Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
Vexet
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 okt 2015, 00:15

Urken skrev:Lassinantti om Wallmarks filmning:

Den är bedrövlig. Jag fattar inte vad han håller på med. Det där hör hemma på en fotbollsplan (skratt).

Även om det där sista ordet inom parentes finns med, så hoppas jag att man inte räds ge sina lagkamrater kritik. För sådant där tjafs vill vi inte se i vår förening. Det kan Jimmie Jump och Hadelöv jr syssla med.
En god vän föreslog att vi skulle skeppa Walle till Almtuna. Det kanske är lite väl hårt, men hade jag varit coach så hade han fått smaka livrem och läktare ett tag framöver.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av LulefanGBG ons 07 okt 2015, 08:59

Ja det där tramset hör inte hemma hos oss, och det är också bra att lagkamrater markerar det, även om man gör det på ett schysst sätt.

Skall bli spännande att se om Schira spelar mot Brynäs? Tycker ändå försvaret såg lite bättre ut igår, (fast FBK var ju inte precis duracellkaniner heller), och även om Schira själv inte är syndabock så måste han ju ha satts på läktaren av en anledning så coacherna är uppenbarligen missnöjda med honom.

Får han chansen nu igen? Annars kan det nog vara läge att leta ny klubbadress för honom för han är förmodligen alldeles för dyr för att ha på läktaren i längden. Tyckte Nagander var skaplig igår faktiskt och han kan lika gärna lira sjundeback. Personligen skulle jag gärna se att Jaros fick chansen också. Tyckte att han tom gjorde det bra mot Lölunda i kvarten förra året. Spelar moget. Ge honom tid att komma in i det så blir han en stabil och säker SHL-back.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 09:29

Walle ångrar sig nog och lär inte göra om det i första taget.

Jag håller faktiskt inte med om att man borde plocka Jaros från Asplöven. Tror det är riktigt tungt mentalt för grabbarna i laget just nu och Jaros är fortfarande lite av en loose cannon. Det sista som behövs är en spelare med hög riskfaktor.
Tror man behöver komma tillbaka till grunderna och bygga sig uppåt.

Av forwards i går tycker jag faktiskt Cehlarik nog var bäste man på planen. Skulle kunna tänka mig se honom med Walle. De gjorde det bra i fjol.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 09:34

Urken skrev:Lassinantti om Wallmarks filmning:
Den är bedrövlig. Jag fattar inte vad han håller på med. Det där hör hemma på en fotbollsplan (skratt).
Även om det där sista ordet inom parentes finns med, så hoppas jag att man inte räds ge sina lagkamrater kritik. För sådant där tjafs vill vi inte se i vår förening. Det kan Jimmie Jump och Hadelöv jr syssla med.
Underbart  geek
Man behöver ju inte skälla ut någon, efter att 5-6 killar kommit fram i omklädningsrummet och bett att få en autograf och frågat om vilka andra stora roller han spelat i, så försvinner beteendet från alla i truppen Cool
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Bamsefar ons 07 okt 2015, 09:38

FruktHamster skrev:Walle ångrar sig nog och lär inte göra om det i första taget.

Jag håller faktiskt inte med om att man borde plocka Jaros från Asplöven. Tror det är riktigt tungt mentalt för grabbarna i laget just nu och Jaros är fortfarande lite av en loose cannon. Det sista som behövs är en spelare med hög riskfaktor.
Tror man behöver komma tillbaka till grunderna och bygga sig uppåt.

Av forwards i går tycker jag faktiskt Cehlarik nog var bäste man på planen. Skulle kunna tänka mig se honom med Walle. De gjorde det bra i fjol.
Håller med det sistnämnda , Pistol-Pete och Walle fick till lite kemi i sina byten, krydda med en Hedman /Petrell/Sylve kanske, så har man ngt där.

Jaros  bör definitivt få chansen och det är kanske vad vi behöver, lite "lösa" kanoner därute, för att tagga upp och få lite fart. I NHL använde man goons för att lösa knutarna och vända momentum.

Nu förespråkar jag inte "rituella" slagsmål  men sista perioden mot ulven visade en riktning där Luleå "slutade" tänka och helt plötsligt blev det fart i spelet, man fick till ett visst tryck på fbk där Hedman o Petrell ökade det fysiska spelet och fick med sig laget , så även om mycket inte heller fungerade optimalt så behövs det uppenbarligen en katalysator, fysik, för att "väcka" laget. Där kan Jaros bidra ordentligt.

Senast ändrad av Bamsefar den ons 07 okt 2015, 09:45, ändrad totalt 3 gånger
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 09:43

Jag var med jobbet på Frölunda - FBK för en tid sedan.
Innan matchen tackades Christian Bäckman och Kahnberg av, som båda slutar.
Kahnberg pga hjärnskakning och Christian erbjöds inte nytt kontrakt.

När jag tittade på det så kändes det som av vi borde göra samma för Cam, som har gett sin karriär för oss och, som det heter, kommit till jobbet varje dag. Jag hoppas att känslorna lagt sig så mycket att fansen får den möjligheten att någon gång visa sin uppskattning.
Puckad
Puckad

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 11:55

Puckad skrev:Jag var med jobbet på Frölunda - FBK för en tid sedan.
Innan matchen tackades Christian Bäckman och Kahnberg av, som båda slutar.
Kahnberg pga hjärnskakning och Christian erbjöds inte nytt kontrakt.

När jag tittade på det så kändes det som av vi borde göra samma för Cam, som har gett sin karriär för oss och, som det heter, kommit till jobbet varje dag. Jag hoppas att känslorna lagt sig så mycket att fansen får den möjligheten att någon gång visa sin uppskattning.

Bra timing ... 14.e November blir det.
Puckad
Puckad

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 12:03

Osten deklarerar för kuriren att inga ändringar i truppen är planerade i dagsläget.
Tror det är klokt att hålla sig från att panikbanta i dagsläget. Låt gruppen fortsätta jobba
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av makkanmakkan ons 07 okt 2015, 12:15

Wallmark och Cehlarik kunde vara en bra duo som Fruktis nämner, tror båda kommer att göra en bättre säsong i år och kemin finns där sen tidigare om dom får spela tillsammans.

Petrell och Harju minns jag som en bra duo stundtals förra säsongen under slutspelet. Lite förvånad blir man och då menar jag att varför inte fortsätta jobbet med linorna som visat tecken att dom fungerar och har potential att bli bättre.
Vi har mycket nytt i truppen och givetvis är det svårt att trolla fram 4 kedjor som ska fungera direkt. Men varför inte fortsätta med det som redan finns tillgängligt

Anton Hedman och Toni Rajala var ju fantastiska stundtals i FBK eller var det Tero Koskiranta eller Milan Gulas eller vem som helst som gjorde den skillnaden?
En ny video på Toni Rajala som kom ut för ca 2 månader sen.
Fan vad det ser enkelt ut
https://www.youtube.com/watch?v=9jt3SgEc_rg

Det är hårt att gå ut tidigt och anse att folk ska sparkas hit och dit.
Men ibland måste man gör tilltag innan det blir försent. Desto tidigare man gör det ju bättre blir det.
Ett exempel är ju LA Kings första Stanley Cup seger.
Man hade laget men fick inte spelet att fungera alls, in kom då Sutter som ansåg laget spelade för defensivt och resten är historia.
Videon är bara 70min lång, men vilken hockeysaga.
Rekommenderar den stark för folk som inte sett den tidigare.

Ska vi alltså bli av med Schira för att tränarna inte får igång han?
En spelare som har alla verktyg för att bli komplett.
Rönken ville ha hårt kämpande och bra skridskoåkare i laget, är helt säker på att han hade fått ut mycket av Schira, Sweatt och Rajala för att nämna några.
Sen ska man också kunna ställa frågan till spelare som ska bära det offensiva ansvaret, hur vill ni spela? Utan att blanda i sig för mycket av det taktiska för då finns risken att det låser sig för många.

I dagsläget så tycker jag att det är Fagervall och Skuggan som ligger risigast till, Burra bör ju få vara kvar om det är han som ansvarar för BP spelet för det är så gott som felfritt.
Minuset med Rönken är väl att vi aldrig får se Fransson i Luleå tröjan igen och hur blir det med Harju? Rönken hockey och Johan Harju gick ju inte så bra sist.

Lite off topic men vafan.
John Henrion, överlägset sämsta spelaren i KHK leder interna poängligan och nu har han fått visa vilket skott han har.
KHK kommer att få det tungt men Henrion är en jagad man efter säsongen.
Visst, han gjorde en skitmatch mot oss men ska man redan då kunna titulera han som KHKs sämsta spelare?
Kan Henrion så kan Lagace är min poäng.

Det är många fel vi har gjort inför säsongen och jag ska inte ta upp allt.
Men lite ödmjukhet hade inte skadat. Att gå ut så hårt att vi ska vinna SM Guld, Serien och CHL är bara för dumt istället för att säga att vi ska vara topp 4 och utmana om SM-Guldet.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 12:22

makkanmakkan skrev:Wallmark och Cehlarik kunde vara en bra duo som Fruktis nämner, tror båda kommer att göra en bättre säsong i år och kemin finns där sen tidigare om dom får spela tillsammans.

Petrell och Harju minns jag som en bra duo stundtals förra säsongen under slutspelet. Lite förvånad blir man och då menar jag att varför inte fortsätta jobbet med linorna som visat tecken att dom fungerar och har potential att bli bättre.
Vi har mycket nytt i truppen och givetvis är det svårt att trolla fram 4 kedjor som ska fungera direkt. Men varför inte fortsätta med det som redan finns tillgängligt

Anton Hedman och Toni Rajala var ju fantastiska stundtals i FBK eller var det Tero Koskiranta eller Milan Gulas eller vem som helst som gjorde den skillnaden?
En ny video på Toni Rajala som kom ut för ca 2 månader sen.
Fan vad det ser enkelt ut

Det är hårt att gå ut tidigt och anse att folk ska sparkas hit och dit.
Men ibland måste man gör tilltag innan det blir försent. Desto tidigare man gör det ju bättre blir det.
Ett exempel är ju LA Kings första Stanley Cup seger.
Man hade laget men fick inte spelet att fungera alls, in kom då Sutter som ansåg laget spelade för defensivt och resten är historia.
Videon är bara 70min lång, men vilken hockeysaga.
Rekommenderar den stark för folk som inte sett den tidigare.

Ska vi alltså bli av med Schira för att tränarna inte får igång han?
En spelare som har alla verktyg för att bli komplett.
Rönken ville ha hårt kämpande och bra skridskoåkare i laget, är helt säker på att han hade fått ut mycket av Schira, Sweatt och Rajala för att nämna några.
Sen ska man också kunna ställa frågan till spelare som ska bära det offensiva ansvaret, hur vill ni spela? Utan att blanda i sig för mycket av det taktiska för då finns risken att det låser sig för många.

I dagsläget så tycker jag att det är Fagervall och Skuggan som ligger risigast till, Burra bör ju få vara kvar om det är han som ansvarar för BP spelet för det är så gott som felfritt.
Minuset med Rönken är väl att vi aldrig får se Fransson i Luleå tröjan igen och hur blir det med Harju? Rönken hockey och Johan Harju gick ju inte så bra sist.

Lite off topic men vafan.
John Henrion, överlägset sämsta spelaren i KHK leder interna poängligan och nu har han fått visa vilket skott han har.
KHK kommer att få det tungt men Henrion är en jagad man efter säsongen.
Visst, han gjorde en skitmatch mot oss men ska man redan då kunna titulera han som KHKs sämsta spelare?
Kan Henrion så kan Lagace är min poäng.

Det är många fel vi har gjort inför säsongen och jag ska inte ta upp allt.
Men lite ödmjukhet hade inte skadat. Att gå ut så hårt att vi ska vinna SM Guld, Serien och CHL är bara för dumt istället för att säga att vi ska vara topp 4 och utmana om SM-Guldet.

Verkar som att man prompt ska ha Harju i centerroll, med det i åtanke:

Sweatt-Harju-Micflikier
Hedman-Lagace-Rajala
Petrell-Wallmark-Cehlarik
Forsberg-Granström-Fabricius

Helst skulle jag se en gjuten förstacenter dock, sen Harju på kanten. Då istället;

Sweatt-NY-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Hedman-Wallmark-Cehlarik
Forsberg-Granström-Fabricius/Petrell
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av hokkzorz ons 07 okt 2015, 12:36

Rönken skrev:

Sweatt-Harju-Micflikier
Hedman-Lagace-Rajala

Helst skulle jag se en gjuten förstacenter dock, sen Harju på kanten. Då istället;

Sweatt-NY-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Hedman-Wallmark-Cehlarik

Sylvegård till Asplöven då eller?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 12:45

hokkzorz skrev:
Rönken skrev:

Sweatt-Harju-Micflikier
Hedman-Lagace-Rajala

Sweatt-NY-Micflikier
Harju-Lagace-Rajala
Hedman-Wallmark-Cehlarik

Sylvegård till Asplöven då eller?

Inte omöjligt, skulle man ta in en center åker nog dock någon spelare. Så skulle nog finnas plats som 13:e oavsett.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken ons 07 okt 2015, 13:15

Det är precis som vanligt. Alltid tolkningsfrågor och subjektiva krafter som till slut avgör till någons fördel (läs NHL). Varför kan man inte göra det ordentligt, så att inget utrymme för egna tolkningar finns. Gör om, gör rätt. Är vi en professionell eller en gärsgårdsliga? Sådant här kan i värsta fall ställa till det otroligt mycket för klubbarna.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Dilox ons 07 okt 2015, 13:52

Jahapp. Rapport från dagens träning. Var tydligen dålig fart, dålig energi, snålt på glädjen, dåligt snack mellan spelarna och Fagervall var tvungen att bryta övningen och skälla för att det sedan bara skulle bli ett litet litet uns bättre.

Jag tror inte detta kommer funka. Det kommer krävas förändringar någonstans innan vi ser en ljusning. Man verkar ha tappat allt.

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 13:54

Dilox skrev:Jahapp. Rapport från dagens träning. Var tydligen dålig fart, dålig energi, snålt på glädjen, dåligt snack mellan spelarna och Fagervall var tvungen att bryta övningen och skälla för att det sedan bara skulle bli ett litet litet uns bättre.

Jag tror inte detta kommer funka. Det kommer krävas förändringar någonstans innan vi ser en ljusning. Man verkar ha tappat allt.
Killarna har inte kul helt enkelt. Då är allt annat förgäves.
Puckad
Puckad

Inlägg av Pajala ons 07 okt 2015, 14:15

Puckad skrev:
Dilox skrev:Jahapp. Rapport från dagens träning. Var tydligen dålig fart, dålig energi, snålt på glädjen, dåligt snack mellan spelarna och Fagervall var tvungen att bryta övningen och skälla för att det sedan bara skulle bli ett litet litet uns bättre.

Usch ...spiralen nedåt fortsätter, tror spelarna har tappat förtroendet för tränarna och avsaknaden av ett fungerande spelsystem.

Nä Brynäs kommer att tok köra mot ett stillastående Luleå, ska fan bunkra upp spritförrådet till i morgon, orkar inte med en förlust och sen höra tränarna dra floskler efteråt att det var ett steg framåt, jämn period och "tror sig någonstans" bla bla bla. senast nämnde väl burra att förändringarna gav en positiv effekt ... up my ass att dom gjorde.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18788

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 14:18

Pajala skrev:
Puckad skrev:

Usch ...spiralen nedåt fortsätter, tror spelarna har tappat förtroendet för tränarna och avsaknaden av ett fungerande spelsystem.

Nä Brynäs kommer att tok köra mot ett stillastående Luleå, ska fan bunkra upp spritförrådet till i morgon, orkar inte med en förlust och sen höra tränarna dra floskler efteråt att det var ett steg framåt, jämn period och "tror sig någonstans" bla bla bla. senast nämnde väl burra att förändringarna gav en positiv effekt ... up my ass att dom gjorde.

Förståeligt om du missbedömt hur mycket du måste bunkra och behöver fylla på igen What a Face Hehe, "tror sig någonstans" - Jockes motsvarighet till gedigen insats?  geek
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken ons 07 okt 2015, 14:22

Så är det. "Tycker ändå någonstans att.." är hans signum.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 14:29

Urken skrev:Så är det. "Tycker ändå någonstans att.." är hans signum.

Sen så har han också någon rörelse med huvudet/nacken rabbit
Rönken
Rönken

Inlägg av Pajala ons 07 okt 2015, 14:34

Rönken skrev:
Urken skrev:Så är det. "Tycker ändå någonstans att.." är hans signum.

Sen så har han också någon rörelse med huvudet/nacken rabbit

kan inte någon ta fram en rörlig gif bild ? ha ha ha
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18788

Inlägg av Kapten Haddock ons 07 okt 2015, 18:22

Njahapp......

Jag var på träningen idag och jag tyckte minsann de motsatta! Nu kom jag inte direkt från början, men var där ca 50min .

Tyckte de kämpades ordentligt i varje övning och de var då klart högre intensitet än i någon match de här året.

Själin och Chira fick spec.träning i slutet (Jaa. ...idioten med att hämta puck bakom förlängd egen mållinje).

Träningen innehöll passningspel, PP, uppspel och individuella övningar.

Den enda som inte sågs till var Sweatt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 18:39

Kapten Haddock skrev:

Njahapp......
Jag var på träningen idag och jag tyckte minsann de motsatta! Nu kom jag inte direkt från början, men var där ca 50min .
Tyckte de kämpades ordentligt  i varje övning och de var då klart högre intensitet än i någon match de här året.
Själin och Chira fick spec.träning i slutet (Jaa. ...idioten med att hämta puck bakom förlängd egen mållinje).
Tack! Det låter som personer som tycker det är värt att kämpa för.
1.a rapporten lät som personer som gett upp.
Puckad
Puckad

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 18:54

Puckad skrev:
Kapten Haddock skrev:

Njahapp......
Tyckte de kämpades ordentligt  i varje övning och de var då klart högre intensitet än i någon match de här året.

En väldig skillnad i de rapporterna, får jag tillstå. Stämmer det att det är gamnackar på träningarna så är det riktigt illa.
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av Kapten Haddock ons 07 okt 2015, 19:02

FruktHamster skrev:
Puckad skrev:
Kapten Haddock skrev:

Njahapp......

En väldig skillnad i de rapporterna, får jag tillstå. Stämmer det att det är gamnackar på träningarna så är det riktigt illa.

När här var de då inga gamnackar från de jag kom, men jag hörde att Fagge hade låtit som hesa Fredrik tidigare under 3 mot 3 spel,  för att han ville ha bättre fart och de och var de då HELT klart när jag kom.
De var även ingen som backade i närkampspel eller såg ut som dom hade glömt att ta av skydden!
Intensiteten i träning på uppspelsfas, 5 mot 5 och spel på liten "rink" var de då inget fel på. Då var de riktigt bra!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Högljudd ons 07 okt 2015, 20:38

Ursäkta men var du där? Jag var där och det Kapten Haddock beskriver stämmer överens med det jag såg.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011

Inlägg av GustenA ons 07 okt 2015, 21:10

oh nej, jag litade ju på den ruttna träningsrapporten och skyndade mig att skyffla in pengar på brynäs.

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 21:56

GustenA skrev:oh nej, jag litade ju på den ruttna träningsrapporten och skyndade mig att skyffla in pengar på brynäs.

Vilket iofs inte behöver vara fel i vilket fall. Tror Brynäs är en tuff motståndare oavsett just nu, men i tänk så här: I bästa fall förlorar du pengar!
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 22:01

FruktHamster skrev:
GustenA skrev:oh nej, jag litade ju på den ruttna träningsrapporten och skyndade mig att skyffla in pengar på brynäs.

Vilket iofs inte behöver vara fel i vilket fall. Tror Brynäs är en tuff motståndare oavsett just nu, men i tänk så här: I bästa fall förlorar du pengar!

Fast i värsta fall kan GustenA satt hela sin månadsinkomst på Pölsa-vinst ju? Så ska vi hoppas på en utgång som gynnar den lilla människan (GustenA) eller kapitalet (Luleå HF) i morgon?  Suspect What a Face
Rönken
Rönken

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 22:16

Rönken skrev:
FruktHamster skrev:

Fast i värsta fall kan GustenA satt hela sin månadsinkomst på Pölsa-vinst ju? Så ska vi hoppas på en utgång som gynnar den lilla människan (GustenA) eller kapitalet (Luleå HF) i morgon?  Suspect What a Face

En för alla, alla för en!
Nudlar i en månad klarar han nog!
FruktHamster
FruktHamster

Inlägg av Kagen ons 07 okt 2015, 22:45

FruktHamster skrev:
En för alla, alla för en!
Nudlar i en månad klarar han nog!

Nu tänker du som en student. Det han får äta i en månad efter en torsk (no pun intended) för Brynäs är såklart:
Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 7 7377681-10345916
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1776

Inlägg av Kapten Haddock tor 08 okt 2015, 08:07

Jaa, jag lider verkligen med Fagervall & Co just nu! De är inte roligt att vara under denna press efter en så dålig start. Jag tror inte att de är mycke lugn under hårfästet någon gång under dygnets alla timmar!
De är ju givetvis något som man får räkna med som "ledare" i alla resultatinriktade yrken, men ändå.

Jag undrar vad som kommer hända på planen framöver och vad som händer om inte Fagervalls plan och uppstyrningar inte fungerar inom kort?
Är rädd att man kommer få se "Lasse Falkhockey" om paniken slår allt för hårt.

Så länge paniken inte sätter sig i huvudet på spelarna, så är de nog lugnt!?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 10:54

Kuriren tror på nya tränare om det blir noll poäng mot Brynäs och HV71 - hmm, kanske, fast känns lite snabbt. Måste ju även ha någon att ställa i båset.
Rönken
Rönken

Inlägg av ski3r tor 08 okt 2015, 11:12

Rönken skrev:Kuriren tror på nya tränare om det blir noll poäng mot Brynäs och HV71 - hmm, kanske, fast känns lite snabbt. Måste ju även ha någon att ställa i båset.

Jag skulle bli oerhört förvånad om det byts tränare redan.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Urken tor 08 okt 2015, 11:18

Men man måste ha i åtanke sådana här gånger, att det inte endast är förlusterna som radat upp sig. Utan det är spelet som sett fördjävligt ut. Det spelar ingen roll huruvida vi vunnit eller torskat alla när det inte finns något grundspel att förhålla sig till.

Skulle det fortsätta på den inslagna vägen, utan tendenser att ta sig ur den negativa spiral som uppstått, så är det tämligen självklart att något radikalt måste ske - ut med någon eller några av tränarna. Sedan uppstår dock nästa problem: man kan inte sparka bara för sparkandes skull - en ersättare måste finnas redo. Vem är detta?

Summa summarum: är nog för tidigt för Luleå att ge trojkan en spark i arslet, fastän det kanske vore precis vad som behövs. De närmsta matcherna är avgörande.
Urken
Urken

Inlägg av Ivanhoe tor 08 okt 2015, 12:56

Urken skrev:
Skulle det fortsätta på den inslagna vägen, utan tendenser att ta sig ur den negativa spiral som uppstått, så är det tämligen självklart att något radikalt måste ske - ut med någon eller några av tränarna. Sedan uppstår dock nästa problem: man kan inte sparka bara för sparkandes skull - en ersättare måste finnas redo. Vem är detta?

Rönnqvist

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Urken tor 08 okt 2015, 13:16

Ivanhoe skrev:
Urken skrev:

Rönnqvist
Du har nu ansvaret att tända hockeyglöden inom honom igen!
Urken
Urken

Inlägg av ski3r tor 08 okt 2015, 13:20

http://www.kuriren.nu/nyheter/?clip=8509022
Vänta några sekunder så startar klippet.

Jag måste faktiskt ge Fagervall att han nästan alltid gör klockrena analyser på spelet. Faktiskt en av få tränare i SHL som kan uttrycka det på ett bra sätt mitt i stridens hetta. Synd bara att han inte verkar ha lika lätt att få igenom det i spelet.

ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Ivanhoe tor 08 okt 2015, 15:21

Bra intervju. Det han säger låter vettigt, så man hoppas ju att man får ihop laget/spelet kommande omgångar.. Annars blir det tufft i allmänhet och för Fagervall i synnerhet.

Angående Rönnqvist så tror han lurar i skuggorna.  Han finns redan i stan, brinner för Luleå hockey..  -  Så OM det kommer till en sån kris att det blir tränarbyte.. Då tror jag Rönnqvist är den första som får ett samtal.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Kapten Haddock tor 08 okt 2015, 16:55

Ivanhoe skrev:Bra intervju. Det han säger låter vettigt, så man hoppas ju att man får ihop laget/spelet kommande omgångar.. Annars blir det tufft i allmänhet och för Fagervall i synnerhet.

Angående Rönnqvist så tror han lurar i skuggorna.  Han finns redan i stan, brinner för Luleå hockey..  -  Så OM det kommer till en sån kris att det blir tränarbyte.. Då tror jag Rönnqvist är den första som får ett samtal.

De har du nog rätt i.......
MEN de kan väl vara bra och dålig. Han lär få bra struktur och en jvl fart i lag och spelare, men de finns väl spelare som inte blir så nöjd efter vad jag har hört. De är väl bl.a. Harju som sagt att han aldrig vill spela under Rönken! De syntes väl inte minst när han kom tillbaka under den ledningen förra gången.

Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av LuleåWinston tor 08 okt 2015, 17:27

Tycker vi lägger ner snacket om Rönken. Tråkig och känslolös hockey. Sista året han tränade var det inte ens roligt att se matcherna. Han skapar ett stabilt lag, men har aldrig lyckats vinna något. Tror han spelade minus/marginellt plus varje år (osäker) i 5 mot 5 spel.

Men skaffade poäng genom att Luleå tog mindre utvisningar. Jag har förtroendet för tränarna, och vill gärna se dem några matcher till. Behöver nödvändigtvis inte vinna, men vill se framsteg i spelet. Då är iaf jag nöjd.

Känns som att spelarna tänker för mycket nu. Nä de bara gasat har det sett bra ut. Vissa stunder under den här säsongen har det sett galet bra ut. Ser potentialen. Tror faktiskt vi vinner idag, trots att Brynäs liknar Frölunda/SAIK i spelsättet.

5-2 Luleå.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 17:31

LuleåWinston skrev:Tycker vi lägger ner snacket om Rönken. Tråkig och känslolös hockey. Sista året han tränade var det inte ens roligt att se matcherna. Han skapar ett stabilt lag, men har aldrig lyckats vinna något. Tror han spelade minus/marginellt plus varje år (osäker) i 5 mot 5 spel.

Men skaffade poäng genom att Luleå tog mindre utvisningar. Jag har förtroendet för tränarna, och vill gärna se dem några matcher till. Behöver nödvändigtvis inte vinna, men vill se framsteg i spelet. Då är iaf jag nöjd.

Känns som att spelarna tänker för mycket nu. Nä de bara gasat har det sett bra ut. Vissa stunder under den här säsongen har det sett galet bra ut. Ser potentialen. Tror faktiskt vi vinner idag, trots att Brynäs liknar Frölunda/SAIK i spelsättet.

5-2 Luleå.

Skulle man åtminstone se förbättringar i spelet så är det väl ett steg i rätt riktning. Problemet är väl dock som Snikne är inne på att det var så här förra säsongen. Tror inte att ledningen köpt dyraste truppen på länge (någonsin jämförelsevis?) för att gå tillbaka till någon ABC-hockey.
Rönken
Rönken

Inlägg av LuleåWinston tor 08 okt 2015, 18:12

Rönken skrev:
LuleåWinston skrev:Tycker vi lägger ner snacket om Rönken. Tråkig och känslolös hockey. Sista året han tränade var det inte ens roligt att se matcherna. Han skapar ett stabilt lag, men har aldrig lyckats vinna något. Tror han spelade minus/marginellt plus varje år (osäker) i 5 mot 5 spel.

5-2 Luleå.

Skulle man åtminstone se förbättringar i spelet så är det väl ett steg i rätt riktning. Problemet är väl dock som Snikne är inne på att det var så här förra säsongen. Tror inte att ledningen köpt dyraste truppen på länge (någonsin jämförelsevis?) för att gå tillbaka till någon ABC-hockey.

Vad är det för fel på ABC-hockey? Antar att du menar den hockey som vi spelade i slutet av säsongen? Samma hockey som vi spelade när vi slog ut SAIK i bäst av 2? Som vi spelade när vi körde över Djurgården i Play In? Som gjorde att vi vann CHL? Som gjorde att hade 3-1 i matcher mot Frölunda och var nära att slå ut dem innan två suddeförluster? Är det den hockeyn man inte kan spela om man har lite mer skicklighet i laget?

Jag förespråkar snarare exakt samma spel som vi hade i slutet av förra säsongen. Tror samma spelsätt kan ta oss längre nu när vi har mer skicklighet.
LuleåWinston
LuleåWinston

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 18:13

ski3r skrev:http://www.kuriren.nu/nyheter/?clip=8509022
Vänta några sekunder så startar klippet.

Jag måste faktiskt ge Fagervall att han nästan alltid gör klockrena analyser på spelet. Faktiskt en av få tränare i SHL som kan uttrycka det på ett bra sätt mitt i stridens hetta. Synd bara att han inte verkar ha lika lätt att få igenom det i spelet.

Han känns allt som oftast sympatisk och ganska bra på beskriva matcher och spelet, jämförelsevis. Så är lite tråkigt att han inte får till det ute på isen  Sad
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 18:23

LuleåWinston skrev:
Rönken skrev:

5-2 Luleå.

Vad är det för fel på ABC-hockey? Antar att du menar den hockey som vi spelade i slutet av säsongen? Samma hockey som vi spelade när vi slog ut SAIK i bäst av 2? Som vi spelade när vi körde över Djurgården i Play In? Som gjorde att vi vann CHL? Som gjorde att hade 3-1 i matcher mot Frölunda och var nära att slå ut dem innan två suddeförluster? Är det den hockeyn man inte kan spela om man har lite mer skicklighet i laget?

Jag förespråkar snarare exakt samma spel som vi hade i slutet av förra säsongen. Tror samma spelsätt kan ta oss längre nu när vi har mer skicklighet.

Att nästan slå ut Frölunda är väl ingen merit egentligen? Snarare så att man tappade 3-1 i matcher vilket är grymt duktigt historiskt sett, mer dåligt än bra. Men ja det går väl att spela vidare på förra säsongens spel, men det kan väl knappast vara tanken när man rustar med ett av seriens dyraste lag. Nej nog måste tanken varit att ha ett spelförande spelsystem som man kan föra matcherna. Likt Frölunda, Skellefteå m.fl., nja nog är det ett misslyckande. Om det är truppen, tränaren eller värvningsansvarig låter jag vara osagt. Men man förfogar över att av seriens dyraste trupper, bör väl tas med i beräkningen. Tycker man ska kunna få ut ett spelförande lag sett till det.
Rönken
Rönken

Inlägg av LuleåWinston tor 08 okt 2015, 19:24

Rönken skrev:
LuleåWinston skrev:
Rönken skrev:

5-2 Luleå.

Att nästan slå ut Frölunda är väl ingen merit egentligen? Snarare så att man tappade 3-1 i matcher vilket är grymt duktigt historiskt sett, mer dåligt än bra. Men ja det går väl att spela vidare på förra säsongens spel, men det kan väl knappast vara tanken när man rustar med ett av seriens dyraste lag. Nej nog måste tanken varit att ha ett spelförande spelsystem som man kan föra matcherna. Likt Frölunda, Skellefteå m.fl., nja nog är det ett misslyckande. Om det är truppen, tränaren eller värvningsansvarig låter jag vara osagt. Men man förfogar över att av seriens dyraste trupper, bör väl tas med i beräkningen. Tycker man ska kunna få ut ett spelförande lag sett till det.

Jo, bevisligen försöker de spela mer konstruktivt. Det fungerade inte ifjol och inte iår.

Att förlora två sudden tror jag till stor del handlar om slumpen, och inte p.g.a att vi spelade någon "ABC-hockey".

LuleåWinston
LuleåWinston

Inlägg av Snikne Ville fre 09 okt 2015, 00:13

En av få saker jag är övertygad om är att Harju o Rajala skall spela tillsammans.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Bamsefar fre 09 okt 2015, 00:41

Snikne Ville skrev:En av få saker jag är övertygad om är att Harju o Rajala skall spela tillsammans.
Absolut och Cehlarik o Walle. Byggstenar till två linor med punch.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Dentos fre 09 okt 2015, 14:10

Bamsefar skrev:
Snikne Ville skrev:En av få saker jag är övertygad om är att Harju o Rajala skall spela tillsammans.
Absolut och Cehlarik o Walle. Byggstenar till två linor med punch.

Jag tycker man ska ha en sån kallad enforcer tillsammans med Micflikier och Rajala. Någon som banar väg.

Rajala-Harju-Petrell
Sweatt-Wallmark-Cehlarik
Micflikier-Lagacé-Hedman
Fabbe-Granström-Foppa

Är dock lite osäker på om Petrell klarar av att ta det offensiva ansvaret i första, men han kan täcka upp för Rajalas brister i egen zon iallafall. Sweatt-Wallmark-Cehlarik känns ruggigt spännande offensivt, men kanske lite svajjigt defensivt. Jag tror dock det kan funka. Sweatt är än tvåvägsforward och kommer vara lite överallt samt bana lite väg och skapa ytor åt våra två unga talanger.

Micflikier-Lagacé-Hedman kan bli en succé det med. Hedman ger Micflikier yta, och Micflikier är oerhört farlig när man ger han lite tid. Lagacé måste få en ärlig chans och jag vet att han håller på SHL nivå.

Fabbe-Granström-Foppa. Vi vet vad vi får.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Kagen fre 09 okt 2015, 18:25

Osten pratar i Expressen om Ledin och tidningen väljer rubriken 'Luleå öppnar för Ledin'

Jag försöker se formationer med Ledin i laget och då väljer jag nog att plocka bort Petrell. Kanske ska det där superparet som vi fans hade så stor förhoppningar kring på försäsongen, Petrell och Melart rent av tackas av. Båda bör vara högvild i finska ligan, liksom vår petade stjärnback. Där är tre pjäser som alla rimligtvis har ganska höga löner men som kanske inte har tempot som krävs på den här nivån eller som i Petrells fall där spelartypen redan finns i form av skickligare Hedman och billigare Sylvegård. Och ska Ledin in har jag svårt att se var han annars ska ta plats.
Pengar bör gå till en klassback, drömmen vore såklart en ny Janne Niinimaa, 30 poäng på 48 matcher. Kanske den skickligaste back som spelat i Luleå Hockey.
Jag tycker Lagacé ska ges fortsatt förtroende om nu inte någon supercenter kliver in på kontoret och vill ha en praktikplats, sedan Wallmark kom är centersidan klart förstärkt och även tekningarna börjar se bättre ut. Skadade Mastomäki finns som sparkapital också för att centra mellan Fabbe och Foppa.

Med bättre uppspel från backarna och mindre panik för att bli fasttryckt nere i hörnen kommer också anfallspelet bli en dimension starkare. Det är bara att glömma Kukan och sluta se tillbaks på Frallans uppåkningar också för den delen. Backsidan såg urstark ut på pappret men med Schira bänkad, Melart långsam så lutar skutan betänkligt.

Sandström, Mikkelsson, Sigalet är de backar i Luleå som går in som topp-6 i de flesta andra SHL-lag. Fler är det nog inte. Det är möjligt att Schira kliver ned från läktaren och spelar hockey på högsta SHL-nivå, att Melart börjar hänga med i svängarna och att Oskarsson får träff med sina skott. Men just nu går Nagander före och han hade problem redan ifjol. Folk ropar på Jaros men då får de också tåla utvisnigarna, det fanns en anledning till att han inte fanns med bland 7 backar inför denna säsong.

Jag tycker det känns skittrist att tänka i termer av att tacka av Petrell och Melart, tacklingsmaskinerna, men spelare som har speed, teknik, storlek och kan tackla spelar sällan i SHL.

Rajala-Harju-Hedman
Sweatt-Wallmark-Cehlarik
Micflikier-Lagacé-Ledin
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1776

Inlägg av Lulefan fre 09 okt 2015, 20:30

Kagen skrev:Osten pratar i Expressen om Ledin och tidningen väljer rubriken 'Luleå öppnar för Ledin'

Jag försöker se formationer med Ledin i laget och då väljer jag nog att plocka bort Petrell. Kanske ska det där superparet som vi fans hade så stor förhoppningar kring på försäsongen, Petrell och Melart rent av tackas av. Båda bör vara högvild i finska ligan, liksom vår petade stjärnback. Där är tre pjäser som alla rimligtvis har ganska höga löner men som kanske inte har tempot som krävs på den här nivån eller som i Petrells fall där spelartypen redan finns i form av skickligare Hedman och billigare Sylvegård. Och ska Ledin in har jag svårt att se var han annars ska ta plats.
Pengar bör gå till en klassback, drömmen vore såklart en ny Janne Niinimaa, 30 poäng på 48 matcher. Kanske den skickligaste back som spelat i Luleå Hockey.
Jag tycker Lagacé ska ges fortsatt förtroende om nu inte någon supercenter kliver in på kontoret och vill ha en praktikplats, sedan Wallmark kom är centersidan klart förstärkt och även tekningarna börjar se bättre ut. Skadade Mastomäki finns som sparkapital också för att centra mellan Fabbe och Foppa.

Med bättre uppspel från backarna och mindre panik för att bli fasttryckt nere i hörnen kommer också anfallspelet bli en dimension starkare. Det är bara att glömma Kukan och sluta se tillbaks på Frallans uppåkningar också för den delen. Backsidan såg urstark ut på pappret men med Schira bänkad, Melart långsam så lutar skutan betänkligt.

Sandström, Mikkelsson, Sigalet är de backar i Luleå som går in som topp-6 i de flesta andra SHL-lag. Fler är det nog inte. Det är möjligt att Schira kliver ned från läktaren och spelar hockey på högsta SHL-nivå, att Melart börjar hänga med i svängarna och att Oskarsson får träff med sina skott. Men just nu går Nagander före och han hade problem redan ifjol. Folk ropar på Jaros men då får de också tåla utvisnigarna, det fanns en anledning till att han inte fanns med bland 7 backar inför denna säsong.

Jag tycker det känns skittrist att tänka i termer av att tacka av Petrell och Melart, tacklingsmaskinerna, men spelare som har speed, teknik, storlek och kan tackla spelar sällan i SHL.

Rajala-Harju-Hedman
Sweatt-Wallmark-Cehlarik
Micflikier-Lagacé-Ledin
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård

Håller med till fullo. In med 1-2 backar och hämta hem Ledin, ovanstående uppställning ser mysig ut.
Dock vet jag inte om Micflikier borde vara i en tredjelina, prova honom med Wallmark och Cehlarik?

Rajala-Harju-Hedman
Micflikier-Wallmark-Cehlarik
Sweatt-Lagacé-Ledin
Fabbe-Granström-Foppa
Sylvegård

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet