Luleå Hockeys lag 2024/2025

+61
Delfinenz
OnkelKånkel
Björnpappa
Kiruna
LHF90
Panikvärvning
qeryopcf
Monco
Sigge75
Vexet
Hjalmar_Vuopio
Metheuz
Jokerman ll
rasbiologen
1992
trallgöken
Redbear
håkke
Pajala
Jonsey78
Burskydd
Xerzocx
RSD555
LHF96
Tobbebias88
Schladden
lhffan
Bellissimo
Kneten
Lulefan
Diktatorn
Flippass
Lehto
farre
Lars158
Dentos
LulefanGBG
tibet
Jojjan
Dundernisse
Haparanda
Småland
Wolfhunter
Donowitz
Puckad
JuhaniT
storeken
Jonken
Snikne Ville
Pontaking
pingu
LetsGoLuleå
Björnkäften
Serkan122
Hejsan
NallePhu
Urken
Mr Bister
Blinders
Dustin
Tony Moore
65 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Björnkäften tis 11 jun 2024, 12:57

Med tanke på den offensiva spets vi besitter och lite mindre defensivt vore det spännande att se en PP formation med 5 forwards.


Björnkäften

Antal inlägg : 547
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dentos tis 11 jun 2024, 13:27

Har väldigt svårt att se att man lockat upp Bromé utan att ha lovat honom en roll i en absolut toppkedja, kanske till och med lovat honom att spela med Omark. Min känsla lutar starkt åt att man börjar med:

Omark-Oneill-Bromé
Levtchi-Koivistoinen-Nurmi
Shinnimin-Lundin-Andreasson
Lilja-Berglund-Einar
Hedqvist

Tycker också det är helt rätt. Andreasson får i en sådan roll möjlighet att vara en spelmotor, vilket han i grunden nog ska vara (trots att han agerat och försökt agera renodlad målskytt bredvid Omark)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 892
Join date : 13-03-18
Age : 27

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Puckad tis 11 jun 2024, 13:35

Det ska bli spännande att se vad Pontas skottträning gjort för nytta.
Förmågan att träffa mål kommer att vara avgörande för vilken roll han kommer att ta.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LulefanGBG tis 11 jun 2024, 13:45

Dentos skrev:Har väldigt svårt att se att man lockat upp Bromé utan att ha lovat honom en roll i en absolut toppkedja, kanske till och med lovat honom att spela med Omark. Min känsla lutar starkt åt att man börjar med:

Omark-Oneill-Bromé
Levtchi-Koivistoinen-Nurmi
Shinnimin-Lundin-Andreasson
Lilja-Berglund-Einar
Hedqvist

Tycker också det är helt rätt. Andreasson får i en sådan roll möjlighet att vara en spelmotor, vilket han i grunden nog ska vara (trots att han agerat och försökt agera renodlad målskytt bredvid Omark)
Jo det är fullt möjligt att det landar i det här men jag tror fortfarande att man kommer stt testa Ponta i första inledningsvis.

Sedan som du säger vore det inte alls dumt på pappret iallafall att köra Ponta med Lundin och Shinnimin heller. Lundin är underskattad och har offensiva kvalitéer också. Shinnimin vet vid vad han kan.

Men det gånger väl dels på om Ponta får chansen i första och hur bra det i såfall fungera, och dels på hur bra Bromé fungerar med Omark och O'Neil.

Hur som helst är det lyxproblem just nu.

Alla tar för givet att finländarna lirar ihop, och så tror även jag men inte ens det är ju säkert.

Släppn pucken!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12270
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Dentos likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dentos tis 11 jun 2024, 14:03

LulefanGBG skrev:
Dentos skrev:Har väldigt svårt att se att man lockat upp Bromé utan att ha lovat honom en roll i en absolut toppkedja, kanske till och med lovat honom att spela med Omark. Min känsla lutar starkt åt att man börjar med:

Omark-Oneill-Bromé
Levtchi-Koivistoinen-Nurmi
Shinnimin-Lundin-Andreasson
Lilja-Berglund-Einar
Hedqvist

Tycker också det är helt rätt. Andreasson får i en sådan roll möjlighet att vara en spelmotor, vilket han i grunden nog ska vara (trots att han agerat och försökt agera renodlad målskytt bredvid Omark)
Jo det är fullt möjligt att det landar i det här men jag tror fortfarande att man kommer stt testa Ponta i första inledningsvis.

Sedan som du säger vore det inte alls dumt på pappret iallafall att köra Ponta med Lundin och Shinnimin heller. Lundin är underskattad och har offensiva kvalitéer också. Shinnimin vet vid vad han kan.

Men det gånger väl dels på om Ponta får chansen i första och hur bra det i såfall fungera, och dels på hur bra Bromé fungerar med Omark och O'Neil.

Hur som helst är det lyxproblem just nu.

Alla tar för givet att finländarna lirar ihop, och så tror även jag men inte ens det är ju säkert.

Släppn pucken!

Verkligen lyxproblem! Länge sedan det var såhär kul att laborera med potentiella kedjor. Egentligen kanske man hade velat ha en lite mer fysisk, tvåvägscenter mellan Omark och Bromé om de paras ihop. Då vore det kanske mer logiskt att byta plats på Koivistoinen och Oneill. Och hur tusan ska man tänka med PP-formationerna är frågan! Jag landar nog i något i stil med:


Bromé
Oneill-Shinnimin-Omark
Sellgren

Levtchi
Nurmi-Koivistoinen-Andreasson
Laaksonen

Dentos
Dentos

Antal inlägg : 892
Join date : 13-03-18
Age : 27

Dustin and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lars158 tis 11 jun 2024, 20:37

Känns som ett mycket bättre djup på forwards än på mången säsong.
Finnarna, Oneill och Brome är väl endå mer "etablerade" värvningar än vanligt för LHF.
Så kedjekonstellatioiner går att göra i en uppsjö av olika former.


Lars158

Antal inlägg : 9778
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av farre tis 11 jun 2024, 20:43

LulefanGBG skrev:
Dentos skrev:Har väldigt svårt att se att man lockat upp Bromé utan att ha lovat honom en roll i en absolut toppkedja, kanske till och med lovat honom att spela med Omark. Min känsla lutar starkt åt att man börjar med:

Omark-Oneill-Bromé
Levtchi-Koivistoinen-Nurmi
Shinnimin-Lundin-Andreasson
Lilja-Berglund-Einar
Hedqvist

Tycker också det är helt rätt. Andreasson får i en sådan roll möjlighet att vara en spelmotor, vilket han i grunden nog ska vara (trots att han agerat och försökt agera renodlad målskytt bredvid Omark)
Jo det är fullt möjligt att det landar i det här men jag tror fortfarande att man kommer stt testa Ponta i första inledningsvis.

Sedan som du säger vore det inte alls dumt på pappret iallafall att köra Ponta med Lundin och Shinnimin heller. Lundin är underskattad och har offensiva kvalitéer också. Shinnimin vet vid vad han kan.

Men det gånger väl dels på om Ponta får chansen i första och hur bra det i såfall fungera, och dels på hur bra Bromé fungerar med Omark och O'Neil.

Hur som helst är det lyxproblem just nu.

Alla tar för givet att finländarna lirar ihop, och så tror även jag men inte ens det är ju säkert.

Släppn pucken!

Jag är inne på:
Omark-O'Neil-Andreasson
Levtchi-Koivistoinen-Bromé
Shinnimin-Lundin-Nurmi
Lilja-Berglund-Einar

PP1
Shinnimin
O'Neil-Omark-Andreasson
Sellgren

PP2
Bromé
Nurmi-Koivistoinen-Levtchi
Laaksonen

Hot från alla håll och kanter
farre
farre

Antal inlägg : 2119
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dustin, lhffan and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Snikne Ville tis 11 jun 2024, 21:01

Nu skall jag vara en riktig surgubbe o spekulera i vem som löper störst risk att "floppa". Det står mellan Levtchi o Koivistonen och anledningen är enkel, färgskalan för förväntat producerande spelare är mer svartvit. Nurmi kan mer luta sig mot att vara en fysisk faktor även om poängen inte skulle rulla in. Att Oneill eller Bromé skulle floppa känns ändå rätt långsökt för mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jojjan tis 11 jun 2024, 21:13

farre skrev:
LulefanGBG skrev:
Dentos skrev:Har väldigt svårt att se att man lockat upp Bromé utan att ha lovat honom en roll i en absolut toppkedja, kanske till och med lovat honom att spela med Omark. Min känsla lutar starkt åt att man börjar med:

Omark-Oneill-Bromé
Levtchi-Koivistoinen-Nurmi
Shinnimin-Lundin-Andreasson
Lilja-Berglund-Einar
Hedqvist

Tycker också det är helt rätt. Andreasson får i en sådan roll möjlighet att vara en spelmotor, vilket han i grunden nog ska vara (trots att han agerat och försökt agera renodlad målskytt bredvid Omark)
Jo det är fullt möjligt att det landar i det här men jag tror fortfarande att man kommer stt testa Ponta i första inledningsvis.

Sedan som du säger vore det inte alls dumt på pappret iallafall att köra Ponta med Lundin och Shinnimin heller. Lundin är underskattad och har offensiva kvalitéer också. Shinnimin vet vid vad han kan.

Men det gånger väl dels på om Ponta får chansen i första och hur bra det i såfall fungera, och dels på hur bra Bromé fungerar med Omark och O'Neil.

Hur som helst är det lyxproblem just nu.

Alla tar för givet att finländarna lirar ihop, och så tror även jag men inte ens det är ju säkert.

Släppn pucken!

Jag är inne på:
Omark-O'Neil-Andreasson
Levtchi-Koivistoinen-Bromé
Shinnimin-Lundin-Nurmi
Lilja-Berglund-Einar

PP1
Shinnimin
O'Neil-Omark-Andreasson
Sellgren

PP2
Bromé
Nurmi-Koivistoinen-Levtchi
Laaksonen

Hot från alla håll och kanter

Byt ut Lilja mot Hedqvist så är jag lite nöjd ändå.

Jojjan

Antal inlägg : 400
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin tis 11 jun 2024, 21:18

Snikne Ville skrev:Nu skall jag vara en riktig surgubbe o spekulera i vem som löper störst risk att "floppa". Det står mellan Levtchi o Koivistonen och anledningen är enkel, färgskalan för förväntat producerande spelare är mer svartvit. Nurmi kan mer luta sig mot att vara en fysisk faktor även om poängen inte skulle rulla in. Att Oneill eller Bromé skulle floppa känns ändå rätt långsökt för mig.


Någon av nyförvärven kommer floppa, eller åtminstone inte motsvara förväntningarna. Mitt tips faller på Levtchi. Hög fallhöjd och en spelartyp som kan få det tufft med Luleå Hockeys spelsystem. Koivistoinen tror jag kommer vara nyttig även om han inte producerar, Levtchi måste producera poäng för att vara en faktor.


Detta måste vara den skickligaste forwardsuppsättning vi ställt upp med? Visst har topparna varit höga med Omark, Bartecko, Renberg tidigare årgångar men här har vi så pass många kvalitativa forwards att det är löjligt.


Lite hybris har man allt men saknar fortfarande den där sista pusselbiten på backsidan, hoppas den kommer under säsongens gång.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lehto tis 11 jun 2024, 21:58

Håller med föregående talare, det är omöjligt att vi är 100%iga i våra värvningar.
Finnarna kommer få det tufft i SHL, de är ett steg upp och annorlunda hockey.
Vi ska vara nöjda med vävningarna på förhand helt klart, sen får vi se i höst hur dom presterar på isen!

Bara för att måla upp ett "skräck scenario":
Vi börjar inse varför Örebro inte ville ha Bromé, presterar inte alls och ser relativt loj ut, Levtchi får inte alls till spelet i Sverige och trivs varken i staden eller med Bulan, Då står vi där åter igen med enbart en första kedja med Omark och O'neal samt Andreasson.

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Snikne Ville tis 11 jun 2024, 22:03

Jag hoppas man tar upp speliden man inledde med förra säsongen. Lätt att glömma men det såg förbannat bra ut spelmässigt fram till första landslagsuppehållet. Men bristande effektivitet gjorde att poängen uteblev o man "gick tillbaka till grunderna". Nu har vi växlat ut gnugg mot skills o nu gäller det att kapitalisera på det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Tony Moore, LulefanGBG and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Tony Moore tis 11 jun 2024, 22:52

Kom igen nu!
Låt oss njuta av hybris, guldvittring och hela vägen känslor för Stålmannen



(Floppar får andra snacka om).
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7916
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Wolfhunter and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tis 11 jun 2024, 23:28

Så från slutet av förra säsongen har vi alltså bytt:

Pasic -> Nurmi
Eklind -> Levtchi
Tyrväinen -> Koivistoinen
Brodecki -> Brome
Connolly -> Lundin
Nikupeteri -> Granberg
Olausson -> Ihs Wozniak (15e forward)
(Kempe)/ingen -> O’niell

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Redbear, Dustin, LulefanGBG, Donowitz, Puckad, Wolfhunter, Metheuz and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken ons 12 jun 2024, 11:23

Jag tycker det är betydligt trevligare att diskutera om spelare i Luleå Hockey; som kan få ett prestationsmässigt lyft kommande säsong.

David Lilja.
Davids första acklimatiseringssäsong i LHF och SHL 23/24 -är över. Han har (enligt fystränarna); verkligen sett vass ut under försäsongen.

Ludvig Jansson.
Luddes första acklimatiseringssäsong i LHF och SHL 23/24 -är över. Tycker han såg väldigt bra ut redan under slutet av förra säsongen.

Frédéric Allard.
Ska bli VÄLDIGT INTRESSANT att få se honom topp trimmad och skadefri. Har väldigt mycket att bevisa -för att bli kvar i Luleå Hockey säsongen ut.

Mathias Bromé.
Nu får han ÄNTLIGEN släppa Örebro-oket ifrån sina axlar; och få koncentrera sig på att vara ishockeyspelare igen. Tror att detta kommer att göra Mathias väldigt gott. Är en riktig krigare och vinnartyp -ändå ut till tåspetsarna.

Joel Lassisnatti.
Har Joel äntligen lyckats att bli helt frisk; innebär att han kommer att kunna träna ordentligt. Och vi alla VET vad Lassinantti håller för nivå i SHL -när han är 110 procent.

Oskari Laaksonen.
Jag tror att Oskari kommer att hacka upp ett par hack till nästa säsong. Detta till absolut toppnivå i SHL. + Att han kommer att bidra något ENORMT till att få SAMTLIGA sina landsmän prestera direkt i Luleå Hockey. Speciellt Anton Levtchi. SM-Liiga rivaliteten mellan Tammerforsklubbarna: Ilves och Tappara; går verkligen inte för hackor.

Albin Lundin.
Albin har visat -att han kan vara solid i felbalanserade lag. Nästa säsong kommer han att att få testa på den raka motsatsen i SHL. Detta kommer att göra honom riktigt gott. Kommer troligen att bära Tyrväinens defensiva center/BP roll -tillsammans med Jonas Berglund med bravur. Kommer att bli en ryggradsspelare i LHF.

Pontus Andreasson.
Även för Pontus är nu den alltid tröga återställningsäsongen från AHL undanstökad. Han har definitivt i sig att snitta mer än 0.5 pinnar i grundserien -som han gjorde förra säsongen. Hört att han nu dessutom lägger ner bra med extra tid att justera in siktet -på sitt skott. Lär i så fall åter vara god för närmare 20 jubel.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore, LulefanGBG, Kagen, Donowitz, Puckad, Metheuz, Kneten and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Donowitz ons 12 jun 2024, 12:18

Ett stort plus är att vi nu kan fördela ut speltiden på fler duktiga spelare och inte köra slut på ex. Omark redan innan jul. Viktigt för att minimera skaderisk och ha fräscha kroppar inpå våren.

Donowitz

Antal inlägg : 4265
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore, Dustin, LulefanGBG, Kneten, Lehto and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tor 13 jun 2024, 16:50

Luleå Hockey spelar innebandy match idag mot IBK Luleå i Kronanhallen 18:00.

Går att köpa tillgång till att se matchen för 59 kr om man är intresserad av att se innebandy:
https://www.innebandy.tv/livestream?id=s-ibk-lulea-lulea-hockey-xdefum

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken lör 15 jun 2024, 20:20

Botade lite hockey -abstinens -med att lirka ihop laget. (Så som jag skulle matcha det.)

Laaksonen (R) - Sellgren
Jansson (R) - Gustafsson
Allard (R) - Hardegård
Junior - Själin

Nurmi (R) - Koivistoinen - Levtchi
Shinnimin - O'Neill (R) - Omark
Andreasson - Lundin - Bromé
Emanuelsson (R) - Lilja/Berglund - Hedqvist

Funderar vidare på special teams...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, Lars158 and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lehto sön 16 jun 2024, 03:06

Nä alltså jag tror på Shinni å Bromé nått säger mig att dom två kommer bygga en jäkla kemi och överraska som 17!

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Donowitz and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av NallePhu sön 16 jun 2024, 08:41

Jonken skrev:Botade lite hockey -abstinens -med att lirka ihop laget. (Så som jag skulle matcha det.)

Laaksonen (R) - Sellgren
Jansson (R) - Gustafsson
Allard (R) - Hardegård
Junior - Själin

Nurmi (R) - Koivistoinen - Levtchi
Shinnimin - O'Neill (R) - Omark
Andreasson - Lundin - Bromé
Emanuelsson (R) - Lilja/Berglund - Hedqvist

Funderar vidare på special teams...
Jag tror mer på Bromé med Omark & O´Neill än ha Shinni där, Men du har Ponta på samma kedja som jag har i tanken 3:e..

Min 1:a PP uppställning:
            Nurmi
Omark - O´Neill - Levtci
            Sellgren

Min 2:a PP Uppställning:
           Eetu K
Ponta - Lundin - Bromé
           Hardy

Min 5v3 PP:
            Shinni
Omark - O´Neill - Levtci
            Bromé
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Flippass sön 16 jun 2024, 10:06

Jag tror Bulan "tänker" så här
Nurmi
Omark - O´Neill - Andreasson
Gustafsson
Blir kul att se Gustafsson i PP ytterligare en säsong (OBS Ironi).

Flippass

Antal inlägg : 468
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken sön 16 jun 2024, 10:47

Lehto skrev:Nä alltså jag tror på Shinni å Bromé nått säger mig att dom två kommer bygga en jäkla kemi och överraska som 17!
Själv är jag mer inne på att inte klumpa ihop 'munnarna'; Nurmi, Shinnimin, Bromé. Istället dela upp dessa i kedjor. Förutom Nurmi i finnkedjan; tror jag på två duon; som skulle komplettera varandra väldigt bra. Dessa är:

Shinnmin - O'Neill
Andreasson - Bromé

Jag tror faktiskt också hårt på David Lilja. Han har betalat fullt pris -och är nog redo för att axla en centerroll i SHL nästa säsong. Vilket i så fall kommer att snurra till det lite i den 'tänkta' center hierarkin i Luleå Hockey.

Precis som Thomas Fröberg så korrekt nämnde: -Är det i bra spelartrupper som spelarutveckling räntar allra mest. Det är ju här som Luleå Hockey 'sladdat av vägen' lite -genom åren. Lagledningen har bara haft 'kulorna' -att ge spelare chansen i början av säsongen. Och knappt ens detta säsongerna man haft bättre med sås på pappret; dvs trupper tänkta att 'gå' för det.

Vi tappade Nicola Pasic till Malmö; men vi har fortfarande: Lilja, Jansson, Hedqvist kvar i truppen. Plus juniorerna som är tänkta att åka taxi. David Lilja är en renodlad center i grund. Att lira en talang som honom som en ytter -istället för en center: Är lite som att slösa på sin egna investering. Jansson är en offensivt betonad två vägsback. Han har jobbat något kopiöst med sin defensiv, och ÄR VÄRD fler minuter. Hedqvist har också mognat ENORMT i samtliga delar av sitt spel. Samtliga dessa killar gjorde redan i slutet av förra säsongen rätt för sig i Luleå Hockeys spelsystem. För Luleå Hockey; att inte ge dessa tre spelare chansen hela vägen ut: Är bara vansinnigt av föreningen.

Nu har Luleå Hockey valt att gå lite 'old school' -i Omarks kedja; med att hand plocka in Brian O'Neill i den samma. De flesta både internt i LHF + externt sitter och hurrar hej vilt åt det här. Och jag sitter ensam; och HOPPAS INNERLIGT att jag har fel. Att detta kommer att vara en väldigt offensivt betonad kedja; fattar ju de flesta. Även fast det officiellt skall vara samma som resten av kedjorna: Två vägs. Nu är Tyrväinen borta; och O'Neill här istället. Vad kompletterar bäst spelare som Linus och Brian? Jag skulle påstå följande:

-Någon som som inte är allt för puck kär spelare.
-Någon som har det transatlantiska hockey tänket i ryggmärgen.
-Någon som är grym på att skymma framför målet; och hugga in returerna.
-Någon som är kapabel att stå upp; och jämna ut 'skiten' -som hans kedjekamrater hela tiden får utstå.
-Någon som är tillräckligt vass på buggarna; för att hinna hem och täcka upp för Linus.

Pontus Andreasson tror jag också MYCKET på till kommande säsong. Den här killen har äckligt mycket hockey i sig! Han kan spela kreativt och överraskande -med mindre marginaler. Men är väldigt duktig på att välja sina lägen för detta -för att inte sätta försvaret i skiten. Hans höga hockey IQ -gör att han kan spela med pucken lika bra som utan den samma. Han är inte överdrivet fysisk i sitt spel. Men kan även vara 'gritty' -när det behövs. Han har ju direkt inte riktigt behövt att vara detta; när han lirat i samma kedja som 'Tyrre'. Mathias Bromé är nästan den perfekta medspelaren för Pontus. Bromé är SHL-spets både framåt och hemåt. Allt detta med en pudel klok Albin Lundin i mitten; innebär nog i allra högsta grad -att både Pontus och Mathias ges chansen att göra 'sin grej' offensivt -som defensivt. Denna kedja är REJÄLT rustade för såväl 5 mot 5, PP och BP. En otroligt väl balanserad drömkedja för vilken SHL-tränare som helst!

I år hoppas jag att matchnings poletten för lagledningen på riktigt trillar ner. Det HÅLLER INTE längre att lasta tokminuter på 'Gus'. Man MÅSTE fördela dessa mer jämnt på samtliga backarna. I år tycker jag att Erik ska STEPPA UPP; och verkligen stötta upp Ludvig Jansson. Jag är inte riktigt ett hårdfan av Eriks mentor filosofi under de senaste säsongerna. Dags att bryta ut lite gamla rutiner och antaganden -mot saker som faktiskt fungerar bättre. Och första nyckeln för att detta skall kunna ske; är just lagledningens istid på kaptenen. 'Ludde' har betalat fullt pris nu föratt få en ordentlig backroll i Luleå Hockey! När den gäller EG's egna spel: Mer kvalitet -istället frö kvantitet! Det sitter trots allt ett 'C' -på Eriks bröst. Om det betyder att han även måste kunna vara 'lag-pappa' istället för bara en strikt kravställare: Var det då! Grinig kan han vara på isen istället...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken sön 16 jun 2024, 12:11

NallePhu skrev:
Jag tror mer på Bromé med Omark & O´Neill än ha Shinni där, Men du har Ponta på samma kedja som jag har i tanken 3:e..

Min 1:a PP uppställning:
            Nurmi
Omark - O´Neill - Levtci
            Sellgren

Min 2:a PP Uppställning:
           Eetu K
Ponta - Lundin - Bromé
           Hardy

Min 5v3 PP:
            Shinni
Omark - O´Neill - Levtci
            Bromé
När det gäller powerplay; har Luleå Hockey nu fått in en ingrediens som man inte haft på länge: En GRYM högertekare i Brian O'Neill. Och Koivistoinen är också en GRYM tekare -med vänsterfattning. Detta innebär att lagledningen ges möjlighet att matcha motståndarnas tekare med BÅDE ett vänster -som ett högerblad. En extra dimension helt enkelt. Många tekare kan ju ha bra procent mot vänster tekare; men då ofta vara sämre mot höger tekare. Jag tror definitivt att Luleå Hockeys tekningsprocent kommer att bli både vassare och effektivare kommande säsong. Detta i sin tur innebär; att vi kommer oftare att erhålla puckkontroll -i fasta situationer. Därmed givetvis ökar vår zontid + mängden avslut på mål. Detta kommer nästan automatiskt kännas som att vi inte behöver lägga ner lika mycket extra energi på att trampa så jävla mycket vatten (spel utan puck) längre. Och detta är ju väldigt positivt!

I PP vill jag gärna se ett utökat förtroende på fler spelare -på spelarbänken. Detta gäller speciellt högerbladen bland SAMTLIGA våra backar: -Oskari Laaksonen, -Frédéric Allard OCH -Ludvig Jansson.

Oskari Laaksonen behöver vi nog knappt ens nämna: Är det PP; SKA han in! Kommer att vara ovärderligt där tillsammans med de övriga Finska forwardsen.

Frédéric Allard. Är Frédéric fullt frisk och har betalat fullt pris i sommar; kommer han att komma hit som en HELT NY spelare. Han har ju vanligtvis ett kanonskott från blå -och är högst kapabel och 'walk the line' vid blålinjen. Är han 'på' nästa säsong: Skall han givetvis utnyttjas i PP. (Givetvis utan en jävla massa lökig pinch till offensiv kortsarg.)

Ludvig Janssons bössa har väl som bäst harklat sig lite i PP hittils -de få gånger han fått äran att testa på det. Har 'Ludde' vässat sin högerkrok tillräckligt mycket för att kunna stressa av lite -och vara lite mer trygg på blå: Är även han DEFINITIVT en tillgång på blå.

För denna säsong kan det verkligen bli backarnas säsong -med tanke den TOK-HÖGA kvalité Luleå Hockey mönstrar upp bland kvalitativa, skymmande forwards. Det räcker ofta med ett par baljor som seglar in på helt siktskymda motstådarmålvakter; för att ge så viktiga självförtroendet och förtroendet -till att ta nästa nivå i liret för backarna.

Jag tycker att Luleå Hockey säsongen 24/25 -faktiskt har spelarmaterial för tre(!) powerplay enheter. Detta ifall lagledningen är villiga att överge planen med att ha Linus Omark -ute på isen i fulla 2 minuter. I så fall: SNACKA om att röra om i upplägget för motståndartränarnas matchgenomgång till sitt lag!!! -Dom har alltså 3 kedjor dom kör med i PP: -Koivistoinens, O'Neills och Lundins. Detta plus en högerskjutande back i varje enhet.... Alla dessa enheter kommer in HELT utvilade varje gång... Shocked scratch

Och här har vi inte ens börjat med att lirka ihop special enheter -med Omark på blå osv, osv...

-Möjligheterna för att göra en GRYM offensiv säsong finns definitivt här!
-Men frågan blir ju: -Hur styr vi upp vårat BP då...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, Puckad, BulanFanClub, StålVrak1 and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin sön 16 jun 2024, 13:05

PP 1
Nurmi
Omark-Bromé
Lakso-Ponta

PP2

Koivistoinen
Levtchi-Shinnimin
O’Neill-Sellgren

BP1
Berglund-Lundin
EG-Själin

BP2
Koivistoinen-Hedqvist
Hardegård-Sellgren

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lars158 sön 16 jun 2024, 15:18

Jonken skrev:Botade lite hockey -abstinens -med att lirka ihop laget. (Så som jag skulle matcha det.)

Laaksonen (R) - Sellgren
Jansson (R) - Gustafsson
Allard (R) - Hardegård
Junior - Själin

Nurmi (R) - Koivistoinen - Levtchi
Shinnimin - O'Neill (R) - Omark
Andreasson - Lundin - Bromé
Emanuelsson (R) - Lilja/Berglund - Hedqvist

Funderar vidare på special teams...
Såg inte dumt ut men jag har svårt att se Brome blir i en 3e kedja som jag ändå tror detta skulle bli. Dock skulle jag tänka mig att det blir en mycket jämnare speltid nu mellan kedjorna så det kanske inte skulle spela så stor roll.

Lars158

Antal inlägg : 9778
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken sön 16 jun 2024, 15:49

Lars158 skrev:
Såg inte dumt ut men jag har svårt att se Brome blir i en 3e kedja som jag ändå tror detta skulle bli. Dock skulle jag tänka mig att det blir en mycket jämnare speltid nu mellan kedjorna så det kanske inte skulle spela så stor roll.
Precis så. Med den forwardsuppsättning LHF har till kommande säsong -tror inte jag heller att vi snackar om en strikt 1:a, 2:a -eller 3:e kedja -annat än på laguppställningen. Gällande Bromé; tror jag att han föredrar att spela i en grym kedja -där han får mer kreativ tid med pucken. Samma gäller ju Andreasson. Tror att 86 och 96 definitivt skulle klicka tillsammans. Och att få lira tillsammans med solide 33; gör ju inte direkt saken sämre.

-Både Andreasson och Bromé är ju grymma spelare -kapabla att friare använda sina egna vingar; istället för att bara associeras under Omarks dito.

Så här då:

Laaksonen (R) - Sellgren
Jansson (R) - Gustafsson
Allard (R) - Hardegård
Junior - Själin

Andreasson - Lundin - Bromé
Nurmi (R) - Koivistoinen - Levtchi
Shinnimin - O'Neill (R) - Omark
Emanuelsson (R) - Lilja/Berglund - Hedqvist
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Diktatorn sön 16 jun 2024, 23:10

För mig är det egentligen bara en kedja som är klar från start och det är Shinnimin-Lundin-Nurmi. Varför? Shinni, trots tekniken skottet och farten, har enligt mig ganska dåligt spelsinne. Blir gråhårig varje gång han ska brodera och slå passningar som hamnar en meter bakom var och varannan gång. Tycker han påminner om när man skulle testa Johan Forsberg högre upp i näringen. Stoppar vi Andreasson, Omark eller Bromé bredvid Shinni är jag rätt säker på att de hade sett bleka ut.

Lundin och Nurmi känns som ett ganska rakt byte från Connoly och Eklind - Lundin med lite defensivt ansvar och Nurmi/shinni som kör omställning i varsin gata. Blir toppen.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 682
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lehto sön 16 jun 2024, 23:30

Diktatorn skrev:För mig är det egentligen bara en kedja som är klar från start och det är Shinnimin-Lundin-Nurmi. Varför? Shinni, trots tekniken skottet och farten, har enligt mig ganska dåligt spelsinne. Blir gråhårig varje gång han ska brodera och slå passningar som hamnar en meter bakom var och varannan gång. Tycker han påminner om när man skulle testa Johan Forsberg högre upp i näringen. Stoppar vi Andreasson, Omark eller Bromé bredvid Shinni är jag rätt säker på att de hade sett bleka ut.

Lundin och Nurmi känns som ett ganska rakt byte från Connoly och Eklind - Lundin med lite defensivt ansvar och Nurmi/shinni som kör omställning i varsin gata. Blir toppen.
Jag håller nog med dig faktiskt, vi har sett Shinni med Omark å Tyrre vid flera tillfällen och under två olika säsonger, det matchar liksom inte.
Omark å Shinni hoppas jag Bulan har gett upp till denna säsong.

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Diktatorn and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin sön 16 jun 2024, 23:50

Lehto skrev:
Diktatorn skrev:För mig är det egentligen bara en kedja som är klar från start och det är Shinnimin-Lundin-Nurmi. Varför? Shinni, trots tekniken skottet och farten, har enligt mig ganska dåligt spelsinne. Blir gråhårig varje gång han ska brodera och slå passningar som hamnar en meter bakom var och varannan gång. Tycker han påminner om när man skulle testa Johan Forsberg högre upp i näringen. Stoppar vi Andreasson, Omark eller Bromé bredvid Shinni är jag rätt säker på att de hade sett bleka ut.

Lundin och Nurmi känns som ett ganska rakt byte från Connoly och Eklind - Lundin med lite defensivt ansvar och Nurmi/shinni som kör omställning i varsin gata. Blir toppen.
Jag håller nog med dig faktiskt, vi har sett Shinni med Omark å Tyrre vid flera tillfällen och under två olika säsonger, det matchar liksom inte.
Omark å Shinni hoppas jag Bulan har gett upp till denna säsong.


Spelade Omark med Shinnimin alls under fjolåret? Minns bara att de spelade tillsammans med Fröberg under inledningen 21/22.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lehto mån 17 jun 2024, 00:17

Omark spelade med ALLA under senaste säsongen. Tom Lilja fick ju chansen ett antal matcher.

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Flippass mån 17 jun 2024, 21:14

Tycker Bulan skall slå en signal till Ola och fråga hur han skall ställa upp laget, han har försökt och försökt men sedan till slut landat i att EG bör spela i PP...

Flippass

Antal inlägg : 468
Join date : 22-05-04

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken tis 18 jun 2024, 14:56

Gillar också tanken av tre kedjor som inte har någon uttalad hierarki. En helfinsk kedja är något som definitivt kan bli av, men den kedjan känns en aningen för långsam skridskoåkningsmässigt, även om ingen av dem förmodligen är dåliga skridskoåkare. Den uppställningen (tre första kedjorna) som jag gillar mest då jag skissar är denna:

Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson

Omark och O’Neill är två väldigt spelskickliga och snabba spelare, men de saknar tyngd och behöver någon med ett bra skott bredvid dem, då känns Nurmi som den perfekta kedjekamraten i min bok. Levtchi och Koivistionen bör kunna hitta bra kemi tillsammans med den jobbige Shinnimin. Bromé och Andreasson med den aningen mer defensiva Lundin känns också som en riktigt spännande kedja.

storeken

Antal inlägg : 173
Join date : 22-02-28

Diktatorn and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av NallePhu tis 18 jun 2024, 16:21

storeken skrev:Gillar också tanken av tre kedjor som inte har någon uttalad hierarki. En helfinsk kedja är något som definitivt kan bli av, men den kedjan känns en aningen för långsam skridskoåkningsmässigt, även om ingen av dem förmodligen är dåliga skridskoåkare. Den uppställningen (tre första kedjorna) som jag gillar mest då jag skissar är denna:

Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson

Omark och O’Neill är två väldigt spelskickliga och snabba spelare, men de saknar tyngd och behöver någon med ett bra skott bredvid dem, då känns Nurmi som den perfekta kedjekamraten i min bok. Levtchi och Koivistionen bör kunna hitta bra kemi tillsammans med den jobbige Shinnimin. Bromé och Andreasson med den aningen mer defensiva Lundin känns också som en riktigt spännande kedja.
God tanke men ha en kedja där man pratar samma språk är en fördel för Levtchi, Sedan så varför spräcka ngt som kommer fungera bara för att???

Ponta är frågan i större utsträckning än vad övriga är eg då han rosade inte marknaden förra säsongen läge låta han starta lite i skymundan för få igång han igen, Ser hellre Bromé med Omark & O'Neill till en början visst kaka på kaka men tror han skulle producera bättre där som rightare han är har jag för mig.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå tis 18 jun 2024, 16:27

Björnkäften skrev:Med tanke på den offensiva spets vi besitter och lite mindre defensivt vore det spännande att se en PP formation med 5 forwards.

                       

Backars roll i ett PP är inte att hålla tätt bakåt enbart utan det handlar om positionering också. Att sätta fem forwards i ett PP kommer med största sannolikhet inte vara så lyckat.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 392
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lulefan tis 18 jun 2024, 19:31

NallePhu skrev:
storeken skrev:Gillar också tanken av tre kedjor som inte har någon uttalad hierarki. En helfinsk kedja är något som definitivt kan bli av, men den kedjan känns en aningen för långsam skridskoåkningsmässigt, även om ingen av dem förmodligen är dåliga skridskoåkare. Den uppställningen (tre första kedjorna) som jag gillar mest då jag skissar är denna:

Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson

Omark och O’Neill är två väldigt spelskickliga och snabba spelare, men de saknar tyngd och behöver någon med ett bra skott bredvid dem, då känns Nurmi som den perfekta kedjekamraten i min bok. Levtchi och Koivistionen bör kunna hitta bra kemi tillsammans med den jobbige Shinnimin. Bromé och Andreasson med den aningen mer defensiva Lundin känns också som en riktigt spännande kedja.
God tanke men ha en kedja där man pratar samma språk är en fördel för Levtchi, Sedan så varför spräcka ngt som kommer fungera bara för att???

Ponta är frågan i större utsträckning än vad övriga är eg då han rosade inte marknaden förra säsongen läge låta han starta lite i skymundan för få igång han igen, Ser hellre Bromé med Omark & O'Neill till en början visst kaka på kaka men tror han skulle producera bättre där som rightare han är har jag för mig.....

Hur vet du att en helfinsk kedja kommer att fungera? Vi vet ingenting om vilka kedjor som kommer att fungera, det får tiden utvisa.

Lulefan

Antal inlägg : 2254
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tis 18 jun 2024, 19:50

https://hockeynews.se/nyheter/panelen-vrvningarna-som-kommer-flippa-och-floppa-i-shl

Nurmi och O’niell med som flippar.

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Diktatorn ons 19 jun 2024, 08:35

Jag gillar uppställning med tre starka linor ovan. Och det finns ju en miljon kombinationer som skulle kunna funka av olika anledningar vilket känns underbart. Men om jag var coach och det var seriepremiär imorgon hade jag ställt upp såhär:

Omark-O’neall-Levtchi
-Stoppar Levtchi i första för att han ska få chansen att bli stjärna direkt och trivas med tillvaron på den vägen. Omark och O’neall är vana att spela med finnar och om inte annat kan dessa tala hockeyns språk med varandra osv…

Bromé-Koivistoinen-Andreasson
-Jag har sett för lite av Koivistoinen för att känna att han kan bära en andralina. Var lite sugen på att peta ned han ett hack och stoppa Andreasson som center. Men tror nånstans på att splittra finnarna till en början för att mjuka in dom i ligan och se att allt funkar.

Shinni-Lundin-Nurmi
-Har ju min utläggning ett par inlägg ovan. Jättenyfiken på Lundin tror han kan bli ett utropstecken.

Emanuelsson-Berglund-Hedqvist
(Lilja)
- Snacka om att vi har påfyllning underifrån. Man kommer nästan hoppas på skador så att Hedqvist får chansen lite högre upp. Frågan är om han inte behövt något år i Allsvenskan även han. Lilja har mest att bevisa och börjar utanför. Ingen räknar väl med att Einar ska hitta målet i år, och kanske allt börjar funka bara därför. Håller tummarna!

Sellgren-Laaksonen
-Tror dessa två kommer vara dominanta i år. Visst tänker jag rätt att backarna oftast kör klubba ut mot Sargen?

Hardegård-Allard
-Mycket snack om att Allard ska ”bevisa sig” osv men vafan nu åker vi. Hardegård ska dessutom spela topp två och det gör ju inte annars när vi har…

Erik G-Jansson
-Lite mindre speltid på Erik i år och lite mer på Jansson. Kan bli så att Erik får hoppa upp till Hardegård om han ser sådär spelsugen och fräsch ut.

Själin
-Ovärderlig.

Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 682
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av NallePhu ons 19 jun 2024, 09:25

Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Kneten ons 19 jun 2024, 09:33

NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Jag säger inte att en helfinsk kedja är utesluten på något sätt men att Levtchi inte ska kunna lära sig "pass, shoot" och några termer till känns verkligen långsökt. Visserligen blir det svårare att prata ihop sig i spelavbrotten men då får någon kunnig tolka tills han lärt sig mer engelska. Levtchi själv bör förstå att han åtminstone behöver kunna komma upp i knagglig engelska för att det här ska fungera så bra som möjligt. Om detta visar sig omöjligt får hela laget gå på en kurs i finska.  Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 1f60e

Kneten

Antal inlägg : 233
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lulefan ons 19 jun 2024, 09:45

NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.

Lulefan

Antal inlägg : 2254
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

LulefanGBG, Lehto and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av NallePhu ons 19 jun 2024, 09:52

Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LulefanGBG ons 19 jun 2024, 11:00

Man kan ju vända på det också. Levtchi kanske vill prova på NLA, eller NHL och ser Luleå som enmperfekt språngbräda att lära sig spel på stor rink, (för Europeiska aöternativ), OCH framförallt öva upp sin engelska lite, (för alla alternativ), i ett lag där han har hjälp av flera landsmän både språkmässigt och socialt inledningsvis, kombinerat med ett lag i en liga somnändånär etr steg uppåt i näringskedjan.

Han kanske rentav är jävligt snabblärd om viljan finns?

Man blir ofta förvånad hur snabbt vissa lär sig nya språk.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12270
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Redbear and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Bellissimo ons 19 jun 2024, 11:13

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!

Det är stor skillnad på att kunna ett språk, och att kunna hockeyspråk. Bara för att Levtchi helst inte ställer upp i någon långdragen intervju i NSD betyder det inte att han är oförmögen att kommunicera med icke-finska lagkamrater. Hur tror du till exempel att ensamma kanadicker/svenskar/amerikanare klarar av att spela i ligor där engelskan är extremt begränsad (KHL)?

Bellissimo

Antal inlägg : 70
Join date : 23-01-18

LulefanGBG and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av NallePhu ons 19 jun 2024, 11:20

Bellissimo skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!

Det är stor skillnad på att kunna ett språk, och att kunna hockeyspråk. Bara för att Levtchi helst inte ställer upp i någon långdragen intervju i NSD betyder det inte att han är oförmögen att kommunicera med icke-finska lagkamrater. Hur tror du till exempel att ensamma kanadicker/svenskar/amerikanare klarar av att spela i ligor där engelskan är extremt begränsad (KHL)?
Varför tror du han drog från NHL??
Vantrivsel samt han kunde inte kommunicera med lagkamraterna,Dags första och lyssna vad alla säger varför tror även Nieminen rådde han gå till Luleå...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Bellissimo ons 19 jun 2024, 11:31

NallePhu skrev:
Bellissimo skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!

Det är stor skillnad på att kunna ett språk, och att kunna hockeyspråk. Bara för att Levtchi helst inte ställer upp i någon långdragen intervju i NSD betyder det inte att han är oförmögen att kommunicera med icke-finska lagkamrater. Hur tror du till exempel att ensamma kanadicker/svenskar/amerikanare klarar av att spela i ligor där engelskan är extremt begränsad (KHL)?
Varför tror du han drog från NHL??
Vantrivsel samt han kunde inte kommunicera med lagkamraterna,Dags första och lyssna vad alla säger varför tror även Nieminen rådde han gå till Luleå...

Notera HOCKEYspråk, dvs kommunikationen som används på isen, korta kommandon, instruktioner, osv. Sen får han gärna prata finska i omklädningsrummet och på fritiden, men om du tror att Luleå ens skulle värva en spelare som är så pass begränsad att han på egen hand "låser" en kedja som är omöjlig att rubba på så vet jag inte vad jag ska säga..

Bellissimo

Antal inlägg : 70
Join date : 23-01-18

Redbear, Kneten, Lehto, Serkan122 and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Lehto ons 19 jun 2024, 12:50

Lyssna inte på Nallen, han har noll koll...
Såklart kommer inte Levtchi vara LÅST till 2 andra finnar i en kedja.
Jag skulle säga det är 50/50 chans att dom 3 startar tillsammans, det kan vara lättare för nya spelare att spela med andra spelare som har spelat i systemet under ett eller flera år.
Kan nog bli väldigt rörigt att sätta ihop 3st nya spelare i en kedja som aldrig spelat Bulan hockey tidigare.
Men visst lite fördel skulle de kunna vara att alla 3 är Finnar. Men jag är 100% säker på att när säsongen är klar har vi sett Levtchi i flera olika miljöer!


Senast ändrad av Lehto den ons 19 jun 2024, 12:55, ändrad totalt 1 gång

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken ons 19 jun 2024, 12:52

NallePhu skrev:
Bellissimo skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!

Det är stor skillnad på att kunna ett språk, och att kunna hockeyspråk. Bara för att Levtchi helst inte ställer upp i någon långdragen intervju i NSD betyder det inte att han är oförmögen att kommunicera med icke-finska lagkamrater. Hur tror du till exempel att ensamma kanadicker/svenskar/amerikanare klarar av att spela i ligor där engelskan är extremt begränsad (KHL)?
Varför tror du han drog från NHL??
Vantrivsel samt han kunde inte kommunicera med lagkamraterna,Dags första och lyssna vad alla säger varför tror även Nieminen rådde han gå till Luleå...

Om det var så att Levtchi endast kommer kunna kommunicera med fyra av sina lagkamrater på isen till hösten så kommer det bli ett problem. Men man hade inte plockat in honom om han var så pass begränsad. Det kommer omöjligen kunna gå att han varje omgång spelar med samma spelare, och känner man Bulan rätt så roterar han oftast ganska mycket i kedjorna under första halvan av säsongen för att hitta kemin. Det kanske kommer ta lite tid för Levtchi att komma in i gruppen rent socialt, men om Bautin lyckades trivas här så kan Levtchi också göra det.

storeken

Antal inlägg : 173
Join date : 22-02-28

Kneten, Lehto and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av lhffan ons 19 jun 2024, 13:15

Jag är övertygad om att vi kommer se obegripliga formationer för att man vill ha fyra femmor som producerar.
Dvs
Någon av lilja, emanuelsson, berglund i top 2

lhffan

Antal inlägg : 190
Join date : 15-03-07

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking ons 19 jun 2024, 15:21

storeken skrev:
NallePhu skrev:
Bellissimo skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:Hoppas nu all tänker till Levtchi pratar urusel Engelska så där av kommer dem göra det lättare för han spela med andra finska spelare som kan språket, Omark kan inte prata Finska även om gam är från Ötå så där av kommer Nurmi - Koivistoinen gå med Levtchi samt Laaksonen som ena back...

Levtchi får väl helt enkelt lära sig kommunicera med sina lagkamrater, i hockeyvärlden går det inte direkt att kräva att alla kedjekamrater ska prata finska, speciellt inte utanför Finland.
Tror inte det är ett så stort problem som du vill göra det till.
Vi säger väl så men bli inte förvånad om han väljer lämna Luleå och flytta hem för vantrivsel, Hör du har väldigt dålig koll på Levtchi tyvärr!

Det är stor skillnad på att kunna ett språk, och att kunna hockeyspråk. Bara för att Levtchi helst inte ställer upp i någon långdragen intervju i NSD betyder det inte att han är oförmögen att kommunicera med icke-finska lagkamrater. Hur tror du till exempel att ensamma kanadicker/svenskar/amerikanare klarar av att spela i ligor där engelskan är extremt begränsad (KHL)?
Varför tror du han drog från NHL??
Vantrivsel samt han kunde inte kommunicera med lagkamraterna,Dags första och lyssna vad alla säger varför tror även Nieminen rådde han gå till Luleå...

Om det var så att Levtchi endast kommer kunna kommunicera med fyra av sina lagkamrater på isen till hösten så kommer det bli ett problem. Men man hade inte plockat in honom om han var så pass begränsad. Det kommer omöjligen kunna gå att han varje omgång spelar med samma spelare, och känner man Bulan rätt så roterar han oftast ganska mycket i kedjorna under första halvan av säsongen för att hitta kemin. Det kanske kommer ta lite tid för Levtchi att komma in i gruppen rent socialt, men om Bautin lyckades trivas här så kan Levtchi också göra det.

I match så spelar inte språket speciellt stor roll då man bara behöver kunna tre-fyra ord för att kunna snacka ordentligt på plan. Det är väl mer det sociala utanför språket blir extremt viktigt.

Pontaking

Antal inlägg : 1327
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin ons 19 jun 2024, 16:23

Diktatorn skrev:Jag gillar uppställning med tre starka linor ovan. Och det finns ju en miljon kombinationer som skulle kunna funka av olika anledningar vilket känns underbart. Men om jag var coach och det var seriepremiär imorgon hade jag ställt upp såhär:

Omark-O’neall-Levtchi
-Stoppar Levtchi i första för att han ska få chansen att bli stjärna direkt och trivas med tillvaron på den vägen. Omark och O’neall är vana att spela med finnar och om inte annat kan dessa tala hockeyns språk med varandra osv…

Bromé-Koivistoinen-Andreasson
-Jag har sett för lite av Koivistoinen för att känna att han kan bära en andralina. Var lite sugen på att peta ned han ett hack och stoppa Andreasson som center. Men tror nånstans på att splittra finnarna till en början för att mjuka in dom i ligan och se att allt funkar.

Shinni-Lundin-Nurmi
-Har ju min utläggning ett par inlägg ovan. Jättenyfiken på Lundin tror han kan bli ett utropstecken.

Emanuelsson-Berglund-Hedqvist
(Lilja)
- Snacka om att vi har påfyllning underifrån. Man kommer nästan hoppas på skador så att Hedqvist får chansen lite högre upp. Frågan är om han inte behövt något år i Allsvenskan även han. Lilja har mest att bevisa och börjar utanför. Ingen räknar väl med att Einar ska hitta målet i år, och kanske allt börjar funka bara därför. Håller tummarna!

Sellgren-Laaksonen
-Tror dessa två kommer vara dominanta i år. Visst tänker jag rätt att backarna oftast kör klubba ut mot Sargen?

Hardegård-Allard
-Mycket snack om att Allard ska ”bevisa sig” osv men vafan nu åker vi. Hardegård ska dessutom spela topp två och det gör ju inte annars när vi har…

Erik G-Jansson
-Lite mindre speltid på Erik i år och lite mer på Jansson. Kan bli så att Erik får hoppa upp till Hardegård om han ser sådär spelsugen och fräsch ut.

Själin
-Ovärderlig.


Gillar den här uppställningen mest. Kul med en riktig pulver förstalina sen tror jag Bromé och Ponta kan ha riktigt kul tillsammans. Tredje blir en lite grinderkedja med offensiv uppsida.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Diktatorn and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet