Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
+83
Jaguaren
Monco
jejoe
PingPongPro
farre
delphi
GustenA
kniba
Sir Prozac
Lajon
Totte
NilsOskar
Scouten
Lasse Proppmätt
Jonken
kamelbullen
Donowitz
Davidoff
Fred Herbert
Vexet
Tigerman
Pickadoll
ski3r
Högljudd
Tony Moore
Snattran
Mange
icemask
Hellcop
Dilox
Luleå84
JuniorX
FruktHamster
Qirren
Puckad
Dentos
Calle
CKa
Jovi
Kagen
Groggen79
Trashtalk
LHF96
Old Brooklyn
Sundance Kid
Pajala
Micke80
hokkzorz
wilmus2007
Luleåfan
johan74
KaptenBlodskelett
Ivanhoe
LuleåWinston
Norlin
Diktatorn
tibet
Ingemar
Kapten Haddock
Kallepedal
pingu
Slapshot
Rönken
Mr Bister
Murveln
Urken
Snikne Ville
nummer 17
Redbear
chiII
Rocksolid
Bamsefar
Mickeee
makkanmakkan
amarule
Myrman
kokostrollet
NallePhu
LulefanGBG
Lars158
MickkeJ
Admin
87 posters
Sida 8 av 21
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
Så kan man välja att se det, men det ena utesluter inte det andra, eller hur. Man kan vara nöjd med värvningen av Sweatt och less på hur Osten behandlar Chris Abbott och tycka att det är rent dårskap att inte förlänga där.NallePhu skrev:Osten värvar Sweatt hyllas till skyn - Osten tar ett obekvämt beslut att inte ge CA ett kontrakt som spelaren själv vill han kapas vid fotknölarna, Man kan säga en sak vi fans är krävande släkte medans Osten ser till lagets bästa det är en svår kombo att hålla alla parter nöjda!
Värvningen av Dixon var väl så här i efterhand inte ngn vidare men då den presenterades så var många positiva.
Skillnaden är Abbotts erfarenhet och betydelse för till skillnad från Sweatt så vet vi vad vi får från Abbott och det är ngt som Luleå behöver.
Nu skall det ersättas med ngn ny som vi inte vet om det kommer att fungera och bidra på samma fullständigt lysande sätt som vår kapten.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Är ju faktiskt lite tvivelaktiga värvningar sista åren från mr cheese faktiskt.... Men nu får han ju bevisa att det är guldet man vill ha, krävs jäkligt mycket av de här sista värvningarna som ska göras..
johan74- Antal inlägg : 367
Man kan älta detta hur länge som helst vad som är rätt eller vad som är fel kring detta mellan Osten & CA och hans förlängning, Vi har bara det CA kör med i massmedia dvs han är värd bättre öde och bättre kontrakt etc etc medans Osten kör inga kommentarer till massmedia so far!Bamsefar skrev:Så kan man välja att se det, men det ena utesluter inte det andra, eller hur. Man kan vara nöjd med värvningen av Sweatt och less på hur Osten behandlar Chris Abbott och tycka att det är rent dårskap att inte förlänga där.NallePhu skrev:Osten värvar Sweatt hyllas till skyn - Osten tar ett obekvämt beslut att inte ge CA ett kontrakt som spelaren själv vill han kapas vid fotknölarna, Man kan säga en sak vi fans är krävande släkte medans Osten ser till lagets bästa det är en svår kombo att hålla alla parter nöjda!
Värvningen av Dixon var väl så här i efterhand inte ngn vidare men då den presenterades så var många positiva.
Skillnaden är Abbotts erfarenhet och betydelse för till skillnad från Sweatt så vet vi vad vi får från Abbott och det är ngt som Luleå behöver.
Nu skall det ersättas med ngn ny som vi inte vet om det kommer att fungera och bidra på samma fullständigt lysande sätt som vår kapten.
Så hur än vi vrider och vänder så har vi inte båda sidorna på myntet i dagsläget att kunna välja för att veta vad som är rätt och vad som är fel i detta case , Känslan är nog att vi kommer inte ens få redan på alla fakta kring varför och annat när man valde gå skilda vägar CA & LHF!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Om vi nu förutsätter att Chris försvinner, då har vi släppt iväg lagets två i särklass mest stabila centrar sett över hela säsongen. Visserligen har varken Chris eller Fogström härjat i SHL:s poängtopp, men de har varit den absoluta kärnan i lagets prestationer på isen. Dessutom känns onekligen Chris som en LHF:are i själ och hjärta. Jag säger inte att det behöver bli sämre för att de två lämnar, men inte gör den gode Osten det särskilt lätt för sig.
Lagacé får inte floppa, och att hitta ytterligare en center som levererar bättre än Chris och helst också gör det över flera säsonger är ingen lek. Vi drog en nitlott senast med Dixon, jag vill inte se en till.
Dessutom, ska vi konkurrera om guldet på allvar måste ytterligare en winger av klass in (jag förutsätter att Zaar försvinner). Och helst en defensiv backklippa. Med andra ord, om gulddrömmar ska infrias och offrandet av Abbott ska vara värt något så krävs tre riktigt rejäla pjäser in, och samtliga måste leverera.
Det känns inte riktigt bra det här...
Lagacé får inte floppa, och att hitta ytterligare en center som levererar bättre än Chris och helst också gör det över flera säsonger är ingen lek. Vi drog en nitlott senast med Dixon, jag vill inte se en till.
Dessutom, ska vi konkurrera om guldet på allvar måste ytterligare en winger av klass in (jag förutsätter att Zaar försvinner). Och helst en defensiv backklippa. Med andra ord, om gulddrömmar ska infrias och offrandet av Abbott ska vara värt något så krävs tre riktigt rejäla pjäser in, och samtliga måste leverera.
Det känns inte riktigt bra det här...
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Jag begriper inte hur ni orkar med vardagen som tjafsar om allsvenskan såfort laget förlorat två matcher i rad. Har ni redan glömt att Osten fått in Bill Sweatt till oss? Vi har fått tillbaka Hedman.
Ni är grymt snabba med att plocka fram motorsågen, såfort obekväma beslut tas, eller att laget gör en dålig match... för att i nästa stund hylla allt å alla när t.ex Bill Sweatt presenterades, eller när vi vann CHL.
Det lär finnas anledningar till att Chris å Cam försvinner, utöver Cams skada. Jag tror Osten har bättre koll på Chris laghjärta än vad någon här inne har. Osten vet 1000% mer om föreningen än vad vi gör. Föreningen har tagit beslutet att gå skilda vägar med Chris å Cam, med alla faktorer inräknade. Å om det inte fanns alternativ för föreningen så hade vi erbjudit mer för deras signaturer. Jag tror inte man blint bryter med spelare utan att se möjligheter till förbättring.
Om Chris kräver högre lön, medan föreningen vill ha ett bättre lag där Abbotts inte är en första lina, då skär det sig. Varför gnälla på Osten å helt glömma att Chris sålde sitt enorma Luleå-hjärta för att erbjudandet inte var intressant nog?
Vill vi vinna så är det den här vägen vi måste gå. Det borde Chris fatta också, å därav finna sig i att mantla en mindre roll nästa säsong i ett starkare lag.
Det handlar i slutändan bara om pengar.
Tack för den här tiden Chris å Cam! Ni har gjort det bra å kommer aldrig glömmas bort av oss fans.
Lycka till i framtiden, med hälsan å att få de roller ni vill ha.
Now get over it!
Ni är grymt snabba med att plocka fram motorsågen, såfort obekväma beslut tas, eller att laget gör en dålig match... för att i nästa stund hylla allt å alla när t.ex Bill Sweatt presenterades, eller när vi vann CHL.
Det lär finnas anledningar till att Chris å Cam försvinner, utöver Cams skada. Jag tror Osten har bättre koll på Chris laghjärta än vad någon här inne har. Osten vet 1000% mer om föreningen än vad vi gör. Föreningen har tagit beslutet att gå skilda vägar med Chris å Cam, med alla faktorer inräknade. Å om det inte fanns alternativ för föreningen så hade vi erbjudit mer för deras signaturer. Jag tror inte man blint bryter med spelare utan att se möjligheter till förbättring.
Om Chris kräver högre lön, medan föreningen vill ha ett bättre lag där Abbotts inte är en första lina, då skär det sig. Varför gnälla på Osten å helt glömma att Chris sålde sitt enorma Luleå-hjärta för att erbjudandet inte var intressant nog?
Vill vi vinna så är det den här vägen vi måste gå. Det borde Chris fatta också, å därav finna sig i att mantla en mindre roll nästa säsong i ett starkare lag.
Det handlar i slutändan bara om pengar.
Tack för den här tiden Chris å Cam! Ni har gjort det bra å kommer aldrig glömmas bort av oss fans.
Lycka till i framtiden, med hälsan å att få de roller ni vill ha.
Now get over it!
Jovi- Antal inlägg : 59
Kan inte undgå att tänka på när orcherna dumpade Wernblom. Då var det ett galet skriveri om hur man "sålt sin skäl" och "tappat identiteten" i Mordor. Jag hoppas att detta kan vara något liknande. En nödvändig förändring.
Personligen vill jag ha Chris i LHF. Min dröm var ett långtidskontrakt där han börjar som andracenter och slutar i fjärde, likt Burra. Men å andra sidan - hur bra var vi som lag då Burra var Luleås själ och hjärta i fjärdekedjan?
Nu har vi i alla fall plötsligt centerbrist.
Undrar vad Fagervall tycker om den här affären?
Personligen vill jag ha Chris i LHF. Min dröm var ett långtidskontrakt där han börjar som andracenter och slutar i fjärde, likt Burra. Men å andra sidan - hur bra var vi som lag då Burra var Luleås själ och hjärta i fjärdekedjan?
Nu har vi i alla fall plötsligt centerbrist.
Undrar vad Fagervall tycker om den här affären?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Känns väl som att Laggen är tänkt ersätta Chris, som spelartyp dvs. Det lösgör kanske 150k extra att lägga på en förstecenter.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6530
Precis min tanke och det känns ju rätt!! Förutsatt att det blir en jäkligt bra förstecenter som vi saknat flera år nu..Snikne Ville skrev:Känns väl som att Laggen är tänkt ersätta Chris, som spelartyp dvs. Det lösgör kanske 150k extra att lägga på en förstecenter.
Vi är alla lite upprörda nu (helt förståeligt) men jag tror de flesta innerst inne vet att Osten gör det han anser behövs göra och det som är bäst för laget. Kan inte tänka mig att Chris lämnar och att Osten vaknar idag och tänker "undrar vem vi ska ersätta med?".
Han har en plan. Vad, återstår att se.
Han har en plan. Vad, återstår att se.
Dilox- Antal inlägg : 742
Snikne Ville skrev:Känns väl som att Laggen är tänkt ersätta Chris, som spelartyp dvs. Det lösgör kanske 150k extra att lägga på en förstecenter.
Möjligt, fast Jake sitter på lite känsligare händer men vi tappar allt vad gäller kaptensämne samt får ett helt oprövat kort. 100-150k frigörs, skulle inte Luleå ha bra med kulor denna säsong. Kunde väl dumpat lite av dödköttet längre ner i hierarkin.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Snikne Ville skrev:Känns väl som att Laggen är tänkt ersätta Chris, som spelartyp dvs. Det lösgör kanske 150k extra att lägga på en förstecenter.
Möjligt, fast Jake sitter på lite känsligare händer men vi tappar allt vad gäller kaptensämne samt får ett helt oprövat kort. 100-150k frigörs, skulle inte Luleå ha bra med kulor denna säsong. Kunde väl dumpat lite av dödköttet längre ner i hierarkin.
Som jag sa tidigare varför förlänga med Fabbe och Forsberg då kunde juniorer spela i fjärde och Fabbe/Foppas pengar går till Abbotts lön. Tex.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Just nu sitter jag och hoppas att Chris och Osten sitter och dricker en varsin cola och skrattar gott åt det kaos som detta skapat bland oss supportrar - åtminstone i min värld. Sedan får vi höra vem läckan på kansliet är. Rönkens förslag om att Osten försöker röka ut personen är vad som får mig att ta mig an dagen.
Just nu sitter jag och hoppas att Chris och Osten sitter och dricker en varsin cola och skrattar gott åt det kaos som detta skapat bland oss supportrar - åtminstone i min värld. Sedan får vi höra vem läckan på kansliet är. Rönkens förslag om att Osten försöker röka ut personen är vad som får mig att ta mig an dagen.
Urken skrev:Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Nja, det är nog bara glömma Chris tyvärr. Funderar fortfarande hur man ser på spetsvärvningarna nu. Minst två, av högsta klass, måste in. Kanske tre som Dragskott (bloggen) är inne på, även om han spekulerar i 4-5st klassvärvningar i och med Skellefteås planer på att få hem Ericsson, Lindström och kanske en back när man redan har Zacke m.fl. i laget.
Men center ser jag gärna en tvåvägs som har koll på defensiven. Ser man på slutspelet är det ett genomgående tema på bra centrar. Zacke, Forssell, Lajunen och Sjögren är några jag kommer på så här på rak arm. Måste väl ändå vara enklare att bygga på att centern är bra defensivt och sedan får man hoppas på en bra utveckling offensivt? Börja tvärtom känns lite vanskligt, ser hellre att vingarna är mer offensivt renodlade i så fall.
Rönken skrev:Urken skrev:Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Nja, det är nog bara glömma Chris tyvärr. Funderar fortfarande hur man ser på spetsvärvningarna nu. Minst två, av högsta klass, måste in. Kanske tre som Dragskott (bloggen) är inne på, även om han spekulerar i 4-5st klassvärvningar i och med Skellefteås planer på att få hem Ericsson, Lindström och kanske en back när man redan har Zacke m.fl. i laget.
Men center ser jag gärna en tvåvägs som har koll på defensiven. Ser man på slutspelet är det ett genomgående tema på bra centrar. Zacke, Forssell, Lajunen och Sjögren är några jag kommer på så här på rak arm. Måste väl ändå vara enklare att bygga på att centern är bra defensivt och sedan får man hoppas på en bra utveckling offensivt? Börja tvärtom känns lite vanskligt, ser hellre att vingarna är mer offensivt renodlade i så fall.
Det här skulle jag egentligen kunna strunta i att skriva helt och hållet, men den här dagen är redan förstörd, så varför inte..
Är det så att Chris visar sig vara Luleås kort, som man nu sumpat, och vi inte lyckas reparera skadan, samtidigt som Skellefteå plockar hem spelare som Ericsson och Lindström - är det någon idé att följa nästa års hockeysäsong? Ge guldet till Skellefteå och låt övriga lag bygga vidare.
Fruktansvärt less på sådana här kommentarer, och nu skriver jag själv ett liknande. Men just nu känns det exakt så.
Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Det här skulle jag egentligen kunna strunta i att skriva helt och hållet, men den här dagen är redan förstörd, så varför inte..
Är det så att Chris visar sig vara Luleås kort, som man nu sumpat, och vi inte lyckas reparera skadan, samtidigt som Skellefteå plockar hem spelare som Ericsson och Lindström - är det någon idé att följa nästa års hockeysäsong? Ge guldet till Skellefteå och låt övriga lag bygga vidare.
Fruktansvärt less på sådana här kommentarer, och nu skriver jag själv ett liknande. Men just nu känns det exakt så.
Ja jo, Luleå kommer inte kunna matcha om Lasse Johansson får hem Ericsson OCH Lindström samtidigt som Zacke, Holmström, Pesonen, Forssel m.fl. är klara. Så det är lite tråkigt, men får hoppas att det saknas pengar eller något. Fast det är ungefär som att Osten skulle hoppa över Omark för att man saknar 100 tkr, händer inte.
Men i övrigt då, vad kör man för upplägg nu då?
Harju-NY-NY
Sweatt-Lagace-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Forsberg-Granström-Fabricius
Ekarv-Sylvegård
Kan visserligen byta plats på Harju och Sweatt men ser gärna Sweatten med Lagace då bägge har bra skridskoåkning.
Rönken skrev:Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Ja jo, Luleå kommer inte kunna matcha om Lasse Johansson får hem Ericsson OCH Lindström samtidigt som Zacke, Holmström, Pesonen, Forssel m.fl. är klara. Så det är lite tråkigt, men får hoppas att det saknas pengar eller något. Fast det är ungefär som att Osten skulle hoppa över Omark för att man saknar 100 tkr, händer inte.
Harju-NY-NY
Sweatt-Lagace-Hedman
Ekarv-Sylvegård
Kan visserligen byta plats på Harju och Sweatt men ser gärna Sweatten med Lagace då bägge har bra skridskoåkning.
Man är som en chihuahua idag. Skäller på allt och alla. 50% hat, 50% darrig.
Nå. Två toppspelare, vilka skulle det kunna tänkas vara? Dags att EP-scouta ikväll?
Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:Om det stämmer att Chris är klar för HV/vad det nu kan tänkas vara, så bör han ha meddelat detta till Luleå och Osten. Det bör således dyka upp en LHFlive idag? Tycker det vore jävligt klappkasst om HV får presentera honom innan Luleå meddelar att han bryter.
Taffe var urusel i slutspelet efter en fin seriesäsong.
Harju-NY-NY
Sweatt-Lagace-Hedman
Ekarv-Sylvegård
Man är som en chihuahua idag. Skäller på allt och alla. 50% hat, 50% darrig.
Nå. Två toppspelare, vilka skulle det kunna tänkas vara? Dags att EP-scouta ikväll?
Svårt att EP-scouta, ser vi på två tilltänkta förstacentrar under säsongen i form av Dixon för Luleå och Klepis för Färjestad så var båda välmeriterade och hade bra cv. Men tokfloppade, minsta gemensamma nämnare är väl att bägge såg lite sega ut på rören och inte gjorde hemjobbet fullt ut i mina ögon. Även om jag har lite sämre koll på Klepis av naturliga skäl. Men just Klepis var ju uppskriven som en av säsongens bästa värvningar före serien drog igång.
Centrar jag "suktar" efter i andra lag är Sjögren i Linköping eller Zacke i Skellefteå. Vet inte var man hittar likadana dock.
Trist att förlora Chris men tycker inte vi skall vare sig lägga skulden på Osten eller grina över att han går till en annan klubb vare sig det är en klubb i sverige eller utomlands.
Han har betytt enormt mycket för lhf med sin inställning och go! men allt har sitt slut och nu verkar vi vara där. Det är ju bevisligen så att 5-7 lag i serien har placerat sig bättre än lhf i serien utan en endaste Abbot i laget.. så det finns inget fog i påståenden om att lhf inte klarar sig utan Chris. Jag litar på att Osten plockar in pulver som kan göra den där skillnaden som tex klasen gjorde under sina år i lhf.
Även om jag gillat Abottarna skarpt så tror jag att just faktumet att "de går i par" har varit en lite begränsande faktor för vilka värvningar lhf kan göra och hur man praktiskt kan sätta ihop sitt lag. Förhoppningsvis kan sådana eventuella knutar försvinna i det kommande årets lag.
Tolka inte detta som att jag ville bli av med Chris.. tycker bara inte att vi skall lägga skulden på Osten. . Det är 2 som måste dansa i takt för att man ska komma fram till en överenskommelse. .
Han har betytt enormt mycket för lhf med sin inställning och go! men allt har sitt slut och nu verkar vi vara där. Det är ju bevisligen så att 5-7 lag i serien har placerat sig bättre än lhf i serien utan en endaste Abbot i laget.. så det finns inget fog i påståenden om att lhf inte klarar sig utan Chris. Jag litar på att Osten plockar in pulver som kan göra den där skillnaden som tex klasen gjorde under sina år i lhf.
Även om jag gillat Abottarna skarpt så tror jag att just faktumet att "de går i par" har varit en lite begränsande faktor för vilka värvningar lhf kan göra och hur man praktiskt kan sätta ihop sitt lag. Förhoppningsvis kan sådana eventuella knutar försvinna i det kommande årets lag.
Tolka inte detta som att jag ville bli av med Chris.. tycker bara inte att vi skall lägga skulden på Osten. . Det är 2 som måste dansa i takt för att man ska komma fram till en överenskommelse. .
Trashtalk- Antal inlägg : 61
När luleå nu har gamblat med Chris och förlorat... Då sätter man en oerhörd press på nästkommande två nyförvärv. Dom måste vara klockrena. -Ledaregenskaper och spetsegenskaper, trivas i Luleå, skrivas på flerårskontrakt, uppskattas av fansen. Leda Luleå till nya titlar.
Allt annat blir ett misslyckande för Luleås sportsliga ledning.
Allt annat blir ett misslyckande för Luleås sportsliga ledning.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Vi får väl se inget är väl officiellt än heller!!! Inget konkret från varken hv chris eller osten!!
Nej, nu lägger jag ner SS på riktigt... vet redan hur det kommer att sluta.
- Ledin kommer att signas nu när Luleå klantat bort Chris eftersom de vill ha en röst i omklädningsrummet. Inget ont om Ledin, men i jämförelse med Chris är det ett enormt nerbyte.
- Dieter Kalt-de lux (Kevin Clark) kommer att signas som den tilltänkta spetsvärvningen, när Luleå nu gått bet på Omark och Klasen.
- Petrell kommer att släppas. För att Luleå vill frigöra plats och pengar. Och för att ledningen finner en sadistisk glädje i att bygga ett lag utan karaktär.
- En icke namngiven Dixon-kopia kommer att ansluta, men kommer att få lämna i januarifönstret (efter att han mäktat med 3+5, - 14 i +/- och 46% i tekningscirkeln, då Luleå ligger på sista plats. Två KHL-floppar kommer att ansluta och vi kommer att klättra i tabellen till näst sista plats.
- HV71 vinner SM-guld.
- Ledin kommer att signas nu när Luleå klantat bort Chris eftersom de vill ha en röst i omklädningsrummet. Inget ont om Ledin, men i jämförelse med Chris är det ett enormt nerbyte.
- Dieter Kalt-de lux (Kevin Clark) kommer att signas som den tilltänkta spetsvärvningen, när Luleå nu gått bet på Omark och Klasen.
- Petrell kommer att släppas. För att Luleå vill frigöra plats och pengar. Och för att ledningen finner en sadistisk glädje i att bygga ett lag utan karaktär.
- En icke namngiven Dixon-kopia kommer att ansluta, men kommer att få lämna i januarifönstret (efter att han mäktat med 3+5, - 14 i +/- och 46% i tekningscirkeln, då Luleå ligger på sista plats. Två KHL-floppar kommer att ansluta och vi kommer att klättra i tabellen till näst sista plats.
- HV71 vinner SM-guld.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Sällan har detta passat bättre.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Drömde att omark var klar för Luleå inatt:)
Luleå84- Antal inlägg : 25
Självklart lär det bli så..LuleåWinston skrev:Nej, nu lägger jag ner SS på riktigt... vet redan hur det kommer att sluta.
- HV71 vinner SM-guld.
amarule- Antal inlägg : 1184
Just nu har vi ett lag som är i paritet med - eller sämre - än den förra säsongen. Kommer det inte in något bra kan det bli en mörk höst i norr.
Vexet- Antal inlägg : 459
Vilka pessimister det finns! Jag tror inte osten släpper iväg chris om han inte har någon bättre på väg! Och gnälla över hur laget ser ut just nu är bara korkat när det inte är september ännu.
Luleå84- Antal inlägg : 25
Funderar lite över hur Luleå tänker på det här.. Kommer de att yttra sig i frågan eller hålla tyst tills de hittat ersättare, så de kan ha en LHFlive, där man nämner att kaptenernas kapten har lämnat oss, som en liten notis.
Kommer de att försöka att inte kommentera det och därigenom hoppas att det dör ut?
Någon som har koll på något rykte? Något alls? Läste någonstans att "Alla ni som är skeptiska till Luleås bygga kommer att ändra på er om ett par veckor!" eller något dylikt. Vad handlade det om?
Kommer de att försöka att inte kommentera det och därigenom hoppas att det dör ut?
Någon som har koll på något rykte? Något alls? Läste någonstans att "Alla ni som är skeptiska till Luleås bygga kommer att ändra på er om ett par veckor!" eller något dylikt. Vad handlade det om?
Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
LuleåWinston skrev:Nej, nu lägger jag ner SS på riktigt... vet redan hur det kommer att sluta.
Tänkte precis samma tanke.. Nu kommer en 37 årig Ledin värvas. För att laget helt plötsligt saknar "karaktär" och framför allt för att ledningen är rädd att göra sig av med ytterligare en populär spelare.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Hade han velat stanna så hade han accepterat en mindre roll i ett starkare lag, som siktar högre än vad man kan nå med honom som första center.
Lägg bara av å vara så naiva. Han har sagt att han vill vinna guld med Luleå. Nu när han verkligen har chansen, så antog han inte rollen som erbjuds.
Då är det bättre för båda parter att göra såhär.
Ni får ju bestämma er för om ni vill ha ett slagkraftigare lag eller inte. Hur mycket ska vi lägga ner på spelare som behöver flytta ner i hierarkin? Ska vi ge alla ett lönelyft? Ska ni ha den där jävla giftiga första linan? Hur ska ni ha det egentligen?
+1Jovi skrev:ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Hade han velat stanna så hade han accepterat en mindre roll i ett starkare lag, som siktar högre än vad man kan nå med honom som första center.
Lägg bara av å vara så naiva. Han har sagt att han vill vinna guld med Luleå. Nu när han verkligen har chansen, så antog han inte rollen som erbjuds.
Ni får ju bestämma er för om ni vill ha ett slagkraftigare lag eller inte. Hur mycket ska vi lägga ner på spelare som behöver flytta ner i hierarkin? Ska vi ge alla ett lönelyft? Ska ni ha den där jävla giftiga första linan? Hur ska ni ha det egentligen?
Ingemar- Antal inlägg : 698
Jovi skrev:ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Fast nu har ju inte Chris haft något som helst krav på att vara förstecenter. Det lär han knappast bli i HV71 heller.
Jag vill ha ett starkare lag, men inte till vilket pris som helst. Mardrömmen är att vi blir ett nytt Växjö eller ett Malmö på den tiden som det begav sig.
Jag må vara en sån som kanske inte alltid säger så mycket här på forumet. Men jag var en kille som dagarna i ända var ute på gården å spelade bandy med skumgummibenskydd å en keps till plockhandske, varje dag i början av 90 talet. Med en alldeles för stor Luleå tröja på. Detta nästan 100 mil ifrån Luleå i sig.
Jag älskar LHF! Att jag inte är mer delaktig här beror på två saker.
Dels att jag är en människa som iakttar mycket, men också för att varje gång man ska in här, så tappar man helt lusten att skriva.
Någon funderade på att skita i säsongskortet nästa säsong. Andra att de lägger ner SS nu. Jag ber er! SNÄLLA gör det, så man slipper den här ständiga negativiteten hela tiden. Ni påverkar faktiskt oss andra som ser fram emot nästa säsong, i vått å torrt. Skulle spelarna ha samma inställning som er "fans" så hade vi gått under för länge sen.
Kan ni inte bara ha lite is i magen, och TAGGA NER innan ni spyr ur er en massa domedagstjafs? För guess what... vi åkte inte ner i AS i år heller! Tröttnar ni aldrig på er själva? Läs vad fan ni skriver å matar oss andra med dagarna i ända.
On topic.
Jag hade gärna sett att Chris stannat, precis som er andra. Men jag inser som sagt att om Chris inte kan ta en mindre roll i höst, så känns han inte lika lockande. Inte nu när man vill se Luleå satsa på riktigt. Jag litar på Osten. Han har gett oss mer än vad många verkar komma ihåg.
Jag älskar LHF! Att jag inte är mer delaktig här beror på två saker.
Dels att jag är en människa som iakttar mycket, men också för att varje gång man ska in här, så tappar man helt lusten att skriva.
Någon funderade på att skita i säsongskortet nästa säsong. Andra att de lägger ner SS nu. Jag ber er! SNÄLLA gör det, så man slipper den här ständiga negativiteten hela tiden. Ni påverkar faktiskt oss andra som ser fram emot nästa säsong, i vått å torrt. Skulle spelarna ha samma inställning som er "fans" så hade vi gått under för länge sen.
Kan ni inte bara ha lite is i magen, och TAGGA NER innan ni spyr ur er en massa domedagstjafs? För guess what... vi åkte inte ner i AS i år heller! Tröttnar ni aldrig på er själva? Läs vad fan ni skriver å matar oss andra med dagarna i ända.
On topic.
Jag hade gärna sett att Chris stannat, precis som er andra. Men jag inser som sagt att om Chris inte kan ta en mindre roll i höst, så känns han inte lika lockande. Inte nu när man vill se Luleå satsa på riktigt. Jag litar på Osten. Han har gett oss mer än vad många verkar komma ihåg.
Senast ändrad av Jovi den mån 20 apr 2015, 13:08, ändrad totalt 1 gång
ski3r skrev:Jovi skrev:ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Fast nu har ju inte Chris haft något som helst krav på att vara förstecenter. Det lär han knappast bli i HV71 heller.
Jag vill ha ett starkare lag, men inte till vilket pris som helst. Mardrömmen är att vi blir ett nytt Växjö eller ett Malmö på den tiden som det begav sig.
Jag har ingen aning om vad dem sagt sins emellan. Men jag menar rent praktiskt å ekonomiskt. Uppenbarligen så vill inte Chris gå ner i lön. Det får man respektera. Men man får också respektera att Luleå vill bygga ett vinnande lag. Alltså är detta bättre för båda parter, även om det är tråkigt.
Enda anledningen att släppa Chris är om man har Crosby på ingång.
Så jävla besviken på Osten. Man borde fan ge på han en smäll.
Så jävla besviken på Osten. Man borde fan ge på han en smäll.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Jovi skrev:ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Hur vet man då att ett lag eg är starkare i förväg? Lika dumt basunera ut det som att utlova ngn första eller andra kedjeroll när man inte backar upp detta med rimlig erbjudande. Handlar om hur man hanterar en identitetsbärande spelare detta också, inte bara om positioner eller guld(svammel)drömmar. Inga spelare som Chris som växer på träd eller värvas till Luleå heller som brukar ens komma nära bli ambassadörer inte bara för laget utan också för staden. Bortsett från hans uppsidor som spelare vilka ju lätt uppväger rena skills eller poäng. Perfekt/ofelbar? onej, men vem gillar eller vill ha några isprinsessor?
Fred Herbert- Antal inlägg : 204
Fred Herbert skrev:Jovi skrev:ski3r skrev:Att inte gnälla när Osten får vår lagkapten att skriva på för HV71 till en lägre lön trots att han vill stanna är korkat...
Hur vet man då att ett lag eg är starkare i förväg? Lika dumt basunera ut det som att utlova ngn första eller andra kedjeroll när man inte backar upp detta med rimlig erbjudande. Handlar om hur man hanterar en identitetsbärande spelare detta också, inte bara om positioner eller guld(svammel)drömmar. Inga spelare som Chris som växer på träd eller värvas till Luleå heller som brukar ens komma nära bli ambassadörer inte bara för laget utan också för staden. Bortsett från hans uppsidor som spelare vilka ju lätt uppväger rena skills eller poäng. Perfekt/ofelbar? onej, men vem gillar eller vill ha några isprinsessor?
Man vet aldrig någonting i förväg. Men ska man satsa så måste man ta beslut, och spelare måste anpassa sig till mindre roller å lägre lön, för att göra plats för den där spetsen ni alla också gnällt om hela säsongen. Varför tänkte ni inte såhär mitt under säsongen? Jag läste inte en enda gång poster i den här stilen;
"äh vi kommer hamna i AS som vi spelar, med brist på målskyttar å bra PP. Men det gör inget så länge jag får se spelare med hjärta."
Dags att bestämma sig eller lägga ner dubbelmoralen.
Hmm, knappast Chris Abbotts fel Dixon floppa, Petrell är ett kylskåp med matchande teknik och Granström, m.fl. knappast har sina styrkor i offensiven.
Är det inte så att osten höll Chris på halster för att han gick all in på Omark och Klasen, när det sket sig så var han beredd att ge Chris det han ville ha,men nu hade Chris tröttnat på att bli inbjuden med armbågen. Tror ni verkligen att ostens tredjehandsalternativ är bättre? Tveksamt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Är det inte så att osten höll Chris på halster för att han gick all in på Omark och Klasen, när det sket sig så var han beredd att ge Chris det han ville ha,men nu hade Chris tröttnat på att bli inbjuden med armbågen. Tror ni verkligen att ostens tredjehandsalternativ är bättre? Tveksamt.
Låter tänkbart att det är så...Blir långsiktiga satsningar med korttidskontrakt och en oerhört osäker känsla ända fram till September månad om inte än längre fram om det krisar sig direkt.
Mycket tyder väl tyvärr på det, Osten fick hybris när han fick en hög med pengar och trodde sig få hem Omark eller Klasen. När det sket sig rejält gick han på plan B som inkluderade Chris. Nu får han hitta en plan C istället...Bamsefar skrev:Är det inte så att osten höll Chris på halster för att han gick all in på Omark och Klasen, när det sket sig så var han beredd att ge Chris det han ville ha,men nu hade Chris tröttnat på att bli inbjuden med armbågen. Tror ni verkligen att ostens tredjehandsalternativ är bättre? Tveksamt.
Ryktet säger att Chris får mindre i HV än vad LHF erbjöd på slutet.Jovi skrev:
Jag har ingen aning om vad dem sagt sins emellan. Men jag menar rent praktiskt å ekonomiskt. Uppenbarligen så vill inte Chris gå ner i lön. Det får man respektera. Men man får också respektera att Luleå vill bygga ett vinnande lag. Alltså är detta bättre för båda parter, även om det är tråkigt.
Så lägg ner att det handlar om pengar.
Det handlar om hur man behandlar en spelare, en kapten.
Läs Luleåfans inlägg, Chris krävde en sak: Att LHF skulle ha bättre spelare. Inte sämre så att han själv skulle kunna skryta om att vara bäst.
OM Osten löser detta till hösten så att vi har 2 nya centers, en stark ledargestalt, och ligans bäste tekare, så kommer jag definitivt att gratulera LHF.
Men inte ens då vet vi ju inte om det blev 'best bang-for-the-buck" ...
Puckad- Antal inlägg : 11372
Jag sågar INGEN innan lagbygget står klart. Även om Chris är en stor favorit även hos mig själv.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6530
Äsch va fan lägg ner, hur mycket vet vi EGENTLIGEN?
Ska alla va så inåt helvete negativa kan vi ju lägga oss ner och dö redan nu, fan fram med den dära "smäll på fitt*n med en plastlinjal" och ryck upp er..
Osten är som vanligt hal som en ålj*vel å pang BOOOM ligger 2 entrécoter och 2 Oxfilér på tallriken..
Ska alla va så inåt helvete negativa kan vi ju lägga oss ner och dö redan nu, fan fram med den dära "smäll på fitt*n med en plastlinjal" och ryck upp er..
Osten är som vanligt hal som en ålj*vel å pang BOOOM ligger 2 entrécoter och 2 Oxfilér på tallriken..
Davidoff- Antal inlägg : 175
[quote="Puckad"]
Det går ju lite hand i hand med att han blir erbjuden sämre lön. Om man ska ha råd att värva bättre spelare kan man inte ha kvar alla befintliga till samma pris som innan.
Jovi skrev:
Läs Luleåfans inlägg, Chris krävde en sak: Att LHF skulle ha bättre spelare. Inte sämre så att han själv skulle kunna skryta om att vara bäst.
Det går ju lite hand i hand med att han blir erbjuden sämre lön. Om man ska ha råd att värva bättre spelare kan man inte ha kvar alla befintliga till samma pris som innan.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag hade också vilja ha kvar Chris och tycker de är synd att han lämnar, men är de inte dags att se framåt??!
Ingen vinner på att kapa Osten vid ankeln och han lär inte bry sig heller!
Alla vet vad Chris har varit bra på och vad han har tillfört och de är jag då väldigt glad åt!
Men nu ser jag då framåt, för jag visste att de skulle försvinna betydelsefulla spelare och Chris tillhör inte topp-10 (när de gäller betydelse för LHF) av de spelare som lämnat genom åren.
Nu när de är klart att Chris lämnar LHF, så kommer då jag inte att lägga energin på honom och de han var bra på (tekningar, energi och inställning som alla pratar om), utan istället vara possitiv och hoppas att vi hittar bra spelare som är betydligt bättre än de Chris var dålig på!
Tycker Chris har varit en bra C, men inte optimal på något sätt. Han har alltid stått upp för laget, men de har varit lite för mycket adrenalin & lite för lite tanke. Energi och inställningspelare finns de en hel hög av i LHF, så de kommer inte saknas! Jag har hellre en lokal förmåga som C och vi har 2 A som kan axla den rollen enligt mig.
Jag tackar Chris & Cam för de dom bidragit till i LHF och önska dom ett stor lycka till!!!
Jag vill då iaf se att LHF minst värvar en riktigt bra center & en bra vinge och kan dom hitta en en ersättare till Nagander, så gör de!
Alla vet vad Chris har varit bra på och vad han har tillfört och de är jag då väldigt glad åt!
Men nu ser jag då framåt, för jag visste att de skulle försvinna betydelsefulla spelare och Chris tillhör inte topp-10 (när de gäller betydelse för LHF) av de spelare som lämnat genom åren.
Nu när de är klart att Chris lämnar LHF, så kommer då jag inte att lägga energin på honom och de han var bra på (tekningar, energi och inställning som alla pratar om), utan istället vara possitiv och hoppas att vi hittar bra spelare som är betydligt bättre än de Chris var dålig på!
Tycker Chris har varit en bra C, men inte optimal på något sätt. Han har alltid stått upp för laget, men de har varit lite för mycket adrenalin & lite för lite tanke. Energi och inställningspelare finns de en hel hög av i LHF, så de kommer inte saknas! Jag har hellre en lokal förmåga som C och vi har 2 A som kan axla den rollen enligt mig.
Jag tackar Chris & Cam för de dom bidragit till i LHF och önska dom ett stor lycka till!!!
Jag vill då iaf se att LHF minst värvar en riktigt bra center & en bra vinge och kan dom hitta en en ersättare till Nagander, så gör de!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Kapten Haddock skrev:Jag hade också vilja ha kvar Chris och tycker de är synd att han lämnar, men är de inte dags att se framåt??!
Klokaste jag läst hittills idag!!!
Klokast hittils!!Kapten Haddock skrev:Jag hade också vilja ha kvar Chris och tycker de är synd att han lämnar, men är de inte dags att se framåt??!
Kapten Haddock skrev:Jag hade också vilja ha kvar Chris och tycker de är synd att han lämnar, men är de inte dags att se framåt??!
Just så! Var glad för åren vi haft med Chris men rikta blicken framåt nu för bövelen!
Trashtalk- Antal inlägg : 61
Kamrater.
Jag känner en frisk vind som drar in. Lita på Osten, det här kommer bli bra.
Jag känner en frisk vind som drar in. Lita på Osten, det här kommer bli bra.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Sida 8 av 21 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2