Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

+83
Jaguaren
Monco
jejoe
PingPongPro
farre
delphi
GustenA
kniba
Sir Prozac
Lajon
Totte
NilsOskar
Scouten
Lasse Proppmätt
Jonken
kamelbullen
Donowitz
Davidoff
Fred Herbert
Vexet
Tigerman
Pickadoll
ski3r
Högljudd
Tony Moore
Snattran
Mange
icemask
Hellcop
Dilox
Luleå84
JuniorX
FruktHamster
Qirren
Puckad
Dentos
Calle
CKa
Jovi
Kagen
Groggen79
Trashtalk
LHF96
Old Brooklyn
Sundance Kid
Pajala
Micke80
hokkzorz
wilmus2007
Luleåfan
johan74
KaptenBlodskelett
Ivanhoe
LuleåWinston
Norlin
Diktatorn
tibet
Ingemar
Kapten Haddock
Kallepedal
pingu
Slapshot
Rönken
Mr Bister
Murveln
Urken
Snikne Ville
nummer 17
Redbear
chiII
Rocksolid
Bamsefar
Mickeee
makkanmakkan
amarule
Myrman
kokostrollet
NallePhu
LulefanGBG
Lars158
MickkeJ
Admin
87 posters

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

Inlägg av Micke80 sön 19 apr 2015, 18:20

Lars158 skrev:Är Clark nånting att ha om han är aktuell?

Ingen aning, han har ju rätt fina stas borta i tyskland, och han ser ju intressant ut då man söker på youtube. Men jag har aldrig sett honom spela, och EP och youtube är ju inte de bästa scoutkanalerna.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 18:21

Känns det inte som att Hedman fyllde luckan som Henrion eller Clark hade kunnat ta? Inte för att alla tre är samma spelartyp, men tänker mer i utrymmesväg.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Micke80 sön 19 apr 2015, 18:24

NallePhu skrev:
Micke80 skrev:
NallePhu skrev:
Micke80 skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:
NallePhu skrev:
Thoresen tvivlar jag på skarpt men hur som intressant vecka som kommer hur som!

Nej tror väl inte heller på honom, tänkte mest som en rätt osannolik värvning. Lär väl bli någon man inte alls tänkt på. Blir spännande bounce
Jag tror att Kevin Clark är klar känns lite som Osten vill ha han pga hans spel med Sweatt, Sedan så lär det komma in MINST en klassvärvning som Osten flugit under radarn hela tiden!
Clark har väll spelat klart redan. Om han är klar så borde han nästan vara precenterad redan.
beror lite på hur Osten resonerar kring det kan vara så han vill lägga upp 2-3 spelare på ett bräde i nästa "lhflive, Dock en spekulation!

Jo, det är ju inte omöjligt, men eftersom man i år valt att köra ett live för varje spelare man kontrakterar så tror jag man fortsätter så.
Sweatt var man tvungen släppa pga att kuriren släppte den bomben att han var klar för Luleå då var man tvungen ta det officiellt!

Men Hedman kom ju som en från klarblå himmel, sen Schira var väll samma sak, att nån av lokalblaskorna pratade med honom och han gick ut med det innan klubben gjorde det.
Lagacé räknarjag nästan inte in eftersom han själv sa det innan jul redan Smile

Micke80

Inlägg av Micke80 sön 19 apr 2015, 18:26

Rönken skrev:

Känns det inte som att Hedman fyllde luckan som Henrion eller Clark hade kunnat ta? Inte för att alla tre är samma spelartyp, men tänker mer i utrymmesväg.

Beror ju lite på vad som sker med Chelraik kan jag tycka. Men Hedman ser jag mer som en ersättare för Ledin. Två spelare som gör poäng har vi ju fortfarande utrymme för, om bara plånboken klarar det.

Micke80

Inlägg av johan74 sön 19 apr 2015, 19:08

Bamsefar skrev:
johan74 skrev:Misstänker att Osten sitter på ett kontrakt på endera Omark eller Nilsson på sitt kontor!!! Tror nått mer är i görningen ganska snart i tiden, och gällande chris oavsett vad man tycker om il capitano så spets är han inte längre en stabil bredd center som har sin styrka i defensiven och tekningarna. Blir mest sargkladd med chris tyvärr... För lönen osten erbjuder tror jag det blir Rögle eller Köln i slutändan, och i mitt tycke ingen större förlust vi måste ha bättre på den positionen.Och det håller på att vara trångt om platserna nu platserna måste fyllas med spets om vi ska ha en realistisk chans på guld!!
Tur att det inte är du som ansvarar för lagbyggnaden i alla fall.
Nej, "Osten" har inte Omark på kontrakt, och absolut inte Nilsson, eftersom han spelar fortfarande.
Hur mycket jag än vill ha "Grizzly" så vore det synd att förstärka upp den lagdel som man kan vara mest nöjd med och till en , förmodligen , rejäl kostnad så det känns än mer tveksamt.

Chris Abbott tillför så mycket mer än att bara räkna poäng . Så vilken tvåvägscenter ser du på väg in med bättre kvaliteer än Chris Abbot? ge gärna några exempel och till en lägre lön än vad Chris har.
Inte lägre lön men mer poäng och mindre utvisningar avstängningar! Chris är bra inte tu tal om det, men en 1-2 center i ett guld lag inte en chans! Vi har ju mest hårt arbetande med begränsade skills på kontrakt i dagsläget.. Alla kommer inte att få plats oavsett vad man tycker, ledin chris är trotjänare men kan ju få stryka på foten ändå. Och Grizzly om det går måste man nästan försöka, skulle kännas fel om han spela nån annanstans i shl..

johan74

Antal inlägg : 367

Inlägg av Kapten Haddock sön 19 apr 2015, 19:12

De var väl samma med Hedman va?

Clark har ju dundrat in poäng i Tyskland, men vet igentligen inte vad de är värt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Kapten Haddock sön 19 apr 2015, 19:16

Sorry guys....sitter på dålig lina och mobilen, så de blir lite sena inlägg haha!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 19:27

Micke80 skrev:
Rönken skrev:

Beror ju lite på vad som sker med Chelraik kan jag tycka. Men Hedman ser jag mer som en ersättare för Ledin. Två spelare som gör poäng har vi ju fortfarande utrymme för, om bara plånboken klarar det.

Hedman måste väl kommit lite som en blixt från klar himmel nästan? Sedan finns det plats för minst en spets, kanske två, beroende på vad som händer med Chris. Men är Clark verkligen att räkna som spets? Känns lite som en halvchansning, åtminstone i ett guldsatsande lag.
Rönken
Rönken

Inlägg av Mickeee sön 19 apr 2015, 19:53

Nick johnson skulle sitta som en smäck!
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av pingu sön 19 apr 2015, 20:06

Mickeee skrev:Nick johnson skulle sitta som en smäck!

Ja Jonhson och Sweat på varsin kant!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Qirren sön 19 apr 2015, 20:27

http://t.co/F2RTZtKdDi

Ingen Chris i Luleå. Usch säger jag bara.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Kapten Haddock sön 19 apr 2015, 20:30

Kan du berätta vad som står i Kurren?!!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Redbear sön 19 apr 2015, 20:32

Kapten Haddock skrev:Kan du berätta vad som står i Kurren?!!!!

Se i Chris-tråden Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Kapten Haddock sön 19 apr 2015, 20:35

De som jag kan tänka mig från SHL i dag, är nog bara Flicker, Johnsson & Rajala.

Förresten, spelade Walle idag mot Tjeckien?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Pickadoll sön 19 apr 2015, 20:43

Ang Chris kan man ju bara tycka till om efter dom sista värvningarna är i hamn. Just nu vet vi ju inte vem som ersätter så dumt att såga.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194

Inlägg av Puckad sön 19 apr 2015, 20:46

Om KHL är färdigspelat så borde det ju finnas 6-8 centrar att välja på i finallagen. 
Om Chris lämnar så borde vi väl plocka några av dem? bounce
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 20:48

Puckad skrev:Om KHL är färdigspelat så borde det ju finnas 6-8 centrar att välja på i finallagen. 
Om Chris lämnar så borde vi väl plocka några av dem? bounce

Fast kostar ju rätt mycket mer än ~200k. Zackrisson i Skellefteå kostar 300 tkr i månaden utöver sign-on på en miljon. Blir intressant att se vad man ersätter med.
Rönken
Rönken

Inlägg av Kapten Haddock sön 19 apr 2015, 20:59

Jo, alltid tråkigt när spelare lämnar,med dess då roligare att se vad som ersätter.

Visste väl lite på förhand att de skulle försvinna hyfsat mycket folk till nästa sägs., men att de skulle bli dessa trodde jag inte!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Dentos sön 19 apr 2015, 21:09

Fanns tre spelare som jag höll över alla andra när det handlade om lämna/icke lämna, även om jag såklart utöver det gärna behåller fler. Dessa tre var Lassi, Sigalet och Chris. Lassi och Sigalet verkar stanna vilket jag är oerhört glad över. Men Chris...  Hur fan ska det gå att klara sig utan Chris? Spelar nästan ingen roll vad vi värvar. Jag anser både emotionellt och troligtvis också hockeymässigt att det kommer vara ett nedbyte. Jag håller Chris som den bästa centern i hela SHL. Utan tvekan. En sånn bredd av kunskaper hos en och samma spelare har jag inte sett hos någon spelare i SHL så länge jag kan minnas. Jag hoppas att Kuriren har fel likt de hade med Janne Pesonen. För det här ser ut att vara påväg mot en riktig mardröm. En mardröm som inte går att vakna från.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:10

Dentos skrev:Fanns tre spelare som jag höll över alla andra när det handlade om lämna/icke lämna, även om jag såklart utöver det gärna behåller fler. Dessa tre var Lassi, Sigalet och Chris. Lassi och Sigalet verkar stanna vilket jag är oerhört glad över. Men Chris...  Hur fan ska det gå att klara sig utan Chris? Spelar nästan ingen roll vad vi värvar. Jag anser både emotionellt och troligtvis också hockeymässigt att det kommer vara ett nedbyte. Jag håller Chris som den bästa centern i hela SHL. Utan tvekan. En sånn bredd av kunskaper hos en och samma spelare har jag inte sett hos någon spelare i SHL så länge jag kan minnas. Jag hoppas att Kuriren har fel likt de hade med Janne Pesonen. För det här ser ut att vara påväg mot en riktig mardröm. En mardröm som inte går att vakna från.

JP blir CP? Chris Pesonen - gärna för mig.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 21:28

Nu är inget bekräftat ännu, men om Chris inte stannar..

Hur ska detta gå egentligen? Precis som alla här är inne på, går poängen att ersätta i form av andra spelare, men klubbhjärta och karaktär? Det här blir en oerhört jobbig silly season känner jag. Nu finns det bara plats för toppspelare, allt annat är katastrof.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:29

Urken skrev:Nu är inget bekräftat ännu, men om Chris inte stannar..

Hur ska detta gå egentligen? Precis som alla här är inne på, går poängen att ersätta i form av andra spelare, men klubbhjärta och karaktär? Det här blir en oerhört jobbig silly season känner jag. Nu finns det bara plats för toppspelare, allt annat är katastrof.

Rullar det in en spelare av typen Clark från DEL i detta läget är det riktigt katastrof.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 21:31

Rönken skrev:

Rullar det in en spelare av typen Clark från DEL i detta läget är det riktigt katastrof.

Ja. Någon Clark vill då inte jag se i Luleå, såhär på förhand. Man ska våga satsa för att vinna, men frågan är om inte Osten & company har gått all in med en tvåa och sjua på hand.. Pressen är inte nådigt hög på de kvarvarande spelarna som skall ansluta.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:33

Urken skrev:
Rönken skrev:

Ja. Någon Clark vill då inte jag se i Luleå, såhär på förhand. Man ska våga satsa för att vinna, men frågan är om inte Osten & company har gått all in med en tvåa och sjua på hand.. Pressen är inte nådigt hög på de kvarvarande spelarna som skall ansluta.

Planen var nog inte att Chris skulle lämna utan att få in honom till en "billig" peng. Billig Chris+spets är ganska stor skillnad mot 2x spets. Svårt. Hade även gått att köra en Chris+spets och värva någon under säsongen ifall någon faller igenom. 2x spets + värva under säsongen blir dyrt.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu sön 19 apr 2015, 21:37

Enda jag kan se är att Osten har klart med en ersättare och 1:e center och kan inte presentera den ännu iom han spelar fortf slutspelshockey, Justin Azevedo eller Ben Maxwell är 2st jag gärna skulle sett som en ersättare för Chris Abbott.
Men vi får se vad som komma skall veckan som kommer, Tror nog på ett #lhflive efter denna nyhet i afton!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 21:39

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:

Planen var nog inte att Chris skulle lämna utan att få in honom till en "billig" peng. Billig Chris+spets är ganska stor skillnad mot 2x spets. Svårt.

Det var lite det jag syftade på också. Visst hade det säkerligen varit bäst för Luleå om Chris spelat gratis, men vad tusan..
Vet egentligen inte vad jag ska skriva. Sitter bara och hittar på något för att ha något att göra, försöka intala mig själv att det kommer att lösa sig. För det känns inte bra i dagsläget.

För att dra upp jämförelsen som flera andra gjort tidigare: nämn en spelare som tekar lika bra, gör lika många poäng och brinner för laget som Chris gör, för 200k/månad. Här passar den sarkastiska versionen av "glhf" in tämligen bra.

Hur länge tror ni att vi får vänta innan truppen är spikad? Osten har pratat något om första maj?
Urken
Urken

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:40

NallePhu skrev:Enda jag kan se är att Osten har klart med en ersättare och 1:e center och kan inte presentera den ännu iom han spelar fortf slutspelshockey, Justin Azevedo eller Ben Maxwell är 2st jag gärna skulle sett som en ersättare för Chris Abbott.
Men vi får se vad som komma skall veckan som kommer, Tror nog på ett #lhflive efter denna nyhet i afton!

Varför inte nämna Radulov när vi ändå är på gång med önskningarna. cyclops
Rönken
Rönken

Inlägg av Dentos sön 19 apr 2015, 21:44

Rönken skrev:
Dentos skrev:Fanns tre spelare som jag höll över alla andra när det handlade om lämna/icke lämna, även om jag såklart utöver det gärna behåller fler. Dessa tre var Lassi, Sigalet och Chris. Lassi och Sigalet verkar stanna vilket jag är oerhört glad över. Men Chris...  Hur fan ska det gå att klara sig utan Chris? Spelar nästan ingen roll vad vi värvar. Jag anser både emotionellt och troligtvis också hockeymässigt att det kommer vara ett nedbyte. Jag håller Chris som den bästa centern i hela SHL. Utan tvekan. En sånn bredd av kunskaper hos en och samma spelare har jag inte sett hos någon spelare i SHL så länge jag kan minnas. Jag hoppas att Kuriren har fel likt de hade med Janne Pesonen. För det här ser ut att vara påväg mot en riktig mardröm. En mardröm som inte går att vakna från.

JP blir CP? Chris Pesonen - gärna för mig.
Hahaha du lyckades faktiskt få mig på bättre humör! Vi får hoppas! För hoppet är ju det sista som överger en.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av icemask sön 19 apr 2015, 21:44

Varför låser ni er vid att man ska få någon för samma peng och att det är 200.000 det handlar om ?
Vad är det som säger att Chris blir 2a center ?
Och vem får han spela med ?
Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?
Ingen av oss vet varför det föll igenom !
Men en sak är säker, Osten har en plan och jobbar efter den, Chris or no Chris !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av NallePhu sön 19 apr 2015, 21:45

Rönken skrev:
NallePhu skrev:Enda jag kan se är att Osten har klart med en ersättare och 1:e center och kan inte presentera den ännu iom han spelar fortf slutspelshockey, Justin Azevedo eller Ben Maxwell är 2st jag gärna skulle sett som en ersättare för Chris Abbott.

Varför inte nämna Radulov när vi ändå är på gång med önskningarna. cyclops
Maxwell är nog en någorlunda realistisk värvning den andre Azevedo är nog den som är mest orealistisk av dem två...
Men som sagt tror Osten flyger under radarkontrollen ånyo och kommer dra fram ngt vi inte ens tänkt på.....
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Lars158 sön 19 apr 2015, 21:46

icemask skrev:Varför låser ni er vid att man ska få någon för samma peng och att det är 200.000 det handlar om ?
Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?
Men en sak är säker, Osten har en plan och jobbar efter den, Chris or no Chris !

Ostens plan var långsiktig satsning på 30+ 4e kedja.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:47

icemask skrev:Varför låser ni er vid att man ska få någon för samma peng och att det är 200.000 det handlar om ?
Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?

Hans böter har ju avslöjat att hans lön varit runt 200-250 ksek. Sedan är det väl rätt uppenbart att man vill ha ner den lönen med tanke på Chris uttalande.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 21:47

Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?

För att en Chris för 200k/mån är ett fynd, ur många aspekter. Det är därför svårt för gemene man att förstå hur Osten ska lyckas hitta någon ännu bättre, i förhållande till pris.

Senast ändrad av Urken den sön 19 apr 2015, 21:49, ändrad totalt 1 gång
Urken
Urken

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 21:49

Har varit inne på det tidigare att Osten försöker röka ut källan som Kuriren använder sig av. Kanske det som sker just nu? rabbit LHF Live med Chris som huvudperson i morgon runt lunch och så får någon på kansliet se sig om efter nytt jobb pig
Rönken
Rönken

Inlägg av icemask sön 19 apr 2015, 22:03

Urken skrev:
Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?

För att en Chris för 200k/mån är ett fynd, ur många aspekter. Det är därför svårt för gemene man att förstå hur Osten ska lyckas hitta någon ännu bättre, i förhållande till pris.
Som sagt, Osten kanske är villig att betala mer än 200.000 för en annan spelare som har mer potential än Chris och vad är det som inte säger att Chris krävde 300 + att Cam skulle få nytt kontrakt + annat ?
Chris har haft ryggproblem till och från, vad vet vi om det ?
Det kanske satsas mer pengar på de bärande spelarna och att Chris var ett "fynd" för 200, inte var ett nog bra fynd utan man betalar mer och ändå får mer bang for the buck !
Vem vet, inte du, vem vet, inte jag !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av NallePhu sön 19 apr 2015, 22:03

Rönken skrev:Har varit inne på det tidigare att Osten försöker röka ut källan som Kuriren använder sig av. Kanske det som sker just nu? rabbit LHF Live med Chris som huvudperson i morgon runt lunch och så får någon på kansliet se sig om efter nytt jobb pig
99% av fallen så är det agenterna som läcker till massmedia för att få mest möjliga exponering, Så jag tror att så är det fallet nu CA:s agent har nu läcket att man inte kommit överens för att ska ett tryck utifrån dvs CA vill vara kvar han vet att fansen vill det också men Osten vill men inte till vilket pris som vilket någonstans man förstår Osten!

Så jag tvivlar ngt lhflive med CA som huvudfigur det är jäkla höga odds på att så kommer ske!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 22:04

NallePhu skrev:
Rönken skrev:Har varit inne på det tidigare att Osten försöker röka ut källan som Kuriren använder sig av. Kanske det som sker just nu? rabbit LHF Live med Chris som huvudperson i morgon runt lunch och så får någon på kansliet se sig om efter nytt jobb pig
99% av fallen så är det agenterna som läcker till massmedia för att få mest möjliga exponering, Så jag tror att så är det fallet nu CA:s agent har nu läcket att man inte kommit överens för att ska ett tryck utifrån dvs CA vill vara kvar han vet att fansen vill det också men Osten vill men inte till vilket pris som vilket någonstans man förstår Osten!

Så jag tvivlar ngt lhflive med CA som huvudfigur det är jäkla höga odds på att så kommer ske!

Hehe, var inte det seriösaste inlägget direkt. Tror inte Chris blir kvar.
Rönken
Rönken

Inlägg av Slapshot sön 19 apr 2015, 22:08

Hade Chris blivit kvar så hade det varit klart redan efter sista perioden i kvarten mot Frölunda...att det tagit sån tid är aldrig positivt så helt oväntat är det ju inte. Jaja får väl se om Malkin presenteras till veckan då. Det är väl det som kan dämpa besvikelsen lite grann eventuellt..

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 22:12

icemask skrev:
Urken skrev:
Vad var hans krav ?
Vad bjöd Osten ?

Som sagt, Osten kanske är villig att betala mer än 200.000 för en annan spelare som har mer potential än Chris och vad är det som inte säger att Chris krävde 300 + att Cam skulle få nytt kontrakt + annat ?
Chris har haft ryggproblem till och från, vad vet vi om det ?
Det kanske satsas mer pengar på de bärande spelarna och att Chris var ett "fynd" för 200, inte var ett nog bra fynd utan man betalar mer och ändå får mer bang for the buck !
Vem vet, inte du, vem vet, inte jag !

Det här är inte för att starta en större diskussion, utan jag måste bara påpeka det:

När jag och flera andra skriver att Chris är ett fynd för 200k, går vi på de uppgifter som florerar på diverse ställen. Dessa är såklart endast rykten i den rätta benämningen, men ändå något att förhålla sig till i sådana här silly-trådar.

Det du nu gör, är att dra upp rent hypotetiska summor och scenarion, vilket skulle göra att Chris inte blev möjlig att behålla. Dessa är än mindre troliga, än de rykten vi nu baserar våra argument på.
Skulle det dock visa sig att dina tankar stämmer, så säger jag inte att det var fel val. Håller istället med dig om så skulle vara fallet.

Hade inte en bra "bang for the buck"-spelare kunnat få gå in och centra andra- eller tredjekedjan, likt det vi varit inne på att Chris skulle kunna få göra? Nu sätts en oerhörd jävla press på de spelare som ska ansluta. De ska inte bara få plats inom budget, de ska även spotta in mer poäng, teka bättre och visa ett liknande engagemang för både klubben och staden som Chris gjort.
Inga små ok att axla. Så, låt oss höra: vad finns det för spelare som hamnar ens i närheten av att uppfylla dessa kriterier och samtidigt faller inom ramen för vår budget? Det är här det blir problematiskt. Jag är glad att jag inte är sportchef.

Senast ändrad av Urken den sön 19 apr 2015, 22:13, ändrad totalt 1 gång
Urken
Urken

Inlägg av Micke80 sön 19 apr 2015, 22:13

Jag hade blivit glad för en spelare som Lajonen i Växjö, riktigt bra tvåvägscenter och gör ett riktigt viktigt jobb i båda zonerna. Han tekar inte som Chris men helt ok, han är bra mycket mer fysisk men tar inte de onödiga utvisningarna. Nu vet jag inte hur hans kontrakt ser ut, men han hade jag inte tackat nej till. Men kan man dessutom hitta en liknande som Lajonen men god för några pinnar till så kanske man vågar tro igen Smile

Micke80

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 22:16

Micke80 skrev:Jag hade blivit glad för en spelare som Lajonen i Växjö, riktigt bra tvåvägscenter och gör ett riktigt viktigt jobb i båda zonerna. Han tekar inte som Chris men helt ok, han är bra mycket mer fysisk men tar inte de onödiga utvisningarna. Nu vet jag inte hur hans kontrakt ser ut, men han hade jag inte tackat nej till. Men kan man dessutom hitta en liknande som Lajonen men god för några pinnar till så kanske man vågar tro igen Smile

Fast Lajunen är väl främst en defensiv center som inte har den högsta hastigheten i skridskoåkningen. Släppa Chris för att ta in en närmaste likadan center känns väl så där faktiskt. Lajunen bör väl rimligen kosta en del? Fördelen är att han är utvecklingsbar, frågan är om han kan kliva in och axla ett helt lag? Han gör det inte i Växjö så jag är tveksam.
Rönken
Rönken

Inlägg av Bamsefar sön 19 apr 2015, 22:21

Är rädd för att "Osten" gick all in på Omark och Klasen, fick nej, och det lär väl knappast finnas ngn bättre spelare som är andrahandsalternativen. Så nu går Kaptenen och "Osten" sitter med , ja, vadå, ...Clarke som toppspelaren att ersätta Chris med.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 22:26

Bamsefar skrev:Är rädd för att "Osten" gick all in på Omark och Klasen, fick nej, och det lär väl knappast finnas ngn bättre spelare som är andrahandsalternativen. Så nu går Kaptenen och "Osten" sitter med , ja, vadå, ...Clarke som toppspelaren att ersätta Chris med.

Ska in två spelare som är toppen av SHL, finns inget som helst utrymme för en ny Dixon. Tuffa bud, har man satt yxan i båten? Årorna kanske är kvar åtminstone, eller?
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken sön 19 apr 2015, 22:26

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:Är rädd för att "Osten" gick all in på Omark och Klasen, fick nej, och det lär väl knappast finnas ngn bättre spelare som är andrahandsalternativen. Så nu går Kaptenen och "Osten" sitter med , ja, vadå, ...Clarke som toppspelaren att ersätta Chris med.

Ska in två spelare som är toppen av SHL, finns inget som helst utrymme för en ny Dixon. Tuffa bud, har man satt yxan i båten? Årorna kanske är kvar åtminstone, eller?

En norrbottning hade väl antagit att årorna glömdes i land.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken sön 19 apr 2015, 22:27

Urken skrev:
Rönken skrev:

En norrbottning hade väl antagit att årorna glömdes i land.

Hehe, det är aldrig för sent att ge upp nej.
Rönken
Rönken

Inlägg av Groggen79 sön 19 apr 2015, 22:41

Många spelare kommer lämna KHL, så även om inte Osten sitter med påskrivna kontrakt med nya spelare så tror jag inte vi behöver vara oroliga. Det kommer det vara väldigt bra att nu under våren/sommaren ha ordentligt med slantar att lägga när det dyker upp intressanta spelare.

In the Cheese, we trust!

Groggen79

Antal inlägg : 181

Inlägg av Bamsefar sön 19 apr 2015, 22:50

En ny Dixon kanske, som ska leda laget, nä, den Osten känns mer tvivelaktigare och tvivelaktigare.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Slapshot sön 19 apr 2015, 22:54

Bamsefar skrev:En ny Dixon kanske, som ska leda laget, nä, den Osten känns mer tvivelaktigare och tvivelaktigare.

+1000

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av NallePhu sön 19 apr 2015, 22:57

Osten värvar Sweatt hyllas till skyn - Osten tar ett obekvämt beslut att inte ge CA ett kontrakt som spelaren själv vill han kapas vid fotknölarna, Man kan säga en sak vi fans är krävande släkte medans Osten ser till lagets bästa det är en svår kombo att hålla alla parter nöjda!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Mickeee sön 19 apr 2015, 23:01

Groggen79 skrev:Många spelare kommer lämna KHL, så även om inte Osten sitter med påskrivna kontrakt med nya spelare så tror jag inte vi behöver vara oroliga. Det kommer det vara väldigt bra att nu under våren/sommaren ha ordentligt  med slantar att lägga när det dyker upp intressanta spelare.

In the Cheese, we trust!

Nja rubeln är tillbaka så inte kommer de bli nån ström av folk därifrån inte
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet