Luleå Hockeys lag 2024/2025
+65
GustenA
Kagen
Dr.danne
Witchfinder77
Delfinenz
OnkelKånkel
Björnpappa
Kiruna
LHF90
Panikvärvning
qeryopcf
Monco
Sigge75
Vexet
Hjalmar_Vuopio
Metheuz
Jokerman ll
rasbiologen
1992
trallgöken
Redbear
håkke
Pajala
Jonsey78
Burskydd
Xerzocx
RSD555
LHF96
Tobbebias88
Schladden
lhffan
Bellissimo
Kneten
Lulefan
Diktatorn
Flippass
Lehto
farre
Lars158
Dentos
LulefanGBG
tibet
Jojjan
Dundernisse
Haparanda
Småland
Wolfhunter
Donowitz
Puckad
JuhaniT
storeken
Jonken
Snikne Ville
Pontaking
pingu
LetsGoLuleå
Björnkäften
Serkan122
Hejsan
NallePhu
Urken
Mr Bister
Blinders
Dustin
Tony Moore
69 posters
Sida 10 av 10
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025
Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
https://tv.aftonbladet.se/video/376836/11-11-se-hockeymorgon-har
Alltid trevligt att lyssna på en hyllning men hängde inte riktigt med på argumentationen varför vi skulle bli sämre framöver på att skapa målchanser. Absolut all statistik jämnar ut sig med större sample size, men varför skulle vi helt plötsligt börja skjuta mer från C-lägen bara för att? Det är ju inte så att vårat lag kryllar av spelare som skjuter på första bästa (på gott och ont haha)
Diktatorn- Antal inlägg : 717
Diktatorn skrev:Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
Alltid trevligt att lyssna på en hyllning men hängde inte riktigt med på argumentationen varför vi skulle bli sämre framöver på att skapa målchanser. Absolut all statistik jämnar ut sig med större sample size, men varför skulle vi helt plötsligt börja skjuta mer från C-lägen bara för att? Det är ju inte så att vårat lag kryllar av spelare som skjuter på första bästa (på gott och ont haha)
Jag ska säga att det fattade jag inte heller. Han som kom med det påståendet var väl analytiker åt ....Hv eller Växjö? Nån konkurrent i alla fall. Tycker att det dom la på bordet var ett rätt hyfsat kvitto ändå. Man upplever inte laget som så uddlöst som det ibland varit. Ett av de lag som trots allt släpper till minst med. DET har man inte märkt av alltid, men det är väl för att man är lagd åt att få hjärtstopp när det inte ser "Lulehomogent" ut
Minns när folk var galna gör att vi tillbringade all tid i sarghörnen.....
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Diktatorn likes this post
Så här ser antal avslut per 60 min spelade vid lika styrka.Wolfhunter skrev:Diktatorn skrev:Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
Jag ska säga att det fattade jag inte heller. Han som kom med det påståendet var väl analytiker åt ....Hv eller Växjö? Nån konkurrent i alla fall. Tycker att det dom la på bordet var ett rätt hyfsat kvitto ändå. Man upplever inte laget som så uddlöst som det ibland varit. Ett av de lag som trots allt släpper till minst med. DET har man inte märkt av alltid, men det är väl för att man är lagd åt att få hjärtstopp när det inte ser "Lulehomogent" ut
Uppåt släpper man till färre avslut.
Till höger fler avslut framåt.
Jämför denna med xG-grafen så ser du att med de få avslut så Luleå en väldigt hög xG.
Senast ändrad av Blinders den mån 11 nov 2024, 21:13, ändrad totalt 1 gång
Blinders- Antal inlägg : 5245
Kul också att Granberg-Berglund-Hedqvist kedjan förväntas göra 1.33 mål per match enligt deras stats
Wolfhunter likes this post
Blinders skrev:Så här ser antal avslut per 60 min spelade vid lika styrka.Wolfhunter skrev:Diktatorn skrev:Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
Jämför denna med xG-grafen så ser du att med de få avslut så har en väldigt hög xG.
Du får ursäkta. Men dom visade en annan graf. Den sa att FBK och Luleå har flest A- och B-chanser. Flest högkvalitativa lägen vid avslut betydde det. Och vi låg ganska bra till med att släppa till få bra lägen.
Jag har inte nördat ner mig i allt det nya med statistik så vill du förklara vad vi inte förstod får du öra det tydligare.
Såg du Hockeymorgon?
Diktatorn skrev:Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
Om dom säger att det jämnar ut sig så menar dom väl(?) att det är tur inblandat när det gäller att få till A-lägen. Och att vi haft mer tur än andra lag där.
En del A-lägen skapas väl av att pucken studsar rätt, vid returer t ex. Men även när det gäller att få fram passet till skytten, pucken ska kanske mellan nåns klubba och skridsko och det kanske inte lyckas varje gång. Ibland kanske läget skapas av att motståndarbacken av en slump råkar titta åt fel håll eller snubblar eller nåt.
RSD555- Antal inlägg : 721
Wolfhunter skrev:Blinders skrev:Så här ser antal avslut per 60 min spelade vid lika styrka.Wolfhunter skrev:Diktatorn skrev:Wolfhunter skrev:Lysnar/ser på Hockeymorgon. Tekniska problem just nu men mitt i en hyllning av luleå. Lite statistik och så.
Jämför denna med xG-grafen så ser du att med de få avslut så har en väldigt hög xG.
Du får ursäkta. Men dom visade en annan graf. Den sa att FBK och Luleå har flest A- och B-chanser. Flest högkvalitativa lägen vid avslut betydde det. Och vi låg ganska bra till med att släppa till få bra lägen.
Jag har inte nördat ner mig i allt det nya med statistik så vill du förklara vad vi inte förstod får du öra det tydligare.
Såg du Hockeymorgon?
Xg per 60 min framåt - till höger i grafen.
Xg per 60 min bakåt - uppåt i grafen.
Kolla sen på corsi per 60 min och fundera en stund.
Så ser du att Luleå har med väldigt få avslut en hög xG framåt.
Samma sak med xG bakåt, vi släpper till lite för myckat chanser bakåt trots att vi släpper till näst minst avslut bakåt.
Så med tiden kommer det förmodligen jämna ut sig.
Dvs Luleå kommer skapa lite mindre framåt men samtidigt släppa till mindre, Om vi fortsätter med samma mängd avslut (CF).
Alltså röra oss mer mot övre vänstra hörn med tiden.
Luleå har under alla år med Bulan varit i det övre vänstra hörnet sett till CF.
Tråkhockey 🥰
Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
I år har vi fler skickliga spelare som kommer till farliga lägen (på få skott), plus att vi sätter dem också.
StålVrak1 likes this post
Nä sorry. Inget illa ment. Men om nån sagt att Luleås spelare överpresterar för lappjävlarna är inte så här bra hade jag fattat det. Men käftat emot. Men vad i statistiken säger att vi ska komma till färre lägen? Jag försöker faktiskt förstå. Tycker fortfarande att de som säger att våra siffror kommer bli sämre lutar sig på subjektiva åsikter, inte på statistik/fakta som jag fattar i alla fall
Sorry.
Presentera gärna något statistiskt klarlagt med förklaring så ska jag köpa det.
Min ovetenskapliga hjärna säger att vi har mer att hämta av Bromme, Levtchi, Omark och Andreasson för att nämna några. Tror vi stannar i övre högra hörnet jag.
Om Bulan förfogar över ett brunkargäng, men är en vinnarskalle som vill vinna ändå - då väljer han naturligtvis en väg av riskminimering och hårdast arbetande lag. Inte för att han tror på försvar allenast utan för att det är hans enda chans. Det är stor skillnad på den ingången och ingången att ett bra försvar i grunden är en av nycklarna till bucklan, liksom att hålla i pucken vid ledning i tredje är ett effektivt sätt att döda en match. Nu var jag subjektiv utifrån hur jag uppfattar Bulanhockey
Jaja
Jag tycker det är lite kul rent ovetenskapligt att se hur en del "experter" snor sig runt sig själva för att försöka förklara bort Luleås nya fina offensiv. Ingen mer än jag som noterat att det är väldigt få luleåspelare som lyfts fram i dom där veckans mål/räddning/assist/lag numera. Tyder ju på ett gott kollektiv utan stjärnor. Urspårning av mig igen. Till ett obegripligt statement inför Novemberoffensiven från Norrbotten
Sorry.
Presentera gärna något statistiskt klarlagt med förklaring så ska jag köpa det.
Min ovetenskapliga hjärna säger att vi har mer att hämta av Bromme, Levtchi, Omark och Andreasson för att nämna några. Tror vi stannar i övre högra hörnet jag.
Om Bulan förfogar över ett brunkargäng, men är en vinnarskalle som vill vinna ändå - då väljer han naturligtvis en väg av riskminimering och hårdast arbetande lag. Inte för att han tror på försvar allenast utan för att det är hans enda chans. Det är stor skillnad på den ingången och ingången att ett bra försvar i grunden är en av nycklarna till bucklan, liksom att hålla i pucken vid ledning i tredje är ett effektivt sätt att döda en match. Nu var jag subjektiv utifrån hur jag uppfattar Bulanhockey
Jaja
Jag tycker det är lite kul rent ovetenskapligt att se hur en del "experter" snor sig runt sig själva för att försöka förklara bort Luleås nya fina offensiv. Ingen mer än jag som noterat att det är väldigt få luleåspelare som lyfts fram i dom där veckans mål/räddning/assist/lag numera. Tyder ju på ett gott kollektiv utan stjärnor. Urspårning av mig igen. Till ett obegripligt statement inför Novemberoffensiven från Norrbotten
icemask likes this post
Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
I år har vi fler skickliga spelare som kommer till farliga lägen (på få skott), plus att vi sätter dem också.
Vi satsar/chansar väl lite mer på egna turnovers också i år. Vilket ger farligare chanser när det lyckas.
Ja, åt bägge håll.RSD555 skrev:Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Vi satsar/chansar väl lite mer på egna turnovers också i år. Vilket ger farligare chanser när det lyckas.
Ny podd med sportcheferna
https://www.youtube.com/watch?v=-HIyWcDizdM
Wolfhunter skrev:Ny podd med sportcheferna
Jag slängde in en fråga igår och tipsade dem om min drömkedja Omark-Andreasson-Nurmi. Engman verkade positiv i podden så återstår att se ifall han för vidare till Bulan Ifall denna kedja blir av och banar vägen till guldet hoppas jag då fan Bulan swishar mig några procent av hans lön.
storeken- Antal inlägg : 185
storeken skrev:Wolfhunter skrev:Ny podd med sportcheferna
Jag slängde in en fråga igår och tipsade dem om min drömkedja Omark-Andreasson-Nurmi. Engman verkade positiv i podden så återstår att se ifall han för vidare till Bulan Ifall denna kedja blir av och banar vägen till guldet hoppas jag då fan Bulan swishar mig några procent av hans lön.
Klart att den kedjan kunde vara nåt för att få igång Omark och Andreassons samarbete igen med en sån klippa som Nurmi som tredje länk.
Angående resten av podden var det kul att lyssna till vad dom hade att berätta om hur allt går till, men rätt luddigt rent konkret. Att nån lär försvinna - troligen på egen begäran förstår man då det pratas om ev nyförvärv. Fröberg har ju tidigare uttalat sig om att han vill förlänga med alla om jag inte minns helt fel?
OT men är inte Jonas Kruse och Tomas Fröberg ganska lika!?
SatanicPanic- Antal inlägg : 791
Metheuz likes this post
Blinders skrev:Ja, åt bägge håll.RSD555 skrev:Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Läste någon gång om att Legion of doom spelade på det sättet. Att dom inte hade det övertag i puckinnehav som man kan tro utan till stor del gjorde sina mål på snabba spelvändnigar. Medioker CF men hög xG i dagens termer.
Blinders skrev:Ja, åt bägge håll.RSD555 skrev:Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Men du tror ändå att det mest är slumpen som ligger bakom att vi fått så många A-chanser och att det kommer jämna ut sig?
Har funderat mycket på om det är tur eller skicklighet som ligger bakom våran höga xG men kom bara fram till att tråk-lule blev "Lucky Lule" när vi dumpade Skuggan. Och det kan tolkas hur man vill.
Bättre spelare i år.RSD555 skrev:Blinders skrev:Ja, åt bägge håll.RSD555 skrev:Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Men du tror ändå att det mest är slumpen som ligger bakom att vi fått så många A-chanser och att det kommer jämna ut sig?
Har funderat mycket på om det är tur eller skicklighet som ligger bakom våran höga xG men kom bara fram till att tråk-lule blev "Lucky Lule" när vi dumpade Skuggan. Och det kan tolkas hur man vill.
Men att ha en sån stor ANDEL av skotten som A-chanser ser jag inte är möjligt över 52 omgångar.
Blinders skrev:Bättre spelare i år.RSD555 skrev:Blinders skrev:Ja, åt bägge håll.RSD555 skrev:Blinders skrev:Bulan har alltid haft som strategi att hålla i pucken och inte skjuta i onödan (förmodligen för att minska turnovers) för att komma till rätt lägen.Diktatorn skrev:Hänger fortfarande inte med hehe. Om du har som uttalad strategi att ta så få avslut som möjligt som inte är högkvalitativa chanser, kommer inte XGn vara detsamma? Eller gör vi fortfarande mer mål på A-B chanser än vi borde göra? Tycker ögontestet säger att vi gör mål i linje med antalet chanser vi skapar.
Men att ha en sån stor ANDEL av skotten som A-chanser ser jag inte är möjligt över 52 omgångar.
Det är ju möjligt om man låter bli att skjuta från dåliga lägen och istället passar till någon med bättre läge. Eller bara lägger ner den i sarghörnet för att undvika kontring. Eller dribblar om man heter Einar.
Sen om man tappar pucken backar man hem och väntar på egen möjlighet till kontring. Om man kommer fri eller i en 2 mot 1 blir det alltid A-chans.
Det är väl bara om man möter ett samlat försvar som krupit ihop framför egna målisen som man måste skjuta från dåliga lägen för att skapa bättre. Som i pp.
Ett roligt avsnitt av podden som Ola roddar med Jonas Berglund som får försöka få en syl i vädret
Lehto likes this post
Med tanke på det självförtroende Lilja kommer upp till Luleå med nu så vore det absolut bästa att köra honom i en topp lina, vet att Bulan inte kommer göra det men det vore det bästa. Tuffare att prova det om 1 månad när han suttit vid sidan av varenda match eller max fått 1-2 minuter per match.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Samtidigt har Lundins lina, med Einar, fungerat riktigt bra.
Angenäma problem.
En intressant självklarhet från podden:
När slutspelet kommer är det viktigt att alla är skadefria.
- På forwardsidan har vi bredden att plocka bort spelare som har små skavanker, men på backsidan känns det riskablare.
Om våra GM'ar ska stå vid sin kommentar om att vara skadefri så behöver vi skaffa oss försäkring där, oavsett Laaksonen.
Och då plockar jag hellre in en som är plats 3-6 än en föredetta toppback som är till åldern och har skadehistorik.
Angenäma problem.
En intressant självklarhet från podden:
När slutspelet kommer är det viktigt att alla är skadefria.
- På forwardsidan har vi bredden att plocka bort spelare som har små skavanker, men på backsidan känns det riskablare.
Om våra GM'ar ska stå vid sin kommentar om att vara skadefri så behöver vi skaffa oss försäkring där, oavsett Laaksonen.
Och då plockar jag hellre in en som är plats 3-6 än en föredetta toppback som är till åldern och har skadehistorik.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Björnkäften skrev:Med tanke på det självförtroende Lilja kommer upp till Luleå med nu så vore det absolut bästa att köra honom i en topp lina, vet att Bulan inte kommer göra det men det vore det bästa. Tuffare att prova det om 1 månad när han suttit vid sidan av varenda match eller max fått 1-2 minuter per match.
Man gör sig förtjänt att spela i en topplina. Detta gäller alla inkluderat Lilja och så skall det även vara. Om man Lilja inte klarar av att ta en plats i en topplina så är det helt enkelt så att han inte platsar i Luleå.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
Samtidigt så har Bulan varit lyhörd för spelare som är i zonen tidigare. När Engsund helt plötsligt gjorde en massa mål så fick han spela i PP.LetsGoLuleå skrev:Man gör sig förtjänt att spela i en topplina. Detta gäller alla inkluderat Lilja och så skall det även vara. Om man Lilja inte klarar av att ta en plats i en topplina så är det helt enkelt så att han inte platsar i Luleå.Björnkäften skrev:Med tanke på det självförtroende Lilja kommer upp till Luleå med nu så vore det absolut bästa att köra honom i en topp lina, vet att Bulan inte kommer göra det men det vore det bästa. Tuffare att prova det om 1 månad när han suttit vid sidan av varenda match eller max fått 1-2 minuter per match.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Lassi skadad alltså. Vad tror ni, får Sören chansen eller ringer man in Rautio igen? Det borde isåfall vara någon typ av rekord för hur många gånger en spelare värvas till samma lag.
Småland- Antal inlägg : 1004
Sörqvist spelar inte med J20-laget idag.Småland skrev:Lassi skadad alltså. Vad tror ni, får Sören chansen eller ringer man in Rautio igen? Det borde isåfall vara någon typ av rekord för hur många gånger en spelare värvas till samma lag.
Serkan122- Antal inlägg : 3208
Det var ingen allvarlig skada. Det här skrev Herman Öberg på NSD:
"Joel Lassinnantti ska vara tillgänglig igen redan på lördag mot Brynäs.
Det här berättar fysioterapeuten Mattias Waaranperä, dagen efter målvakten klev av matchen mot Växjö.
– Han fick en liten känning och då tog vi ett beslut att för säkerhets skull plocka av honom från matchen. Men det är ingen stor grej, utan en försiktighetsåtgärd."
"Joel Lassinnantti ska vara tillgänglig igen redan på lördag mot Brynäs.
Det här berättar fysioterapeuten Mattias Waaranperä, dagen efter målvakten klev av matchen mot Växjö.
– Han fick en liten känning och då tog vi ett beslut att för säkerhets skull plocka av honom från matchen. Men det är ingen stor grej, utan en försiktighetsåtgärd."
Kneten- Antal inlägg : 248
Oneill-Bromé-Nurmi har potential att vara ligans bästa kedja. Sen en andra med Omark/shinni och tredje med Levtchi/Ponta ger laget en otrolig potential. Tre poäng imorgon och vi är serieledare utan att ha tok-imponerat. Ska bli spännande se vart det tar vägen när Laakso kommer in i truppen också.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Bamsefar, pingu, Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Wolfhunter and like this post
1:04:37 in i programmet pratar dom vår lördagsmatch. Lite kul.
https://tv.aftonbladet.se/video/376852/repris-18-11-se-hockeymorgon-haer
Wolfhunter skrev:1:04:37 in i programmet pratar dom vår lördagsmatch. Lite kul.
Mest Brynäs as usual, men kul att höra att de tyckte att det var en riktigt bra match hockeymässigt , för det var det ju
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Några lediga backar.
https://www.eliteprospects.com/player/18686/noah-schneeberger
https://www.eliteprospects.com/player/37536/eric-gelinas
https://www.eliteprospects.com/player/45222/ville-pokka
https://www.eliteprospects.com/player/10953/jarkko-malinen
https://www.eliteprospects.com/player/7452/joonas-lehtivuori
https://www.eliteprospects.com/player/18686/noah-schneeberger
https://www.eliteprospects.com/player/37536/eric-gelinas
https://www.eliteprospects.com/player/45222/ville-pokka
https://www.eliteprospects.com/player/10953/jarkko-malinen
https://www.eliteprospects.com/player/7452/joonas-lehtivuori
Vad tror vi om Jonathan Andersson? 8e back i Färjestad och Petter Rönnqvist säger i TV4 Hockey podden att Skellefteå borde försöka köpa loss honom för att göra lagets defensiv bättre.
Han har spelat hos oss, om marknaden fortsätter vara begränsad kan han vara ett alternativ för oss igen?
För att bredda årets backuppsättning
Han har spelat hos oss, om marknaden fortsätter vara begränsad kan han vara ett alternativ för oss igen?
Björnkäften skrev:Vad tror vi om Jonathan Andersson? 8e back i Färjestad och Petter Rönnqvist säger i TV4 Hockey podden att Skellefteå borde försöka köpa loss honom för att göra lagets defensiv bättre.
Nej tack.
Tycker Andersson var direkt svag i närkampsspelet. Det är snarare en back med styrkorna där vi behöver.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Dustin skrev:Björnkäften skrev:Vad tror vi om Jonathan Andersson? 8e back i Färjestad och Petter Rönnqvist säger i TV4 Hockey podden att Skellefteå borde försöka köpa loss honom för att göra lagets defensiv bättre.
Nej tack.
Tycker Andersson var direkt svag i närkampsspelet. Det är snarare en back med styrkorna där vi behöver.
Känslan när han drog till Färjestad var ”vad i hela friden ska de med honom till” och lite så känner man ju fortfarande
Wolfhunter, Serkan122 and Småland like this post
Har ju varit en som verkligen tryckt på att få in Björk men varför är han fortfarande kontraktslös har han nån skada som han dras med eller vad sker?
Delfinenz- Antal inlägg : 96
2 dagar gammal artikel:Delfinenz skrev:Har ju varit en som verkligen tryckt på att få in Björk men varför är han fortfarande kontraktslös har han nån skada som han dras med eller vad sker?
https://hockeysverige.se/nyheter/marcus-bjork-narmar-sig-comeback-efter-skadefranvaron/
Skadad hela hösten. Påväg tillbaka nu. Siktar på 'over there' men kan bli Sverige.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Skall tilläggas att han nog är för bra för SHL, men killen är ju född i Umeå så borde väl hata Saik iallafall. Liten sporre att välja Luleå? Å andra sidan har han ju spelat i fler lag i Sveroge som därav kanske ligger bättre till.
Hade inte tackat nej dock, skadan till trots. Han behöver ju inte skynda sig i form hos oss heller.
Hade inte tackat nej dock, skadan till trots. Han behöver ju inte skynda sig i form hos oss heller.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Kneten likes this post
Berglund. Mer effektiv än både Omark och Bromé, både när det gäller mål och assist trots att han är center. Einar mer effektiv än O'neill till och med, när det gäller att få in puckuslingen.
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liknande ämnen
» Luleå hockey i Media 2024/2025
» Matchtråd Luleå Hockey 2024/2025
» Luleå Hockeys lag 2023/2024
» Tipstävling; Luleå hockeys grundserie 2023/2024 i SHL
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1
» Matchtråd Luleå Hockey 2024/2025
» Luleå Hockeys lag 2023/2024
» Tipstävling; Luleå hockeys grundserie 2023/2024 i SHL
» Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 1