild snarare än text. Det var dock på jobbdatorn - vet inte om det inverkar? Men kör samma webbläsare och operativ på bägge två så bör inte skilja sig.
KaptenBlodskelett skrev:Det där var innan Smiley-problemet upptäcktes.Rönken skrev:
Så det är du som ska kölhalas?
Dessa fyrkanter kompileras inte korrekt - tecknen finns ej med - och ett fel uppstår.
Så, för att få de inbäddade länkarna att fungera korrekt: se till att ta bort alla fyrkanter i koden innan den postas här på forumet! Smileysen kommer att vara med i slutändan i vilket fall!
TBT till när Niclas Wallin passade på att fräscha upp bilen när han var hemma på semester efter NHL-säsongen 02/03. pic.twitter.com/ynbiO0lUOT
— Jimmy Stålnacke (@JimmyStalnacke) May 21, 2015
Sida 10 av 15 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15