Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
JoakimJ
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot sön 04 okt 2015, 14:09

Hoppas personligen på Ledin in i laget. Det är en sån som behövs nu. Ni som gnäller att han är slut kan ju fetglömma det. Han kom inte till sin rätt efter skadan ifjol men före det var han riktigt bra. Sedan fattas fortfarande en tydlig spelidé och det kan ingen spelare ändra på utan det sitter i ledningen. Men jag tror Ledin skulle göra nytta i det här laget då han aldrig skulle acceptera en glidande spelare utan att jaga på dom.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 sön 04 okt 2015, 14:32

Plus på den, Kagen. Det finns karaktärer där, även om Melart tyvärr är en av de som bidragit till det ena som Fagervall är ute efter. Alla juniormisstag som görs på planen. Det andra är att stjärnorna inte skitar ned sig tillräckligt mycket.
Jag undrar vart det här tar vägen. Kommer Kukan tillbaka (jag vet, knappast) så försöker Luleå sannolikt skicka tillbaka Schira österut, där han var en spelare av rang.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 938
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JuniorX sön 04 okt 2015, 15:57

Rönken skrev:
JuniorX skrev:Det finns såklart många anledningar till att vi har en så dyster utveckling. Jag tror att det enskilt viktigaste orsaken är vi har för mycket spets i laget. För var och en i laget går det att krypa undan sitt ansvar därför att man tycker att det alltid finns någon annan som kan ta det ansvaret.

I ett lag som är medvetet om att man måste kriga för att nå framgång kommer alla att kämpa hela tiden. I ett lag som målar väggarna med guld för att man kommer att vinna så mycket vill man inte vara den som riskerar att göra fel.

Det är helt uppenbart en ledarfråga att rusta laget för att spela som de favoriter man själva har utmålat sig som. Man har helt klart misslyckats kapitalt med den uppgiften. Så vad räddar laget? Som alltid, att man hamnar i underläge, att man måste kämpa för att överleva, att man inte ser sig själv som vinnare utan som förlorare - då kommer moral och vilja in i laget.

Menar du att spetsen är för kantig? Centerbristen är ju ett faktum när man ska in med Harju där av någon anledning. Men att det skulle blivit för mycket spets av att addera tre spelare sen förra säsongen är väl inte någon nackdel? Hade man tagit in en spelare av rang hade vi klagat åt andra hållet.. Nja sammansättningen kan ifrågasättas men mängden spets känns rimlig.

Jag säger inte att spetsen är en nackdel, tvärtom, spetsen är nödvändig för att laget ska klara hela säsongen och framförallt, ett kommande slutspel. Det jag menar är att laget gömmer sig bakom spetsen. Har man flera kompetenta pjäser så är det lätt hänt att flera av dem drar sig undan sitt ansvar, som de i normala fall skulle ha tagit, varje dag i veckan.

JuniorX

Antal inlägg : 4085
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mickeee sön 04 okt 2015, 17:49

Att luleå ska vara så kissnödiga att man sparkar tränarna 6 omgångar in tror och hoppas jag inte.
Det är även en lyx vi inte har råd med som klubb då det är dyrt att kicka 3 tränare och sen betala fallskärmar åt dem sen anställa nya tränare för dyra peningar. Vissa säger rönnqvist som nog är en av dem dyrare lösningar man kan tänka sig. Det är ju miljonbelopp vi pratar om här totalt.

Tålamod. Vi är ett los angeles kings. ett lag som med nöd och näppe kommer ta sig till slutspel för att väl där söndra varje lag som ställs mot oss

Men visst krävs det lite justeringar här och där, ny center- wallmark är inte på något sätt redo för att axla första centerrollen
Per ledin?
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen sön 04 okt 2015, 18:09

JuniorX skrev:
Jag säger inte att spetsen är en nackdel, tvärtom, spetsen är nödvändig för att laget ska klara hela säsongen och framförallt, ett kommande slutspel. Det jag menar är att laget gömmer sig bakom spetsen. Har man flera kompetenta pjäser så är det lätt hänt att flera av dem drar sig undan sitt ansvar, som de i normala fall skulle ha tagit, varje dag i veckan.

Jag tror jag fattar, men håller kanske ändå inte med. Hade det varit Zlatan och landslaget så ok, Luleå med Omark och Klasen kanske också ok. Men jag tror inte Harju, Fabricius, Granström, Mickelsson, Sandström, Forsberg, Hedman eller andra i Luleå är sådär värst starstruck av Sweatt, Mickflikier eller Rajala.
Snarare tror jag det är spelet som inte fungerat / satt sig. Ifjol var det ett mer samspelt Luleå vid den här tiden. Bröderna Abbott, FFF-linan osv. Det var klart. Så är det inte nu då ingen lina satt sig och där det ännu vaskas om bland backarna och som lök på laxen är förstemålvakten skadad så kommunikationen backar-målvakt också komplicerats.

Jag tror fortfarande att det laget behöver allra mest är tid att träna ihop sig och tid att spela ihop sig.

Någon som kan hockey (jag är en idiot inom området så allt jag skriver här är egentligen fullkomligt nonsens) får gärna förklara för mig hur stor skillnad en 'powerplay coach' egentligen kan göra på den här nivån. 'Skuggan' Nilson har såklart synpunkter och idéer men spelarna på isen är väl ändå de som snackar ihop sig, som spelar ihop på träningarna. Det är väl inte Skuggan som bestämt 'exakt' hur passningarna ska gå? Wallmark kan leda ett PP, det har han bevisat med andra tränare. Rajala, Mickflikier, Harju o.s.v. har alla massor med PP-erfarenhet från olika lag, tränare, uppställningar och miljöer. Kort sagt, de vet hur man ska spela powerplay. Eller?
Det som saknas i PP-spelet är tempot. Som jag ser det beror det inte på att spelarna saknar skickligheten att slå snabba passningar eller saknar förmågan att åka skridskor. Jag tror snarare att tempobristen beror på att spelarna inte lärt sig hitta varandra än. Chris och Cam hittade varandra hela tiden eftersom de känner varandra utan och innan. Omark och Harju hade också 'connection'. Sådan connection sitter ibland från start medan de i andra fall måste jobbas fram.

Sweatt - Lagace - Mickflikier fungerade på försäsongen men när laget i övrigt hattade på fick även den formationen problem. Abbott - Abbott - NN gick också poänglösa från många matcher där Luleå ändå tog poäng tack vare att FFF-formationen fungerade och Ledin och Sandström något oväntat också gjorde mål.

Jaja, nu ser allt ut som skit men min poäng är att det finns många orsaker till det och allt kan väl inte skyllas på felkomponerat lag eller profillösa tränare?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1746
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen sön 04 okt 2015, 18:18

Mickeee skrev:Att luleå ska vara så kissnödiga att man sparkar tränarna 6 omgångar in tror och hoppas jag inte.
Det är även en lyx vi inte har råd med som klubb då det är dyrt att kicka 3 tränare och sen betala fallskärmar åt dem sen anställa nya tränare för dyra peningar. Vissa säger rönnqvist som nog är en av dem dyrare lösningar man kan tänka sig. Det är ju miljonbelopp vi pratar om här totalt.

Tålamod. Vi är ett los angeles kings. ett lag som med nöd och näppe kommer ta sig till slutspel för att väl där söndra varje lag som ställs mot oss

Men visst krävs det lite justeringar här och där, ny center- wallmark är inte på något sätt redo för att axla första centerrollen
Per ledin?

Nej, Luleå har så vitt jag vet aldrig sparkat någon förstetränare för A-laget och att göra det efter 6 matcher då laget har 2 segrar och 4 förluster känns uteslutet. Officiellt är ju målsättningen på CHL också högt ställd och slår Luleå ut FBK där värderas det nog högre än ett par poäng i SHL.
Vill också tro att Luleå är otroligt svårslagna över sju matcher men back-to-back utskåpningen av Skellefteå och lektionen från Frölunda kändes inget vidare. Dock har de lagen haft mindre spelaromsättning än Luleå och det kan förklara en del. Förhoppningsvis en hel del.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1746
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön 04 okt 2015, 18:29

Mickeee skrev:Att luleå ska vara så kissnödiga att man sparkar tränarna 6 omgångar in tror och hoppas jag inte.
Det är även en lyx vi inte har råd med som klubb då det är dyrt att kicka 3 tränare och sen betala fallskärmar åt dem sen anställa nya tränare för dyra peningar. Vissa säger rönnqvist som nog är en av dem dyrare lösningar man kan tänka sig. Det är ju miljonbelopp vi pratar om här totalt.

Tålamod. Vi är ett los angeles kings. ett lag som med nöd och näppe kommer ta sig till slutspel för att väl där söndra varje lag som ställs mot oss

Men visst krävs det lite justeringar här och där, ny center- wallmark är inte på något sätt redo för att axla första centerrollen
Per ledin?
Fast det är inte några 6 omgångar. Det är en fortsättning av samma problematik dom hela förra sässen. Vi har betydligt större problem bakom bänken än på den. Det är snudd på löjeväckande att tro att Ledda eller Kukan eller någon annan enskild värvning skall lösa detta. Vi fick ju ett "nyförvärv" i Walle nyss och han försvann ju omedelbart in i den grå massan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad sön 04 okt 2015, 19:08

Kagen skrev:... Någon som kan hockey (jag är en idiot inom området så allt jag skriver här är egentligen fullkomligt nonsens) får gärna förklara för mig hur stor skillnad en 'powerplay coach' egentligen kan göra på den här nivån. 'Skuggan' Nilson har såklart synpunkter och idéer men spelarna på isen är väl ändå de som snackar ihop sig, som spelar ihop på träningarna. Det är väl inte Skuggan som bestämt 'exakt' hur passningarna ska gå?
...
Ok, här blir det en blind som leder en blind...
-Jo, det borde vara skuggan. Skall passningarna gå fort så behover lösningarna vara förutbestämda, i alla fall starterna. Sedan får man agera utifrån det skapade läget.

Exempel , ca 1:30 in i denna http://play.shl.se/video/12204159/  - den var rätt vanligt under Rönken/Bulan tiden, och det är nog ingen slump att den dyker upp när Bulan tränar pölsan.

För mig är PP väldigt likt handboll: Det är ett anfall där man har pucken/bollen under kontroll och ska medbestämda rörelser lirka upp en försvarsstrategi. Och handboll har säkert lika många starter som amerikansk fotboll...
Har man inte drivit hockeyns PP dit så finns det en potential inom sporten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask sön 04 okt 2015, 19:17

Vi var ifjol som en gammal Volvo 142, trygg, stabil o tråkig, vi höll ändå på att slå ut 2:an i grundserien !
I år är vi samma 142:a men med nya Weber 45:or och en k-kam + lustgas, svårstartad och går lite ryckigt, men när vi åkt några repor och justerat in 45:orna o gasen så går vi som tåget men med lite extra när det krävs !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4125
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken sön 04 okt 2015, 19:58

Snikne Ville skrev:
Mickeee skrev:Att luleå ska vara så kissnödiga att man sparkar tränarna 6 omgångar in tror och hoppas jag inte.
Det är även en lyx vi inte har råd med som klubb då det är dyrt att kicka 3 tränare och sen betala fallskärmar åt dem sen anställa nya tränare för dyra peningar. Vissa säger rönnqvist som nog är en av dem dyrare lösningar man kan tänka sig. Det är ju miljonbelopp vi pratar om här totalt.

Tålamod. Vi är ett los angeles kings. ett lag som med nöd och näppe kommer ta sig till slutspel för att väl där söndra varje lag som ställs mot oss

Men visst krävs det lite justeringar här och där, ny center- wallmark är inte på något sätt redo för att axla första centerrollen
Per ledin?
Fast det är inte några 6 omgångar. Det är en fortsättning av samma problematik dom hela förra sässen. Vi har betydligt större problem bakom bänken än på den.  Det är snudd på löjeväckande att tro att Ledda eller Kukan eller någon annan enskild värvning skall lösa detta. Vi fick ju ett "nyförvärv" i Walle nyss och han försvann ju omedelbart in i den grå massan.

Ja Wall-e syntes knappt mot Örebro nej, mot Karlskrona var det väl knappt så han syntes heller. Tvekar på att Ledin löser problemen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken sön 04 okt 2015, 20:02

Avgå alla?  scratch
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 04 okt 2015, 20:07

Urken skrev:Avgå alla?  scratch
Lugna sig alla, snarare. Det lär inte finnas någon quick fix här. Må så vara att det kanske behöver bytas ut folk på isen eller utanför, men panikåtgärder är inte lösning. När åtgärden kommer så hoppas jag att den är genomtänkt och fungerar. Annars är det ytterligare slöseri med pengar, tid, energi, och skapar mer osäkerhet och oreda i laget. Det är det sista vi behöver.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken sön 04 okt 2015, 20:09

Urken skrev:Avgå alla?  scratch

Fan så länge innan den kom - nästan skamligt länge cheers
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad sön 04 okt 2015, 20:12

Urken skrev:Avgå alla?  scratch
greppa har väl skött sig? Och hentos brorsa ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken sön 04 okt 2015, 20:15

Puckad skrev:
Urken skrev:Avgå alla?  scratch
greppa har väl skött sig? Och hentos brorsa ...

Greppa som tränare kanske? Har ju ett antal år på bänken och bör väl kunna sitt vid det här laget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad sön 04 okt 2015, 20:34

Jag svajar mellan himmel och helvete.
Under matchen så vill jag (precis som Fagervall tydligen) att allt görs för att vinna matchen.
Men mellan matcherna så hoppas jag att sans och balans råder, och att gruppen sorterar ut vad skall se annorlunda ut till nästa match, och så jobbar man envetet mot det.

På individnivå så känner jag att bänkar man nya spelare så behöver alla ta sig en funderare om det går att få fram det som saknas, och agera därefter.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock sön 04 okt 2015, 21:13

Detta är snart pinsamt tycker jag!

Oavsett vad ledning och spelarna kan skylla på efter denna början, så kräver då jag väldigt mycket mer av ALLA!

Man kanske skulle börja med att gå tillbaka till några av grunderna man fick lära sig i pojkåren, som t.ex.
- Släpp aldrig fram motståndaren fri framför egen bur!
- Passa pucken på medspelarens blad (kan man inte det, så får man träna det).
-Håll ihop laget och spela inte för långt ifrån varandra.
-Passa medspelare i fart.
-Var på rätt sida om din motspelare.
-Åk skridskor i vansinne för att vara på rätt plats och vara passningsbar.
-Har man inte flytet, så är de bara att jobba som om de är sista bytet i livet man får lira!
mm. mm. mm.

Att förlora matcher är inte fel, de gör alla lag, men att förlora för att man spelar uselt eller inte ger det lilla extra är mindre bra. Gör man det dessutom i flera matcher, så bör man göra något radikalt!


Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 05 okt 2015, 07:49

Nä, inte ska vi sparka några tränare redan. Spelet har inte fungerat men det är som tidigare skrivts i tråden ingen formation som är samma som i fjol och många nya lagkamrater.

Vad gäller spelarna skulle jag inte gråta om Schira fick lämna till förmån för Kukan, men kommer inte Kukan heller tror jag mer på att skapa ett lugn för spelarna.

Spelet fungerar riktigt dåligt allt som oftast, men alla kommer ihåg hur bra det såg ut första två perioderna mot Växjö. Kan man hitta anledningen till varför spelarna inte kommer upp i den nivån oftare är man närmare en lösning.

PP- funkar dåligt och där behöver man verkligen lägga krut. Dom tränar varje dag mot ett av seriens bästa BP så börjar man bara hitta nån väg till farliga avslut bör  man utvecklas rätt bra där.

Formationerna ser felkomponerade ut enligt mig. Våra fysiska spelare ser inte lika fysiska ut då de spelar med varandra. Är lite som att alla tre försöker ta på sig en annan roll då de inte finns nån spelare i kedjan som kan ta rollen.

Backarna vänder inte upp nog fort med pucken och forwards visar sig dåligt för dem. Här krävs mer tydlighet från ledarsidan hur de vill ha det, men också större möjlighet för backarna att faktiskt få slå sarg ut då det är läge för det. Hoppas även här att samspelet backar/forwards blir bättre med mer samspel, men tyvärr kan det sätta sig på spelarnas självförtroende så som det ser ut nu.

Jag anser att man måste sära på Hedman, Petrell och Granström.
Jag anser att man ska köra Lagace som center då det är hans naturliga possition så vi inte får en "truckhno" situation av honom.
Med alla spelare hela och friska har vi inte centrar nog för att låta Harju spela på vingen och därför måste man komponera hans kedja med rätt karraktärer på sidorna.

Mitt förslag till femmor som skulle kunna förändra en del av problemen ser ut som följer:

Hedman-Harju-Micflikier
Sigalet-Savilahti
Harju får chans att vara stark runt sarger, leta sig mot mål och tacklas. Harju får nån som kan hålla puck i form av Micflikier och delvis Hedman så han kan kocentrera sig på att hitta skottlägen. Micflikier får en målskytt bredvid sig och en murbräcka som skapar ytor.
Sigalet är skridskostark, spelar smarta passningar och är fysisk. Savilahti måste få chansen då alla de som spelat topp 6 varit mindre lyckade. Sigalet kan väga upp Savilahtis brister i tempot, Savilahti har bra skott och är bra på att visa sig för sina medspelare.

Sweatt-Wallmark-Chelarik
Melart-Mikkelson
Wallmark och Chelarik hade fint samspel i slutet av fjolåret då de spelade med Petrell. Här sätter jag in Sweatt istället som kan spela fysiskt men har bra mycket mer puck i sig än Petrell. Wallmark får här en lekkamrat med Chelarik som han passar bra med och ett komplement i form av Sweatt som har bra skott och är grymt snabb i spelvändningarna.
Det här är den kedjan som har störst behov av fysiska och stabila backar varför jag sätter Mikkelson och Melart här. Mikkelson har visat att han är bra på att läsa spel, följa med upp i anfallen och rätt stabil i egen zon. Melart är muskelmassan som får hjälpa Wallmarks bristande muskelmassa i egen zon om de hamnar under press.

Petrell-Lagace-Rajala
Sandström-Schira
Lagace har visat att han har fint spelsinna och bra tempo i skridskoåkningen, Rajala får här chansen att bli uppsatt till skottlägen och han får även spela med någon som kan ta till vara på de fina passningarna han levererar då och då. Petrell blir murbräckan som även får ta ett lite större defensivt ansvar där övriga två har en del övrigt att önska. Här får han chansen att göra det han kan och gör bra, han får jobba hårt defensivt, han får chansen att smälla på då övriga två kommer ligga närmare varandra och äga puck mer vilket gör att även Petrell hamnar närmare pucken och hinner smälla på på ett annat sätt än idag.
Jag placerar Schira med Sandström mest pga att Sandström fått ordning på många junisbackar genom åren med sitt stabila och pålitliga spel och Schira är den back som kansekmest behöver stabilitet just nu. Dessutom anser jag att Schira bör vara en av 6 backar så länge han är kvar i laget. Båda backarna kan spela fysiskt, Schira något rörligare än Sandström men Sandström är inte heller orörlig. Båda backarna vill följa med i anfallen och vara spelbara men Sadnström är den som är lite mer defensivt lagd.

Fabricius-Granström-Foppa
Oskarsson
Enheten fungerade bra på försäsongen med sitt hårda och enkla jobb. Granström gör sig bra mellan dessa två och vi får här en formation där samtlia tre vet vad som krävs och kan visa övriga laget vad det innebär att jobba hårt.
Oskarsson får tyvärr finna sig i att bli sjundeback då det står mellan han och Schira. Hjärtat säger att han borde gå före Schira i topp6 pga att han är yngre och egen produkt. Men för ballansen i laget tror jag det är bättre att dne tilltänkta stjärnan bland backarna faktiskt får spela topp 6.
Pga det starka jobbet dessa tre forwards utför och Granströms fysik kan det hjälpa Oskarsson i egen zon. Vem som snurrar runt och kamperar ihop med Oskarsson handlar till mångt och mycket om vem som har mest bensin kvar, men någon av våra stabila defensiva pjäser bör det vara och inte någon av Savilahti och Schira.

Övrigt
Kommer Kukan in måste nån back skeppas och jag tror och hoppas det då blir Schira varpå Kukan med glädje kan ta plats bredvid Sandström i år igen.
Vill man förändra och se om Oskarsson kan växla upp till det spelet han visade under försäsongen kan mna ge han några matcher i allsvenskan och prova Själin elelr Jaros som sjunde back.

Edit: glömde extra forwarden. Här ser jag att Sylvegård och Mastomäki som ligger närmast att ta en plats i laget. Där kan man nog tänka sig att Sylvegård är lite närmare och att Mastomäki måste få spela matcher och då hellre i Allsvenskan än J20 eller sitta på bänken.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 05 okt 2015, 11:55

"Spelet fungerar riktigt dåligt allt som oftast, men alla kommer ihåg hur bra det såg ut första två perioderna mot Växjö. Kan man hitta anledningen till varför spelarna inte kommer upp i den nivån oftare är man närmare en lösning."
Fortfarande det berodde ju på att Växjö var dåliga inte att vi var bra
Jävla tjat om fysiska har ni inte insett att när vi ska tackals hela tiden så förlorar vi matcherna p.g.a just det faktumet.
På liten rink hade det funkat bättre men nu spelar vi på en 30X60 m stor rink och då är FART nyckeln inte TACKLINGAR.
Kolla Skaik match 1 vi tacklades hela tiden dom  reste sig upp skrattade opch åkte ifrån oss.
Hittejoel fick en jävla propp av Melart om jag minns rätt han klev upp flinade lite grann sen låg han bakom det mesta i offensiv väg.
Är så less på alla som tror vi ska tackla oss till guld vakna och inse att vi skulle valt farten istället.
Saik tacklar nästan alltid minst i ligan (bara vi under Rönken tacklade mindre) men har 5 raka finaler och 2 guld vad säger det er?
Växjö var lite mer fysiska men frågan är om dom rått på Möller Lindström Jimmie E & Bellemare dom kunde både ta och ge men oftast tog dom bara.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2141
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 05 okt 2015, 12:08

Asså ska vi börja laborera med kedjor igen?
Känns inte det igen från förra året?
vad mer känns igen?
Backspelet = JA
Uppspelen = JA "nästan vi undviker insticket i mitten tur är väl det"
Snurrandet i hörnen i anfallszon = JA
Ingen framför mål = JA
mm ,mm ,mm
Skulle bli förvånad om vi blir bättre än 8:a denna säsong och går vidare från kvarten.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2141
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Monco mån 05 okt 2015, 19:09

Jag tycker Micke80 har bra förslag hur kedjorna ska se ut men jag tror dom här skulle kunna fungera också. Sweatt-Wallmark-Micflikier. Det såg bra ut första matchen Wallmark kom tillbaka och dom kan behöva spela ihop sig ett par veckor till. Harju-Granström-Cehlarik. Granström framför mål och Cehlarik som kan hitta honom eller Harju med bra passningar alternativt bryta in själv på mål som han har gjort ett par gånger redan. Rajala-Lagaće-Hedman. Hedman banar väg för dom andra med starkt spel framför mål och längs sargen och Rajala får en lite friare roll med Lagaće som får spela en klassisk centerroll med mycket skridskoåkning både i anfallszon och hemjobb. Petrell-Mastomäki-Forsberg. En ny tung hårtjobbande fjärdekedja som även kan göra mål och Fabbe som extraspelare och boxplaydödare. Sylvegård och Ekarv får gå in och spela när skador uppstår.

Monco

Antal inlägg : 324
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 19:13

Masto borta veckan ut kan man tänka sig? Ekarv har jag inte sett något om. Finns det någon att lyfta från J20 eller spelar man Foppa som center mot Färjestad-Brynäs-HV71 nu i veckan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad mån 05 okt 2015, 19:41

Rönken skrev:Masto borta veckan ut kan man tänka sig? Ekarv har jag inte sett något om. Finns det någon att lyfta från J20 eller spelar man Foppa som center mot Färjestad-Brynäs-HV71 nu i veckan?
Kanske har Lagacé center kvaliteter ...?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 19:44

Puckad skrev:
Rönken skrev:Masto borta veckan ut kan man tänka sig? Ekarv har jag inte sett något om. Finns det någon att lyfta från J20 eller spelar man Foppa som center mot Färjestad-Brynäs-HV71 nu i veckan?
Kanske har Lagacé center kvaliteter ...?

Kanske, fast i Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 20:12

Rönken skrev:
Puckad skrev:
Rönken skrev:Masto borta veckan ut kan man tänka sig? Ekarv har jag inte sett något om. Finns det någon att lyfta från J20 eller spelar man Foppa som center mot Färjestad-Brynäs-HV71 nu i veckan?
Kanske har Lagacé center kvaliteter ...?

Kanske, fast i Luleå?
Jag röstar för Hajen  rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask mån 05 okt 2015, 21:04

Urken skrev:
Rönken skrev:
Puckad skrev:
Rönken skrev:Masto borta veckan ut kan man tänka sig? Ekarv har jag inte sett något om. Finns det någon att lyfta från J20 eller spelar man Foppa som center mot Färjestad-Brynäs-HV71 nu i veckan?
Kanske har Lagacé center kvaliteter ...?

Kanske, fast i Luleå?
Jag röstar för Hajen  rabbit
Jaa varför skulle man ersätta en helt vilse centerHaj mot en naturlig centerLagga ??
Nää med en dåres envishet (likt den vägran att göra om pp ifjol) så spelar vi som vi gjort hittills !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4125
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 11:57

Har nåtts av ett rykte (omöjligt att värdera sanningshalten i det) att LHF nu ska släppa idéen om att spela skaik-hockey i egen zon.
Jag hoppas det stämmer. Ska bli intressant att se om man skönjer några speländringar i kvällens match.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken tis 06 okt 2015, 12:14

FruktHamster skrev:Har nåtts av ett rykte (omöjligt att värdera sanningshalten i det) att LHF nu ska släppa idéen om att spela skaik-hockey i egen zon.
Jag hoppas det stämmer. Ska bli intressant att se om man skönjer några speländringar i kvällens match.

Skellefteå bygger väl mycket på att ha en avlastning i mitten, kan inte komma ihåg att Luleå ens försökt spela in där så mycket? Med tanke på att man struntade i att bygga centeruppsättningen så är väl frågan om man redan från start tänkte att kanterna är melodin.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 06 okt 2015, 12:30

FruktHamster skrev:Har nåtts av ett rykte (omöjligt att värdera sanningshalten i det) att LHF nu ska släppa idéen om att spela skaik-hockey i egen zon.
Jag hoppas det stämmer. Ska bli intressant att se om man skönjer några speländringar i kvällens match.
Jag hoppas innerligt att du har rätt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 13:31

Shira helt petad förstår jag, men Foppa centrar och Lagace spelar på kant? Petrell som extra?

Undrar om Osten planerar ersätta Petrell. För Petrells och Shiras löner bör man kunna få något gott kan jag tänka mig. Back, center Eller en av varje isf? Om man får hem ***an så borde center vara prio..

Kanske är jag fel ute, men känns inte otänkbart att Osten kommer försöka göra några byten och både Shira och Petrell borde vara lättast att flytta på.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Pajala tis 06 okt 2015, 14:10

FruktHamster skrev:Shira helt petad förstår jag, men Foppa centrar och Lagace spelar på kant? Petrell som extra?

Undrar om Osten planerar ersätta Petrell. För Petrells och Shiras löner bör man kunna få något gott kan jag tänka mig. Back, center Eller en av varje isf? Om man får hem ***an så borde center vara prio..

Kanske är jag fel ute, men känns inte otänkbart att Osten kommer försöka göra några byten och både Shira och Petrell borde vara lättast att flytta på.

Det skulle jag iaf inte ha något emot .... tyvärr så håller varken Petrell eller Schira måttet ...
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 06 okt 2015, 14:47

Snikne Ville skrev:
icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Tony Moore skrev:Spelarna kan väl tro på systemet utan att göra som det är sagt för det, beror på flera saker, spelförståelse, skicklighet, motstånd...
Men om spelarna inte klarar av det av nämnda anledningar så är det ju fel på systemet.
Man kan ju inte ha ett spelsystem som spelarna inte klarar av när det blir tuffare motstånd.
Så var det ju ifjol och då blev det tillbaka till "ABC-hockey". Har vi verkligen värvat vår dyraste trupp någonsin o målat väggarna i guld för att spela ABC?
Om ABC vinner matcher så ja då ska vi spela det !
Mot SKE så var det de backar som spelade sarg ut direkt i och flyttar ut spelet i mittzon som klarade sig bäst, Janne, Sigalet, Mikkelsson, till viss del Melart !
Oskasson o Schira mycket puckkladd o finlir som inte gör någon glad !
Skulle vara intressant att se Själlin som inte gjort bort sig under försäsongen
Eftersom att ABC inte vinner titlar så bör inte lag med guldambitioner ägna sig åt det.
Verkar som man blir sannspådd då kanske om El Fruktos källa är rätt ute.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Ölhamstern tis 06 okt 2015, 15:13

Herregud ni vill alltså behålla fabbe & Oscarsson före petrell & schira. Man blir mörkrädd

Ölhamstern

Antal inlägg : 30
Join date : 15-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot tis 06 okt 2015, 15:22

Ölhamstern skrev:Herregud ni vill alltså behålla fabbe & Oscarsson före petrell & schira. Man blir mörkrädd



Alla dar i veckan. Hemvävt ska inte underskattas och Oscarsson kommer bli bra med tiden. Finns mer utveckling i honom än i Schira. Fabricius är oceaner billigare än Petrell så ja tack där också....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Dentos tis 06 okt 2015, 15:49

Ölhamstern skrev:Herregud ni vill alltså behålla fabbe & Oscarsson före petrell & schira. Man blir mörkrädd

Det handlar inte bara om hemvävt heller. Det är mycket bättre bang for the buck på Fabbe och Oskarsson gentemot Petrell och Schira just nu. Om det finns någon möjlighet att via en billig lösning skicka Petrell och Schira för att plocka in till exempel Kukan och en spelskicklig/tvåvägs center så tycker jag inte man ska tveka överhuvudtaget.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 06 okt 2015, 15:50

+1 på den, Slapshot. Fabbe är en rollspelare. Han ska vara intensiv, trötta ut motståndaren och den kedjan ska kunna låsa lite puck för att skapa andrum. Det tycker jag de gör fantastiskt bra. Däremot kan vi inte förvänta oss massa mål av Fabbe.

Petrell är dyrare och det känns som att han kört fast. Jag vet att vissa var väldigt begeistrade över honom förra året i slutspelet. Visst, han spelade rejält, men jag delar inte bilden av att han är värd den antagligen ändå ganska saftiga lönen han får. Petrell bör få nytt jobb på annat håll då vi behöver andra kvaliteter.

Sedan, som visa människor redan nämnt; nej, vi kan inte värva oss ur det här. Det handlar om att hitta linjer i spelet. Men Schira och Petrell tillför i nuläget inte mycket. Vi har dessutom Jaros bakom på backsidan. Lägg krutet på en center, flytta ut hajen och vips - förhoppningsvis tre kedjor som, är ett hot.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 450
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 16:14

Ölhamstern skrev:Herregud ni vill alltså behålla fabbe & Oscarsson före petrell & schira. Man blir mörkrädd

Om du på riktigt tror att fabbe och Oskarsson tjänar ens hälften av Petrell och Shira så blir JAG mörkrädd. Förmodligen är en tredjedel närmare sanningen om man räknar ihop det.
Dessutom ska man hitta klubbar som är villiga att ta emot de spelare man önskar bli av med, något som är BETYDLIGT lättare med en landslagsman som Petrell och en av Liigas mest uppskattade backar ifjol.

Petrell är inte en usel spelare på något sätt, men hans roll täcks upp av andra vilket gör honom möjlig att offra om man får napp på en pusselbit som passar bättre i lagbygget. Hans kontrakt går dessutom ut i år och tvivlar på att osten planerar förlänga.
Shira, well han har hittills inte levererat alls, något han har betalt för att göra. Shira är inte värvad som en spelare som ska stå under utveckling, han är värvad för att leverera, basta.

Av dessa anledningar tror jag de tu är de som hänger lösast om Osten får för sig att göra ändringar i truppen. Om det sedan är klokt att göra det eller inte beror på vad som finns på marknaden och om det går ihop ekonomiskt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken tis 06 okt 2015, 16:19

Fast om man börjar skeppa spelare så här tidigt gör man väl se sig om på tränarsidan också? Nu har just Lennu varit här även förra säsongen så man har väl en rätt bra uppfattning om honom nu. Men Schira ut efter sex SHL-matcher och några i CHL är rätt snabba bud.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 16:24

Rönken skrev:Fast om man börjar skeppa spelare så här tidigt gör man väl se sig om på tränarsidan också? Nu har just Lennu varit här även förra säsongen så man har väl en rätt bra uppfattning om honom nu. Men Schira ut efter sex SHL-matcher och några i CHL är rätt snabba bud.

Onekligen så.
Jag säger inte att jag TROR detta kommer ske. Allt jag säger är att jag tror dessa två är de som hänger lösast OM osten vill ändra i truppen. Ren spekulation mao.
Vad som skulle tala för en ändring i truppen så här pass tidigt är väl: en start under all kritik, man fått bild från träning likväl som matcher att en spelare är betydligt sämre än man trodde och att det sker gallringar i NHL just nu som kan tänkas öppna marknaden temporärt och att man isf vill agera medan man kan.

Igen, det här är ren spekulation från min sida och bygger mest på potentiella scenarion snarare än vad jag önskar/tror
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av LuleåWinston tis 06 okt 2015, 17:05

Ni som vill skeppa Petrell är ju helt från vettet! (sagt med hjärtlig ton)

Ska vi skeppa en till lagspelare med karaktär som spelar med hjärtat, jobbar hårt och täcker skott? Räcker det inte med Chris och Ledin? Hur påverkar det hans polare Melart? Hur påverkar det laget när karaktärsspelare får gå, men stjärnspelare som glider runt på en skridsko får stanna kvar. Sänder ju ganska tydliga signaler om vad som är okej att göra på isen.

Vad ska vi göra för pengarna? Köpa en ny stjärnspelare som glider runt inte gör någon glad? Eller kanske en till center? Blev ju inte bättre när Wallmark anslöt.

Jag är okej med att släppa Schira, men inte för att köpa någon ny, utan för att ge Jaros plats. Han spelar med hjärta och energi, och gör mindre misstag än Schira. Hjärta och jävlaranamma är vad som saknas i dagens Luleå. Det trodde jag aldrig i början av säsongen när man såg namnen.

Jag tror inte Luleå kommer bli bättre av en till poänggörare. Problemet är större än så. Kanske är det spelsystemet, backarna, tränarna eller för lite karaktär.

Det enda nyförvärvet jag hade velat se är Chris Abbott, gärna i rak trejd mot Sweatt.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Ivanhoe tis 06 okt 2015, 17:55

Schira kan skeppas om han inte gör stora framsteg närmaste matcherna.. Som Luleåwinston säger så har vi redan ersättaren i Jaros. Sen får man förmoda att D. Kukan också är på ingång.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 18:08

LuleåWinston skrev:Ni som vill skeppa Petrell är ju helt från vettet! (sagt med hjärtlig ton)

Ska vi skeppa en till lagspelare med karaktär som spelar med hjärtat, jobbar hårt och täcker skott? Räcker det inte med Chris och Ledin? Hur påverkar det hans polare Melart? Hur påverkar det laget när karaktärsspelare får gå, men stjärnspelare som glider runt på en skridsko får stanna kvar. Sänder ju ganska tydliga signaler om vad som är okej att göra på isen.

Vad ska vi göra för pengarna? Köpa en ny stjärnspelare som glider runt inte gör någon glad? Eller kanske en till center? Blev ju inte bättre när Wallmark anslöt.

Jag är okej med att släppa Schira, men inte för att köpa någon ny, utan för att ge Jaros plats. Han spelar med hjärta och energi, och gör mindre misstag än Schira. Hjärta och jävlaranamma är vad som saknas i dagens Luleå. Det trodde jag aldrig i början av säsongen när man såg namnen.

Jag tror inte Luleå kommer bli bättre av en till poänggörare. Problemet är större än så. Kanske är det spelsystemet, backarna, tränarna eller för lite karaktär.

Det enda nyförvärvet jag hade velat se är Chris Abbott, gärna i rak trejd mot Sweatt.

Jag säger inte att du ute har en poäng, men samtidigt har han knappast lön för att vara extraspelaren.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av LuleåWinston tis 06 okt 2015, 18:51

FruktHamster skrev:
LuleåWinston skrev:Ni som vill skeppa Petrell är ju helt från vettet! (sagt med hjärtlig ton)

Ska vi skeppa en till lagspelare med karaktär som spelar med hjärtat, jobbar hårt och täcker skott? Räcker det inte med Chris och Ledin? Hur påverkar det hans polare Melart? Hur påverkar det laget när karaktärsspelare får gå, men stjärnspelare som glider runt på en skridsko får stanna kvar. Sänder ju ganska tydliga signaler om vad som är okej att göra på isen.

Vad ska vi göra för pengarna? Köpa en ny stjärnspelare som glider runt inte gör någon glad? Eller kanske en till center? Blev ju inte bättre när Wallmark anslöt.

Jag är okej med att släppa Schira, men inte för att köpa någon ny, utan för att ge Jaros plats. Han spelar med hjärta och energi, och gör mindre misstag än Schira. Hjärta och jävlaranamma är vad som saknas i dagens Luleå. Det trodde jag aldrig i början av säsongen när man såg namnen.

Jag tror inte Luleå kommer bli bättre av en till poänggörare. Problemet är större än så. Kanske är det spelsystemet, backarna, tränarna eller för lite karaktär.

Det enda nyförvärvet jag hade velat se är Chris Abbott, gärna i rak trejd mot Sweatt.

Jag säger inte att du ute har en poäng, men samtidigt har han knappast lön för att vara extraspelaren.

Sant, håller med. Men just nu är nog alla i laget och föreningen, förutom målvakterna och Greppa, överbetalda sett till vad de presterar.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 06 okt 2015, 19:31

FruktHamster skrev:
LuleåWinston skrev:Ni som vill skeppa Petrell är ju helt från vettet! (sagt med hjärtlig ton)

Ska vi skeppa en till lagspelare med karaktär som spelar med hjärtat, jobbar hårt och täcker skott? Räcker det inte med Chris och Ledin? Hur påverkar det hans polare Melart? Hur påverkar det laget när karaktärsspelare får gå, men stjärnspelare som glider runt på en skridsko får stanna kvar. Sänder ju ganska tydliga signaler om vad som är okej att göra på isen.

Vad ska vi göra för pengarna? Köpa en ny stjärnspelare som glider runt inte gör någon glad? Eller kanske en till center? Blev ju inte bättre när Wallmark anslöt.

Jag är okej med att släppa Schira, men inte för att köpa någon ny, utan för att ge Jaros plats. Han spelar med hjärta och energi, och gör mindre misstag än Schira. Hjärta och jävlaranamma är vad som saknas i dagens Luleå. Det trodde jag aldrig i början av säsongen när man såg namnen.

Jag tror inte Luleå kommer bli bättre av en till poänggörare. Problemet är större än så. Kanske är det spelsystemet, backarna, tränarna eller för lite karaktär.

Det enda nyförvärvet jag hade velat se är Chris Abbott, gärna i rak trejd mot Sweatt.

Jag säger inte att du ute har en poäng, men samtidigt har han knappast lön för att vara extraspelaren.

"Problemet" är att Petrell inte borde vara extraspelaren.

Donowitz

Antal inlägg : 4160
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 06 okt 2015, 19:32

Monco skrev:Jag tycker Micke80 har bra förslag hur kedjorna ska se ut men jag tror dom här skulle kunna fungera också. Sweatt-Wallmark-Micflikier. Det såg bra ut första matchen Wallmark kom tillbaka och dom kan behöva spela ihop sig ett par veckor till. Harju-Granström-Cehlarik. Granström framför mål och Cehlarik som kan hitta honom eller Harju med bra passningar alternativt bryta in själv på mål som han har gjort ett par gånger redan. Rajala-Lagaće-Hedman. Hedman banar väg för dom andra med starkt spel framför mål och längs sargen och Rajala får en lite friare roll med Lagaće som får spela en klassisk centerroll med mycket skridskoåkning både i anfallszon och hemjobb. Petrell-Mastomäki-Forsberg. En ny tung hårtjobbande fjärdekedja som även kan göra mål och Fabbe som extraspelare och boxplaydödare. Sylvegård och Ekarv får gå in och spela när skador uppstår.

Tycker det ser mycket intressant ut!

Med det där upplägget, så tror jag vi har större chans till fler producerande kedjor samt att tyngd, teknik och spelsinne kompletterar varandra mycket bättre än de kedjor vi har spelat med tidigare.

Hade t.o.m. kunnat se att Walle och Grana byter plats i denna uppställning och låta dom få några matcher tillsammans. Walle och Cehlarik kan varandra bra och har ett riktigt bra komplement i snipern Hajen samt att Grana tror jag skulle göra susen i Jänkedjan. Grana gjorde ju sista perioden mot SAIK i den kedjan och de tycker jag inte var helt fel.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Micke80 tis 06 okt 2015, 20:47

FruktHamster skrev:Har nåtts av ett rykte (omöjligt att värdera sanningshalten i det) att LHF nu ska släppa idéen om att spela skaik-hockey i egen zon.
Jag hoppas det stämmer. Ska bli intressant att se om man skönjer några speländringar i kvällens match.

Att dömma av dagens match så tror jag xet finns lite sanning i ditt rykte. Spelet i egen zon ser mycket enkalre ut och man räknar in spelarna bättre.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tis 06 okt 2015, 20:57

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:Har nåtts av ett rykte (omöjligt att värdera sanningshalten i det) att LHF nu ska släppa idéen om att spela skaik-hockey i egen zon.
Jag hoppas det stämmer. Ska bli intressant att se om man skönjer några speländringar i kvällens match.

Att dömma av dagens match så tror jag xet finns lite sanning i ditt rykte. Spelet i egen zon ser mycket enkalre ut och man räknar in spelarna bättre.

Som du säger så är uppspelen helt klart bättre idag och de går fortfarande i egen zon.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 06 okt 2015, 23:04

Schira fick sitta på läktaren idag. Ska man tro han är påväg bort?
Eller kör man han på läktaren någon match till och ser om laget tar sig och avvaktar beslut i frågan?

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken tis 06 okt 2015, 23:07

Lars158 skrev:Schira fick sitta på läktaren idag. Ska man tro han är påväg bort?
Eller kör man han på läktaren någon match till och ser om laget tar sig och avvaktar beslut i frågan?

Tvivlar på att man skickar honom redan? Kan ev behöva bytas tränare snart. Riktigt så usel tror jag inte Schira är. Mest istid i finska ligan och 0.5 PPG - något måste han gjort rätt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken ons 07 okt 2015, 00:10

Lassinantti om Wallmarks filmning:

Den är bedrövlig. Jag fattar inte vad han håller på med. Det där hör hemma på en fotbollsplan (skratt).


Även om det där sista ordet inom parentes finns med, så hoppas jag att man inte räds ge sina lagkamrater kritik. För sådant där tjafs vill vi inte se i vår förening. Det kan Jimmie Jump och Hadelöv jr syssla med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet