Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
+83
Jaguaren
Monco
jejoe
PingPongPro
farre
delphi
GustenA
kniba
Sir Prozac
Lajon
Totte
NilsOskar
Scouten
Lasse Proppmätt
Jonken
kamelbullen
Donowitz
Davidoff
Fred Herbert
Vexet
Tigerman
Pickadoll
ski3r
Högljudd
Tony Moore
Snattran
Mange
icemask
Hellcop
Dilox
Luleå84
JuniorX
FruktHamster
Qirren
Puckad
Dentos
Calle
CKa
Jovi
Kagen
Groggen79
Trashtalk
LHF96
Old Brooklyn
Sundance Kid
Pajala
Micke80
hokkzorz
wilmus2007
Luleåfan
johan74
KaptenBlodskelett
Ivanhoe
LuleåWinston
Norlin
Diktatorn
tibet
Ingemar
Kapten Haddock
Kallepedal
pingu
Slapshot
Rönken
Mr Bister
Murveln
Urken
Snikne Ville
nummer 17
Redbear
chiII
Rocksolid
Bamsefar
Mickeee
makkanmakkan
amarule
Myrman
kokostrollet
NallePhu
LulefanGBG
Lars158
MickkeJ
Admin
87 posters
Sida 13 av 21
Sida 13 av 21 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
Snikne Ville skrev:Från NSD:s rapportering.
"När det gäller värvningar har Luleå fokus på en forward just nu. Kan bli en back, säger Bergström"
edit
Det innebär väl då att det är Chris som skall ersättas med en förstecenter. Även om det blir en kanonvärvning får man väl inte den omedelbara vinnarkänslan.
Kommer det bara in en enda spelare till på anfallssidan så osar det inte direkt guldsatsning.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Snikne Ville skrev:Från NSD:s rapportering.
"När det gäller värvningar har Luleå fokus på en forward just nu. Kan bli en back, säger Bergström"
edit
Det innebär väl då att det är Chris som skall ersättas med en förstecenter. Även om det blir en kanonvärvning får man väl inte den omedelbara vinnarkänslan.
Kommer det bara in en enda spelare till på anfallssidan så osar det inte direkt guldsatsning.
Tror nog Osten menade att de har full fokus på forward-sidan inte specifikt en forward.
Självklart kommer det komma in en forward utöver den center som ska ersätta Chris.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Snikne Ville skrev:Luleå mediestrategi har varit undermålig i många avseenden och under många år.Urken skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nej-nej-nej-lulea-hockey/?blog=4171576&entry=8245596
Precis vad jag känner.. Den som kom på den här idéen att hålla en presskonferens för att kasta sand på Chris & agenten. Han kan inte vara speciellt smart..
Luleå borde ha hyllat Chris och sagt att nu går vi vidare. Nu har man bara gjort bort sig igen.. och tidningarna får något att skriva om.. *suck*
+100
Problemet är väl snarare avsaknaden av en mediastrateg, finns det verkligen någon som jobbar med det på kansliet?
Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Man kan inte direkt säga att den där Lhflive blev någon succé...
Fick fansen bestämma skulle väl L-G P, Myllys, Ruisma, Kucera, Nieminen och Skuggan spela fortfarande.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Fick fansen bestämma skulle väl L-G P, Myllys, Ruisma, Kucera, Nieminen och Skuggan spela fortfarande.
De kände sig väl tvungna då folkstormen krävde förklaringar.
Tyvärr så brukar det sällan hjälpa då människor tenderar att ha svårt att ändra en redan bestämd uppfattning.
Men jag håller med dig, lite cheer leaders och nyförvärv som gör entre genom björngapet vore najs.
Scouten- Antal inlägg : 176
Gör allt i min makt att sudda ut senaste timmarnas minnesbilder, LHF live var direkt ovärdigt att se. Hur fasen tänkte dom där....
ski3r- Antal inlägg : 1992
Hade Chris Verkligen velat varit kvar i Luleå Hockey, så hade han väl antagligen 'orkat' vänta några veckor till med att skriva på för något nytt lag, då jag utgår från att man diskuterade kontrakt och dylikt dagligen senaste tiden. Hade Luleå Hockey velat ha Chris kvar, då hade han förmodligen varit kvar.
Optimist som man är så tror jag att våran Ost sitter med ett ess i rockärmen, han har då mitt fulla förtroende. Han är en vinnare!
Optimist som man är så tror jag att våran Ost sitter med ett ess i rockärmen, han har då mitt fulla förtroende. Han är en vinnare!
Gäst- Gäst
Till alla er som skriver att Chris borde ha väntat än längre..
Nästa gång du får vänta 1 timma på din burgare på gatuköket - kom ihåg den mentaliteten. "Vill du verkligen ha din burgare, så borde du kunnat vänta, utan att klaga/åka till ett annat ställe".
Nu lägger jag ned denna diskussion i väntan på nyförvärv. Det ska smälla otroligt högt innan jag blir på bättre humör igen.
Nästa gång du får vänta 1 timma på din burgare på gatuköket - kom ihåg den mentaliteten. "Vill du verkligen ha din burgare, så borde du kunnat vänta, utan att klaga/åka till ett annat ställe".
Nu lägger jag ned denna diskussion i väntan på nyförvärv. Det ska smälla otroligt högt innan jag blir på bättre humör igen.
Brunsås skrev:Hade Chris Verkligen velat varit kvar i Luleå Hockey, så hade han väl antagligen 'orkat' vänta några veckor till med att skriva på för något nytt lag, då jag utgår från att man diskuterade kontrakt och dylikt dagligen senaste tiden. Hade Luleå Hockey velat ha Chris kvar, då hade han förmodligen varit kvar.
Då hade han inte tackat nej till 5 olika kontraktsförslag
Mange- Antal inlägg : 6617
Väl skrivet. Även om troligtvis ingen här, och allra minst jag, vet vad som skett i detalj är ändå den övergripande känslan att det är Chris som kan gå med den rakaste ryggen ur det här. Och det är tråkigt och troligtvis onödigt.Old Brooklyn skrev:
Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Old Brooklyn skrev:Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Enligt vem är du objektiv?! Sin egna eventuella objektivitet kan man absolut inte bedöma själv!! Det blir en allt annat än objektiv bedömning!!!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Mentalt tänker jag hantera detta som att Chris råkat bli långtidsskadad under försäsongen samt att HV värvat en ny kanadensare eller heter det kanot? Jag lär mig aldirg se skilland på de där.
Sen hoppas och tror jag att LHF ställer ett starkt lag på isen nästa säsong med. Väl medveten om att det kommer sakna ett par av ge gamla profilerna men med förhoppning om att det kommer rymma spelare som kan bli nya profiler och ledare.
Sen hoppas och tror jag att LHF ställer ett starkt lag på isen nästa säsong med. Väl medveten om att det kommer sakna ett par av ge gamla profilerna men med förhoppning om att det kommer rymma spelare som kan bli nya profiler och ledare.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Jag ser framåt.
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Visst kan vi hålla någon slags postmodern hållning till vad som är objektivt eller inte, men ja - det var min egen bedömning i förhållande till andra här på forumet. Låt oss kalla den "neutral" då istället. Osten kunde inte hålla sig från att på ett (enligt mig ) småaktigt komma med små ost-gliringar. Det fanns inget i den sändningen som inte skulle gjort sig bättre i ett pressutskick (enligt mig).nummer 17 skrev:Old Brooklyn skrev:Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Enligt vem är du objektiv?! Sin egna eventuella objektivitet kan man absolut inte bedöma själv!! Det blir en allt annat än objektiv bedömning!!!
Att Osten sen helt enkelt inte höll sig till sanningen gör knappast saken bättre. Det finns inte på kartan att Chris skulle tjänat mer än vare sig Sweatt eller Harju. Kanske Osten menade utfall att Sweatt och Harju slutar på minus 55 och gör ca 7 poäng var medan Chris hade vunnit poängligan, skytteligan, SM-guld, CHL-guld, SHL-guld och fått plus 55 - men det var antingen rena felaktigheter eller dåliga rökridåer. Inte värdigt i den här soppan.
LHF96 skrev:Pajala skrev:Scouten skrev:LHF96 skrev:Urken skrev:Scouten skrev:Helst vill man bara gå vidare men,,,,
Ni som gråter och spyr ut er galla.
Tycker ni att Chris skulle vara en av de bäst betalda spelarna (inkl. bonusar och andra förmåner) och kanske hamna i en 3:e lina?
Tycker ni att Chris är så pass bra att han skulle kunna leda Luleå till ett SM-guld?
Tycker ni att en Lagkapten skall kontraktsförhandla i media?
För mig är svaret uppenbart Nej på allt.
Se framåt.
Jag ser fram emot nästa LHF-Live.
Återigen: ska en lagkapten behöva sitta och vänta i ett halvår på att få det kontraktförslag han faktiskt förtjänar? Ska en lagkapten behöva acceptera skambud, medan den klubb han brinner för, går ut och hugger på andra spelare, för att sedan krypa tillbaka och be om hans underskrift när så passar?
Ingen idé att argumentera. De tror att Chris ersättare kommer bli, Bäckström, Zetterberg eller Crosby.
Det tror jag inte, men en del verkar som tro att Luleå står och faller med Abbotts.
Frågan om de ens kände till sporten före Abbotts kritade på för Luleå.
Vi som stått och huttrat på apläktaren före det att Luleå gick upp i elitserien vet att laget går före jaget.
håller med dig scouten .. känns nästan lite skönt på ett absurt sätt, som att en ny era väntar, nu kan man se framåt på en satsning på sm-guldet, abbotts har aldrig varit material för att leda Luleå hockey till ett guld, och visst kommer dom att ersättas med betydligt vassare spelare, det fixar osten
Måste säga att du är en unik människa Pajala som lyckas irritera och hetsa upp folk både genom pessimism och optimism. Måste vara en gåva att kunna provocera på så många olika nivåer. Tror du hade blivit en utmärkt Ledin om du satsat på en hockeykarriär
1984 la jag av med hockeyn, men tror att Ledin skulle varit chanslös mot mig, jag skulle "pessimista" ned honom mentalt
Pajala- Antal inlägg : 18788
Har inte det slagit dig att eftersom Osten sa att Luleå jobbar efter ett bonussystem så kan det ju vara så att om LHF vinner guldet så skulle Chris som kapten fått en bonus som tillsammans med lönen gjort att han tjänat bäst i laget !Old Brooklyn skrev:Visst kan vi hålla någon slags postmodern hållning till vad som är objektivt eller inte, men ja - det var min egen bedömning i förhållande till andra här på forumet. Låt oss kalla den "neutral" då istället. Osten kunde inte hålla sig från att på ett (enligt mig ) småaktigt komma med små ost-gliringar. Det fanns inget i den sändningen som inte skulle gjort sig bättre i ett pressutskick (enligt mig).nummer 17 skrev:Old Brooklyn skrev:Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Att Osten sen helt enkelt inte höll sig till sanningen gör knappast saken bättre. Det finns inte på kartan att Chris skulle tjänat mer än vare sig Sweatt eller Harju. Kanske Osten menade utfall att Sweatt och Harju slutar på minus 55 och gör ca 7 poäng var medan Chris hade vunnit poängligan, skytteligan, SM-guld, CHL-guld, SHL-guld och fått plus 55 - men det var antingen rena felaktigheter eller dåliga rökridåer. Inte värdigt i den här soppan.
icemask- Antal inlägg : 4174
Fransson ska ha blivit erbjuden ett treårskontrakt, enligt Silly SHL/HA @ twitter.
Vidare: tänk er om det blir lite tjafs mellan Chris och Johansson i båset, hehe.. Kommer bli roligt att se. Två skapligt hetlevrade.
Urken skrev:Vidare: tänk er om det blir lite tjafs mellan Chris och Johansson i båset, hehe.. Kommer bli roligt att se. Två skapligt hetlevrade.
Jag ser fram emot en duell mellan Granis och Chris .... eller Hedman eller Sylvegård eller en riktig bröstvärmare av Petrell.
Nej, det har inte slagit mig. Det känns inte heller troligt nu när jag tänker på det.icemask skrev:Har inte det slagit dig att eftersom Osten sa att Luleå jobbar efter ett bonussystem så kan det ju vara så att om LHF vinner guldet så skulle Chris som kapten fått en bonus som tillsammans med lönen gjort att han tjänat bäst i laget !Old Brooklyn skrev:Visst kan vi hålla någon slags postmodern hållning till vad som är objektivt eller inte, men ja - det var min egen bedömning i förhållande till andra här på forumet. Låt oss kalla den "neutral" då istället. Osten kunde inte hålla sig från att på ett (enligt mig ) småaktigt komma med små ost-gliringar. Det fanns inget i den sändningen som inte skulle gjort sig bättre i ett pressutskick (enligt mig).nummer 17 skrev:Old Brooklyn skrev:Att den där "presskonferensen" var ett fiasko har inget att göra med huruvida Chris skulle spela med oss eller inte. Den var pinsam att skåda. Jag har hållit en väldigt objektiv position hittills i detta, och kommer fortsätta med detta - och den där sändningen var pinsam - objektivt sett.Scouten skrev:Ivanhoe skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fansen-rasar-efter-ostens-attack-8245638.aspx
Haha fan va komiskt det skulle vara om Osten signar upp Riley Holzapfel som ersättare för Chris, vilket jävla nerköp i så fall
Mange- Antal inlägg : 6617
Mange skrev:Haha fan va komiskt det skulle vara om Osten signar upp Riley Holzapfel som ersättare för Chris, vilket jävla nerköp i så fall
man kan inte skämta om allt, det där var horribelt
Nä gubbar upp med hakan, Abbotts är i backspegeln.
Detta är en SS-tråd.
Enligt en tidigare postrykte idag:2 svenskar, en Nordamerikan och en stabil finne.
Prio ett är en bra Center (kanske 2), en vinge och en back vad finns tillgänglig och möjligt.
C: Engqvist, Söderberg, Rasmussen, Janmark
F: Danielsson, Rakshani, Videll, Thuresson, Omark?
B: Fransson? Hoppas den stabile finnen inte är Melart, får inga bra vibbar där.
Detta är en SS-tråd.
Enligt en tidigare postrykte idag:2 svenskar, en Nordamerikan och en stabil finne.
Prio ett är en bra Center (kanske 2), en vinge och en back vad finns tillgänglig och möjligt.
En sammanfattning av vad som sagts på forumet !
Chris gjorde fel, och gick sen ut och ljög i tidningen !
Osten gjorde fel, och gick sen ut och ljög på lhflive !
Alltså 1-1 i matchen final result !
Alla hade rätt !
För övrigt så blir LHF det första laget att tvångsnedflyttas till div 3 innan ens föregående säsong slutat, för att man värvat för dåligt inför kommande säsong, allt enligt den eminente Jimmy Pesonen på Aftonbl...... öhh Kuriren
Måste säga att pessimisten Pajala är den mest optimistiske på forumet just nu !
Jag funderar på att byta namn till Korpilombolo, för att kunna komma närmare Pajalas optimistnivåer !
Alla hade rätt !
För övrigt så blir LHF det första laget att tvångsnedflyttas till div 3 innan ens föregående säsong slutat, för att man värvat för dåligt inför kommande säsong, allt enligt den eminente Jimmy Pesonen på Aftonbl...... öhh Kuriren
Jag funderar på att byta namn till Korpilombolo, för att kunna komma närmare Pajalas optimistnivåer !
icemask- Antal inlägg : 4174
Scouten skrev:Nä gubbar upp med hakan, Abbotts är i backspegeln.
Detta är en SS-tråd.
Som jag skrev tidigare, så ryktas det nu om att Fransson blivit erbjuden ett längre kontrakt. Så att han skulle kunna vara den back som eventuellt skulle ansluta, är ingen omöjlighet.
Vi behöver inga fler backar, men får vi hem Fransson så förbättras ändå backsidan.
Vill inte se Söderberg i Luleå, möjligen Rasmussen. Danielsson vore en bra vinge.
icemask skrev:En sammanfattning av vad som sagts på forumet !
Alla hade rätt !
Redbear- Antal inlägg : 6780
Danielsson är säkert bra.
Men för mig känns det lite "trött" med 30år+ värvning till en av seriens äldsta? forwardsbesättningar.
Men för mig känns det lite "trött" med 30år+ värvning till en av seriens äldsta? forwardsbesättningar.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Scouten skrev:Helst vill man bara gå vidare men,,,,
Ni som gråter och spyr ut er galla.
Tycker ni att Chris skulle vara en av de bäst betalda spelarna (inkl. bonusar och andra förmåner) och kanske hamna i en 3:e lina?
Tycker ni att Chris är så pass bra att han skulle kunna leda Luleå till ett SM-guld?
Tycker ni att en Lagkapten skall kontraktsförhandla i media?
För mig är svaret uppenbart Nej på allt.
Se framåt.
Jag ser fram emot nästa LHF-Live.
1. Nja, inte i en tredjekedja, men bland de bättre i en andrakedja absolut och hade han blivit kvar hade han varit bra nog för en andrakedja.
2. Ja, som kapten, som grym tvåvägscenter i ett lag är han absolut bra nog att bidra, få kaptener är nog bättre, men ensam gör han ju inget SM-guld. Så bra är han inte, så bra är f.ö. väldigt få, om ens någon? Annars hade vi haft 6 raka SM-guld vid det här laget). Man glömmer lätt att vi inte vunnit några SM guld med Chris i laget, eller med Chris som kapten, trots spelare som Fransson, Nilsson, Niinimaa, Klasen och Omark i laget under olika perioder, och ett flertal t.o.m. samtidigt.
Vissa tycks tro att bara Chris varit kvar så hade det blivit automatiskt SM-guld nästa säsong om vi fått in en eller två bra spelare till. Och vissa tycks tro att det blir automatiskt kvalserie nu bara för att vi tappat Chris. Jag säger varken eller för ens hela truppen är spikad. Först då ger jag er min bedömning av vilka våra chanser är i nästa års serie.
3. ABSOLUT INTE! Varken lagkapten, spelare i övrigt, eller sportchef eller agenter skall förhandla i media. Skapar bara storm i kölvattnet.
Men jag håller i övrigt med dig, ser också fram emot nästa LHF-live. Någon gång måste man bygga nytt när situationen kräver, oavsett vems felet är. Kanske kan det rentav komma något gott ur allt det här till slut? Har full förståelse för att andra inte känner så just nu och respekterar att andra har olika åsikter men själv väljer jag att varken såga Chris eller Osten utan konstaterar bara att det är trist att det skall bli ett såpass snöpligt slut på en annars fantastisk saga. Få spelare har gjort så mycket bra för Luleå Hockey som Chris och Cam senaste åren, men jag tror inte heller att alla klubbar och alla fans tagit emot Chris och Cam på samma föredömliga sätt som Luleå, något bra måste vi ju ha gjort för dem under alla år eftersom de uteslutande talat gott om staden och laget under hela sina 6 år fram tills nu vid det absoluta slutet. Och t.o.m. nu hävdar ju Chris att han egentligen velat stanna.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Haha lustig reflektion där!icemask skrev:En sammanfattning av vad som sagts på forumet !
Alla hade rätt !
För en gång skull är jag faktiskt på Pajalas sida. Dvs. i hans syn på framtiden som är lite mer optimistisk än det nattsvarta mörker som sprids här inne.
I sakfrågan som diskuteras vill jag inte ge några fler åsikter då mina precis som alla andras bara är rena spekulationer.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Osten får all skit. Men han är ju inte ensam och tar beslut. Hur stor del har Stöckel i hela den här soppan? Känns som att Osten får vara ansiktet utåt och ta alla smällar, medan Stöckel lurkar omkring obemärkt trots att han säkert är lika delaktig.
Jaja, nu ska jag inte kasta stenar. Jag tycker Abbott-gate är dåligt skött, men får försöka lägga det bakom mig. Hoppas det blir bättre och att ledningen sköter liknande saker bättre i framtiden.
Jaja, nu ska jag inte kasta stenar. Jag tycker Abbott-gate är dåligt skött, men får försöka lägga det bakom mig. Hoppas det blir bättre och att ledningen sköter liknande saker bättre i framtiden.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Sägs att man jobbar febrilt på Ledin nu för att kunna matcha Sveriges bästa femtekedja och då kunna ha bästa bottom six i SHL.
alltså vilken jävla storm i ett vattenglas det blev, faktum är att alla beslut tas av Luleå, det är Luleå som själv bestämmer vilka spelare dom anser sig vilja ha, och det är Luleå själva som sätter den lön som dom anser vara berättigad, eftersom dom jobbar med bonussystem och lön efter prestation så blir det ju ännu mer klart att efter en dålig säsong så vill dom sänka lönen för vissa spelar som inte har levererat.
Luleå är i detta fall arbetsgivaren och dom följer sitt "protokoll" hur man tar fram en aktuell lön efter årets prestation, det har inget med personliga egenskaper att göra, därav deras unika lönesystem.
Att fans nu blir hysteriska på sociala medier just för att "deras" favvospelare inte får kontrakt har inget med vad Luleå anser och tycker och tur är väl det, supporters har inget med den processen att göra, när man läser att vissa skickar brev till Luleås ledning och även sms till berörda så börjar man förstå att vissa har tappat greppet om verkligheten, som att dom personligen är med i förhandlingarna, som att dom på något konstigt sätt anser att deras åsikt måste tas upp av Luleås styrelse, och en motgång för den supportern bli plötsligt ett personligt påhopp av osten .... hur många idiotisk inlägg läser man om hur fans spyr galla på osten utan att egentligen veta sanningen, och när det blir ett LhfLive så tolkar man automatiskt det som att osten ljuger ??
offatbart
precis ingen och då menar jag INGEN person är större än laget, och om nu Luleå väljer att inte signa sin lagkapten så har dom skäl för det, jag skulle inte bli förvånad om någon imbecill hotar osten eller något liknande.
Låt Luleås styrelse sköta värvningarna, det är deras jobb och dom gör det mycket bättre än oss wannabies på diverse forum
Luleå är i detta fall arbetsgivaren och dom följer sitt "protokoll" hur man tar fram en aktuell lön efter årets prestation, det har inget med personliga egenskaper att göra, därav deras unika lönesystem.
Att fans nu blir hysteriska på sociala medier just för att "deras" favvospelare inte får kontrakt har inget med vad Luleå anser och tycker och tur är väl det, supporters har inget med den processen att göra, när man läser att vissa skickar brev till Luleås ledning och även sms till berörda så börjar man förstå att vissa har tappat greppet om verkligheten, som att dom personligen är med i förhandlingarna, som att dom på något konstigt sätt anser att deras åsikt måste tas upp av Luleås styrelse, och en motgång för den supportern bli plötsligt ett personligt påhopp av osten .... hur många idiotisk inlägg läser man om hur fans spyr galla på osten utan att egentligen veta sanningen, och när det blir ett LhfLive så tolkar man automatiskt det som att osten ljuger ??
offatbart
precis ingen och då menar jag INGEN person är större än laget, och om nu Luleå väljer att inte signa sin lagkapten så har dom skäl för det, jag skulle inte bli förvånad om någon imbecill hotar osten eller något liknande.
Låt Luleås styrelse sköta värvningarna, det är deras jobb och dom gör det mycket bättre än oss wannabies på diverse forum
Senast ändrad av Pajala den tis 21 apr 2015, 18:36, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG skrev:Haha lustig reflektion där!icemask skrev:En sammanfattning av vad som sagts på forumet !
Alla hade rätt !
För en gång skull är jag faktiskt på Pajalas sida. Dvs. i hans syn på framtiden som är lite mer optimistisk än det nattsvarta mörker som sprids här inne.
I sakfrågan som diskuteras vill jag inte ge några fler åsikter då mina precis som alla andras bara är rena spekulationer.
Seriens bästa MV har vi! Backsidan ser riktigt bra ut och är ju en plats kvar där.
Men forwardssidan känns som ett riktigt sorgebarn och bara 2 platser kvar. Cehlarik, Wallmark, Lagace kan ha chansen bli stjärnor anser jag. Men sannolikheten att alla tre blir super är ju inte högst.
Värst för mig är att enligt min mening har man förstört för flera år framåt genom Foppa, Fabbe förlängningarna.
Visst Petrell och Granström har ju utgående efter denna sässe(av lönesnitt som ger möjlighet till lite förändring iallafall). Men det är ju bara 2 plaster.
Menar inte att Foppa, Fabbe är genomusla. Inte alls. Man vet på ett ungefär vad man får. Men framförallt med dessa vet man vad man inte får.
Rönken skrev:Sägs att man jobbar febrilt på Ledin nu för att kunna matcha Sveriges bästa femtekedja och då kunna ha bästa bottom six i SHL.
Nej, hoppas inte. Asså, jag gillar verkligen Per. Men han har inte skridskoåkningen längre. Och så är han ju knappt sur längre. Inge bök och stök. Om han inte varit absolutist hade jag funderat på om han börjat käka Valium.
Är det någon som kan bli snabbare trots att han är 37-38, så är det nog Per. Men jag är ändå tvivlande till en förlängning. Ledin istället för Chris är ett nerbyte.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
LuleåWinston skrev:Osten får all skit. Men han är ju inte ensam och tar beslut. Hur stor del har Stöckel i hela den här soppan? Känns som att Osten får vara ansiktet utåt och ta alla smällar, medan Stöckel lurkar omkring obemärkt trots att han säkert är lika delaktig.
Osten är självklart inte ensam. Han har en styrelse och sportgrupp också vidare antar jag. När jag skriver "Osten" är det menat som ett samlingsbegrepp för hela den apparaten.
LuleåWinston skrev:Osten får all skit. Men han är ju inte ensam och tar beslut. Hur stor del har Stöckel i hela den här soppan? Känns som att Osten får vara ansiktet utåt och ta alla smällar, medan Stöckel lurkar omkring obemärkt trots att han säkert är lika delaktig.
Tror vi är många som hoppades på att det hade blivit bättring på hur man sköter allting, att det ska vara mer professionellt. Låt gå att man inte vill behålla Abbotts men då kan man väl säga det rakt utåt och inte börja med att ge skambud. Sedan är det lite patetiskt att ha ett LHF Live och sitta och försöka skydda sig själva. Dessutom har det genom åren varit spelare som nämner hur man aldrig fick från från "ledningen" efter att kontraktet gått ut. Bättre att köra med raka puckar istället för att linda in allting.
Dessutom visar väl nuvarande på att man famlar lite i mörkret om det tog flera månader innan man slängde upp ett bud som matchade kravet. Uppenbarligen var man måna om att ändå få kvar honom, till slut, men då var det för sent. Nej usel skött helt klart.
Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Kapitalförstöring att ta in Ledin i ett lag som har två vakanta platser. Hoppas verkligen inte på det, försöker jinxa så gott det går men skulle väl inte vara förvånad om man tar Ledin och någon habil center.
Ja, håll Chrisgatetugget i Christråden så surrar vi SS i denna.
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Beror förvisso på vad han får för lön, men jag förstår vad du menar. Samtidigt förstår jag att man i sin "guldsatsning" inte vill byta ut alltför mycket på en gång. Om Ledin stannar är det garanterat för att Abbott försvinner, annars hade det knappast varit på tapeten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Kapitalförstöring att ta in Ledin i ett lag som har två vakanta platser. Hoppas verkligen inte på det, försöker jinxa så gott det går men skulle väl inte vara förvånad om man tar Ledin och någon habil center.
Hellcop skrev:Ja, håll Chrisgatetugget i Christråden så surrar vi SS i denna.
Tack på förhand.
+200
Pickadoll- Antal inlägg : 194
KaptenBlodskelett skrev:Beror förvisso på vad han får för lön, men jag förstår vad du menar. Samtidigt förstår jag att man i sin "guldsatsning" inte vill byta ut alltför mycket på en gång. Om Ledin stannar är det garanterat för att Abbott försvinner, annars hade det knappast varit på tapeten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Jag förstår hur du tänker ang. Ledin och har också haft det uppe på tapeten men fråntar inte att det är grymt bortkastade pengar. Ska man börja bänka Cehlarik för en trött Ledin är det större skandal än att Chris sjabblades bort i mitt tycke. Nej får inte ske att man tar in Ledin
Vet faktiskt inte riktigt hur jag tänker kring detta, menar mer att det är så jag tror att Luleå tänker. Som sagt, beror så mycket på hur man tänker, och om Cehlarik ens blir kvar. Man vet ju egentligen ingenting.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Beror förvisso på vad han får för lön, men jag förstår vad du menar. Samtidigt förstår jag att man i sin "guldsatsning" inte vill byta ut alltför mycket på en gång. Om Ledin stannar är det garanterat för att Abbott försvinner, annars hade det knappast varit på tapeten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Jag förstår hur du tänker ang. Ledin och har också haft det uppe på tapeten men fråntar inte att det är grymt bortkastade pengar. Ska man börja bänka Cehlarik för en trött Ledin är det större skandal än att Chris sjabblades bort i mitt tycke. Nej får inte ske att man tar in Ledin
KaptenBlodskelett skrev:Vet faktiskt inte riktigt hur jag tänker kring detta, menar mer att det är så jag tror att Luleå tänker. Som sagt, beror så mycket på hur man tänker, och om Cehlarik ens blir kvar. Man vet ju egentligen ingenting.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Beror förvisso på vad han får för lön, men jag förstår vad du menar. Samtidigt förstår jag att man i sin "guldsatsning" inte vill byta ut alltför mycket på en gång. Om Ledin stannar är det garanterat för att Abbott försvinner, annars hade det knappast varit på tapeten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Även om Cehlarik inte blir kvar så vore det ytterst märkligt att ersätta honom med Ledin. Tekniker mot brunkare som verkar passerat bäst före-datumet. Gärna i ett läge där det redan är brist på kreativa spelare vore det märkligt som tusan.
Jag har nu läs tidningarna och bildat mig en egen uppfattning.
Vad som exakt sagts och gjorts i detalj kommer vi aldrig att få veta men vissa bitar lyser igenom med sin tydlighet. För det första så har Osten handlat aningen kantigt gentemot en stor Luleå-profil och ikon för klubben. Chris skulle aldrig bli så upprörd om Osten skött sin sida så proffsigt som han antyder.
För det andra har Chris gjort det man inte ska göra - genom att uttala sig i pressen och media innan ett fullständigt beslut tagits. Såpass mediatränad måste en rutinerad hockeyspelare på proffsnivå, som dessutom är lagkapten i klubben vara och inse vilket drev och publicitet det genererar i kvällstidningarna. Luleå har fått spaltmeter av negativ publicitet enbart pga. att Chris inte dragit jämnt med Osten vid förhandlingarna.
Vidare får man inte ta en förhandling såpass personligt som han gjort. Någorlunda pragmatiskt förhållningssätt får man ändå ha. Vi har två parter som sitter på var sin sida om bordet. Det kan gå hett till och det är inte onormalt men när man till sist enas, så är man vänner igen och kan koncentrera sig på det som komma skall. Här tycker jag att Chris har vart alldeles för snabb och uppenbarligen startat en process med Hv71 relativt tidigt. Framförallt med tanke på att hans egna bud från Luleå accepterats och att vi dessutom är i April.
Vad som exakt sagts och gjorts i detalj kommer vi aldrig att få veta men vissa bitar lyser igenom med sin tydlighet. För det första så har Osten handlat aningen kantigt gentemot en stor Luleå-profil och ikon för klubben. Chris skulle aldrig bli så upprörd om Osten skött sin sida så proffsigt som han antyder.
För det andra har Chris gjort det man inte ska göra - genom att uttala sig i pressen och media innan ett fullständigt beslut tagits. Såpass mediatränad måste en rutinerad hockeyspelare på proffsnivå, som dessutom är lagkapten i klubben vara och inse vilket drev och publicitet det genererar i kvällstidningarna. Luleå har fått spaltmeter av negativ publicitet enbart pga. att Chris inte dragit jämnt med Osten vid förhandlingarna.
Vidare får man inte ta en förhandling såpass personligt som han gjort. Någorlunda pragmatiskt förhållningssätt får man ändå ha. Vi har två parter som sitter på var sin sida om bordet. Det kan gå hett till och det är inte onormalt men när man till sist enas, så är man vänner igen och kan koncentrera sig på det som komma skall. Här tycker jag att Chris har vart alldeles för snabb och uppenbarligen startat en process med Hv71 relativt tidigt. Framförallt med tanke på att hans egna bud från Luleå accepterats och att vi dessutom är i April.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Håller med, man kan inte ersätta dem rakt av. Men någon ska ersätta honom en sådan gång, och beroende på vem som kommer kanske Ledin, till en gigantisk lönesänkning, kan funka, speciellt eftersom man troligen oroar sig en smula för kontinuiteten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Vet faktiskt inte riktigt hur jag tänker kring detta, menar mer att det är så jag tror att Luleå tänker. Som sagt, beror så mycket på hur man tänker, och om Cehlarik ens blir kvar. Man vet ju egentligen ingenting.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Beror förvisso på vad han får för lön, men jag förstår vad du menar. Samtidigt förstår jag att man i sin "guldsatsning" inte vill byta ut alltför mycket på en gång. Om Ledin stannar är det garanterat för att Abbott försvinner, annars hade det knappast varit på tapeten.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag blir mycket förvånad om inte Ledin presenteras snart. Och jag har en stark känsla av att Danielsson är på ingång med. Då fattas bara den där jävla förstacentern som vi jagat så länge.
Även om Cehlarik inte blir kvar så vore det ytterst märkligt att ersätta honom med Ledin. Tekniker mot brunkare som verkar passerat bäst före-datumet. Gärna i ett läge där det redan är brist på kreativa spelare vore det märkligt som tusan.
Det är så mycket som påverkar, och visst kan vi lekmän ha massor av åsikter, men egentligen vet vi otroligt lite.
Nu lägger vi detta till ro och ser framåt på vad komma ska i nästa #lhflive!
Tror att Osten har ngt klart att presentera men då kom detta emellan som dem var tvungen avhandla!
Tror att Osten har ngt klart att presentera men då kom detta emellan som dem var tvungen avhandla!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
2 jänkare som jag har imponerats av live som kan vara nått (inte värva båda utan en av dom) är Jeff Tambellini och Chad Kolarik. Duktiga med puck, bra åt båda håll, hyfsat skottstarka och bra på skenorna. Tambellini har dessutom visat ruggigt bra form i slutspelet och de är något som betyder mycket!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Vem kommer bli utsedd till Kapten?
Jan Sandström
Johan Harju
Johan Fransson om han värvas
Karl Fabricius
Per Ledin om han får kontrakt.
Jan Sandström
Johan Harju
Johan Fransson om han värvas
Karl Fabricius