Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
Vexet
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters
Sida 13 av 21
Sida 13 av 21 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21
Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
Jag letar efter den röda tråden här:
Dagens uppställning:
Backar
Brendan Mikkelson - Craig Schira
Jonathan Sigalet - Christian Jaros
Jan Sandström - Marcus Oskarsson
Ilari Melart
Forwards
Toni Rajala - Jacob Lagacé - Jacob Micflikier
Johan Harju - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Emil Sylvegård - Jonathan Granström - Anton Hedman
Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg
Lennart Petrell
Uppställning 19/10:
Backar
Brendan Mikkelson - Jan Sandström
Jonathan Sigalet - Per Savilahti-Nagander
Ilari Melart - Craig Schira
Marcus Oskarsson
Forwards
Toni Rajala - Johan Harju - Jacob Micflikier
Lennart Petrell - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Anton Hedman - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Karl Fabricius - Jacob Lagacé - Johan Forsberg
Victor Ekarv
Uppställning i premiären:
Backar
Jonathan Sigalet - Craig Schira
Ilari Melart - Marcus Oskarsson
Pontus Själin
Forwards
Bill Sweatt - Jacob Lagacé - Jacob Micflikier
Toni Rajala - Johan Harju - Emil Sylvegård*
Lennart Petrell - Jonathan Granström - Anton Hedman
Johan Forsberg - Christopher - Mastomäki - Karl Fabricius
Jesper Ylivainio*
Kan det vara så att vårt försvarsspel inte fungerar därför att backarna aldrig får spela ihop sig?
Kan det vara så att våra producerande enheter presterar så ojämnt därför att det bara är våra defensiva kedjor som har nåt slags kontinuitet i sammansättningen?
Och slutligen, har ledningen nån uppfattning om hur laget borde formeras för att prestera optimalt?
Dagens uppställning:
Backar
Brendan Mikkelson - Craig Schira
Jonathan Sigalet - Christian Jaros
Jan Sandström - Marcus Oskarsson
Ilari Melart
Forwards
Toni Rajala - Jacob Lagacé - Jacob Micflikier
Johan Harju - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Emil Sylvegård - Jonathan Granström - Anton Hedman
Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg
Lennart Petrell
Uppställning 19/10:
Backar
Jonathan Sigalet - Per Savilahti-Nagander
Ilari Melart - Craig Schira
Marcus Oskarsson
Forwards
Toni Rajala - Johan Harju - Jacob Micflikier
Lennart Petrell - Lucas Wallmark - Peter Cehlarik
Anton Hedman - Jonathan Granström - Emil Sylvegård
Karl Fabricius - Jacob Lagacé - Johan Forsberg
Victor Ekarv
Uppställning i premiären:
Backar
Jonathan Sigalet - Craig Schira
Ilari Melart - Marcus Oskarsson
Pontus Själin
Forwards
Bill Sweatt - Jacob Lagacé - Jacob Micflikier
Toni Rajala - Johan Harju - Emil Sylvegård*
Lennart Petrell - Jonathan Granström - Anton Hedman
Johan Forsberg - Christopher - Mastomäki - Karl Fabricius
Jesper Ylivainio*
Kan det vara så att vårt försvarsspel inte fungerar därför att backarna aldrig får spela ihop sig?
Kan det vara så att våra producerande enheter presterar så ojämnt därför att det bara är våra defensiva kedjor som har nåt slags kontinuitet i sammansättningen?
Och slutligen, har ledningen nån uppfattning om hur laget borde formeras för att prestera optimalt?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Norlin skrev:Kapten Haddock skrev:Slapshot skrev:bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.
Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.
Lugn och fin nu......
Nu ärde bara fort av bara fn att stoppa in 2 av de "brunkare" vi har i de 2 första kedjorna, så de blir lite ordning. Grana och Hedman ska in och göra plats, brunka och skotta på i dom kedjorna.
Vet att många har andra lösningar, men de är bara inse vilka som kan och gör poäng, när de behövs, när de blir trångt och när nöden kräver!!!
FÖRSTÅR INTE varför man alltid ska ha 3 spelskickliga spelare i samma kedja??? Går sällan och dom har inte de som behövs för att gå in där de igenligen avgörs i dagens hockey!!!
Jag förstår inte att alla ser till en som bl.a Holmsrtöm. Han har spelat obekväm hockey i kanske världens bästa lag under många många år, när de gäller som mest, i pp och avgörande situationer och han ät inte LIRAREN, men han gör de VI behöver......MÅL och VINNER MATCHER!
Grana och Hedman är bra mycket mer hockeyspelare än vad många anser dom vara och de kan dom bara bevisa när dom får chansen. Vi värvar Hedman på ett 4-årskontrakt för att lira extra och hoppa in i PP.....löjligt! Han kan vinna matcher! Samma med Grana.....vem prodiäucerar när de behövs? Bara att titta i de matcher när de får chansen på riktigt!
De pratas om att Grana inte har händer för att lira i en 1a-kedja. Skitsnack! Lirarna har inte BALLS att avgöra matcherna själv om dom inte får utrymme, plats och en spelare som inte är rädd om näsan och framförallt har fysiken att stå för de spel som måste spelas för att vinna matcher.
Nää....lägg ner eller spela hockey som vi vinner matcher med och de behöver inte vara vackrast, men ställ bästa laget på banan NU och använd de spelare som ger energi och power till de skicklighet vi har, annars går de åt h.vete!!!
+100
Rajala, Micflik etc. verkar inte ha någon vinnarmentalitet även om man ser skickligheten i deras spel. Detta är något som Grana definitivt har. En jävlar anamma och förmågan att gröta framför mål. Grana är vad Homer var för Red wings. Allt talar emot karln, skridskoåkningen är inte den bästa, skottet är långt ifrån det hårdaste eller mest exakt men han står på rätt ställen och är villig att käka puck för laget. DET är precis vad vi behöver just nu, någon som kan tagga igång det här loser-gänget som bara hänger läpp i båset.
In med Grana i förstakedjan mellan Micflik och Sweatt.
Jepp Norlin......jag kan ta ytterligare ett exempel!!!!
Vi hade en kille som kallas som VÄRLDENS bäste spelare och han heter Wayne Gretsky. Han var långt ifrån bäst på att åka skridskor, inte sjukt teknisk, han var tunn som en vit Sparris och spelade inte fysiskt, han var ingen Homer, han var långt ifrån kung i försvaret, han var inte bäst på något FÖRUTOM ATT ha känslan att vara på rätt plats vid tillfälle och en jävla känsla för mål, men han hade inte en chans att göra alla dessa bra saker utan spelare som skapade plats åt honom!
Har väl sett en ca. 500 Gretskymatcher och de ger en svaret på många saker. Självklart har hockeyn förändrats, men logiken kommer ALDRIG förändras!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Forsberg - Fagervall - Burström.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Rönken skrev:Norlin skrev:Kapten Haddock skrev:Slapshot skrev:bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.
Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.
Lugn och fin nu......
Nu ärde bara fort av bara fn att stoppa in 2 av de "brunkare" vi har i de 2 första kedjorna, så de blir lite ordning. Grana och Hedman ska in och göra plats, brunka och skotta på i dom kedjorna.
Vet att många har andra lösningar, men de är bara inse vilka som kan och gör poäng, när de behövs, när de blir trångt och när nöden kräver!!!
FÖRSTÅR INTE varför man alltid ska ha 3 spelskickliga spelare i samma kedja??? Går sällan och dom har inte de som behövs för att gå in där de igenligen avgörs i dagens hockey!!!
Jag förstår inte att alla ser till en som bl.a Holmsrtöm. Han har spelat obekväm hockey i kanske världens bästa lag under många många år, när de gäller som mest, i pp och avgörande situationer och han ät inte LIRAREN, men han gör de VI behöver......MÅL och VINNER MATCHER!
Grana och Hedman är bra mycket mer hockeyspelare än vad många anser dom vara och de kan dom bara bevisa när dom får chansen. Vi värvar Hedman på ett 4-årskontrakt för att lira extra och hoppa in i PP.....löjligt! Han kan vinna matcher! Samma med Grana.....vem prodiäucerar när de behövs? Bara att titta i de matcher när de får chansen på riktigt!
De pratas om att Grana inte har händer för att lira i en 1a-kedja. Skitsnack! Lirarna har inte BALLS att avgöra matcherna själv om dom inte får utrymme, plats och en spelare som inte är rädd om näsan och framförallt har fysiken att stå för de spel som måste spelas för att vinna matcher.
Nää....lägg ner eller spela hockey som vi vinner matcher med och de behöver inte vara vackrast, men ställ bästa laget på banan NU och använd de spelare som ger energi och power till de skicklighet vi har, annars går de åt h.vete!!!
+100
Rajala, Micflik etc. verkar inte ha någon vinnarmentalitet även om man ser skickligheten i deras spel. Detta är något som Grana definitivt har. En jävlar anamma och förmågan att gröta framför mål. Grana är vad Homer var för Red wings. Allt talar emot karln, skridskoåkningen är inte den bästa, skottet är långt ifrån det hårdaste eller mest exakt men han står på rätt ställen och är villig att käka puck för laget. DET är precis vad vi behöver just nu, någon som kan tagga igång det här loser-gänget som bara hänger läpp i båset.
In med Grana i förstakedjan mellan Micflik och Sweatt.
Felet är nog större än att Granström, som ligger på sämst plus-minus i laget, hoppar in i förstakedjan löser det. Tycker inte Lagace brister så mycket i sin centerroll just nu. Bra match ikväll från honom. Laget saknar ju dock linjer i princip alla aspekter av spelet. Ser förbenat håglöst ut. Hur många av spelarna kommer orka säsongen ut? Rent mentalt alltså.
Jag tycke inte att Granströms eventuella förflyttning till förstafemman har någonting att göra med hur Lagace har presterat individuellt. Han gör inte bort sig, tar sitt jobb och är inte riktigt problemet i sig.
Grejen med Lagace är lite att han statusmässigt fortfarande är lite för grön och mer ödmjuk. Det jag menar är att han rakt av saknar bollarna som krävs för att driva på divorna. Det är här som många är inne på att Voldemort (kan väl lika gärna börja kalla honom för det nu) hade varit värdefull. Men blablabla det är dags att bita i det sura äpplet och acceptera vår dystra sits, samt flytta Granis till första femman och ge honom C:et SNARAST möjligt.
I övrigt är jag väldigt nyfiken på hur en kedja med Rajala - Granström - Cehlarik hade sett ut
Neurofunk20- Antal inlägg : 120
Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Jag vill absolut inte ha in Forsberg i tränarstaben. Tycker inte ha håller som tränare. Att han sedan ger ett narcissistiskt intryck gör inte saken bättre.
Jag tror att Fagervall kommer få rätsida på skutan. Burra fyller också en funktion med sitt mentala intresse. Den enda som jag inte ser fyller någon funktion är Skuggan. Det smärtar verkligen att säga det då han är en barndomsidol och varit lagkapten i vårt enda SM-guld.
Men han har aldrig haft framgång som tränare. PP är under all kritik och lika stillastående som på 90-talet. Sedan har jag läst att det var han som ville ha bort Ledin och Abbott eftersom de tog för mycket plats i omklädningsrummet (Det får man ta men en stor nypa salt, då det eventuellt bara är ett påhitt). Vilket visat sig vara ett enormt misstag. Tror aldrig jag har sett ett lojare Luleå. Det är enbart ett fåtal som verkligen kör, medan många enbart glider. Glider till bytet. Glider i hemjobbet.
Vart i H-E är yrkesstoltheten. Tjänar man 4-500 000 i månaden så ska man fan åka tills man har blodsmak i munnen. Visst, Rajala har gjort mycket poäng. Men han har fuskat i hemjobbet, och det är ju knappast så att han utvecklats till en bättre spelare. NHL-drömmen kan han glömma med sitt nuvarande spel.
Är Harju verkligen rätt som kapten? Efter tränarna så är det ju han som bär det yttersta ansvaret för hur laget uppträder. Föregående säsonger jobbade alla hårt och kämpade som Chris Abbott (till och med Linus Klasen som tidigare setts som en glidare), medan iår glider många i laget istället runt som Johan Harju.
Jag förordnar kaptensbyte till Granström och hårdare tag mot våra stjärnor, trots att de gör poäng. Jobba klart varje situation och jobba lika hårt hemåt som när ni har en målchans som kan ge poäng som syns i statistiken för framtida arbetsgivare... eller bli bänkad. Misstag är okej, men att inte ge allt är inte okej.
Linus Klasen tackade Bulan, Rönken och Åkerström för att de tvingade honom att jobba hårdare över hela banan så att han blev en mer komplett och bättre spelare. Tror ingen av våra nuvarande stjärnor kommer tacka vår tränarstab för att de blivit bättre spelare.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Forsberg so head why not han är lagbyggare av rang för en grupp att jobba mot samma mål, Men tvivlar han lämnar det nya välbetalda jobb som huvudscout för Europa som Buffalo gav han har jag för mig!
Rönken japp skulle nog tror att ringer ledningen så kommer han pronto in som ny coach!
Rönken japp skulle nog tror att ringer ledningen så kommer han pronto in som ny coach!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
+1 på den , lagarbetet har väl aldrig känts så frånvarande som med den här säsongens upplaga av Luleå. Rajala ja, killen gör poäng men inte mer i övrigt vilket kunde vara okej om laget vann sina matcher men nu gör vi inte det och då ha några som lajjar i hemarbetet fungerar inte. Kan svära lite i kyrkan här men Rajala skulle jag tänka mig kunna "bytas" bort mot en komplett tvåvägscenter.LuleåWinston skrev:Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Jag vill absolut inte ha in Forsberg i tränarstaben. Tycker inte ha håller som tränare. Att han sedan ger ett narcissistiskt intryck gör inte saken bättre.
Jag tror att Fagervall kommer få rätsida på skutan. Burra fyller också en funktion med sitt mentala intresse. Den enda som jag inte ser fyller någon funktion är Skuggan. Det smärtar verkligen att säga det då han är en barndomsidol och varit lagkapten i vårt enda SM-guld.
Men han har aldrig haft framgång som tränare. PP är under all kritik och lika stillastående som på 90-talet. Sedan har jag läst att det var han som ville ha bort Ledin och Abbott eftersom de tog för mycket plats i omklädningsrummet (Det får man ta men en stor nypa salt, då det eventuellt bara är ett påhitt). Vilket visat sig vara ett enormt misstag. Tror aldrig jag har sett ett lojare Luleå. Det är enbart ett fåtal som verkligen kör, medan många enbart glider. Glider till bytet. Glider i hemjobbet.
Vart i H-E är yrkesstoltheten. Tjänar man 4-500 000 i månaden så ska man fan åka tills man har blodsmak i munnen. Visst, Rajala har gjort mycket poäng. Men han har fuskat i hemjobbet, och det är ju knappast så att han utvecklats till en bättre spelare. NHL-drömmen kan han glömma med sitt nuvarande spel.
Är Harju verkligen rätt som kapten? Efter tränarna så är det ju han som bär det yttersta ansvaret för hur laget uppträder. Föregående säsonger jobbade alla hårt och kämpade som Chris Abbott (till och med Linus Klasen som tidigare setts som en glidare), medan iår glider många i laget istället runt som Johan Harju.
Jag förordnar kaptensbyte till Granström och hårdare tag mot våra stjärnor, trots att de gör poäng. Jobba klart varje situation och jobba lika hårt hemåt som när ni har en målchans som kan ge poäng som syns i statistiken för framtida arbetsgivare... eller bli bänkad. Misstag är okej, men att inte ge allt är inte okej.
Linus Klasen tackade Bulan, Rönken och Åkerström för att de tvingade honom att jobba hårdare över hela banan så att han blev en mer komplett och bättre spelare. Tror ingen av våra nuvarande stjärnor kommer tacka vår tränarstab för att de blivit bättre spelare.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Knappast enda som producerar och han vill du byta????Bamsefar skrev:+1 på den , lagarbetet har väl aldrig känts så frånvarande som med den här säsongens upplaga av Luleå. Rajala ja, killen gör poäng men inte mer i övrigt vilket kunde vara okej om laget vann sina matcher men nu gör vi inte det och då ha några som lajjar i hemarbetet fungerar inte. Kan svära lite i kyrkan här men Rajala skulle jag tänka mig kunna "bytas" bort mot en komplett tvåvägscenter.LuleåWinston skrev:Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Finns andra som vi kan skeppa än Rajala......
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Knappast enda som producerar och han vill du byta????Bamsefar skrev:+1 på den , lagarbetet har väl aldrig känts så frånvarande som med den här säsongens upplaga av Luleå. Rajala ja, killen gör poäng men inte mer i övrigt vilket kunde vara okej om laget vann sina matcher men nu gör vi inte det och då ha några som lajjar i hemarbetet fungerar inte. Kan svära lite i kyrkan här men Rajala skulle jag tänka mig kunna "bytas" bort mot en komplett tvåvägscenter.LuleåWinston skrev:Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Därför att han ger mig Mika Nieminen vibbar, en gudabenådad lirare men som knappast skulle ge en arm och en tand för Luleå Hockey när det verkligen gäller, Sånt sänder dåliga signaler oavsett hur mycket man producerar.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
NallePhu skrev:Knappast enda som producerar och han vill du byta????Bamsefar skrev:+1 på den , lagarbetet har väl aldrig känts så frånvarande som med den här säsongens upplaga av Luleå. Rajala ja, killen gör poäng men inte mer i övrigt vilket kunde vara okej om laget vann sina matcher men nu gör vi inte det och då ha några som lajjar i hemarbetet fungerar inte. Kan svära lite i kyrkan här men Rajala skulle jag tänka mig kunna "bytas" bort mot en komplett tvåvägscenter.LuleåWinston skrev:Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Rajala har i min mening steppat upp sitt game rejält på senaste tiden när det gäller hemjobbet och arbetet generellt sett. Man kan inte på något sätt klandra Rajala för att det inte gått så bra.
Rent generellt sett så ser jag förövrigt inte att det är hemjobbet som är problemet, utan snarare markeringsspelet. Framförallt våra backar. Sen tycker jag inte våra målvakter gjort mycket alls utöver det dom ska göra vilket de flesta lags målvakter faktiskt gör. Varken Lassi eller Danne har väl mäktat med en räddningsprocent över 90%, vilket oavsett omständigheter inte kan anses vara godkänt. Ja jag vet att backarna och laget sätter våra målvakter i en del svåra situationer men nån puck extra känner jag att de båda borde ha tagit.
På senare tid, till skillnad från inledningen, tycker jag att det spelmässigt sett stundtals riktigt bra ut och man kan tyda riktlinjer i spelet som faktiskt fungerar. Man brister dock på små detaljer i försvarszon till och från vilket gör att vi pissar iväg poäng som vanligtvis bör vara solklara titt som tätt. Det är alldeles för betydelsefulla detaljer man slarvar i vilket gör att vi spelmässigt kan ha ett övertag, men ändå förlora med 5-1 (Läs Färjestad borta). Vi måste bara sluta tappa puck i fel lägen och sluta slarva i markeringen samtidigt som våra målvakter måste höja sig ett litet snäpp till. Då är jag helt säker på att trepoängarna kommer rulla in även mot topplagen.
Dentos- Antal inlägg : 894
Det var min känsla i början av säsongen men jag tycker mig se en annan Rajala ju längre tiden har gått. Jag tror att man kan ha uppfattat hans spel som nonchalant och att han sett ut att inte bry sig på grund utav att hans försäsong helt uteblev med Luleå i och med kontraktstrulet. Han har väl själv nämnt det också att dom första matcherna har känts jobbiga för honom personligen, men att han nu har börjat komma in i det. Rajalas förklaring överrensstämmer med vad han visat på isen.Bamsefar skrev:NallePhu skrev:Knappast enda som producerar och han vill du byta????Bamsefar skrev:+1 på den , lagarbetet har väl aldrig känts så frånvarande som med den här säsongens upplaga av Luleå. Rajala ja, killen gör poäng men inte mer i övrigt vilket kunde vara okej om laget vann sina matcher men nu gör vi inte det och då ha några som lajjar i hemarbetet fungerar inte. Kan svära lite i kyrkan här men Rajala skulle jag tänka mig kunna "bytas" bort mot en komplett tvåvägscenter.LuleåWinston skrev:Puckad skrev:Jag skulle inte gråta blod om de viktigaste linan justerades till:
Därför att han ger mig Mika Nieminen vibbar, en gudabenådad lirare men som knappast skulle ge en arm och en tand för Luleå Hockey när det verkligen gäller, Sånt sänder dåliga signaler oavsett hur mycket man producerar.
Signifikativt för att han faktiskt bryr sig och är beredd att offra för laget är väl att han i två matcher i rad hamnar i gurgel med Tollefsen samt efter avblåsning ofta kommer in för att försöka hjälpa Micflikier (som förövrigt verkar bry sig och verkar villig att offra det mesta) i gurgel framför mål.
Nae, jag tycker inte ni ska vara för hårda med varken Rajala eller Micflikier. Jag tycker dom gjort ett bra jobb båda två även om Micflikier inte riktigt fått det att lossna poängmässigt till den nivå han kan.
Dentos skrev:
Det var min känsla i början av säsongen men jag tycker mig se en annan Rajala ju längre tiden har gått. Jag tror att man kan ha uppfattat hans spel som nonchalant och att han sett ut att inte bry sig på grund utav att hans försäsong helt uteblev med Luleå i och med kontraktstrulet. Han har väl själv nämnt det också att dom första matcherna har känts jobbiga för honom personligen, men att han nu har börjat komma in i det. Rajalas förklaring överrensstämmer med vad han visat på isen.
Signifikativt för att han faktiskt bryr sig och är beredd att offra för laget är väl att han i två matcher i rad hamnar i gurgel med Tollefsen samt efter avblåsning ofta kommer in för att försöka hjälpa Micflikier (som förövrigt verkar bry sig och verkar villig att offra det mesta) i gurgel framför mål.
Nae, jag tycker inte ni ska vara för hårda med varken Rajala eller Micflikier. Jag tycker dom gjort ett bra jobb båda två även om Micflikier inte riktigt fått det att lossna poängmässigt till den nivå han kan.
Stämmer säkert att det blivit bättre. Men första intrycken sätter sig ofta och blir till en bias, där man ofta letar efter efter tecken som överensstämmer en ens första åsikt.
Men du har en poäng att han steppat upp, då han faktiskt har näst bäst plus/minus i laget (+2).
Kan ta ett exempel om jag inte missminner mig: Luleå-Rögle (22 september) matchen i sudden. Tyvärr kan jag inte komma åt den på C-more och klocka Rajalas byte i 3 mot 3. Men skulle inte förvåna mig om det var ett 1 minutsbyte, där det verkligen behövs friska ben. Rajala hade bra chans att byta efter 40 sekunder (redan där ett långt byte, speciellt i 3 mot 3), men valde att ta ett anfall till. Sedan gled han i hemjobbet och så anföll han igen (vilket är rätt då det var 2 mot 1) och han gjorde mål. Men i längden kan det aldrig vara ett vägvinnande spel.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Jag undrar vart visionen om att spela in en till två juniorer i laget varje år tog vägen? Idag kom ju den trista nyheten att Roger Åkerströms son ska träna med SAIK. Jag pratade med Roger och han säger att Simon som spelade j20 med Luleå hade ett tufft första år men andra året lossnade det speciellt andra halvan då han var bästa backen och fick den här säsongen chansen i Piteå i div.1. Han sade även att Osten och co. inte scoutar lägre divisioner men jag tycker att man borde ha koll på sina egna juniorer. Nu kanske en stor, rörlig back med bra spelsinne går till SAIK istället och det är ett underbetyg till Luleå.
Monco- Antal inlägg : 336
Monco skrev:Jag undrar vart visionen om att spela in en till två juniorer i laget varje år tog vägen? Idag kom ju den trista nyheten att Roger Åkerströms son ska träna med SAIK. Jag pratade med Roger och han säger att Simon som spelade j20 med Luleå hade ett tufft första år men andra året lossnade det speciellt andra halvan då han var bästa backen och fick den här säsongen chansen i Piteå i div.1. Han sade även att Osten och co. inte scoutar lägre divisioner men jag tycker att man borde ha koll på sina egna juniorer. Nu kanske en stor, rörlig back med bra spelsinne går till SAIK istället och det är ett underbetyg till Luleå.
Sånt här skapar en olustkänsla....typ som att vi låter en seriösare, proffsigare och mer modern granne lugga oss på "våra egna" talanger. Bara stärker mig i min åsikt att Osten inte gör ett nog bra jobb och att Luleå är en dåligt skött klubb jmf sixfingers klubb. Osten har sjunkit som en sten i mina ögon sista åren, och denna säsong har jag slutligen helt ledsnat på honom. Sparka han och ta in någon hungrig person med modernare tänk och fingertoppskänsla. Rönken!
Kocur- Antal inlägg : 484
Ser väl inga större konstigheter med att Luleå inte tar in honom i sin trupp. Har inte sett honom i annat än A-jun men om han nu verkligen har nivån är väl frågan istället varför han inte är i Asplöven?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Men eftersom skaik låter han träna med dom så ser dom nåt i han väl. Dom brukar ju tyvärr ha öga för sånt avseende backar.
Han verkar ju ha mognat väldigt snabbt i sitt spel för ungefär ett år sedan men Luleå scoutar ju inte div.1-lag enligt uppgift och verkar inte ha koll på vad som händer med sina egna juniorer som går till andra klubbar. SAIK har bättre koll och snappar upp sådana spelare som borde vara givna i Luleås organisation. Det kan inte vara så svårt att ha en kontakt i varje klubb i Norrbotten iallafall som meddelar när det dyker upp någon som tar ett stort kliv framåt. Sedan är det bara att bjuda in den spelaren till ett par träningar och se om han håller för att provspela i SHL, kanske inte just den här säsongen men nästa. Det måste vara bättre än att värva en Ekarv eller liknande. Någon gång måste Luleå börja få in fler från länet i laget och att scouta div.1 borde vara en självklarhet eftersom det är där dom flesta spelarna håller till efter juniortiden.
Monco- Antal inlägg : 336
Så många har väl inte Luleå "missat" som nu spelar i Skellefteås a-lag? Finns det ens någon just nu? Omöjligt att tillfredsställa alla juniorer. Även Skellefteå missar som med Wallmark.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Vi har sämre poängsnitt än under fjolåret. Förra året hamnade vi på 79p efter 55 spelade omgångar. Det ger ett poängsnitt på 1.44p/match. I år har vi endast 20p på 16 matcher, vilket är ett snitt på 1.25p/match.
Fortsätter vi såhär kommer vi att hamna på 65 poäng (motsvarande 68p med 55 omgångar istället för 52). Förra året räckte det snittet precis till för Brynäs, som slutade på en tiondeplats och fick spela play-in. Tror ni att samma snitt räcker i år? Kanske. Är det vad vi siktar på? Knappast.
Oavsett vad som är fel i föreningen - det ryktas om intriger i ledningen, missnöje bland spelare och diverse saker - så måste en sanering göras snarast. I min värld är det här ett av de större fiaskona jag skådat på senare år. Nästan i paritet med Södertäljes fjolårssäsong
Ibland måste man våga erkänna att man gjort fel och göra om och göra rätt. Om det sedan kommer ett beslut på Fagervalls, Ostens eller ledningens nivå låter jag vara osagt, men något bör göras. En tredjedel av serien är nu spelad, matcherna avverkas i rask takt - många missade poäng.
Ponera att vi låter förfallet fortsätta: vad tycker sponsorerna om det? De företag som går in i denna guldsatsning? Snacka om att kasta pengar i sjön. Det kan kosta att göra förändringar i laget "redan nu", men vad kostar det i ett längre perspektiv? "BTSL" blev snabbt urvattnat och betyder inget längre. Vår guldsatsning, med guldmålade väggar kommer att flagna.
Hur kommer nästa försök att måla upp oss som guldkandidater att låta?
In med Rönken som sportchef kanske vore en bra start - förutsatt att han själv vill. Hans meriter talar för sig själva.
Räknar med en hel del minusröster på detta inlägg - likt flugor fastnar på en klisterremsa. Men känner bara att jag måste få det sagt: det ska vara en jäkla misär att hålla på Luleå vad det verkar. Hoppas innerligt att det vänder snart.
Fortsätter vi såhär kommer vi att hamna på 65 poäng (motsvarande 68p med 55 omgångar istället för 52). Förra året räckte det snittet precis till för Brynäs, som slutade på en tiondeplats och fick spela play-in. Tror ni att samma snitt räcker i år? Kanske. Är det vad vi siktar på? Knappast.
Oavsett vad som är fel i föreningen - det ryktas om intriger i ledningen, missnöje bland spelare och diverse saker - så måste en sanering göras snarast. I min värld är det här ett av de större fiaskona jag skådat på senare år. Nästan i paritet med Södertäljes fjolårssäsong
Ibland måste man våga erkänna att man gjort fel och göra om och göra rätt. Om det sedan kommer ett beslut på Fagervalls, Ostens eller ledningens nivå låter jag vara osagt, men något bör göras. En tredjedel av serien är nu spelad, matcherna avverkas i rask takt - många missade poäng.
Ponera att vi låter förfallet fortsätta: vad tycker sponsorerna om det? De företag som går in i denna guldsatsning? Snacka om att kasta pengar i sjön. Det kan kosta att göra förändringar i laget "redan nu", men vad kostar det i ett längre perspektiv? "BTSL" blev snabbt urvattnat och betyder inget längre. Vår guldsatsning, med guldmålade väggar kommer att flagna.
In med Rönken som sportchef kanske vore en bra start - förutsatt att han själv vill. Hans meriter talar för sig själva.
Räknar med en hel del minusröster på detta inlägg - likt flugor fastnar på en klisterremsa. Men känner bara att jag måste få det sagt: det ska vara en jäkla misär att hålla på Luleå vad det verkar. Hoppas innerligt att det vänder snart.
Eller så stänger osten, fagervall och laget dörren till omklädningsrummet, sätter sig i en ring, frågar vilka som är sängvätare, slänger ut dem och sen säger dem att det är vi här inne som ska göra det, ingen kommer komma in som nån jävla frälsare, det är vi enbart vi kvar ingen annan! och börjar sen vinna hockeymatcher på löpande jävla band!
Mickeee- Antal inlägg : 910
Mickeee skrev:Eller så stänger osten, fagervall och laget dörren till omklädningsrummet, sätter sig i en ring, frågar vilka som är sängvätare, slänger ut dem och sen säger dem att det är vi här inne som ska göra det, ingen kommer komma in som nån jävla frälsare, det är vi enbart vi kvar ingen annan! och börjar sen vinna hockeymatcher på löpande jävla band!
Så länge det fungerar - kör hårt!
Och Wallmark hade, till skillnad från Åkerström, t ex en respektingivande landslagsrepresentation. Däremot hade ju Luleå Rahimi på provspel och där kan man väl säga att vi missade åt andra hållet s a s..Rönken skrev:Så många har väl inte Luleå "missat" som nu spelar i Skellefteås a-lag? Finns det ens någon just nu? Omöjligt att tillfredsställa alla juniorer. Även Skellefteå missar som med Wallmark.
Urken skrev:Vi har sämre poängsnitt än under fjolåret. Förra året hamnade vi på 79p efter 55 spelade omgångar. Det ger ett poängsnitt på 1.44p/match. I år har vi endast 20p på 16 matcher, vilket är ett snitt på 1.25p/match.
Och tyvärr är det nästan alltid som poängsnittet efter typ 20 omgångar håller i sig hela säsongen. Klart man kan förbättra sig något, till typ 1,5, 1,6 men nåt stötte lyft än så sker typ aldrig. Det enda jättelyftet jag kommer är HV -95 då man gick till slutspel som åttonde och sista lag i sista omgången. För att sen höja sig drastiskt och ta SM-guld. Kan finnas nå fler lag nån gång som lyft sig drastiskt efter omgång 20 och helt plötsligt börjar leverera ett klart högre poängsnitt. Men jag kommer inte på nåt på rak arm.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Jag hoppas att tränarna ser samma sak som jag i att Harju inte ska spela tillsammans med Cehlarik och Wallmark. Blir för mycket peta och för lite smälla/bana väg. Samtidigt besitter vi en 3:e kedja som har lite för mycket smälla/bana väg. Vår förstakedja har samma problem som 2:a stundtals. Vi måste helt enkelt sprida ut tyngden och skicklighete, åtminstone över 3 kedjor. Med Sweatt tillbaka blir det lättare. Kanske såhär?
Sweatt-Lagacé-Micflikier
Rajala-Harju-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Sylvegård-Granström-Foppa
Fabbe
Alternativt:
Harju-Lagacé-Sweatt
Rajala-Wallmark-Hedman
Cehlarik-Granström-Micflikier
Sylvegård-Mastomäki/Foppa-Petrell
Fabbe/Foppa.
Sweatt-Lagacé-Micflikier
Rajala-Harju-Hedman
Fabbe
Alternativt:
Harju-Lagacé-Sweatt
Rajala-Wallmark-Hedman
Cehlarik-Granström-Micflikier
Sylvegård-Mastomäki/Foppa-Petrell
Fabbe/Foppa.
Lagace håller inte för förstakedjan, jag tycker det är tydligt nu. Vi behöver äga mer puck i förstalinan för att skapa tryck och lägen och det blir för tunt med Lagace. Jag skulle höja upp Granström och låta Lagace utvecklas i lugn och ro i tredje-kedjan.
JuniorX skrev:Lagace håller inte för förstakedjan, jag tycker det är tydligt nu. Vi behöver äga mer puck i förstalinan för att skapa tryck och lägen och det blir för tunt med Lagace. Jag skulle höja upp Granström och låta Lagace utvecklas i lugn och ro i tredje-kedjan.
Granström är väl ingenstans en första lina spelare.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:JuniorX skrev:Lagace håller inte för förstakedjan, jag tycker det är tydligt nu. Vi behöver äga mer puck i förstalinan för att skapa tryck och lägen och det blir för tunt med Lagace. Jag skulle höja upp Granström och låta Lagace utvecklas i lugn och ro i tredje-kedjan.
Granström är väl ingenstans en första lina spelare.
För att få igång en förstalina som producerar ser jag inget annat alternativ. Vi skulle behöva speed, puckkontroll, passningsspel, grisspel framför mål, balansspel och bra tekare på den positionen. Med Granström får vi tre av de egenskaperna. Wallmark bidrar med två. Harju med två. Lagace med två. Mastomäki med en. Ren matematik alltså.
Dentos skrev:Jag hoppas att tränarna ser samma sak som jag i att Harju inte ska spela tillsammans med Cehlarik och Wallmark. Blir för mycket peta och för lite smälla/bana väg. Samtidigt besitter vi en 3:e kedja som har lite för mycket smälla/bana väg. Vår förstakedja har samma problem som 2:a stundtals. Vi måste helt enkelt sprida ut tyngden och skicklighete, åtminstone över 3 kedjor. Med Sweatt tillbaka blir det lättare. Kanske såhär?
Sweatt-Lagacé-Micflikier
Rajala-Harju-Hedman
Fabbe
Helt rätt formationer enligt mig med rätt motivering också! Förstår inte hur länge man ska behålla "superkedjan" med Rajala och Micflikier när de inte åstadkommit nåt tillsammans. Nån som mailar detta till Fagervall?
PS. Sätt Granis som center i första med Legace på kanten medan Sweatt inte är spelbar. Masto centrar fjärde
Simon90- Antal inlägg : 57
Simon90 skrev:Dentos skrev:Jag hoppas att tränarna ser samma sak som jag i att Harju inte ska spela tillsammans med Cehlarik och Wallmark. Blir för mycket peta och för lite smälla/bana väg. Samtidigt besitter vi en 3:e kedja som har lite för mycket smälla/bana väg. Vår förstakedja har samma problem som 2:a stundtals. Vi måste helt enkelt sprida ut tyngden och skicklighete, åtminstone över 3 kedjor. Med Sweatt tillbaka blir det lättare. Kanske såhär?
Sweatt-Lagacé-Micflikier
Rajala-Harju-Hedman
Fabbe
Helt rätt formationer enligt mig med rätt motivering också! Förstår inte hur länge man ska behålla "superkedjan" med Rajala och Micflikier när de inte åstadkommit nåt tillsammans. Nån som mailar detta till Fagervall?
PS. Sätt Granis som center i första med Legace på kanten medan Sweatt inte är spelbar. Masto centrar fjärde
Ja, fast vem tänker bakåt/är hyfsad i egen zon i linan Rajala-Harju-Hedman , hänger lite minus i luften där.
sedan tycker jag inte att Wallmark/Cehlarik skall lira ihop mer, de trampar ju vatten.
Sweatt-Wallmark-Mickflick
Rajala-Lagace-Hedman
Harju-Granström-Cehlarik
Nån som skjuter/Nån som passar/nån som tänker hem lite i varje lina
Petrell-Masto-Sylve
fabbe o foppa BP
Patrik82- Antal inlägg : 311
Någon som har koll på hur grabbarna tränar under uppehållet? Dom har inte uppdaterat träningstiderna för uppehållet.
Skulle vara kul att se om dom tar sig tid att träna in något nytt nu eller har några förändringar!!!
De bästa med att vi har spelat dåligt nu är att vi får ha ett samlat lag under uppehållet. Annars brukar de vara ett gäng spelare som ska iväg på uppdrag!
Skulle vara kul att se om dom tar sig tid att träna in något nytt nu eller har några förändringar!!!
De bästa med att vi har spelat dåligt nu är att vi får ha ett samlat lag under uppehållet. Annars brukar de vara ett gäng spelare som ska iväg på uppdrag!
Som referens så kan jag i alla fall säga att förra omgången, när Frölunda hade avgörande hemmamatchen, så körde de två pass innan matchen och ett efter.Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur grabbarna tränar under uppehållet? Dom har inte uppdaterat träningstiderna för uppehållet.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Som referens så kan jag i alla fall säga att förra omgången, när Frölunda hade avgörande hemmamatchen, så körde de två pass innan matchen och ett efter.Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur grabbarna tränar under uppehållet? Dom har inte uppdaterat träningstiderna för uppehållet.
Om vi ska jämföra med Frölunda så tränar dom 2 gånger denna vecka.
Kapten Haddock skrev:Någon som har koll på hur grabbarna tränar under uppehållet? Dom har inte uppdaterat träningstiderna för uppehållet.
Maila Burra, det brukar jag göra om träningstiderna inte är uppdaterade när jag tänkt fara och kolla träningen.
Tack Grabbar, ska faktiskt göra det!
Får jag svar, så lägger jag ut de om någon annan är intresserad och om dom inte har lagt ut de på hemsidan!!
Är faktiskt JVL sugen att se hur vi förvaltar detta uppehåll och om de kan bidra till en NYSTART!
Tycker de ska bli smällkallt ute nu, för under mina år som LHFare (1981) så ha laget steppa upp mer eller mindre så fort vintern kommit på riktigt. Stämmer väl inte alla år, men generellt så har det blivit en bättring!
Är ju ingen Saida och kommer aldrig bli nån, men de är vad jag ser i KAFFESUMPEN ! ! !
Får jag svar, så lägger jag ut de om någon annan är intresserad och om dom inte har lagt ut de på hemsidan!!
Är faktiskt JVL sugen att se hur vi förvaltar detta uppehåll och om de kan bidra till en NYSTART!
Tycker de ska bli smällkallt ute nu, för under mina år som LHFare (1981) så ha laget steppa upp mer eller mindre så fort vintern kommit på riktigt. Stämmer väl inte alla år, men generellt så har det blivit en bättring!
Är ju ingen Saida och kommer aldrig bli nån, men de är vad jag ser i KAFFESUMPEN ! ! !
Kapten Haddock skrev:Tack Grabbar, ska faktiskt göra det!
Om du tycker att du ser nåt i kaffesumpen så är du nog en Saida alldeles oavsett...
Uppehållet lär väl förvaltas lika bra som försäsongen....förutom att man har mindre tid.....
Kocur skrev:Uppehållet lär väl förvaltas lika bra som försäsongen....förutom att man har mindre tid.....
Mest troligt är det ju så
Slapshot- Antal inlägg : 3294
JuniorX skrev:Kapten Haddock skrev:Tack Grabbar, ska faktiskt göra det!
Om du tycker att du ser nåt i kaffesumpen så är du nog en Saida alldeles oavsett...
Nää Junior......de var bara slut Kaffe och suget efter bra hockey for genom skallen vid samma tillfälle!
Eftersom det klagas på PP då och då:
Räknar man bort de fyra första matcherna så ligger PP på dryga 25%, och det får man nog säga är rätt så bra. Personligen tycker jag det blivit en rätt stor skillnad i PP-spelet speciellt på sistone, både när det gäller hur man tar sig in i zon och hur man ställer upp. Det jag fortfarande kan sakna åtminstone tidvis är mer skott från blålinjen.
Räknar man bort de fyra första matcherna så ligger PP på dryga 25%, och det får man nog säga är rätt så bra. Personligen tycker jag det blivit en rätt stor skillnad i PP-spelet speciellt på sistone, både när det gäller hur man tar sig in i zon och hur man ställer upp. Det jag fortfarande kan sakna åtminstone tidvis är mer skott från blålinjen.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Eftersom det klagas på PP då och då:
Håller med, det är inte alls så katatrofalt som många vill påskina. Jag håller med dig om att vi skulle ha mer skott från blå, DIREKTSKOTT (One timer)-
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Tigerman skrev:Eftersom det klagas på PP då och då:
Håller med, det är inte alls så katatrofalt som många vill påskina. Jag håller med dig om att vi skulle ha mer skott från blå, DIREKTSKOTT (One timer)-
Även om procenten ser ok ut just nu är det som någon annan skrev att hälften av målen kom mot HV71, som hade halv backbesättning, och mot Karlskrona. Över hela säsongen ser det förtvivlat dassigt ut med långsamma passningar och passningar som inte sitter på bladet. Senaste två (?) matcherna har det funnits "gryn" () av ett pp. Men tycker det fortsatt ser ganska långsamt ut och med tanke på vilka man köpt in ska pp kunna fungera bättre.
Men ja, med tanke på hur spelet överlag ser ut är det inte så enkelt att kliva in i pp och leverera efter att varit frustrerad i 5 mot 5-spelet även om det är Rajala eller Micflikier.
Jag skulle tro att studerar man övriga lags statistik utom möjligen de i absoluta PP-toppen så finns det ett par matcher där PP resulterat i flera mål och som ger en övervikt i statistiken.Rönken skrev:Även om procenten ser ok ut just nu är det som någon annan skrev att hälften av målen kom mot HV71, som hade halv backbesättning, och mot Karlskrona. Över hela säsongen ser det förtvivlat dassigt ut med långsamma passningar och passningar som inte sitter på bladet. Senaste två (?) matcherna har det funnits "gryn" () av ett pp. Men tycker det fortsatt ser ganska långsamt ut och med tanke på vilka man köpt in ska pp kunna fungera bättre.
Men ja, med tanke på hur spelet överlag ser ut är det inte så enkelt att kliva in i pp och leverera efter att varit frustrerad i 5 mot 5-spelet även om det är Rajala eller Micflikier.
Tigerman skrev:Jag skulle tro att studerar man övriga lags statistik utom möjligen de i absoluta PP-toppen så finns det ett par matcher där PP resulterat i flera mål och som ger en övervikt i statistiken.Rönken skrev:Även om procenten ser ok ut just nu är det som någon annan skrev att hälften av målen kom mot HV71, som hade halv backbesättning, och mot Karlskrona. Över hela säsongen ser det förtvivlat dassigt ut med långsamma passningar och passningar som inte sitter på bladet. Senaste två (?) matcherna har det funnits "gryn" () av ett pp. Men tycker det fortsatt ser ganska långsamt ut och med tanke på vilka man köpt in ska pp kunna fungera bättre.
Luleå borde väl tillhöra toppen med tanke på pengarna man lagt ut?
Jag säger inte emot. Men om man skulle börjat räkna från och med match fem hade vi tillhört toppen.Rönken skrev:Tigerman skrev:Jag skulle tro att studerar man övriga lags statistik utom möjligen de i absoluta PP-toppen så finns det ett par matcher där PP resulterat i flera mål och som ger en övervikt i statistiken.Rönken skrev:Även om procenten ser ok ut just nu är det som någon annan skrev att hälften av målen kom mot HV71, som hade halv backbesättning, och mot Karlskrona. Över hela säsongen ser det förtvivlat dassigt ut med långsamma passningar och passningar som inte sitter på bladet. Senaste två (?) matcherna har det funnits "gryn" () av ett pp. Men tycker det fortsatt ser ganska långsamt ut och med tanke på vilka man köpt in ska pp kunna fungera bättre.
Luleå borde väl tillhöra toppen med tanke på pengarna man lagt ut?
Haha Popovic sa i pausen att han ville att backarna skulle använda central avlastare lite mer när dom spelar sig ut ur press.....något dom naturligtvis lär klara av....luleå har haft hela försäsongen på sig men var tvungen att ge upp detta efter typ 5 matcher.
Närå, inte det.Snikne Ville skrev:Varenda fiber i kroppen säger att vi har förändringar i båset senast vid omstarten 12/11.
Haha.
Jo skuggan har slutat stå med händerna i fickorna kanske?
Bra det i alla fallKocur skrev:Haha.
amarule- Antal inlägg : 1184
Jaha Modo vann borta mot fbk....kanske deras tränarbyte blir vändningen för dom? Vore nästan kul om det blev så eftersom osten då sticker ut ännu mer som en passiv dumskalle som inte agerat. Och agerade han inte innan uppehållet kommer han inte att agera nu efteråt heller. Kanske nästa uppehåll? Och ju längre man väntar ju svårare för en ny tränare att hinna sätta sin prägel innan säsongen är slut
Sida 13 av 21 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1