Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

+83
Jaguaren
Monco
jejoe
PingPongPro
farre
delphi
GustenA
kniba
Sir Prozac
Lajon
Totte
NilsOskar
Scouten
Lasse Proppmätt
Jonken
kamelbullen
Donowitz
Davidoff
Fred Herbert
Vexet
Tigerman
Pickadoll
ski3r
Högljudd
Tony Moore
Snattran
Mange
icemask
Hellcop
Dilox
Luleå84
JuniorX
FruktHamster
Qirren
Puckad
Dentos
Calle
CKa
Jovi
Kagen
Groggen79
Trashtalk
LHF96
Old Brooklyn
Sundance Kid
Pajala
Micke80
hokkzorz
wilmus2007
Luleåfan
johan74
KaptenBlodskelett
Ivanhoe
LuleåWinston
Norlin
Diktatorn
tibet
Ingemar
Kapten Haddock
Kallepedal
pingu
Slapshot
Rönken
Mr Bister
Murveln
Urken
Snikne Ville
nummer 17
Redbear
chiII
Rocksolid
Bamsefar
Mickeee
makkanmakkan
amarule
Myrman
kokostrollet
NallePhu
LulefanGBG
Lars158
MickkeJ
Admin
87 posters

Sida 15 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

Inlägg av Old Brooklyn ons 22 apr 2015, 08:20

Lasse Proppmätt skrev:
LuleåWinston skrev:Osten får all skit. Men han är ju inte ensam och tar beslut. Hur stor del har Stöckel i hela den här soppan? Känns som att Osten får vara ansiktet utåt och ta alla smällar, medan Stöckel lurkar omkring obemärkt trots att han säkert är lika delaktig.

Jaja, nu ska jag inte kasta stenar. Jag tycker Abbott-gate är dåligt skött, men får försöka lägga det bakom mig. Hoppas det blir bättre och att ledningen sköter liknande saker bättre i framtiden.

Hur stor del har Chris agent??

Förr om åren har det inte vart så jädra bråttom att förlänga nu helt plötsligt blev det panik min tes är att Chris har vart klar för HV redan i november precis som en viss Fälth

Och det var efter det han helt plötsligt började spela bra hockey före det var han ju allt annat än bra
Vad jag förstår så har Chris agent väldigt lite med det hela att göra. Han är väl knappt en agent i ordets rätta bemärkelse. Chris verkar sköta sina affärer själv. Agenten är mer en jurist som ser till att det juridiska blir rätt i slutändan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 09:29

För mig så är våra A:n de bästa valen för C-jobbet!
Fabbe har alltid stått upp för laget och verkligen visat vägen. Han har gnuggat i 4e-kedjan, men tycker de spelar väldigt liten roll, när han (dom) gör de väldigt bra och har varit jämnaste kedjan över säsongen.
Fabbe skulle varit C för länge sedan!
Sandstöm är lugn, är omtyckt, har naturlig respekt med sig!
De är inte den som hörs och låter högst som ska stå där direkt!
Sigge och Hajen har nämnts, men tycker Hajen är lite för tillbakadragen och Siggen lite för ny i laget. Annars verkar ju Sigge vara den som är ämnet för de!
Fabbe eller Janne är även genuina LHFare, vare signdom vill eller inte.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Calle ons 22 apr 2015, 09:38

Om vi nu ändå ska ersätta Chris ordentligt-

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ericsson-kan-tanka-sig-spel-i-andra-lag/

Calle

Antal inlägg : 111

Inlägg av Slapshot ons 22 apr 2015, 09:53

Hoppas Osten går all in på Ericsson nu. Perfekt ersättare för Abbott och samtidigt jävlas lite med Skellefteå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 10:36

Fast han öppnar väl bara dörren för bättre betalande KHL lag?

Vi har redan tappat en spelare för att vi skulle 'avvakta' (dvs ägna oss åt annat). Bränn inte mer krut på saker som inte kommer att ske.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11373

Inlägg av Dilox ons 22 apr 2015, 10:45

Jag vill se Janne som "C". Han har pondus som få och skulle kunna vara farsa till vissa domare. Det inger respekt.

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Snikne Ville ons 22 apr 2015, 10:49

Calle skrev:Om vi nu ändå ska ersätta Chris ordentligt-

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ericsson-kan-tanka-sig-spel-i-andra-lag/
Jimmie kommer inte att spela under 300k/mån. För en spelare i hans ålder med trasiga knän går det ju fetbort. Inte ens SkAIK kommer att göra det valet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 10:53

Slapshot skrev:Hoppas Osten går all in på Ericsson nu. Perfekt ersättare för Abbott och samtidigt jävlas lite med Skellefteå.

BIG NO!!

Jävlas med Skellefteå? kanske man gör.

Jimmie Ericsson är en erkänt bra hockeyspelare vill jag påpeka.
Men att värva en gammal Skellefteå ikon som alltid är förknippad med Skellefteå kommer att röra upp mina känslor rejält, eller snarare jävlas med mitt Luleå Hockey hjärta.
Pite foppa är annat, Petter Emanuelsson hade också vart annat.
Att Renberg gick till Skellefteå är en sak, men det är historia och därför kommer jag inte lägga energi på det.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746

Inlägg av Vexet ons 22 apr 2015, 11:13

Ju mer jag tänker på detta (och nu lär jag få det hett om öronen) men jag kan faktiskt inte se någon funktion med att skuffa in Ledin i laget som det nu ser ut. Han kommer vilja ha okej pröjs får vi anta. Hade det varit "elake" retstickan Ledin hade jag skrikit "slanta!". Men det var han inte. I slutspelet var det lammungen Ledin. Då är det knepigt att få in honom i laget.

Jag kan förstå att det var tufft spelmässigt att komma tillbaka efter skadan. Och han gjorde det spelmässigt bra innan skadan. Men det förklarar inte varför det plötsligt var snälle Ledin.

Jaja, bara lite tankar för att komma bort från Abbott-gate.

Vexet

Antal inlägg : 459

Inlägg av Scouten ons 22 apr 2015, 11:27

Per Ledin i all ära men han är 37år när serien drar igång.
Visst PPG 1.0 i CHL.+7 i +/- och 20 poäng på 41 matcher i SHL.
Bara 34 utvisningsminuter, som redan sagts han är inte ens elak längre.

Var skall han spela, vem skall han peta. Vad kostar han.
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176

Inlägg av Pajala ons 22 apr 2015, 11:46

Scouten skrev:Per Ledin i all ära men han är 37år när serien drar igång.
Visst PPG 1.0 i CHL.+7 i +/- och 20 poäng på 41 matcher i SHL.
Bara 34 utvisningsminuter, som redan sagts han är inte ens elak längre.

Var skall han spela, vem skall han peta. Vad kostar han.

han har väl haft 270 000 i lön där hv betalade hälften, tror inte Ledin går med på att hans lön halveras, tror heller inte att Luleå förlänger med honom, "nya" Luleå kommer att värva vilt till nästa säsong, har som en känsla att vissa spelare kanske kommer att hamna i Asplöven, tror faktiskt Luleå kommer att hugga på allt nu  What a Face

Första gången på länge som jag känner en positiv medvind i seglen, känns skönt att vi får in friskt blod.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18788

Inlägg av pingu ons 22 apr 2015, 11:46

Nej för fan inte in med en 37 årig Ledin på naturlig nedgång. Ser inga skäl att värva honom? Låt istället Sly får istid!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av johan74 ons 22 apr 2015, 11:53

toolanen nordh och ylivanio eller vad han heter bör få spela istället för ledin...När ska vi börja låta folk från j20 gå in i a-laget funkar ju bevisligen i andra klubbar men inte hos oss.

johan74

Antal inlägg : 367

Inlägg av nummer 17 ons 22 apr 2015, 11:58

Sigalet hade 1+1 och valde att säga upp avtalet efter 1 för att han såg vad andra spelare hade betalt i samband med avstängningar. Sevc böter visade ju att han hade närmare 200.000 i månaden medans Sigalets böter visade att han har typ 100.000, alltså hälften så mycket trots att du är ungefär lika bra. Sigalet ville alltså ha upp lönen. Detta är min teori.

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 12:03

Bara de inte blir nått stul med Sigges kontrakt och förlängning!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 12:04

johan74 skrev:toolanen nordh och ylivanio eller vad han heter bör få spela istället för ledin...När ska vi börja låta folk från j20 gå in i a-laget funkar ju bevisligen i andra klubbar men inte hos oss.

Och Einar Emanuelsson

Ta in dom unga i maskineriet nu, ge dom 4-8 matcher med några byten här och där.
Jag anser att dom unga får chansen, men det är tok för lite.
Ylivainio spelade en match, några strö byten tillsammans med Chris och Cam kommer jag ihåg och han gjorde inte bort sig.
Man måste våga ge mer chanser och jag tror man tänker så inför kommande säsong.

makkanmakkan
makkanmakkan

Inlägg av Slapshot ons 22 apr 2015, 12:08

nummer 17 skrev:Sigalet hade 1+1 och valde att säga upp avtalet efter 1 för att han såg vad andra spelare hade betalt i samband med avstängningar. Sevc böter visade ju att han hade närmare 200.000 i månaden medans Sigalets böter visade att han har typ 100.000, alltså hälften så mycket trots att du är ungefär lika bra. Sigalet ville alltså ha upp lönen. Detta är min teori.

Sigalet är bättre än Sevc. Sluta svära i kyrkan!!

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av nummer 17 ons 22 apr 2015, 12:16

Slapshot skrev:
nummer 17 skrev:Sigalet hade 1+1 och valde att säga upp avtalet efter 1 för att han såg vad andra spelare hade betalt i samband med avstängningar. Sevc böter visade ju att han hade närmare 200.000 i månaden medans Sigalets böter visade att han har typ 100.000, alltså hälften så mycket trots att du är ungefär lika bra. Sigalet ville alltså ha upp lönen. Detta är min teori.

Sigalet är bättre än Sevc. Sluta svära i kyrkan!!

Hahaha! Okey, Sigalet är bättre Sevc, fattar inte hur Saik kan betala honom dubbelt så mycket!! Nöjd nu Laughing

nummer 17

Inlägg av farre ons 22 apr 2015, 12:41

Tigerman skrev:
Rönken skrev:
farre skrev:Om jag får spekulera lite fritt så tror jag att om vi inte värvat Legacé hade Chris fått kontrakt för länge sen.

Vi behöver en förstecenter och det är inte Chris om man ska satsa på guldet, däremot tycker jag han skulle vara en perfekt andracenter.

När vi värvade Legacé gjorde vi det till en andra eller tredje formation och när vi sedan skrev nytt med Wallmark som tredjecenter var det ju uppenbart att det inte skulle finnas plats för Chris. Jag tror man medvetet velat ha bort kaptenen då man helt enkelt tycker att man redan ersatt honom i Legacé. En ny förstecenter behövs och det hade det gjort även med Chris i laget, men då hade förmodligen budgeten varit mycket mindre. Och satsningen på guld svårare!
Jag däremot hade hade gjort annorlunda,
Jag hade skaffat mig högre budget genom att tacka Granström och Petrell för sina tjänster, inte skrivit kontrakt med Wallmark och istället lagt de pengarna på den bästa andracentern i elitserien samt spelat in Ekarv i fjärde och Legacé i tredje.

Fast Wallmark kostar nog inte så många kronor, dessutom börjar han bli varm i kläderna nu. Spelat en del i SHL nu, spelat dubbla JVM och där varit som bäst i stora matcherna. Han har även fått spela lite i a-landslaget, även om det må vara lite blåbärsvarning på motståndet till och från. Det behövs billiga spelare som kan få en sjujäkla skjuts i sin utveckling, tycker att Wallmark är en utmärkt sådan. Gärna nu när man lagt ner en del tid och pengar på att forma honom så vore det kul att skörda det man sått också.
Ja, för helskotta heller att man borde skeppa Wallmark. Då hade jag nog gått i taket minst lika mycket som nu. Han kan vara en av SHL's absolut bästa centrar om några år, potentialen är då minst i nivå med Olausson och han visar positiva tendenser. Visst var han klappkass ett tag i våras men spelar man så mycket som han får man köpa att det blir så, när knoppen och/eller kroppen saknar energi.

Att låta honom gå nu när han ska göra sin första seniorsäsong vore ju tjänstefel med grund för omedelbar uppsägning.

Vi har endast 4 centerplatser och skulle vi då ha in en förstecenter samt Abbott i andra, Legacé i tredje så skulle det ju inte finnas plats för Wallmark då han inte är en fjärdekedjespelare.
Det är ju så man bygger lag och strategiskt värvar eller förlänger med spelare.
Jag tror helt enkelt att Osten inte tänkte till när han förlängde med Wallmark samt hade Legacé på kontrakt och därför blev han tvungen att offra Abbott
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Inlägg av GustenA ons 22 apr 2015, 12:56

Jag tror att Osten tänkte till och chansar på detta lagbygge. Wallmark/Legace blir andra och tredje center, Granis fjärde och Ekarv/Harju som reserver.

Sen ska en första center in. Sen kan de tunga pjäserna Hedman/Petrell spridas ut i andra och tredje kedjan för att ge den tyngd centrarna inte ger längre.

EDIT

Nu i efterhand tror jag att det kan bli rätt bra

Hedman - Wallmark - Cehlarik
Harju - Legace - Petrell
Sweatt - NY - NY

Fjärde + Extra

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av johan74 ons 22 apr 2015, 13:27

Och vila spelare när de är halvskadade låt de unga göra jobbet med ungdom och hunger!!! Vi satsar väl ändå på ungdomsidan nu... När ska det börja synas att man vill satsa på ungdomen! Vi har ända sen leners tid varit livrädda att ge unga speltid, kolla chelarik kukan komarek mfl de gör det mer än bra ändå går gamla brunkare före hela tiden.

johan74

Antal inlägg : 367

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 14:27

johan74 skrev:Och vila spelare när de är halvskadade låt de unga göra jobbet med ungdom och hunger!!! Vi satsar väl ändå på ungdomsidan nu... När ska det börja synas att man vill satsa på ungdomen! Vi har ända sen leners tid varit livrädda att ge unga speltid, kolla chelarik kukan komarek mfl de gör det mer än bra ändå går gamla brunkare före  hela tiden.

Håller med om att de har varit väldigt trögt med att introducera juniorer i A-laget och jag har varit och petat i ämnet förr!
Förstår att de inte går att hänga in hur många som helst och när som helst, men har vi nog många bra riktiga spetsspelare, så är de klart lättare att fylla på med yngre! Detta isstället för att ha mindre bra Seniorer hela vägen ner till X-spelare, för då får vi aldrig plats med dom.

Nån som hört något hur de går för Zaar och Cehlarik?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Ivanhoe ons 22 apr 2015, 14:53

Har ägnat mig åt lite ep scouting som terapi för Chris röran..

Den här killen skulle få mig att glömma Chris hyfsat fort.

Jordan Weal - Spelgeni som inte fått chansen i NHL trots massor av poäng i AHL.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23324

https://www.youtube.com/watch?v=ovitlOiVxWg   *se målet 42 sek in i klippet*

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 15:05

Olli Palola verkar inte ha skrivit på nått (synligt) än iaf!

De är ju en riktigt bra kille so har harvat i Finland hela sitt hockeyliv. Ingen center dock, men en jvl bra vinge!

Såg att Wallmark varit på tapeten. Jag har inte riktigt insett hur bra han har varit (poängmässigt) i år. Men han har impat på mig i ett par år och de är lätt att inte inse hur ung killen är!

Han kommer garanterat att bli klart stabilare till nästa år. Lite kilon och styrka, så blir han kanon med de spelsinnet.

Några kamrater som har lust att leka med honom, så kommer han att dominera om ett par år!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 15:13

Ivanhoe skrev:Har ägnat mig åt lite ep scouting som terapi för Chris röran..

Imponerande stats och på film, så får jag lite Omarkvibbar!

Rätt ålder, men svårt att veta vad han presterar bakåt. Statsen säger ju bra iaf!!

Men en sånn kille kommer nog att lirka på i AHL tills storlagen rycker honom. Han har dock storleken emot sig kanske?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av nummer 17 ons 22 apr 2015, 15:16

Kapten Haddock skrev:
johan74 skrev:Och vila spelare när de är halvskadade låt de unga göra jobbet med ungdom och hunger!!! Vi satsar väl ändå på ungdomsidan nu... När ska det börja synas att man vill satsa på ungdomen! Vi har ända sen leners tid varit livrädda att ge unga speltid, kolla chelarik kukan komarek mfl de gör det mer än bra ändå går gamla brunkare före  hela tiden.

Håller med om att de har varit väldigt trögt med att introducera juniorer i A-laget och jag har varit och petat i ämnet förr!
Förstår att de inte går att hänga in hur många som helst och när som helst, men har vi nog många bra riktiga spetsspelare, så är de klart lättare att fylla på med yngre! Detta isstället för att ha mindre bra Seniorer hela vägen ner till X-spelare, för då får vi aldrig plats med dom.

Zaar hoppas på NHL men säger att Rögle kan vara ett alternativ om han blir utlånad till SHL. Cehlarik hörs troligtvis bli utlånad till Luleå nästa säsong.

nummer 17

Inlägg av Ivanhoe ons 22 apr 2015, 15:29

Kapten Haddock skrev:

Rätt ålder, men svårt att veta vad han presterar bakåt. Statsen säger ju bra iaf!!

Men en sånn kille kommer nog att lirka på i AHL tills storlagen rycker honom. Han har dock storleken emot sig kanske?

Jo det är storleken som han har emot sig för att ta en plats i NHL. - Men han är rätt ung, så jag gissar att han kommer fortsätta kämpa för NHL drömmen där borta.

Annars var det ju just från Monarchs som skellefteå snodde åt sig Möller och Holloway.  Man hoppas ju att Luleå ska göra något liknande fynd en vacker dag..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 apr 2015, 15:41

Ivanhoe skrev:
Kapten Haddock skrev:

Jo det är storleken som han har emot sig för att ta en plats i NHL. - Men han är rätt ung, så jag gissar att han kommer fortsätta kämpa för NHL drömmen där borta.

Annars var det ju just från Monarchs som skellefteå snodde åt sig Möller och Holloway.  Man hoppas ju att Luleå ska göra något liknande fynd en vacker dag..
Jepp, det finns mycke bra nere i AHL som vi skulle kunna snappa upp!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 15:45

Kapten Haddock skrev:

Ni tänker helt rätt båda två.
Och menar också som du Kapten att läget kan inte komma lägligare än kommande säsong då vi ska satsa och spetsa.
Enklare att ta in dom unga och ge dom ett förtroende och ansvar.
Sen får man väl ta lite hänsyn till tabellen för ligger vi risigt till så kan det bli svårare.
Men jag menar att vi ska ha ett starkt lag och då är det nödvändigt med Juniorerna.
Wallmark ska inte behöva spela nära 100 matcher som 19/20 åring som ett exempel.

Eftersom du tar upp Zaar och Cehlarik så spekulerar jag lite men har inte hört något.
Som jag förstår det så är Luleå förmodligen bara ett 3:e alternativet i nuläget för Zaar, det lutar sig mot Rögle eller AHL.
Angående Cehlarik så är läget extremt svårt från flera parter.
Majoriteten av fansen vill se Cehlarik kvar i klubben men vad Boston vill vet vi inte. Men finns väl en risk att han ska komma över och försöka komma in i spelsystemet via Providence.
Vad vill Luleå? finns väl egentligen inga tydliga signaler att man är rädd att tappa Cehlarik.
Det har kallats för mobbning eller utfrysning när det gäller Cehlarik och hans speltid i Luleå.
Och vill då Cehlarik själv stanna i Luleå är ju en fråga också.

Jag själv hoppas och vill att Cehlarik spelar ut sitt kontrakt i Luleå och även han tar ett steg i utvecklingen.

Både Palola och Rajala ger mig lite Klasen vibbar.
Då när twitter ryktet om Rajala kom ut så har jag en starkare och starkare känsla om att vi har han på kroken. Det är därför han spökar hos mig.

Ibland verkar inte folk vara medvetna om Wallmarks utvecklingskurva.
Som 18 åring samlar han ihop 10 poäng och året efter 23 poäng och då är han bara 19år. Fortsätter utvecklingen så kommer han vara uppe i ca 30-35 pöang efter kommande säsong. En bra sommarträning så är förutsättningarna goda.

Ivanhoe
Både intressant och kul att du nämner Jordan Weal.
Som ett stort Kings fan så har jag haft lite koll på Weal tidigare.
Väntade ett bra tag på att Både Jordan Weal och Linden Vey skulle få chansen att spela med kungarna, men bara den sistnämnde som fick göra ett 20 tal matcher för Kings innan han försvann till Vancouver.

Aldrig tänkt på Jordan Weal och SHL sammanhang, men nu när du tar upp det så varför inte Smile
makkanmakkan
makkanmakkan

Inlägg av Luleå84 ons 22 apr 2015, 16:03

Alla lag värvar guldhjältar! Vart fan är våra guldhjältar!

Luleå84

Antal inlägg : 25

Inlägg av Snikne Ville ons 22 apr 2015, 16:10

Luleå84 skrev:Alla lag värvar guldhjältar! Vart fan är våra guldhjältar!
Är väl bara HV som värvat någon guldhjälte. CHL-guldhjälte.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av LHF96 ons 22 apr 2015, 16:11

Snikne Ville skrev:

DIF värvade just Thoresen, KHL-mästare
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3532

Inlägg av Old Brooklyn ons 22 apr 2015, 16:11

I båset.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av ski3r ons 22 apr 2015, 16:19

Thoresen måste vara årets värvning hittills. Hade gärna sett honom i Luleå.
Man måste ge honom cred för att han vill ge tillbaka till klubben som satsade på honom:
"– För mig och min familj är det en dröm. Vi älskar Stockholm sedan jag spelade i Djurgården för åtta år sedan. Jag känner att Djurgården gav mig chansen för tio år sedan, att de ville satsa på mig. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till Djurgården och vill hjälpa klubben att bli vad den en gång var - ett lag i toppen av SHL"
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 16:51

ski3r skrev:Thoresen måste vara årets värvning hittills. Hade gärna sett honom i Luleå.
Man måste ge honom cred för att han vill ge tillbaka till klubben som satsade på honom:
"– För mig och min familj är det en dröm. Vi älskar Stockholm sedan jag spelade i Djurgården för åtta år sedan. Jag känner att Djurgården gav mig chansen för tio år sedan, att de ville satsa på mig. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till Djurgården och vill hjälpa klubben att bli vad den en gång var - ett lag i toppen av SHL"

Fin gest av Thoresen.

"Vi är glada över att han inte har valt Djurgården för den högsta lönechecken utan av andra värden" säger Joakim Eriksson
makkanmakkan
makkanmakkan

Inlägg av Sundance Kid ons 22 apr 2015, 16:53

LHF96 skrev:
Snikne Ville skrev:

Är det inte Djurgårdarna som alltid gnäller på att dom får så lite pengar pengar från kommunen och därför inte kan vara ett topplag. Dom verkar då ha en hel del pengar att satsa med nu när man ser på nyförvärven.

Får hoppas att Osten kontrar snart och värvar Möller och Azevedo från Bars Kazan.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 17:08

Jag undrar hur tanken är med Sweatt. Är det tänkt att han ska spela i en andra/tredje med Lagacé och Hedman? Om det är tänkt att första kedjan ska vara Sweatt-NY-NY så förutsätter väl detta att dessa två nya är rätt raska på rören? I så fall kan man utesluta många tänkbara kandidater..

PingPongPro

Antal inlägg : 13

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 17:20

PingPongPro skrev:Jag undrar hur tanken är med Sweatt. Är det tänkt att han ska spela i en andra/tredje med Lagacé och Hedman? Om det är tänkt att första kedjan ska vara Sweatt-NY-NY så förutsätter väl detta att dessa två nya är rätt raska på rören? I så fall kan man utesluta många tänkbara kandidater..

Sweatt - Lagace - Harju

En super farlig andra lina! Sweatt som två vägs kämpen, Lagace som playmakern i kedjan samt fysisk och Harju får smyga runt och söka sina lägen för avslut så blir det nog bra.

Välkommen!
makkanmakkan
makkanmakkan

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 17:31

makkanmakkan skrev:
PingPongPro skrev:Jag undrar hur tanken är med Sweatt. Är det tänkt att han ska spela i en andra/tredje med Lagacé och Hedman? Om det är tänkt att första kedjan ska vara Sweatt-NY-NY så förutsätter väl detta att dessa två nya är rätt raska på rören? I så fall kan man utesluta många tänkbara kandidater..

Sweatt - Lagace - Harju

En super farlig andra lina! Sweatt som två vägs kämpen, Lagace som playmakern i kedjan samt fysisk och Harju får smyga runt och söka sina lägen för avslut så blir det nog bra.

Välkommen!

Jag har som sagt klubbat Sweatt-Lagace ackkompanjerade av en lämplig tredje part. Båda har bra skridskoåkning, spelar hyfsat fysiskt och jobbar bra i bägge zonerna. Dessutom är Sweatt mer en avslutare och Lagace mer en framspelare. Dessutom höger- resp vänsterskytt, kan vara bra i pp om Lagace får sin vänsterkant likt i Asplöven och Sweatt kör på högerkanten. Dock lite osäker på vad Sweatt hade för kant och roll i Brynäs i pp.

Om Harju är rätt medspelare är jag osäker på, ser gärna Hedman där bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 17:34

Sundance Kid skrev:
LHF96 skrev:
Snikne Ville skrev:

Är det inte Djurgårdarna som alltid gnäller på att dom får så lite pengar pengar från kommunen och därför inte kan vara ett topplag. Dom verkar då ha en hel del pengar att satsa med nu när man ser på nyförvärven.

Får hoppas att Osten kontrar snart och värvar Möller och Azevedo från Bars Kazan.

Fast Djurgården gjorde ju trots allt ett plusresultat den gångna säsongen och får runt 7 miljoner extra utbetalt från ligan nu när man slipper betala fallskärm åt AIK. Sedan är det rätt få värvningar gjorda ännu trots allt, vad säger att Djurgården ens tar in fler spets än så här? Tänk på att man förlängde med Micke Ahlen nyligen, kommer inte vara den bästa bredden i Djurgården. Dock ser spetsarna Thoresen och Sallinen mycket intressanta ut. Fast en skarp förstakedja och sedan lite si så där i övriga behöver inte vara så märkvärdigt.

Hultström känns tveksam i mina ögon.
Rönken
Rönken

Inlägg av jejoe ons 22 apr 2015, 17:44

hoppas på denna spelare : ANDY MIELE http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

jejoe

Antal inlägg : 12

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 17:50

Rönken skrev:
makkanmakkan skrev:

Sweatt - Lagace - Harju

Välkommen!

Jag har som sagt klubbat Sweatt-Lagace ackkompanjerade av en lämplig tredje part. Båda har bra skridskoåkning, spelar hyfsat fysiskt och jobbar bra i bägge zonerna. Dessutom är Sweatt mer en avslutare och Lagace mer en framspelare. Dessutom höger- resp vänsterskytt, kan vara bra i pp om Lagace får sin vänsterkant likt i Asplöven och Sweatt kör på högerkanten. Dock lite osäker på vad Sweatt hade för kant och roll i Brynäs i pp.

Det kan såklart också bli riktigt bra med Hedman.

Sweatt håller sig mest till vänster, och det är just fysiken och skridskoåkningen han använder mest i anfall och ska försöka gå in på mål men också vara stark på att skydda puck. Lite samma med Lagace, fast Lagace är höger skytt.
Därför kan det vara häftigt att ha en smygande kille som Harju som har ett väldigt bra skott, och ha han sedan placerad till höger och söka upp hans revir och räkna med att pucken kommer på bladet när som helst.
Både Sweatt och Lagace är kompletta som kan agera fysiskt eller lite mer som städgummor istället för kanske ha en Petrell eller Hedman.
Nu menar jag inte att Sweatt är värvad som någon städgumma, men han kan göra jobbet.

Hedman ska lira i första linan med Rasmussen och Rajala hade jag tänkt Wink
makkanmakkan
makkanmakkan

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 17:52

makkanmakkan skrev:
Rönken skrev:
makkanmakkan skrev:

Sweatt - Lagace - Harju

Välkommen!

Det kan såklart också bli riktigt bra med Hedman.

Sweatt håller sig mest till vänster, och det är just fysiken och skridskoåkningen han använder mest i anfall och ska försöka gå in på mål men också vara stark på att skydda puck. Lite samma med Lagace, fast Lagace är höger skytt.
Därför kan det vara häftigt att ha en smygande kille som Harju som har ett väldigt bra skott, och ha han sedan placerad till höger och söka upp hans revir och räkna med att pucken kommer på bladet när som helst.
Både Sweatt och Lagace är kompletta som kan agera fysiskt eller lite mer som städgummor istället för kanske ha en Petrell eller Hedman.
Nu menar jag inte att Sweatt är värvad som någon städgumma, men han kan göra jobbet.

Hedman ska lira i första linan med Rasmussen och Rajala hade jag tänkt Wink

Täntke främst på positionen i pp dock, alltså stå med bladet inåt på höger kant och Lagace på vänster kant. Näkyvä på backen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Kallepedal ons 22 apr 2015, 17:59

Old Brooklyn skrev:
I båset.
Och som sportchef
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4 - Sida 15 Empty The real deal

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 18:06

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Att det hävdas att Chris erbjudits ett bättre kontrakt än Sweatt kraschar ju trovärdigheten för mig. Hårt.

Finns inte på kartan, nej. Frågan är om Osten glömde bort att han värvat herr Sweatt, eller om han menade att Chris skulle vara bäst betald jämfört med fjolårstruppen. För inte kan han väl vara så dum att han ljuger om en sådan sak? Vad skulle vara poängen med det?

Nu spelar ju det egentligen mindre roll kanske. Alltså exakt vad kronor och ören som fanns i Ostens slutgiltiga bud.
LHF mötte Chris krav, men Chris lär vid tidpunkten för detta redan gjort klart med annan klubb då han var under uppfattningen att LHF inte villa satsa på honom i den utsträckning han ville bli satsad på.
För att dyka djupare än så i detta skulle man behöva ha suttit med i förhandlingarn mellan LHF och Agent, mellan Agent och Chris och mellan Osten och Stöckel.
Väldigt tråkigt avslut iaf.

Som någon klok person skrev så skulle vi haft nittiotalshjältarna kvar om fansen fått bestämma. Jag gillar liksom "alla" andra" Abbotts och de är för tillfället värda att satsa på, ingen tvekan om det. Men om vi siktar högre och vill tänka långsiktigt så måste vi någon gång ta ett avsked. Vi vill alla satsa på lång sikt och vi har Lagacé och landslagsmeriterade Wallmark på lönelistan. Dessutom ämnar vi värva in ytterligare en center som kan ta oss en bit på väg mot det hägrande guldet.

Jag tror det faktiskt är så att både Osten och Chris kände det men ingen av dem kunde avsluta relationen. Osten: Varför avsluta med Chris, det får inte ske? Chris: Varför avsluta med Luleå, det får inte ske?

Jag tror att båda satt fast i detta dilemma och att följden blev att Abbott lämnade för en annan klubb där han kunde bidra på ett annat sätt och att Osten mest för fansens och sponsorernas skull gjorde allt för att behålla Abbot(s). Men Chris märkte detta och vägrade stanna kvar på "nåder".

Så tror jag känslorna bakom beslutet gestaltade sig.

PingPongPro

Inlägg av LulefanGBG ons 22 apr 2015, 18:10

Bergfors/Rakshani - Rasmussen - Harju
Sweatt - Legace - Hedman
Petrell - Wallmark - Cehlarik
Fabricius - Granström - Forsberg
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av LuleåWinston ons 22 apr 2015, 18:11

jejoe skrev:hoppas på denna spelare : ANDY MIELE http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

Det tror jag skulle vara väldigt bra värvning, och som jag varit inne på tidigare så påminner han lite om en aggresiv version av Linus Klasen. Tyvärr tror jag inte Luleå har så bra kontakter i Nordamerika. Brukar oftast bli finnar och Allsvenska spelare.

Plus att det finns massa fighter med honom på tuben trots att han är liten. Vad tjänar en AHL-stjärna? Det är väl lägre löner än i SHL?

Hyfsade utmärkelser också:

AHL First All-Star Team

AHL Rookie of the Month

AHL Player of the Week

NCAA (CCHA) Tournament MVP

NCAA Top Collegiate Player (Hobey Baker Award)

Senast ändrad av LuleåWinston den ons 22 apr 2015, 18:18, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Monco ons 22 apr 2015, 18:12

Är det någon som har koll på Olausson? Bor han i Luleå när han inte spelar i Schweiz? Han var iallafall och tränade på Hermelinen tillsammans med några Luleåspelare idag.

Monco

Antal inlägg : 336

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 18:12

LulefanGBG skrev:Bergfors/Rakshani - Rasmussen - Harju
Sweatt - Legace - Hedman
Petrell - Wallmark - Cehlarik
Fabricius - Granström - Forsberg

Bra där, du verkar ha satt 12 rätt rabbit Rakshani ska väl dock vara klar för Linköping eller vilken klubb det var? Bergfors och Rasmussen vore perfekta. En snabbskrinare och en tung  center, precis det man vill se i nuläget. Övriga laguppställningar är så som jag tänker mig det. Frågan är pp-enheterna?

Bergfors-Rasmussen-Harju-Sigalet-Schira
Sweatt-Lagace-Hedman-Cehlarik-Näkyvä

Möjligen?
Rönken
Rönken

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 18:31

makkanmakkan skrev:

Sweatt - Lagace - Harju

Välkommen!

Tack för välkomnandet Makkan! Att ha Harju som tredje länk är ett alternativ jag själv funderat på.. Smile Men då blir frågan om Lagacé är mogen att vara förstacenter i ett guldjagande lag i shl efter ett år med 20 000/mån i lön..

PingPongPro

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 15 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet