Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros fre 02 dec 2016, 15:29

Micke80 skrev:Kör ett kastbyte med Malmö så får vi Rakshani och dom Kennedy så är alla nöjda och belåtna. Det är två dyra spelare, som mest troligt fått en stor del av lönen som sign-on och dessutom underpresterar.

Jag vet inte i vilken värld Malmö skulle acceptera ett sådant byte..

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock fre 02 dec 2016, 15:51

Micke80 skrev:Kör ett kastbyte med Malmö så får vi Rakshani och dom Kennedy så är alla nöjda och belåtna. Det är två dyra spelare, som mest troligt fått en stor del av lönen som sign-on och dessutom underpresterar.

Va bra! Då gör vi så? Skulle göra det bytet när som helst, men är väl mer än tveksamt om Skåningarna skulle falla på den fällan och byta rakt av. Hoppas kan man ju även om den i stort sett är omöjlig, men mycket verkar ju kunna hända i denna värld Question
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 02 dec 2016, 17:06

GustenA skrev:Jag undrar vad LHFs plan med Kennedy är? Man lär ju inte kunna bli av med honom och har ingen ambition till att försöka få igång honom. Har ingen förståelse till varför man inte försöker få igång honom.
Jag började själv tänka så här för någon vecka sen:
Kennedy är förmodligen redan iskall på marknaden så går inte få någon annan klubb att ta ens en vettig andel av kostnaden för att ta in han i sitt lag.

LHF kanske borde "frysa ut" Kennedy och försöka få honom själv att lämna.

Jag tror att det är den vägen LHF försöker gå. Om Kennedy vill spela mer hockey efter LHF kontraktet är slut så är det ju inte bra med en hel säsong som bänkad. Så man försöker få Kennedy att själv välja bryta kontraktet istället för att behöva stå för 50%+ av lönen resten av kontrakt tiden.

Lars158

Antal inlägg : 9778
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Anthrax fre 02 dec 2016, 17:13

Lars158 skrev:
GustenA skrev:Jag undrar vad LHFs plan med Kennedy är? Man lär ju inte kunna bli av med honom och har ingen ambition till att försöka få igång honom. Har ingen förståelse till varför man inte försöker få igång honom.
Jag började själv tänka så här för någon vecka sen:
Kennedy är förmodligen redan iskall på marknaden så går inte få någon annan klubb att ta ens en vettig andel av kostnaden för att ta in han i sitt lag.

LHF kanske borde "frysa ut" Kennedy och försöka få honom själv att lämna.

Jag tror att det är den vägen LHF försöker gå. Om Kennedy vill spela mer hockey efter LHF kontraktet är slut så är det ju inte bra med en hel säsong som bänkad. Så man försöker få Kennedy att själv välja bryta kontraktet istället för att behöva stå för 50%+ av lönen resten av kontrakt tiden.

Ja, jag har tänkt i liknande banor och fruktar att Kennedy själv gör det med och vi kanske därför får dras med honom säsongen ut i värsta fall, även om jag nog tror att det kommer dyka upp intressenter tids nog och han som sagt han har ju inget mer än lättintjänade pengar för att stanna kvar.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 02 dec 2016, 17:57

Anthrax skrev:
Lars158 skrev:
GustenA skrev:Jag undrar vad LHFs plan med Kennedy är? Man lär ju inte kunna bli av med honom och har ingen ambition till att försöka få igång honom. Har ingen förståelse till varför man inte försöker få igång honom.
Jag började själv tänka så här för någon vecka sen:
Kennedy är förmodligen redan iskall på marknaden så går inte få någon annan klubb att ta ens en vettig andel av kostnaden för att ta in han i sitt lag.

LHF kanske borde "frysa ut" Kennedy och försöka få honom själv att lämna.

Jag tror att det är den vägen LHF försöker gå. Om Kennedy vill spela mer hockey efter LHF kontraktet är slut så är det ju inte bra med en hel säsong som bänkad. Så man försöker få Kennedy att själv välja bryta kontraktet istället för att behöva stå för 50%+ av lönen resten av kontrakt tiden.

Ja, jag har tänkt i liknande banor och fruktar att Kennedy själv gör det med och vi kanske därför får dras med honom säsongen ut i värsta fall, även om jag nog tror att det kommer dyka upp intressenter tids nog och han som sagt han har ju inget mer än lättintjänade pengar för att stanna kvar.

Vars skall Kennedy få kontarkt ifrån nästa år om han sitter av denna säsong?
Har han tänkt sluta spela hockey så är det ju bara casha in nu men om han tänkt spela flera säsonger framåt så sänker han sig ju självt.

Lars158

Antal inlägg : 9778
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken fre 02 dec 2016, 18:08

3 ungar på halsen. Gissar att han tänker casha ut

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 02 dec 2016, 18:41

Norrlandstoken skrev:3 ungar på halsen. Gissar att han tänker casha ut

Ja då är det ju bara en usel värvning LHF gjort.

Lars158

Antal inlägg : 9778
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu fre 02 dec 2016, 18:47

Hoppas han ledsnar och bryter kontraktet självmant, det skulle ge oss chansen att ersätta honom med en toppspelare som fungerar och då blir vi direkt farligare.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2417
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman fre 02 dec 2016, 18:47

Lars158 skrev:
Norrlandstoken skrev:3 ungar på halsen. Gissar att han tänker casha ut

Ja då är det ju bara en usel värvning LHF gjort.

Som några är inne på så brukar det ju ligga i spelarens egenintresse att få speltid d.v.s hitta en lösning. Tex som saik gjorde med Broadhurst ifjol..

Men om spelaren lägger av så är det väl pengar i sjön? Eller hur fungerar det? Det ni menar med casha ut förmodar jag...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lulefan fre 02 dec 2016, 18:53

Sportsman skrev:
Lars158 skrev:
Norrlandstoken skrev:3 ungar på halsen. Gissar att han tänker casha ut

Ja då är det ju bara en usel värvning LHF gjort.

Som några är inne på så brukar det ju ligga i spelarens egenintresse att få speltid d.v.s hitta en lösning. Tex som saik gjorde med Broadhurst ifjol..

Men om spelaren lägger av så är det väl pengar i sjön? Eller hur fungerar det? Det ni menar med casha ut förmodar jag...

Kennedy kan knappast vägra att spela och få betalt. Det kallas arbetsvägran och är skäl för uppsägning i de flesta yrken. Vägrar han jobba lär han bli av med lönen. Hoppas det fungerar så i hockey också.

Lulefan

Antal inlägg : 2254
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu fre 02 dec 2016, 19:00

Bäst är att låna ut honom till olika småklubbar hela tiden så han verkligen ledsnar och inte sitter av sitt dyra kontrakt med familjen nära. T.ex. låna ut honom till Kiruna i två veckor och efter det till någon klubb i Skåne osv
pingu
pingu

Antal inlägg : 2417
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Anthrax fre 02 dec 2016, 19:16

Lars158 skrev:
Anthrax skrev:
Lars158 skrev:
GustenA skrev:Jag undrar vad LHFs plan med Kennedy är? Man lär ju inte kunna bli av med honom och har ingen ambition till att försöka få igång honom. Har ingen förståelse till varför man inte försöker få igång honom.
Jag började själv tänka så här för någon vecka sen:
Kennedy är förmodligen redan iskall på marknaden så går inte få någon annan klubb att ta ens en vettig andel av kostnaden för att ta in han i sitt lag.

LHF kanske borde "frysa ut" Kennedy och försöka få honom själv att lämna.

Jag tror att det är den vägen LHF försöker gå. Om Kennedy vill spela mer hockey efter LHF kontraktet är slut så är det ju inte bra med en hel säsong som bänkad. Så man försöker få Kennedy att själv välja bryta kontraktet istället för att behöva stå för 50%+ av lönen resten av kontrakt tiden.

Ja, jag har tänkt i liknande banor och fruktar att Kennedy själv gör det med och vi kanske därför får dras med honom säsongen ut i värsta fall, även om jag nog tror att det kommer dyka upp intressenter tids nog och han som sagt han har ju inget mer än lättintjänade pengar för att stanna kvar.

Vars skall Kennedy få kontarkt ifrån nästa år om han sitter av denna säsong?
Har han tänkt sluta spela hockey så är det ju bara casha in nu men om han tänkt spela flera säsonger framåt så sänker han sig ju självt.

Ja, det kan man fråga sig, men inget av det han visar varken på eller av isen har väl visat att han brinner för hockey just nu.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av GustenA lör 03 dec 2016, 10:33

pingu skrev: Hoppas han ledsnar och bryter kontraktet självmant, det skulle ge oss chansen att ersätta honom med en toppspelare som fungerar och då blir vi direkt farligare.

* det skulle ge oss chansen att chansa med en spelare till likt Mouillerat/ Kennedy.

Tror inte problemet handlar om att vi har för dåliga spelare.

GustenA

Antal inlägg : 3110
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 03 dec 2016, 12:12

Sweatt/Molle/Isac får inget uträttat och det är tydligt varför, finns inget samspel utan de spelar var för sig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sundance Kid lör 03 dec 2016, 21:27

Nu är det ju alltid lätt att vara efterklok gällande kvalité på spelarvärvningar. Men om man bortser från det och fokuserar på spelartyper så får jag inte riktigt grepp om hur Luleå har tänkt när man värvat dom 2 sista centrarna inför årets säsong.

Visst Kennedy var tänkt som en skicklig passningsspelare och playmaker så den spelartypen förstår man ju varför man värvat till en 1a eller 2a kedja. Men det är väldigt märkligt att den andra centervärvningen var Mouillerat. Hade vi haft en Klasentyp som ytterforward i någon av toppkedjorna kan man köpa att man tar in en centertyp som Mouillerat som inte är så spelskicklig.

Men nu är nästan alla våra ytterforwards av klass istället speediga spelare som är mer målskyttar än playmakers. Den enda playmakern i truppen med riktigt bra meritlista är Kennedy, när han inte levererar så står vi helt utan ledande spelare av den sorten. Istället är det t.ex. Falk som förväntas leda Powerplay.

Då undrar man ju varför det blev så. Hade Luleå trott att Lagace skulle ta flera steg till i år och utvecklas till en spelfördelare av klass i SHL? Lite våghalsigt kan man tycka.

För jag har väldigt svårt att tro att man förväntat sig att en 16-17 årig Lundeström ska gå in och göra 40 poäng första SHL-säsongen.

Eller hade man ingen koll på vad Mouillerat var för spelartyp? Var det en panikvärvning när andra värvningar rann ut i sanden? Med facit i hand så hade ju Olausson varit en mycket bättre värvning som andrecenter. Det är ju en spelartyp som vi har brist på just nu.

Tror att man hade fått ut mycket mer av spelare som Bill Sweatt och Julius Junttila om dessa hade fått spela tillsammans med en spelfördelare av klass.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin lör 03 dec 2016, 21:35

Jag tror att Mouillerat är helt och hållet en EP-värvning. Bra siffror i AHL och även fått chansen i NHL några matcher. Tror helt ärligt att man inte hade en aning om vad man köpt. Ang Kennedy så skrev fruktis på twitter att det kanske var sämsta värvningen i LHFs historia. Säkert surt för han att det var så hans pengar spenderades.

Dustin

Antal inlägg : 7085
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 03 dec 2016, 22:05

Vi är ganska precis halvvägs genom sässen och kan konstatera att Porsberger gjort fler mål än Mouillerat, Kennedy, Lagace o Junttila tillsammans. Det är fan inte klokt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman sön 04 dec 2016, 00:47

Nog för att ungdomarna spelat OK men det känns som om vi tappar en hel del offensivkraft när vi saknar Schira och Todd där bak. Om inte annat så syns det i resultatet:

Med Todd i laget: 14 matcher 7 vinster, 2,71 mål/match
Utan Todd i laget: 11 matcher 4 vinster, 1,63 mål/match

Med Schira: 20 matcher, 10 vinster, 2,55 mål/match
Utan Schira: 5 matcher 1 vinst, 1 mål/match

Eller med andra ord, vi producerar 1 mål mindre per match efter att Todd försvann, och ytterligare ett halvt mål/match (drygt) mindre när även Schira blev skadad. Låt oss för guds skull hoppas att de är tillbaka till efter juluppehållet åtminstone...!

För övrigt är 2,71 mål/match ett ganska bra målsnitt, det hade placerat oss fyra i tabellen över gjorda mål om vi hade kunnat hålla i det även efter förra uppehållet. Och sannolikt 6-8 poäng ytterligare vilket hade tagit oss upp till 6-7:e plats i tabellen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders sön 04 dec 2016, 01:53

Tigerman skrev:Nog för att ungdomarna spelat OK men det känns som om vi tappar en hel del offensivkraft när vi saknar Schira och Todd där bak. Om inte annat så syns det i resultatet:

Med Todd i laget: 14 matcher 7 vinster, 2,71 mål/match
Utan Todd i laget: 11 matcher 4 vinster, 1,63 mål/match

Med Schira: 20 matcher, 10 vinster, 2,55 mål/match
Utan Schira: 5 matcher 1 vinst, 1 mål/match

Eller med andra ord, vi producerar 1 mål mindre per match efter att Todd försvann, och ytterligare ett halvt mål/match (drygt) mindre när även Schira blev skadad. Låt oss för guds skull hoppas att de är tillbaka till efter juluppehållet åtminstone...!

För övrigt är 2,71 mål/match ett ganska bra målsnitt, det hade placerat oss fyra i tabellen över gjorda mål om vi hade kunnat hålla i det även efter förra uppehållet. Och sannolikt 6-8 poäng ytterligare vilket hade tagit oss upp till 6-7:e plats i tabellen.

Bra uträknat! Visst är det bra att spela in juniorer, men det är inte optimalt...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2081
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön 04 dec 2016, 10:30

Det här inlägget blir delvis OT oavsett var jag postar det men vill inte dela på det.

Lösningen i ennpefekt värld:
Denna säsong och per omgående:
1. Entlediga Skuggan
2. In med Rönken som huvudtränare.
3. Bort med C:et från Harju
4. Ge C:et till en spelare som leder genom gott exempel på isen och som kan vara mer av en pådrivare i båset. T.ex. Petter Emanuelsson.
5. Entlediga Kennedy/Mouillierat/Lagace. De håller inte helt enkelt.
6. Ersätt ovan nämnda med Einar, Lindström och Toolanen tills vidare.
7. Värva eventuellt någon spetsspelare innan transferfönstren stänger, OM rätt namn dyker upp. En svensk klasspelare som vi vet levererar i SHL och som vill hem efter att inte riktigt ha lyckats. Och nära OM det behövs utifrån tabell-Läget i Februari eller när det nu brukar vara.

Till nästa säsong:
1. Ersätt Östen med Rönken
2. Låt Rönken vara med och utvärdera och hitta nya strategier och ta det därifrån.
3 Ersätt Rönken i båset med någon som vi vet förespråkar en liknande hockeyfilosofi. T.ex. Bulan.
4. Ge Lundeström och Einar varsitt rekorderlig A-lagskontrakt så att De inte hamnar hos Fusklunda eller annorstädes.
5. Värva hem en pådrivare a la Granström/Ledin/Abbott. Måste inte nödvändigtvis vara någon av dessa men precis den spelartypen. Granström t.ex har väl kontrakt med Brynäs?
6. Värva bara hem en riktig toppspelare om det är en som vi vet fungerar i SHL, (minsta möjliga preferensram), och ännu hellre en som vi vet fungerar i Luleå, (önskad preferensram), som t.ex. Lucas Wallmark, Linus Klasen eller Jacob Micflickier.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12272
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 04 dec 2016, 10:56

LulefanGBG skrev:Det här inlägget blir delvis OT oavsett var jag postar det men vill inte dela på det.

Lösningen i ennpefekt värld:
Denna säsong och per omgående:
1. Entlediga Skuggan
2. In med Rönken som huvudtränare.
3. Bort med C:et från Harju
4. Ge C:et till en spelare som leder genom gott exempel på isen och som kan vara mer av en pådrivare i båset. T.ex. Petter Emanuelsson.
5. Entlediga Kennedy/Mouillierat/Lagace. De håller inte helt enkelt.
6. Ersätt ovan nämnda med Einar, Lindström och Toolanen tills vidare.
7. Värva eventuellt någon spetsspelare innan transferfönstren stänger, OM rätt namn dyker upp. En svensk klasspelare som vi vet levererar i SHL  och som vill hem efter att inte riktigt ha lyckats. Och nära OM det behövs utifrån tabell-Läget i Februari eller när det nu brukar vara.

Till nästa säsong:
1. Ersätt Östen med Rönken
2. Låt Rönken vara med och utvärdera och hitta nya strategier och ta det därifrån.
3 Ersätt Rönken i båset med någon som vi vet förespråkar en liknande hockeyfilosofi. T.ex. Bulan.
4. Ge Lundeström och Einar varsitt rekorderlig A-lagskontrakt så att De inte hamnar hos Fusklunda eller annorstädes.
5. Värva hem en pådrivare a la Granström/Ledin/Abbott. Måste inte nödvändigtvis vara någon av dessa men precis den spelartypen. Granström t.ex har väl kontrakt med Brynäs?
6. Värva bara hem en riktig toppspelare om det är en som vi vet fungerar i SHL, (minsta möjliga preferensram), och ännu hellre en som vi vet fungerar i Luleå, (önskad preferensram), som t.ex. Lucas Wallmark, Linus Klasen eller Jacob Micflickier.
Jag tror vi har facit här.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu sön 04 dec 2016, 11:37

Alla rätt! Se ovan.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2417
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 04 dec 2016, 11:42

Så många o stora förändringar kan göras inför en sässe. Att göra det halvvägs in är självmord.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 04 dec 2016, 11:56

Snikne Ville skrev:Så många o stora förändringar kan göras inför en sässe. Att göra det halvvägs in är självmord.
Som han skriver, i en perfekt värld. Sen tror jag på lösningarna, dock har du rätt i att man inte kan göra allt samtidigt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön 04 dec 2016, 14:23

Snikne Ville skrev:Så många o stora förändringar kan göras inför en sässe. Att göra det halvvägs in är självmord.

Större självmord att inte agera ö.h.t. Byta ut Skuggan och försöka bli av med åtminstone Kennedy för att öppna upp för nyförvärv om chansen ges ser jag nästan som ett måste.

Spelare som de senaste 2 säsongerna som inte motsvarat förävntnignarna:

Kennedy
Lagace
Mouillerat
Sweatt
Rajala
Micfliker
Junttila

Det samtliga har gemensamt är att de är forwards och importer. Problemet kan ju knappast i samtliga fall ligga hos den enskilda individen. Vad det beror på har jag dock inte svaret på, tyvärr.

Dustin

Antal inlägg : 7085
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros sön 04 dec 2016, 14:59

Micfliker ska man väl ändå inte klaga på, han var bästa spelare i vårt lag och gjorde knappt en dålig match på hela säsongen. 19 mål och en bra slutspel dessutom, han var dessutom en undersida av ribban i förlängningen i Scandinavium från att skjuta oss till en 3-2 ledning i semifinalen mot Frölunda. Nej, Micflikier var faktiskt en riktigt bra värvning, som var precis så bra som man kunde förvänta sig, om man sett honom spela i LHC.

Lagacé var ju riktigt bra första säsongen, när han var ett nyförvärv. Så där är det väl snarare ett tecken på att de nya tränarna inte lyckats med honom.

Rajala är väl ett kapitel i sig, men jag tror att folk hade för höga förväntningar på honom när han kom hit. Jag tror helt enkelt att de som klagade som mest på honom är sådana som bara tittar på Luleås matcher, och därför inte visste vad det var för spelare som laget hade värvat. Därav den överdrivna kritiken mot honom.

Sweatt är väl uppenbart varför han inte producerat så mycket som han hade hoppats, han var skadad en hel säsong.

De nyförvärv man kan såg är, framförallt Kennedy, men även Mouillierat. Junttila vill jag inte såga, ännu.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön 04 dec 2016, 16:20

Ferros skrev:Micfliker ska man väl ändå inte klaga på, han var bästa spelare i vårt lag och gjorde knappt en dålig match på hela säsongen. 19 mål och en bra slutspel dessutom, han var dessutom en undersida av ribban i förlängningen i Scandinavium från att skjuta oss till en 3-2 ledning i semifinalen mot Frölunda. Nej, Micflikier var faktiskt en riktigt bra värvning, som var precis så bra som man kunde förvänta sig, om man sett honom spela i LHC.

Lagacé var ju riktigt bra första säsongen, när han var ett nyförvärv. Så där är det väl snarare ett tecken på att de nya tränarna inte lyckats med honom.

Rajala är väl ett kapitel i sig, men jag tror att folk hade för höga förväntningar på honom när han kom hit. Jag tror helt enkelt att de som klagade som mest på honom är sådana som bara tittar på Luleås matcher, och därför inte visste vad det var för spelare som laget hade värvat. Därav den överdrivna kritiken mot honom.

Sweatt är väl uppenbart varför han inte producerat så mycket som han hade hoppats, han var skadad en hel säsong.

De nyförvärv man kan såg är, framförallt Kennedy, men även Mouillierat. Junttila vill jag inte såga, ännu.

Micflicker kan jag väl ge dig var rätt lyckat. Gick visserligen ner sig poängmässigt från säsongen i LHC ganska rejält men sånt kan ju ha med medspelare och system att göra.

Lagace gör en helt okej säsong ifjol men han hör ändå till kategorin importforwards som inte motsvarat förväntningarna senaste 2 åren.

Visst kan man skylla på Sweatts skada ifjol men i ärlighetens namn så är hans siffror inte särskilt mycket bättre i år även om han ser piggare ut, han har gjort 4 poäng fler i år på en match mindre spelad hittills. Han snittar 0,34 ppm i Luleå, i Brynäs var den siffran 0,64. Ingen kan väl påstå att han motsvarat förväntningarna?

Ska man utvärdera målskytten Junttila på de 19 matcher han har spelat så har han gjort 2 mål, högre förväntningar än så hade väl alla?

Kennedy och Mouillerat är kommentarerna överflödiga.

Handlar inte om att såga spelarna utan bara konstatera att de 2 senaste säsongerna har våra importer på forwardssidan inte varit i närheten av sin fulla potential. Tror knappast det enbart beror på den enskilda spelaren i samtliga fall.

Dustin

Antal inlägg : 7085
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 04 dec 2016, 19:18

Julle o Petter borta.
Sweatt-Tim-Kael
Einar-Falk-Hedman
Isac-Hajen-Foppa
Fabbe-Laggen-Rydahl

Klart.



Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av GustenA sön 04 dec 2016, 22:06

Nu med Petter och Julius borta är det bara att ge Kennedy fullt förtroende, blunda, hålla tummarna och hoppas.

Alternativ: Spela in backar som forwards när dom är tillbaka Laughing

GustenA

Antal inlägg : 3110
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken sön 04 dec 2016, 22:16

GustenA skrev:Nu med Petter och Julius borta är det bara att ge Kennedy fullt förtroende, blunda, hålla tummarna och hoppas.
...Eller att våra tre vise män en gång till sätter sig ner tillsammans och funderar ut; exakt vad det är i deras idé/direktiv -som gör att spelarna och hela lagspelet funkar som bromsolja. Idea Idea Idea
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6973
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 04 dec 2016, 22:17

Anton Toolanen?

Donowitz

Antal inlägg : 4265
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Qirren sön 04 dec 2016, 22:20

Vilken jävla förlorad säsong detta är med alla skador. Det heter att man inte ska skylla på det och bla bla bla. Men nu börjar det bli bisarrt. Bara hoppas avståndet ner är tillräckligt stort.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 04 dec 2016, 22:38

bearjew skrev:Anton Toolanen?
Jag sätter Collin före. Och som 13:e.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman sön 04 dec 2016, 23:12

Nja, Tolanen behöver nog behöva få lite självförtroende så är han klart före skulle jag säga. Såg ju bra ut i höstas (& även j20 ifjol). Inte bra att vara "utanför" en längre tid, (då är de ju bättre att bli utlånad). Dessutom är han ju kontrakterad. 
Nu finns ju iof kanske utrymme att även prova Collin eller varför inte tex Harju jr...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman sön 04 dec 2016, 23:31

I det här läget ska vi nog inte glädjas alltför mycket ifall någon av våra juniorer blir uttagna till JVM... Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad mån 05 dec 2016, 10:50

Ett skrik på hjälp och att vi behöver pengar för att kunna agera.

http://www.luleahockey.se/artikel/l4tmaiwbv-30c4d/dubbla-forwardskador

På fotona man ser då verkar ingen av spelarna ha shot blockers på fötterna...?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kraftkung mån 05 dec 2016, 11:03

Är Shot-Blockers tillåtna i SHL?
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 169
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Davidoff mån 05 dec 2016, 11:06

Schira lirar väl med sånna? Han har ju ialf jävligt skumma griller

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders mån 05 dec 2016, 14:07

Verkar som att vi får ha kvar Einar. Filip är dock uttagen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/jvm/article24046666.ab
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2081
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 05 dec 2016, 14:32

Ser ut som att man tänker Toolanen som 13:e.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnduon-skadad-da-hoppas-lulea-pa-jattetalangen-9055913.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6475
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Redbear mån 05 dec 2016, 15:21

Hedman kommer tydligen spela med Harju/Kennedy. Lundeström och Einar fortsätter med Falk.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6767
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 05 dec 2016, 17:33

Som ngn påpekat innan, backsidan måste bli hel den också, frånvaron av Schira  , Själin o Todd skadar oss ngt oerhört, inte för att jag tycker Todd vart ngt utropstecken men för att det finns tyvärr lite bakom han.
Intet ont om Kim Johansson men kanske inte riktigt i klass ännu.

Som det ser ut nu så

Einar-Lundeström-Forsberg

Hedman-Falk-Lagace

LillHarju-Harju-Sweatt

Fabbe-Kael-Rydahl

edit: Kennedy kan fortsätta o sälja björnar, lite mindre säkerhetsrisk där.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12145
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad mån 05 dec 2016, 17:42

Redbear skrev:Hedman kommer tydligen spela med Harju/Kennedy. Lundeström och Einar fortsätter med Falk.
Hedman - Kennedy - Harju kan jag leva med. Hade gärna sett Sweatt i stf Harju där.
Efter två mållösa matcher och topp forward skadade så känns det som vi skall skapa en vass kedja och se till att andra spelar 0-0.
Det finns ingen anledning att spä ut spetsen till mellanmjölk.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad mån 05 dec 2016, 17:43

Hedanders skrev:Verkar som att vi får ha kvar Einar. Filip är dock uttagen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/jvm/article24046666.ab
NEJ !!!! Och tack o lov att Einar är kvar...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11272
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 05 dec 2016, 18:05

Ser man på träningsrapporten i NSD verkar det mer bli:

Rydahl - Lagacé - Sweatt
Hedman - Kennedy - Harju
Einar - Falk - Lundeström
Fabbe - Molle - Foppa

Inte en uppsättning som skrämmer slag på någon direkt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng mån 05 dec 2016, 19:29

Ser bara att Einar-Falk-Ludde kan skapa något, känns ju sådär. Kommer sluta 6-1 till Modor på torsdag

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Anthrax mån 05 dec 2016, 19:58

Old Brooklyn skrev:Ser man på träningsrapporten i NSD verkar det mer bli:

Rydahl - Lagacé - Sweatt
Hedman - Kennedy - Harju
Einar - Falk - Lundeström
Fabbe - Molle - Foppa

Inte en uppsättning som skrämmer slag på någon direkt.

Uj. Sämre forwardsbesättning har vi inte haft sen Roger & Rogers dagar..
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask mån 05 dec 2016, 20:06

Flitens lampa lyste uppe i hörnrummet på kansliet för en stund sedan när jag passerade, Osten + någon fler var där !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4140
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis 06 dec 2016, 01:17

icemask skrev:Flitens lampa lyste uppe i hörnrummet på kansliet för en stund sedan när jag passerade, Osten + någon fler var där !
Dom jobbar på en förlängning / 3 års kontrakt med Tim Kennedy? Nej vi får verkligen hoppas att det är Olausson dom försöker lösa, betala Kärpet 1 milijon och lös ut han från kontraktet . Olausson vet man vad man får ut av , spelskicklig , kan styra upp ett PP ,
Göra andra spelare bättre. Nackdel rygg och inte så snabb

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis 06 dec 2016, 02:27

Jag tycker verkligen att det är en otrolig bedrift av Osten och Company att sätta ihop ett så fruktansvärt dåligt lagbygge vs Budget för spelarlöner .
Mike Helber fick kritik av någon sportchef förra säsongen när han gick ut med att Luleå hade största budgeten i hela SHL. Detta är fakta och finns på Cmore samt
Aftonbladet . Tim Kennedy , Forsberg , Fabricius , Jacob Lagace , det är bara skeppa och ersätta mes hungriga utvecklingsbara juniorer , sen skaffa en värvningsansvarig värt namnet . Har all respekt i världen för Osten när
Det gäller vad han gjort för
Luleå men sportchef , nej tack. Kan Osten inte få en annan roll inom föreningen? Sen Skuggan har inte fått
Ordning på PP på två säsonger och nu saknas allts vad spelsystem heter. Lägg
Där till 2 skador så är krisen totalt . Föreningen måste agera och agera rätt. In med en center och förstärk i båset, ta i rönken som
Head coach, han har auktoritet och pondus , åker du inte skridskor åker du upp på läktaren! Rönken gjorde helt rätt som sågade
Harju , segare skridskoåkare får
Du leta efter ,
Fast jag tror dock att i rätt
Omgivning så producerar han , avslutat har han alltid kunnat . Däremot tror jag inte Harju är värd den lönen han uppbär så jag tror den är relativt hög

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet