Luleå Hockeys lag 2024/2025

+51
Hjalmar_Vuopio
Metheuz
Jokerman ll
rasbiologen
1992
trallgöken
Redbear
håkke
Pajala
Jonsey78
Burskydd
Xerzocx
RSD555
LHF96
Tobbebias88
Schladden
lhffan
Bellissimo
Kneten
Lulefan
Diktatorn
Flippass
Lehto
farre
Lars158
Dentos
LulefanGBG
tibet
Jojjan
Dundernisse
Haparanda
Småland
Wolfhunter
Donowitz
Puckad
JuhaniT
storeken
Jonken
Snikne Ville
Pontaking
pingu
LetsGoLuleå
Björnkäften
Serkan122
Hejsan
NallePhu
Urken
Mr Bister
Blinders
Dustin
Tony Moore
55 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå mån 12 aug 2024, 14:31

Serkan122 skrev:
Diktatorn skrev:
Pontaking skrev:
Blinders skrev:
Pontaking skrev:Lilja ser förjävla fin ut på dagens ispremiär
Är det någon som ser dålig ut?

Laaksonen klev ut skadad, det är dåligt. I övrigt var det väl ingen som stack ut avsevärt ur ett negativt perspektiv.

Omark och Laakso står axel mot axel för att ”teka” i starten av ett 3v3. Omark lyfter klubban på Laaksonen och (och utifrån charader från Laaksonen senare kaaaanske träffar med en armbåge? Men vetefan). Såg verkligen inte ut som något man ska skada sig från omen han fick rejält med ont. Är det samma skada som slagits upp från slutet av förra säsongen är det ju riktigt oroväckande, men vad ska ma göra  Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 1f611
Det är samma skada som spökar:
” – Nej, det är min gamla skada och jag behöver vara lite mer försiktig. Jag är inte riktigt hundra procent ännu men det är nära. Jag håller fortfarande ett öga på den. Inget för allvarligt.”

Låter som säkerhetsåtgärd var orsaken till att han klev av. Med andra ord inget att oroa sig över.. ännu.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Donowitz mån 12 aug 2024, 14:34

Frågetecken på både Allard och Laaksonen då. Två backar som ska vara bärande. Kanske blir backjakt rätt snart.

Donowitz

Antal inlägg : 4180
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin mån 12 aug 2024, 15:38

NallePhu skrev:Lite som jag misstänkte Bulan skulle formera kedjorna,Känns som om man redan nu låter kedjorna få sätta sig och kitta ihop hitta en harmoni


Hur formerades kedjorna?

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av lhffan mån 12 aug 2024, 17:20

Dustin skrev:
NallePhu skrev:Lite som jag misstänkte Bulan skulle formera kedjorna,Känns som om man redan nu låter kedjorna få sätta sig och kitta ihop hitta en harmoni


Hur formerades kedjorna?


Som man skrev på annan sida här på¨forumet


Serkan122 skrev:
Diktatorn skrev:Sitter och kollar på första ispasset, vad har vi för nummer på nya lirarna?
https://www.eliteprospects.com/team/7/lulea-hf

Och kedjorna är:

Omark - O’niell - Brome
Levtchi - Koivistoinen - Nurmi
Shinnimin - Lundin - Andreasson

lhffan

Antal inlägg : 183
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken mån 12 aug 2024, 17:35

Om det blir dessa kedjor som man inleder säsongen med blir det intressant att se hur de fungerar! Det har ju diskuterats friskt här i forumet kring hur man ska ställa upp och denna uppställning är kanske inte den jag personligen gillar mest på förhand. Exempelvis är jag tveksam till Omark-O’Neill-Bromé av den anledningen att jag tycker de känns för lika rent spelartypsmässigt och saknar lite tyngd. Finnkedjan känns lite tvärtom, mycket tyngd men kanske lite för lite speed. Men samtidigt är det ju ytterst sällan som de inledande kedjorna för säsongen ser likadana ut i omgång 52 och jag är ändå trygg i att oavsett vad så kommer vi få åtminstone två riktigt starka kedjor!

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 mån 12 aug 2024, 18:28

Fullständig lineup från Kuriren:

Forwards
Omark–O'Neill–Bromé
Levtchi–Koivistoinen–Nurmi
Shinnimin–Lundin–Andreasson
Lilja–Berglund–Emanuelsson
Granberg

Backar
Sellgren–Laaksonen
Gustafsson–Hardegård
Själin–Jansson
Tuhkala–Allard

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jojjan mån 12 aug 2024, 18:45

Varför ingen Hedqvist??

Jojjan

Antal inlägg : 367
Join date : 19-03-09

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av lhffan mån 12 aug 2024, 18:52

storeken skrev:Om det blir dessa kedjor som man inleder säsongen med blir det intressant att se hur de fungerar! Det har ju diskuterats friskt här i forumet kring hur man ska ställa upp och denna uppställning är kanske inte den jag personligen gillar mest på förhand. Exempelvis är jag tveksam till Omark-O’Neill-Bromé av den anledningen att jag tycker de känns för lika rent spelartypsmässigt och saknar lite tyngd. Finnkedjan känns lite tvärtom, mycket tyngd men kanske lite för lite speed. Men samtidigt är det ju ytterst sällan som de inledande kedjorna för säsongen ser likadana ut i omgång 52 och jag är ändå trygg i att oavsett vad så kommer vi få åtminstone två riktigt starka kedjor!

Sen finns det ju dom som säger lika barn leker bäst.
Alla minns nog Pavel Patera, Martin Prochazka och Otakar Vejvoda som snurrade på friskt (Även att AIK sen blev utslagna av oss)
Jag vill minnas att dom var lika i spelet och små. Vi kan dock komplettera med två till "på pappret" starka femmor.

Vi får se Very Happy kan bli kul.

lhffan

Antal inlägg : 183
Join date : 15-03-07

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin mån 12 aug 2024, 20:39

lhffan skrev:
storeken skrev:Om det blir dessa kedjor som man inleder säsongen med blir det intressant att se hur de fungerar! Det har ju diskuterats friskt här i forumet kring hur man ska ställa upp och denna uppställning är kanske inte den jag personligen gillar mest på förhand. Exempelvis är jag tveksam till Omark-O’Neill-Bromé av den anledningen att jag tycker de känns för lika rent spelartypsmässigt och saknar lite tyngd. Finnkedjan känns lite tvärtom, mycket tyngd men kanske lite för lite speed. Men samtidigt är det ju ytterst sällan som de inledande kedjorna för säsongen ser likadana ut i omgång 52 och jag är ändå trygg i att oavsett vad så kommer vi få åtminstone två riktigt starka kedjor!

Sen finns det ju dom som säger lika barn leker bäst.
Alla minns nog Pavel Patera, Martin Prochazka och Otakar Vejvoda  som snurrade på friskt (Även att AIK sen blev utslagna av oss)
Jag vill minnas att dom var lika i spelet och små. Vi kan dock komplettera med två till "på pappret" starka femmor.

Vi får se Very Happy kan bli kul.


Hittar de kemi kan det bli en väldigt svår kedja att möta just för att samtliga är skickliga spelare med puck. Bromé får dra på sig en lite grisigare roll. Samtliga hanterar ju även det defensiva spelet på ett bra sätt. Tycker den kedjan känns galet spännande. En tredjekedja som känns väldigt välkomponerad och spännande där Ponta får vara mer playmaker än tidigare, det tror jag han mår bra av.

Vi bör verkligen investera hårt i att få Bromé och Andreasson att lyckas, kommer vara stommen bland våra forwards i några år och viktigt att vi får ut deras maximala nivå över tid.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Donowitz, Puckad, Kneten and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Burskydd tis 13 aug 2024, 04:34

LetsGoLuleå skrev:
Serkan122 skrev:
Diktatorn skrev:
Pontaking skrev:
Blinders skrev:
Pontaking skrev:Lilja ser förjävla fin ut på dagens ispremiär
Är det någon som ser dålig ut?

Laaksonen klev ut skadad, det är dåligt. I övrigt var det väl ingen som stack ut avsevärt ur ett negativt perspektiv.

Omark och Laakso står axel mot axel för att ”teka” i starten av ett 3v3. Omark lyfter klubban på Laaksonen och (och utifrån charader från Laaksonen senare kaaaanske träffar med en armbåge? Men vetefan). Såg verkligen inte ut som något man ska skada sig från omen han fick rejält med ont. Är det samma skada som slagits upp från slutet av förra säsongen är det ju riktigt oroväckande, men vad ska ma göra  Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 1f611
Det är samma skada som spökar:
” – Nej, det är min gamla skada och jag behöver vara lite mer försiktig. Jag är inte riktigt hundra procent ännu men det är nära. Jag håller fortfarande ett öga på den. Inget för allvarligt.”

Låter som säkerhetsåtgärd var orsaken till att han klev av. Med andra ord inget att oroa sig över.. ännu.
Det vore ju för jävligt om Laaksonen gått sönder innan säsongen ens har börjat.

Burskydd

Antal inlägg : 581
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Flippass tis 13 aug 2024, 07:56

Försiktighetsåtgärd? Han låg kvar på isen ett tag innan han åkte ut, låter inte som annat än att han fortfarande efter flera månader har kvar samma skada.

Flippass

Antal inlägg : 453
Join date : 22-05-04

Lulejoe and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Metheuz tis 13 aug 2024, 09:09

Såhär säger Laxen i NSD:
”Hände det något med dig när du klev av?

– Nej, det är min gamla skada och jag behöver vara lite mer försiktig. Jag är inte riktigt hundra procent ännu men det är nära. Jag håller fortfarande ett öga på den. Inget för allvarligt.

Hur ont gjorde duellen med Omark?

– När det hände i slutspelet så var det ganska dåligt. Jag är på väg tillbaka, men den ska vara matchredo. Vi har gjort en hel del tester så jag kan vara med i träning. Jag har fortfarande inte gjort en hel lagträning efter slutspelet tog slut.”
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 735
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Snikne Ville tis 13 aug 2024, 10:07

Nyförvärven lyser med sin frånvaro, Brome undantaget. SHL kräver en del.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/topplistan-de-var-starkast-pa-lulea-hockeys-fystester/jne7p24j
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tis 13 aug 2024, 10:23

Snikne Ville skrev:Nyförvärven lyser med sin frånvaro, Brome undantaget. SHL kräver en del.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/topplistan-de-var-starkast-pa-lulea-hockeys-fystester/jne7p24j

Sant men sällan varken upphopp från stillastående eller stående längd
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 198
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Tony Moore tis 13 aug 2024, 10:53

Jojjan skrev:Varför ingen Hedqvist??
Migrän enl NTM i sändnngen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7826
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Diktatorn tis 13 aug 2024, 11:56

Hjalmar_Vuopio skrev:
Snikne Ville skrev:Nyförvärven lyser med sin frånvaro, Brome undantaget. SHL kräver en del.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/topplistan-de-var-starkast-pa-lulea-hockeys-fystester/jne7p24j

Sant men sällan varken upphopp från stillastående eller stående längd

Ingen Omark heller bounce Imponerande av Sellgren att toppa i nästan allt!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 664
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Puckad tis 13 aug 2024, 12:21

Det väcker ändå frågan om tid spenderad i gymmet vore bättre spenderad med individuell kvalitetsträning på is.
Absolut bra att vi är starka i olika situationer, men det är också rätt coolt att träffa både puck o mål varje gång på direktskott.
Gustav Rydahl gick från att vara en medioker skridskoåkare till att bli en av de snabbaste, och han gjorde inte det i gymmet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11185
Join date : 14-07-10

Kneten, Lehto and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Donowitz tis 13 aug 2024, 14:23

Tony Moore skrev:
Jojjan skrev:Varför ingen Hedqvist??
Migrän enl NTM i sändnngen.

Börjar undra om ryktet om den unga spelaren i föreningen som haft problem gäller just honom.

Donowitz

Antal inlägg : 4180
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tis 13 aug 2024, 14:42

Donowitz skrev:
Tony Moore skrev:
Jojjan skrev:Varför ingen Hedqvist??
Migrän enl NTM i sändnngen.

Börjar undra om ryktet om den unga spelaren i föreningen som haft problem gäller just honom.
Han var iallafall iväg och spelade för J20 landslaget i Junior Summer Showcase för ca 1 vecka sedan.

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tis 13 aug 2024, 19:31

Serkan122 skrev:
Donowitz skrev:
Tony Moore skrev:
Jojjan skrev:Varför ingen Hedqvist??
Migrän enl NTM i sändnngen.

Börjar undra om ryktet om den unga spelaren i föreningen som haft problem gäller just honom.
Han var iallafall iväg och spelade för J20 landslaget i Junior Summer Showcase för ca 1 vecka sedan.
På Luleå hockey juniorers instagram lades det upp en bild på Hedqvist under uppvärmning till deras match. Så verkar spela med J20 ikväll.

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Metheuz tis 13 aug 2024, 19:46

Pontaking skrev:Lilja ser förjävla fin ut på dagens ispremiär

Om fystesterna

Philip Sjölund får själv berätta vem eller vilka som har imponerat mest på honom sedan Luleå Hockey kom tillbaka från semestern.

– Om man ser till de som har tagit stora steg, men som kanske inte ligger allra högst upp i testen, så har både "Ludde" (Ludvig Jansson) och David Lilja gjort bra somrar. Det är där det har hänt mycket, säger fystränaren.

– De har varit noggranna med vad de gör både när det kommer till kost och träning. Jag vet att de har tagit träningen på största allvar i sommar och lagt ner lite extra energi på det.

Ludvig Jansson ser han som en spelare som fortfarande har mycket potential fysiskt.

– Han har bra förutsättningar. Han är ung och har fortfarande stora möjligheter, större utvecklingsmöjligheter än man kanske har efter 30 år.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 735
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jokerman ll ons 14 aug 2024, 15:02

LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Det viktigaste är en spelare som gör skillnad. Typ Jonas Berglund. Tyrväinen. Jag ser samma uppsida med Åkerström som då vi plockade Berglund från Norge. Det prioriteras stats och mvp och lull lull när vi värvar vilket aldrig varit lyckosamt för oss.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken ons 14 aug 2024, 15:38

Vet inte om det finns en tråd för det eller om det har diskuterats tidigare i forumet men jag är iallafall nyfiken på vem man kommer utse till ny assisterande kapten. I dagsläget är det bara Gustafsson och Omark som har en bokstav och åtminstone ett till A kommer utses. Tänker att det borde annonseras ut snart.

Sellgren, Laaksonen, Koivistionen, Nurmi, O’Neill? Vem tror/hoppas ni på?

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin ons 14 aug 2024, 15:47

storeken skrev:Vet inte om det finns en tråd för det eller om det har diskuterats tidigare i forumet men jag är iallafall nyfiken på vem man kommer utse till ny assisterande kapten. I dagsläget är det bara Gustafsson och Omark som har en bokstav och åtminstone ett till A kommer utses. Tänker att det borde annonseras ut snart.

Sellgren, Laaksonen, Koivistionen, Nurmi, O’Neill? Vem tror/hoppas ni på?

Hardegård och Sellgren borde ligga nära till hands. Blir det en utländsk spelare gissar jag på Laaksonen. Själv hoppas jag att man ger det till Sellgren och lastar fram ett långtidskontrakt, ge han fem år redan nu. Seriös, vältränad och fortfarande relativt ung. Känns tämligen riskfritt.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Kneten, storeken and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken ons 14 aug 2024, 15:54

Dustin skrev:
storeken skrev:Vet inte om det finns en tråd för det eller om det har diskuterats tidigare i forumet men jag är iallafall nyfiken på vem man kommer utse till ny assisterande kapten. I dagsläget är det bara Gustafsson och Omark som har en bokstav och åtminstone ett till A kommer utses. Tänker att det borde annonseras ut snart.

Sellgren, Laaksonen, Koivistionen, Nurmi, O’Neill? Vem tror/hoppas ni på?

Hardegård och Sellgren borde ligga nära till hands. Blir det en utländsk spelare gissar jag på Laaksonen. Själv hoppas jag att man ger det till Sellgren och lastar fram ett långtidskontrakt, ge han fem år redan nu. Seriös, vältränad och fortfarande relativt ung. Känns tämligen riskfritt.

Ja Sellgren är nog också mitt förstahandsval. Fröberg och Engmans högsta prio just nu bör vara, som du skriver, att fixa ett fett kontrakt till honom - utan NL-klausul. Risken är väl också att om han gör en ännu bättre säsong nu att någon NL-klubb signar honom. Dessutom kommer nog också MoDo förr eller senare göra allt de kan för att försöka få ”hem” honom.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Dustin, Donowitz, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin ons 14 aug 2024, 18:33

I slutändan får vi lita på att tränarna vet vilket ledarskap som kommer komplettera EG och Limpan på bästa sätt. 

Tror det är väldigt positivt att hela laget är på plats i Augusti för att lära känna varandra och kitta ihop gruppen. Så jävla laddad för kommande säsong.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 ons 14 aug 2024, 18:44

Dustin skrev:I slutändan får vi lita på att tränarna vet vilket ledarskap som kommer komplettera EG och Limpan på bästa sätt. 

Tror det är väldigt positivt att hela laget är på plats i Augusti för att lära känna varandra och kitta ihop gruppen. Så jävla laddad för kommande säsong.
Ja medan lag som Linköping har 2 toppspelare i Rissanen och Shore som ansluter några omgångar in på säsongen, + saknar fortfarande ett nyförvärv. Mycket hellre i vår situation.

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå ons 14 aug 2024, 20:24

Jokerman ll skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Det viktigaste är en spelare som gör skillnad. Typ Jonas Berglund. Tyrväinen. Jag ser samma uppsida med Åkerström som då vi plockade Berglund från Norge. Det prioriteras stats och mvp och lull lull när vi värvar vilket aldrig varit lyckosamt för oss.

Förutom det faktum att Berglund var yngre och värvades in som bredd i en situation där skador började äta upp centersidan. Att ta in Åkerström i detta läge vore bara kontraproduktivt.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking tor 15 aug 2024, 00:33

LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Det viktigaste är en spelare som gör skillnad. Typ Jonas Berglund. Tyrväinen. Jag ser samma uppsida med Åkerström som då vi plockade Berglund från Norge. Det prioriteras stats och mvp och lull lull när vi värvar vilket aldrig varit lyckosamt för oss.

Förutom det faktum att Berglund var yngre och värvades in som bredd i en situation där skador började äta upp centersidan. Att ta in Åkerström i detta läge vore bara kontraproduktivt.

Åkerström lever väl bara på sina stats? Sämre spelare defensivt är svårt att hitta till och med i hockeyallsvenskan.

Pontaking

Antal inlägg : 1281
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken tor 15 aug 2024, 15:08

Pontaking skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Jokerman ll skrev:
Serkan122 skrev:
Jokerman ll skrev:Är riktigt jävla sataaans missnöjd över att man inte signade Simon Åkerström.
Varför? Fick inte ett SHL kontrakt av en anledning.
Är anledningen att vi har fullt på backsidan så köper jag inte det. Man skulle ha brutit kontraktet med Jansson för att få in Åkerström.

Varför? Jansson är långt mycket yngre och har ett högre tak än Åkerström. Dessutom är Åkerström varken den typ av back Luleå behöver eller direkt skulle göra Luleå bättre.
Det viktigaste är en spelare som gör skillnad. Typ Jonas Berglund. Tyrväinen. Jag ser samma uppsida med Åkerström som då vi plockade Berglund från Norge. Det prioriteras stats och mvp och lull lull när vi värvar vilket aldrig varit lyckosamt för oss.

Förutom det faktum att Berglund var yngre och värvades in som bredd i en situation där skador började äta upp centersidan. Att ta in Åkerström i detta läge vore bara kontraproduktivt.

Åkerström lever väl bara på sina stats? Sämre spelare defensivt är svårt att hitta till och med i hockeyallsvenskan.

Jag kollade ändå några matcher med Åkerström senaste säsongen och av det jag såg av honom så hade jag ändå varit öppen för att ge honom en chans, ifall truppen hade haft plats för honom. Men med den truppen vi har så hade det varit svårt att ge honom den roll som han skulle behöva för att lyckas. Finns nog ändå ingen back i truppen som jag skulle välja bort för honom, möjligen Jansson men det finns ändå så pass mycket utvecklingspotential i honom trots allt. Skulle det dock under säsongen bli någon skada på någon back längre ner i hierarkin och Åkerström av någon anledning skulle bli tillgänglig hade det i min bok kunnat vara en vettig lösning.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Snikne Ville tor 15 aug 2024, 15:31

Att ersätta Jansson med Åkerström hade varit dårskap i sin renaste form enligt mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6438
Join date : 12-01-22

SatanicPanic, Serkan122, Kiruna and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av LetsGoLuleå tor 15 aug 2024, 15:52

Snikne Ville skrev:Att ersätta Jansson med Åkerström hade varit dårskap i sin renaste form enligt mig.

Håller med. Skall man ersätta Jansson så skall det vara med en spelartyp som Luleå behöver. Åkerström känns inte som den back man behöver.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 317
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken mån 19 aug 2024, 13:55

Ifall folk orkar läsa så tänkte jag fortsätta spekulera i potentiella kedjor i brist på annat att göra denna dag under semestern. Nu tycker jag man ändå ska fortsätta med de kedjorna som man hade mot Boden, (med Shinnimin istället för Ihs-Wozniak, Berglund istället för Granberg) men skulle Luleå senare vilja göra förändringar så har jag två alternativa uppställningar som kan värda att testa.

Alternativ 1:
Omark - Koivistionen - Bromé
Levtchi - O’Neill - Nurmi
Shinnimin - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ ger man lite tyngd och en naturlig målskytt till förstakedjan som ett komplement till de puckkära Omark och Bromé. Utan O’Neill i den kedjan kan Bromé få spela mer med pucken. Med O’Neill i andrakedjan blir det lite mer speed och skill där, då har även Levtchi en puckkär lekkamrat samtidigt som Nurmi finns där med sin tyngd och kan ta skitjobbet framför mål. O’Neill kanske också kan lite finska?

Alternativ 2:
Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ får Omark och O’Neill fortsätta leka och har Nurmi med sin tyngd framför mål att försöka hitta klubban på. Andrakedjan får här en mer intensiv och snabb spelare då Shinnimin tar plats där. Tredjekedjan hade kunnat vara intressant då det känns som att Andreasson och Lundins poängproduktion i mina ögon har större potential att bli högre ifall Bromé ingår i den kedjan. Möjligen att Bromés poängproduktion kan bli lägre dock.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Schladden likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonken mån 19 aug 2024, 14:33

Nu är det ju ännu väldigt tidigt på säsongen; men:
I min värld skall typ en av finnarna vara skadad eller bänkad -för att det skall in någon annan där. Däremot ser jag alla övriga kedjor som 'laboreringsbara' för lagledningen.
Tar ej heller för givet -att en kedja automatiskt är Luleå Hockeys förstakedja; bara för Linus Omark är en av tre forwards i den samma...

Bland backarna är det samma sak med Laaksonen och Sellgren. (Som jag iaf ser som vårat första backpar.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6879
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kiruna likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken mån 19 aug 2024, 15:08

Jonken skrev:Nu är det ju ännu väldigt tidigt på säsongen; men:
I min värld skall typ en av finnarna vara skadad eller bänkad -för att det skall in någon annan där. Däremot ser jag alla övriga kedjor som 'laboreringsbara' för lagledningen.
Tar ej heller för givet -att en kedja automatiskt är Luleå Hockeys förstakedja; bara för Linus Omark är en av tre forwards i den samma...

Bland backarna är det samma sak med Laaksonen och Sellgren. (Som jag iaf ser som vårat första backpar.)

Tror det samtidigt är viktigt att finnarna inte blir för beroende av varandra. Nu kan ju den kedjan visa sig fungera väldigt bra, men om de andra kedjorna inte gör det då? Omark behöver ju som du skriver inte spela i en förstakedja men oavsett vad så tycker jag ändå han är vår viktigaste spelare i offensiven. Det känns viktigt att han får kedjekamrater som kompletterar honom bra och historiskt sett så har han producerats som bäst då han haft en fysiskt stark spelare bredvid sig. De två spelarna som vi i nuläget har i truppen som på pappret ser ut som sådana komplement är Koivistoinen och Nurmi. Nu tycker jag ändå man ska fortsätta med de kedjorna som man har för det kommer ju säkerligen ta lite tid innan den riktiga kemin hittas och att börja bryta upp kedjor efter en träningsmatch mot Boden är ju såklart dåligt tålamod.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Vexet mån 19 aug 2024, 15:41

Satt och lyssnade på Sannys upptaktssnack. Tyckte det var intressant, oavsett hur rätt/fel han har så tycker jag ofta han bistår med kloka analyser. Han tippade Luleå som femma, lite lågt skulle nog många bedömare mena, men hans poäng var som jag minns tvåfald: Dels att backsidan i Luleå är för tunn, det håller nog de flesta här inne med om.

Poäng två (och kanske mer intressant?) var att han menar att Omark, Bromé osv kommer leverera det som förväntas. Luleås framgång hänger mer på hur de tre finländska nyförvärven fungerar och den ojämnhet i nyförvärv som Finland brukar innebära – där en del slår väl ut, andra inte. Sanny menade att sannolikheten att Luleå hittat tre nyförvärv från Finland som slår väl ut är relativt låg. Finns så klart alltid en risk att någon som inte funkar får lämna osv. under säsong.

Blir i vart fall intressant och även det en parameter i laborerandet med kedjor när säsongen lider. Men nu hoppas vi så klart att vi har grävt guld och har tre finländare som lyfter buckla i vår Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 1f60e

Vexet

Antal inlägg : 451
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Dustin mån 19 aug 2024, 15:46

storeken skrev:Ifall folk orkar läsa så tänkte jag fortsätta spekulera i potentiella kedjor i brist på annat att göra denna dag under semestern. Nu tycker jag man ändå ska fortsätta med de kedjorna som man hade mot Boden, (med Shinnimin istället för Ihs-Wozniak, Berglund istället för Granberg) men skulle Luleå senare vilja göra förändringar så har jag två alternativa uppställningar som kan värda att testa.

Alternativ 1:
Omark - Koivistionen - Bromé
Levtchi - O’Neill - Nurmi
Shinnimin - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ ger man lite tyngd och en naturlig målskytt till förstakedjan som ett komplement till de puckkära Omark och Bromé. Utan O’Neill i den kedjan kan Bromé få spela mer med pucken. Med O’Neill i andrakedjan blir det lite mer speed och skill där, då har även Levtchi en puckkär lekkamrat samtidigt som Nurmi finns där med sin tyngd och kan ta skitjobbet framför mål. O’Neill kanske också kan lite finska?

Alternativ 2:
Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ får Omark och O’Neill fortsätta leka och har Nurmi med sin tyngd framför mål att försöka hitta klubban på. Andrakedjan får här en mer intensiv och snabb spelare då Shinnimin tar plats där. Tredjekedjan hade kunnat vara intressant då det känns som att Andreasson och Lundins poängproduktion i mina ögon har större potential att bli högre ifall Bromé ingår i den kedjan. Möjligen att Bromés poängproduktion kan bli lägre dock.

I både alternativen spelar Nurmi och Oneill tillsammans. I den bästa av världar har man gärna de i olika formationer pga klubbfattning. Men håller med om att nuvarande förstakedja riskerar att bli mycket lir och lite kropp.

Dustin

Antal inlägg : 7024
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Mr Bister mån 19 aug 2024, 17:39

Jag förstår inte varför man genast plockar bort Sjöström och Ihs-Wozniak, är dom bättre än någon annan ska dom in i laget, om vi ska få yngre spelare att komma till LHF och inte SAIK måste dom få tävla på samma villkor

Mr Bister

Antal inlägg : 1444
Join date : 12-02-11

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Puckad mån 19 aug 2024, 18:10

Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man genast plockar bort Sjöström och Ihs-Wozniak, är dom bättre än någon annan ska dom in i laget, om vi ska få yngre spelare att komma till LHF och inte SAIK måste dom få tävla på samma villkor
Vad menar du med plocka bort?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11185
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken mån 19 aug 2024, 18:41

Dustin skrev:
storeken skrev:Ifall folk orkar läsa så tänkte jag fortsätta spekulera i potentiella kedjor i brist på annat att göra denna dag under semestern. Nu tycker jag man ändå ska fortsätta med de kedjorna som man hade mot Boden, (med Shinnimin istället för Ihs-Wozniak, Berglund istället för Granberg) men skulle Luleå senare vilja göra förändringar så har jag två alternativa uppställningar som kan värda att testa.

Alternativ 1:
Omark - Koivistionen - Bromé
Levtchi - O’Neill - Nurmi
Shinnimin - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ ger man lite tyngd och en naturlig målskytt till förstakedjan som ett komplement till de puckkära Omark och Bromé. Utan O’Neill i den kedjan kan Bromé få spela mer med pucken. Med O’Neill i andrakedjan blir det lite mer speed och skill där, då har även Levtchi en puckkär lekkamrat samtidigt som Nurmi finns där med sin tyngd och kan ta skitjobbet framför mål. O’Neill kanske också kan lite finska?

Alternativ 2:
Omark - O’Neill - Nurmi
Levtchi - Koivistionen - Shinnimin
Bromé - Lundin - Andreasson
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

I detta alternativ får Omark och O’Neill fortsätta leka och har Nurmi med sin tyngd framför mål att försöka hitta klubban på. Andrakedjan får här en mer intensiv och snabb spelare då Shinnimin tar plats där. Tredjekedjan hade kunnat vara intressant då det känns som att Andreasson och Lundins poängproduktion i mina ögon har större potential att bli högre ifall Bromé ingår i den kedjan. Möjligen att Bromés poängproduktion kan bli lägre dock.

I både alternativen spelar Nurmi och Oneill tillsammans. I den bästa av världar har man gärna de i olika formationer pga klubbfattning. Men håller med om att nuvarande förstakedja riskerar att bli mycket lir och lite kropp.

Köper argumenten med klubbfattning. Men oavsett hur man ställer upp blir det åtminstone en kedja där man saker en högerfattad. I slutändan föredrar jag att man i första hand prioriterar att formera kedjor utifrån vilka som faktiskt passar att spela ihop och kan komplettera varandra bra. Samtidigt, att försöka sprida ut klubbfattningen bland kedjorna finns det ju naturligtvis en nytta i.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av storeken mån 19 aug 2024, 18:47

Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man genast plockar bort Sjöström och Ihs-Wozniak, är dom bättre än någon annan ska dom in i laget, om vi ska få yngre spelare att komma till LHF och inte SAIK måste dom få tävla på samma villkor

De kommer absolut få fler chanser då det blir öppningar. Men de är ju endast 17 år och går inte före Shinnimin och Själin, som också behöver spela under försäsongen. Kanske att man vilar andra spelare nu under vissa matcher av försäsongen men det är också många nya forwards som ska in i spelsystemet och hitta kemin i sina kedjor. Lägg dessutom till Hedqvist som är en ung duktig spelare som kommer bli ordinarie i A-laget i år.

storeken

Antal inlägg : 162
Join date : 22-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Tony Moore ons 21 aug 2024, 08:22

".. Det är tidigt än – men Bulan gillar vad han ser.
– Jag tycker alla nyförvärv ska ha kredd för starten. De har varit bra och visat stort engagemang på träningarna. Jag tycker de kör på bra och har anammat systemet. Det har blivit en bra balans där de kan känna sig avslappnade men ändå göra saker."
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/bulan-han-kommer-bli-en-stor-publikfavorit/r3ox262r
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7826
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Schladden ons 21 aug 2024, 15:03

Idag är det en månad till det drar igång! Abstinensen är total... Nu är det dags att spela Bulan och formera laget.
Jag vet att vi har pratat om språk problem tidigare, men nu drömmer jag att det löser sig.

Levtchi  - O’Neill - Shinnimin                                                      
Omark  - Lundin - Andreasson
Bromé - Koivistionen - Nurmi
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

Första linan: med O’Neill som playmaker, Levtchi målskytt, och Shinnimin kan göra lite av båda och han åker en jävla massa skridskor.

Andra linan: hoppas jag att Limpan smittar av sig på hela kedjan (det börjar bli nu eller aldrig så jag tror han kommer vara hungrig som fan i år) och Andreassons målskytte kommer igång efter ett år av acklimatisering och kanske till och med Lundin kan komma tillbaka till sin forna HA form.

Tredje linan: får Bromé mycket puck, Nurmi sätter press och skjuter one-timers, Koivistionen kan vara het runt kassen och ta hand om returer.

Fjärde linan: Hoppas som alla år att Einar blir Kirunas hockey-Jesus som vi alla väntat på, annars så tycker jag att Lilja och Hedqvist måste få tid. Berglund ska spela oavsett, grym som fan för laget.

Defensivt borde vi stå oss ganska bra med dessa linor, med störst risk på första linan, men det är väl så det ska vara!?
Backarna är redan satta mer eller mindre, skulle ge chansen till Jansson i 3:e backpar med EG till att börja med och Själlin tar ett par byten här och där och BP.

Schladden
Schladden

Antal inlägg : 6
Join date : 23-06-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Burskydd ons 21 aug 2024, 15:07

Schladden skrev:Idag är det en månad till det drar igång! Abstinensen är total... Nu är det dags att spela Bulan och formera laget.
Jag vet att vi har pratat om språk problem tidigare, men nu drömmer jag att det löser sig.

Levtchi  - O’Neill - Shinnimin                                                      
Omark  - Lundin - Andreasson
Bromé - Koivistionen - Nurmi
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

Första linan: med O’Neill som playmaker, Levtchi målskytt, och Shinnimin kan göra lite av båda och han åker en jävla massa skridskor.

Andra linan: hoppas jag att Limpan smittar av sig på hela kedjan (det börjar bli nu eller aldrig så jag tror han kommer vara hungrig som fan i år) och Andreassons målskytte kommer igång efter ett år av acklimatisering och kanske till och med Lundin kan komma tillbaka till sin forna HA form.

Tredje linan: får Bromé mycket puck, Nurmi sätter press och skjuter one-timers, Koivistionen kan vara het runt kassen och ta hand om returer.

Fjärde linan: Hoppas som alla år att Einar blir Kirunas hockey-Jesus som vi alla väntat på, annars så tycker jag att Lilja och Hedqvist måste få tid. Berglund ska spela oavsett, grym som fan för laget.

Defensivt borde vi stå oss ganska bra med dessa linor, med störst risk på första linan, men det är väl så det ska vara!?
Backarna är redan satta mer eller mindre, skulle ge chansen till Jansson i 3:e backpar med EG till att börja med och Själlin tar ett par byten här och där och BP.


Jaha.

Burskydd

Antal inlägg : 581
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Pontaking ons 21 aug 2024, 15:39

Schladden skrev:Idag är det en månad till det drar igång! Abstinensen är total... Nu är det dags att spela Bulan och formera laget.
Jag vet att vi har pratat om språk problem tidigare, men nu drömmer jag att det löser sig.

Levtchi  - O’Neill - Shinnimin                                                      
Omark  - Lundin - Andreasson
Bromé - Koivistionen - Nurmi
Lilja/Hedqvist - Berglund - Emanuelsson

Första linan: med O’Neill som playmaker, Levtchi målskytt, och Shinnimin kan göra lite av båda och han åker en jävla massa skridskor.

Andra linan: hoppas jag att Limpan smittar av sig på hela kedjan (det börjar bli nu eller aldrig så jag tror han kommer vara hungrig som fan i år) och Andreassons målskytte kommer igång efter ett år av acklimatisering och kanske till och med Lundin kan komma tillbaka till sin forna HA form.

Tredje linan: får Bromé mycket puck, Nurmi sätter press och skjuter one-timers, Koivistionen kan vara het runt kassen och ta hand om returer.

Fjärde linan: Hoppas som alla år att Einar blir Kirunas hockey-Jesus som vi alla väntat på, annars så tycker jag att Lilja och Hedqvist måste få tid. Berglund ska spela oavsett, grym som fan för laget.

Defensivt borde vi stå oss ganska bra med dessa linor, med störst risk på första linan, men det är väl så det ska vara!?
Backarna är redan satta mer eller mindre, skulle ge chansen till Jansson i 3:e backpar med EG till att börja med och Själlin tar ett par byten här och där och BP.


Shinnimin har visat gång på gång att han inte kan spela med spelskickliga spelare, han behöver styra sin lina på egen hand. I övrigt gillar jag vad jag ser.

Pontaking

Antal inlägg : 1281
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Redbear tor 22 aug 2024, 11:36

Från NSD: Så ser Luleå Hockeys nya powerplayformationer ut:

Första formationen:

Linus Omark

Pontus Andreasson

Brendan Shinnimin

Mathias Bromé

Marcus Hardegård

Andra formationen:

Anton Levtchi

Eetu Koivistoinen

Markus Nurmi

Brian O'Neill

Oskari Laaksonen
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6756
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Serkan122 tor 22 aug 2024, 11:55

Redbear skrev:Från NSD: Så ser Luleå Hockeys nya powerplayformationer ut:

Första formationen:

Linus Omark

Pontus Andreasson

Brendan Shinnimin

Mathias Bromé

Marcus Hardegård

Andra formationen:

Anton Levtchi

Eetu Koivistoinen

Markus Nurmi

Brian O'Neill

Oskari Laaksonen
Tror inte Sellgren är jätteglad att bli lämnad utanför återigen.

Serkan122

Antal inlägg : 2965
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Jonsey78 tor 22 aug 2024, 11:58

Tycker Omarks kedja väcker lite frågetecken. Räcker det med Andreasson som tekare? Vem ska göra skitjobbet framför mål? Visst Shinnimin men behövs inte en större pjäs, så som Nurmi eller Koivistoinen?
Vart är sellgren?

Jonsey78

Antal inlägg : 101
Join date : 19-01-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Burskydd tor 22 aug 2024, 12:14

Var fan är Sellgren ??? Skitdåligt av Kyrö och Bulan.

Burskydd

Antal inlägg : 581
Join date : 22-02-17

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Sigge75 tor 22 aug 2024, 12:22

Burskydd skrev:Var fan är Sellgren ??? Skitdåligt av Kyrö och Bulan.
Om du menar pp-uppställningarna så är det tidigt än och många bra spelare som konkurrerar där. Så Sellgren kommer att få chansen att visa att han ska ha en plats där.

Sigge75

Antal inlägg : 220
Join date : 23-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2024/2025 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2024/2025

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet