Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
Vexet
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters
Sida 8 av 21
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
Jag röstar nej på Ledin, med risk att få en del hat. Han har hjärta, personlighet och så vidare. Men glöm inte bort den oerhört tama insatsen han stod för i årets slutspel, och den i slutspelen totalt sett risiga produktionen på senare år. Jag ser inte Ledin som någon som räddar laget nu. In med en spelförande center.
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:Jag röstar nej på Ledin, med risk att få en del hat. Han har hjärta, personlighet och så vidare. Men glöm inte bort den oerhört tama insatsen han stod för i årets slutspel, och den i slutspelen totalt sett risiga produktionen på senare år. Jag ser inte Ledin som någon som räddar laget nu. In med en spelförande center.
Mitt inlägg ska inte tolkas som för eller mot Ledin i laget utan ett resonemang hur laget ska tas ut med honom i detsamma. Vill någon kasta hat för att du med sakliga skäl inte vill ha med en spelare kan de skribenterna hålla sig härifrån.
Kagen- Antal inlägg : 1776
JoakimJ skrev:Jag röstar nej på Ledin, med risk att få en del hat. Han har hjärta, personlighet och så vidare. Men glöm inte bort den oerhört tama insatsen han stod för i årets slutspel, och den i slutspelen totalt sett risiga produktionen på senare år. Jag ser inte Ledin som någon som räddar laget nu. In med en spelförande center.
Håller med dig om Ledin. Han är slut och var som bäst i andra elitserieklubbar!
pingu- Antal inlägg : 2418
Vart ska man placera Bill Sweatt när han är tillbaka?
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
makkanmakkan skrev:Vart ska man placera Bill Sweatt när han är tillbaka?
Svårt val om alla spelar som igår mor HV. Petrell kan man inte flytta på nu då han är klockren med Walle och Cehlarik....Sylvegård gör det bra med Granström och Hedman men det är väl i så fall där, i tredjelinan.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Granström är, statistiskt sett, en av SHL:s främsta tekare i offensiv zon (nästan 71%), kanske till och med den främsta om man räknar bort de som tar tekningar lite mer sporadiskt. Utöver detta så verkar Wallmark segla upp som en stjärna i cirkeln, speciellt i defensiv zon (60%). Underlaget är ju inte enormt än, men lovande. Måste framöver studera närmare hur de står upp öga mot öga med övriga toppnamn i cirkeln.
Knäcktomten- Antal inlägg : 96
makkanmakkan skrev:Vart ska man placera Bill Sweatt när han är tillbaka?
Längst ut på bänken till dess att någon spelar sig ur laguppställningen?
Knäcktomten- Antal inlägg : 96
Slapshot skrev:makkanmakkan skrev:Vart ska man placera Bill Sweatt när han är tillbaka?
Svårt val om alla spelar som igår mor HV. Petrell kan man inte flytta på nu då han är klockren med Walle och Cehlarik....Sylvegård gör det bra med Granström och Hedman men det är väl i så fall där, i tredjelinan.
De är inte lätt att splittra kedjor när "stjärnspelare" kommer tillbaka efter skada, i alla fall när laget har en positiv trend. Visst vill man ha de bästa spelarna med, men fungerar laget och kedjorna när spelare kommer tillbaka, så tycker jag inte man ska rumstera allt för mycket I kedjeformationerna!
Visst vill jag ha Sweatt på banan, men de får nog bli i 3:e med Grana och Hedman enlig mig, för att inte splittra nogon av de 2 förstkedjorna.
Nu kommer vi ha 5 bortamatcher på de kommande 7 matcher vi har framför oss (varav 2 borta mot LHC), så de gäller att vi fortsätter med kontinuitet och spinner vidare på den positiva trend vi har!
Att de finns saker att jobba på är väl ingen hemlighet efter att vi släpper in 3 mål på ca 2 minuter mot HV och har 3 utvisningar med för många spelare på banan de 2 sista matcherna innan denna.
Känns ändå bra att de börjar hända mycket bra saker, med klart enklare och snabbare uppspel och att vi producerar mål.
Efter gårdagens seger så finns de en hel del saker att ta med sig och de var så jvl skön känsla att se att saker och ting som kuggade i på ett annat sätt trots att HV kanske inte var på topp igår.
Nu var jag tvungen att se matchen eftersändning igår, så jag visste resultatet och kunde sitta i lugn och ro och njuta!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Min syn i detta är: Försöker man med näbbar och klor försöka få till ett fungerande grundspel under en pågående SHL-serie: Skall man vara VÄLDIGT MER återhållsam att hatta fram och tillbaka med spelare i kedjorna -i tid & otid.
Nu skall det vara full fokus på att få LAGETS grundspel att funka emot det bästa tänkbara motståndet i SHL i 60 minuter. Att det spelet inte bara funkar när vi leder matcherna -utan att det även funkar lika effektivt när vi jagar på resultat tavlan.
LHF har idag redan spetsen de behöver för att vara framgångsrika i SHL. Detta på alla lagdelar; målvakt, backar & forwards. Vad som behövs nu är tryggheten i ett fungerande grundspel i BÅDE med -och motgång. Detta handlar främst om att få alla spelare att fatta kristallklart vad de skall göra TILLSAMMANS i varje situation på isen. När detta är gjort; och det finns spelare som inte fixar -eller bidrar sitt till det: Då kan vi börja snacka om att skeppa bort spelare från LHF. Men inte förrän då. Klarar LHF inte av att sätta ett grundspel: Då kan man ju se över det man har stående bakom bänken i båset -inte de som spelar.
Nu skall det vara full fokus på att få LAGETS grundspel att funka emot det bästa tänkbara motståndet i SHL i 60 minuter. Att det spelet inte bara funkar när vi leder matcherna -utan att det även funkar lika effektivt när vi jagar på resultat tavlan.
LHF har idag redan spetsen de behöver för att vara framgångsrika i SHL. Detta på alla lagdelar; målvakt, backar & forwards. Vad som behövs nu är tryggheten i ett fungerande grundspel i BÅDE med -och motgång. Detta handlar främst om att få alla spelare att fatta kristallklart vad de skall göra TILLSAMMANS i varje situation på isen. När detta är gjort; och det finns spelare som inte fixar -eller bidrar sitt till det: Då kan vi börja snacka om att skeppa bort spelare från LHF. Men inte förrän då. Klarar LHF inte av att sätta ett grundspel: Då kan man ju se över det man har stående bakom bänken i båset -inte de som spelar.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Kapten Haddock skrev:
Visst vill jag ha Sweatt på banan, men de får nog bli i 3:e med Grana och Hedman enlig mig, för att inte splittra nogon av de 2 förstkedjorna.
Sweatt - Granström - Hedman är jädrar i mitt skal ingen dålig tredjeformation om det skulle komma till det. Den kan bli hur farlig som helst.
De två första formationerna rör man ju inte gärna om de spelar som igår.
Hedman-lagace-sweatt
Fabbe-grana-foppa
Sylvegård
Kanske....
Hedman-lagace-sweatt
Fabbe-grana-foppa
Sylvegård
Kanske....
ski3r- Antal inlägg : 1992
HEdman - Lagacé - Sweatt verkar intressant. Då har vi tre femmor med potentiell offensiv kraft.
Precis som du säger ski3r vill man ju inte röra de två femmor som nu fungerar när vi äntligen hittat lite kemi. Tycker Petrell kommit in i det riktigt bra nu också och passar jättefint med Cehlarik och Wallmark.
Precis som du säger ski3r vill man ju inte röra de två femmor som nu fungerar när vi äntligen hittat lite kemi. Tycker Petrell kommit in i det riktigt bra nu också och passar jättefint med Cehlarik och Wallmark.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Kagen skrev:Kapten Haddock skrev:
Sweatt - Granström - Hedman är jädrar i mitt skal ingen dålig tredjeformation om det skulle komma till det. Den kan bli hur farlig som helst.
Nä FN! De hade inte sett dumt ut tror jag. Jag vill då ha minst 3 producerande kedjor istället för att förlita sig på 1 eller 2 kedjor som kör fast ibland eller blir borttaget av motståndaren.
Om vi ser till HV-matchen, så hade vi många som målade och flera kedjor som producerade. De är alltid någon kedja som inte får till de, så ja vill ha flera alternativ!
LulefanGBG skrev:HEdman - Lagacé - Sweatt verkar intressant. Då har vi tre femmor med potentiell offensiv kraft.
+1
Helt klart!
Petrell är som gjuten med grabbarna och har kapaciteten att vara över hela banan!
Såg att han tränade framför mål och där kan han göra en jvl nytta i den kedjan. Dessutom bra deffensivt !!
Kapten Haddock skrev:LulefanGBG skrev:HEdman - Lagacé - Sweatt verkar intressant. Då har vi tre femmor med potentiell offensiv kraft.
+1
Helt klart!
Petrell är som gjuten med grabbarna och har kapaciteten att vara över hela banan!
Såg att han tränade framför mål och där kan han göra en jvl nytta i den kedjan. Dessutom bra deffensivt !!
Petrell är perfekt med Cehlarik och Wallmark! Man ser även att motståndarna slänger iväg pucken fort om dom är nära sargen och han är nära, ja samma med Hedman och Sly
pingu- Antal inlägg : 2418
Tänk att vi går från "Avgå alla!!!" till "Var skall Sweatt få plats" på så kort tid.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Granström gör det bra och har grym inställning, men sätta Sweatt med honom och Hedman känns lite tråkigt. Sweatt-Lagace-Hedman tror jag mer på då. Alla söker sig mot mål och kan gå ganska hårt och rivigt i sargspelet, speciellt vingarna. Granström har lite för mycket betonghänder för att vara helt tillfreds med att sätta in Sweatt med honom och Hedman.
Fast det blir nog Sweatt-Granström-Hedman till en början, tror man bara petar ner Syllan och så får Lagace försöka jobba sig upp från fjärdekedjan. Är väl kanske inte fel då Granström gör det bra som vikarie, men på sikt ser jag lite känsligare händer i tredjekedjan helst.
Det skulle dessutom bidra mer till att ha tre offensiva kedjor och en fin-fin fjärde. Vilket nog var vad man siktade på inför säsongen?
Fast det blir nog Sweatt-Granström-Hedman till en början, tror man bara petar ner Syllan och så får Lagace försöka jobba sig upp från fjärdekedjan. Är väl kanske inte fel då Granström gör det bra som vikarie, men på sikt ser jag lite känsligare händer i tredjekedjan helst.
Det skulle dessutom bidra mer till att ha tre offensiva kedjor och en fin-fin fjärde. Vilket nog var vad man siktade på inför säsongen?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Granström gör det bra och har grym inställning, men sätta Sweatt med honom och Hedman känns lite tråkigt. Sweatt-Lagace-Hedman tror jag mer på då. Alla söker sig mot mål och kan gå ganska hårt och rivigt i sargspelet, speciellt vingarna. Granström har lite för mycket betonghänder för att vara helt tillfreds med att sätta in Sweatt med honom och Hedman.
Granström tar ett defensivt ansvar medan Hedman skapar utrymme åt den vindsnabbe Sweatt. Alla tre spelar också fysiskt och kan hitta målet.
Hur länge till kan vi förvänta oss att Mastomäki är borta? Han utmanar också om en centerplats.
Kagen skrev:Rönken skrev:Granström gör det bra och har grym inställning, men sätta Sweatt med honom och Hedman känns lite tråkigt. Sweatt-Lagace-Hedman tror jag mer på då. Alla söker sig mot mål och kan gå ganska hårt och rivigt i sargspelet, speciellt vingarna. Granström har lite för mycket betonghänder för att vara helt tillfreds med att sätta in Sweatt med honom och Hedman.
Granström tar ett defensivt ansvar medan Hedman skapar utrymme åt den vindsnabbe Sweatt. Alla tre spelar också fysiskt och kan hitta målet.
Hur länge till kan vi förvänta oss att Mastomäki är borta? Han utmanar också om en centerplats.
Fast ska väl gärna ha spelförståelse av rang i en kedjekonstellation där Sweatt ingår? Tycker varken Grana eller Hedman riktigt når upp till sådan nivå, Lagace har spelförståelsen och skridskoåkningen. Men om han är redo riktigt ännu återstår att se, på sikt förhoppningsvis. Känns fortsatt lite stukad, kul att han fick hänga en påse igår dock. Spela med stabila vingar i Fabbe+Foppa och köra lite pp så kan man bygga upp honom på sikt nog.
Någon ska ju bära pucken i kedjan, ska mata Sweatt som vill ha pucken mellan defensiv blå och röd och skrina ifrån, ser inte Granström som den spelaren riktigt. Kan inte bara bygga på att backarna ska mata i korridorerna på kanterna heller, i mitt tycke. Fast han kommer nog spela där till en början så får se hur det går.
Vore väl inte helt otippat om Masto får utamana om centerposition i Asplöven snart. Han spelade främst i J20 förra säsongen, en hel säsong i SHL blir nog lite mastigt att lägga över på honom. Asplöven-Luleå-meny känns väl rätt rimligt för honom.
Tycker personligen att Sylle gjorde sin bästa match igår. Han vände bort motståndarspelare och skapade ytor för sina medspelare ett flertal gånger. - Känns lite sådär att han som "belöning" ska bli petad till extraforward.
Hedman eller Fabricius hade jag i dagsläget placerat som 13:e när Sweatt ska in.
Kan faktiskt se Sweatt som 13:e, tills han bevisar något annat.
Hedman eller Fabricius hade jag i dagsläget placerat som 13:e när Sweatt ska in.
Kan faktiskt se Sweatt som 13:e, tills han bevisar något annat.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Ivanhoe skrev:Kan faktiskt se Sweatt som 13:e, tills han bevisar något annat.
41 poäng på 54 matcher och +36 med Brynäs ifjol. Jag vet inte om han behöver bevisa så mycket, han visade på de inledande matcherna med Lagace och Mickflikier att han definitivt inte käkat chips och druckit öl som sen han lämnade Brynäs.
Skillsen har han, frågan är hur Luleå får ut mest av dem.
De är bra med forum där vi fans kan ha olika åsikter, tycken och smak!!! De är värre om de ser så ut i vårat tränargäng!
För min del, så skulle aldrig Sly slå ut Hedman ur laget. Inte just nu i alla fall.
Varför jag satte upp Grana i 3e kedjan med Hedman och Sweatt istället för Lagacé, är för att han är en bättre tekare och då har vi större chans att behålla puck i offensiv zon vid fasta situationer samt att Grana är betydligt bättre deffensivt.
I 4e linen har vi deffensivt kunnande så de räcker och den blir kryddat med Lagaće som kan bidra med offensivt kunnande.
Men jag håller med Puckad.......nu sitter man och försöker trycka in Sweatt i 3e, när han var säker i en 1a tidigare! Jag tycker då det är rätt, när de funkar bra i 1a och 2a!
För min del, så skulle aldrig Sly slå ut Hedman ur laget. Inte just nu i alla fall.
Varför jag satte upp Grana i 3e kedjan med Hedman och Sweatt istället för Lagacé, är för att han är en bättre tekare och då har vi större chans att behålla puck i offensiv zon vid fasta situationer samt att Grana är betydligt bättre deffensivt.
I 4e linen har vi deffensivt kunnande så de räcker och den blir kryddat med Lagaće som kan bidra med offensivt kunnande.
Men jag håller med Puckad.......nu sitter man och försöker trycka in Sweatt i 3e, när han var säker i en 1a tidigare! Jag tycker då det är rätt, när de funkar bra i 1a och 2a!
Vad skulle hända OM Sweatt hamnade i en 2:a femma med Chelarik + Walle???
Tror att dem skulle fungera bra tillsammans ska ni veta, Då får Sweatt utnyttja sin speed på buggarna i djupet samt att Walle får in en till lekkamrat på isen som han sätta puckar på båda kanterna med sylvassa åkare på buggarna!
Tror att dem skulle fungera bra tillsammans ska ni veta, Då får Sweatt utnyttja sin speed på buggarna i djupet samt att Walle får in en till lekkamrat på isen som han sätta puckar på båda kanterna med sylvassa åkare på buggarna!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Vad skulle hända OM Sweatt hamnade i en 2:a femma med Chelarik + Walle???
Då blir det lite av 'alla ägg i samma korg', två framtunga kedjor offensivt sen två checking lines, det känns lite gammeldags. Frågan är om en kedja med Hedman-Granström-Sylvegård/Hedman kommer bära frukt mot snabba lag. Tre kedjor med offensiv slagkraft lockar mer, dessutom funkar Lennu bra med Wallmark-Cehlarik just nu.
Sweatt behöver en som kan spela pucken på djupet och det vete sjutton om Granis el Sly är dem spelarna som kan göra det, Men jag ser en poäng i det du säger likväl!Rönken skrev:NallePhu skrev:Vad skulle hända OM Sweatt hamnade i en 2:a femma med Chelarik + Walle???
Då blir det lite av 'alla ägg i samma korg', två framtunga kedjor offensivt sen två checking lines, det känns lite gammeldags. Frågan är om en kedja med Hedman-Granström-Sylvegård/Hedman kommer bära frukt mot snabba lag. Tre kedjor med offensiv slagkraft lockar mer, dessutom funkar Lennu bra med Wallmark-Cehlarik just nu.
Ska bli intressant se vart dem sätter in han då hän är skadefri ånyo!
Oddsen är låga att han hamnar i en 2:a femma på gott & ont!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Jag tror också att vi måste sprida ut spetsen i 3 kedjor, om första inte levererar så kan andra eller tredje kedjan göra det, tidigare föll allt när inte första levererade.
Det var inte många matcher sen Luleå var som HV, små rädda gossar som stod som fastfrusna i isen när Frölunda, Skellefteå och Örebro utklassade oss.
Brynäs och Färjestad var inte märkvärdigt bra men dom slog oss ändå senast.
Vi har en lång väg att gå innan allt klaffar .. OM det någonsin gör det
Det var inte många matcher sen Luleå var som HV, små rädda gossar som stod som fastfrusna i isen när Frölunda, Skellefteå och Örebro utklassade oss.
Brynäs och Färjestad var inte märkvärdigt bra men dom slog oss ändå senast.
Vi har en lång väg att gå innan allt klaffar .. OM det någonsin gör det
Pajala- Antal inlägg : 18788
Personligen tycker jag förslaget med Sweatt-Lagace-Hedman lät jäklgt intressant. Där har vi ju alla komponenter en kedja behöver så då handlar det bara om kemin spelarna emellan.
Nu lär det ju vara några matcher kvar innan det blir aktuellt att sätta in Sweatt någonstans så man vet ju inte om man är lika nöjd med uppställnignarna då, men jag hoppas dom håller fast vid dessa just nu så får vi se hur Lagace svarar på att få spela center igen och om han kan ta den tredje då Sweatt är åter.
Nu lär det ju vara några matcher kvar innan det blir aktuellt att sätta in Sweatt någonstans så man vet ju inte om man är lika nöjd med uppställnignarna då, men jag hoppas dom håller fast vid dessa just nu så får vi se hur Lagace svarar på att få spela center igen och om han kan ta den tredje då Sweatt är åter.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Som många nämnt blir det en lite mix i kedjorna igen när Sweatt kommer tillbaka. Visst kan man hävda att förstakedjan inte bör splittras då den presterat väl, men Micflikier och Rajala i samma kedja känns som lite overkill ändå.
Rajala-Harju-Sweatt
Petrell-Wallmark-Cehlarik
Micflikier-Lagacé-Hedman
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård
Tre jämnt fördelade kedjor där det kanske är lite mer spets i första.
Tycker inte man ska lägga för mycket vikt i huruvida det är en tredjekedja eller andrakedja eller förstakedja man spelar i. Micflikier kommer få utrymme att glänsa bredvid Lagacé och Hedman samtidigt som Sweatt kliver in i första och bidrar med fysik och fart.
Och försök inte få det här till att jag "petar ner Micflikier". Det gör jag inte. Jag tror att Micflikier är bra nog att producera lika mycket med Lagacé och Hedman. Han är en riktig kobra framför mål och när Lagacé och Hedman ger honom lite yta kommer det smälla i kryssen.
Rajala-Harju-Sweatt
Micflikier-Lagacé-Hedman
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård
Tycker inte man ska lägga för mycket vikt i huruvida det är en tredjekedja eller andrakedja eller förstakedja man spelar i. Micflikier kommer få utrymme att glänsa bredvid Lagacé och Hedman samtidigt som Sweatt kliver in i första och bidrar med fysik och fart.
Och försök inte få det här till att jag "petar ner Micflikier". Det gör jag inte. Jag tror att Micflikier är bra nog att producera lika mycket med Lagacé och Hedman. Han är en riktig kobra framför mål och när Lagacé och Hedman ger honom lite yta kommer det smälla i kryssen.
Dentos- Antal inlägg : 894
Dentos skrev:Som många nämnt blir det en lite mix i kedjorna igen när Sweatt kommer tillbaka. Visst kan man hävda att förstakedjan inte bör splittras då den presterat väl, men Micflikier och Rajala i samma kedja känns som lite overkill ändå.
Rajala-Harju-Sweatt
Micflikier-Lagacé-Hedman
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård
Tycker Rajala och Harju ser ut att passa ihop rätt bra, Micflikier har inte riktigt funnit sig till rätta där - men har gått lite för få matcher (fast att snickra ihop kedjor är väl aldrig tråkigt ). Något jag annars funderade på var att återigen sammanföra transatlantkedjan rakt av och peta in Hedman med Rajala-Harju, gillade verkligen intentionerna i transatlantkedjan där alla dök in på mål. Rajala vill ha mycket puck och driva runt i hela zonen egentligen, Harju på kassen och Hedman skulle riva ner sargerna. Detta under förutsättningen att Mickan inte börjar sprudla i nuvarande konstellation.
Rajala-Harju-Hedman/Micflikier
Sweatt-Lagace-Hedman/Micflikier
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Forsberg-Granström-Fabricius
Sylvegård-Ekarv
Skulle tro att Ekarv är närmast Asplöven av reserverna, Syllan kan nog ta en del tid i fjärde, främst från Fabbe.
Dentos skrev:Som många nämnt blir det en lite mix i kedjorna igen när Sweatt kommer tillbaka. Visst kan man hävda att förstakedjan inte bör splittras då den presterat väl, men Micflikier och Rajala i samma kedja känns som lite overkill ändå.
Rajala-Harju-Sweatt
Micflikier-Lagacé-Hedman
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård
För mig, så tycker jag inte de är att peta ner. Jag vill då ha 3 producerande som är hyfsat så jämbördiga. Behöver inte vara lika bra, men producerande. De viktigaste att kombinationen av spelare/kedja är bra och att den fungerar, sen om den heter 1a, 4e eller 7e-linen, de är inte så viktigt.
På tal om Sweatt. Någon som hört ungefär hur lång tid han är borta?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Om det är jumskarna så kan det ta tid och då brukar det också vara ett säkert tecken på att karriären är slut inom kort.Qirren skrev:På tal om Sweatt. Någon som hört ungefär hur lång tid han är borta?
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Rajala Harju Hedman
Petrell Walle Cehlarik
Sweat Legace Fabbe
Foppa Granis Micflickier
Sylle
Backar
Janne Mikkelsson
Sigalet Oskarsson
Melart Schira
Nagander
Varför inte en grovjobbare en snidare/sniper och en spelfördelare (nåja nästan i.a.f) i varje lina borta är gnuggar grejjen och vi kan köra med handbromsen nere i varje match?
Petrell Walle Cehlarik
Sweat Legace Fabbe
Foppa Granis Micflickier
Sylle
Backar
Janne Mikkelsson
Sigalet Oskarsson
Melart Schira
Nagander
Varför inte en grovjobbare en snidare/sniper och en spelfördelare (nåja nästan i.a.f) i varje lina borta är gnuggar grejjen och vi kan köra med handbromsen nere i varje match?
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Det behövs en gnuggarkedja, men jag håller helt med om att sprida kunskaperna i så stor mån det är möjligt. Samtidigt vill jag ha en kedja som är lite mer offensivt lagd också.
Rajala - Harju - Micflickier (Fungerar strålande just nu. Ingen poäng ändra här. Med Micflickier så har också defensiven blivit bättre)
Petrell - Wallmark - Cehlarik (Fungerar också riktigt bra. Wallmark börjar komma in i det och Cehlarik tar ytterligare kliv för varje match och dessa båda verkar hitta varandra bra. Sedan har Petrell för första gången i tidigt seriespel verkat hitta rätt i sitt spel, och då tänker jag inte just på målet även om det var väldigt kul för hans skull också. Men Petrell bidrar med tyngd och defensiv och mycket som de båda andra ungtupparna saknar i sitt annars breda register. Ingen anledning att sära på den här kedjan nu.
Sweatt - Lagacé - Hedman. ( Lagacé har varit lite bättre nu när han fått spela center igen, och borta från strålkastarljuset. HEdman vet vi vad vi får av och Sweatt bidrar med speed och avslut. Vissa vill se Granström här men jag vill se honom teka mot motståndarnas bästa tekare i deras leading line. Samtidigt måste Lagacé få lite skills bredvid sig för att hans spelsinne skall blomma ut. Det vet vi att han har i sig, men han måste få ut det på den här nivån bara. Så småningom kommer det nog. Samtidigt tycker jag inte att Sweatt varit så bra som man hoppats innan skadan, och han behöver en kreativ miljö för att komma in i det och där är Lagacé bättre på sikt än Granström. Likaså Hedman kan spela puck och hålla puck vilket gynnar vårt eget spel.
Fabbe - Granström - Foppa. Kommentar överflödig. Seriens bästa fjärdekedja?
Rajala - Harju - Micflickier (Fungerar strålande just nu. Ingen poäng ändra här. Med Micflickier så har också defensiven blivit bättre)
Petrell - Wallmark - Cehlarik (Fungerar också riktigt bra. Wallmark börjar komma in i det och Cehlarik tar ytterligare kliv för varje match och dessa båda verkar hitta varandra bra. Sedan har Petrell för första gången i tidigt seriespel verkat hitta rätt i sitt spel, och då tänker jag inte just på målet även om det var väldigt kul för hans skull också. Men Petrell bidrar med tyngd och defensiv och mycket som de båda andra ungtupparna saknar i sitt annars breda register. Ingen anledning att sära på den här kedjan nu.
Sweatt - Lagacé - Hedman. ( Lagacé har varit lite bättre nu när han fått spela center igen, och borta från strålkastarljuset. HEdman vet vi vad vi får av och Sweatt bidrar med speed och avslut. Vissa vill se Granström här men jag vill se honom teka mot motståndarnas bästa tekare i deras leading line. Samtidigt måste Lagacé få lite skills bredvid sig för att hans spelsinne skall blomma ut. Det vet vi att han har i sig, men han måste få ut det på den här nivån bara. Så småningom kommer det nog. Samtidigt tycker jag inte att Sweatt varit så bra som man hoppats innan skadan, och han behöver en kreativ miljö för att komma in i det och där är Lagacé bättre på sikt än Granström. Likaså Hedman kan spela puck och hålla puck vilket gynnar vårt eget spel.
Fabbe - Granström - Foppa. Kommentar överflödig. Seriens bästa fjärdekedja?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Vill se en fjärdekedja med Sylvegård - Granström - Foppa där Fabricius är extra forward och kan hoppa in i boxplay. Tycker han är den som visar minst just nu.
Kagen skrev:Ivanhoe skrev:Kan faktiskt se Sweatt som 13:e, tills han bevisar något annat.
41 poäng på 54 matcher och +36 med Brynäs ifjol. Jag vet inte om han behöver bevisa så mycket, han visade på de inledande matcherna med Lagace och Mickflikier att han definitivt inte käkat chips och druckit öl som sen han lämnade Brynäs.
+3 hade Sweatt ifjol........inte +36 det är en liten skillnad:)
Luleåfan- Antal inlägg : 108
Lasse Proppmätt skrev:Rajala Harju Hedman
Petrell Walle Cehlarik
Sweat Legace Fabbe
Foppa Granis Micflickier
Sylle
Backar
Janne Mikkelsson
Sigalet Oskarsson
Melart Schira
Nagander
Fyra kedjor som kan köra likt Skellefteå är väl rätt kul egentligen, men Skellefteå kör ju mer på yngre spelare och någon sliträv. Micflikier är nog inköpt för att snitta 16-17 minuter per match, med all rätt, blir svårt med den tiden i en fjärde.
Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Luleåfan skrev:Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Fast är väl å andra sidan ingen slump att alla spelare som var med i början när det gick tokdåligt har - eller +-0? Savva kom in nu på slutet när det började räta upp sig. Fast då kan Savva-forzare tillgodoskriva det till Savva
Luleåfan skrev:Kagen skrev:Ivanhoe skrev:Kan faktiskt se Sweatt som 13:e, tills han bevisar något annat.
+3 hade Sweatt ifjol........inte +36 det är en liten skillnad:)
Den enda jag kan komma på som hade ens i närheten av en sådan hysterisk +/- är Nick Johnson (+30). Då i Växjö.
Rönken skrev:Luleåfan skrev:Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Fast är väl å andra sidan ingen slump att alla spelare som var med i början när det gick tokdåligt har - eller +-0? Savva kom in nu på slutet när det började räta upp sig. Fast då kan Savva-forzare tillgodoskriva det till Savva
Som den Sava-forzare jag är, så anser jag att det var PSNs intåg på isen som vände skutan på rätt köl igen
Rönken skrev:Luleåfan skrev:Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Det är klart. Men det förklara inte 2014/15 siffror. Jag tycker folk ha varit hård mot han när nån super snabb ha rundat han. Det finns lite positiv med Per inte bara negativ.
Luleåfan skrev:Rönken skrev:Luleåfan skrev:Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Det är klart. Men det förklara inte 2014/15 siffror. Jag tycker folk ha varit hård mot han när nån super snabb ha rundat han. Det finns lite positiv med Per inte bara negativ.
Det finns många gånger man har kliat sig i huvudet efter att sett PSN spela, men ska man vara rättvis, bör man se till statistiken. Och där har du helt rätt, han har inte alls varit så dålig som många framställer honom som. God +/-, vilket även är hans jobb att upprätthålla.
Så jag kan stå bakom dig i denna lilla "hyllning". Man ska inte bara klaga när det går dåligt, utan även ge creds när det går bra.
Sen ligger det i sakens natur att vissa stora backar blir rundade då och då. Lik förbannat behövs de, inte minst framför mål, och så länge de är någorlunda placeringssäkra så behöver de inte bli rundade så ofta.Urken skrev:Luleåfan skrev:Rönken skrev:Luleåfan skrev:Sedan är det intressant att Per SN ledar +- igen i år med +4. Han var bäst ifjol med +13......Jag säger inte att han är bäst men det ser ut som när han är inne på isen gör inte andra laget mål så ofta iaf.
Det finns många gånger man har kliat sig i huvudet efter att sett PSN spela, men ska man vara rättvis, bör man se till statistiken. Och där har du helt rätt, han har inte alls varit så dålig som många framställer honom som. God +/-, vilket även är hans jobb att upprätthålla.
Så jag kan stå bakom dig i denna lilla "hyllning". Man ska inte bara klaga när det går dåligt, utan även ge creds när det går bra.
Med det sagt får man vara försiktig med hur man använder en sådan som PSN.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Samma klass som Melart, dvs medel shl kvalité.
De matcher han spelat hittills denna säsongen så har han gjort det ganska bra tycker jag, i alla fall sett utifrån mina personliga förväntningar. Ingen toppback givetvis men han har skött sitt jobb.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:De matcher han spelat hittills denna säsongen så har han gjort det ganska bra tycker jag, i alla fall sett utifrån mina personliga förväntningar. Ingen toppback givetvis men han har skött sitt jobb.
Tycker också att han gjort en stabil insats de han har fått spela i år. De jag har varit mest kritisk mot tidigare, är att han inte använt fysiken, men de tycker jag att han blivit bättre på!
Tycker även att han har spelat enklare och vunnit fler sargdueller än tidigare.
Lasse Proppmätt skrev:Om det är jumskarna så kan det ta tid och då brukar det också vara ett säkert tecken på att karriären är slut inom kort.Qirren skrev:På tal om Sweatt. Någon som hört ungefär hur lång tid han är borta?
En sanning med modifikation. Sandström har haft besvärligt med ljumskarna flera säsonger senaste 10 åren. Ibland har han fått stå över några matcher och inte har hans karriär tagit slut.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Sanny Lindström tycker att Luleå ska värva Elisa Fälth från Frölunda.
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/10/12/losningen-pa-klubbarnas-problem/
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/10/12/losningen-pa-klubbarnas-problem/
Kagen skrev:Sanny Lindström tycker att Luleå ska värva Elisa Fälth från Frölunda.
Det är en habil spelare, men det jag sett av honom på senaste tiden säger mig att han verkar ha kört fast en del, till och med att trenden varit nedgående. Jag är inte övertygad om att han är värd 200 lakan i månaden faktiskt, som läget nu ser ut. Så jag och Sanny får väl tvista på den punkten helt enkelt vi får se, nu fick ju Craig spela lite sist och gjorde väl inte bort sig vad jag noterade? Glömde dock i all hysteri bort att kika på vilka backar som var inne på målen bakåt för vår del.
Vexet- Antal inlägg : 459
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1