Luleå Hockeys lag 2024/2025

+61
Delfinenz
OnkelKånkel
Björnpappa
Kiruna
LHF90
Panikvärvning
qeryopcf
Monco
Sigge75
Vexet
Hjalmar_Vuopio
Metheuz
Jokerman ll
rasbiologen
1992
trallgöken
Redbear
håkke
Pajala
Jonsey78
Burskydd
Xerzocx
RSD555
LHF96
Tobbebias88
Schladden
lhffan
Bellissimo
Kneten
Lulefan
Diktatorn
Flippass
Lehto
farre
Lars158
Dentos
LulefanGBG
tibet
Jojjan
Dundernisse
Haparanda
Småland
Wolfhunter
Donowitz
Puckad
JuhaniT
storeken
Jonken
Snikne Ville
Pontaking
pingu
LetsGoLuleå
Björnkäften
Serkan122
Hejsan
NallePhu
Urken
Mr Bister
Blinders
Dustin
Tony Moore
65 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Donowitz fre 11 okt 2024, 14:19

Är glad att Emil Alba valde bort oss för att istället gå till Färjestad. Ser inte ut att hänga med i SHL-tempot. Som jag förstått det fanns ett kontrakt på bordet. Så det kan vi vara glada för.

Donowitz

Antal inlägg : 4265
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking fre 11 okt 2024, 15:18

Donowitz skrev:Är glad att Emil Alba valde bort oss för att istället gå till Färjestad. Ser inte ut att hänga med i SHL-tempot. Som jag förstått det fanns ett kontrakt på bordet. Så det kan vi vara glada för.

Framförallt när vi troligen inte haft Nurmi på grund av det.

Pontaking

Antal inlägg : 1327
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 lör 12 okt 2024, 20:44

Låna ut Lilja eller Einar till Allsvenskan, med möjlighet att kalla tillbaka. Hedqvist och Granberg går före just nu.

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Lars158, Donowitz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin lör 12 okt 2024, 21:06

Vi har gjort näst flest mål i SHL hittills, trevligt.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dr.danne lör 12 okt 2024, 21:56

Hejdå Lilja och Allard!

Lilja får ingen speltid med oss som han behöver som spelare istid för att utvecklas (!) och Allard är helt enkelt inte nog bra (defensivt) att vara en topp back i Luleå. Skeppa dessa och ta så lite i löneutrymme som möjligt tbx och vi borde ha råd med en BRA back! Typ Ville Pokka (som fortfarande är ledig??!!) och köra med dessa backpar:

Hardegård - Pokka
Sellgren - Jansson
Gustafsson - Själin

Bra första-backpar och ett klockrent defensivt par i 3e. Jag tycker att Engsund-backklippa-mantel borde Gustafsson ta upp och köra allt som har med defensiven att göra!

Sen kommer Laaaksonen tbx och han kan antingen gå in med Sellgren eller Gustafsson!

Dr.danne

Antal inlägg : 18
Join date : 22-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin lör 12 okt 2024, 22:05

Dr.danne skrev:Hejdå Lilja och Allard!

Lilja får ingen speltid med oss som han behöver som spelare istid för att utvecklas (!) och Allard är helt enkelt inte nog bra (defensivt) att vara en topp back i Luleå. Skeppa dessa och ta så lite i löneutrymme som möjligt tbx och vi borde ha råd med en BRA back! Typ Ville Pokka (som fortfarande är ledig??!!) och köra med dessa backpar:

Hardegård - Pokka
Sellgren - Jansson
Gustafsson - Själin

Bra första-backpar och ett klockrent defensivt par i 3e. Jag tycker att Engsund-backklippa-mantel borde Gustafsson ta upp och köra allt som har med defensiven att göra!

Sen kommer Laaaksonen tbx och han kan antingen gå in med Sellgren eller Gustafsson!


Allard har varit riktigt bra hittills. Lilja skulle nog må bättre av allsvensk hockey. Vet inte hur reglerna fungerar kring utlåning för spelare i hans ålder men går det så borde det vara ett alternativ.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking lör 12 okt 2024, 22:08

Dr.danne skrev:Hejdå Lilja och Allard!

Lilja får ingen speltid med oss som han behöver som spelare istid för att utvecklas (!) och Allard är helt enkelt inte nog bra (defensivt) att vara en topp back i Luleå. Skeppa dessa och ta så lite i löneutrymme som möjligt tbx och vi borde ha råd med en BRA back! Typ Ville Pokka (som fortfarande är ledig??!!) och köra med dessa backpar:

Hardegård - Pokka
Sellgren - Jansson
Gustafsson - Själin

Bra första-backpar och ett klockrent defensivt par i 3e. Jag tycker att Engsund-backklippa-mantel borde Gustafsson ta upp och köra allt som har med defensiven att göra!

Sen kommer Laaaksonen tbx och han kan antingen gå in med Sellgren eller Gustafsson!

Har du ens sett matcherna? Allard har varit en av våra bästa backar. Tycker han har varit bättre än tex Sellgren

Pontaking

Antal inlägg : 1327
Join date : 14-03-16

Hjalmar_Vuopio likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av farre lör 12 okt 2024, 22:18

Allard är fortsatt vår sämsta back defensivt. Han är ljusår från Sellgren tycker jag
farre
farre

Antal inlägg : 2119
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dustin and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 lör 12 okt 2024, 22:35

”-Det är klart att det har varit en dröm när jag var liten att spela i Modo.”

Förläng innan MoDo tar tillbaka Hedqvist.

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin lör 12 okt 2024, 22:42

farre skrev:Allard är fortsatt vår sämsta back defensivt. Han är ljusår från Sellgren tycker jag

Stundtals problem defensivt fortfarande, ja. Men mycket bättre än under fjolårssäsongen. Sellgren räddar ansiktet på honom då och då också. Offensivt har han däremot sett riktigt kylig ut med pucken och fina passningar.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Serkan122 and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av OnkelKånkel sön 13 okt 2024, 12:53

Årets SHL-säsong är förmodligen en av de jämnaste vi har sett på länge.
Inga matcher är enkla, och inga poäng plockas utan slit.
Gårdagens 0-5 seger är ett bra exempel.
Jo, ser ut som en överkörning på pappret, men Modo var aldrig helt utspelade.
Mycket tack vare Ward, som stod för en grym insats i kassen.

Just nu finns det verkligen ingen anledning att tänka på förändringar i truppen.
När Fröberg fick frågan om Ville Pokka svarade han som om Pokka knappt var ett alternativ, verkade ganska ointressant.
Med andra ord, så länge vi fortsätter leverera segrar, verkar laget vara satt.

Och på tal om att leverera, Levtchi.
Visst, han spelar  tillbakalutat, men sju poäng på nio matcher är ändå ganska imponerande.
Man undrar lite vad vissa förväntade sig? 15-20 poäng på lika många omgångar? Rimligt?
Varje gång jag ser en kritisk kommentar om honom blir jag extra peppad när han är på isen.
”Kom igen nu, sätt dit en jävla puck och visa dom”

Sen har vi Brome. Han har haft en tuffare start och är tillsammans med Einar, spelarna med minus på +/- kontot.
Vad kan vi göra för att få igång honom?
Med hans skridskoåkning borde han kunna vara en nyckelspelare, men just nu känns det mer som att han fått brunkarrollen.
Ändå måste jag säga att jag är nöjd med det han bidrar med, men frågan är, hade jag känt likadant om vi låg i botten?

Och Einar…
När han får pucken är det som en raket mot offensiv zon, men det tar lika snabbt slut när han tappar pucken.
En enkel passning verkar inte ens vara ett alternativ för honom.
Man börjar nästan fundera på om han skulle göra mer nytta i Hockeyallsvenskan än som utfyllnad i SHL.
För 20 år sedan hade det varit otänkbart att skicka någon till Björklöven, med all hatkärlek som finns.
Men idag? Det känns som ett ganska rimligt alternativ.
Löven ser vi i SHL snart.

Men ska inte bara prata problem.
Det är fortfarande tidigt på säsongen, men O’Neill ser redan ut som en stjärna.
Han blir bara bättre och bättre, och det är en fröjd att se.
Jag tippar att han tar hem den interna poängligan, med Omark och Levtchi hack i häl.
Nurmi blir målkung, det är redan klart.
Vilken uppgradering mot Eklind (På tal om det, jag gissar att Eklind spelar i SHL nästa säsong, kanske Malmö?)

Nu till något som kan dela meningarna lite.
Matteus Ward. Wow, vilken målvakt vi har där. Till och med hans namn låter som något man hör i NHL.
All respekt till Lassi och hans prestationer, han har ett SHL-rekord som står sig länge.
Men Ward känns som den som kan vara skillnaden mellan ett uttåg i kvarten eller en biljett till finalen.
Trots detta hoppas jag att vi en vacker dag får se Lassis namn hissas upp i taket där den hör hemma.

Och om vi ska snacka skillnaden mellan silver och guld.
Jag hörde när Olli Jokinen sa att Filip Hållander spelar i fel liga.
Har jag fel, eller var det inte så att både Luleå och Hållander var överens om en säsong till, men Pittsburgh ville annat inför säsongen vi gick till final?

Det är små marginaler som avgör i hockey, och just nu ser vi ut att ha en trupp som kan göra skillnaden på riktigt.

OnkelKånkel

Antal inlägg : 2
Join date : 24-05-20

Blitzwagen and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking sön 13 okt 2024, 13:27

OnkelKånkel skrev:Årets SHL-säsong är förmodligen en av de jämnaste vi har sett på länge.
Inga matcher är enkla, och inga poäng plockas utan slit.
Gårdagens 0-5 seger är ett bra exempel.
Jo, ser ut som en överkörning på pappret, men Modo var aldrig helt utspelade.
Mycket tack vare Ward, som stod för en grym insats i kassen.

Just nu finns det verkligen ingen anledning att tänka på förändringar i truppen.
När Fröberg fick frågan om Ville Pokka svarade han som om Pokka knappt var ett alternativ, verkade ganska ointressant.
Med andra ord, så länge vi fortsätter leverera segrar, verkar laget vara satt.

Och på tal om att leverera, Levtchi.
Visst, han spelar  tillbakalutat, men sju poäng på nio matcher är ändå ganska imponerande.
Man undrar lite vad vissa förväntade sig? 15-20 poäng på lika många omgångar? Rimligt?
Varje gång jag ser en kritisk kommentar om honom blir jag extra peppad när han är på isen.
”Kom igen nu, sätt dit en jävla puck och visa dom”

Sen har vi Brome. Han har haft en tuffare start och är tillsammans med Einar, spelarna med minus på +/- kontot.
Vad kan vi göra för att få igång honom?
Med hans skridskoåkning borde han kunna vara en nyckelspelare, men just nu känns det mer som att han fått brunkarrollen.
Ändå måste jag säga att jag är nöjd med det han bidrar med, men frågan är, hade jag känt likadant om vi låg i botten?

Och Einar…
När han får pucken är det som en raket mot offensiv zon, men det tar lika snabbt slut när han tappar pucken.
En enkel passning verkar inte ens vara ett alternativ för honom.
Man börjar nästan fundera på om han skulle göra mer nytta i Hockeyallsvenskan än som utfyllnad i SHL.
För 20 år sedan hade det varit otänkbart att skicka någon till Björklöven, med all hatkärlek som finns.
Men idag? Det känns som ett ganska rimligt alternativ.
Löven ser vi i SHL snart.

Men ska inte bara prata problem.
Det är fortfarande tidigt på säsongen, men O’Neill ser redan ut som en stjärna.
Han blir bara bättre och bättre, och det är en fröjd att se.
Jag tippar att han tar hem den interna poängligan, med Omark och Levtchi hack i häl.
Nurmi blir målkung, det är redan klart.
Vilken uppgradering mot Eklind (På tal om det, jag gissar att Eklind spelar i SHL nästa säsong, kanske Malmö?)

Nu till något som kan dela meningarna lite.
Matteus Ward. Wow, vilken målvakt vi har där. Till och med hans namn låter som något man hör i NHL.
All respekt till Lassi och hans prestationer, han har ett SHL-rekord som står sig länge.
Men Ward känns som den som kan vara skillnaden mellan ett uttåg i kvarten eller en biljett till finalen.
Trots detta hoppas jag att vi en vacker dag får se Lassis namn hissas upp i taket där den hör hemma.

Och om vi ska snacka skillnaden mellan silver och guld.
Jag hörde när Olli Jokinen sa att Filip Hållander spelar i fel liga.
Har jag fel, eller var det inte så att både Luleå och Hållander var överens om en säsong till, men Pittsburgh ville annat inför säsongen vi gick till final?

Det är små marginaler som avgör i hockey, och just nu ser vi ut att ha en trupp som kan göra skillnaden på riktigt.

Tror ingen klagar på Levtchi angående hans prestation poängmässigt. Snarare att han ser ut som att han aldrig hållit i en puck någonsin tidigare och gör enkla slarvgrejer och att han i perioder inte verkar bry sig alls. Alla kan se vilken otrolig begåvning han är när han vill.

Pontaking

Antal inlägg : 1327
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Småland sön 13 okt 2024, 14:45

OnkelKånkel skrev:Årets SHL-säsong är förmodligen en av de jämnaste vi har sett på länge.
Inga matcher är enkla, och inga poäng plockas utan slit.
Gårdagens 0-5 seger är ett bra exempel.
Jo, ser ut som en överkörning på pappret, men Modo var aldrig helt utspelade.
Mycket tack vare Ward, som stod för en grym insats i kassen.

Just nu finns det verkligen ingen anledning att tänka på förändringar i truppen.
När Fröberg fick frågan om Ville Pokka svarade han som om Pokka knappt var ett alternativ, verkade ganska ointressant.
Med andra ord, så länge vi fortsätter leverera segrar, verkar laget vara satt.

Och på tal om att leverera, Levtchi.
Visst, han spelar  tillbakalutat, men sju poäng på nio matcher är ändå ganska imponerande.
Man undrar lite vad vissa förväntade sig? 15-20 poäng på lika många omgångar? Rimligt?
Varje gång jag ser en kritisk kommentar om honom blir jag extra peppad när han är på isen.
”Kom igen nu, sätt dit en jävla puck och visa dom”

Sen har vi Brome. Han har haft en tuffare start och är tillsammans med Einar, spelarna med minus på +/- kontot.
Vad kan vi göra för att få igång honom?
Med hans skridskoåkning borde han kunna vara en nyckelspelare, men just nu känns det mer som att han fått brunkarrollen.
Ändå måste jag säga att jag är nöjd med det han bidrar med, men frågan är, hade jag känt likadant om vi låg i botten?

Och Einar…
När han får pucken är det som en raket mot offensiv zon, men det tar lika snabbt slut när han tappar pucken.
En enkel passning verkar inte ens vara ett alternativ för honom.
Man börjar nästan fundera på om han skulle göra mer nytta i Hockeyallsvenskan än som utfyllnad i SHL.
För 20 år sedan hade det varit otänkbart att skicka någon till Björklöven, med all hatkärlek som finns.
Men idag? Det känns som ett ganska rimligt alternativ.
Löven ser vi i SHL snart.

Men ska inte bara prata problem.
Det är fortfarande tidigt på säsongen, men O’Neill ser redan ut som en stjärna.
Han blir bara bättre och bättre, och det är en fröjd att se.
Jag tippar att han tar hem den interna poängligan, med Omark och Levtchi hack i häl.
Nurmi blir målkung, det är redan klart.
Vilken uppgradering mot Eklind (På tal om det, jag gissar att Eklind spelar i SHL nästa säsong, kanske Malmö?)

Nu till något som kan dela meningarna lite.
Matteus Ward. Wow, vilken målvakt vi har där. Till och med hans namn låter som något man hör i NHL.
All respekt till Lassi och hans prestationer, han har ett SHL-rekord som står sig länge.
Men Ward känns som den som kan vara skillnaden mellan ett uttåg i kvarten eller en biljett till finalen.
Trots detta hoppas jag att vi en vacker dag får se Lassis namn hissas upp i taket där den hör hemma.

Och om vi ska snacka skillnaden mellan silver och guld.
Jag hörde när Olli Jokinen sa att Filip Hållander spelar i fel liga.
Har jag fel, eller var det inte så att både Luleå och Hållander var överens om en säsong till, men Pittsburgh ville annat inför säsongen vi gick till final?

Det är små marginaler som avgör i hockey, och just nu ser vi ut att ha en trupp som kan göra skillnaden på riktigt.

Visst, poängen trillar in och vi leder ligan, men två förluster på raken så kan vi vara utanför topp 6 igen. Vi har ett PDO på 105% vilket är ohållbart och vi har för långa perioder i matcherna där vi inte alls spelar bra, framförallt i egen zon. För att gå långt i vår tror jag fortfarande vi kommer behöva både tyngd och stabilitet bakåt i form av ytterligare en back, och jag ser ingen anledning att vänta med en sån värvning. Vi har alla sett hur det straffat sig att ha en tunn backsida de två senaste säsongerna.
Småland
Småland

Antal inlägg : 911
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Kagen mån 14 okt 2024, 11:54

Trots en tung backskada har väl ändå Luleå det bästa läget och stabilaste bygget i serien just nu?

Topp 6? Yes etta.
Bredd? Ja, många producerar.

Färjestad har fått Linus Johansson långtidsskadad vad det verkar och framåt är det väldigt mycket Tomasek. FBK är såklart ett topplag men inte givet att de kommer ha fler poäng än LHF om 10 omgångar från nu.

Timrå har fått enorm utdelning men är lite för tunna på sikt tror jag.

Skellefteå har vassa juniorer, kan gå bra.

Så här kan jag fortsätta men ska vi in med en back ska det i så fall ske till att vi tackar av någon annan. Kanske en vinge där vi har juniorer att fylla upp med. Då för att kunna lägga mer pengar på backen i så fall, det är knappast mer bredd vi behöver nu?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Hjalmar_Vuopio likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin mån 14 okt 2024, 12:32

Kagen skrev:Trots en tung backskada har väl ändå Luleå det bästa läget och stabilaste bygget i serien just nu?

Topp 6? Yes etta.
Bredd? Ja, många producerar.

Färjestad har fått Linus Johansson långtidsskadad vad det verkar och framåt är det väldigt mycket Tomasek. FBK är såklart ett topplag men inte givet att de kommer ha fler poäng än LHF om 10 omgångar från nu.

Timrå har fått enorm utdelning men är lite för tunna på sikt tror jag.

Skellefteå har vassa juniorer, kan gå bra.

Så här kan jag fortsätta men ska vi in med en back ska det i så fall ske till att vi tackar av någon annan. Kanske en vinge där vi har juniorer att fylla upp med. Då för att kunna lägga mer pengar på backen i så fall, det är knappast mer bredd vi behöver nu?


Det sker ju sällan byten mellan klubbarna men Lilja i en ren bytesaffär mot en defensiv back hade varit intressant. Lilja känns i dagsläget cementerad som 14e forward och det finns mycket hockey att få ut där, dessutom en ung karriär som behöver få spela matcher.

Gissar att Liljas agent jobbar på hans situation just nu med tanke på Granberg och Hedqvist prestationer. Det krävs nog skador för att han ska ta sig in i vår trupp.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå mån 14 okt 2024, 12:39

Dustin skrev:
Kagen skrev:Trots en tung backskada har väl ändå Luleå det bästa läget och stabilaste bygget i serien just nu?

Topp 6? Yes etta.
Bredd? Ja, många producerar.

Färjestad har fått Linus Johansson långtidsskadad vad det verkar och framåt är det väldigt mycket Tomasek. FBK är såklart ett topplag men inte givet att de kommer ha fler poäng än LHF om 10 omgångar från nu.

Timrå har fått enorm utdelning men är lite för tunna på sikt tror jag.

Skellefteå har vassa juniorer, kan gå bra.

Så här kan jag fortsätta men ska vi in med en back ska det i så fall ske till att vi tackar av någon annan. Kanske en vinge där vi har juniorer att fylla upp med. Då för att kunna lägga mer pengar på backen i så fall, det är knappast mer bredd vi behöver nu?


Det sker ju sällan byten mellan klubbarna men Lilja i en ren bytesaffär mot en defensiv back hade varit intressant. Lilja känns i dagsläget cementerad som 14e forward och det finns mycket hockey att få ut där, dessutom en ung karriär som behöver få spela matcher.

Gissar att Liljas agent jobbar på hans situation just nu med tanke på Granberg och Hedqvist prestationer. Det krävs nog skador för att han ska ta sig in i vår trupp.

Skulle bli ytterst förvånad om Lilja är kvar i Luleå säsongen ut. Framförallt när, som du säger, Granberg och Hedqvist men även Einar går före honom i hierarkien. Tror dock inget byte kommer att ske utan jag tror att han kommer riva sitt kontrakt och gå till ett annat lag (antagligen i hockeyallsvenskan).

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 392
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av GustenA mån 14 okt 2024, 12:39

Kagen skrev:Trots en tung backskada har väl ändå Luleå det bästa läget och stabilaste bygget i serien just nu?

Topp 6? Yes etta.
Bredd? Ja, många producerar.

Färjestad har fått Linus Johansson långtidsskadad vad det verkar och framåt är det väldigt mycket Tomasek. FBK är såklart ett topplag men inte givet att de kommer ha fler poäng än LHF om 10 omgångar från nu.

Timrå har fått enorm utdelning men är lite för tunna på sikt tror jag.

Skellefteå har vassa juniorer, kan gå bra.

Så här kan jag fortsätta men ska vi in med en back ska det i så fall ske till att vi tackar av någon annan. Kanske en vinge där vi har juniorer att fylla upp med. Då för att kunna lägga mer pengar på backen i så fall, det är knappast mer bredd vi behöver nu?

Nej tycker inte att vi har bästa läget eller stabilaste bygget. Forwards är för offensiva och hamnar ofta i dåliga situationer. Mot mindre bra lag så funkar det väl men mot bättre lag så tror jag vi får det svårt. Så försvarsspelet från forwards måste upp vilket lär leda till mindre antal mål framåt. Tycker att vi är en forward för mycket just nu och 1-2 backar kort. Uppsidan är väl att vi är sjukt dåliga i PP och BP och det finns mycket utrymme för förbättring. SAIK, FHC, FBK och TIK ligger på mellan 28-38 % och LHF på 12%. LHF har 78% i boxplay, mycket bättre än FHC och lite bättre än FBK men fortfarande i lä mot SAIK på 88%. Kan man bara börja med att få tredjegubben på rätt sida motståndarens tredjegubbe och börja få igång PP tror jag att det kan bli bra. Men det verkar ju inte vara så bara att få igång PP men ett första steg kan ju vara att träna mer på det.

GustenA

Antal inlägg : 3110
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Småland mån 14 okt 2024, 13:49

Jag tycker inte man ska dra för stora växlar av att vi ligger 1:a efter nio omgångar. Efter omgång 20 kan vi lika gärna ligga 8:a om vi får en backskada till. Jag vill inte se oss spela kvartsfinal med två backpar igen. Som andra skriver har vi det gott ställt med forwards, Einar eller Lilja skulle kunna bytas mot en back.
Småland
Småland

Antal inlägg : 911
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Björnkäften mån 14 okt 2024, 14:41

Småland skrev:Jag tycker inte man ska dra för stora växlar av att vi ligger 1:a efter  nio omgångar. Efter omgång 20 kan vi lika gärna ligga 8:a om vi får en backskada till. Jag vill inte se oss spela kvartsfinal med två backpar igen. Som andra skriver har vi det gott ställt med forwards, Einar eller Lilja skulle kunna bytas mot en back.

Helt rätt, känn som det är fullständigt vansinne att inte ta in en back nu med tanke på att det är riskfyllt att gå på 6 backar vecka efter vecka, för vi kommer ALDRIG ha sådan tur att ingen av dom andra 6 backarna drar på sig något. Spelet har sätt stundtals väldigt bra ut och vi är på väg att ta flera nödvändiga kliv, att du inte försöka få in någon defensiv pjäs vore vansinne, och absolut dom kanske letar efter en det vet jag inte så klart.

Björnkäften

Antal inlägg : 547
Join date : 15-05-29

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Kagen mån 14 okt 2024, 15:49

Konsensus verkar ju ändå vara att vi har någon vinge för mycket på seniorkontrakt och att de pengarna gör sig bättre på att förstärka backsidan.

Rimligen skapar man utrymmet först - alltså tackar av den där vingen och signar den där backen sen.

Under tiden hinner finns som alltid risken att det händer något, skador osv. Men på forwardssidan finns det ju fler juniorer att lyfta in, det blir svårare på backen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

kokostrollet and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin mån 14 okt 2024, 21:09

Kagen skrev:Konsensus verkar ju ändå vara att vi har någon vinge för mycket på seniorkontrakt och att de pengarna gör sig bättre på att förstärka backsidan.

Rimligen skapar man utrymmet först - alltså tackar av den där vingen och signar den där backen sen.

Under tiden hinner finns som alltid risken att det händer något, skador osv. Men på forwardssidan finns det ju fler juniorer att lyfta in, det blir svårare på backen.


Frågan är om man vill vänta ut JVM. I en rätt svag 2005-kull borde både Hedqvist och Granberg vara högaktuella. Särskilt då båda kan bidra i bägge ändarna av isen. Åker båda på JVM kommer chansen för Lilja och Einar. Men har Lilja råd att vänta?

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Kagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Flippass mån 14 okt 2024, 23:02

Vi är klart bra i 5mot5 enligt statistiken:
Markus Nurmi       Luleå Hockey +11
Marcus Hardegård Luleå Hockey +11
Erik Gustafsson    Luleå Hockey +8
Oskar Steen        Färjestad BK +7
Brian O'Neill         Luleå Hockey +7
Jonathan Pudas   Skellefteå AIK +7
Frédéric Allard     Luleå Hockey +6
mfl +6

Noterbart är att Haredegård fortfarande inte varit inne på ett mål bakåt i 5mot5...
...och Allard varit inne på flest framåt med 13 kassar.

Flippass

Antal inlägg : 468
Join date : 22-05-04

LulefanGBG, Kagen, Donowitz and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Kagen tis 15 okt 2024, 09:21

Flippass skrev:Vi är klart bra i 5mot5 enligt statistiken:
Markus Nurmi       Luleå Hockey +11
Marcus Hardegård Luleå Hockey +11
Erik Gustafsson    Luleå Hockey +8
Oskar Steen        Färjestad BK +7
Brian O'Neill         Luleå Hockey +7
Jonathan Pudas   Skellefteå AIK +7
Frédéric Allard     Luleå Hockey +6
mfl +6

Noterbart är att Haredegård fortfarande inte varit inne på ett mål bakåt i 5mot5...
...och Allard varit inne på flest framåt med 13 kassar.

Bulan hyllade Nurmi (och berömde även Bromé) i hockeymorgon som finns på tuben. Han pratade också om spelare utifrån hur många chanser de skapar i förhållande till hur många chanser de släpper till.
Allard får ju en del kritik här för att han släpper till men om han skapar fler chanser blir ju summan positiv. För just Allard väldigt positiv om jag förstår det rätt.
Sen ska ju allt ske i samspel med andra spelare också såklart.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

LulefanGBG and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jokerman ll ons 16 okt 2024, 23:22

Very Happy
Pajala skrev:
Jokerman ll skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Du fattar inte. Känslan. Hur stor procent av publiken är +50? Jävligt många! Och röststarka! Fattar du hur håren på armarna reser sig och hjärtat pumpar när Åkerström skulle skrinna in på isen? Nä jag är väl helt jävla ensam om att tycka det här..

Ja det är du, Simon är inte Roger så publiken skulle gäspa lite som mest.
Ja saaaatan kolla in Åkerström… Very Happy
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1423
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Panikvärvning ons 16 okt 2024, 23:49

Jokerman ll skrev:Very Happy
Pajala skrev:
Jokerman ll skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Du fattar inte. Känslan. Hur stor procent av publiken är +50? Jävligt många! Och röststarka! Fattar du hur håren på armarna reser sig och hjärtat pumpar när Åkerström skulle skrinna in på isen? Nä jag är väl helt jävla ensam om att tycka det här..

Ja det är du, Simon är inte Roger så publiken skulle gäspa lite som mest.
Ja saaaatan kolla in Åkerström… Very Happy

Skulle fortfarande inte gå in på 7 backar i LHF.

Panikvärvning

Antal inlägg : 551
Join date : 22-09-05

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet