Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+82
Xinpei
Loop
Flippass
lhffan
trallgöken
BVbanan
SatanicPanic
SkuggansSkugga
Mantz
Diktatorn
LinusFröbergsMustasch
PM
Panikvärvning
Kneten
Monco
Titan 4020
Danneja
Serkan122
Burskydd
Pastorn
Kicko
Lars158
Rönken
Lulefan
Braun
Xerzocx
Kanellängd
Jokerman ll
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Qirren
delphi
Norlin
Jokerman
Sir Prozac
CKa
Mr Bister
Lajon
LHF96
zamboni
pingu
kokostrollet
amarule
Tackleberry
Sportchefen #2
farre
Jonken
Jojjan
Ivanhoe
LulefanGBG
Högljudd
Vexet
Pajala
vanten90
Dilox
Micke80
Björnpappa
Salas
Lulejoe
NallePhu
LubosC
Dustin
Sundance Kid
Lehto
Rikky
Lasse Proppmätt
icemask
ezz
Urken
Tony Moore
oggskar
Redbear
Snikne Ville
Hankburger
Tigerman
Bamsefar
Donowitz
Blinders
GustenA
Puckad
Wolfhunter
86 posters

Sida 5 av 17 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 1st september 2020, 06:06

Klubben har ju, vill jag minnas, gått ut och sagt att de ska prioritera sina säsongskortsinehavare till matcherna.
Om man sen gör det med att alla som vill gå får anmäla sig och att men sen lottar, kör "först tillkvar" eller sätter upp alla i ett kösystem så alla med säsongskort får en match var under förutsättningar att våra 9 första matcher spelas med enbart 350 betalande åskådare låter jag vara osagt. Istället för att fokucera på att de 2650 som inte får går blir förfördelade så kan man se det som att de 350 som fick gå fick nått för att de löst in korten.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dilox 1st september 2020, 10:44

Som ni skriver så finns det ingen enkel lösning som är rätt och bra för alla. Det är bara att hoppas att föreningen tänker flera varv innan man kommer till något beslut och sedan är det nog bara för alla att köpa läget. En del blir kanske lite nöjda, andra får bita i det sura äpplet.

I det långa loppet dock så är det nog verkligen dags för klubben att scanna av läget hos sina absolut största sponsorer och privatpersoner som genererar pengar. Vi kommer få en säsong där vi fullkomligt blöder pengar.

Idag hade BIK Karlskoga ett stort utbrott av corona. Tror inte direkt att det hjälper SHL i deras kamp att öka publiken nu i höst för att succesivt gå mot fullsatta hus i vår. Snarare tvärtom. Ingen publik alls till en början för att kanske ha 500 när det vankas slutspel.

Pengar måste in, och dessa pengar kommer inte komma in på den vanliga vägen denna säsong. Föreningen måste hitta ett nytt sätt att få in pengar för att överleva.

Hur och av vem eller vilka vet jag inte. Men det måste lösas.

Annars kan det nog bli graven. Så illa är det.

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Redbear 2nd september 2020, 17:08

Luleå har ansökt om att flytta derbyt i september. Hoppas det går igenom.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Sportchefen #2 3rd september 2020, 08:56

Är det gjort någon uppgörelse mellan SHL som organisation och spelarfacket? Det känns ju orimligt att spelarnas löner ska vara opåverkade i den här extrema situationen. Det borde inte vara omöjligt att spelarna går med på exempelvis en sänkning på 10 procent. Spelarlönerna ligger högt sett till samhället i övrigt.
Det skulle nog göra en hel del på vanligt folks vilja att stötta sin förening.

Själv har jag haft inställningen att inte idka välgörenhet men däremot köpa biljetter, fika o s v. Nu känner jag att jag ändå behöver swisha nånting till LHF, tycker inte att klubben gör något fel på något plan i sin verksamhet och ambitioner, tvärt om faktiskt. Ekonomiskt ansvar är inget som vinner stilpoäng eller får folk att jubla, men Enboms/LHF:s väg tror jag vinner förtroende i längden.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av Tony Moore 5th september 2020, 22:37

Jag har inga problem med att efterskänka säsongskortet på 8500:-, jag är mer orolig OM vi har en förening 2022.. Räknar med att 2021 år ekonomisk katastrof och då gäller vad då..??  Konkurs för LHF finns inte i min värld.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8041

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Tackleberry 17th september 2020, 21:41

Surt när klubben behöver stålar och jag försöker komma in på shopen och den ligger nere, jag kan bara hoppas att den är överbelastad av alla som beställer och pengarna sprutar in i föreningen.
Tackleberry
Tackleberry

Antal inlägg : 61

Inlägg av Wolfhunter 21st september 2020, 05:42

Köpte fyra stödbiljetter för helgens tre matcher. Funderat lite på hur många de sålt. Såg en låst artikel om saken i NSD. Nån som kan dela info?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Snikne Ville 21st september 2020, 07:38

Wolfhunter skrev:Köpte fyra stödbiljetter för helgens tre matcher. Funderat lite på hur många de sålt. Såg en låst artikel om saken i NSD. Nån som kan dela info?
Kolla Enboms twitter, har för mig att det var där jag läste om ca 1300 av 4000 sålts.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av ezz 21st september 2020, 13:30

Snikne Ville skrev:
Wolfhunter skrev:Köpte fyra stödbiljetter för helgens tre matcher. Funderat lite på hur många de sålt. Såg en låst artikel om saken i NSD. Nån som kan dela info?
Kolla Enboms twitter, har för mig att det var där jag läste om ca 1300 av 4000 sålts.

2300 sålda stödbiljetter enligt Enbom under helgen. De har satt upp ett mål att sälja 10 000 biljetter under kommande månaden. Hade varit häftigt om det gick!
ezz
ezz

Antal inlägg : 366

Inlägg av Snikne Ville 21st september 2020, 13:56

ezz skrev:
Snikne Ville skrev:

2300 sålda stödbiljetter enligt Enbom under helgen. De har satt upp ett mål att sälja 10 000 biljetter under kommande månaden. Hade varit häftigt om det gick!
Lokalblaskan.
"Så många stödbiljetter sålde Luleå Hockey i helgen
De kostar 50 kronor styck och stödbiljetterna sålde bra under första helgen som klubben sålde dem. ”Jag tycker det är helt fantastiskt att våra supportrar visar det stödet, säger Luleå Hockeys vd Stefan Enbom som väntar ett beslut i publikfrågan i veckan.

LULEÅ 20 SEPTEMBER 2020 20:21
I helgens tre hemmamatcher, två för damlaget och en för herrlaget, fick Luleå Hockey ta in 50 åskådare. Dessa biljetter lottades ut till årskortsinnehavare som hade anmält intresse.

Men klubben har också börjat sälja stödbiljetter, där man betalar 50 kronor men inte får vara plats. Under helgen har klubben sålt 2 300 stödbiljetter.

– Jag tycker det är helt fantastiskt att våra supportrar visar det stödet. Det är underbart, säger Luleå Hockeys vd Stefan Enbom och fortsätter:

– Det är härligt att de bidrar. Både ekonomiskt – för det behöver vi – men även att de visar sitt stöd.

Luleå Hockey kommer fortsätta att sälja stödbiljetter.

– Våra supportrar har legat på oss ganska hårt att vi ska ha nån form av stödbiljetter. Jag ser att Luleåfansen har satt upp en stödbanderoll i arenan. De är angelägna om det. Vi har satt upp ett mål om att försöka sälja 10 000 stödbiljetter den kommande månaden. Sen hoppas vi att vi får släppa in mer publik.

Folkhälsomyndigheten har som bekant rekommenderat att det från den 1 oktober ska tillåtas 500 personer på offentliga tillställningar. Nu ligger frågan hos regeringen och enligt Enbom ska det komma ett besked i veckan.

– Det är klart att vi via ligan har en dialog med de inblandade. Till veckan, när vet vi inte, hoppas vi på ett besked så tidigt som möjligt."
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Wolfhunter 21st september 2020, 14:17

Ok tack.
Blir det 500 per match lär det väl gå till årskorten gissar jag. Så behövs uppslutning med stödbiljetter och andra inkomster, tills vi kan ta in publik som vanligt antar jag.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Puckad 25th september 2020, 09:21

Bra!
https://www.luleahockey.se/artikel/41f2akffe-30c4d/erbjudande-fran-c-more
eller
https://www.cmore.se/shlsommar2020

Alla alternativa sätt att sälja 'biljetter' flyttar saker åt rätt håll.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Redbear 25th september 2020, 18:18

Hoppas Luleå gör samma. Tydligen räknas inte loger in i antalet på läktaren. Kanske även gäller restaurangerna?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/09/25/fler-klubbar-undersoker-logemojligheten/
Redbear
Redbear

Inlägg av Sundance Kid 25th september 2020, 22:05

Puckad skrev:Bra!
eller

Det måste väl vara bättre att köpa stödbiljetter direkt av Luleå Hockey istället så pengarna går direkt till klubben.

Det där framstår mer som ett "stöd cmore" erbjudande genom att binda upp sig för långa abonnemang hos den kanalen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Inlägg av Puckad 25th september 2020, 23:37

Sundance Kid skrev:
Puckad skrev:Bra!
eller

Det måste väl vara bättre att köpa stödbiljetter direkt av Luleå Hockey istället så pengarna går direkt till klubben.
Det där framstår mer som ett "stöd cmore" erbjudande genom att binda upp sig för långa abonnemang hos den kanalen.
Det kan jag hålla med om, men det ena utesluter inte det andra. Pengar till CMore är delvis pengar till SHL, och jag kan/vill inte köpa stödbiljetter till bortamatcherna.
Puckad
Puckad

Inlägg av Puckad 29th september 2020, 11:25

cheers
https://www.expressen.se/sport/just-nu-kan-tillata-500-sittande-publik/

Puckad
Puckad

Inlägg av Lasse Proppmätt 29th september 2020, 11:37

Puckad skrev: cheers

Bättre än 50 st
Stridh slog ju huvet på spiken när han sa nåt "liknande ja kommer inte ihåg ordagrant" på Cmore's intervju efter matchen mot IOK
(ja är bara lekman å ingen politiker men hur kan vi sitta i ett fullsatt SAS-plan 4 cm ifrån varandra? Och hur kan det va fullsatt på affärerna på Storheden och vi får inte ha publik på vara hemma matcher Arenorna är stora vi borde kunna fylla upp dom rätt bra och det med större säkerhet gällande smittspridning än på andra ställen ?)

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Puckad 29th september 2020, 12:01

Lasse Proppmätt skrev:

Bättre än 50 st
Stridh slog ju huvet på spiken när han sa nåt "liknande ja kommer inte ihåg ordagrant" på Cmore's intervju efter matchen mot IOK
(ja är bara lekman å ingen politiker men hur kan vi sitta i ett fullsatt SAS-plan 4 cm ifrån varandra? Och hur kan det va fullsatt på affärerna på Storheden och vi får inte ha publik på vara hemma matcher Arenorna är stora vi borde kunna fylla upp dom rätt bra och det med större säkerhet gällande smittspridning än på andra ställen ?)
Japp, han beskrev vad han upplevde vara orimligt på ett bra sätt.
Puckad
Puckad

Inlägg av Hankburger 29th september 2020, 21:03

Det går åt rätt håll även om det är med myrsteg. Med lite tur kan man börja ta in mer publik successivt.

Lasse Proppmätt skrev:

Bättre än 50 st

Går inte att jämföra affärer med Coop Arena. Dels så sitter man inte nära någon och sett hur Corona faktiskt sprids så är chansen inte i närheten av lika stor att smitta någon på Storheden som på Coop Arena så reglerna är annorlunda där av klara orsaker. Sedan är den absolut största orsaken till att man inte får fylla arenorna för att polisen sagt att de inte kan upprätthålla regeringens krav. Arenor är ett helvete att hålla säkerheten på.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av Tony Moore 30th september 2020, 15:14

Tillsammans för Vårat Gäng!
Det är med stor ödmjukhet som vi inser att många har drabbats betydligt mer än Luleå Hockey. Det är dock tveklöst så att pandemin med efterföljande restriktioner har medfört att vi nu tvingas kämpa för vår överlevnad som elitförening.

Sedan pandemin var ett faktum i Mars har vi från dag 1 fokuserat på att med alla medel ta oss igenom denna ekonomiska prövning på ett sätt som säkrar vår långsiktiga överlevnad. Allt från kraftfulla effektiviseringar till ett generellt köpstopp för den här säsongen, inklusive spelare.

I slutet av dagen är det dock vi tillsammans med länets företag och alla våra supportrar som avgör hur vi kommer att klara denna prövning. Vi är en medlemsstyrd ideell förening som lever på ett brett folkligt stöd som i alla lägen gör det tillsammans. I en jobbig tid med stor osäkerhet är det bra med många vänner.

Nu när vi inte kan eller får ge tillbaka det vi sålt i form av säsongskort och partnerpaket kommer det att krävas en stor förståelse och acceptans från våra vänner. Exempelvis genom att ni som har möjlighet avstår från krav på ekonomisk kompensation. Partners och supportrar som skulle se det som en insats för att säkra att vi kommer kunna vara en elitförening även i framtiden. En förening som bidrar med glädje och stolthet för hela länet och som bidrar till samhället på så många olika sätt. Inte minst med vår stora ungdomsverksamhet för pojkar och flickor samt vårt sociala engagemang.

Aktuell publikinformation
Igår fick en vi en indikation från regeringen när det gäller publik. Att det från den 15 oktober skall vara tillåtet för oss att släppa in 500 åskådare på våra matcher. Det är inte i nivå med vad vi hade hoppats på och vad vi skulle klara av att göra på ett smittsäkert sätt i Coop Norrbotten Arena. Men det vore ett välkommet och bra första steg.

Oavsett maxantal är vår fortsatta inriktning att prioritera våra innehavare av säsongskort och där använda lottning för att bestämma vilka som får gå på vilka matcher. Drömmen är fortsatt att vi så snart som möjligt skulle kunna ta in en tredjedel av vår kapacitet, vilket skulle innebära att alla våra vänner med säsongskort skulle kunna se våra matcher på plats.

När det gäller våra restauranger och inte minst våra loger och lounger så jobbar vi intensivt för att kunna öppna för dessa så snart som möjligt. Där är det med stor förvåning som vi kan konstatera att polisen gjort olika tolkningar runt om i landet, trots att vi har samma förutsättningar.

Tack för allt stöd!
I dystra och mörka tider är vi gärna ljuset i mörkret. En gemenskap och glädje som betyder mycket för många där våra spelare gör sitt yttersta för att ge oss den underhållning och de sportsliga framgångar vi alla vill se.

Vi är överväldigade av det massiva stöd vi redan fått från så många. Det ger oss massor av energi att kämpa allt vad vi orkar för att lyckas. Ingen kan göra allt men många kan göra mycket. Det är vårt hopp för framtiden.

Vi gör det tillsammans!

/Stefan Enbom, VD
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Snikne Ville 30th september 2020, 15:23

"Oavsett maxantal är vår fortsatta inriktning att prioritera våra innehavare av säsongskort och där använda lottning för att bestämma vilka som får gå på vilka matcher. Drömmen är fortsatt att vi så snart som möjligt skulle kunna ta in en tredjedel av vår kapacitet, vilket skulle innebära att alla våra vänner med säsongskort skulle kunna se våra matcher på plats." 2 000 säsongkort sålda mao.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Urken 30th september 2020, 15:28

Snikne Ville skrev:"Oavsett maxantal är vår fortsatta inriktning att prioritera våra innehavare av säsongskort och där använda lottning för att bestämma vilka som får gå på vilka matcher. Drömmen är fortsatt att vi så snart som möjligt skulle kunna ta in en tredjedel av vår kapacitet, vilket skulle innebära att alla våra vänner med säsongskort skulle kunna se våra matcher på plats." 2 000 säsongkort sålda mao.

Hur många säsongskort brukar det ligga på vanligtvis?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore 30th september 2020, 16:40

Urken skrev:
Snikne Ville skrev:"Oavsett maxantal är vår fortsatta inriktning att prioritera våra innehavare av säsongskort och där använda lottning för att bestämma vilka som får gå på vilka matcher. Drömmen är fortsatt att vi så snart som möjligt skulle kunna ta in en tredjedel av vår kapacitet, vilket skulle innebära att alla våra vänner med säsongskort skulle kunna se våra matcher på plats." 2 000 säsongkort sålda mao.

Mellan 2500--3000st.
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Urken 30th september 2020, 16:49

Tony Moore skrev:
Urken skrev:

Mellan 2500--3000st.

Detta blir tufft..
Urken
Urken

Inlägg av Redbear 1st oktober 2020, 21:44

Nya kriterier kan lösa låst läge i Coop Arena
På fredag möts Luleå Hockey och polisen. "Jag lovar ingenting i förväg. Om Luleå Hockey kan uppfylla våra kriterier har vi inget emot att restauranger och loger håller öppet i Coop Arena", säger kommunpolis Stefan Ström.

På onsdagen slog Luleå Hockey larm över att det råder regionala skillnader i tolkningen av restriktionerna för loger och restauranger på Sveriges elitarenor.

I dag är det tillåtet med publik på 50 personer i kultur- och idrottsarrangemang. Antalet är detsamma oavsett arenans publikkapacitet. Nu har regeringen öppnat för att antalet inom kort kan utökas till 500 personer, men beslutet har inte trätt i kraft än.

I Luleå har restauranger och loger hållits stängda under säsongens första hemmamatcher, medan andra SHL-klubbar fått klartecken till att ta in matgäster på matchkvällar.

I Växjö har 50 personer suttit på läktarna som rymmer totalt 4.500 personer, medan 400 gäster har följt matchen på någon av de två restaurangerna med utsikt över rinken.

– Publiken och våra matgäster riskerar inte att mötas. De rör sig olika våningsplan i ishallen. Vi har därför kunnat ta in ungefär hälften av antalet matgäster som vi normalt tar in på matchdagar, berättar Jon Bergsjö, vd i Växjö Lakers.

Enligt Luleå Hockeys vd Stefan Enbom har klubben varit i kontakt med polisens region nord vid två-tre tillfällen.

– Det är en svår situation. Våra logeägare har kontaktat oss och undrat hur det är möjligt att logeägare i andra SHL-föreningar får sitta i sina loger, trots att de har exakt samma upplägg som i Luleå. Vi har bara kunnat svara: "Vi vet inte. Vi tycker också att det är konstigt." Våra loger och restauranger har egen ingång och har inte någon tillgång till själva arenarummet, understryker Stefan Enbom.

Tomma loger innebär att klubben går miste om intäkter. Stefan Enbom kan inte precisera bortfallet, men bekräftar att föreningen kan förlora miljonbelopp på årsbasis.

– Föreningen slåss för att överleva. Att i det läget tvingas stänga loger är förstås inget bra

Under torsdagen tog polismyndigheten centralt beslut om nya kriterier i frågan, vilket kan innebära en möjlig väg att lösa den uppkomna situationen.

Stefan Ström planerar att besöka Coop Arena under fredagen för att se hur Luleå Hockey agerar för att garantera säkerheten för sina gäster under pandemin.

– Grunden för polisens beslut är att minska smittspridningen. Om Luleå Hockey kan visa att de uppfyller våra kriterier kan vi tänka oss att släppa in fler personer i ishallen, säger kommunpolis Stefan Ström.

Redbear
Redbear

Inlägg av Redbear 2nd oktober 2020, 13:59

Klart Smile

https://www.luleahockey.se/article/hfukakfs6-30c4d/positivt-besked-kring-loger-och-lounger?fbclid=IwAR3FkwtTqwYFjMyCesVNIbilIORlnCavAwKPuwUvG7f_fsyAEBeFtXu6cyA
Redbear
Redbear

Inlägg av Urken 8th oktober 2020, 17:40

30 % fler medlemmar i år än tidigare år, enligt nyhetsbrev. Kul!
Urken
Urken

Inlägg av Snikne Ville 8th oktober 2020, 18:39

I samma nyhetsbrev framgår att man tappat 2 milj på säsongskort o 3 milj på företagsförsäljning. Reagerade på att man dessutom informerar att SHL-spelarna gör löneavståenden på hela kontraktssumman inkl pensionsavsättningar...nyhet för mig iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Urken 8th oktober 2020, 18:58

Löneavståendena.. hm.. vad menas egentligen?
Urken
Urken

Inlägg av Snikne Ville 8th oktober 2020, 19:52

Snikne Ville skrev:I samma nyhetsbrev framgår att man tappat 2 milj på säsongskort o 3 milj på företagsförsäljning. Reagerade på att man dessutom informerar att SHL-spelarna gör löneavståenden på hela kontraktssumman inkl pensionsavsättningar...nyhet för mig iaf.
Kanske bör förtydligas att det står "SHL-spelare" & inte "SHL-spelarna". Dessutom har även anställda gjort löneavståenden.

Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av amarule 10th oktober 2020, 16:07

Varför har luleå ingen publik i loungen och restaurangen??? Det är ju tillåtet och genererar en del inkomst antar jag
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184

Inlägg av Hankburger 12th oktober 2020, 18:50

amarule skrev:Varför har luleå ingen publik i loungen och restaurangen??? Det är ju tillåtet och genererar en del inkomst antar jag

Gissar på att det beror på att Norrbottens polisdistrikt kämpar med näbbar och klor för att motverka att det sker.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Redbear 12th oktober 2020, 19:02

Hankburger skrev:
amarule skrev:Varför har luleå ingen publik i loungen och restaurangen??? Det är ju tillåtet och genererar en del inkomst antar jag

Gissar på att det beror på att Norrbottens polisdistrikt kämpar med näbbar och klor för att motverka att det sker.

Polisen har ju godkänt loger och restauranger för Luleå. Tyckte det såg ut att vara folk i logerna senast matchen. Var även folk i Vinterbar. Hur det såg ut restaurangerna har jag ingen aning om.
Redbear
Redbear

Inlägg av Hankburger 12th oktober 2020, 20:30

Redbear skrev:
Hankburger skrev:

Polisen har ju godkänt loger och restauranger för Luleå. Tyckte det såg ut att vara folk i logerna senast matchen. Var även folk i Vinterbar. Hur det såg ut restaurangerna har jag ingen aning om.

Efter en massa om och men ja. Norrbottens polisdistrikt var det absolut sista att acceptera mer än 50 personer i hallen och då efter en skarp tillrättasägelse från polisledningen. Senast jag hörde så var de fortfarande emot att ha folk i restaurangerna eftersom de ansåg att det inte gick att skyffla in folk där utan att de fick kontakt med folk på väg ifrån eller till läktaren. Detta var mindre än två veckor sedan.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Redbear 12th oktober 2020, 20:36

Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:

Efter en massa om och men ja. Norrbottens polisdistrikt var det absolut sista att acceptera mer än 50 personer i hallen och då efter en skarp tillrättasägelse från polisledningen. Senast jag hörde så var de fortfarande emot att ha folk i restaurangerna eftersom de ansåg att det inte gick att skyffla in folk där utan att de
fick kontakt med folk på väg ifrån eller till läktaren. Detta var mindre än två veckor sedan.

Vet att det varit struligt, men jisses.... Guldbaren har ju egen ingång. Även för övriga restauranger går detta att ordna Shocked
Redbear
Redbear

Inlägg av Hankburger 13th oktober 2020, 00:32

Redbear skrev:
Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:

Efter en massa om och men ja. Norrbottens polisdistrikt var det absolut sista att acceptera mer än 50 personer i hallen och då efter en skarp tillrättasägelse från polisledningen. Senast jag hörde så var de fortfarande emot att ha folk i restaurangerna eftersom de ansåg att det inte gick att skyffla in folk där utan att de
fick kontakt med folk på väg ifrån eller till läktaren. Detta var mindre än två veckor sedan.

Vet att det varit struligt, men jisses.... Guldbaren har ju egen ingång. Även för övriga restauranger går detta att ordna Shocked

Har hört det via omvägar från en "Bekant" inom polisväsendet. Tydligen ska just polisledningen i Norrbotten jobbat hårt för att "gå sin egen väg" men blev överkörda. Skulle som sagt inte förvåna mig om de satt sig på tvären.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Tigerman 13th oktober 2020, 17:23

Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:

Har hört det via omvägar från en "Bekant" inom polisväsendet. Tydligen ska just polisledningen i Norrbotten jobbat hårt för att "gå sin egen väg" men blev överkörda. Skulle som sagt inte förvåna mig om de satt sig på tvären.
Rättelse: Norrbotten har inget eget polisdistrikt. Det är ett gemensamt för alla fyra nordligaste länen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Hankburger 14th oktober 2020, 01:23

Tigerman skrev:
Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:

Rättelse: Norrbotten har inget eget polisdistrikt. Det är ett gemensamt för alla fyra nordligaste länen.

Syftningsfel från min sida men you get my point.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Snikne Ville 20th oktober 2020, 11:30

Jag hoppas verkligen att man jobbar på längre sikt också, dvs hur man skall locka tillbaka publiken när pandemin väl är över. Människan är vanedjur och många vänjer sig just nu att följa sitt favoritlag på andra sätt än på arenan. Det kommer att bli en jätteutmaning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Tony Moore 20th oktober 2020, 13:11

Snikne Ville skrev:Jag  hoppas verkligen att man jobbar på längre sikt också, dvs hur man skall locka tillbaka publiken när pandemin väl är över. Människan är vanedjur och många vänjer sig just nu att följa sitt favoritlag på andra sätt än på arenan. Det kommer att bli en jätteutmaning.
Jag tror "livesuget" kommer göra att än mer publik kommer live när pandemin är över. Det är förjävla tråkigt att se hemmamatcherna på tv än att vara i ishallen.
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Blinders 20th oktober 2020, 15:34

Jag tror det kommer ta ett par säsonger innan Luleå kommer upp i samma publiksnitt som förra säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5253

Inlägg av Snikne Ville 20th oktober 2020, 15:54

Tony Moore skrev:
Snikne Ville skrev:Jag  hoppas verkligen att man jobbar på längre sikt också, dvs hur man skall locka tillbaka publiken när pandemin väl är över. Människan är vanedjur och många vänjer sig just nu att följa sitt favoritlag på andra sätt än på arenan. Det kommer att bli en jätteutmaning.
Jag tror "livesuget" kommer göra att än mer publik kommer live när pandemin är över. Det är förjävla tråkigt att se hemmamatcherna på tv än att vara i ishallen.
Det ser jag som den största risken, dvs att tro att folk kommer att ha sån ruggig abstinens att allt löser sig av sig självt. Så kommer det inte att bli.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av GustenA 22nd oktober 2020, 18:00

Nu har det gått 15% av serien och vi är ett par månader från jul. Hur ser prognosen ut? Fortfarande jul som gäller för hur länge LHF kan hålla sig flytande?

Det borde finnas ett eller ett par lag som har problem med likviditeten redan nu eller inom närmsta matcherna. 5 hemmamatcher utan publik var ju det något lag kunde klara av.

Brynäs har ju sparkat ett par från kansliet osv.

Samtidigt borde ju stöden från regeringen betalas ut till klubbarna snart.

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av Micke80 24th oktober 2020, 06:15

GustenA skrev:Nu har det gått 15% av serien och vi är ett par månader från jul. Hur ser prognosen ut? Fortfarande jul som gäller för hur länge LHF kan hålla sig flytande?

Det borde finnas ett eller ett par lag som har problem med likviditeten redan nu eller inom närmsta matcherna. 5 hemmamatcher utan publik var ju det något lag kunde klara av.

Brynäs har ju sparkat ett par från kansliet osv.

Samtidigt borde ju stöden från regeringen betalas ut till klubbarna snart.

Läste en intervju med Enbom igår där uppger han att man jobbat ner kostnaderna så progosen just nu om det inte blir mer än 300 pers på läktaren resten av säsongen blir 20 mille back. Då har klubben i såna fall 4 mille kvar av sitt eget kapital. Likviditeten är det sämre med och man hoppas att de statliga stödpaketen ska komma ut snabbt och täcka upp för likviditetsproblem för att på så sätt säkra att man har råd med allt löpande.

Skrivet från minnet så ber om ursäkt om det är nått litet fel nånstans.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Redbear and Wolfhunter like this post

Inlägg av Lehto 26th oktober 2020, 18:32

Satt å tänkte på en sak efter att ha läst om Luleå Hockeys senaste kampanj för företagare.
https://www.luleahockey.se/artikel/bk95akgqb-30c4d/foretagserbjudande

Man måste ju komma fram med nya kreativa och smart lösningar att få så mycket intäkter som möjligt.
Och vi har ju en av europas mest "avancerade" arena gällande ljud, ljus och bild, finns det ingen möjlighet att skapa exponering med hjälp av den? Typ mellan avblåsning å nedsläpp projicera reklam i isen, detta skulle dessutom bli ganska stor exponering då det även når ut i TV-sofforna.
Eller är vi förbjudna till detta pga CMOREs rättigheter och att de enbart är CMOREs företag som ska synas på isen osv?

Lehto

Antal inlägg : 783

Inlägg av Snikne Ville 6th november 2020, 08:09

Stöckel är inne på samma spår, dvs att matematiken bakom senaste säsongens resultat känns något märklig.
https://nsd.se/nyheter/artikel/stockel-om-lulea-hockey-forvanad-att-ekonomin-ar-sa-skral/8j8xw2pr

Fotnot:
Jag har inte lyssnat på podden.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av icemask 6th november 2020, 11:12

Snikne Ville skrev:Stöckel är inne på samma spår, dvs att matematiken bakom senaste säsongens resultat känns något märklig.
https://nsd.se/nyheter/artikel/stockel-om-lulea-hockey-forvanad-att-ekonomin-ar-sa-skral/8j8xw2pr

Fotnot:
Om man har följt med i vad Enbom berättat så har man flyttat och låst pengar inför kommande säsong redan nu tror det var 2 eller 4 mille, kommer inte ihåg exakt summa (kan kolla upp det senare), detta gjordes redan under våren när man visste att slutspelet skulle ställas in
Lita På Enbom han vet vad han gör när det krisar, han ledde SSAB Luleå under kraschen 07-09 och han vilar inte på hanen utan det har nog hänt saker i ekonomin och förberetts för eventualiteter med Corona som inte sägs utåt
Bara synd att NSD söker klickbait med rena spekulationer från Stöckel
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Snikne Ville 6th november 2020, 14:13

icemask skrev:
Snikne Ville skrev:Stöckel är inne på samma spår, dvs att matematiken bakom senaste säsongens resultat känns något märklig.

Fotnot:
Om man har följt med i vad Enbom berättat så har man flyttat och låst pengar inför kommande säsong redan nu tror det var 2 eller 4 mille, kommer inte ihåg exakt summa (kan kolla upp det senare), detta gjordes redan under våren när man visste att slutspelet skulle ställas in
Lita På Enbom han vet vad han gör när det krisar, han ledde SSAB Luleå under kraschen 07-09 och han vilar inte på hanen utan det har nog hänt saker i ekonomin och förberetts för eventualiteter med Corona som inte sägs utåt
Bara synd att NSD söker klickbait med rena spekulationer från Stöckel
Jag följer Luleå relativt nära och har missat det. Ser inte heller att det framkommit tidigare i den här tråden så du får gärna länka till den infon.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Tony Moore 6th november 2020, 14:46

Mer RF-pengar än Luleå Hockey trodde: ”Bra tillskott”
Luleå Hockey får sex miljoner kronor i ersättningspengar från staten. Det är lite mer än klubben trodde och man planerar att söka mer stöd. ”Vi kommer förmodligen att söka ett omställningsstöd”, säger vd:n Stefan Enbom.

LULEÅ 28 JUNI 2020 16:30

Det var Expressen som i fredags berättade om att det var klart med statens ersättning, via Riksidrottsförbundet (RF), till ishockeyn. SHL-klubbarna får dela på drygt 60 miljoner kronor för uteblivna intäkter på grund av coronapandemin.
Enligt Expressen får de sex bästa lagen i tabellen 5,3 miljoner var och de sju klubbarna som hade hemmamatch i sista omgången får 700 000.
Serievinnaren Luleå Hockey, som spelade sista omgången inför tomma läktare, skulle därmed få 6 miljoner.
– Jag har inte sett de exakta siffrorna. Jag vet att det är i den storleksordningen. Men jag vet inte exakt vad slutsumman blev, säger Luleå Hockeys vd Stefan Enbom.
Det blev lite mer pengarna än ni trodde på förhand?
– Vi har väl spekulerat både hit och dit. Det är lite mer än vi hade trott, det är det. Det är å andra sidan lite i förhållande mot vad vi kunde få om vi sluppit allt elände. Om vi fått fullfölja säsongen normalt, säger Enbom och fortsätter:
– Men det är ett bra tillskott. Framför allt i och med att vi inte har räknat in nåt i förra räkenskapsåret.

Ersättningspengarna räknas alltså inte in i bokslutet för säsongen 2019/20 som redan är stängt. I stället går de pengarna in i nästa säsong.

Blev du glad eller överraskad över storleken på ersättningen?
– Jag blev varken glad eller ledsen. Vi vet att vi står inför en enormt tuff utmaning ekonomiskt den här kommande säsongen. Att vi kunde få med oss ett antal miljoner nu kommer att hjälpa oss. Men hamnar vi i ett läge där vi kommer att spela utan publik kommer det fort att bli väldigt tufft. På så sätt är det bra att vi har fått ut ett antal miljoner.

Luleå väntar också på ersättning för damlagets finalspel som avbröts på grund av corona.
– Det är bara en match och kanske två bortaresor kvar. Nettot av det tror jag ligger på 300 000 som vi troligen får.

Luleå Hockey kan få en ersättning till. De närmaste veckorna kommer klubben att söka ett stöd från Skatteverket.
– Vad vi förmodligen kommer att göra är att söka ett omställningsstöd på grund av vi har en fast hög hyreskostnad för arenan. Det är ungefär 800 000 kronor i hyra i månaden för arenan. I och med att säsongen blev avslutad betydligt tidigare än vad vi hade hoppats på, så hoppas vi på att få en ersättning för hyreskostnaden i mars och april.
https://kuriren.nu/artikel/mer-rf-pengar-an-lulea-hockey-trodde-bra-tillskott/wjv39y1l
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Snikne Ville 6th november 2020, 15:01

OK, om det är den artikeln som åsyftas så rör det sig inte om några pengar som flyttas eller låsts i bokslutet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 17 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet