Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
+83
Jaguaren
Monco
jejoe
PingPongPro
farre
delphi
GustenA
kniba
Sir Prozac
Lajon
Totte
NilsOskar
Scouten
Lasse Proppmätt
Jonken
kamelbullen
Donowitz
Davidoff
Fred Herbert
Vexet
Tigerman
Pickadoll
ski3r
Högljudd
Tony Moore
Snattran
Mange
icemask
Hellcop
Dilox
Luleå84
JuniorX
FruktHamster
Qirren
Puckad
Dentos
Calle
CKa
Jovi
Kagen
Groggen79
Trashtalk
LHF96
Old Brooklyn
Sundance Kid
Pajala
Micke80
hokkzorz
wilmus2007
Luleåfan
johan74
KaptenBlodskelett
Ivanhoe
LuleåWinston
Norlin
Diktatorn
tibet
Ingemar
Kapten Haddock
Kallepedal
pingu
Slapshot
Rönken
Mr Bister
Murveln
Urken
Snikne Ville
nummer 17
Redbear
chiII
Rocksolid
Bamsefar
Mickeee
makkanmakkan
amarule
Myrman
kokostrollet
NallePhu
LulefanGBG
Lars158
MickkeJ
Admin
87 posters
Sida 16 av 21
Sida 16 av 21 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Bergfors/Rakshani - Rasmussen - Harju
Sweatt - Legace - Hedman
Petrell - Wallmark - Cehlarik
Fabricius - Granström - Forsberg
Bra där, du verkar ha satt 12 rätt Rakshani ska väl dock vara klar för Linköping eller vilken klubb det var? Bergfors och Rasmussen vore perfekta. En snabbskrinare och en tung center, precis det man vill se i nuläget. Övriga laguppställningar är så som jag tänker mig det. Frågan är pp-enheterna?
Bergfors-Rasmussen-Harju-Sigalet-Schira
Sweatt-Lagace-Hedman-Cehlarik-Näkyvä
Möjligen?
Fantastiskt!
Rakshani och Rasmussen var ju kedjekamrater med Kallio i Växjö.
Är det någon som tror att Osten har gjort en förfrågan på Rasmussen?
Osten måste ju kolla upp läget iallafall.
Det som oroar mig är ju att Kallio lämnar och då ska Växjö hitta en lämplig kapten.
Något som också kan locka tillbaka Rasmussen.
Sen måste jag säga att det dyker upp en massa häftiga namedrops på sidan idag.
Vet att någon nämnt Miele tidigare, men vore ju kalas!
Och även Jordan Weal
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
PingPongPro skrev:makkanmakkan skrev:PingPongPro skrev:Jag undrar hur tanken är med Sweatt. Är det tänkt att han ska spela i en andra/tredje med Lagacé och Hedman? Om det är tänkt att första kedjan ska vara Sweatt-NY-NY så förutsätter väl detta att dessa två nya är rätt raska på rören? I så fall kan man utesluta många tänkbara kandidater..
Sweatt - Lagace - Harju
En super farlig andra lina! Sweatt som två vägs kämpen, Lagace som playmakern i kedjan samt fysisk och Harju får smyga runt och söka sina lägen för avslut så blir det nog bra.
Välkommen!
Tack för välkomnandet Makkan! Att ha Harju som tredje länk är ett alternativ jag själv funderat på.. Men då blir frågan om Lagacé är mogen att vara förstacenter i ett guldjagande lag i shl efter ett år med 20 000/mån i lön..
Men jag måste genast rätta mig "Välkommen till sveriges bästa hockey forum"
Jag har sett Lagace från nära håll flera matcher och oftast blev jag riktigt imponerad av han och hans radarpartner.
Jag är ganska säker på att Lagace håller för SHL, men vad effekten av det hela blir kan ingen svara på.
Sen var tanken att han ska centra andra linan.
Speltiden skiljer sig nog inte så mycket mellan 1a och 2a linan. "same same but different "
Så om Harju och Sweatt ska spela i första eller andra tror jag inte har någon större betydelse
Som ni ser, vi behöver bara 2 forwards till. Hur svårt kan det vara?
Nej skämt åsido, allt är inte kört även om vi tappat mycket bra.
Rasmussen eller någon väldigt liknande i kvalité och spelartyp vore en perfekt ersättare till Chris Abbott, och absolut bra nog att centra en förstakedja med rätt pulver bredvid sig. (Precis som Chris hade varit).
Utöver en center behövs bara en riktigt vass ytterforward. Vi har ju redan både Harju och Sweatt som absolut är bra nog att lira på den andra ytterforwardplatsen i en riktig leading-line, beroende på hur man formerar laget. Sedan har vi Cehlarik som absolut borde få chansen på allvar kommande säsong, förutsatt att han blir kvar såklart, men det hoppas vi.
Bergfors - Rasmussen - Harju vore ju en enormt bra kedja på pappret, och tittar man på spelartyperna så ser de ju ut att komplettera varandra rätt bra och också bidra med ännu mer av de kvalitéer som övriga är bra på.
Rasmussen eller någon väldigt liknande i kvalité och spelartyp vore en perfekt ersättare till Chris Abbott, och absolut bra nog att centra en förstakedja med rätt pulver bredvid sig. (Precis som Chris hade varit).
Utöver en center behövs bara en riktigt vass ytterforward. Vi har ju redan både Harju och Sweatt som absolut är bra nog att lira på den andra ytterforwardplatsen i en riktig leading-line, beroende på hur man formerar laget. Sedan har vi Cehlarik som absolut borde få chansen på allvar kommande säsong, förutsatt att han blir kvar såklart, men det hoppas vi.
Bergfors - Rasmussen - Harju vore ju en enormt bra kedja på pappret, och tittar man på spelartyperna så ser de ju ut att komplettera varandra rätt bra och också bidra med ännu mer av de kvalitéer som övriga är bra på.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
LulefanGBG skrev:Som ni ser, vi behöver bara 2 forwards till. Hur svårt kan det vara?
Dock blir ju både Bergfors och Rasmussen just enormt dyra förmodligen, om Sverige ens är aktuellt. Undrar om Luleå har dessa kulor att röra sig med? Måste ju bli 300k+ per skalle.
Rönken- Antal inlägg : 17811
makkanmakkan skrev:PingPongPro skrev:makkanmakkan skrev:PingPongPro skrev:Jag undrar hur tanken är med Sweatt. Är det tänkt att han ska spela i en andra/tredje med Lagacé och Hedman? Om det är tänkt att första kedjan ska vara Sweatt-NY-NY så förutsätter väl detta att dessa två nya är rätt raska på rören? I så fall kan man utesluta många tänkbara kandidater..
Sweatt - Lagace - Harju
En super farlig andra lina! Sweatt som två vägs kämpen, Lagace som playmakern i kedjan samt fysisk och Harju får smyga runt och söka sina lägen för avslut så blir det nog bra.
Välkommen!
Tack för välkomnandet Makkan! Att ha Harju som tredje länk är ett alternativ jag själv funderat på.. Men då blir frågan om Lagacé är mogen att vara förstacenter i ett guldjagande lag i shl efter ett år med 20 000/mån i lön..
Men jag måste genast rätta mig "Välkommen till sveriges bästa hockey forum"
Jag har sett Lagace från nära håll flera matcher och oftast blev jag riktigt imponerad av han och hans radarpartner.
Jag är ganska säker på att Lagace håller för SHL, men vad effekten av det hela blir kan ingen svara på.
Sen var tanken att han ska centra andra linan.
Speltiden skiljer sig nog inte så mycket mellan 1a och 2a linan. "same same but different "
Så om Harju och Sweatt ska spela i första eller andra tror jag inte har någon större betydelse
Att det är sveriges bästa hockey forum visste jag redan så välkommen räckte!
Ok, köper det med Sweatt och Harju i samma med Lagacé men hur tänker du dig då att den andra ledande linan blir?
Och vad blir Hedmans och Petrells roll? Hedman-NY-NY som förstalina?
Senast ändrad av PingPongPro den ons 22 apr 2015, 19:24, ändrad totalt 1 gång
PingPongPro- Antal inlägg : 13
makkanmakkan skrev:Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Bergfors/Rakshani - Rasmussen - Harju
Sweatt - Legace - Hedman
Petrell - Wallmark - Cehlarik
Fabricius - Granström - Forsberg
Bra där, du verkar ha satt 12 rätt Rakshani ska väl dock vara klar för Linköping eller vilken klubb det var? Bergfors och Rasmussen vore perfekta. En snabbskrinare och en tung center, precis det man vill se i nuläget. Övriga laguppställningar är så som jag tänker mig det. Frågan är pp-enheterna?
Bergfors-Rasmussen-Harju-Sigalet-Schira
Sweatt-Lagace-Hedman-Cehlarik-Näkyvä
Möjligen?
Fantastiskt!
Rakshani och Rasmussen var ju kedjekamrater med Kallio i Växjö.
Är det någon som tror att Osten har gjort en förfrågan på Rasmussen?
Osten måste ju kolla upp läget iallafall.
Det som oroar mig är ju att Kallio lämnar och då ska Växjö hitta en lämplig kapten.
Något som också kan locka tillbaka Rasmussen.
Sen måste jag säga att det dyker upp en massa häftiga namedrops på sidan idag.
Vet att någon nämnt Miele tidigare, men vore ju kalas!
Och även Jordan Weal
Japp, Jordan Weal är också intressant. Dock lirade Miele i Grand Rapids Griffins den gågna säsongen. Då Holmström ju lirat i Detroit så hade man faktiskt kunnat få lite inside info om hur han är som spelare/person och även frågat om Holmström vill hjälpa till. Dels att prata med Miele och även kanske klubbledningen i Detroit.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Lite smått besviken att ingen dragit upp Jonas Andersson ännu - numera är han väl nästan kultstatus vad gäller att nämnas under löjliga delen av säsongen
Rönken skrev:Lite smått besviken att ingen dragit upp Jonas Andersson ännu - numera är han väl nästan kultstatus vad gäller att nämnas under löjliga delen av säsongen
Han har bara spelat 5 matcher den här säsongen...så Osten är nog inte så sugen att signa han.
#96- Antal inlägg : 2192
Apropå Miele.. Så tvivlar jag att vi får se hans bländvita leende i Luleå nästa säsong.
https://m.youtube.com/watch?v=kULDFEm8uBc
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
PingPongPro
Den andra ledande kedjan ( och nu hoppas jag att Osten sitter fastklistrad framför skärmen )
Rajala/Bergfors/Rakshani/Danielsson - Rasmussen/Miele/Weal - Hedman
Och så placerar man Petrell som städgumma tillsammans med Wallmark och Cehlarik. Och både Wallmark och Cehlarik får sitt stora genombrott om allt går efter utvecklingskurvan.
Sen förlängde vi med både Forsberg och Fabricius som vet sin plats och Granström centrar den kedjan.
Vi har en till rivig forward, Malte Strömvall som kommer att utmana eller dela platsen med Fabbe.
Detsamma gäller Emil Sylvegård som ska matchas in i fjärde och samma position som Johan Forsberg.
Ekarv får spela i både Asplöven och Luleå.
Sen räknar jag givetvis med vila, skador o.s.v
Utan att få enorm panik så ska vi matcha in dessa:
Toolanen, Ylivainio, Nord och Emanulesson
Det är trångt, men allt är i sin ordning.
Men ändå kan jag inte säga emot LulefanGBG, tror också det är spelare som kan komplettera varandra bra.
Rönken
Ja, vad hände där egentligen?
7-8 år sen dreglade dom flesta om att få Jonas Andersson till Luleå.
En massa skadebekymmer nuförtiden? och 34 år.
Vad besviken man blir om Luleå värvar honom nu.
LuleåWinston
Ja Homer borde ju ha en hel del kontakter.
En tanke som slog mig igår var att Tomas Holmström en vacker dag tar över efter Osten som Sportchef?
Den andra ledande kedjan ( och nu hoppas jag att Osten sitter fastklistrad framför skärmen )
Rajala/Bergfors/Rakshani/Danielsson - Rasmussen/Miele/Weal - Hedman
Och så placerar man Petrell som städgumma tillsammans med Wallmark och Cehlarik. Och både Wallmark och Cehlarik får sitt stora genombrott om allt går efter utvecklingskurvan.
Sen förlängde vi med både Forsberg och Fabricius som vet sin plats och Granström centrar den kedjan.
Vi har en till rivig forward, Malte Strömvall som kommer att utmana eller dela platsen med Fabbe.
Detsamma gäller Emil Sylvegård som ska matchas in i fjärde och samma position som Johan Forsberg.
Ekarv får spela i både Asplöven och Luleå.
Sen räknar jag givetvis med vila, skador o.s.v
Utan att få enorm panik så ska vi matcha in dessa:
Toolanen, Ylivainio, Nord och Emanulesson
Det är trångt, men allt är i sin ordning.
Men ändå kan jag inte säga emot LulefanGBG, tror också det är spelare som kan komplettera varandra bra.
Rönken
Ja, vad hände där egentligen?
7-8 år sen dreglade dom flesta om att få Jonas Andersson till Luleå.
En massa skadebekymmer nuförtiden? och 34 år.
Vad besviken man blir om Luleå värvar honom nu.
LuleåWinston
Ja Homer borde ju ha en hel del kontakter.
En tanke som slog mig igår var att Tomas Holmström en vacker dag tar över efter Osten som Sportchef?
Jimmie Ericsson vill inte berätta vart han spelar nästa år, det hade ju varit århundradets värvning.
Den hade kviterat deras stöld av Renberg.
Kanske till och med ännu bättre eftersom Renberg var sur på Luleå för att han själv presenterade obol mannen för LuLeå och valde att sätta sin pension där
Kanske till och med ännu bättre eftersom Renberg var sur på Luleå för att han själv presenterade obol mannen för LuLeå och valde att sätta sin pension där
Jaguaren- Antal inlägg : 39
Om största kriteriet för att värva en spelare är att blåsa Skellefteå är det nog inte en spelare värd att jaga. Ericsson är kommen till åren med en riktigt diger meritlista, dubbal SM-guld, KHL-guld, VM-guld, kommer kosta skjortan att värva.
Tänkte på de Winston:
Alltså varför LHF inte är i Amerikat och värvar? Vi har ju både Wallin & Homer i föreningen, som borde ha bra kontakter over there!
Alltså varför LHF inte är i Amerikat och värvar? Vi har ju både Wallin & Homer i föreningen, som borde ha bra kontakter over there!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Jaguaren skrev:Jimmie Ericsson vill inte berätta vart han spelar nästa år, det hade ju varit århundradets värvning.
Asså, det är en bra spelare, inget snack om saken. Men tror det kostar mer än det smakar och så är han 35 och vissa skadeproblem. Skulle dock inte förvåna mig om han kommer till hit då Luleå nog desperat letar efter något att stilla fansens irritationer med.
Blir varken sur eller överlycklig om han kommer. Ser dock hellre någon yngre, men men.
Tror inte våran ost har särskilt bra koll på marknaden over there!! Men det är något som behöver bli bättre för vilka guldkorn det finns där, alla värvningar av transatlanter vi gjort är väl via fd lagkompisar..
utom Liam Garvey och larose då! Glömde nästan min favorit Shayne Toporowski vilken kille glömmer aldrig honom!!
utom Liam Garvey och larose då! Glömde nästan min favorit Shayne Toporowski vilken kille glömmer aldrig honom!!
johan74- Antal inlägg : 367
Vilken scenario alltså!
Nästa LHFlive. Jonas Andersson och Jimmie Ericsson klara!!
Nästa LHFlive. Jonas Andersson och Jimmie Ericsson klara!!
Puckad- Antal inlägg : 11374
Puckad skrev:och PRO som ny huvudsponsor.
Kanske man kan få till nån deal med PRO att dom sponsrar fjärde kedjan.. Betalar halva lönen och får nån symbol på fjärdekedjans hjälmar.. typ.. Fabbe kan spela med grå hjälm lr nåt liknande..
PingPongPro- Antal inlägg : 13
PingPongPro skrev:Puckad skrev:och PRO som ny huvudsponsor.
Kanske man kan få till nån deal med PRO att dom sponsrar fjärde kedjan.. Betalar halva lönen och får nån symbol på fjärdekedjans hjälmar.. typ.. Fabbe kan spela med grå hjälm lr nåt liknande..
Haha, det hade varit hysteriskt roligt. Vi kan satsa på att bli hela SHL:s äldsta lag, i ett försök att bli favoritlaget bland hela Sveriges pensionärer. Sen kan vi ha kraftfulla slogans likt: "Ålder är enbart ett nummer", "Hos oss är alla välkomna", "Ju äldre desto bättre", "Erfarenhet är viktigast".
Sedan kan vi lobba för att SHL ska tillåta rullatorer på isen. Vägrar de så skriker vi om åldersdiskriminering. Förhoppningsvis får vi med oss kvällstidningarna som brukar haka på dylika drev.
Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
I åldersspannet 26-30 år hittar vi Sigalet. Forsberg. Granström. Schira. Larsson. Harju. Hedman. Sweatt. Savilahti Nagander. 9 st.
Så har vi ett par åldringar över 30. Sandström. Fabricius. Petrell.
Vi ska nog inte överdriva åldersproblemet, även om flera av de i mellangruppen är närmare 30 än 25.
I åldersspannet 26-30 år hittar vi Sigalet. Forsberg. Granström. Schira. Larsson. Harju. Hedman. Sweatt. Savilahti Nagander. 9 st.
Vi ska nog inte överdriva åldersproblemet, även om flera av de i mellangruppen är närmare 30 än 25.
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den ons 22 apr 2015, 22:47, ändrad totalt 1 gång
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Precis. Jävla fjanterier.KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Samtliga i åldersspannet 18-25.
Vi ska nog inte överdriva åldersproblemet.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Editrade och gjorde en mer utförlig sammanställning.Snikne Ville skrev:Precis. Jävla fjanterier.KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Samtliga i åldersspannet 18-25.
Vi ska nog inte överdriva åldersproblemet.
KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Problemet är ju att LHF verkar inte särskilt måna om att få in Strömwall och Ekarv i matchuppställningarna. Jaros och Oskarsson ligger i farozonen också för att inte få spela särskilt ofta. Ward kommer vara utlånad tror jag. Sylvegård kanske inte heller kan beredas plats alla gånger..
Då är vi nere på fem spelare i den gruppen. Sen mellangruppen som du skriver så är ju dom flesta nära 30 av dom.
Jag hade helst haft en majoritet av truppen i spannet 22-27 år. Då slipper man oroa sig för NHL klubbars nycker när dom nåt upp till den åldern. Nu får man ju sitta och vara toknervös att Cehlarik kommer försvinna bara poff sådär. Minst skadedrabbade åldern för ishockeyspelare. Det är mycket karriär kvar efter så du har som inte råd med några sämre säsonger.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Jimmie Ericsson känns ju inte som det vi söker, även om det givetvis är en grymt bra spelare. Vi behöver en kreativ center offensivt.
Rasmussen däremot som nämnts i tråden ojoj vilken värvning det vore. Honom på 3-4 årskontrakt att bygga kring vore en våt dröm. Då skulle vi börja ha en stomme framåt att bygga kring och slippa byta ut halva truppen varje säsong. Hoppas verkligen att Osten går in stenhårt på honom.
Rasmussen däremot som nämnts i tråden ojoj vilken värvning det vore. Honom på 3-4 årskontrakt att bygga kring vore en våt dröm. Då skulle vi börja ha en stomme framåt att bygga kring och slippa byta ut halva truppen varje säsong. Hoppas verkligen att Osten går in stenhårt på honom.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Om de inte är med i laguppställningarna så är de väl inte tillräckligt bra, men kan kanske bli. Jag tror faktiskt inte att man på fullt allvar ställer över någon för att de är för unga. Däremot skulle jag personligen bli ruskigt förbannad om man ställde över bättre spelare för att man till varje pris ville ha in yngre spelare, trots att det kostar oss poäng.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Problemet är ju att LHF verkar inte särskilt måna om att få in Strömwall och Ekarv i matchuppställningarna. Jaros och Oskarsson ligger i farozonen också för att inte få spela särskilt ofta. Ward kommer vara utlånad tror jag. Sylvegård kanske inte heller kan beredas plats alla gånger..
Då är vi nere på fem spelare i den gruppen. Sen mellangruppen som du skriver så är ju dom flesta nära 30 av dom.
Jag hade helst haft en majoritet av truppen i spannet 22-27 år. Då slipper man oroa sig för NHL klubbars nycker när dom nåt upp till den åldern. Nu får man ju sitta och vara toknervös att Cehlarik kommer försvinna bara poff sådär. Minst skadedrabbade åldern för ishockeyspelare. Det är mycket karriär kvar efter så du har som inte råd med några sämre säsonger.
Missförstå mig inte, jag tycker inte att man ska satsa på stofiler heller, men problemet är klart överdrivet.
KaptenBlodskelett skrev:Om de inte är med i laguppställningarna så är de väl inte tillräckligt bra, men kan kanske bli. Jag tror faktiskt inte att man på fullt allvar ställer över någon för att de är för unga. Däremot skulle jag personligen bli ruskigt förbannad om man ställde över bättre spelare för att man till varje pris ville ha in yngre spelare, trots att det kostar oss poäng.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Missförstå mig inte, jag tycker inte att man ska satsa på stofiler heller, men problemet är klart överdrivet.
Jag anser tvärsemot dig att problemet är enormt underskattat. Ett måste att komma tillrätta med för att Kunna vara långsiktigt topplag över tid.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Du är ju givetvis berättigad din åsikt, som alla andra. Men jag anser att det är att förenkla Luleås problem något alldeles enormt. Självklart kommer inte gamlingarna att vara med på sikt, och då behövs nytt blod. Men vi bör ställa bästa laget på benen, samtidigt som vi sakta men säkert väver in yngre förmågor. Och inte för många, vår unga backuppsättning gjorde knappast succé i höstas.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Om de inte är med i laguppställningarna så är de väl inte tillräckligt bra, men kan kanske bli. Jag tror faktiskt inte att man på fullt allvar ställer över någon för att de är för unga. Däremot skulle jag personligen bli ruskigt förbannad om man ställde över bättre spelare för att man till varje pris ville ha in yngre spelare, trots att det kostar oss poäng.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Jag anser tvärsemot dig att problemet är enormt underskattat. Ett måste att komma tillrätta med för att Kunna vara långsiktigt topplag över tid.
En jämförelse med Skellefteå visar följande: I åldersspannet 18-25 finns 15 spelare. I gruppen 25-30 finns bara 3 spelare. Och slutligen, spelare över 30, håll i dig: 8 spelare! Betänk nu att de har betydligt fler spelare på kontrakt än så länge. Det kommer nog att försvinna en del både yngre och äldre.
Poängen är att de lyckats rätt bra ändå. Två raka guld (och det var inte färre åldringar då vad jag kan minnas), och finalist i år, även om de ligger pyrt till just nu.
För Växjö gäller följande: 18-25: 7 st. 25-30: 12 st. 30-67: 5 st.
Den enda slutsats jag kan dra är att skillnaden mellan oss och dem INTE är att vi har en för gammal trupp. Det måste nästan anses bevisat. Därmed inte sagt att man ska värva mätta trötta proffs som vill casha in före det är försent (läs: Taffe).
johan74 skrev:Tror inte våran ost har särskilt bra koll på marknaden over there!! Men det är något som behöver bli bättre för vilka guldkorn det finns där, alla värvningar av transatlanter vi gjort är väl via fd lagkompisar..
Minns en match som var jämn och spännande och stod å vägde
Det vart en avblåsning och precis innan tek så åkte Toporowski runt tekningscirkeln och "som alltid snurrade han klubban i handsken" liksom för att jävlas med motståndarna jag såg hur han siktade in sig på krysset och det blev tekning Toporowski fick pucken tog ett par skär och pang rakt upp i krysset..
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Jag tycker vi har en bra mix i laget när det kommer på tal om åldern.
Det är väl bara Sandström som sticker ut lite, men dessa 35+ spelare är också nyttiga i lagbyggen när det kommer till erfarenhet och även hjälpa dom unga.
Jag hade kunnat tänka mig en till 35+ i laget, men nu börjar det blir trångt så rent logiskt så tror jag inte vi kommer att få se Ericsson i Luleå någonsin.
Och dom 2-3 värvningarna som är på ingång kommer att vara under 30 tippar jag.
Jag tror nog ingen överdriver "åldersproblemet"
Sen om man kan blanda in en portion med humor i vissa inlägg är bara kul i vissa tillfällen.
Reaktionen däremot är helt klart överdriven.
Det är väl bara Sandström som sticker ut lite, men dessa 35+ spelare är också nyttiga i lagbyggen när det kommer till erfarenhet och även hjälpa dom unga.
Jag hade kunnat tänka mig en till 35+ i laget, men nu börjar det blir trångt så rent logiskt så tror jag inte vi kommer att få se Ericsson i Luleå någonsin.
Och dom 2-3 värvningarna som är på ingång kommer att vara under 30 tippar jag.
Jag tror nog ingen överdriver "åldersproblemet"
Sen om man kan blanda in en portion med humor i vissa inlägg är bara kul i vissa tillfällen.
Reaktionen däremot är helt klart överdriven.
Ivanhoe skrev:Apropå Miele.. Så tvivlar jag att vi får se hans bländvita leende i Luleå nästa säsong.
Hahaha vafan, vilken primadonna! Såhär ser ett äkta hockeyleende ut
Du är saknad!
LHF96- Antal inlägg : 3532
Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Om de inte är med i laguppställningarna så är de väl inte tillräckligt bra, men kan kanske bli. Jag tror faktiskt inte att man på fullt allvar ställer över någon för att de är för unga. Däremot skulle jag personligen bli ruskigt förbannad om man ställde över bättre spelare för att man till varje pris ville ha in yngre spelare, trots att det kostar oss poäng.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Problemet är jätte stort... Våra talanger ställs över hela tiden oavsett vad de presterat på isen, varför skulle en talang välja luleå.. Varför dyker alla talanger från boden gällivare kiruna upp i Saik. Deras stomme med spelare är till stor del igentligen vår om vår förening skötts bättre på denna punkt. Förvånande att så få reagerar över detta.
LuleåWinston skrev:PingPongPro skrev:Puckad skrev:och PRO som ny huvudsponsor.
Haha, det hade varit hysteriskt roligt. Vi kan satsa på att bli hela SHL:s äldsta lag, i ett försök att bli favoritlaget bland hela Sveriges pensionärer. Sen kan vi ha kraftfulla slogans likt: "Ålder är enbart ett nummer", "Hos oss är alla välkomna", "Ju äldre desto bättre", "Erfarenhet är viktigast".
Sedan kan vi lobba för att SHL ska tillåta rullatorer på isen. Vägrar de så skriker vi om åldersdiskriminering. Förhoppningsvis får vi med oss kvällstidningarna som brukar haka på dylika drev.
vilken humor .Skönt att få skratt igen efter de senaste dagarna
amarule- Antal inlägg : 1184
Ang. att unga spelare inte får chansen.
LHF och SHL är ingen lekstuga, där krävs resultat.
En spelare kan vara hur lovande som helst, hur länge som helst.
Dvs. ingen vet om de öht kommer bli SHL-spelare.
Unga talanger har idag stora utvecklingmöjligheter i J20 och Asplöven.
Se på Wallmark, tillhört SAIK i flera år, hur många matcher fick han i A-laget där? Jomen Wallmark finns noterad för hela 2-SHL matcher.
Säsongen därefter 41 SHL-matcher för Luleå och 11 i Asplöven.
Se på Fagerudd som man verkligen gett chansen. Han har varit bra i J20 och i Asplöven, men inte riktigt fått till det i SHL trots att han nu gjorde en OK säsong.
LHF och SHL är ingen lekstuga, där krävs resultat.
En spelare kan vara hur lovande som helst, hur länge som helst.
Dvs. ingen vet om de öht kommer bli SHL-spelare.
Unga talanger har idag stora utvecklingmöjligheter i J20 och Asplöven.
Se på Wallmark, tillhört SAIK i flera år, hur många matcher fick han i A-laget där? Jomen Wallmark finns noterad för hela 2-SHL matcher.
Säsongen därefter 41 SHL-matcher för Luleå och 11 i Asplöven.
Se på Fagerudd som man verkligen gett chansen. Han har varit bra i J20 och i Asplöven, men inte riktigt fått till det i SHL trots att han nu gjorde en OK säsong.
Scouten- Antal inlägg : 176
Med tanke på Ostens citat för ett par veckor sedan om att han vill ha klart laget i början av Maj, så går det jävligt sakta och är jävligt tyst. Börjar bli lite orolig faktiskt. Har aldrig varit orolig kring Osten och alltid litat på att han vet vad han pysslar med, även om det ibland både är skämskudde fram och haka i backen. Men han har koll. Men nu... jag börjar tveka. Får känslan att Plan A, B och C har stupat och att det nu börjar bli lite kaos i leden.
Dock skulle ingen bli gladare än jag om det är helt fel känsla jag har.
Dilox- Antal inlägg : 742
Dilox skrev:Med tanke på Ostens citat för ett par veckor sedan om att han vill ha klart laget i början av Maj, så går det jävligt sakta och är jävligt tyst. Börjar bli lite orolig faktiskt. Har aldrig varit orolig kring Osten och alltid litat på att han vet vad han pysslar med, även om det ibland både är skämskudde fram och haka i backen. Men han har koll. Men nu... jag börjar tveka. Får känslan att Plan A, B och C har stupat och att det nu börjar bli lite kaos i leden.
Det stämmer nog,
Plan A var Omark men han tackade nej.
Plan B var Klasen som också tackade nej efter lite förhandling,
Plan C inehöll Chris men då var han för sent ute.
Blir spännande vad huvudspåret blir nu!
ski3r- Antal inlägg : 1992
ski3r skrev:Dilox skrev:Med tanke på Ostens citat för ett par veckor sedan om att han vill ha klart laget i början av Maj, så går det jävligt sakta och är jävligt tyst. Börjar bli lite orolig faktiskt. Har aldrig varit orolig kring Osten och alltid litat på att han vet vad han pysslar med, även om det ibland både är skämskudde fram och haka i backen. Men han har koll. Men nu... jag börjar tveka. Får känslan att Plan A, B och C har stupat och att det nu börjar bli lite kaos i leden.
Det stämmer nog,
Alla vet nog vad det blir nu. . Efter VM presenteras nån halvkänd 30+ finne. För mig har årets sk satsning gått åt skogen redan.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Då undrar jag försiktigt, vad presterade Ekarv och Strömwall som var så fantastiskt att de borde ha en ordinarie plats i år, när de väl fick chansen?johan74 skrev:Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Om de inte är med i laguppställningarna så är de väl inte tillräckligt bra, men kan kanske bli. Jag tror faktiskt inte att man på fullt allvar ställer över någon för att de är för unga. Däremot skulle jag personligen bli ruskigt förbannad om man ställde över bättre spelare för att man till varje pris ville ha in yngre spelare, trots att det kostar oss poäng.Lars158 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Nåja. Wallmark. Cehlarik. Sylvegård. Lagacé. Ekarv. Kukan. Jaros. Oskarsson. Strömwall. Lassinantti. Ward. Samtliga i åldersspannet 18-25. 11 st.
Problemet är jätte stort... Våra talanger ställs över hela tiden oavsett vad de presterat på isen, varför skulle en talang välja luleå.. Varför dyker alla talanger från boden gällivare kiruna upp i Saik. Deras stomme med spelare är till stor del igentligen vår om vår förening skötts bättre på denna punkt. Förvånande att så få reagerar över detta.
Dessutom är det ju osett ännu om de får "för lite" speltid i år. Det vet vi faktiskt inte. Säsongen har inte ens närapå börjat.
Cehlarik däremot bör kunna få mer speltid. Han har fått något för lite speltid enligt min mening, men det här kanske är säsongen då han slår igenom på allvar?
Slapshot skrev:ski3r skrev:Dilox skrev:Med tanke på Ostens citat för ett par veckor sedan om att han vill ha klart laget i början av Maj, så går det jävligt sakta och är jävligt tyst. Börjar bli lite orolig faktiskt. Har aldrig varit orolig kring Osten och alltid litat på att han vet vad han pysslar med, även om det ibland både är skämskudde fram och haka i backen. Men han har koll. Men nu... jag börjar tveka. Får känslan att Plan A, B och C har stupat och att det nu börjar bli lite kaos i leden.
Det stämmer nog,
Alla vet nog vad det blir nu. . Efter VM presenteras nån halvkänd 30+ finne. För mig har årets sk satsning gått åt skogen redan.
Pessimister,,,
Säsongen är officiellt inte över ännu, det är väl ca 2 veckor till "i början på Maj" känns passerat.
Flertalet tänkbara spelare finns tillgängliga, vart fall inte med officiella kontrakt med andra lag.
Enligt Osten låg ett nytt LHF-live rätt nära i tid.
Scouten- Antal inlägg : 176
precis, shl är ju inte ens avklarat och vi är i april .... nog hinner Luleå förhoppningsvis värva nya spelare, jag är inte orolig ... än iaf .... bara njuta av en härlig vår och sommar, sen jävlar kör vi
Pajala- Antal inlägg : 18817
Så är det. Jag menade mer att "Osten" tidigare sagt att då ska laget helst vara klart. Det känns inte som att det kommer vara det - vilket gör att man kanske kan dra en liten slutsats om att det inte riktigt gått som tänkt hela vägen.
Men hoppet om att det blir bra kommer jag ha långt in i september
Men hoppet om att det blir bra kommer jag ha långt in i september
Dilox- Antal inlägg : 742
Alltså, the Silly Season har blivit the Phony war. Från att Luleå verkade ösa ut nyheter och händelser känns det nu helt dött samtidigt som det värvas till höger och vänster. Vet inte om det är bra eller dåligt egentligen, men det är jäkligt TRÅKIGT då jag fortfarande väntar på att de stora namnen ska presenteras.
Jag menar, med Chris och Cam bort nu också måste väl en hel del löneutrymme ha friats.
Jag menar, med Chris och Cam bort nu också måste väl en hel del löneutrymme ha friats.
Vexet- Antal inlägg : 459
Dilox skrev:Med tanke på Ostens citat för ett par veckor sedan om att han vill ha klart laget i början av Maj, så går det jävligt sakta och är jävligt tyst. Börjar bli lite orolig faktiskt. Har aldrig varit orolig kring Osten och alltid litat på att han vet vad han pysslar med, även om det ibland både är skämskudde fram och haka i backen. Men han har koll. Men nu... jag börjar tveka. Får känslan att Plan A, B och C har stupat och att det nu börjar bli lite kaos i leden.
Jag har för mig att Osten pratade om att ha laget färdigt till före slutet av Maj och de tyckte jag lät tidigt med tanke på att vissa spelare brukar vilja vänta in kontraktsförslag efter en lång säsong och hinna visa sig på VM innan.
Visst ser vi tidiga värvningar, men nog tror jag att de kommer dra ut på tiden TYVÄRR!
Sen får vi väl se vad som händer med bl.a Cehlarik och då får vi väl vänta till 15 juni.
JoakimJ skrev:Alltså, the Silly Season har blivit the Phony war. Från att Luleå verkade ösa ut nyheter och händelser känns det nu helt dött samtidigt som det värvas till höger och vänster. Vet inte om det är bra eller dåligt egentligen, men det är jäkligt TRÅKIGT då jag fortfarande väntar på att de stora namnen ska presenteras.
Håller med lite där.
Tycker kanske inte de var den bästa lösningen att de började blir ENORMA rubriker om stor JÄTTEsatsning i tidningarna redan vid jul!
Förstår att Osten, Stöckel och grabbarna blir triggade i brallorna, när de kommer in fler och större sponsorer till föreningen, men jag önskade att dom hade varit lite kallare! Nu förstår jag givet att dom inte gick ut i press, så fort dom fick veta de, men önskade att dom hade mörkat de totalt, när pressen hade dom under lupp!!!
Detta har triggat fansen, övriga klubbar och hockeySverige enormt och de skapar förväntningar a'la NHL och KHL hos vissa (kanske även till viss del hos mig).
De var ju t.o.m så att de bara tog några timmar innan Brynäs öppet gick ut i press med att de ville ha lönetak i SHL. Detta säker p.g.a. att de kände att de kanske inte skulle hänga med ekonomiskt, med följd att degraderas till lägre serier. Dom var ju nog nära i år!
Tror även att de kan ha påverkat förhandlingarna med de LHFs egna spelare, som skulle omförhandla eller förlänga.
Kontrakterade spelare som ville och hade chansen till att förlänga kanske också såg chansen till ökat pengatillskott, när de lät som om de drällde in pengar från alla håll?
Tror pressen på föreningen har höjts en aning?!!
Kontrakterade spelare som ville och hade chansen till att förlänga kanske också såg chansen till ökat pengatillskott, när de lät som om de drällde in pengar från alla håll?
Tror pressen på föreningen har höjts en aning?!!
ISHOCKEY/LULEÅ Fortfarande vill Luleå Hockey fylla truppen med krativitet. Tränarna ser fram mot att fylla tre positioner till.
Dela Tweeta
– Vi har fortfarande tre positioner att fylla på forwardssidan, men eventuella värvningar får "Osten" (sportchef Lars Bergström) uttala sig om. Jag kan i alla fall säga att vi letar en stark centertyp, säger huvudtränaren Joakim Fagervall.
Trots att det är ganska tydligt att tränartrion öppnar för ännu mera kreativitet framåt så kan laget också ta in ytterligare backar.
– Givetvis finns det intresse även för någon back.
Söker ni en ersättare för lagkaptenen Chris Abbott?
– Givetvis, men i första hand handlar det om att plocka fram en ny kapten och i andra hand om en ersättare för Chris som center, säger Fagervall avslutningsvis.
Dela Tweeta
– Vi har fortfarande tre positioner att fylla på forwardssidan, men eventuella värvningar får "Osten" (sportchef Lars Bergström) uttala sig om. Jag kan i alla fall säga att vi letar en stark centertyp, säger huvudtränaren Joakim Fagervall.
Trots att det är ganska tydligt att tränartrion öppnar för ännu mera kreativitet framåt så kan laget också ta in ytterligare backar.
– Givetvis finns det intresse även för någon back.
Söker ni en ersättare för lagkaptenen Chris Abbott?
– Givetvis, men i första hand handlar det om att plocka fram en ny kapten och i andra hand om en ersättare för Chris som center, säger Fagervall avslutningsvis.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Det är det jag varit inne på tidigare. Två bra forwards ger ett okej lag. Tre däremot, börjar likna en ordentlig satsning. Allt under det hade känts som "guldet som rann ut i sanden".
Det blir spännande tidigare framåt. Förhoppningsvis kommer nästa LHFlive att innehålla en redig smällkaramell!
Det blir spännande tidigare framåt. Förhoppningsvis kommer nästa LHFlive att innehålla en redig smällkaramell!
Fagervall verkar vara den klokaste! Tänk om osten skötte sitt jobb i det tysta, duktig är han men lite väl mediakåt utimellan. Blir ibland lite som med bert man vill ha skämskudde...Säger bara tänk om de gett fan i sista lhfliven.
Nu hoppas jag att LHF får på en riktig KANON a'la Radulov (nu tog jag i lite!) på vobblern, för då lär de inte vara så svårt att få 2 andra bra spelare att rita på!
Är ute och cyklar lite, men hoppas gör jag, för jag vill att LHF ska innehålla kanoner och junnisar!
Är ute och cyklar lite, men hoppas gör jag, för jag vill att LHF ska innehålla kanoner och junnisar!
johan74 skrev:Fagervall verkar vara den klokaste! Tänk om osten skötte sitt jobb i det tysta, duktig är han men lite väl mediakåt utimellan. Blir ibland lite som med bert man vill ha skämskudde...Säger bara tänk om de gett fan i sista lhfliven.
Fagervall tycker jag ha visat ett bra yttre och att han hanterar media väldigt bra!
Han verkar inte säga på tok för mycket och är saklig. De verkar faktiskt som om han är ganska omtyckt i hockeySverige!
Kapten Haddock skrev:johan74 skrev:Fagervall verkar vara den klokaste! Tänk om osten skötte sitt jobb i det tysta, duktig är han men lite väl mediakåt utimellan. Blir ibland lite som med bert man vill ha skämskudde...Säger bara tänk om de gett fan i sista lhfliven.
Fagervall tycker jag ha visat ett bra yttre och att han hanterar media väldigt bra!
Han verkar inte säga på tok för mycket och är saklig. De verkar faktiskt som om han är ganska omtyckt i hockeySverige!
Osten har varit bra mycket längre än Fagervall i LHF. Ge Fagervall lite tid så ska du se att han också blir hatad av övriga hockeysverige. Det brukar vara den naturliga utvecklingen då stockholmsmedia sällan är förtjusta i vårat lag.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sida 16 av 21 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1