Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
+90
LulefanGBG
Donten_
wilmus2007
Tigerman
Puckad
Högljudd
Hedanders
Vexet
knutten
kniba
KUCERA
Hellcop
Trötto
Luleåfan
Murveln
Hockeyprofessorn
MrScout
Calle
Kraftkung
icemask
rumpztr
Linkan
Tackleberry
Wolfhunter
Lajon
Mr Bister
erik90
tikka_t3
Klabbe
Cambbott24
Diktatorn
Jagr
kokostrollet
Patrik82
LHF96
Ivanhoe
nummer 17
Trashtalk
Luleå84
Kallepedal
Dilox
Donowitz
Mickeee
Redbear
LuleåWinston
Tony Moore
Salle
Klark
Pickadoll
KaptenBlodskelett
Mange
Norlin
Molin86
Rikky
Pajala
Groggen79
NilsOskar
Myrman
Ingemar
Rocksolid
Jaguaren
Bamsefar
CKa
robin-_-
tibet
Urken
HarryHaffa
NallePhu
Old Brooklyn
Sundance Kid
GustenA
Monco
Dentos
Snikne Ville
JuniorX
Kagen
Scouten
Qirren
Kapten Haddock
Slapshot
Lars158
pingu
Micke80
makkanmakkan
Lasse Proppmätt
johan74
Rönken
FruktHamster
Admin
94 posters
Sida 18 av 20
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
Trötto skrev:Så kan man välja att se det LHF96, men man kan ju också välja att se det som att det är spelare som de hade bra koll på och fick ännu bättre koll på tack vare Fagervall..
Sant och även det som är min poäng, vi måste ha koll utöver den interna informationen som ibland finns tillgänglig. Nästa gång finns ingen tränare som kan styra Osten i rätt riktning och det är inte Fagervall som är sportchef. Jag skulle önska att vi hade någon en anställd scout "over there" som kan hjälpa oss hitta guldkorn i AHL, kan ju finnas betydligt bättre än Mikkelson för samma eller mindre peng
LHF96- Antal inlägg : 3532
Rönken skrev:LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
Så Osten bör alltså värva Anders Nilsson för att höja medelvikten bland målisarna?
Ja det vore nåt Räknade bort målvakterna då de ändå inte har någon del av det fysiska spelet. Jag vet att vi har ett tungt lag men att ens ligga över 90kg i snitt är inte så vanligt i SHL, vi är faktiskt det enda laget som gör det medan i NHL så är det mer en regel än ett undantag.
Bamsefar skrev:Slapshot skrev:CKa skrev:Blir inget:
"Stabil back, men inget för oss", hälsar Fagervall.
Ute på en lång cykeltur som vanligt...
hoppas att det var en "Luring" som Fagervall la annars kan det bli lite krångligt
Haha, då fick vi åtminstone reda på hur Fagervall förhåller sig till den här typen av diskussioner. Om man är sanningen på spåren och han inte vill avslöja något så kommer han att blåljuga. Ganska dåligt pokerface, alltså.
Om det nu inte är så att de citat vi har läst är påhittade...
Angående Mikkelson så känns det som en bra typ. Ska Osten ha in en till så kan det bara bli en bärsärk då.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Boom! Skulle kännas fantastiskt bra.Bamsefar skrev:Zaar ev spelar i höst, det kändes inte riktigt så fram tills nu, Cehlarik kan vi nog räkna in i årets trupp och det låter som om Kukan är med oxo. Men intressant passning om Zaar.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
Om man får räkna bort några så borde man få räkna MED några också. Fagervall borde väl gå för mer än 90 pannor? Nån mer?
JuniorX skrev:LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
Om man får räkna bort några så borde man få räkna MED några också. Fagervall borde väl gå för mer än 90 pannor? Nån mer?
Hehehe joo Fast vikt inte är allt så gillar jag fysiskt spel.
Denna lirare verkar ju klara sig rätt bra "over there" trots sin flugvikt. Måste ju vara en gudabegåvning, ser t.om undernärd ut i ansiktet.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=88391
JuniorX skrev:LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
Greppa? vad väger han in på?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Jag ställer gärna upp med min underlängd, den ökar garanterat snittet!JuniorX skrev:LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
LHF96 skrev:JuniorX skrev:LHF96 skrev:Om man räknar bort Mastomäki, Ekarv, Strömvall (Dessa tre får nog begränsad speltid?) och målvakterna så är snittvikten på vårt lag än så länge ca 92 kg. Mordor har en snittvikt på 84.48 kg vilket är sämst av alla lag. Vi kommer bli TUNGA att möta nästa säsong
Hehehe joo Fast vikt inte är allt så gillar jag fysiskt spel.
Denna lirare verkar ju klara sig rätt bra "over there" trots sin flugvikt. Måste ju vara en gudabegåvning, ser t.om undernärd ut i ansiktet.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=88391
kanonspelare, plockade in han i mitt YahooHockeyFantasyteam , som sista draftval , inget man ångrar.
Vad är det för snack om att Zaar kanske spelar i höst?! Är det lönt att hoppas?! Jäklar vad glad jag skulle bli.
Jimmy Pesonen är inne på att Osten inte verkar sikta på en center eftersom att Osten uttryckt sig som så att man söker 'forwards'. Fast det är väl en lite luddig benämning i Sverige åtminstone? Forwards/anfallare brukar ju inkludera center.
Sedan bygger han det antagandet på att Kurirens källor endast nämner vingar; Micflikier, Rajala, Rakshani.
Sedan bygger han det antagandet på att Kurirens källor endast nämner vingar; Micflikier, Rajala, Rakshani.
Rönken- Antal inlägg : 17811
"Jonas Rönnqvist har en del att lära Joakim Fagervall vad gäller mediestrategi. Att ljuga vid upprepade tillfällen (laguppställningar inför matcher och nu senast Mikkelson) skapar ingen trovärdighet utåt sett. Bättre att hänvisa spelarfrågor till Osten."
Pesonen har blivit sårad. Roligt att han tar åt sig som ett litet barn.
kniba- Antal inlägg : 103
JP på kuriren verkar anse att dom inte har gjort något fel när dom avslöjade att Janne Pesonen skulle vara på väg till Luleå.
Kommentarerna på denna länk:
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/backryktet-silly-season/?blog=4171576&entry=8273488
Har lite svårt för en sådan attityd. Men det förvånar ju inte att det kommer därifrån. Hade varit bättre att erkänna att det blev fel och gå vidare. Det hör ju till silly season att alla rykten inte stämmer.
Edit:
Detta blogginlägg lade kuriren upp samma kväll som dom skulle avslöja Pesonen-ryktet:
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nasta-bomb-pa-g/?blog=4171576&entry=8043420
Kommentarerna på denna länk:
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/backryktet-silly-season/?blog=4171576&entry=8273488
Har lite svårt för en sådan attityd. Men det förvånar ju inte att det kommer därifrån. Hade varit bättre att erkänna att det blev fel och gå vidare. Det hör ju till silly season att alla rykten inte stämmer.
Edit:
Detta blogginlägg lade kuriren upp samma kväll som dom skulle avslöja Pesonen-ryktet:
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nasta-bomb-pa-g/?blog=4171576&entry=8043420
Senast ändrad av Sundance Kid den fre 08 maj 2015, 18:15, ändrad totalt 1 gång
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
kniba skrev:"Jonas Rönnqvist har en del att lära Joakim Fagervall vad gäller mediestrategi. Att ljuga vid upprepade tillfällen (laguppställningar inför matcher och nu senast Mikkelson) skapar ingen trovärdighet utåt sett. Bättre att hänvisa spelarfrågor till Osten."
Hehe. Har han inte vänt ordningen på namnen som jag vill fatta texten sen?
Lars158- Antal inlägg : 9806
Hur ska jag tolka det här. 2 forwards till + ev Zaar? Eller räknas Zaar in i dessa två forwards.
Lars158 skrev:Hur ska jag tolka det här. 2 forwards till + ev Zaar? Eller räknas Zaar in i dessa två forwards.
Funderade jag också på, Zaar lär väl ingå i det? Billigare lösning som man borde veta vad man kan tänkas få ut från. Centertank + Zaar?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Om Jaros dissas likt Cehlarik gjorde, då vete FN va jag gör. Skeppa Nagander och de är fort!
Han är stor, men åt HV för mesig! Förstår inte varför varför han inte är fysisk. Förmodligen för svag eller så sitter de i huvudet.
Ska bli kul att se vad vi får för C och RW/LW, jag tror dom kan ramla in ganska snart. Något som är jvl kul är att Zaaren kanske blir kvar. Då behöver vi inte sukta så mycket efter fler forwards utan istället kanske hugga en klippa innan fönstret stänger i Januari!
Förstår Zaar om han, om han inte får NHL-kontrakt. Varför ska han harva i ett Rögle (även om han är från Skåneland) om LHF skamstorsatsa. Vi har då skeppat bra många fler till NHL, än Rögle (som ett ex).
Han är stor, men åt HV för mesig! Förstår inte varför varför han inte är fysisk. Förmodligen för svag eller så sitter de i huvudet.
Ska bli kul att se vad vi får för C och RW/LW, jag tror dom kan ramla in ganska snart. Något som är jvl kul är att Zaaren kanske blir kvar. Då behöver vi inte sukta så mycket efter fler forwards utan istället kanske hugga en klippa innan fönstret stänger i Januari!
Förstår Zaar om han, om han inte får NHL-kontrakt. Varför ska han harva i ett Rögle (även om han är från Skåneland) om LHF skamstorsatsa. Vi har då skeppat bra många fler till NHL, än Rögle (som ett ex).
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Kapten Haddock skrev:Om Jaros dissas likt Cehlarik gjorde, då vete FN va jag gör. Skeppa Nagander och de är fort!
Håller med!. Ingen mer back nu! Jaros måste få chansen i ett av tre backpar!
Schira - Sigalet
Mikkelson - Kukan
Jaros - Sandström
Eventuellt SHL:s bästa backuppsättning. Jag vill iaf inte byta backpar med något annat lag i SHL.
Nagander
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Tycker de är bra att Fagervall får vara med så mycket som möjligt i värvningsarbetet, för de är ju ändå han som ska ta ut laget och han som ska bestämma hur dom ska spela.
Nu är jag där igen, men om Osten säger att de är 2 forwards som ska till och Mr ripabbot går ut med "varningen" att TF & Flikier ska vara klar, kan de vara så jvl?
JAG TROR JU INTE DE (sorry ripabbot)!
Blir de så, så ser jag inte att vi ska bli så många % bättre än ifjol! Annat än demgrabbar som finns blir väldigt mycket bättre än förra säs. och att Sweatt & Hedman poängar som FN.
Nu är jag där igen, men om Osten säger att de är 2 forwards som ska till och Mr ripabbot går ut med "varningen" att TF & Flikier ska vara klar, kan de vara så jvl?
JAG TROR JU INTE DE (sorry ripabbot)!
Blir de så, så ser jag inte att vi ska bli så många % bättre än ifjol! Annat än demgrabbar som finns blir väldigt mycket bättre än förra säs. och att Sweatt & Hedman poängar som FN.
Jeppsson Winston, håller med!
Sen såg jag frågan om 2 värvade forwards skulle inkludera Zaar.,de tror inte jag iaf. Blir Zaaren kvar, så tror jag någon skeppas p.g.a att:
1. Zaar "har" kontrakt och betraktasmsom nuvarande.
2. De skulle värvas spets på forwardsidan till befintligt lag och där ingick Zaar.
Jag ser bara Zaar som ett + i kommande säsongs lag och han lär ta plats med att t.ex Sylve eller Foppa får lira i extrafemman (jag ser Fabbe som given än så länge och med ett ev. C på bröstet).
Sen såg jag frågan om 2 värvade forwards skulle inkludera Zaar.,de tror inte jag iaf. Blir Zaaren kvar, så tror jag någon skeppas p.g.a att:
1. Zaar "har" kontrakt och betraktasmsom nuvarande.
2. De skulle värvas spets på forwardsidan till befintligt lag och där ingick Zaar.
Jag ser bara Zaar som ett + i kommande säsongs lag och han lär ta plats med att t.ex Sylve eller Foppa får lira i extrafemman (jag ser Fabbe som given än så länge och med ett ev. C på bröstet).
ISHOCKEY/LULEÅ Nu närmar sig kontrakten med stjärnspelarna, som Luleå Hockey presenterar inom kort. Och det lutar mot två stora kanoner.
Norrbottens-Kuriren skrev i torsdags om kvartetten som Luleå Hockey siktat in sig på.
Under fredagen kom ytterligare uppgifter.
Klubben ska vara överens med en riktig stjärnduo, men det återstår ett par detaljer innan kontrakten är påskrivna.
Och sedan ska Luleå hålla en presskonferens. Men det är oklart om klubben hinner göra det innan sportchefen Lars "Osten" Bergström och sportdirektör Thor Stöckel åker på CHL-lottningen i Prag på tisdag. De ska sedan stanna ett par dagar och se på ishockey-VM.
Amerikanen Rhett Rakshani, tidigare Växjö, och finländaren Antti Pihlström, tidigare Salavat (KHL), är inte lika heta som de två andra.
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren väntas Luleå Hockey presentera stjärnduon inom kort. Det lutar mot förre Färjestadsspelaren och kedjekamraten med Anton Hedman – finländaren Toni Rajala, 24 år.
Dessutom den kvicke ytterforwarden Jacob Micflikier, 30 år, som skördade stora framgångar i Linköping den gångna säsongen.
– Vi är långt gångna i vissa diskussioner, men vi har som policy att låta bläcket torka och ibland kan det ta längre tid för bläcket att torka (skratt). Men vi siktar på att presentera någon inom kort, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström till Norrbottens-Kuriren.
Enligt uppgifter till Kuriren står Luleås nye supersponsor, Minecrafts Jakob Porser, bakom en del av finansieringen – liksom vid värvningarna av backen Craig Schira och forwarden Bill Sweatt.
Norrbottens-Kuriren skrev i torsdags om kvartetten som Luleå Hockey siktat in sig på.
Klubben ska vara överens med en riktig stjärnduo, men det återstår ett par detaljer innan kontrakten är påskrivna.
Och sedan ska Luleå hålla en presskonferens. Men det är oklart om klubben hinner göra det innan sportchefen Lars "Osten" Bergström och sportdirektör Thor Stöckel åker på CHL-lottningen i Prag på tisdag. De ska sedan stanna ett par dagar och se på ishockey-VM.
Amerikanen Rhett Rakshani, tidigare Växjö, och finländaren Antti Pihlström, tidigare Salavat (KHL), är inte lika heta som de två andra.
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren väntas Luleå Hockey presentera stjärnduon inom kort. Det lutar mot förre Färjestadsspelaren och kedjekamraten med Anton Hedman – finländaren Toni Rajala, 24 år.
Dessutom den kvicke ytterforwarden Jacob Micflikier, 30 år, som skördade stora framgångar i Linköping den gångna säsongen.
– Vi är långt gångna i vissa diskussioner, men vi har som policy att låta bläcket torka och ibland kan det ta längre tid för bläcket att torka (skratt). Men vi siktar på att presentera någon inom kort, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström till Norrbottens-Kuriren.
Enligt uppgifter till Kuriren står Luleås nye supersponsor, Minecrafts Jakob Porser, bakom en del av finansieringen – liksom vid värvningarna av backen Craig Schira och forwarden Bill Sweatt.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Landar Luleå MicFlikier och Rajala nu, så börjar det likna något!
Inga större nyheter båda ligger just i den ramen av poängproducerande och stjärnspelare!Redbear skrev:ISHOCKEY/LULEÅ Nu närmar sig kontrakten med stjärnspelarna, som Luleå Hockey presenterar inom kort. Och det lutar mot två stora kanoner.
Micflicker en syl vass sniper med speed under buggarna
Rajala lika så stöpt i samma form
1:a line kan se ut som Micflicker - Legacé - Rajala
2:a line Sweatt - Walle - Harju
Vi har med andra ord 2st producerade femmor vilket vi´saknat länge!
1:a pp Micflicker - Legacé - Rajala
Sewatt - Mikkelson
Snacka producerade enhet!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
http://www.kuriren.nu/100-hockey/spelarna-som-riskerar-att-offras-i-lulea-8276132.aspx
Sånt här gör mig ganska besviken. Spelare man kontraktera för bara någon månad sen skall man nu göra sig av med om nånting i artikeln är kopplat till verkligheten.
Visst när man drar på sig en dyr flopp som Dixon måste man agera.
Men varken Strömwall eller Ekarv har ju ens fått chansen spela bort sig.
- Spoiler:
- ISHOCKEY/LULEÅ Under fredagen bjöd Luleå Hockey på en tidig afterwork med två nyförvärv. Nu kan Norrbottens-Kuriren avslöja spelarna som kan få lämna.
Christopher Mastomäki, 18 år, var 14:e forwarden in på kontot inför 2015/2016.
Och Luleå Hockey ska ha in fler.
Under fredagen berättade sportchefen Lars "Osten" Bergström för Norrbottens-Kuriren att klubben siktar på att kontraktera ytterligare två forwards.
– Det kommer bli toppspelare som är bidragande till att Luleå Hockey vinner sina matcher och når framgång nästa säsong, säger "Osten".
Det innebär 16 forwards.
Men nu kan Norrbottens-Kuriren avslöja att Luleå Hockey försöker skapa mer utrymme i omklädningsrummet.
Redan den 6 april skrev vi att trion Niklas Fogström, Lars Bryggman och Malte Strömwall kunde få lämna laget. De två första är redan borta – och enligt uppgifter jobbar Luleå på att få någon annan klubb att ta över 20-årige Strömwalls kontrakt, som kom till Luleå från Växjö och sedan lånades ut på sluttampen till HV71.
Men han är inte ensam som kom till LHF mitt under brinnande säsong i fjol. Det gjorde även den allsvenske centern Victor Ekarv. Han fick några chanser i A-laget, men imponerade inte i J20-slutspelet. När Luleå nu valt att ta in Västeråstalangen Christopher Mastomäki hamnar tidigare AIK:aren Ekarv efter i hierarkin och blir överflödig i truppen.
Sånt här gör mig ganska besviken. Spelare man kontraktera för bara någon månad sen skall man nu göra sig av med om nånting i artikeln är kopplat till verkligheten.
Rajala?, mcflikier?, lagace, mikkelsson. Dessa är ju högriskvärvningar så det förslår. Kan ju slå riktigt väl ut men kan verkligen bli pannkaka av det hela.
Lägg därtill harju och sweatt som man i ärlighetens namn inte kan vara supersäker på att dem producerar.
Inte meningen att vara negativ men nog skulle jag vara lugnare med spelare som Chris, rasmussen, nick johnson och noah welch.
Känns som att det kan gå precis hur som helst nästa år. Tyvärr är väl känslan flopp men det ska vi inte prata högt om nu så här tidigt.
Lägg därtill harju och sweatt som man i ärlighetens namn inte kan vara supersäker på att dem producerar.
Inte meningen att vara negativ men nog skulle jag vara lugnare med spelare som Chris, rasmussen, nick johnson och noah welch.
Känns som att det kan gå precis hur som helst nästa år. Tyvärr är väl känslan flopp men det ska vi inte prata högt om nu så här tidigt.
Mickeee- Antal inlägg : 910
Mickeee skrev:Rajala?, mcflikier?, lagace, mikkelsson. Dessa är ju högriskvärvningar så det förslår. Kan ju slå riktigt väl ut men kan verkligen bli pannkaka av det hela.
Förstår precis vad du menar, men nu är det bara att försöka köpa det och hoppas på det bästa. Det kan ju, om allt slår väl ut, bli riktigt riktigt bra!
Jag känner mig lugn med Micflicker & Rajala båda är notoriska målskyttar som Luleå sökt, Så det är lågrisk om ngn risk att dem floppar som du är orolig!Mickeee skrev:Rajala?, mcflikier?, lagace, mikkelsson. Dessa är ju högriskvärvningar så det förslår. Kan ju slå riktigt väl ut men kan verkligen bli pannkaka av det hela.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Mickeee skrev:Rajala?, mcflikier?, lagace, mikkelsson. Dessa är ju högriskvärvningar så det förslår. Kan ju slå riktigt väl ut men kan verkligen bli pannkaka av det hela.
Känns som att laget blir lite felbalanserat om man inte ersätter Chris. Men tar gärna en av ovanstående..
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Nog tror jag det blir bra. Men inget under finalspel kan man väl kalla för godkänt, vi borde väl landa på SHL`s dyraste trupp?
Du är inte negativ utan realistisk, man kan inte var säker på att dessa killar kan leverera men det kan man inte med någon egentligen oavsett historia, nya förutsättningar nytt lag. Den enda vi vet garanterat hade levererat CA är i HV71..Mickeee skrev:Rajala?, mcflikier?, lagace, mikkelsson. Dessa är ju högriskvärvningar så det förslår. Kan ju slå riktigt väl ut men kan verkligen bli pannkaka av det hela.
Nåväl, är rätt säker på att Rajala, Mikkelsson och troligen också Sweatt är rätt säkra kort.
OM vi nu signar med Rajala så har vi ett starkare lag än förra året men jag saknar fortfarande en stark speluppläggare/center ala Olausson (fast bättre).
Rikky- Antal inlägg : 1944
Lars158 skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/spelarna-som-riskerar-att-offras-i-lulea-8276132.aspx
- Spoiler:
ISHOCKEY/LULEÅ Under fredagen bjöd Luleå Hockey på en tidig afterwork med två nyförvärv. Nu kan Norrbottens-Kuriren avslöja spelarna som kan få lämna.
Christopher Mastomäki, 18 år, var 14:e forwarden in på kontot inför 2015/2016.
Och Luleå Hockey ska ha in fler.
Under fredagen berättade sportchefen Lars "Osten" Bergström för Norrbottens-Kuriren att klubben siktar på att kontraktera ytterligare två forwards.
– Det kommer bli toppspelare som är bidragande till att Luleå Hockey vinner sina matcher och når framgång nästa säsong, säger "Osten".
Det innebär 16 forwards.
Men nu kan Norrbottens-Kuriren avslöja att Luleå Hockey försöker skapa mer utrymme i omklädningsrummet.
Redan den 6 april skrev vi att trion Niklas Fogström, Lars Bryggman och Malte Strömwall kunde få lämna laget. De två första är redan borta – och enligt uppgifter jobbar Luleå på att få någon annan klubb att ta över 20-årige Strömwalls kontrakt, som kom till Luleå från Växjö och sedan lånades ut på sluttampen till HV71.
Men han är inte ensam som kom till LHF mitt under brinnande säsong i fjol. Det gjorde även den allsvenske centern Victor Ekarv. Han fick några chanser i A-laget, men imponerade inte i J20-slutspelet. När Luleå nu valt att ta in Västeråstalangen Christopher Mastomäki hamnar tidigare AIK:aren Ekarv efter i hierarkin och blir överflödig i truppen.
Tar dom in Ledin istället, får jag hjärnblödning..
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Om alla de uppgifterna stämmer så får vi mycket riktigt en stor andel spets som alla har producerat tidigare men jag ställer mig fortfarande frågande till var omgivningen är som stödjer dessa "producenter"?
Känns som ett dyrt och svajigt bygge. Visst kan det gå bra men det kräver att hela centeruppsättningen förmår balansera upp och understödja bygget. Kan de det? Jag vet inte.
Känns som ett dyrt och svajigt bygge. Visst kan det gå bra men det kräver att hela centeruppsättningen förmår balansera upp och understödja bygget. Kan de det? Jag vet inte.
JuniorX skrev:Om alla de uppgifterna stämmer så får vi mycket riktigt en stor andel spets som alla har producerat tidigare men jag ställer mig fortfarande frågande till var omgivningen är som stödjer dessa "producenter"?
Jag har stora förhoppningar på Lagace. Men väl medveten om att det kan bli flopp också. Första kedje center känns högt satsa på för Lagace. Haft Chris kvar hade varit högst önskvärt.
Det skriker Linköping om bygget.. vill inte känna så här
Ptja! Rajala och Mickflikier vore väl inte så pjåkiga, antar jag. Men hur jag än vänder och vrider på det så får jag inte ihop kedjorna utan en till center. För inte räknar de väl med att Mastomäki på en gång?
Murveln- Antal inlägg : 112
Känns väl som att den tiden vi kunde ropa "köpelag!" till höger o vänster är över nu..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Centerplatsen måste bara värvas och sedan kanske en Mickflickier typ men det verkar inte krylla av bra centrar på marknaden.
pingu- Antal inlägg : 2418
De finns inga nyvärvade spelare som någon kan gå i god för!
Ett totalt utslitet uttryck som funkar än är, se på Malmö, se vad de försökte att göra! Att värva de "bästa" spelarna och tro att vi ska bli bäst är bara drömmar. Att värva bra är inte att värva de bästa individuella spelarna, de är att värva ett lag, de är ett lag som vinner alla gånger.
Jag tror att om de värvar de spelarna som de pratas om, så kommer vi få ett kanonlag. D.v.s Flikier & Rajraj, de är producenter och de bör producera. Nästan allt beror på hur laget sätts ihop!
Att de kommer skeppas spelare har jag räknat med, men hoppas att de inte blir de unga som vi vet är bra, som vi vet har framtiden för sig om vi utvecklar och utbildar.
Kan säkert bli de unga som sorteras ut p.g.a att de är lättast att förhandla bort och de bär de lägsta kostnaderna, men jag hoppas inte att mönstret ska fortsätta.
Ett totalt utslitet uttryck som funkar än är, se på Malmö, se vad de försökte att göra! Att värva de "bästa" spelarna och tro att vi ska bli bäst är bara drömmar. Att värva bra är inte att värva de bästa individuella spelarna, de är att värva ett lag, de är ett lag som vinner alla gånger.
Jag tror att om de värvar de spelarna som de pratas om, så kommer vi få ett kanonlag. D.v.s Flikier & Rajraj, de är producenter och de bör producera. Nästan allt beror på hur laget sätts ihop!
Att de kommer skeppas spelare har jag räknat med, men hoppas att de inte blir de unga som vi vet är bra, som vi vet har framtiden för sig om vi utvecklar och utbildar.
Kan säkert bli de unga som sorteras ut p.g.a att de är lättast att förhandla bort och de bär de lägsta kostnaderna, men jag hoppas inte att mönstret ska fortsätta.
Bara inse att vi till sist hamnat i "Percy tårar", nu är det inte några få "företag" utan hela SHL är stora affärer..Snikne Ville skrev:Känns väl som att den tiden vi kunde ropa "köpelag!" till höger o vänster är över nu..
Hoppas ändå att vi i LHF kan behålla 51%-regeln så vi förblir "folkets förening", ja jag tror på detta samtidigt som jag förespråkar kapitalism under "folklig bevakning".
Tony, jag hoppas som du, men jag (är lite bakåtsträvare) hoppas att vi igentligen formar lag som ÄR Luleå.. De menar jag med 100%,, men de kommer vi aldrig uppleva tyvärr.
Idag är alla de stora ligorna proffesionella och då kommer de tyvärr bli köpelag överallt. Deär så de blir.
De verkar som om (utåt sett) att de bara är Växjö som stolt sagt i media, att vi värvar för att vinna, vi bygger inte för att vara lojala och försöka vinna.
Idag är alla de stora ligorna proffesionella och då kommer de tyvärr bli köpelag överallt. Deär så de blir.
De verkar som om (utåt sett) att de bara är Växjö som stolt sagt i media, att vi värvar för att vinna, vi bygger inte för att vara lojala och försöka vinna.
kan nog känna detsamma som det varnas lite för. Att Luleå sportsligt har några frågor att besvara.
Kan vi få ihop vingarna med pivotpunkten d v s Centern, om första o andra center blir Lagacè och Wallmark ?.
Kan man få ihop en lagkänsla överhuvudtaget? för det talar Hedman, Petrell och Fabbe, men det är kanske inte de som ska driva Luleå på isen, Harju är väl inte heller den som anger tonen.
Där kan förlusten av Chris Abbott bli kännbar.
Vad gäller målvakt o backsida så känns det mindre oroligt.
Det kommer att bli ett hästjobb tror jag, att få ihop ett lag, med betoning på lag, av alla dessa nyförvärv.
Det kan bli bra, det kan bli guld, men det kan oxo bli , i värsta fall, ett monumentalt fiasko.
Kan vi få ihop vingarna med pivotpunkten d v s Centern, om första o andra center blir Lagacè och Wallmark ?.
Kan man få ihop en lagkänsla överhuvudtaget? för det talar Hedman, Petrell och Fabbe, men det är kanske inte de som ska driva Luleå på isen, Harju är väl inte heller den som anger tonen.
Där kan förlusten av Chris Abbott bli kännbar.
Vad gäller målvakt o backsida så känns det mindre oroligt.
Det kommer att bli ett hästjobb tror jag, att få ihop ett lag, med betoning på lag, av alla dessa nyförvärv.
Det kan bli bra, det kan bli guld, men det kan oxo bli , i värsta fall, ett monumentalt fiasko.
Oj, här var det mycket negativitet.
Jag skulle bli väldigt glad om Rajala kom. Tycker det är en värvning i Sweatt-klass! En drömvärvning! En spelare som bevisligen alltid poducerar. Och framförallt: Han skjuter på allt! Det är något jag saknat i Luleå senaste säsongen. Enbart Zaar (som tyvärr missade mål lite för ofta), och viss mån Harju och Näkyvä, som gjorde det bra och tog mycket skott.
Vet inte huuuuur många gånger varje match jag skrek: "skjuuuuuuut!" när en Luleåspelare stod och kladdade och letade passningsalternativ.
Jag måste säga att jag är väldigt glad att det är till Luleå spelarna ryktas. Det här kan bli riktigt, riktigt bra. Är också väldigt glad att vi inte värvat som Färjestad. Deras forwardsuppsättningen imponerar inte på mig. Känns skicklig, men tycker mig sakna karaktär. Tror faktiskt det kan bli kvalspel för Färjestad nästa säsong.
Dock hoppas jag inte på allt för många förändringar gentemot nästa säsong. Vi får inte glömma att vi var bra på mycket, och vann CHL och höjde oss i tuffa matcher. Det måste vi behålla -- men även addera lite spets. Men spetsen får inte bli till kostnaden av karaktär och jävlaranamma. För då kommer vi bli ett serielag.
Jag skulle bli väldigt glad om Rajala kom. Tycker det är en värvning i Sweatt-klass! En drömvärvning! En spelare som bevisligen alltid poducerar. Och framförallt: Han skjuter på allt! Det är något jag saknat i Luleå senaste säsongen. Enbart Zaar (som tyvärr missade mål lite för ofta), och viss mån Harju och Näkyvä, som gjorde det bra och tog mycket skott.
Vet inte huuuuur många gånger varje match jag skrek: "skjuuuuuuut!" när en Luleåspelare stod och kladdade och letade passningsalternativ.
Jag måste säga att jag är väldigt glad att det är till Luleå spelarna ryktas. Det här kan bli riktigt, riktigt bra. Är också väldigt glad att vi inte värvat som Färjestad. Deras forwardsuppsättningen imponerar inte på mig. Känns skicklig, men tycker mig sakna karaktär. Tror faktiskt det kan bli kvalspel för Färjestad nästa säsong.
Dock hoppas jag inte på allt för många förändringar gentemot nästa säsong. Vi får inte glömma att vi var bra på mycket, och vann CHL och höjde oss i tuffa matcher. Det måste vi behålla -- men även addera lite spets. Men spetsen får inte bli till kostnaden av karaktär och jävlaranamma. För då kommer vi bli ett serielag.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
De jag riktig tror på och den som verkligen vill ha ett LAG är Fagervall. Han har Ishockey som bakgrund, men formats i Armen och de är där han har utbildats.
Han är är killen som är gjord för att bilda en grupp, bilda ett oss och de är de han brinner för, de är de som är hans mål.
Fagervall kanske inte är Hockeykonungen, men han vet vad en grupp kan prestera tillsammans och de är de vi ska göra för att vinna. Allt har väl att göra hur mycket tid man har till godo för att få ihop den där VIkänslan.
Han blev ihopmonterad med 7 andra soldater i skarpt läge ute på fältet och förstod att om inte vi samarbetar, så kommer vi att dö. Den filosofin har han som mål för att få ihop ett hockeylag i Luleå i SHL och de känns väldigt bra!
Han är är killen som är gjord för att bilda en grupp, bilda ett oss och de är de han brinner för, de är de som är hans mål.
Fagervall kanske inte är Hockeykonungen, men han vet vad en grupp kan prestera tillsammans och de är de vi ska göra för att vinna. Allt har väl att göra hur mycket tid man har till godo för att få ihop den där VIkänslan.
Han blev ihopmonterad med 7 andra soldater i skarpt läge ute på fältet och förstod att om inte vi samarbetar, så kommer vi att dö. Den filosofin har han som mål för att få ihop ett hockeylag i Luleå i SHL och de känns väldigt bra!
"Linköping" "Köpelag"
Jag har tidigare varit inne på att jag har lite svårt för begreppen och kritiken...
hur långt tillbaka i tiden får vi gå innan vi hittar en säsong med mindre än 5 -7 nyförvärv (som vi ligger på nu)?
är problemet att de heter Sweatt ist för Klasen?
är problemet att de som värvas/ryktas in är scoutade och gjort "succe" i andra shl lag innan?
Jag blir nyfiken då jag inte hänger med i resonemanget
Jag har tidigare varit inne på att jag har lite svårt för begreppen och kritiken...
hur långt tillbaka i tiden får vi gå innan vi hittar en säsong med mindre än 5 -7 nyförvärv (som vi ligger på nu)?
är problemet att de som värvas/ryktas in är scoutade och gjort "succe" i andra shl lag innan?
Patrik82- Antal inlägg : 311
Håller klart med i resonemanget Wimston, om att skjuta.
Vet inte hur många träningar jag var på, där bl.a Åkerström tränade backar och dom"byggde kulle" i alla övningar. Skulle vilja se den som gjorde de i Amerat!!
Skjut för FAN!
Oskar Möller liknade mer en Hagelbössa i Sk-å och de var så han skapade chanser och gjorde mål.
Bättre att skjuta än att vara passiv!
R Nordmark träffade knappt kortsidan med sina 200km/hs-skott, men de blev till chanser.
Vet inte hur många träningar jag var på, där bl.a Åkerström tränade backar och dom"byggde kulle" i alla övningar. Skulle vilja se den som gjorde de i Amerat!!
Skjut för FAN!
Oskar Möller liknade mer en Hagelbössa i Sk-å och de var så han skapade chanser och gjorde mål.
Bättre att skjuta än att vara passiv!
R Nordmark träffade knappt kortsidan med sina 200km/hs-skott, men de blev till chanser.
Patrik82 skrev:"Linköping" "Köpelag"
Med linköping menar jag inte köpelag. Det har jag absolut inga problem med. Jag menar att bygget andas linköping med för lite karaktär. Sweatt och Lagace har karaktär så där är jag inte orolig.
MEN oj vad mjukt det blir med wallmark, cehlarik, harju, rajala, micflikier. Där finns skillsen men karaktär?
Vill ha as på alla positioner! Det ska smälla och käftas och grötas överallt hela tiden från alla, från stjärnor och brunkare! Det ultimata laget för mig är Kings guldlag förra året. Hårda tuffa stora, maler och maler. Motståndarna vet hur dem spelar men kan inte göra något åt det. Går inte att stänga ner någon. Även sixfingers lag guldåret 14 bestod ju av karaktär och åter karaktär med jimmie i spetsen. (Här måste jag förtydliga att jag förstår att vi inte kan värva kopitar och williams men spelare som liknar dem är såna jag vill se.
Vilka spelare anser du är realistiska med dina krav?Mickeee skrev:Patrik82 skrev:"Linköping" "Köpelag"
Med linköping menar jag inte köpelag. Det har jag absolut inga problem med. Jag menar att bygget andas linköping med för lite karaktär. Sweatt och Lagace har karaktär så där är jag inte orolig.
MEN oj vad mjukt det blir med wallmark, cehlarik, harju, rajala, micflikier. Där finns skillsen men karaktär?
Vill ha as på alla positioner! Det ska smälla och käftas och grötas överallt hela tiden från alla, från stjärnor och brunkare! Det ultimata laget för mig är Kings guldlag förra året. Hårda tuffa stora, maler och maler. Motståndarna vet hur dem spelar men kan inte göra något åt det. Går inte att stänga ner någon. Även sixfingers lag guldåret 14 bestod ju av karaktär och åter karaktär med jimmie i spetsen. (Här måste jag förtydliga att jag förstår att vi inte kan värva kopitar och williams men spelare som liknar dem är såna jag vill se.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Vilka spelare anser du är realistiska med dina krav?Mickeee skrev:Patrik82 skrev:"Linköping" "Köpelag"
Nash eller Ovechkin!
Hårda ,stora ,tuffa AS som käftar och maler... samtidigt som de gör mål och han bananasplitvision =) Ja , vem fan skulle inte älska det... vi får nog nöja oss med dessa egenskaper representerade i varje kedja =)
men jag tackar för förtydligandet, gillar att försöka sätta mig in i era tankebanor =)
PS. Låter även en del som Radulov?
men jag tackar för förtydligandet, gillar att försöka sätta mig in i era tankebanor =)
PS. Låter även en del som Radulov?
Patrik82- Antal inlägg : 311
Behöver inte ta i så, funkar med Brad Marchand eller Milan Lucic, dylika karaktärer i Luleå o jag är en lycklig man.Urken skrev:Qirren skrev:Vilka spelare anser du är realistiska med dina krav?Mickeee skrev:Patrik82 skrev:"Linköping" "Köpelag"
Nash eller Ovechkin!
Sida 18 av 20 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6