Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+88
Qirren
Blinders
Lehto
wilmus2007
lhffan
RSD555
oggskar
Lillajag
Jygge80
Jokerman
Forslund
NeedforX
rasbiologen
GustenA
Nr10
LubosC
Admin
GLHF
Groggen79
farre
Hankburger
Grimster
CKa
pelle
NallePhu
Kraftkung
tibet
Rönken
Puckad
Ferros
Anthrax
Norrlandstoken
Jonken
JayDee
Monco
Dustin
Pajala
Mr Bister
NilsOskar
Kallepedal
Norlin
Dalle
Hedanders
MrA
nummer 17
ski3r
Murveln
Donowitz
Björnkäften
hokkzorz
pingu
Ivanhoe
ezz
KaptenBlodskelett
Zeth
Lulefan
Tigerman
Sundance Kid
Kocur
Micke80
Wolfhunter
icemask
FruktHamster
Slapshot
HarryHaffa
Bamsefar
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Lajon
Urken
kokostrollet
LulefanGBG
Davidoff
Vexet
amarule
Redbear
Rakapuckar
Kapten Haddock
Sir Prozac
stormvägen
Snikne Ville
Lars158
Old Brooklyn
LuleåWinston
Kagen
JuniorX
92 posters

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter ons 04 nov 2015, 17:20

Kocur skrev:
Zeth skrev:Jag vet då att Skuggan är huvudorsaken att 3 juniorer sökte sig till andra klubbar under sommaren, känner pappan till en av juniorerna.

Du måste ha hört fel eftersom det finns folk som känner folk som inte hört något sånt....och då kan ju det du säger omöjligt stämma. .... (obs ironi)
Samtidigt. Oavsett faktumet att du känner en av spelarfarsorna. Vi vet att det trissas upp rejäla hypningar hemifrån kring spelare. Föräldrar som kräver särbehandlingar och att just deras som skall lyftas upp ett snäpp och spela med äldre. Föräldrar som påverkar ungarna att tro att de är bättre än de i skälva verket är. Finns omvittnat som ett utbrett fenomen. Troligen har vi både fått in och tappat ungdomar på det faktumet. Spelare väljer ju att flytta i unga år från Stockholm, Västkusten och Mellaneuropa till vår vackra stad Smile
Vem vet vad Skuggan har för roll här? Han smutskastas rejält på många forum och jag betvivlar att en bråkdel av alla som hojtar nu vet ett jota i frågan om hans kompetens.
Ursäkta admin att jag hugger på ett stickspår om man ser till vad detta skall handla om men känner att ryktesspridningen kring ledande personer tenderar övergå i ogrundat/illa underbyggt gnäll.
Det är per automatik inte alltid Luleå Hockey eller dess ledare/personal som gör fel om nån spelare drar.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1288

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Zeth ons 04 nov 2015, 17:52

Wolfhunter skrev:
Kocur skrev:
Zeth skrev:Jag vet då att Skuggan är huvudorsaken att 3 juniorer sökte sig till andra klubbar under sommaren, känner pappan till en av juniorerna.

Du måste ha hört fel eftersom det finns folk som känner folk som inte hört något sånt....och då kan ju det du säger omöjligt stämma. .... (obs ironi)
Samtidigt. Oavsett faktumet att du känner en av spelarfarsorna. Vi vet att det trissas upp rejäla hypningar hemifrån kring spelare. Föräldrar som kräver särbehandlingar och att just deras som skall lyftas upp ett snäpp och spela med äldre. Föräldrar som påverkar ungarna att tro att de är bättre än de i skälva verket är. Finns omvittnat som ett utbrett fenomen. Troligen har vi både fått in och tappat ungdomar på det faktumet. Spelare väljer ju att flytta i unga år från Stockholm, Västkusten och Mellaneuropa till vår vackra stad Smile
Vem vet vad Skuggan har för roll här? Han smutskastas rejält på många forum och jag betvivlar att en bråkdel av alla som hojtar nu vet ett jota i frågan om hans kompetens.
Ursäkta admin att jag hugger på ett stickspår om man ser till vad detta skall handla om men känner att ryktesspridningen kring ledande personer tenderar övergå i ogrundat/illa underbyggt gnäll.
Det är per automatik inte alltid Luleå Hockey eller dess ledare/personal som gör fel om nån spelare drar.

Kan säga så här den farsan som jag pratar om är en väldigt jordnära person som inte en gång, då jag träffar honom dagligen, har framhävt sin son som guds gåva till hockeyn eller liknande, snarare tar han väldigt sällan upp sonens hockey karriär och pratar oftast bara om det när man frågar, sen handlade inte det här fallet om Skuggans kompetens utan om hur man bemöter ungdomar som söker sig till verksamheten samt kollar vad det erbjuds för alternativ, om du till exempel skäller ut en spelare för att han vill kolla vad Saik och modo erbjuder i sin ungdomsverksamhet innan man skriver på ett ungdomskontrakt så ger ju inte det ett speciellt bra intryck, kan säga att j20 spelaren ifråga satt ombytt för några omgångar sen i ett elitserielag som ligger före Lhf i serien.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 152

Inlägg av Slapshot ons 04 nov 2015, 18:59

Inte förvånande. Luleå är på många plan en Kalle anka förening och därför andra klubbar får fram mer och bättre juniorer i a-laget skulle jag tro.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Tigerman ons 04 nov 2015, 22:07

Klart som tusan att det uppstår meningsskiljaktigheter här och var, och att alla inte kan vara överens hela tiden. Elitidrott är extremt prestationsinriktat, och nästan alla som är med i leken har vinnarinstinkt. Sedan finns det vissa som retar sig på vissa andra, men att konsekvent tala i termer om att LHF är kackebajs och alla andra föreningar är Guds gåva till hockeyspelare, särskilt juniorer, ger per automatik en skev bild av verkligheten. Den kanske stämmer för en, eller några, men garanterat inte för alla.

Det finns ett A-lag där samtliga spelare förhandlat med Osten och skrivit kontrakt med LHF. Det finns ett J-20 lag där samtliga spelare valt att spela för LHF. Det finns även ett J-18-lag etc. där samma sak gäller. Om alla dessa hade varit sura på Osten, Skuggan och Enbom så hade de befunnit sig på någon annan plats i detta nu.

Kritik till ledare kanske är befogad, och spekulera om sakernas tillstånd kan man göra, men man bör inse att man knappast sitter inne med hela sanningen, och får man höra motparten kanske dessutom det hela låter precis tvärtom. Därför blir nätdiskussioner av detta slaget så fel. Här fyller media ett visst behov eftersom en bra journalist kan plocka fram flera sidor av myntet och presentera något som åtminstone liknar fakta för allmänheten. Fast "Abbottgate" visar ju att även det är rätt svårt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Rönken mån 09 nov 2015, 12:02

Urken skrev:http://www.nsd.se/sport/beskedet-darfor-fick-stockel-lamna-9653741.aspx

Ping @Rönken

Spoiler:

Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/lhfs-ordforande-talar-ut-om-stockel-gate-8567535.aspx

Spoiler:

Jag förväntade mig lite mer matnyttigt än detta, är väl egentligen inget nytt från vad man sagt tidigare? Känns lite fattigt att komma med detta efter några veckor. Vet inte om jag köper förklaringen riktigt. Det som känns mest märkligt är hur man kan vara så dåliga med PR utåt gång på gång.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Vexet mån 09 nov 2015, 13:02

Alltså, jag är ledsen, men I call bullshit. Något har hänt.
"Varför och varför, det kan man fråga sig", ja, så svara på frågan då? Men nej, de görs inte.

Sedan är det ju rakt motsägelsefullt. Å ena sidan gör man det för att man vill spara pengar, å andra sidan säger man att ekonomin är bra. Nej, det finns mer här.

Vexet

Antal inlägg : 459

Inlägg av Tigerman mån 09 nov 2015, 16:40

Det sker dagligen att högre chefer får lämna sina poster på dagen av tusen och en olika anledningar, enda skillnaden i detta fallet är att det här sker i en förening där halva Norrbotten är personligt engagerad. Men det i sig betyder inte att kreti och pleti har rätt att få veta allt. Om, säger om, det skulle finnas någon hund begraven så är det mest troligt i så fall något som Stöckel eller LHF har att vinna på diskuteras i media. Det kan t.ex. vara personalrelaterat. Eller så är det så enkelt att man inte tycker Stöckel gör tillräckligt mycket skillnad i föreningen för att vara värd att betala för, men man säger det på ett snyggare sätt (för indirekt är det ju det man menar i och med att man inte kommer att ersätta honom).

Man kan förstås spekulera vidare, ta på sig sin foliehatt och leka konspirationsteoretiker bäst man vill, men så länge man inte har anledning att tro att det finns några brottsliga gärningar som ligger bakom det hela så är det åtminstone enligt min mening dags att gå vidare. Case closed.

Tigerman

Inlägg av Vexet mån 09 nov 2015, 16:45

Tigerman skrev:Det sker dagligen att högre chefer får lämna sina poster på dagen av tusen och en olika anledningar, enda skillnaden i detta fallet är att det här sker i en förening där halva Norrbotten är personligt engagerad. Men det i sig betyder inte att kreti och pleti har rätt att få veta allt. Om, säger om, det skulle finnas någon hund begraven så är det mest troligt i så fall något som Stöckel eller LHF har att vinna på diskuteras i media. Det kan t.ex. vara personalrelaterat. Eller så är det så enkelt att man inte tycker Stöckel gör tillräckligt mycket skillnad i föreningen för att vara värd att betala för, men man säger det på ett snyggare sätt (för indirekt är det ju det man menar i och med att man inte kommer att ersätta honom).

Man kan förstås spekulera vidare, ta på sig sin foliehatt och leka konspirationsteoretiker bäst man vill, men så länge man inte har anledning att tro att det finns några brottsliga gärningar som ligger bakom det hela så är det åtminstone enligt min mening dags att gå vidare. Case closed.

Du har många bra poänger som jag håller med i. Jag tror personligen att detta fall handlar om personer med olika viljor. Nu vet jag inte själv supermycket om fallet. Kuriren skrev att Stöckel inte hade någon superlön och ekonomin känns därför märklig som anledning. Jag menar inte att en förening ska vara 100 % transparent, men samtidigt är vi ungefär lika mycket uppdragsgivare som aktieägaren är för börsbolaget. Det innebär ett ansvar att sköta den här typen av affärer snyggare.

Vexet

Inlägg av amarule mån 09 nov 2015, 18:04

JoakimJ skrev:Alltså, jag är ledsen, men I call bullshit. Något har hänt.
"Varför och varför, det kan man fråga sig", ja, så svara på frågan då? Men nej, de görs inte.

Sedan är det ju rakt motsägelsefullt. Å ena sidan gör man det för att man vill spara pengar, å andra sidan säger man att ekonomin är bra. Nej, det finns mer här.
Klart att det är nåt skit. Suspect Tyckte Stöckel lät både svävande och något bitter i intervjun. men vi lär aldrig få veta sanningen ändå No No så lika bra att släppa det.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184

Inlägg av Bamsefar mån 09 nov 2015, 18:09

Klassisk maktkamp som Stöckel förlorade och troligen har han fått bra avgångsvillkor där det ingår att inte prata med media annat än mycket svävande.
bra eller dåligt för Luleå? Det vet vi inte än.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12243

Inlägg av Bamsefar mån 09 nov 2015, 18:16

Säga vad man vill om ledningen för Luleå och "Osten" i synnerhet men de är inte ute o röjer på gatorna i alla fall. Razz

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/vaxjo/article21730294.ab
Bamsefar
Bamsefar

Inlägg av Lars158 mån 09 nov 2015, 20:38

Bamsefar skrev:Klassisk maktkamp som Stöckel förlorade och troligen har han fått bra avgångsvillkor där det ingår att inte prata med media annat än mycket svävande.
bra eller dåligt för Luleå? Det vet vi inte än.

+1

Saken i sig ser jag inte som nåt bekymmer. Men först idag är man där man borde varit i sin kommunikation utåt vid tillfället där Stöckel arbetsbefriades.

Förmodligen var det nog rätt stormigt just där innan Stöckel blev arbetsbefriad och blev ett hastigt beslut från LHF. Så man hade inte tid och möjlighet ligga "rätt" i sin kommunikation.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av FruktHamster mån 09 nov 2015, 22:03

Tigerman skrev:Det sker dagligen att högre chefer får lämna sina poster på dagen av tusen och en olika anledningar, enda skillnaden i detta fallet är att det här sker i en förening där halva Norrbotten är personligt engagerad. Men det i sig betyder inte att kreti och pleti har rätt att få veta allt. Om, säger om, det skulle finnas någon hund begraven så är det mest troligt i så fall något som Stöckel eller LHF har att vinna på diskuteras i media. Det kan t.ex. vara personalrelaterat. Eller så är det så enkelt att man inte tycker Stöckel gör tillräckligt mycket skillnad i föreningen för att vara värd att betala för, men man säger det på ett snyggare sätt (för indirekt är det ju det man menar i och med att man inte kommer att ersätta honom).

This

+1
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Kapten Haddock mån 09 nov 2015, 22:15

Jag faller under samma skara som de flesta här på forumet och vet tyvärr jnte alls vad som hänt innanför väggarna på vårt kansli i ämnet Thor Stöckel, så därför kan jag heller inte uttala mig om detta.

Jag blev nog lika förvånad som de flesta och blev nog tvärsäker på att något allvarligt hade hänt, när Thor helt plötsligt stog på bar backe, utan att föreningen via pressmedelande hade gått ut med att nerskärningar skulle ske, att Thor skulle arbetsbefrias och att ledningsgruppen skulle omstruktureras.

Jag kräver inte på något sätt att vår styrelse och ledning ska gå ut med medlemsinfo eller pressmeddelanden så fort en liten förändring ska göras, men när något större ingrepp görs så bör dom göra det i god tid så inte föreningen "skadas".

När man arbetsbefriar en av föreningens stora ledare först och går ut med en förklaring på vad som har hänt och vad som är på gång en månad senare, så får föreningen sig en liten "törn" p.g.a. att de blir en massa antaganden och en del dålig publicitet.

Förklaringen på de hela blir sällan lika trovärdig oavsett om uttalandet faktiskt är sant och än mer spekulationer dras igång bland oss medlemmar, hos folk i stugorna och hos våra sponsorer!

Med sponsorer så menar jag inte bara de stora som ger 10 tusentals kronor och uppåt, jag menar även alla oss som lägger pengar på vår älskade förening i form av att vi betalar för att gå på matcherna, vi köper sovenirer, vi handlar i kiosker, barer och resteuranger, vi köper matcher på tv mm. mm.

Jag kommer aldrig få någon bestämmanderätt i vår förening, utan jag kan bara lägga allt förtroende till våra ledare och vår styrelse att allt flyter på och sköts rätt i vår förening. Allt detta för att jag vill se de sportsliga blomma och göra framgångar, de är de som har någon betydelse!

Vår förening behöver än mer förtroende och då menar jag inte att vi är dåliga.Jag menar bara att vi behöver än mer intresse för sporten och föreningen samt mer sponsorer för att vi ska bli så bra som vi vill bli på de sportsliga planet och då krävs de att ledningen är tydliga och informativa i de stora frågorna.

Jag hoppas att ledningen och styrelsen har framförhållning på de informativa planet!
De kan ju hända att detta ärende var brådskande och behövde en snabb handläggning? Jag vet inte, för jag har inte förstahandsinfo och kan därför inte annat än spekulera för mig själv och ha fortsatt förtroende för vår ledning att allt går som på räls!

Hoppa i alla fall att de blir nått bra i slutändan, så de sportsliga får en kick fram över!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av JuniorX mån 09 nov 2015, 23:37

De notiser man gått ut med nu kunde man lika gärna ha sparat in portot på. Det är så mycket bullshit och mumbo-jumbo så hälften kunde ha varit nog.

Det ter sig helt uppenbart att man haft olika åsikter om sakernas tillstånd och att man gick igenom en strid i detta. Att sedan prestera pressmeddelanden som är helt intetsägande är patetiskt. Jag tycker faktiskt att detta stinker rätt rejält. Bättre bör man prestera och bättre kan man prestera.
Var för helvete rejäla nån gång!

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Lulefan tis 10 nov 2015, 00:20

Fyfan vad alla alltid ska tro det värsta och alltid tro skit om de som styr föreningen. Bara för att en hög chef lämnat betyder inte det att någon hund är begraven. Det är väl fullt naturligt att folk byter jobb, vilket man kan göra av en miljon olika anledningar.

Det gynnar verkligen inte klubben att konspirationsteoretiker ska gå bärsärk och måla fan på väggen när det inte finns någon källa på att något skulle ha gått fel till. Blir så jävla trött på att det alltid ska gnällas allt ska vara skit, fyfan vad bittra vissa människor är.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Rönken tis 10 nov 2015, 00:33

Lulefan skrev:Fyfan vad alla alltid ska tro det värsta och alltid tro skit om de som styr föreningen. Bara för att en hög chef lämnat betyder inte det att någon hund är begraven. Det är väl fullt naturligt att folk byter jobb, vilket man kan göra av en miljon olika anledningar.

Det gynnar verkligen inte klubben att konspirationsteoretiker ska gå bärsärk och måla fan på väggen när det inte finns någon källa på att något skulle ha gått fel till. Blir så jävla trött på att det alltid ska gnällas allt ska vara skit, fyfan vad bittra vissa människor är.

Att man sparkar någon må vara hänt. Men varför ska man vara så konstiga i sitt PR-agerande återigen? Först sparkar man honom och så läcker det ut i media, vilket är märkligt om det kom som en överraskning, utan att man har en plan för det. Sedan lägger man locket på i en månad. I fredags ger man en kort heads-up att på måndag ska korten läggas på bordet. Allt som kom ut idag har redan sagts och är tämligen intetsägande.

Andra föreningar gör nedskärningar och omstrukturerar. Men kanske man ska tänka sig för lite grann åtminstone när man sparkar en högt uppsatt. Att det ens uppstår diskussioner är väl delvis föreningens egna fel med dess taffliga agerande. Är väl främst det som jag tycker är uselt, återigen.
Rönken
Rönken

Inlägg av JuniorX tis 10 nov 2015, 05:43

Lulefan skrev:Fyfan vad alla alltid ska tro det värsta och alltid tro skit om de som styr föreningen. Bara för att en hög chef lämnat betyder inte det att någon hund är begraven. Det är väl fullt naturligt att folk byter jobb, vilket man kan göra av en miljon olika anledningar.

Det må finnas hur många konspirationer, hur många målade väggar och hur många begravda hundar som helst. Det är inte grejen här. Man har återigen agerat otroligt taffligt och det ska man ha kritik för. Så är det bara.
Att bara lägga locket på och skälla ut folk som tycker någonting är verkligen ingenting som gynnar klubben i det långa loppet.

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Rönken tor 12 nov 2015, 23:05

Kalla mig konspiratorisk eller labil, men kan likt jag skrev i Rönnqvists tråd inte släppa att det blev så att fyra-fem norrbottningar alla beslöt sig för att lämna klubben samtidigt. Rönnqvist-Bulan-Åkerström-Henriksson-Fransson. Där sistnämnda någorlunda tydligt klargjort att Luleå inte är intressant - dessvärre. Som jag minns det fick Bulan till sist frågan om att vara huvudtränare men avböjde. Henriksson ville man väl förmodligen ha kvar? Men gick bet där.

Sedan har Stöckel fått sparken nyligen. Undrar lite vad som pågår bakom lyckta dörrar egentligen. Jidström hoppade av självmant, var det synkat med kvintetten ovan?
Rönken
Rönken

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 12 nov 2015, 23:12

Väggar ska inte målas. Varken med fan eller guld.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Kocur fre 13 nov 2015, 17:30

Läser man intervjun i kuriren med stöckel och läser lite mellan raderna är det ganska tydligt att han och Enbom inte gillar varandra....

Kocur

Antal inlägg : 484

Inlägg av ezz ons 25 nov 2015, 15:23

Stöckel var på hockeyn i lördags på läktaren ovanför ståplats. Där skulle han knappast vara om det varit någon större schism mellan honom och klubben...
Han fick en del uppmuntrande hejarop från ståplats.
Utifrån det man vet så uppfattar jag honom som ett fullblodsproffs inom sitt område, dvs företagsledning!
ezz
ezz

Antal inlägg : 366

Inlägg av Vexet fre 11 dec 2015, 10:10

Visst, saker förändras. Men att i slutet av oktober säga i en intervju att ekonomin är i balans och att vi uppnår plus minus utan slutspel:
"Då gör ni ett plus/minusresultat utan slutspel?
– Ja"

För att 1,5 månader senare ändra sig (saxat från Stefan Enboms blogg 9:e december): "Som vi tidigare redovisat har Luleå Hockey ett antal ekonomiska utmaningar framför sig. Vi vet redan nu att vi troligen kommer att redovisa ett negativt resultat före slutspelet."

Det är ännu en sak som irriterar mig i hur Luleå hanterar information.

Vexet

Inlägg av Ivanhoe fre 11 dec 2015, 16:37

JoakimJ skrev:Visst, saker förändras. Men att i slutet av oktober säga i en intervju att ekonomin är i balans och att vi uppnår plus minus utan slutspel:
– Ja"

För att 1,5 månader senare ändra sig (saxat från Stefan Enboms blogg 9:e december): "Som vi tidigare redovisat har Luleå Hockey ett antal ekonomiska utmaningar framför sig. Vi vet redan nu att vi troligen kommer att redovisa ett negativt resultat före slutspelet."

Oj!  Det var dåligt måste jag säga. Ger inget förtroendeingivande intryck direkt..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av ezz mån 14 dec 2015, 18:39

Ivanhoe skrev:
JoakimJ skrev:Visst, saker förändras. Men att i slutet av oktober säga i en intervju att ekonomin är i balans och att vi uppnår plus minus utan slutspel:
– Ja"

Oj!  Det var dåligt måste jag säga. Ger inget förtroendeingivande intryck direkt..

Håller med. När det gäller ekonomin har det svängt mycket kring den bild som kommit ut. En del har kanske varit tidningarnas fel men ändå, ingen gillar denna otydlighet!
ezz
ezz

Antal inlägg : 366

Inlägg av Puckad ons 16 dec 2015, 12:31

http://www.luleahockey.se/artikel/74682/

Det känns som att organistionen växer.

" organisation för framtiden som präglas av harmoni, trivsel och arbetsglädje"

Trivsel och harmoni lyfts fram flera gånger, kanske för att det saknats?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11374

Inlägg av Rönken ons 16 dec 2015, 20:42

Vad innebär detta med att, parafraserat, '...klart att Osten blir kvar som ansvarig för den sportsliga delen'. Menas det att kontraktet löper vidare, vilket är över nästa säsong vill jag minnas, eller har man förlängt med Le Fromage?
Rönken
Rönken

Inlägg av Old Brooklyn ons 16 dec 2015, 22:34

Terva får producentansvar för matcharrangemang. Kan väl inte bli annat än fabulöst? Hårdrock vankas.

Stay Hungry Terva!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Bamsefar mån 15 feb 2016, 21:07

Får väl gå in som årets sillynyhet då.

"LULEÅ/ISHOCKEY Här är Luleå Hockeys glädjebesked. I superlivesändningen kunde NSD avslöja att miljardären Jakob Porser fortsätter med sin sponsring av klubben.
Dela Tweeta
I fjol kunde NSD avslöja att dataspelsmiljardären och Luleå Hockey-supportern Jakob Porser bestämt sig för att sponsra klubben i sitt hjärta. Då skrevs bara ett avtal för ett år, men nu kan NSD avslöja att Porsers satsning fortsätter.

– Det var så jag tänkt mig från början, men av olika anledningar blev det bara ett år. Jag har hela tiden tänkt mig ett långsiktigt samarbete, säger Porser till NSD.

Porser vill inte berätta hur mycket han går in med, men summan är densamma som inför årets säsong.

– Ja, det blir ungefär som i fjol, säger han."

Rolf Johan Svensson's photo.

Tackar , hamstern. Smile
Bamsefar
Bamsefar

Inlägg av Urken mån 15 feb 2016, 21:09

Tackar och bockar  Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av pingu mån 15 feb 2016, 22:19

Grymt Hamstern!!!
Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av hokkzorz tis 16 feb 2016, 08:43

Fruktis <3

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Rönken tis 16 feb 2016, 10:29

king

Härligt, mot nya höjder bounce
Rönken
Rönken

Inlägg av Björnkäften tis 16 feb 2016, 10:56

Nån som har en aning hur mycket fruktis går in med varje säsong?

Björnkäften

Antal inlägg : 564

Inlägg av Snikne Ville tis 16 feb 2016, 10:57

Fruktansvärt viktigt, framförallt nu när både SSAB o LKAB har rejäl motvind med all vad det kan innebära.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av Micke80 tis 16 feb 2016, 14:39

Läste i Sannys blog att SHL misslyckats med att sälja mittcirkelns reklamplats i år och att det inneburit flera miljoner i missad inkomst för samtliga SHL-lag. En suma som klubbarna blivit garanterade men som nu uteblev.
Bara hålla tummarna för att budget går ihop ändå för oss trots detta.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Donowitz tis 16 feb 2016, 15:05

Bara att hålla med. Tack Fruktis!

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Urken ons 17 feb 2016, 12:20

http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/lulebo-och-lulea-hockey-haller-presskonferens-8737742.aspx

PK vid 17-tiden idag.
Urken
Urken

Inlägg av Tony Moore ons 17 feb 2016, 12:45

Stort fruktis, oavsett summa, förjäkla bra det du gör för oss LHF:are king

(Fortsätter du så här riskerar du att sluta dina dar på en av Delfinens väggar Wink  )
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8059

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Bamsefar ons 17 feb 2016, 13:41

Tony Moore skrev:Stort fruktis, oavsett summa, förjäkla bra det du gör för oss LHF:are king

(Fortsätter du så här riskerar du att sluta dina dar på en av Delfinens väggar Wink  )
En bild av han va?, inte själva hamster
Bamsefar
Bamsefar

Inlägg av Rönken ons 17 feb 2016, 17:48

Bamsefar skrev:
Tony Moore skrev:Stort fruktis, oavsett summa, förjäkla bra det du gör för oss LHF:are king

En bild av han va?, inte själva hamster

Korsfäster Hamstern sen får han återuppstå.
Rönken
Rönken

Inlägg av Murveln ons 24 feb 2016, 17:05

Hur är den där Stefan Enbom egentligen?

Murveln

Antal inlägg : 112

Inlägg av Urken lör 05 mar 2016, 13:49

Urken
Urken

Inlägg av Rönken lör 05 mar 2016, 13:51

Hoppsan. Mycket intressant område faktiskt, tror nog Helber har rätt bra koll med tanke på hans bakgrund bounce
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 lör 05 mar 2016, 13:58

Härligt cheers

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Tigerman lör 05 mar 2016, 20:01

Årets publiksnitt i grundserien landade på 5354. Bästa siffran sedan 99/00, eller så länge förbundet presenterar lätt tillgänglig statistik. cheers

Hur det ser ut dessförinnan vet jag inte. Första säsongen 84/85 var det antagligen högre men efter det kan det inte ha varit många fler säsonger som slår denna. Annars var 09/10 en bra säsong med 5332.

Tigerman

Inlägg av ski3r lör 05 mar 2016, 20:12

Ställer mig ytterst tveksam till att SKAIK bara har 6'e största lönebudget.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av kokostrollet lör 05 mar 2016, 20:22

ski3r skrev:Ställer mig ytterst tveksam till att SKAIK bara har 6'e största lönebudget.

Har inte SAIK spelare på kontrakt men som är utlånade till KHL? Har för mig att Möller är en, men att även en annan spelare är det. Dessa borde väl i så fall dra ner spelarbudgeten då de drar in pengar där på spelare som ingår i spelarbudgeten, men som ej spelar i laget.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2684

Inlägg av Murveln lör 05 mar 2016, 20:24

Grejen med Skaik är att de inte betalar sina ungdomar särskilt mycket, och därför kan ge sina toppspelare otroligt bra betalt. Ett smart koncept, så länge du hela tiden kan fylla på underifrån.

Murveln

Antal inlägg : 112

Inlägg av ski3r lör 05 mar 2016, 21:37

Men samma budget som Brynäs och Örebro? Hatten av i sådana fall.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet