Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
+87
MrScout
NilsOskar
Jimmy_Vegas
RogerC
Tigerman
GustenA
jejoe
Jaguaren
HarryHaffa
Davidoff
Mr Bister
Myrman
icemask
Homer96
dubstep
tibet
Trötto
kokostrollet
CKa
MickkeJ
PingPongPro
Tony Moore
Hellcop
Sundance Kid
Kato
Snikne Ville
Monco
LubosC
pingu
LuleåWinston
Jovi
Groggen79
Pontaking
Vexet
Donowitz
farre
Norlin
Molin86
Rikky
Lulefan
ollle
Kallepedal
Kagen
Redbear
Wolfhunter
Rocksolid
Högljudd
Trashtalk
Diktatorn
LHF96
ski3r
Urken
robin-_-
Lasse Proppmätt
nummer 17
Pajala
FruktHamster
Dilox
Jonken
LulefanGBG
Kapten Haddock
Slapshot
makkanmakkan
Xinpei
JuniorX
Bamsefar
Kunnigast_inom_hockey
Puckad
Rönken
Lars158
KaptenBlodskelett
Mickeee
NallePhu
Dynamite!
KUCERA
Micke80
Dentos
Swhy
Klabbe
Scouten
Hockeyprofessorn
Old Brooklyn
johan74
Ivanhoe
Qirren
Admin
91 posters
Sida 4 av 22
Sida 4 av 22 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
Kapten Haddock skrev:Jaa, nästa forward blir ganska säker någon ryktad, men om backsidan har de ju inte snackats eller ryktats så mycket.
Verkar som centerdelen är bockad, när Osten pratar om att Flickan kan ta den platsen också.
Så därför sätter jag mössan i pant på att RajRaj kommer att pressenteras när grabbarna kommer från Prag.
Är det Rajala så kommer nog vi få vänta till i Juli någon gång. Ryktades om att anledningen varför FBK valde att inte förlänga med honom var för att han inte ville ge ett svar i hopp om att KHL klubbar skulle höra av sig. Då valde FBK att slopa honom.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Osten håller på Rajala!!! Presenteras senare alltså jäkla osten:-))
johan74- Antal inlägg : 367
Fbk hade inte råd är rätta anledningen de bantar truppen något till nästa säsong!!
Kunnigast_inom_hockey skrev:robin-_- skrev:"Offensiv back eller Defensiv back?"
En klonad Näkyvä och en klonad Robin Jonsson fast lite mer Robin Jonsson över honom.
Ilkka Heikkinen?
Ilkka är dock inte i närheten av en Jonsson typ. Han är en offensiv back medan Jonsson hade sina styrkor i defensiven. Så väldigt långsökt skulle jag säga.
johan74 skrev:Fbk hade inte råd är rätta anledningen de bantar truppen något till nästa säsong!!
Som sagt bara ett rykte.
Xinpei skrev:Kunnigast_inom_hockey skrev:robin-_- skrev:"Offensiv back eller Defensiv back?"
En klonad Näkyvä och en klonad Robin Jonsson fast lite mer Robin Jonsson över honom.
Ilkka Heikkinen?
Ilkka är dock inte i närheten av en Jonsson typ. Han är en offensiv back medan Jonsson hade sina styrkor i defensiven. Så väldigt långsökt skulle jag säga.
johan74Fbk hade inte råd är rätta anledningen de bantar truppen något till nästa säsong!!
Som sagt.. Bara ett rykte.
Ilkka snart klar för växjö glöm honom!!
Hoppas Kukan tar en till säsong i SHL. Det behöver han innan han kliver över pölen.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Xinpei skrev:Kunnigast_inom_hockey skrev:robin-_- skrev:"Offensiv back eller Defensiv back?"
Ilkka Heikkinen?
Båda är lika långa och väger ungefär lika mycket med fördel Jonsson som har några pannor extra på kontot, det var så jag tänkte om Ostens uttalande.
Kunnigast_inom_hockey- Antal inlägg : 8
Antingen stannar Kukan eller så har vi löst Jaakola från hans kontrakt med Jokerit!
Som det ser ut nu, lär Zaar inte bli kvar? Tänk om vi värvar Raj-Raj och sedan får veta att Zaar också stannar.
Som det ser ut nu, lär Zaar inte bli kvar? Tänk om vi värvar Raj-Raj och sedan får veta att Zaar också stannar.
Rönken skrev:Xinpei skrev:Scouten skrev:Edmonton Oilers intresserade av ***an.
http://www.thescore.com/nhl/news/762360
Såg det och det förvånar mig inte. Däremot kunde man tycka att om han ska någonstans så borde det vara till en organisation som har tålamod med unga spelare och det har absolut inte Edmonton.
Deadmonton lite elakt skrivet brukar förekomma Hoppas att Dean tar sitt förnuft till fånga.
Vad tror ni om 1:a kommentaren från ett "fans"?
Works at Self-Employed
Yeah, baby! Let's stick the cupboards with more mediocre playeRd! Yay!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Han fick bra svar på tal!
Puckad- Antal inlägg : 11374
Kunnigast_inom_hockey skrev:Xinpei skrev:Kunnigast_inom_hockey skrev:robin-_- skrev:"Offensiv back eller Defensiv back?"
Ilkka Heikkinen?
Båda är lika långa och väger ungefär lika mycket med fördel Jonsson som har några pannor extra på kontot, det var så jag tänkte om Ostens uttalande.
Nu ligger inte skillnaden mellan en offensiv och defensiv back på storleken utan på mentaliteten och jobbet denne gör. Jonsson är en typisk stay home defenseman medan Iilka nästan var en forward när han var i Växjö. Iilka har -8 som bäst i KHL i plus minus medan sämsta säsongen Jonsson gjort rent +- är -7. Och då i Timrå då klubben låg nere i botten. Skillnaden är ganska stor.
Urken skrev:Antingen stannar Kukan eller så har vi löst Jaakola från hans kontrakt med Jokerit!
Skulle sitta som en fetsmäll det!
Vet inte, men jag har väldigt svårt att se att Kukan skulle dra till Edmonton. Är ju lite spökstan för unga hockeyspelare vad jag fattat.
Xinpei skrev:Kunnigast_inom_hockey skrev:Xinpei skrev:Kunnigast_inom_hockey skrev:robin-_- skrev:"Offensiv back eller Defensiv back?"
Ilkka Heikkinen?
Nu ligger inte skillnaden mellan en offensiv och defensiv back på storleken utan på mentaliteten och jobbet denne gör. Jonsson är en typisk stay home defenseman medan Iilka nästan var en forward när han var i Växjö. Iilka har -8 som bäst i KHL i plus minus medan sämsta säsongen Jonsson gjort rent +- är -7. Och då i Timrå då klubben låg nere i botten. Skillnaden är ganska stor.
Absolut men jag tänker fortfarande på Ostens uttalande, en blandning av Näky och Jonsson, stor men kvick och offensiv.
Kunnigast_inom_hockey- Antal inlägg : 8
Kapten Haddock skrev:Urken skrev:Antingen stannar Kukan eller så har vi löst Jaakola från hans kontrakt med Jokerit!
Skulle sitta som en fetsmäll det!
Vet inte, men jag har väldigt svårt att se att Kukan skulle dra till Edmonton. Är ju lite spökstan för unga hockeyspelare vad jag fattat.
Snarare en spökstad för spelare som inte redan är färdiga för NHL. Edmonton har likt NY Islanders ett rykte av att förvanska talangfulla spelare. Det är väl mest spelare som nästan är färdigutvecklade som får genomslag i Edmonton men spelare som behöver bygga på något hamnar snabbt i frysboxen och skeppas av till AHL nästan direkt. Se bara på Omark eller det faktum att Edmonton hamnat i botten av ligan år in och år ut trots väldigt tidiga val i draften.
Xinpei skrev:Kapten Haddock skrev:Jaa, nästa forward blir ganska säker någon ryktad, men om backsidan har de ju inte snackats eller ryktats så mycket.
Verkar som centerdelen är bockad, när Osten pratar om att Flickan kan ta den platsen också.
Så därför sätter jag mössan i pant på att RajRaj kommer att pressenteras när grabbarna kommer från Prag.
Är det Rajala så kommer nog vi få vänta till i Juli någon gång. Ryktades om att anledningen varför FBK valde att inte förlänga med honom var för att han inte ville ge ett svar i hopp om att KHL klubbar skulle höra av sig. Då valde FBK att slopa honom.
Då måste vi räkna lite.
Då borde de inte kunna vara RajRaj som Osten har nära kontrakt. Menar bara att han sa i stort att de 2 spelare som var nära kunde vara klar redan imorgon, men upp till om 2 veckor framåt.
Rajalas Agent sa att de lutar åt att de blir en Svensk klubb. Men bara för de, så behöver de ju inte vara LHF, men jag hoppas.
Kan tänka mig att Kukan drar på lite läger i sommar men skulle vara fruktansvärt förvånad om han inte spelar i Luleå till vintern. Han kommer ha en stor roll i ett lag med höga ambitioner och duktiga spelare, dessutom har han haft en uppåtgående utvecklingskurva, nä, det vore konstigt om nånting.
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Kapten Haddock skrev:Xinpei skrev:Kapten Haddock skrev:Jaa, nästa forward blir ganska säker någon ryktad, men om backsidan har de ju inte snackats eller ryktats så mycket.
Då måste vi räkna lite.
Då borde de inte kunna vara RajRaj som Osten har nära kontrakt. Menar bara att han sa i stort att de 2 spelare som var nära kunde vara klar redan imorgon, men upp till om 2 veckor framåt.
Rajalas Agent sa att de lutar åt att de blir en Svensk klubb. Men bara för de, så behöver de ju inte vara LHF, men jag hoppas.
Det lutar ja.. För en månad sedan nästan. Det går snabbt i dagens ishockey både på men även utanför plan och Rajala kan lätt vara den där spelaren som är nära.. Men han behöver inte vara det. Kan även vara Rhett..
Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Kan vi inte vara överens i detta forum att om man säger någonting rörande förvärv eller dylikt så ska källan postas, oavsett hur obskyr den är?
Börjar tröttna på "Tobias-forsberg"-rykten i sann Hentos brorsa-anda.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Kan vi inte vara överens i detta forum att om man säger någonting rörande förvärv eller dylikt så ska källan postas, oavsett hur obskyr den är?
Måste säga att det är en surrealistisk känsla att vara laget som snor poängkungar från andra lag. Känns fruktansvärt skönt att få "ge igen". Det störiga är också att inte alltför sällan skriver de långa kontrakt med dessa spelare som vi utvecklat och sedan kan de casha in när de hyr ut till KHL. Har ofta känt att det var våra pengar med tanke på att vi var laget som gav dem chansen investerade i dem med speltid! Speciellt Linköping har varit äckliga i det avseendet men t.om lilleputtlaget Timrå har varit ett sånt där lag som snott lirare av oss.
Äntligen har vi något att säga till om!
nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Med andra ord ska saltkaren smattra ganska rejält. Mikkelson avslöjade mer eller mindre sig själv när han började följa Luleå hockey på sin personliga twitter. MicFlikiers ryktet började hos MrMadhawk om jag inte missminner mig. Att en sluten grupp väljer att länka vidare detta gör detta inte till ett avslöjande.
LHF96 skrev:Måste säga att det är en surrealistisk känsla att vara laget som snor poängkungar från andra lag. Känns fruktansvärt skönt att få "ge igen". Det störiga är också att inte alltför sällan skriver de långa kontrakt med dessa spelare som vi utvecklat och sedan kan de casha in när de hyr ut till KHL. Har ofta känt att det var våra pengar med tanke på att vi var laget som gav dem chansen investerade i dem med speltid! Speciellt Linköping har varit äckliga i det avseendet men t.om lilleputtlaget Timrå har varit ett sånt där lag som snott lirare av oss.
Är väl först nu som Luleå hockey fått kosing att röra sig med där man tidigare haft vissa ekonomiska problem. Det är framförallt det jobb som de ekonomiska ansvariga med Osten och Stöckel i täten som först nu börjat löna sig. Det skadar inte att Porsner lägger ett par kulor på högen. Problemet Luleå tidigare haft är att man inte kunnat konkurrera med t.ex. luftslottet Linköping eller lag som Färjestad när det kommer till att trissa upp löner. Tidigare har man haft råd med en storstjärna typ Klasen men sedan fått tumma på resten av laget. Därav värvningar från AS som visat sig vara både succer och floppar.
LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Om killen har så rätt, så är de väl bra!
Ang. TF-ryktet så satt de lite fart. Jag var tvungen att hälla upp 3 groggar till, för att inte vara nära depression!
Håller med om att skitrykten kan man skippa, de blir lite lustigt!
Jag kan då inte länka, om det beror på att gruppen är sluten eller min okunnighet har jag ingen aning om. Den som vill kan ju gå med i gruppen så upptäcker ni nog ganska snabbt vart det trovärdiga informationen finns. Vill inte ge namn på bästa källan då det är en sluten grupp.nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Jag släppte Mikkelson här innan han avslöjades följa Luleå på twitter och jag fick det infon från nämnda källa. Det var även före Kuriren. Micflikier ryktet hos Mrmadhawk vara "bara" att Luleå vara intreserat, medans FB sa att han var klar!Xinpei skrev:nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Med andra ord ska saltkaren smattra ganska rejält. Mikkelson avslöjade mer eller mindre sig själv när han började följa Luleå hockey på sin personliga twitter. MicFlikiers ryktet började hos MrMadhawk om jag inte missminner mig. Att en sluten grupp väljer att länka vidare detta gör detta inte till ett avslöjande.
nummer 17 skrev:Jag släppte Mikkelson här innan han avslöjades följa Luleå på twitter och jag fick det infon från nämnda källa. Det var även före Kuriren. Micflikier ryktet hos Mrmadhawk vara "bara" att Luleå vara intreserat, medans FB sa att han var klar!Xinpei skrev:nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Fast klar som i klar-klar eller "klar"? Hade Rajala varit klar med påskrivet kontrakt är ju frågan om Osten verkligen hållt inne på det, för det slinker ju ut en hel del information.
Såså, inget att bråka om. Var endast ett önskemål om att vi försöker posta källan hädanefter, jag nöjde mig med att du sa att det var från en sluten FB-grupp.
Ett rykte från en sluten FB-grupp lägger jag nog nära 0 värde vid oavsett om de hade "rätt" om Micflikier. Var väl ett helt drös med folk som sa att han var klar och även blinda hönor träffar rätt ibland.
Ett rykte från en sluten FB-grupp lägger jag nog nära 0 värde vid oavsett om de hade "rätt" om Micflikier. Var väl ett helt drös med folk som sa att han var klar och även blinda hönor träffar rätt ibland.
OM det stämmer med Rajala så är det på förhand den största värvningen Luleå gjort under 2000 talet. 24 år och har inte varit långt ifrån att snitta 1 poäng per match i SHL redan. Rajala har potential att komma upp emot 50 poäng och mer med rätt omgivning. Ror vi hem honom blir jag nästan tårögd.
Dentos- Antal inlägg : 894
Och han har ju haft rätt både på Mikkelson och Micflikier. Duger inte mina rykten är det bara att scrolla!!
Senast ändrad av nummer 17 den mån 11 maj 2015, 14:41, ändrad totalt 1 gång
Detta är ju en Silly Season tråd... Låt den vara det!
Alla får väl ta lite egenansvar och sålla bland det som flyter runt.
Annars är ju bara #lhflive det enda rykte som duger ...
Puckad skrev:Detta är ju en Silly Season tråd... Låt den vara det!
Ja lite så jag känner också.
Jag gissar att man gärna vill ha så mycket positiv tid i media som möjligt. Därför släpper man en "bomb" i taget. Handlar helt och hållet om marknadsföring. Micflikier ska vad jag hört ha varit klar i flera dagar men man ville ha så många LHF-live som möjligt för marknadsföringen och Mastomäki kunde man inte ha en egen live för, då hade vi satt skottpengar på Osten.Rönken skrev:nummer 17 skrev:Jag släppte Mikkelson här innan han avslöjades följa Luleå på twitter och jag fick det infon från nämnda källa. Det var även före Kuriren. Micflikier ryktet hos Mrmadhawk vara "bara" att Luleå vara intreserat, medans FB sa att han var klar!Xinpei skrev:nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:nummer 17 skrev:Källan som hade rätt på Mikkelson och Micflikier säger att Rajala är klar.
Länk?
Fast klar som i klar-klar eller "klar"? Hade Rajala varit klar med påskrivet kontrakt är ju frågan om Osten verkligen hållt inne på det, för det slinker ju ut en hel del information.
Fruktis har skymtats samtala med Jagr, tolka det som ni vill.
[quote="nummer 17"]
Jag gissar att man gärna vill ha så mycket positiv tid i media som möjligt. Därför släpper man en "bomb" i taget. Handlar helt och hållet om marknadsföring. Micflikier ska vad jag hört ha varit klar i flera dagar men man ville ha så många LHF-live som möjligt för marknadsföringen och Mastomäki kunde man inte ha en egen live för, då hade vi satt skottpengar på Osten. Därför blev det både Mikkelson och Mastomäki på förra liven.Rönken skrev:nummer 17 skrev:Jag släppte Mikkelson här innan han avslöjades följa Luleå på twitter och jag fick det infon från nämnda källa. Det var även före Kuriren. Micflikier ryktet hos Mrmadhawk vara "bara" att Luleå vara intreserat, medans FB sa att han var klar!Xinpei skrev:nummer 17 skrev:Kan inte länka men en sluten grupp på Facebook som heter "Hejalule", finns det rykten som visats sig stämma ofta.LHF96 skrev:Rönken skrev:
Länk?
Ok, om vi leker med tanken att Raj-raj är klar då återstår gissningar på vem mr back aka backarnas back är.
Melart har varit på tal, några andra intressanta backar med liknande profil. Clonad Näkyvä och Jonsson i ett paket.
Melart har varit på tal, några andra intressanta backar med liknande profil. Clonad Näkyvä och Jonsson i ett paket.
Scouten- Antal inlägg : 176
Jagr ville diskutera cheats till MineCraft?Rönken skrev:Fruktis har skymtats samtala med Jagr, tolka det som ni vill.
Trashtalk- Antal inlägg : 61
Scouten skrev:Ok, om vi leker med tanken att Raj-raj är klar då återstår gissningar på vem mr back aka backarnas back är.
Petter Granberg? Har ingen koll på hans kontrakt men att Osten pratade antingen imorgon eller om 2 veckor tyder väl på att det kan hänga på ett VM slutspel.
Trashtalk- Antal inlägg : 61
Scouten skrev:Ok, om vi leker med tanken att Raj-raj är klar då återstår gissningar på vem mr back aka backarnas back är.
Noah Welch?
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Trashtalk skrev:Jagr ville diskutera cheats till MineCraft?Rönken skrev:Fruktis har skymtats samtala med Jagr, tolka det som ni vill.
Jagr hade höjt publiksnittet kraftigt i hela ligan
Rocksolid- Antal inlägg : 49
Kan vi inte bara lägga ner dom där hittepå-smeknamnen som får en att känna sig som att man är på en mellanstadierast?
/gubbgrinig
/gubbgrinig
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Skulle inte sitta fel med jaakola!!! Det är en general i egen zon, men tvivlar på honom däremot Melart inte orimligt. Men har hört från flera nu om Rajala att de är överens om inget fett fett kontrakt från khl kommer så det kan nog ta ett tag.
Nån fler än jag som uppmärksammade att Osten sa att Micflikier även kan centra.
nummer 17 skrev:Nån fler än jag som uppmärksammade att Osten sa att Micflikier även kan centra.
Jag tog fasta på det i mitt legobyggande: https://www.luleahockeyforum.com/t852p240-lulea-hockeys-lag-2015-2016#124950
Haha, upptäckte att jag inte alls gjorde det. Men jag hade tänkt göra det...
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Allt eftersom lagbygget fortskrider känns det som om MV-posten börjar bli svagaste länk.
Visst är Lassi/Larsson helt ok, men ändå.
Visserligen kommer väl mestadelen av spelet att vara i anfallszon.
Visst är Lassi/Larsson helt ok, men ändå.
Visserligen kommer väl mestadelen av spelet att vara i anfallszon.
Scouten- Antal inlägg : 176
Om Lassi är vår svagaste länk så tänker jag bara luta mig tillbaka och njuta!
Sida 4 av 22 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1