Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
+79
ollle
kniba
Ingemar
Groggarn
Lajon
Vexet
MickkeJ
nummer 17
Hellcop
Tigerman
Jonken
Högljudd
Jompa
27 Öqvist
icemask
Oddjob
Kraftkung
Loop
CKa
Old Brooklyn
Rakapuckar
Monco
Rikky
Tony Moore
Groggen79
LubosC
kamelbullen
tibet
Lulefan
Pickadoll
Scouten
Puckkaos
robin-_-
Mr Bister
Jovi
Micke80
Kapten Haddock
Sundance Kid
Dilox
Norlin
amarule
ski3r
johan74
Snikne Ville
LHF96
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Pajala
FruktHamster
PelleK
Kagen
Lars158
LulefanGBG
UnSaccoDiSoldi
LuleåWinston
Bamsefar
Puckad
KaptenBlodskelett
makkanmakkan
Urken
JuniorX
delphi
farre
Calle
Mickeee
Qirren
Patrik82
wilmus2007
Pontaking
pingu
Redbear
Ivanhoe
Rönken
Slapshot
NallePhu
Mange
Donowitz
Dentos
83 posters
Sida 5 av 21
Sida 5 av 21 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
Inte mer än det man hört rykten från Schweiz samt ngt forum jag läst kring det, Sedan hur väl det stämmer låter jag vara totalt osagt men jag misstänker nog Osten hört sig för men det gick inte att lösa!Urken skrev:NallePhu skrev:Ang Klasen så som jag fattat det så gick det inte att lösa han från kontraktet med Lugano men han verkar vilja hem till Sverige!Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:JuniorX skrev:Urken skrev:Chris har fått ett kontraktsförslag idag, enligt kuriren.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockey-har-gett-ett-kontraktsforslag-8213771.aspx
Och nu bekräftar Luleå Hockey att centern fått ett skriftligt förslag under onsdagen att ta ställning till.
– Han har fått det i dag, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.
Och enligt Kuriren verkar det ligga på en lägre nivå än tidigare.
Nu får man tänka bort förhandlingsspelet men jag hade ändå hoppats att det fanns ett lite längre perspektiv i kontraktsförslaget. Utifrån artikeln får man för sig att Chris har fått ett 1-års kontrakt med ett lägre belopp. Jag hade hoppats att det nog var ett lägre belopp men att det var skrivet på 3-4 år.
Men som sagt. Det ska väl diskuteras ett tag. Jag hoppas fortfarande på ett längre kontrakt.
Precis vad jag också önskar. Då skulle vi ha en grym stomme i laget, med bra, starka, karaktärsspelare. Vore skoj.
Jävligt högt spel om man ger skambud till Chris. Det är ganska stor roll som ska fyllas upp. Kapten och lagets motor vad gäller energi och inställning. Tror inte att man hittar det bara så där dessvärre
Så är det. Nu får vi anta att han fick ett bra förslag. Självfallet ger Osten honom ett lite sämre bud än Chris säkerligen skulle velat ha. Så är det mellan alla arbetsgivare och deras anställda.
Men tänk er vilken stomme vi skulle ha om vi kritade fast Chris på ett längre kontrakt.
Sedan glider vi in på det sjuka spåret att Klasen skulle välja att flytta till Sverige tidigare än planerat.. Skulle direkt sätta mina besparingar på guld då.
Hur menar du med att han verkar vilja hem? Baserar du detta på hans positiva uttalanden om Luleå, eller har du hört något mer?
NallePhu- Antal inlägg : 18671
LulefanGBG skrev:Harju - Chris - Klasen
Hedman - Legacé - Sweatt
Petrell - Granström - Cehlarik
Fabricius - Wallmark - Forsberg
Extra:
Sylvegård/Ekarv
EDIT. Drömma bör man, annars dör man! klart Klasen vill komma hem!
Nu tror jag inte Klasén vill hem riktigt än, men jag tar gjärna emot honom om så skulle vara fallet.
Dina uppställningar har jag i sak ingenting emot, men jag har hellre Granström i en brunkar fjärde än Wallmark s¨byt plast på de två så kan jag köpa det.
Däremot ser jag hellre Malte som extra än Ekarv.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag måste nog säga det igen Chris är ingen 1:a line center
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Sweatt - Olausson - Klasen
Harju - Abbott - Abbott
Cehlarik - Wallmark - Hedman
Petrell - Granström - Fabricius
Guld!!
Harju - Abbott - Abbott
Guld!!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Sweatt - Olausson - Klasen
Harju - Abbott - Abbott
Guld!!
Du glömde kakan
Norlin- Antal inlägg : 4518
Vi har mycket spets i laget till nästa säsong:
- SHL:s bästa målvakt i Lassi.
- Den snabbaste spelaren i Sweatt.
- De två bästa tacklarna i ligan.
- Den bästa mål-lurkaren i Harju.
- Den bästa allroundbacken i Sigalet.
- Den bästa sportchefen i ligan.
- Den bästa supporten i Fruktis.
Signar vi Chris och Klasen har vi också den bästa lagkaptenen, tekaren och mest tekniska spelaren. Och det är enkelt fixat. Vi ger Chris bättre kontraktsförslag, och så får Klasen säga till sin klubbledning att familjen inte trivs. De kan väl inte hålla fast en spelare som inte är "lycklig"?
Jag ser det som en omöjlighet att det kommer bli något annat än guld nästa säsong.
Signar vi Chris och Klasen har vi också den bästa lagkaptenen, tekaren och mest tekniska spelaren. Och det är enkelt fixat. Vi ger Chris bättre kontraktsförslag, och så får Klasen säga till sin klubbledning att familjen inte trivs. De kan väl inte hålla fast en spelare som inte är "lycklig"?
Jag ser det som en omöjlighet att det kommer bli något annat än guld nästa säsong.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
LuleåWinston skrev:Vi har mycket spets i laget till nästa säsong:
Du glömde grisarna.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
LuleåWinston skrev:Vi har mycket spets i laget till nästa säsong:
Du glömde den bästa målsumparen i Fabbe;)
farre- Antal inlägg : 2143
JuniorX skrev:LuleåWinston skrev:Vi har mycket spets i laget till nästa säsong:
Du glömde grisarna.
Sant Dåligt av mig att glömma grisarna.
Vi har självklart SHL:s bästa grisar också. Kommer bli en underbar säsong 15/16.
Ang Fabbe så gjorde han faktiskt mål på sitt senaste friläge. Väldigt distinkt avslut måste jag säga. Han kanske blivit målkung på senare dagar. Allt går Luleås väg just nu, så skulle inte förvåna mig om Fabbe vinner mål-ligan nästkommande säsong.
Har haft möte i 3 timmar, men fan vilket uppvaknande, när man slog på telefonen!!!
Yèehaa!!!
När vi får in den här kalibern, så ser man tanken att Osten vill ha Tanksen Hedman, Petrell & Grana!
Blir kul de här!
Yèehaa!!!
När vi får in den här kalibern, så ser man tanken att Osten vill ha Tanksen Hedman, Petrell & Grana!
Blir kul de här!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Härligt med värvningen av Sweatt.
Vad tror vi om fortsättningen då.
Har möjligen Osten siktet inställt på någon spelare från semifinallagen?
Troligtvis Växjö eller Linköping, Mcflikier kanske?
Och där gick SAIK upp i 3-0 i matchserien.
Vad tror vi om fortsättningen då.
Har möjligen Osten siktet inställt på någon spelare från semifinallagen?
Troligtvis Växjö eller Linköping, Mcflikier kanske?
Och där gick SAIK upp i 3-0 i matchserien.
Scouten- Antal inlägg : 176
LuleåWinston skrev:JuniorX skrev:LuleåWinston skrev:Vi har mycket spets i laget till nästa säsong:
Du glömde grisarna.
Sant Dåligt av mig att glömma grisarna.
Vi har självklart SHL:s bästa grisar också. Kommer bli en underbar säsong 15/16.
Ang Fabbe så gjorde han faktiskt mål på sitt senaste friläge. Väldigt distinkt avslut måste jag säga. Han kanske blivit målkung på senare dagar. Allt går Luleås väg just nu, så skulle inte förvåna mig om Fabbe vinner mål-ligan nästkommande säsong.
- Den bästa bagaren i Wallmark.
...och eventuellt:
- Den bästa stolpträffaren i Zaar.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Jimmy Pesonen flaggar för mer ikväll?
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/fler-hockeybomber/?blog=4171576&entry=8214382
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/fler-hockeybomber/?blog=4171576&entry=8214382
Oj! 2-3 msek i PLUS i år? Klart bättre än jag hade förväntat mig och rejäl omsättning.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/spelarbudgeten-okas-till-20152016-8214435.aspx
"Styrelsemötet är avslutat och Luleå Hockey omsatte 150 miljoner det senaste kalenderåret.
– Vi får ett positivt resultat två–tre miljoner i och med att vi gick till slutspel. Varje chartrad bortamatch gick på 350 000 kronor, men vi gör inte en förlust, säger VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren."
"Styrelsemötet är avslutat och Luleå Hockey omsatte 150 miljoner det senaste kalenderåret.
– Vi får ett positivt resultat två–tre miljoner i och med att vi gick till slutspel. Varje chartrad bortamatch gick på 350 000 kronor, men vi gör inte en förlust, säger VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren."
kokostrollet skrev:Oj! 2-3 msek i PLUS i år? Klart bättre än jag hade förväntat mig och rejäl omsättning.
Oj, riktigt bra. Känns som att Fruktis måste ha hjälpt till lite. Åtminstone med värvningarna i december. Men det kanske de inte nämner så att inte de mindre, men ack så viktiga, sponsorerna känner sig förringade.
Undrar vad kuriren menade med "fler hockeybomber under kvällen". Jag har säkert uppdaterat sidan 50 gånger senaste timmarna
Jovi- Antal inlägg : 59
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Kom inga mer bomber var nog mest som fel rubrik snarare mer uppföljning på Sweatt att han kan lämna för NHL etc, Utöver det en massa jäkla basket från JP!
Jovi skrev:Undrar vad kuriren menade med "fler hockeybomber under kvällen". Jag har säkert uppdaterat sidan 50 gånger senaste timmarna
Finns en pluslåst artikel "Svaret som fansen inte vill höra: Jag kan lämna"'
Någon som har plus och kan kolla?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Jovi skrev:Undrar vad kuriren menade med "fler hockeybomber under kvällen". Jag har säkert uppdaterat sidan 50 gånger senaste timmarna
Hold your horses nu grabbar. Pesonen har ju bevakat basketten ikväll så han har inte hunnit släppa några bomber än.
Handla om det man visste Sweatt kan lämna för NHL vilket de flesta kan före Juni så inget nytt där, men han siktar på komma till Luleå för vinna SM-Guld samt han vet inte ännu när han kommer upp till Luleå från Denver!
Hur mycket hatar man inte det där spelet kurirenbloggen kör med? "Vi har något, vi återkommer senare ikväll, håll utkik" och sedan handlar det säkert om att de bytt kafffebryggare på LHF:s kansli.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Håller med! Fan suttit som en unge på julafton hela kvällen för ingenting. Jag ger nog upp nu och rör mig mot sängen.Lulefan skrev:Hur mycket hatar man inte det där spelet kurirenbloggen kör med? "Vi har något, vi återkommer senare ikväll, håll utkik" och sedan handlar det säkert om att de bytt kafffebryggare på LHF:s kansli.
Dentos- Antal inlägg : 894
Bomben var väl att Sweatt kan lämna för SHL. Patetiskt.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Bomben var väl att Sweatt kan lämna för SHL. Patetiskt.
Eller så var de påstådda bomberna ett aprilskämt
Jovi- Antal inlägg : 59
Snudd på ofattbart! Dessutom försöker dom att få folk till å betala för att läsa skämsartiklarna.. Söte Jesus
tibet- Antal inlägg : 1298
I och med att vi har ett avtal med NHL så är det ju inga konstigheter i att spelare kan lämna lagen även om dom har kontrakt. Det tror jag nog de felsta av oss har koll på. Det intressanta är ju snarare om det finns andra outklausuler i kontrakten eller inte.
Hoppla, lyckades skriva SHL ist för NHL. Också patetiskt..Snikne Ville skrev:Bomben var väl att Sweatt kan lämna för SHL. Patetiskt.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Känner en som jobbar på LP och han hörde en nysning om att Taffe var under bearbetning!
Han har ju inte dominerat under slutspel, men under serien, så får väl 59p på 51 matcher ses som godkänt!
Om de skulle finnas nån sanning i de, så skulle de sitta som en fläskläpp!
Plus:
-storleken, god poänggörare, duktig 2-vägcenter, att han skulle kunna flytta ut Harju på kanten i en förstalina tillsammans med Sweatt.
mm mm.
Minus:
-hade gärna sett en Svensk med samma kaliber.
Alternativt:
Sweatt-Taffe-Hedman/Lennart
Harju-Chris-Hedman/Lennart
Jag hade även kunnat se Cehlarik hoppa in i någon av dessa 2 leadinglines istället för Hedman/Lennart, för han har verkligen visat framfötterna i vinter och dessutom tillsammans med t.ex. Sweatt & Taffe eller Harju & Chris.
Han har ju inte dominerat under slutspel, men under serien, så får väl 59p på 51 matcher ses som godkänt!
Om de skulle finnas nån sanning i de, så skulle de sitta som en fläskläpp!
Plus:
-storleken, god poänggörare, duktig 2-vägcenter, att han skulle kunna flytta ut Harju på kanten i en förstalina tillsammans med Sweatt.
mm mm.
Minus:
-hade gärna sett en Svensk med samma kaliber.
Alternativt:
Sweatt-Taffe-Hedman/Lennart
Harju-Chris-Hedman/Lennart
Jag hade även kunnat se Cehlarik hoppa in i någon av dessa 2 leadinglines istället för Hedman/Lennart, för han har verkligen visat framfötterna i vinter och dessutom tillsammans med t.ex. Sweatt & Taffe eller Harju & Chris.
dfsdf
Vilken underbar morgon! Att vakna upp till dessa nyheter efter att man varit på resande fot
Sammarfattar det som att det kom i förrgår ett rykte om att Bill Sweatt var klar för Luleå, och jag började tro på det.
Fler och fler började tveka lite och påstod att han kanske spelar för Skellefteå AIK ändå, efter det har jag missat allt och man har presenterat SHL stjärnan Bill Sweatt igår.
Vad ska man säga? Vi har presenterat Schira, Lagace, Hedman och nu Sweatt under kort tid.
Och med den här värvningen visar vi allvar
Jag är förutser att detta är vår första line nästa säsong.
Johan Harju - Chris Abbott - Bill Sweatt
Jag hoppas det kommer en lhflive idag också, att man har kommit överens med Chris Abbott i några år till.
Som Kapten och Harju får ett "A" på bröstet kan jag tänka mig till nsta säsong.
Jag tror att Chris Abbott gör sina 2-3 bästa säsonger i Luleå, nu är han riktigt hungrig och kommer att lira hans livs hockey.
Motiverad av att få centra första kedjan med killar som Bill Sweatt och Johan Harju.
Och leda en så stark trupp som jag tror det kommer att bli.
Jag tror att man förlänger med Cam Abbott också, men till en lägre kostnad.
Sen om han kan är redo till säsongsstarten vet jag inte. Men kan vara viktigt att ha i truppen och skulle han ge klara besked så kan man se han som ett litet "nyförvärv" under säsongens gång.
Slutar han så erbjuds han ett jobb inom Luleå Hockey istället.
Chris andas Luleå Hockey, jag vill se ett långt kontrakt här.
Tills han är 37, ett 5 årskontrakt
Jag har nämnt det tidigare att man ska sprida ut sig mer. Som t.ex att inte placera Petrell och Hedman i samma kedja, Lagace eller Sweatt för att dom är snabbskrinnare.
Men Harju och Sweatt går utmärkt fast dom är målskyttar, det är 2 killar som har olika spelstil och lira hockey kan dom också.
Sweatt och Abbotts är två vägs spelare och Harju får den offensiva rollen.
Förlänger man med Abbotts och Forsberg så börjar det ser riktigt vasst ut. Kan tänka mig att man tar in en Forward ännu men det är inget vi ska ha bråttom över, för den värvningen kan dyka upp innan fönstret stängs och vi spetsar till laget inför Slutspelet.
Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - Anton Hedman
NY - Jacob Lagace - Lennart Petrell
Karl Fabricius/Malte Strömvall - Jonathan Granström - Emil Sylvegård/Johan Forsberg
+ Victor Ekarv, Einar Emanuelsson, Oscar Nord, Anton Toolanen, Jesper Ylivainio
Dessa spelare ska vi ha nära till hands, antingen i Asplöven eller Luleå J20 samt att dom får komma in i SHL spel mer och mer.
Jag börjar bli nöjd
Sammarfattar det som att det kom i förrgår ett rykte om att Bill Sweatt var klar för Luleå, och jag började tro på det.
Fler och fler började tveka lite och påstod att han kanske spelar för Skellefteå AIK ändå, efter det har jag missat allt och man har presenterat SHL stjärnan Bill Sweatt igår.
Vad ska man säga? Vi har presenterat Schira, Lagace, Hedman och nu Sweatt under kort tid.
Och med den här värvningen visar vi allvar
Jag är förutser att detta är vår första line nästa säsong.
Jag hoppas det kommer en lhflive idag också, att man har kommit överens med Chris Abbott i några år till.
Som Kapten och Harju får ett "A" på bröstet kan jag tänka mig till nsta säsong.
Jag tror att Chris Abbott gör sina 2-3 bästa säsonger i Luleå, nu är han riktigt hungrig och kommer att lira hans livs hockey.
Motiverad av att få centra första kedjan med killar som Bill Sweatt och Johan Harju.
Och leda en så stark trupp som jag tror det kommer att bli.
Jag tror att man förlänger med Cam Abbott också, men till en lägre kostnad.
Sen om han kan är redo till säsongsstarten vet jag inte. Men kan vara viktigt att ha i truppen och skulle han ge klara besked så kan man se han som ett litet "nyförvärv" under säsongens gång.
Slutar han så erbjuds han ett jobb inom Luleå Hockey istället.
Chris andas Luleå Hockey, jag vill se ett långt kontrakt här.
Tills han är 37, ett 5 årskontrakt
Jag har nämnt det tidigare att man ska sprida ut sig mer. Som t.ex att inte placera Petrell och Hedman i samma kedja, Lagace eller Sweatt för att dom är snabbskrinnare.
Men Harju och Sweatt går utmärkt fast dom är målskyttar, det är 2 killar som har olika spelstil och lira hockey kan dom också.
Sweatt och Abbotts är två vägs spelare och Harju får den offensiva rollen.
Förlänger man med Abbotts och Forsberg så börjar det ser riktigt vasst ut. Kan tänka mig att man tar in en Forward ännu men det är inget vi ska ha bråttom över, för den värvningen kan dyka upp innan fönstret stängs och vi spetsar till laget inför Slutspelet.
Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - Anton Hedman
NY - Jacob Lagace - Lennart Petrell
Karl Fabricius/Malte Strömvall - Jonathan Granström - Emil Sylvegård/Johan Forsberg
+ Victor Ekarv, Einar Emanuelsson, Oscar Nord, Anton Toolanen, Jesper Ylivainio
Dessa spelare ska vi ha nära till hands, antingen i Asplöven eller Luleå J20 samt att dom får komma in i SHL spel mer och mer.
Jag börjar bli nöjd
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Taffe, nja, jag vet inte. Är inte imponerad av honom under slutspelet för fem öre. 34 år gammal, grymt tveksam. Visserligen första slutspelet i SHL och Sverige för honom, kanske har tankarna i kontraktsförhandlingar etc.
Stora problemet som jag ser det är att han ser helt anonym ut med Linköping just nu. Hade han åtminstone synts och det som saknades var att poängen uteblev men som det är nu när man får börja anordna skallgång i arenan för att hitta honom. Nej jag hoppas på bättre spets.
Stora problemet som jag ser det är att han ser helt anonym ut med Linköping just nu. Hade han åtminstone synts och det som saknades var att poängen uteblev men som det är nu när man får börja anordna skallgång i arenan för att hitta honom. Nej jag hoppas på bättre spets.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Taffe, nja, jag vet inte. Är inte imponerad av honom under slutspelet för fem öre. 34 år gammal, grymt tveksam. Visserligen första slutspelet i SHL och Sverige för honom, kanske har tankarna i kontraktsförhandlingar etc.
Jag håller med. Och som du skrev så ska vi satsa på slutspels-kämpar, inte serielunks-glidare. Vi har något väldigt bra på gång, varför ändra inriktning? Taffe fick kritik av Melin för sin inställning i slutspelet, hur sannolikt är det att någon skulle ifrågasätta Chris inställning i en slutspelsmatch? Att ens fundera på en 34-åring med tvivelaktig inställning ger lite Malmö-vibbar. Hoppas och tror att Osten är smartare än så då han själv har firsthand-erfarenhet från den tiden.
Mcflicker och Ryan verkar inte heller vara några som höjer sig i slutspelet.
Taffe är bra. Riktigt, riktigt bra. Men offrar han sina tänder för Luleå Hockey i slutspelet när det ska täckas skott? Osäkert.
Han krävde dessutom $300000 netto av LHC för att stanna, men de verkar inte ha kunnat möta upp det, om de nu ens ville, så förhandlingarna har avbrutits.
Han är precis rätt spelartyp, men är han rätt person? Inte lika säkert.
Han krävde dessutom $300000 netto av LHC för att stanna, men de verkar inte ha kunnat möta upp det, om de nu ens ville, så förhandlingarna har avbrutits.
Han är precis rätt spelartyp, men är han rätt person? Inte lika säkert.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Han är väl inte favvospelaren, men ville delge en hint vad som hörts från Linköping
Håller med om att han varit väldigt osynlig i slutspelet (likt de flesta i LHC under semin), men ser honom som väldigt potent.
Åldern ser jag inte som nått hinder, så länge han spelar bra, inte är skadebenägen, inte spelar fult och blir avstängd för jämnan och är motiverad.
Att han skulle lyfta LHF är de nog inget snack om, när han under grundserien t.ex. har gjort dubbelt så mycket poäng, har mindre mindre utvisningar & bättre +/- än vår bästa center!
Håller med om att han varit väldigt osynlig i slutspelet (likt de flesta i LHC under semin), men ser honom som väldigt potent.
Åldern ser jag inte som nått hinder, så länge han spelar bra, inte är skadebenägen, inte spelar fult och blir avstängd för jämnan och är motiverad.
Att han skulle lyfta LHF är de nog inget snack om, när han under grundserien t.ex. har gjort dubbelt så mycket poäng, har mindre mindre utvisningar & bättre +/- än vår bästa center!
Kan lite om hans person, men när de gäller inställning, så brukar inte Transatlanterna ha nått större problem med de. Han verkar dock vara den lugna typen.
Taffe är ju en riktigt riktigt bra spelare. Om han sen är rätt spelare vet jag inte. Alla har vi ju sett stjärnor falla i slutspelet men nog vill de flesta av oss ha tillbaka Omark ändå eller var mer än nöjd med Bartecko, som exempel. I slutspelen brukar ju lagens stjärnor få det svårt eftersom motståndarna markerar bort dem.
Se bara på Olimb i serien mot oss.
Som sagt, han är riktigt bra och jag blir inte ledsen om han dyker up här, men om han väljer att gå till KHL blir jag inte besviken för det heller.
Som sagt, han är riktigt bra och jag blir inte ledsen om han dyker up här, men om han väljer att gå till KHL blir jag inte besviken för det heller.
Även om jag kräver mer av en kille av den kalibern i ett slutspel, så tror jag att han kan flyta in bra i ett LHF, där vi sista året bara byggt laget på energispelare & dom som går på hörntänderna för att vinna dueller!
Visst är han bra. Kommer han så välkomnar jag honom med öppna armar. Men $300000 efter skatt? Det är saftigt.Micke80 skrev:Taffe är ju en riktigt riktigt bra spelare. Om han sen är rätt spelare vet jag inte. Alla har vi ju sett stjärnor falla i slutspelet men nog vill de flesta av oss ha tillbaka Omark ändå eller var mer än nöjd med Bartecko, som exempel. I slutspelen brukar ju lagens stjärnor få det svårt eftersom motståndarna markerar bort dem.
Visst är det så att stjärnor uppvaktas under slutspel, och det ger i någon mån utrymme för de mindre namnkunniga spelarna. Men hans tre senaste slutspel i karriären har varit rätt risiga. Man blir ju orolig att han börjar känna sig mindre taggad och bara vill casha in.
Men som sagt, skulle han komma så är han ju på papperet helt rätt typ, och Luleå kanske är den förening som kan ge honom den extra boost som behövs nästa vår.
Hellre Marcel Hossa. Hoppas osten försöker där i stället.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Jo jag vill också ha de bästa av de bästa, men tackar ja till de som absolut förstärker truppen!
Är Radulov ledig? En av mina favvos!
Han hade väl inte mer an 40-50 mille förra året!
Jo jag vill också ha de bästa av de bästa, men tackar ja till de som absolut förstärker truppen!
Värt att nämna i sammanhanget: $300000 netto för en säsong motsvarar med dagens växelkurs en ungefärlig månadslön på 475000 SEK.
De är svettigt!!!
Några sånna pengar är de få som är värd i mina ögon! Om de inte är en världspelare.
Några sånna pengar är de få som är värd i mina ögon! Om de inte är en världspelare.
KaptenBlodskelett skrev:Värt att nämna i sammanhanget: $300000 netto för en säsong motsvarar med dagens växelkurs en ungefärlig månadslön på 475000 SEK.
Omark kan kanske vara värd sån summa, inte Taffe. Åtminstone för Luleå.
Håller med, Taffe hade jag gärna tagit, men är det den lönenivån han söker så är det nog Ryssland nästa för den gode Jeff.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Värt att nämna i sammanhanget: $300000 netto för en säsong motsvarar med dagens växelkurs en ungefärlig månadslön på 475000 SEK.
KaptenBlodskelett skrev:Håller med, Taffe hade jag gärna tagit, men är det den lönenivån han söker så är det nog Ryssland nästa för den gode Jeff.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Värt att nämna i sammanhanget: $300000 netto för en säsong motsvarar med dagens växelkurs en ungefärlig månadslön på 475000 SEK.
Chris är stabil tvåvägscenter, inte så enkla att hitta. Signa Chris och börja leta en spetsig spelmotor som spelar på kanten. Sedan får man ha lite sparkapital för center längre fram ifall Lagace faller ihop totalt och/eller Wallmark försvinner/mindre bra insats.
Bör det inte komma loss någon från KHL under sommaren? Kanske får vänta på nästa spets, om det inte dyker upp någon back.
Vad händer med Sylvegård OM Malmö går upp ? borde inte Malmö vara alternativ 1 för Emil ? att spela i pappas lag ?
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Var det inte någon av dem som sa att de nog gjorde bäst i att ha sina karriärer på olika håll?kamelbullen skrev:Vad händer med Sylvegård OM Malmö går upp ? borde inte Malmö vara alternativ 1 för Emil ? att spela i pappas lag ?
Slapshot skrev:Hellre Marcel Hossa. Hoppas osten försöker där i stället.
Jag var inte särsklit impad av Hossa i Modo det här året. Såg i och för sig bara 3-4 matcher med honom, men jag var inte impad.
KaptenBlodskelett skrev:Var det inte någon av dem som sa att de nog gjorde bäst i att ha sina karriärer på olika håll?kamelbullen skrev:Vad händer med Sylvegård OM Malmö går upp ? borde inte Malmö vara alternativ 1 för Emil ? att spela i pappas lag ?
Jo det var pappaPatrik som tyckte det var bättre att de höll sig ifrån varandra.
Sida 5 av 21 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6