Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7

+99
Trötto
nummer 17
Slapshot
johan74
GustenA
Patrik82
Lajon
PM
NilsOskar
DirtyTalking
Kraftkung
hokkzorz
Zeth
Kocur
MiCCe
Davidoff
Donten_
Knäcktomten
Hedanders
Homer96
JohanO
Vexet
ski3r
kamelbullen
HarryHaffa
Bearclaw
Kapten Haddock
Dilox
Micke80
Taabe
LulefanGBG
Rönken
Qirren
Snikne Ville
Lars158
Sundance Kid
Tigerman
Norlin
Puckad
Urken
NallePhu
makkanmakkan
MickkeJ
UnSaccoDiSoldi
Lulefan
Redbear
JuniorX
MrScout
ante08
Zeb Macahan
Klabbe
Donowitz
Erilk
27 Öqvist
tibet
Polyfemos
Hellcop
kokostrollet
Ivanhoe
CKa
Pajala
Björnkäften
Tony Moore
ollle
Jaguaren
pingu
amarule
Mr Bister
Diktatorn
Kallepedal
Monco
Kato
rumpztr
Groggen79
Rikky
Murveln
icemask
Jonken
LHF96
Myrman
Old Brooklyn
Kagen
wilmus2007
stormvägen
Trashtalk
FruktHamster
Mickeee
Wolfhunter
Bamsefar
Molin86
Sir Prozac
MrA
Xinpei
Cambbott24
Jimmy_Vegas
LubosC
LuleåWinston
Admin
103 posters

Sida 14 av 21 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 17 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7

Inlägg av Rönken lör 17 okt 2015, 19:37

Snikne Ville skrev:"Pelle Johansson ‏@BattlinBilly  32 minför 32 minuter sedan
Jag messade f ö med sportchef Bergström under matchen. Ett SMS från honom löd: "Det är ingen spelare på väg in"."

Osten skulle väl kunna dra en lögn i biktbåset förivsso? pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7

Inlägg av Sir Prozac lör 17 okt 2015, 19:45

Ingen förändring på isen, ingen förändring i båset. Luleå är nöjda med säsongen.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2491

Inlägg av LuleåWinston lör 17 okt 2015, 19:47

#96 skrev:
LuleåWinston skrev:Tror det riskerar att bli ganska stora förändringar inom en snar framtid om det inte blir bättre resultat.

Skulle inte förvåna mig om Osten kliver ner i båset, tillsammans med Åkerström (som har backarna) och Burström/Holmström som har forwards.

Vet inte vad jag tycker om det skulle ske. Jag gillar verkligen Fagervall, men spelet måste verkligen bli bättre. Vi har kapacitet i laget för att spela som vi gjorde i böjan av HV 71-matchen.

Kan aldrig tänka mig att vare sig Osten eller Holmström skulle ställa sig i båset.

Trodde inte heller att Osten skulle ställa sig i båset igen. Han har haft en trygg anställning som sportchef tillsammans med hans nära vän Stöckel. Hans nära vän finns inte längre kvar i föreningen, och hans anställning är inte lika trygg längre. Han har mindre att förlora, så om han någon gång kommer tillbaka till tränaryrket så tror jag att tidpunkten är nu.

Vi får se.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Puckad lör 17 okt 2015, 20:08

Bamsefar skrev:...
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström har varit på plats i Österrike och kartlagt backen när Red Bull Salzburg besegrade Vienna Capitals med 3–0 i tisdags. Då var Heinrich inne på samtliga mål och gick +3 i plus/minus-statistiken.
...
Det låter mer som om NK kokar soppa på en spik. Osten är där, i en match gör en back en bra match och går +3 .
Vad kan vi skapa för story av det ...?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11373

Inlägg av stormvägen lör 17 okt 2015, 20:24

Jag har väldigt svårt att se tränarduon få ordning på den här uppsättningen i klubbens 20 årsjubileum sen senaste och enda SM-tecknet. Bara att ta sig till slutspel verkar bli minst lika svårt som förra säsongen.

Tränarduo? Har Samuelsson redan skeppat Skuggan?

http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/hitta-sjalen-igen-osten/?blog=4171576&entry=8527020

stormvägen

Antal inlägg : 3073

Inlägg av Urken lör 17 okt 2015, 20:30

Hockeysverige kommer att få gotta sig åt Luleås miserabla säsong. Fiasko är vad det här kommer att landa i om ingen radikal förändring sker snarast.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore lör 17 okt 2015, 21:03

Jag messade f ö med sportchef Bergström under matchen. Ett SMS från honom löd: "Det är ingen spelare på väg in"."
Å vem tror på en ost innan ett LHF Live? pig
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8044

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av NallePhu lör 17 okt 2015, 21:06

Tony Moore skrev:
Å vem tror på en ost innan ett LHF Live? pig
LHF Live nje tror att blir det ett dyl så är det ändring på tränar sidan men den är långsökt i dagsläget tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Tony Moore lör 17 okt 2015, 21:19

Nya (realistiska) röster i båset, Uffe Taavola och/ eller Petter Nilsson..?
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av stormvägen lör 17 okt 2015, 21:22

Tony Moore skrev:Nya (realistiska) röster i båset, Uffe Taavola och/ eller Petter Nilsson..?

Gugga!? Det är väl det som Fagervall har som reservplan? Nilsson? Kör på honom.

stormvägen

Inlägg av Mr Bister lör 17 okt 2015, 21:23

Det behövs inga nya spelare, det behövs en tränare som kan sätta ett spel.

Mr Bister

Antal inlägg : 1505

Inlägg av NallePhu lör 17 okt 2015, 21:24

Måste ju finnas mer vassare namn där ute än Petter & Taavola båda kan jag tänka mig som Ass men head nje....
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Tony Moore lör 17 okt 2015, 21:31

Uffe Taavola ska man nog inte underskatta, han är ingen given gnuggare, bara jävligt krävande. Han gnuggade oss till semifinal med en dom billigaste trupper vi haft..
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av stormvägen lör 17 okt 2015, 22:57

Tony Moore skrev:Uffe Taavola ska man nog inte underskatta, han är ingen given gnuggare, bara jävligt krävande. Han gnuggade oss till semifinal med en dom billigaste trupper vi haft..

Känns som att han stått på paus. Tar hellre Wikegård som comebackande tränare.

stormvägen

Inlägg av Urken lör 17 okt 2015, 23:00

stormvägen skrev:
Tony Moore skrev:Uffe Taavola ska man nog inte underskatta, han är ingen given gnuggare, bara jävligt krävande. Han gnuggade oss till semifinal med en dom billigaste trupper vi haft..

Wikegård.. Då skulle det bli drag kring laget, medial uppmärksamhet till tusen. Huruvida han skulle lyckas sportsligt låter jag vara osagt, men nog skulle det generera klick för kvällstidningarna alltid.
Urken
Urken

Inlägg av Homer96 sön 18 okt 2015, 00:06

Urken skrev:
stormvägen skrev:

Wikegård.. Då skulle det bli drag kring laget, medial uppmärksamhet till tusen. Huruvida han skulle lyckas sportsligt låter jag vara osagt, men nog skulle det generera klick för kvällstidningarna alltid.

Aldrig att Osten plockar in Wikegård som headcoach...kommer aldrig att hända
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349

Inlägg av Qirren sön 18 okt 2015, 00:08

Haha Wikegård är en kass coach. Det är därför han sitter i tv och tycker till.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Urken sön 18 okt 2015, 00:36

Homer96 skrev:
Urken skrev:
stormvägen skrev:

Aldrig att Osten plockar in Wikegård som headcoach...kommer aldrig att hända

Inte ens så att han får vara chef och köra med honom? Basketball
Urken
Urken

Inlägg av NallePhu sön 18 okt 2015, 10:45

Låg och tänkte på varför det blivit som det har för Luleå och kom fram till att detta var röda tråden redan förra säsongen dvs inget spelsystem för fem öre, Tror mer på att Jocke var/är en chansning från Ostens sida att typ GSG (går det så går det) vilket det inte gjort!

Nu jagar Osten en Österrikisk back när Växjö drog in Adam Burish då kanske man ser hur han tänker en smula, Jag funderar då varför jaga spelare då han har större trubbel på hemmaplan med laget för ny spelare hjälper inte mycket om man har en coach som inte spelarna har ett förtroende för???

Nej tror nog att de nästa två matcherna lär vara avgörande om inte Osten agerar så lär dem högre upp göra det för laget vi har koster för mycket för att spela så här dåligt, Sedan börjar publiksiffrorna svikta man hör i tv 5230 var publiksiffran men då ska man komma i håg MINST 1500 är säsongskort som inte dykt upp i regel!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av makkanmakkan mån 19 okt 2015, 06:57

NallePhu skrev:Låg och tänkte på varför det blivit som det har för Luleå och kom fram till att detta var röda tråden redan förra säsongen dvs inget spelsystem för fem öre, Tror mer på att Jocke var/är en chansning från Ostens sida att typ GSG (går det så går det) vilket det inte gjort!

Nu jagar Osten en Österrikisk back när Växjö drog in Adam Burish då kanske man ser hur han tänker en smula, Jag funderar då varför jaga spelare då han har större trubbel på hemmaplan med laget för ny spelare hjälper inte mycket om man har en coach som inte spelarna har ett förtroende för???

Nej tror nog att de nästa två matcherna lär vara avgörande om inte Osten agerar så lär dem högre upp göra det för laget vi har koster för mycket för att spela så här dåligt, Sedan börjar publiksiffrorna svikta man hör i tv 5230 var publiksiffran men då ska man komma i håg MINST 1500 är säsongskort som inte dykt upp i regel!

Håller med dig NallePhu!

Ett exempel är väl Chad Billins. Han är ungefär så bra som jag hade förväntat, dock i fel dress.
Varför får andra lag ut så mycket av många, i Luleå hackar spelet bara. Rajala och Micflikier har spelat bra men ändå går det inte att känna igen dom så som dom presterade och ägde puck i FBK/HV71 eller Linköping.

Ser inte alls poängen att vi ska värva spelare nu för det löser ingenting. Vi har spelarna men vi får inte ut någonting.

Förlust idag så kan Fagervall få ett negativ besked är min magkänsla. Och bättre att göra sig av med honom tidigt än sent.

Nej det här är inte kul någonstans, gör fan riktigt ont i hjärtat när Luleå spelar som dom gör.

Minns inte vilken match det var jag såg på under förra veckan, men B-Å gästade studion och så sa han att det är den här perioden som är hetast och snart börjar telefonen ringa mycket och att han gott och väl kunde tänka sig träna ett lag i SHL om jag förstod det rätt. Vore han ett namn för Luleå?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746

Inlägg av Snikne Ville mån 19 okt 2015, 08:40

Nästa speluppehåll i SHL 31/10..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av LuleåWinston mån 19 okt 2015, 09:32

makkanmakkan skrev:
NallePhu skrev:Låg och tänkte på varför det blivit som det har för Luleå och kom fram till att detta var röda tråden redan förra säsongen dvs inget spelsystem för fem öre, Tror mer på att Jocke var/är en chansning från Ostens sida att typ GSG (går det så går det) vilket det inte gjort!

Håller med dig NallePhu!

Ett exempel är väl Chad Billins. Han är ungefär så bra som jag hade förväntat, dock i fel dress.
Varför får andra lag ut så mycket av många, i Luleå hackar spelet bara. Rajala och Micflikier har spelat bra men ändå går det inte att känna igen dom så som dom presterade och ägde puck i FBK/HV71 eller Linköping.

Ser inte alls poängen att vi ska värva spelare nu för det löser ingenting. Vi har spelarna men vi får inte ut någonting.

Förlust idag så kan Fagervall få ett negativ besked är min magkänsla. Och bättre att göra sig av med honom tidigt än sent.

Nej det här är inte kul någonstans, gör fan riktigt ont i hjärtat när Luleå spelar som dom gör.  

Minns inte vilken match det var jag såg på under förra veckan, men B-Å gästade studion och så sa han att det är den här perioden som är hetast och snart börjar telefonen ringa mycket och att han gott och väl kunde tänka sig träna ett lag i SHL om jag förstod det rätt. Vore han ett namn för Luleå?

Jag hoppas din magkänsla är fel. Tror laget och föreningen behöver stabilitet. Det räcker med Stöckel, om även tränarna sparkas så känns det som att hela föreningen andas panik. Alla kommer att känna det, spelarna, media, publiken, sponsorerna...

Ser framför mig domedags-rubrikerna i pressen. Enbart fantasin sätter stopp.
LuleåWinston
LuleåWinston

Inlägg av Snikne Ville mån 19 okt 2015, 09:58

LuleåWinston skrev:
Jag hoppas din magkänsla är fel. Tror laget och föreningen behöver stabilitet. Det räcker med Stöckel, om även tränarna sparkas så känns det som att hela föreningen andas panik. Alla kommer att känna det, spelarna, media, publiken, sponsorerna...

Ser framför mig domedags-rubrikerna i pressen. Enbart fantasin sätter stopp.
Hellre domedagsrubriker nu än i slutet av serien.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av Hedanders mån 19 okt 2015, 11:30

[/quote]Minns inte vilken match det var jag såg på under förra veckan, men B-Å gästade studion och så sa han att det är den här perioden som är hetast och snart börjar telefonen ringa mycket och att han gott och väl kunde tänka sig träna ett lag i SHL om jag förstod det rätt. Vore han ett namn för Luleå?[/quote]

Håller med som någon skrev om att Fagervall kan behöva en mer erfaren assisterande tränare. Tror inte B-Å Gustafsson ska in... Men Skuggan hänger nog mer löst än Fagervall. In med nån på hans plats tycker jag. Petter Nilsson? Drog inte han från Brynäs förra året? Eller har han farit tillbaka? Om Bulan handplockade honom kan han inte vara helt oduglig...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 12:25

Nu vet jag inte hur mycket vi har pratat om Sjögren. Sanny tycker han ska till Frölis. http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/10/19/vm-stjarnan-pavag-hem/ : Finns ju andra lag han har mer koppling till, men en center i alla fall. Ja, nej, jag vet inte. Inte den speltyp jag ser kanske. Men tänker högt här mest.

Vexet

Antal inlägg : 459

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 14:32

JoakimJ skrev:Nu vet jag inte hur mycket vi har pratat om Sjögren. Sanny tycker han ska till Frölis. http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/10/19/vm-stjarnan-pavag-hem/ : Finns ju andra lag han har mer koppling till, men en center i alla fall. Ja, nej, jag vet inte. Inte den speltyp jag ser kanske. Men tänker högt här mest.

Han var ju riktigt bra förra säsongen väl, gedigen center, skulle nog vara en ganska fin förstacenter i Luleå.
Rönken
Rönken

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 14:49

Jag har funderat sedan jag postade. Och ja, jag håller med dig, Rönken. Jag såg framför mig en center som producerat mer poäng tror jag. Men vi verkar ju snarare ha stor defensiva problem denna säsong så en bärande tvåvägscenter är kanske the way to go. Nu gör ju Hajen ett gediget arbete, men kan ändå känna att jag vill ha honom på kant.

Dessutom hörde jag spekuleras i (ja, från farbrors, brors hamster flickvän - typ) att Sweatt kan missa en del matcher. Då behöver vi ju också fylla ut med en spelare till - så slå till, typ? Very Happy

Vexet

Inlägg av Knäcktomten mån 19 okt 2015, 14:59

Sjögren skulle vara ett fint tillskott. Om jag inte minns fel så var väl LHF intresserade av han för några år sedan. Frågan är om han får plats i truppen som den ser ut idag. Känns som att en topp-forward måste lämna om Sjögren ska in. Detta så att det inte blir för många kockar till soppkoket, samt sett till det ekonomiska. Harju lär ju bli kvar så det skulle väl stå mellan Micflikier, Rajala och Sweatt. En del resonerar kring att en kille som Petrell kan skeppas, men jag tycker definitivt att han ska vara kvar.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 15:13

Knäcktomten skrev:Sjögren skulle vara ett fint tillskott. Om jag inte minns fel så var väl LHF intresserade av han för några år sedan. Frågan är om han får plats i truppen som den ser ut idag. Känns som att en topp-forward måste lämna om Sjögren ska in. Detta så att det inte blir för många kockar till soppkoket, samt sett till det ekonomiska. Harju lär ju bli kvar så det skulle väl stå mellan Micflikier, Rajala och Sweatt. En del resonerar kring att en kille som Petrell kan skeppas, men jag tycker definitivt att han ska vara kvar.

Tror nog att trion Micflikier, Rajala och Sweatt sitter mycket säker i båten utan att någon av herrarna har imponerat på mig så här långt i SHL-sammanhang. Tycker både Micflikier och Rajala ser ut att ha svårt att skapa yta och ser ganska loja ut emellanåt, för att sedan ändå dyka upp som gubben i lådan och få dit någon poäng. Men hade hoppats de skulle bära spelet mer.

Sweatt har varit osynlig över lag tycker jag, men skadan spelar säkert in en hel del där.

Vexet

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 15:13

JoakimJ skrev:Jag har funderat sedan jag postade. Och ja, jag håller med dig, Rönken. Jag såg framför mig en center som producerat mer poäng tror jag. Men vi verkar ju snarare ha stor defensiva problem denna säsong så en bärande tvåvägscenter är kanske the way to go. Nu gör ju Hajen ett gediget arbete, men kan ändå känna att jag vill ha honom på kant.

Dessutom hörde jag spekuleras i (ja, från farbrors, brors hamster flickvän - typ) att Sweatt kan missa en del matcher. Då behöver vi ju också fylla ut med en spelare till - så slå till, typ? Very Happy

Så du är bundis med hamstern aka Fruktis?  albino
Rönken
Rönken

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 15:50

Hahahaha, nä, jag ser mig mer som hamstrarnas (generellt, inte Fruktis) motsvarigt till Cesar Millan. Tyvärr bedömdes "Mannen som talar med Hamstrar" vara en för snäv programidé. Nåväl...

Nä, det var lite spekulationer jag snappade upp på sedvanliga sociala nätverk från personer som sade sig veta något, osagt sanningshalt.

Vexet

Inlägg av LuleåWinston mån 19 okt 2015, 15:57

Har Luleå Hockey någon mental coach iår? Känns som att det borde vara prio ett. Någon som kan få ut max ur varje individ. För många underpresterar. Tycker många framgångsrika verkar hylla sin mentala coach.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/lundqvist-om-tuffa-tiden-sa-besviken/

Jag vet att Burra är intresserad av sådant, men ska han både vara tränare och mental coach? Tror även tränarna skulle behöva någon som hjälper dem mentalt, ja egentligen hela föreningen.

Om jag inte missminner mig har Luleå haft en mental coach både gångerna de vann grundserien, -96 och 2011.

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/?articleid=6377798
LuleåWinston
LuleåWinston

Inlägg av Slapshot mån 19 okt 2015, 16:04

Nya tränare behövs med ett nytt spelsystem. En back av rang vore också trevligt då Luleås backsida suger förutom Mikkelson och Sigalet har vi ingenting av rang där bak. En center vore också trevligt men jag föredrar nog en back före faktiskt. Men framför allt nya tränare.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 16:07

Jag vet att "många" skriker efter nya tränare men vad finns egentligen på marknaden där som är värt att titta på? Skulle Rönken funka med den typ av trupp vi har i år? Vi har ju inte direkt ett kollektiv.

Vad annars?

Vexet

Inlägg av LulefanGBG mån 19 okt 2015, 17:17

Vi kan väl ringa tjeckiska ishockeyförbundet och fråga om vi får låna Slavomir Lener? Rolling Eyes

Nej skämt åsido, jag tror inte ett tränarbyte skulle vara bra just nu. Möjligtvis att någon assisterande tränare får kliva åt sidan eller dyl, det kan jag förstå, eller om man omfördelar arbetsuppgifterna, men just nu tror jag att det skulle skapa mer oro än vad det skulle gagna oss att byta huvudtränare helt och hållet. Det kan vara ett sätt att få igång ett lag, och det finns flera lycakde exempel, men det finns absolut inga garantier, och lika många exempel på tränarbyten som inte alls givit önskad effekt. Det är ett risktagande, och inte sällan ett kostsamt sådant heller, så det är nog verkligen sista utvägen kan jag tro. Något man provar när man försökt med precis allting annat. Men alla möjligheter kan ju inte vara uttömda redan i omgång 11.

Lagacé hade man ju ett snack med och flyttade ner i hierarkin för att skapa en bättre mental miljö för honom och det har ju givit önskat resultat. Jag tycker att han sett mycket bättre ut mot slutet.

Sådana där små detaljer är nog så viktiga och ju fler sådana vi kan lyckas med, desto större möjligheter får Jocke att lyckas få ihop det här till slut.

Kanske ändrar jag åsikt i frågan om några omgångar men jag tycker mig ändå ha sett bättre tendenser i spelet de senaste matcherna trots att vi var sorgligt utspelade mot Linköping i första perioden senast.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Slapshot mån 19 okt 2015, 17:34

LulefanGBG skrev:Vi kan väl ringa tjeckiska ishockeyförbundet och fråga om vi får låna Slavomir Lener? Rolling Eyes

Nej skämt åsido, jag tror inte ett tränarbyte skulle vara bra just nu. Möjligtvis att någon assisterande tränare får kliva åt sidan eller dyl, det kan jag förstå, eller om man omfördelar arbetsuppgifterna, men just nu tror jag att det skulle skapa mer oro än vad det skulle gagna oss att byta huvudtränare helt och hållet. Det kan vara ett sätt att få igång ett lag, och det finns flera lycakde exempel, men det finns absolut inga garantier, och lika många exempel på tränarbyten som inte alls givit önskad effekt. Det är ett risktagande, och inte sällan ett kostsamt sådant heller, så det är nog verkligen sista utvägen kan jag tro. Något man provar när man försökt med precis allting annat. Men alla möjligheter kan ju inte vara uttömda redan i omgång 11.

Lagacé hade man ju ett snack med och flyttade ner i hierarkin för att skapa en bättre mental miljö för honom och det har ju givit önskat resultat. Jag tycker att han sett mycket bättre ut mot slutet.

Sådana där små detaljer är nog så viktiga och ju fler sådana vi kan lyckas med, desto större möjligheter får Jocke att lyckas få ihop det här till slut.

Kanske ändrar jag åsikt i frågan om några omgångar men jag tycker mig ändå ha sett bättre tendenser i spelet de senaste matcherna trots att vi var sorgligt utspelade mot Linköping i första perioden senast.

Ville se ett tränarbyte redan ifjol och det ser exakt lika dåligt ut i år fast med bättre spelare på papperet.

Slapshot

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 17:39

Stadga upp på assisterande tränarsidan trodde/hoppades jag förra säsongen och även inför denna. Lite tråkigt att det inte hände något där.
Rönken
Rönken

Inlägg av Groggen79 mån 19 okt 2015, 21:40

Sjögren är en högklassig SHL center och eftersom vi har gott om spelskickliga ytterforwards som skulle han passa in perfekt i vårt lag.

Groggen79

Antal inlägg : 181

Inlägg av NallePhu mån 19 okt 2015, 21:44

Groggen79 skrev:Sjögren är en högklassig SHL center och eftersom vi har gott om spelskickliga ytterforwards som skulle han passa in perfekt i vårt lag.
Blir kvar i KHL ingen flytt för han är sista då klubben inte släpper han!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 21:46

Stora problemet är väl kostnaden? Att lösa ut honom rent skattetekniskt kan bli dyrt. Förvisso kanske han kommer loss efter nyår, frågan är om han är intresserad av Luleå över huvud taget?
Rönken
Rönken

Inlägg av stormvägen mån 19 okt 2015, 21:56

Rönken skrev:Stora problemet är väl kostnaden? Att lösa ut honom rent skattetekniskt kan bli dyrt. Förvisso kanske han kommer loss efter nyår, frågan är om han är intresserad av Luleå över huvud taget?

En chans på guldet vill alla ta

stormvägen

Inlägg av Monco mån 19 okt 2015, 22:00

Sjögren kan vara ett steg i rätt riktning. Tyvärr så har vi några backar som är för tröga och som jag ser det ett spelsystem som inte fungerar. Jag har pratat med massor av folk och alla är eniga. Det är ingen som vet hur Luleå ska spela i uppspelsfasen och det verkar ju gälla spelarna också. Det kan ju vara så enkelt att backarna helt enkelt inte klarar av det snabba spelet med puck och då skiter sig hela spelidén. Sedan måste minst en forward känna blodsmak i munnen med att ta det jobbiga arbetet att ge järnet hemåt och hjälpa backarna när det blir kontring åt andra hållet och just nu verkar inte alla spelare vilja ställa upp på det ansvaret.

Monco

Antal inlägg : 336

Inlägg av Bamsefar mån 19 okt 2015, 22:46

Monco skrev:Sjögren kan vara ett steg i rätt riktning. Tyvärr så har vi några backar som är för tröga och som jag ser det ett spelsystem som inte fungerar. Jag har pratat med massor av folk och alla är eniga. Det är ingen som vet hur Luleå ska spela i uppspelsfasen och det verkar ju gälla spelarna också. Det kan ju vara så enkelt att backarna helt enkelt inte klarar av det snabba spelet med puck och då skiter sig hela spelidén. Sedan måste minst en forward känna blodsmak i munnen med att ta det jobbiga arbetet att ge järnet hemåt och hjälpa backarna när det blir kontring åt andra hållet och just nu verkar inte alla spelare vilja ställa upp på det ansvaret.
Vanligtvis tvåvägscenterns jobb men eftersom osten ansåg att det var den delen av laget som kan hållas lättast så har vi en Harju som åker på en halv skrilla hemåt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Vexet mån 19 okt 2015, 23:06

Jag har tänkt ett tag nu. Vill inte förhasta mig om sådant här. Men jag börjar nog bli pro-tränarbyte också. Det funkar helt enkelt inte. Känns lite som att göra slut. "Det är inte du, Fagervall - det är jag" Fast tvärtom då. Det är nog Fagervall. Jag ser faktiskt inte några linjer i spelet. Det känns bottennapp på ett sätt jag inte förstår.

Förra säsongens dipp köpte jag då jag tyckte vår trupp var ganska medioker. Årets dipp deluxe är av annan karaktär. Och samtidigt tuggar Bulan Boyz på med en trupp som jag väl sätter på ungefär samma nivå som vår förra säsongen, kanske något vassare sett till spetsen i Rödin och den gode Nick.

Ja, nej, jag är ingen ivrare av tränarbyten och jag gillar Fagervall skarpt. Men det ser som sagt illa ut.

Vexet

Inlägg av tibet tis 20 okt 2015, 00:51

Skulle vi ha lyckats få in ett par puckar i första perioden mot Fbk ikväll så hade vi rott hem matchen. Men med självförtroendet i botten så blev det stolpe ut tyvärr.

Inför säsongen tyckte då jag att backsidan såg riktigt intressant ut. Reagerade dock på att Shira snackade om spel i Nhl trots att han inte ens spelat en enda match i Luleå! Tror att det saknades lite ödmjukhet från hans sida där, en trolig orsak till hans dåliga inledning gissar jag.

Melart har inte imponerat speciellt på mig, orörlig och tar för många utvisningar so far. Borde kunna använda sin överlägsna styrka mycket smartare. Hamnar fel i position ganska ofta.

Ett annat dilemma har varit valet av lagkapten. Självklart så vill man ha en bygdens son med C på bröstet. Tyvärr hade vi ingen självklar kandidat till den posten, sorry Harju. Sandström hade känts mer naturlig, men han är i slutet av sin karriär så antar att det stöp på det! Törs man tänka tanken på att flytta över C:et till någon av Sigalet, Sandström eller Mikkelson?

Skulle det kunna se annorlunda ut om man byter ut tränarna? Finns det potential att få spelarmaterialet till att börja fungera tillsammans? Det är svårt att göra en rättvis bedömning angående hur tränarna sköter sitt arbete när man inte har insyn i det dagliga arbetet.

Skulle jag som oinsatt lekman fått bestämma hur man ska behandla den något prekära situation som råder i föreningen hade jag landsatt följande projekt!

- In med ny/nya tränare.
- In med 2 st skridskostarka backar.
- In med en 1:a center som har ledaregenskaper. Behöver inte vara någon direkt poängspruta.
- Janne eller Sigge som ny lagkapten.

Billig Very Happy och bra lösning tror jag!

tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Wolfhunter tis 20 okt 2015, 15:45

En jävla tur det är mer kyla i Cheese så vi int hamnar i nån Leksandssoppa. Jag är helt övertygad om att man nu vänder på varenda j-a sten för att ringa in problem och lösa dom. Ett lag är en lite mer komplicerad sak än att det folk nu ropar efter är en framkomlig väg. Har för mig att det brukar vara individuella samtal vid den här tiden(?). Kan ju komma att häda saker med nån ny spelare och nån skeppad i höst, men tror och hoppas att Osten håller kvar vid Fagervall & co.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Donten_ tis 20 okt 2015, 16:26

Wolfhunter skrev:En jävla tur det är mer kyla i Cheese så vi int hamnar i nån Leksandssoppa. Jag är helt övertygad om att man nu vänder på varenda j-a sten för att ringa in problem och lösa dom. Ett lag är en lite mer komplicerad sak än att det folk nu ropar efter är en framkomlig väg. Har för mig att det brukar vara individuella samtal vid den här tiden(?). Kan ju komma att häda saker med nån ny spelare och nån skeppad i höst, men tror och hoppas att Osten håller kvar vid Fagervall & co.

Varför hoppas du att Osten ska hålla kvar vid Fagervall & co? Det är för mig en gåta...
Nya spelare kommer inte hjälpa nämnvärt. Det finns tränare som får ut max av sina spelare och spelsystem. Sen finns det dem som inte får ut nästan något av sitt material. Vi har ett lag på pappret som inte ska behöva vara i klass med Karlskrona.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2585

Inlägg av Slapshot tis 20 okt 2015, 17:16

Bort med tränartrion. Sedan får Osten lämna över till nån annan inför nästa säsong. Sedan tar vi hem Chris och Frallan.

Slapshot

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7 - Sida 14 Empty abcdef

Inlägg av Rönken tis 20 okt 2015, 17:20

Äh, glöm Chris, varför skulle HV71 släppa honom? Redan haft C:et på bröstet, snittar 18 minuter och spelat +-0 i ett lag som toktankat och ligger på minus. Nej, man skulle behållt honom, nu är det för sent.
Rönken
Rönken

Inlägg av Monco tis 20 okt 2015, 19:29

Jag funderade lite på Rönken som tränare och jag tror det ligger väldigt långt bort på Luleås karta. Varför? För att vi har Harju som kapten och senast han var mad i laget så blev han bänkad för att han inte jobbade nog hårt och jag tror inte relationen mellan dom kuggar i på rätt sätt. Om alternativen är antingen Rönken eller Harju så tror jag Osten och Luleå hockey väljer Harju för tillfället även om Rönken kanske är det som behövs just nu för att få alla spelare att jobba lite extra varje byte.

Monco

Antal inlägg : 336

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 14 av 21 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 17 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet