Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
Vexet
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters
Sida 5 av 20
Sida 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
Skulle inte vara så förvånad om Röde Roger är sugen på Abbotts. Vill minnas att han pratat om dom tidigare och en (till) ledare som agerar som Chris igår hade varit precis vad Frölunda behöver.
Rönken- Antal inlägg : 17811
JoakimJ skrev:Någon som ser innehållet i den låsta artikeln om att Abbottarna jagas av andra SHL-klubbar?
Väldigt intetsägande. Förmodligen kan man anta att dom allra flesta SHL klubbar visar intresse för Abbotts.
Lars158- Antal inlägg : 9806
JoakimJ skrev:Någon som ser innehållet i den låsta artikeln om att Abbottarna jagas av andra SHL-klubbar?
Det är en intrvju med Agenten Harald Lone.
Det står att andra SHL klubbar har anmölt intresse samt att deligger lite lågt med Luleå med för en dialog. Sen säger han att först måste Cam komma på benen då han har ont i nacke och huvud nu. På en rak fråga om Fröluna var inblandad säger agenten Nej.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Chelarik har jag sagt förr han kommer Boston ta till AHL för att lära sig spelet där innan det blir NHL, Samt få trimma till han så han får bygga på sig muskler etc etc!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Kan tänkas att Karlskrona (som behöver fylla på med lite "färdiga" SHL spelare) kanske visar intresse för några av de som ryktas bort från Luleå ! Tror dock inte att Abbots är så sugna på någon annan SHL klubb...
Patrik82- Antal inlägg : 311
Karlskrona lär ju definitivt söka efter SHL-erfarenhet ja. Fast att bröderna ska gå till en annan SHL-klubb och speciellt en som blir förmodat bottenlag känns inte så sannolikt nej.
Kanske Bulan försöker värva Abbotts till Brynäs?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Kanske Bulan försöker värva Abbotts till Brynäs?
Är då f-n med Luleå Södra. Varför har vi Urken i Pölsa-land om vi ändå inte kan stoppa Pölsan?
Jaha, det här inlägget sa ju exakt...ingenting.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/en-forhandlingsstrategi/?blog=4171576&entry=8182488
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/en-forhandlingsstrategi/?blog=4171576&entry=8182488
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Ryno om Leksand trillar ner kanske?
Qirren- Antal inlägg : 1369
http://www.gd.se/ishockey/shl/ratt-avtal-da-kan-sweatt-stanna-i-brynas#Ishockey - bara att lasta in pengar för Osten et al. Jag har lite smådålig koll, det är Sweatt som har sån ruggig jävla skridskoåkning väl? Alla tre har bra men Sweatt är den som sticker ut i Brynäs förstakedja väl?
Harju-NY-Sweatt
Harju-NY-Sweatt
Nästa säsongs lag enligt mig !
Mv: Lassinantti
Larsson el. Nilsson
1:a line
Harju - Lagace - Videll
Näkyvä - Welch
2:a line
Abbott? - Abbott - Laine
Sigalet - Kukan
3:e line
Petrell - Sallinen - Cehlarik
Sandström - Jaros
4:e line
Ledin - Granström - Fabricius
Savilahti - Fagerudd
Extra
Strömwall - Ekarv .. m.m
Med i beräkningen att Zaar (motvillig) och Wallmark ( känns bäst för båda parter)
Testar Amerika
Larsson el. Nilsson
Harju - Lagace - Videll
Näkyvä - Welch
Abbott? - Abbott - Laine
Sigalet - Kukan
Sandström - Jaros
Savilahti - Fagerudd
Extra
Strömwall - Ekarv .. m.m
Med i beräkningen att Zaar (motvillig) och Wallmark ( känns bäst för båda parter)
Testar Amerika
Ja. Sweatt är snabb som bara fan på rören.Rönken skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ratt-avtal-da-kan-sweatt-stanna-i-brynas#Ishockey - bara att lasta in pengar för Osten et al. Jag har lite smådålig koll, det är Sweatt som har sån ruggig jävla skridskoåkning väl? Alla tre har bra men Sweatt är den som sticker ut i Brynäs förstakedja väl?
Harju-NY-Sweatt
Qirren skrev:Ja. Sweatt är snabb som bara fan på rören.Rönken skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ratt-avtal-da-kan-sweatt-stanna-i-brynas#Ishockey - bara att lasta in pengar för Osten et al. Jag har lite smådålig koll, det är Sweatt som har sån ruggig jävla skridskoåkning väl? Alla tre har bra men Sweatt är den som sticker ut i Brynäs förstakedja väl?
Harju-NY-Sweatt
Var ganska säker på det, men har blandat ihop Sweatt och Scott tidigare
mycket för ingenting som dem bloggar om nu mera där!Snikne Ville skrev:Jaha, det här inlägget sa ju exakt...ingenting.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Visst, och det jag nu kommer påpeka är sällan något jag reagerar över - men 3 svenska spelare i de första tre femmorna? Känns lite väl.....lite.Patrik82 skrev:Nästa säsongs lag enligt mig !
Larsson el. Nilsson
Harju - Lagace - Videll
Näkyvä - Welch
Abbott? - Abbott - Laine
Sigalet - Kukan
Sandström - Jaros
Savilahti - Fagerudd
Extra
Strömwall - Ekarv .. m.m
Testar Amerika
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Ja man får dålig smak i munnen av liknande uppställningar. En främlingslegion och ett lag där allt för få kommer spela för klubbmärket på bröstet.
Jag gillar den fysiska approach vi har i dagsläget och tycker vi ska fortsätta den vägen. Det är Luleå Hockey i mina ögon. Sen finns det uppenbara problem i powerplay men det kräver inte en helt ny trupp.
Jag gillar den fysiska approach vi har i dagsläget och tycker vi ska fortsätta den vägen. Det är Luleå Hockey i mina ögon. Sen finns det uppenbara problem i powerplay men det kräver inte en helt ny trupp.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Ja man får dålig smak i munnen av liknande uppställningar. En främlingslegion och ett lag där allt för få kommer spela för klubbmärket på bröstet.
Två nya spelare till förstalinan, förhoppningsvis är Lagace duglig på SHL-nivå och så får Zaar en skjuts i utvecklingen alternativt någon liknande Henrion / Clark.
Jag börjar mer och mer uppskatta Zaars färdigheter. Förutom en giftigt skott så har han speed och spelar rätt fysiskt mellan varven, där han fullföljer tacklingar. Betydligt mer användbar och mångfacetterad än några av sina yngre kollegor. Jag tror även att det andra året skulle kunna bli en positiv överraskning. Frågan är om Legacé och Zaar skulle kunna bli en framgångsrik duo. Jag tror det.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Jag börjar mer och mer uppskatta Zaars färdigheter. Förutom en giftigt skott så har han speed och spelar rätt fysiskt mellan varven, där han fullföljer tacklingar. Betydligt mer användbar och mångfacetterad än några av sina yngre kollegor. Jag tror även att det andra året skulle kunna bli en positiv överraskning. Frågan är om Legacé och Zaar skulle kunna bli en framgångsrik duo. Jag tror det.
Inte så ofta yngre spelare kliver upp i SHL och tok-dominerar första säsongen. Enda abret är om Rögle tar klivet upp... Hoppas verkligen på Västreås i kvalet. Luleå är säkert intresserade av Zaars tjänster, frågan är vad Zaar vill bara. Zaar-Lagace-Ledin. Som du skriver har Zaar börjat bli lite mer aggressiv i stilen. Lagace är oöm i kroppen och kan ge och ta tacklingar. Ledin är duracellkanin.
Rönken skrev:bearjew skrev:Jag börjar mer och mer uppskatta Zaars färdigheter. Förutom en giftigt skott så har han speed och spelar rätt fysiskt mellan varven, där han fullföljer tacklingar. Betydligt mer användbar och mångfacetterad än några av sina yngre kollegor. Jag tror även att det andra året skulle kunna bli en positiv överraskning. Frågan är om Legacé och Zaar skulle kunna bli en framgångsrik duo. Jag tror det.
Inte så ofta yngre spelare kliver upp i SHL och tok-dominerar första säsongen. Enda abret är om Rögle tar klivet upp... Hoppas verkligen på Västreås i kvalet. Luleå är säkert intresserade av Zaars tjänster, frågan är vad Zaar vill bara. Zaar-Lagace-Ledin. Som du skriver har Zaar börjat bli lite mer aggressiv i stilen. Lagace är oöm i kroppen och kan ge och ta tacklingar. Ledin är duracellkanin.
Problemet med Zaar är ju att vi inte har nått att säga till om eftersom han bara är här på lån. Han skrev ju sitt NHL-kontakt så allt siter ju den klubbens händer varken i Luleås eller i Zaars.
bearjew skrev:Ja man får dålig smak i munnen av liknande uppställningar. En främlingslegion och ett lag där allt för få kommer spela för klubbmärket på bröstet.
Pratar vi spelaromsättning har den väl knappast varit lägre de senaste säsongerna än mitt förslag?
4 nya gubbar på de 3 första linorna. Jag hade mer än gärna sett Omark,Olausson och grabbarna i Luleåtröjan nästa år, då detta inte låter sannolikt så höftade jag ihop något som i min tankevärld skulle kunna prestera fysisk hockey rolig att titta på =)
Pratar vi spelaromsättning har den väl knappast varit lägre de senaste säsongerna än mitt förslag?
4 nya gubbar på de 3 första linorna. Jag hade mer än gärna sett Omark,Olausson och grabbarna i Luleåtröjan nästa år, då detta inte låter sannolikt så höftade jag ihop något som i min tankevärld skulle kunna prestera fysisk hockey rolig att titta på =)
...ok då... 5 nya
bearjew skrev:Jag börjar mer och mer uppskatta Zaars färdigheter. Förutom en giftigt skott så har han speed och spelar rätt fysiskt mellan varven, där han fullföljer tacklingar. Betydligt mer användbar och mångfacetterad än några av sina yngre kollegor. Jag tror även att det andra året skulle kunna bli en positiv överraskning. Frågan är om Legacé och Zaar skulle kunna bli en framgångsrik duo. Jag tror det.
Jag vill se han gå längre in i slottet mer innan han avlossar bössan nu står han lite för långt bort för nära sargen
Jag tror han skulle få bättre utdelning om han skulle kliva in 1-2 meter mot mitten.
Sen får vi hoppas att han tränar skott i oändlighet mellan matcherna om han stannar hos oss så att han gör fler mål likt det Klasen gjorde under sommaren i sin sejour i LHF han stod och matade skott på skottrampen i timmar när det solsken ute och det gav ju resultat helt plötsligt så satt alla puckar i nät taket eller krysset.
Senast ändrad av Lasse Proppmätt den mån 16 mar 2015, 08:33, ändrad totalt 1 gång
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Om inte Osten förlänger med Abbotts ( Chris iaf) så kommer då inte jag att förnya mitt säsongkort. Man måste ha ledare med klubbhjärta i laget och VEM har mer hjärta för Luleå än Chris, åtminstone vad som syns på isen. Nä nu måste det förlängas. Sen får vi se hur/ om och när Cam kan komma tillbaks. men ska han spela hockey mer ska det vara i vårt gäng! Allt förutsett att de själva vill och inte är helt oresonliga vad gäller lön.Lars158 skrev:JoakimJ skrev:Någon som ser innehållet i den låsta artikeln om att Abbottarna jagas av andra SHL-klubbar?
Väldigt intetsägande. Förmodligen kan man anta att dom allra flesta SHL klubbar visar intresse för Abbotts.
amarule- Antal inlägg : 1184
Rönken skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ratt-avtal-da-kan-sweatt-stanna-i-brynas#Ishockey - bara att lasta in pengar för Osten et al. Jag har lite smådålig koll, det är Sweatt som har sån ruggig jävla skridskoåkning väl? Alla tre har bra men Sweatt är den som sticker ut i Brynäs förstakedja väl?
Harju-NY-Sweatt
Gillar hur du tänker Rönken.
Man gjorde en ranking på CMORE för 2-3 månader sen om vem som är snabbast i SHL och på den listan fanns både Rödin och Sweatt.
Sweatt var etta i den rankingen.
Arto Blomsten nämnde också i en Play In match att Sweatt är så snabb att han inte själv vet vart han är på väg
Förlänger man med Chris Abbott så kan jag tänka mig Harju - Abbott - Sweatt eller Videll - Abbott - Sweatt.
Nu räknar jag inte med Cam men givetvis ska bröderna lira i samma kedja om Cam kommer tillbaka.
Men det är ett jäkla pusslande hela tiden
Någon nämnde Ryno om Leksand åker ut? Där måste vi vara med i en budgivning tycker jag.
Jag spikar mitt val av fjärde kedja
Ledin - Granström - Sylvegård och inleder säsongen med att ha Strömvall som extra
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
makkanmakkan skrev:Rönken skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ratt-avtal-da-kan-sweatt-stanna-i-brynas#Ishockey - bara att lasta in pengar för Osten et al. Jag har lite smådålig koll, det är Sweatt som har sån ruggig jävla skridskoåkning väl? Alla tre har bra men Sweatt är den som sticker ut i Brynäs förstakedja väl?
Harju-NY-Sweatt
Gillar hur du tänker Rönken.
Man gjorde en ranking på CMORE för 2-3 månader sen om vem som är snabbast i SHL och på den listan fanns både Rödin och Sweatt.
Sweatt var etta i den rankingen.
Arto Blomsten nämnde också i en Play In match att Sweatt är så snabb att han inte själv vet vart han är på väg
Förlänger man med Chris Abbott så kan jag tänka mig Harju - Abbott - Sweatt eller Videll - Abbott - Sweatt.
Nu räknar jag inte med Cam men givetvis ska bröderna lira i samma kedja om Cam kommer tillbaka.
Men det är ett jäkla pusslande hela tiden
Någon nämnde Ryno om Leksand åker ut? Där måste vi vara med i en budgivning tycker jag.
Jag spikar mitt val av fjärde kedja
Ledin - Granström - Sylvegård och inleder säsongen med att ha Strömvall som extra
Ökar man budgeten med 15 % som det pratades om borde man kunna byta ut någon spelare mot lite mer spets.
Harju-NY-Sweatt
Zaar-Lagace-Ledin
Cehlarik-Chris-Petrell
Strömwall-Granström-Sylvegård
Fabbe+Junior
Sigalet-NY
Näkyvä-Savilahti
Kukan-Sandström
Jaros-Fagerudd
Oskarsson
Lassi/Larsson
Inte någon jättestor omsättning på spelare. Det tillförs mer spets i förstacenter + vinge i förstalinan. Harju är spets. Lagace ser ruskigt intressant ut men lite för högt spel att sätta honom som förstacenter. Två mer offensivt lagda linor, tredjelina som är defensivt säker men även offensiv kraft i Cehlarik. Fjärde blir en jobbig kedja att möta, minst sagt.
Vissa frågetecken dock, spelar Cam? Wallmark blir han kvar? Cehlarik?
Kan peta upp Lagace som förstacenter, Wallmark som andra, men är lite högt spel. Lagace kan väl vara ytter men är tvåvägscenter så känns lite dumt.
På backsidan skulle man kunna hoppa över en ny back och ge stor roll till Jaros och Oskarsson egentligen. Vågar man?
Sedan blir det, i mitt tycke, en duglig avvägning mellan lokalt förankrade spelare, spelare med "hjärta" för klubben och förhoppningsvis bättre åldersstruktur beroende på vad för center som hittas. Offensivt mer kompeten utan att tumma på defensiven och bp bör fortsatt vara bra.
Jag tycker vi tar och snor åt oss Videll nu så kan vi sätta ihop honom med Klasen och Omark året efter. Visst, ingen är center - men "Linus (på) linan" är nästan för bra för att inte köra.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Tydligen en finne som skall ses som Robins ersättare enl låst artikel i NK.
Jaakola?
Edit: Bilden visar nr 21 i Lejonen. Janne Niskala om bilden är korrekt.
Niskala är ju en solid spelare, även om han börjar vara till åren. Dock har han kontrakt och känns väl inte direkt som en Robin Jonsson.Rönken skrev:Jaakola?
Carl Söderberg på väg till Lugano
Är inte det våran första center? hehe
Är inte det våran första center? hehe
Snikne Ville skrev:Niskala är ju en solid spelare, även om han börjar vara till åren. Dock har han kontrakt och känns väl inte direkt som en Robin Jonsson.Rönken skrev:Jaakola?
Spontant känns han lite tlil åren ja och kostar säkerligen en del. Dessutom är väl frågan vilken spelartyp man behöver. Har ju redan förstaback i form av Sigalet som jag är övertygad om att man kan utnyttja ännu mer offensivt nästa säsong. Sedan om Näkyvä blir kvar och man fortsatt satsar på Fagerudd så är det väl just en Jonsson som bör tas in?
Jag vill se en lite elak back, eller åtminstone fysisk, som är hyfsat rapp på rören och kan slå ok första pass och bidra lite offensivt. Någon liknande Sevc eller Ahnelöv. Satsa på Ahnis istället. Behöver någon rejäl defensiv, Niskala var väl inte så stabil defensivt vill jag minnas?
Snikne Ville skrev:Tydligen en finne som skall ses som Robins ersättare enl låst artikel i NK.
Nu kan inte jag heller läsa låsta artiklar, men Robins ersättare är inte finsk, så baserat på vad jag läser i ditt inlägg, så har de fel.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:Snikne Ville skrev:Tydligen en finne som skall ses som Robins ersättare enl låst artikel i NK.
Nu kan inte jag heller läsa låsta artiklar, men Robins ersättare är inte finsk, så baserat på vad jag läser i ditt inlägg, så har de fel.
Tala ur skägget. Säg inte att man fått indikation på att Näkyvä är på vift?
Vi har ju redan Robins ersättare i laget. Sigge!! Underbar back!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Rönken skrev:FruktHamster skrev:Snikne Ville skrev:Tydligen en finne som skall ses som Robins ersättare enl låst artikel i NK.
Tala ur skägget. Säg inte att man fått indikation på att Näkyvä är på vift?
Nej, det har man inte. Inte ännu iaf. Mycket kan väl hända än iofs.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Nu ser jag vem finnen är, har nämnt han tidigare också.
En jäkla tuffing!
Spelade någon turnering med nr 21
Bara 26 år, en ny Bautin Vunnit Sm-Liiga tillsammans med Petrell.
Ilari Melart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374
En jäkla tuffing!
Spelade någon turnering med nr 21
Bara 26 år, en ny Bautin Vunnit Sm-Liiga tillsammans med Petrell.
Ilari Melart
Rönken skrev:Jaakola?
Jag gjorde en "reverse image search" på Google och fick det till att bilden var från VM 2013. Om det stämmer så är spelaren på bilden Ilari Melart.
Edit: makkanmakkan hann före mig...
JayDee- Antal inlägg : 594
Ah, smart att söka på bilden ja. Jag bara noterade #21 och kikade på senaste uppställningen för Lejonen i EHT
"His main weakness is his mobility and lack of speed. Primarily, he is still a physical stay-at-home defenseman with decent puck movement and a fairly good shot." - från Eliteprospects. Låter nästan som en till Savva då? Skulle se en rätt mobil back helst, alla backar ska vara rätt goda skridskoåkare kan jag tycka.
"His main weakness is his mobility and lack of speed. Primarily, he is still a physical stay-at-home defenseman with decent puck movement and a fairly good shot." - från Eliteprospects. Låter nästan som en till Savva då? Skulle se en rätt mobil back helst, alla backar ska vara rätt goda skridskoåkare kan jag tycka.
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren handlar det om 26-åringarna och defensivspecialisterna Joonas Järvinen och Ilari Melart.
Inte direkt små pjäserna, om uppgifterna stämmer. Båda lastar in på 190cm+ och runt 100kg. Benämns som spelare som gillar hårt spel och inte räds det samt rensar framför kassen. Man verkar ha satt en tydlig rollbild i så fall
Oavsett vem så är väl 29 bast ingen ålder för en back som är hel.
Vi vill ha erfarenheten och tryggheten, och en kille som inte bara vill ha en språngbräda till en finare liga.
Han behöver inte åka så fort om han står på rätt ställe hela tiden...
Vi vill ha erfarenheten och tryggheten, och en kille som inte bara vill ha en språngbräda till en finare liga.
Han behöver inte åka så fort om han står på rätt ställe hela tiden...
Senast ändrad av Puckad den mån 16 mar 2015, 17:03, ändrad totalt 1 gång
Puckad- Antal inlägg : 11373
Tycker det låter vettigt om vi tog och värvade dessa två finska backar.
Enligt KURIREN:
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren handlar det om 26-åringarna och defensivspecialisterna Joonas Järvinen och Ilari Melart.
Tycker att man gott klarar sig med Näkyva, Kukan och Signalet som offensiva backar (tycker den sistnämnda har dessa kvaliter) och i övrigt så satsar vi på stabila pjäser som håller målet fritt från ohyra...
Enligt KURIREN:
Tycker att man gott klarar sig med Näkyva, Kukan och Signalet som offensiva backar (tycker den sistnämnda har dessa kvaliter) och i övrigt så satsar vi på stabila pjäser som håller målet fritt från ohyra...
Groggen79- Antal inlägg : 181
Micke80 skrev:Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren handlar det om 26-åringarna och defensivspecialisterna Joonas Järvinen och Ilari Melart.
Dom verkar väldigt lika på många sätt.
Melart är nog lite mer av ledartypen.
Men annars tycker jag både är intressanta
Låter bra får man säga och "Osten" fortsätter ner memory lane, vill minnas att Backarna i Luleå snittade runt 90-100 kg -96.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
makkanmakkan skrev:Micke80 skrev:Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren handlar det om 26-åringarna och defensivspecialisterna Joonas Järvinen och Ilari Melart.
Dom verkar väldigt lika på många sätt.
Melart är nog lite mer av ledartypen.
Men annars tycker jag både är intressanta
Får också den känslan att dom är rätt lika. Kan ju vara så att han är ute efter en och hört sig för till båda.
Två defensivspecialister känns lite väl? Speciellt med Sandström redan i laget. Hoppas det är som Micke80 skriver att de är ute efter en men hört sig för med båda.
Jo, det räcker med en av dessa herrar.
Samtidigt kan man tänka sig att Savilahti-Nagander inte får allt för stort förtroende nästa säsong.
Försvinner också Billins så kan vi behöva en back av offensiv kraft, en som kan stå på blå och mata in puckar med ett bra skott.
Inte alls omöjligt att det är Marcus Fagerudd, förlänger man med han så lär han få en större roll samt att jag tror han får sitt genombrott nästa säsong.
Tankar kring det?
Samtidigt kan man tänka sig att Savilahti-Nagander inte får allt för stort förtroende nästa säsong.
Försvinner också Billins så kan vi behöva en back av offensiv kraft, en som kan stå på blå och mata in puckar med ett bra skott.
Inte alls omöjligt att det är Marcus Fagerudd, förlänger man med han så lär han få en större roll samt att jag tror han får sitt genombrott nästa säsong.
Tankar kring det?
Hur ser detta ut?
Sandström - Kukan
Fagerudd/Jaros - Sigalet
Näkyvä - Järvinen
Har jag glömt någon?
Extra: Fagerudd/Jaros, Oskarsson. PSN tillbaka till SM-Liiga?! Tyvärr.
Sandström - Kukan
Fagerudd/Jaros - Sigalet
Näkyvä - Järvinen
Har jag glömt någon?
Extra: Fagerudd/Jaros, Oskarsson. PSN tillbaka till SM-Liiga?! Tyvärr.
Ulfstrk- Antal inlägg : 91
Sida 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4