Luleå hockey i Media 2024/2025

+14
Danneja
NallePhu
Dustin
Kagen
Donowitz
Tony Moore
Lehto
Diktatorn
Jonken
Puckad
Dentos
Serkan122
LetsGoLuleå
Metheuz
18 posters

Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Metheuz ons 01 maj 2024, 09:45

Vars placeras Luleå på Wennerholms sedvanliga tokchansning?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pP6KVR/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2024-2025-wennerholm-tippar
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 747
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå ons 01 maj 2024, 17:35

Metheuz skrev:Vars placeras Luleå på Wennerholms sedvanliga tokchansning?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pP6KVR/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2024-2025-wennerholm-tippar

Wennerholm fabulerar som vanligt. Köper hans resonemang kring Örebro eftersom den klubben bara skriker cirkus och man både kickat tränare och sportchef. Däremot har jag aldrig förstått hans fokus på "revansch" som något automatiskt sätt att placera sig högre upp i tabellen en säsong efter. Inte heller verkar han bry sig mycket om att Malte lämnat Frölunda.. mest en axelryckning. Leksand har tappat två viktiga pjäser men bara för det så verkar Wennerholm tro att Leksand kommer rasa i tabellen. Vilket jag inte tror kommer att hända. Leksand har ju fortfarande två riktigt vassa femmor att förlita sig på och Hellkvist var ju knappt delaktig i båset denna säsong.

Resten av artikeln är bara det klassiska Wennerholm-biaset där Färjestad hamnar högt i tabellen bara för att de är Färjestad och samma gäller Frölunda. Hans kommentar om att Rydahl "kommer kännas som ett nyförvärv" för att han varit skadad stora delar av säsongen är ju bara ett tecken på detta. Han ignorerar helt att Rydahl var klappkass även innan skadan och antagligen kommer vara lika klappkass nästa säsong också.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 392
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 03 jul 2024, 19:12

https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-lule-2425--drmbygget
Något intressant?

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Dentos fre 05 jul 2024, 10:04

Serkan122 skrev:https://hockeynews.se/nyheter/spelet-bakom-lule-2425--drmbygget
Något intressant?

Inget häpnadsväckande.

Levtchi nära att skriva på för Luleå redan februari 2023 tydligen.

Luleå kontaktade Bromés agent i princip direkt efter man slagit ut dem i slutspelet.

Nurmi nära Malmö innan Fröberg kom in och kapade värvningen, Luleå fick enligt Engman ansöka om extrapengar för att signa Nurmi eftersom Bromé redan var väldigt nära att bli klar.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 892
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Puckad fre 05 jul 2024, 18:57

Jämför sista stycket med tillfällen vi haft när vi stått och velat mellan två val och tappat bägge.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Dustin and Dentos like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Jonken tis 16 jul 2024, 12:27

Sax Äx

-Någon...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tis 16 jul 2024, 12:49


Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Diktatorn ons 17 jul 2024, 21:00

https://hockeynews.se/nyheter/jag-levde-inte-upp-till-frvntningarna-som-klubben-hade

Någon som har tillgång till denna intervju med Pontus Andreasson i Hockeynews?
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 682
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Lehto tor 18 jul 2024, 02:04

https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/efter-regelskarpningen-lulea-hockey-andrar-pa-matchtrojan/rgxzpzmj

Fyfan va bra! Äntligen, tycker det varit ett otroligt otyg att inte kunna se namnen för det förpassas innanför byxorna... Helt rätt av SHL att tvinga fram detta tycker jag.

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Jonken, Puckad and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Jonken tor 18 jul 2024, 21:23

Lehto skrev:https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/efter-regelskarpningen-lulea-hockey-andrar-pa-matchtrojan/rgxzpzmj

Fyfan va bra! Äntligen, tycker det varit ett otroligt otyg att inte kunna se namnen för det förpassas innanför byxorna... Helt rätt av SHL att tvinga fram detta tycker jag.
Håller med. GRYMT BRA!
Samtidigt dåligt av LHF; att det skall behövas en regeländring från SHL; för att få föreningen att göra rätt...
Ändå är Luleå Hockey lååååångt ifrån hamn i detta ännu: Att goofa/fucka upp -i tröjdesignen; har ju närmast varit Luleå Hockeys paradgren tidigare...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Tony Moore fre 19 jul 2024, 12:53

Regeln har gällt tidigare, vet ej hur länge men de flesta lagen har inte följt den..

Både och, lättare se spelares namn men troligtvis lägre sponsorintäkter då ingen vill att deras logo ska vara "innanför njurskyddet i hockeybrallan".
Alt. OM ex. LHF blir stenhårda med att spelarna MÅSTE hålla tröjorna utanför, annars förlorar vi x-antal pengar.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7916
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå lör 20 jul 2024, 23:29

Lehto skrev:https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/efter-regelskarpningen-lulea-hockey-andrar-pa-matchtrojan/rgxzpzmj

Fyfan va bra! Äntligen, tycker det varit ett otroligt otyg att inte kunna se namnen för det förpassas innanför byxorna... Helt rätt av SHL att tvinga fram detta tycker jag.

Tycker personligen att den regeln är lite löjligt och har en förkärlek för namnet under siffran (ser bättre ut på något sätt) men nu är reglerna som de är.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 392
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Puckad sön 21 jul 2024, 14:58

Jag ser fram emot de nya tröjorna och om de har löst att få plats med dagens färgsättning bak på axlarna och samtidigt fått plats för namn, nummer och reklam.
Jag skulle vilja ha namnen så högt upp att det inkräktar på dagens ränder på ryggen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Jonken mån 22 jul 2024, 12:20

Puckad skrev:Jag ser fram emot de nya tröjorna och om de har löst att få plats med dagens färgsättning bak på axlarna och samtidigt fått plats för namn, nummer och reklam.
Jag skulle vilja ha namnen så högt upp att det inkräktar på dagens ränder på ryggen.
Samma här. Är oerhört nyfiken över kompetensen inom Luleå Hockey 2024 -inom just detta område. Kommer hela grejen köras internt -inom föreningen (typ; endast med hjälp av Bauer); eller kommer man faktiskt satsa: och göra en mer personlig och unik tröja?

Vill man göra detta rätt: Börjar ALLT med färgerna.
I Luleå Hockeys fall handlar mycket om att 'fasa ur' vit färg ur sin design. Föreningen tog ett stort, smart steg i rätt riktning för ett antal år sedan; när man skiftade från vitt till Lule gult -på borta tröjorna. I samband med detta; gjorde föreningen tyvärr en miss med färgvalen för tröjnamnen och tröjnumren. Man behövde en ljus och klar brytfärg: Och valet här föll då tyvärr på vitt. Vad man missade här är: Att Lule gult; hade varit det bättre alternativet här. Vi vet ju alla vilka våra föreningsfärger är. Dessa tre färger innehåller: -En ljusare kulör -en mellan kulör -samt en mörkare kulör. Det är ju DESSA kulörer som SKA vara huvudkulörerna Luleå hockeys arbetströjor!

Grundfärgerna -i så väl hemma som borta tröjorna är ju redan TOK-klockrena: Luleå rött hemma och Lule gult borta.

Tröjnummer: Här har LHF kört trefärg -som bygger upp till vit färg. Undrar: -Varför bygga upp till vit färg....? Det är här som föreningen behöver gnugga på sina geni-knölar. Skall man även fortsättningsvis basera sin design på 4 färger. Om så: Vad kan man göra för att fasa ur det vita? En svår fråga. Vad vore den smartaste 'extra färgen' att addera till Luleå hockeys tre? Personligen; efter att ha vänt detta i min skalle över; typ +30 år; har jag inte ett rakt svar på detta. Endast en preferens som iaf borde passa. Och detta är en silverfärg; som symboliserar Norrländsk midnattssolssnö. (Samma silverfärg som fans på loggan för 'Arctic Pond Hockey Games'). Detta skulle ge LHF fyra färger att jobba med. Och följdfrågan är blir givetvis: -Bör man vara mer restriktiv i att använda den 'fjärde' färgen i sin design -eller inte...?

Namn på tröjorna: Här har LHF länge använt ett brett typsnitt. Detta har man haft råd med -gällande plats på tröjan; då man haft namnet under numren. Det har inte spelat någon roll -att ett långt spelarnamn har börjat och slutat vid spelarnas armbågar. Denna 'lyx' har man inte längre. Här är man tvungen tänka om. Och alternativen är:

- Mindre typsnitt
- Regnbågerundade namn
- Färre färger i typsnittet

Personligen skulle jag direkt stryka regnbåge rundade namn -alternativet. Den är närmast synonymt med den åter nyblivna SHL-klubben från Gävle. Vi delar redan liknande föreningsfärger med just denna klubb. Dessa värden anser iaf jag; vore en bra utgångspunkt för LHF att jobba vidare ifrån.

Nästa fråga handlar om kvalité (sy) -eller enklare design (tryck). Alla ni som känt viktskillnaden mellan en 'sydd' kvalla tröja -kontra en enklare tryck tröja vet det här. Och frågorna här blir:

- Hur mycket bättre (om alls) -blir en ishockey spelare med några gram mindre på överkroppen?
- Hur påverkas föreningens kvalitet och exklusivitet av en representation av 'lättare' kvalitet?
- Hur mycket sämre blir souvenir försäljningen -av en enklare, billigare design?

I USA har man givetvis forskat på detta; och kommit fram till ungefär det här: -Beiing cheap doesn't work. Och jag är givetvis benägen att hålla med i detta. Ska Luleå hockey -med ständigt ökande medlemsantal, sponsorer och fans följa med i utvecklingen: Är det nog RÅ-kvalla som gäller här.

Finns ju hur mycket som helst mer i det här; men ovanstående borde iaf ge en god bas för en diskussion kring detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Donowitz tis 23 jul 2024, 17:11

Inte för att vara den men ”Utöver det (ändrad namnplacering) blir det inga förändringar vad gäller designen på kommande säsongens tröja.” /NSD

Donowitz

Antal inlägg : 4265
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Jonken ons 24 jul 2024, 09:58

Donowitz skrev:Inte för att vara den men ”Utöver det (ändrad namnplacering) blir det inga förändringar vad gäller designen på kommande säsongens tröja.” /NSD
Det där lär nog vara en missuppfattning i så fall av tidningsredaktionen.

Väldigt omöjligt att passa in spelarnamn; som Ex: Lassinantti, Emanuelsson, Koivistoinen -med samma typsnitt som man hade senast.

Min gissning är dock att LHF kör en RBK: Enfärgat, rakt och ett mindre typsnitt. Vilket i grund är klassiskt och stilrent. Men Ex i Ängelholm behövde de ju inte jobba runt några extra designstreck -i ryggen på sina skjortor heller...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 24 jul 2024, 16:17

Jonken skrev:
Donowitz skrev:Inte för att vara den men ”Utöver det (ändrad namnplacering) blir det inga förändringar vad gäller designen på kommande säsongens tröja.” /NSD
Det där lär nog vara en missuppfattning i så fall av tidningsredaktionen.

Väldigt omöjligt att passa in spelarnamn; som Ex: Lassinantti, Emanuelsson, Koivistoinen -med samma typsnitt som man hade senast.

Min gissning är dock att LHF kör en RBK: Enfärgat, rakt och ett mindre typsnitt. Vilket i grund är klassiskt och stilrent. Men Ex i Ängelholm behövde de ju inte jobba runt några extra designstreck -i ryggen på sina skjortor heller...
https://x.com/robert_hedlund/status/1811126330303369531?s=46

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Lehto mån 12 aug 2024, 10:31

Är det någon osm vet om man kommer kunna se träningen i efterhand på NSD?
Eller är det bara live som gäller? Hinner nog inte titta 10:45 men vore nice om man kunde se den på EM

Lehto

Antal inlägg : 779
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Tony Moore mån 12 aug 2024, 12:31

Lehto skrev:Är det någon osm vet om man kommer kunna se träningen i efterhand på NSD?
Eller är det bara live som gäller? Hinner nog inte titta 10:45 men vore nice om man kunde se den på EM
Verkar så, kollar just nu på kurren och det går utmärkt i eftehand https://kuriren.nu/livesport/ispremiar/artikel/live-luleas-forsta-istraning-dromkedja-och-finsk-trio/jd01wo0l
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7916
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Diktatorn tis 13 aug 2024, 10:32

Bromés flickvän dök upp i mitt TikTok-flöde och fick mig att fundera - är det några fler hockeykonton där ute med inblick bakom kulisserna man bör känna till? Själv kan jag tipsa om luleåhockeyjunior på Instagram de har generellt högt underhållningsvärde hehe
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 682
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 14 aug 2024, 10:04

Diktatorn skrev:Bromés flickvän dök upp i mitt TikTok-flöde och fick mig att fundera - är det några fler hockeykonton där ute med inblick bakom kulisserna man bör känna till? Själv kan jag tipsa om luleåhockeyjunior på Instagram de har generellt högt underhållningsvärde hehe
TikToken verkar iallafall ha blivit rätt så känd och kommit många roliga kommenterar från andra lags supportrar, medan jag knappt sett några från oss, förutom ett fåtat.


”Satan i gatan vad jag är glad att vi inte gick för Bromé, hans tjej la upp en TikTok igår angående att “Följ med oss på våran flytt till Luleå”, där hon uppriktigt säger “Jag har gråtit i flera månader över att vi ska flytta till Luleå” och “Men man får se det som att det faktiskt bara är 4 år av livet”

”det där är det bästa jag hört på flera dagar. Sån sjuk jävla strategimiss. Han kommer ju vara ogillad redan från start av supporters då det är tydligt att han inte vill spela för Luleå, utan för den största pengapåsen..”

”Inne på det tidigare, Luleå har svårt att locka svenska toppspelare från södra Sverige. Uppenbart att Bromé tagit det som fanns på bordet och var bäst ekonomiskt, familjen verkar dock ha hoppats på något annat. Mörkret, kylan och det ENORMA avståndet till släkt/vänner avskräcker.”

”Exakt min tanke, då var det bara Luleå som var på bordet i Sverige. Om lag med närhet till Örebro hade varit med, så hade de gått före, då tjejen hade kunnat pendla”

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Kagen ons 14 aug 2024, 11:07

Serkan122 skrev: “Jag har gråtit i flera månader över att vi ska flytta till Luleå” och “Men man får se det som att det faktiskt bara är 4 år av livet”

Jag har inte tiktok men om hon är någon slags influencer eller har sådana ambitioner så handlar det ju om att skapa känslor.

Vet inte när inlägget är postat men det är idag två månader sedan kontraktet skrevs. Hade hon på riktigt gråtit ett par månader innan dess skulle de såklart inte kritat på.

För alla oss som flyttat p.g.a. av jobb vet man att det är ett familjebeslut. Bromé hade kunnat spela på många ställen, första beslutet var nog att välja Sverige och därefter en plats som kunde erbjuda en kombination av hockeyrevansch och trygghet.
Allt tjafs med Örebro ifjol innebar att Bromé inte kunde krita på för en förening i 'närheten' och pendla. Det hade liksom inte funkat för familjen.

Då återstod en förening längre bort och personligen har jag hellre familjen i Luleå än i Malmö.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Diktatorn ons 14 aug 2024, 11:20

Innan det inlägget blåste upp var hon tydlig i kommentarsfältet med att hon var ledsen över att lämna hem, vänner osv men väldigt lycklig över att det blev just Luleå
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 682
Join date : 13-03-30

Redbear, Kagen, Donowitz, Puckad, Kneten, Kanellängd, Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 14 aug 2024, 12:24

Diktatorn skrev:Innan det inlägget blåste upp var hon tydlig i kommentarsfältet med att hon var ledsen över att lämna hem, vänner osv men väldigt lycklig över att det blev just Luleå
https://hockeysverige.se/2024/08/14/mathias-brome-om-flytten-fran-orebro-till-lulea-shl

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 14 aug 2024, 12:54

Förövrigt hyllar Isac Brännströms tjej föreningen och Amanda i kommentarerna:

” @Alicia Henrysson: Fina! Bodde i Luleå pga min pojkväns hockey säsongen 2019-2022/23 föreningen är så fin och tjejerna i laget helt fantastiska. Dina känslor är så okej, vi flyttade hem när vi fick vår son -22>>

@Alicia Henrysson: Vilket många tror är vårt enda syfte i livet typ❤massa kramar! Det kommer bli så bra för er i Luleå det garanterar jag, speciellt med @Amanda Suneman i laget också I love you

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Redbear and Metheuz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Dustin ons 14 aug 2024, 13:40

Inget konstigt öht. Hoppas den lägre begåvade skaran av Luleås supportrar hållit sig från neandertalar-beteende lex Brännström-gate.

Dustin

Antal inlägg : 7084
Join date : 12-02-28

Bamsefar, Redbear, Kagen, Donowitz, Puckad, Kanellängd, Serkan122 and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 14 aug 2024, 13:44

Dustin skrev:Inget konstigt öht. Hoppas den lägre begåvade skaran av Luleås supportrar hållit sig från neandertalar-beteende lex Brännström-gate.
Alla verkar inte klara av det.
”@juliafilippas: Blir genuint ledsen när jag läser vad som sägs! Jag har kämpat för min egna karriär, så det är mycket att ge upp för mig MEN jag är villig att göra det🙏🏼

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av NallePhu ons 14 aug 2024, 16:22

Inte fan är det så enkelt som alla vill tro lämna släkt och vänner etc etc och tror det var det hon vill förmedla men kanske det blev lite fel uttryckt, Men hur som så lär det nog lugna sig från alla håll dock är det väl motståndarnas fans som kan hålla på men tror inte våra fans beter sig så i den saken!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18586
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Danneja ons 14 aug 2024, 21:40

Jag skrev då och önskade familjen välkommen till Luleå och hoppades att dom skulle trivas och fick till svar att det är dom övertygade över att dom kommer. Så den där historien om att det är så hemskt att flytta till Luleå köper jag inte. Det är nog snarare att det är hemskt att behöva flytta och lämna sin bas överhuvudtaget som är jobbig, oavsett vart man flyttar.

Danneja

Antal inlägg : 744
Join date : 22-04-12

Bamsefar, Tony Moore, Redbear, Pajala, Kneten and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Metheuz tis 20 aug 2024, 20:13

Nån som kan klistra in vad det står om Luleås toppkedja här?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KMrx44/rankar-forstakedjorna-i-shl-24-25-wow
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 747
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 21 aug 2024, 18:12

”Luleå Hockeys miljonköp tvingas runda Afrika
Oroligheterna i mellanöstern har fått konsekvenser för Luleå Hockey som ännu inte fått den mediakub de har beställt från ett kinesiskt företag.”

”-Den skulle egentligen ha kommit till Luleå för någon vecka sedan och innan vi fick veta varför leveransen var försenad började vi undra om vi skulle hinna installera den innan hemmapremiären, säger Stefan Enbom.

– Saker kan förstås hända, men vi räknar med att den ska vara på plats i tid, tillägger han”

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockeys-miljonkop-tvingas-runda-afrika/r1x6zokj

Serkan122

Antal inlägg : 3094
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Tony Moore tor 22 aug 2024, 09:54

Lars Lindbergs twitter idag:
Sedan gammalt att tre av hockeytwitters störta är @MrMadhawk @TrakHockey
& @mattssomarcus  (utan inbördes ordning). I dagens djupdykning är Svensson med och snackar Malmö, men då Luleågänget  verkar bli otåliga så skickar jag ut en inför helgen-dubbel. Även Luleå med @BattlinBilly finns ute nu.

https://poddtoppen.se/podcast/1605771144/rinkside/infor-hockeysasongen-lulea-hockey
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7916
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Hjalmar_Vuopio ons 28 aug 2024, 08:13

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-vill-satta-upp-taltgym-utanfor-coop-norrbotten-arena/jow7dm8l

Antalet parkeringsplatser blir färre om ni sätter upp ett tältgym.

– Ja, men det är något vi kan leva med. Jag får väl köra runt och hämta upp folk, om det skulle behövas (skratt).


Vid Corsica på lördag den 21/9. Funkar det runt 16-tiden för dig Thomas?
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 205
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Tony Moore ons 25 sep 2024, 20:15

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7916
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Kagen tor 26 sep 2024, 22:08

Varför heter Luleå HF - LUL?! - på Aftonbladets målservice? Rögle BK heter korrekt RBK, Leksand LIF, medan Timrå IK heter TIM?!, Frölunda heter FRO!?!?! medan Växjö Lakers heter VLA.

Det svider ju i ögonen att läsa det där och det var precis lika illa förra säsongen.
Kan någon bara lägga ner den där tidningen, sparka alla och salta jorden där redaktionen legat?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1766
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av LulefanGBG fre 27 sep 2024, 11:13

Tony Moore skrev:
Fröberg = I love you

En öppenhet, raket och ärlighet som känns jävligt frisk. Verkar samtidigt väldigt genuin och noggrann i sitt arbete. Det här blir bra!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12272
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Jonken, Kneten and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Jonken lör 28 sep 2024, 11:01

Sagt det förr -och detta tål att repeteras: Thomas Fröberg (sportchef) är den ÖVERLÄGSET VIKTIGASTE anställningen Luleå Hockey gjorde inför denna säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Puckad lör 28 sep 2024, 12:29

Kagen skrev:Varför heter Luleå HF - LUL?! - på Aftonbladets målservice? Rögle BK heter korrekt RBK, Leksand LIF, medan Timrå IK heter TIM?!, Frölunda heter FRO!?!?! medan Växjö Lakers heter VLA.

Det svider ju i ögonen att läsa det där och det var precis lika illa förra säsongen.
Kan någon bara lägga ner den där tidningen, sparka alla och salta jorden där redaktionen legat?
Jag vill se DJU för djurgården!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Kagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Sigge75 tor 03 okt 2024, 14:33

Johan Garpenlöv (tidigare tränare och spelare i Dif), ny expert på Radiosporten tippar att Luleå tar guld den här säsongen. Låter bra tycker jag.

Sigge75

Antal inlägg : 262
Join date : 23-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Flippass tor 03 okt 2024, 15:33

Han var utan framgångar som tränare och förbundskapten, återstår att se om han kan tippa nått vidare.

Flippass

Antal inlägg : 468
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2024/2025 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2024/2025

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet