Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
Vexet
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters
Sida 3 av 20
Sida 3 av 20 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
I flödet hävdar Linus Norberg att Osten erbjöd 300.Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Synd men väntat, dock respekt till Rödin för klubbkänsla är underskattat i dessa tider av krinresande hockeyspelande legoknäcktar. Förhoppningsvis dränerades Brynäs lönepott för Rödins nya månadspeng blev nog rejält högre än tidigare.
Osten får leta vidare och det lär nog bli en hel del KHL-spelare ute på marknaden nu när Rubeln igen är nere på kalkonvalutanivå. Spelare i Rödinklass och bättre
280 loppor i månaden enligt Mrmadhawk, hyfsad lön.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Snikne Ville skrev:I flödet hävdar Linus Norberg att Osten erbjöd 300.Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Synd men väntat, dock respekt till Rödin för klubbkänsla är underskattat i dessa tider av krinresande hockeyspelande legoknäcktar. Förhoppningsvis dränerades Brynäs lönepott för Rödins nya månadspeng blev nog rejält högre än tidigare.
Osten får leta vidare och det lär nog bli en hel del KHL-spelare ute på marknaden nu när Rubeln igen är nere på kalkonvalutanivå. Spelare i Rödinklass och bättre
Jepp, var väl ute ganska tidigt den information. Sportchefen i Brynäs sa väl då att 300 tkr är alldeles för mycket, vet inte om det var någon form av förhandlingstaktik eller ej.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Snikne Ville skrev:I flödet hävdar Linus Norberg att Osten erbjöd 300.Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Jepp, var väl ute ganska tidigt den information. Sportchefen i Brynäs sa väl då att 300 tkr är alldeles för mycket, vet inte om det var någon form av förhandlingstaktik eller ej.
Diverse BIF-fans här nere påstår att Rödin skrev på för "bra mycket mindre än han kunnat få av andra lag" - hur trovärdig detta nu är, är upp till er att bedöma.
Urken skrev:Rönken skrev:Snikne Ville skrev:I flödet hävdar Linus Norberg att Osten erbjöd 300.Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Diverse BIF-fans här nere påstår att Rödin skrev på för "bra mycket mindre än han kunnat få av andra lag" - hur trovärdig detta nu är, är upp till er att bedöma.
Om nu Luleå erbjöd 300' och han valde 280' är det väl ingen monsterskillnad. Vilka skulle bjudit så mycket högre egentligen? Dessutom treårskontrakt, ganska långt för att vara 2015, massa klausuler förmodligen dock.
Rönken skrev:Urken skrev:Rönken skrev:Snikne Ville skrev:I flödet hävdar Linus Norberg att Osten erbjöd 300.Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Om nu Luleå erbjöd 300' och han valde 280' är det väl ingen monsterskillnad. Vilka skulle bjudit så mycket högre egentligen? Dessutom treårskontrakt, ganska långt för att vara 2015, massa klausuler förmodligen dock.
Vad som menas med andra lag vet jag inte. Det kan ju tänkas att utländska lag räknas med till den gruppen.
En skillnad på 20' i månaden, om man får stanna i den klubb man vet att man trivs i, är ju en marginell summa.
Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Var hittar du den informationen förresten? Sökte lite snabbt bland mrmadhawks senaste texter, men hittar inget.
Twitter.Urken skrev:Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Var hittar du den informationen förresten? Sökte lite snabbt bland mrmadhawks senaste texter, men hittar inget.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Snikne Ville skrev:Twitter.Urken skrev:Rönken skrev:Högljudd skrev:Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/64926/ - bara glömma Rödin i Luleå. Förhoppningsvis trissade man dock upp priset en del.
Självfallet. Var ut där och nosade, men förstår mig inte på den sidan. Hittade det efter att ha klickat på "tweets och svar". Tack ska du ha.
Någon som vet vad osten ska informera om på bortamatchen idag????
johan74- Antal inlägg : 367
http://www.expressen.se/gt/sport/mathis-olimb-lamnar-frolunda-for-jokerit/
Innebär detta att Omark kansek rör på sig trots allt. Inte kanske till oss även om hoppet är det sista som överger, men nog blir det väll för mycket med båda dessa i laget?
Jag ger det i alla fall liiite större chans att han kommer loss nu när dom gjort klart med Olimb.
Innebär detta att Omark kansek rör på sig trots allt. Inte kanske till oss även om hoppet är det sista som överger, men nog blir det väll för mycket med båda dessa i laget?
Jag ger det i alla fall liiite större chans att han kommer loss nu när dom gjort klart med Olimb.
Micke80- Antal inlägg : 3038
johan74 skrev:Någon som vet vad osten ska informera om på bortamatchen idag????
Det kom inga bomber, men frågan kom om Omark. Där blev det inga besked. Däremot sa han att det är många som spelar för kontrakt och att han tycker man blir hungrigare av det.
Viktigast var väl att det som ska genomsyra föreningen nästa år, är att vi ska vara nummer 1 i Sverige!
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Osten måste värva helt sjukt mycket om inte Abbotts förlängs. Just nu har vi en spelare som duger i en top 6-roll(Harju).
Qirren- Antal inlägg : 1369
Vi har haft svaga trupper länge nu... arbetsvilliga men svaga, vi behöver skicklighet på mer än en femma. Det som fällt oss tidigare.
Jag ser gärna Abbotts som andrakedja nästa säsong. Förutsättningen är väl att de går ner lite i lön, vilket jag inte är säker på att de vill. Mitt förslag på kedjor:
Harju-Ny-Omark/ny
Abbott-Abbott-Sylvegård/Cehlarik/Zaar
Strömwall/Petrell-Lagace-Cehlarik/Sylvegård/Zaar
Fabbe/Foppa-Granström-Ledin
Harju-Ny-Omark/ny
Abbott-Abbott-Sylvegård/Cehlarik/Zaar
Strömwall/Petrell-Lagace-Cehlarik/Sylvegård/Zaar
Fabbe/Foppa-Granström-Ledin
Dentos- Antal inlägg : 894
17 forwards!!! Ett gäng måste gå så är det bara, ska man höja kvaliten kan man inte ha kvar budgetlösningar:-)
Ledin- Harju- Omark/NY
Abbott- Abbott- Cehlarik
Petrell- Legace- Zaar/Henrion
Strömvall- Granström- Sylvegård
Fabbe/ Foppa, Wallmark/Ekarv
Något sådant tror jag skulle bli en stark forwardsbesättning. Vi behöver få in spets i Legace och t.ex Omark men jag vill ändå se de tuffare spelarna som behövs mot slutet av säsongen när det blir hårdare och tuffare sel.
Abbott- Abbott- Cehlarik
Något sådant tror jag skulle bli en stark forwardsbesättning. Vi behöver få in spets i Legace och t.ex Omark men jag vill ändå se de tuffare spelarna som behövs mot slutet av säsongen när det blir hårdare och tuffare sel.
Calle- Antal inlägg : 111
Calle skrev:Ledin- Harju- Omark/NY
Abbott- Abbott- Cehlarik
Känns som en rätt trolig uppställning. Hoppas bara vi värvar en center av klass som kan lira med Harju och Omark/NY så Hajen blir ytter, där iaf jag personligen helst ser honom.
Ulfstrk- Antal inlägg : 91
Ulfstrk skrev:Calle skrev:Ledin- Harju- Omark/NY
Abbott- Abbott- Cehlarik
Känns som en rätt trolig uppställning. Hoppas bara vi värvar en center av klass som kan lira med Harju och Omark/NY så Hajen blir ytter, där iaf jag personligen helst ser honom.
Skulle man ro i land Omark är frågan vilken typ av center man vill ha. En förstacenter ja, men om det ska vara en tvåvägs med defensiv fokus och tank eller mer offensiv lusta. Skulle nog gärna se en duktig defensiv centertank som kan röja vid kassen. Självklart ska det oavsett karaktär vara en med hyggliga händer och näsa för mål.
Verkar som att A Nilsson flyttar tillbaka till Luleå. Frågan är om han blir kvar i stan nästa säsong också?
MiCCe- Antal inlägg : 159
Min gissning är nog tyvärr att vi varken får se Omark eller Nilsson i Luleå nästa säsong.
De har båda gjort kanonsäsonger och kommer garanterat få feta anbud från ett gäng KHL-lag.
Omark är i sin bästa ålder och varför inte passa på att tjäna en slant då? Nilsson har knappast spelat in speciellt många kronor i sin karriär ännu och är nog även han sugen på det kan jag tänka mig.
Och ska då Luleå försöka matcha sådana bud så lär övriga spelare i laget värvas från J20.
Man får väl se vad som händer, men det är min gissning iaf.
De har båda gjort kanonsäsonger och kommer garanterat få feta anbud från ett gäng KHL-lag.
Omark är i sin bästa ålder och varför inte passa på att tjäna en slant då? Nilsson har knappast spelat in speciellt många kronor i sin karriär ännu och är nog även han sugen på det kan jag tänka mig.
Och ska då Luleå försöka matcha sådana bud så lär övriga spelare i laget värvas från J20.
Man får väl se vad som händer, men det är min gissning iaf.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Omark leder för övrigt poängligan i slutspelet i KHL, det lär inte direkt försvaga hans värde. Det som talar mot en fortsättning är ju dock att rubeln i princip halverats senaste året. Utländska spelare som inte planerar att stanna i Ryssland har ju med andra ord i princip halverat sin lön.
Vet inte hur det är med omark som spelar i jokerit, får väl kanske betalt i euro
Vet inte hur det är med omark som spelar i jokerit, får väl kanske betalt i euro
LHF96- Antal inlägg : 3532
Med tanke på Ostens svar angående Skellefteås intresse för Nilsson skulle jag inte vara jätteförvånad om det redan var klart där och då. Men jag tvekar lite, visserligen skulle väl en tillökning i familjen öka oddsen ganska kraftigt.
Men oavsett sitter inte Luleå i sjön, Lassi blir förhoppnignsvis inte sämre nästa säsong. Men att ha två klass-målvakter som skulle kunna tillhöra absoluta toppen i SHL vore kittlandet tanke. Gärna med en till stabil back på en bra potentiell backlinje redan.
Men oavsett sitter inte Luleå i sjön, Lassi blir förhoppnignsvis inte sämre nästa säsong. Men att ha två klass-målvakter som skulle kunna tillhöra absoluta toppen i SHL vore kittlandet tanke. Gärna med en till stabil back på en bra potentiell backlinje redan.
Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Jag hoppas se Omark i Luleå-tröjan igen, men tror inte det blir nästa säsong.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Det som kan tala för Nilsson är att de ska ha barn vilket borde göra att tryggheten hemma i Luleå kan väga tyngre än de där sista kronorna på lönespecen...
frukthamstern: håller med om att Omark känns som en "omöjlig" värvning under de närmsta åren. Han är för bra för SHL helt enkelt. Tror vi får vara nöjda om vi landar en-två spelare i skiktet under Omark, typ Toni Rajala nivå.
FruktHamster skrev:Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Chansen/risken är ju att KHL kanske inte kan pusha ut lika höga ligabidrag längre till klubbarna. Så även Jokerit kan ju få svårt åtminstone öka några löner, generellt iallafall. Omark kan dom ju förstås anse vara värd en större del av totala truppkostnaden.
EDIT:
http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/khl-sanker-lonerna--kan-leda-till-spelarflykt/
Senast ändrad av Lars158 den tis 10 mar 2015, 21:40, ändrad totalt 1 gång
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:FruktHamster skrev:Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Chansen/risken är ju att KHL kanske inte kan pusha ut lika höga ligabidrag längre till klubbarna. Så även Jokerit kan ju få svårt åtminstone öka några löner, generellt iallafall. Omark kan dom ju förstås anse vara värd en större del av totala truppkostnaden.
Lönerna ska sänkas i KHL inför nästa säsong. Detta i kombination med sjunkande rubel, får se var det slutar. Hoppas på att det blir nerdragning på antalet utlänningar. Har väl varit tal om det ett tag, vet inte hur det blev med allt sånt? Lite osäker på om det över huvud taget påverkar andra lag än ryska förvisso.
Nu har ju du kanske aningens mer insikt i frågan än jag, men om jag får gissa så är det nog garanterat så att det hade varit enklare att locka hem honom om han suttit någonstans i Sibirien, med lönen i rubel.FruktHamster skrev:Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Men finska skattereglerna kan väl knappast skilja sig väsentligt från Sverige så den skattemässiga fördelen som annars finns med Ryssland & Schweiz kan ju knappast gälla Jokerit. Eller har Harkimo rentav lyckats få till någon specialdeal där?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
¨Tigerman skrev:Nu har ju du kanske aningens mer insikt i frågan än jag, men om jag får gissa så är det nog garanterat så att det hade varit enklare att locka hem honom om han suttit någonstans i Sibirien, med lönen i rubel.FruktHamster skrev:Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Men finska skattereglerna kan väl knappast skilja sig väsentligt från Sverige så den skattemässiga fördelen som annars finns med Ryssland & Schweiz kan ju knappast gälla Jokerit. Eller har Harkimo rentav lyckats få till någon specialdeal där?
Jokerit lär väl ha en del stödpengar från KHL centralt? När det var tal om AIK och Malmö så minns jag att det åtminstone då stod i tidningarna att ligan skulle sponsra nya lag utanför Ryssland med ganska rejäla summor. Med lägre löner över ligan generellt och rasande rubel borde detta kunna slå på Jokerit också, hoppas jag
Låt Omark får några säsonger där han får leverera efter förväntningarna.
Det är han värd!
Det är han värd!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Rönken skrev:¨Tigerman skrev:Nu har ju du kanske aningens mer insikt i frågan än jag, men om jag får gissa så är det nog garanterat så att det hade varit enklare att locka hem honom om han suttit någonstans i Sibirien, med lönen i rubel.FruktHamster skrev:Omark har garanterat i euro. Han lär inte ha några problem med att få jokerit att sockra lönen. En lön som redan nu garanterat är extremt hög med SHL-mått mätt.
Jokerit lär väl ha en del stödpengar från KHL centralt? När det var tal om AIK och Malmö så minns jag att det åtminstone då stod i tidningarna att ligan skulle sponsra nya lag utanför Ryssland med ganska rejäla summor. Med lägre löner över ligan generellt och rasande rubel borde detta kunna slå på Jokerit också, hoppas jag
Jag räknar helt klart med att Jokerit drabbas av KHL`s nedgång. Största delen av Jokerits kapital kommer nog från KHL centralt. Så tänker jag.
Sen är ju Omark en superspelare och många andra offras ju från KHL innan han.
Men generellt tror jag det kommer vara stor skillnad vilka spelare som SHL lag har chansen på att få.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Tror att det kommer finnas gott om svenska och finska spelare av hög klass ute på SHL MARKNADEN inför nästa säsong. Rubeln kris kommer påverka KHLs attraktionskraft ordentligt...
Även om inte Omark kanske kommer så tror jag vi kan signa några guldkorn.
Groggen79- Antal inlägg : 181
Nje Nilsson ska bli pappa för första gången och well låta ett barn växa upp i Ryssland känns inte så stor hit, Sedan har han ju sagt att han inte spelar med i KHL efter denna säsong!
Sedan så NHL nej säger jag han har 3st bättre mv före sig i Chicago!
Sedan så NHL nej säger jag han har 3st bättre mv före sig i Chicago!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Nilsson kommer till Luleå nästa säsong. En kanonvärvning är det! SHL:s bästa målvaktspar i Nilsson och Lassinantti.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Man kan ju hoppas att Jokerit värvar Olimb som Omarks ersättare....
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Hoppas kan man ju. Men jag har svårt att se att de ens jämför de två spelarna.NilsOskar skrev:Man kan ju hoppas att Jokerit värvar Olimb som Omarks ersättare....
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Vad tror ni om Pääjärvi ? borde vara less sitt ahl äventyr nu kan man tycka ?
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Känns spontant som en kanon utan att ha följt han så noga i ahl, en mer målfarlig kraftForward såkamelbullen skrev:Vad tror ni om Pääjärvi ? borde vara less sitt ahl äventyr nu kan man tycka ?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Pääjärvi vore en tillgång i alla SHL-klubbar.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Daniel Brodin klar på tre år för Djurgården tydligen, inte så oväntat kanske. Men var väl aktuell för Luleå enligt Kuriren eller NSD?
http://www.kuriren.nu/100-hockey/harju-inte-angrat-hemflytten-for-en-sekund-8174907.aspx
"Blir det en återförening med Omark i Luleå?
– Jag har försökt övertala honom, men tror det blir svårt. Det går väldigt bra för honom just nu i Jokerit och han är hetare än någonsin, säger Harju."
"Blir det en återförening med Omark i Luleå?
– Jag har försökt övertala honom, men tror det blir svårt. Det går väldigt bra för honom just nu i Jokerit och han är hetare än någonsin, säger Harju."
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Bamsefar skrev:Känns spontant som en kanon utan att ha följt han så noga i ahl, en mer målfarlig kraftForward såkamelbullen skrev:Vad tror ni om Pääjärvi ? borde vara less sitt ahl äventyr nu kan man tycka ?
Inte Pääjärvi... tål inte killen sedan han gjorde en fan-site åt sig själv när han var typ 16-17, verkade lagom uppblåst då, vet inte hur han är nu.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Förmodligen en smula mindre uppblåst, kan man tänka. Han ville väl bara ligga.Lulefan skrev:Bamsefar skrev:Känns spontant som en kanon utan att ha följt han så noga i ahl, en mer målfarlig kraftForward såkamelbullen skrev:Vad tror ni om Pääjärvi ? borde vara less sitt ahl äventyr nu kan man tycka ?
Inte Pääjärvi... tål inte killen sedan han gjorde en fan-site åt sig själv när han var typ 16-17, verkade lagom uppblåst då, vet inte hur han är nu.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Nu kanske jag är sen på pucken här, missat läsningen i forumet 2 dagar på grund av jobb. Men http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604 Linus Videll ryktas vara ett spår för Le Cheese.
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:Nu kanske jag är sen på pucken här, missat läsningen i forumet 2 dagar på grund av jobb. Men http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604 Linus Videll ryktas vara ett spår för Le Cheese.
Enligt vem ryktas han vara ett namn för osten?
Artikeln är låst, men NSD ser det ut att vara som är källan till det. Någon som har möjlighet att dubbelkolla får gärna bekräfta!
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:Artikeln är låst, men NSD ser det ut att vara som är källan till det. Någon som har möjlighet att dubbelkolla får gärna bekräfta!
Det handlar om at Luleå enligt NSD visat intresse för honom och agenten vill inte uttala sig om det hela men säger att det finns intresse från KHL, Scweis och SHL. KHL är första alternativet då det är större pengar där.
Kortfattat men kärnan av det skrivna.
Granström. Som klippt och skuren för en roll med Omark och Harju. Kompletterar med allt det som ÖTC saknar i sitt spel. Som Lavander fast bättre. Granström har vi ju redan i laget dessutom så då behöver vi inte värva någon förstacenter. Chris ä klart bra nog att centra en andra-kedja. Då kan man lägga slantarna på mer spets i andra lagdelar istället. Så hade åtminstone jag tänkt om jag var sportchef och hade Omark på kornet.Rönken skrev:Ulfstrk skrev:Calle skrev:Ledin- Harju- Omark/NY
Abbott- Abbott- Cehlarik
Skulle man ro i land Omark är frågan vilken typ av center man vill ha. En förstacenter ja, men om det ska vara en tvåvägs med defensiv fokus och tank eller mer offensiv lusta. Skulle nog gärna se en duktig defensiv centertank som kan röja vid kassen. Självklart ska det oavsett karaktär vara en med hyggliga händer och näsa för mål.
Nu tror jag inte att Osten har det, men ville bara säga vad jag tidigare sagt. Harju - Granström - Lavander skulle vara en superbra kedja.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Groggen79 skrev:Tror att det kommer finnas gott om svenska och finska spelare av hög klass ute på SHL MARKNADEN inför nästa säsong. Rubeln kris kommer påverka KHLs attraktionskraft ordentligt...
Nordamerika, inte bara NHL, lär kunna locka över många spelare också. Rubeln har för vissa rasat rejält mot Euron men dollarn har gått ännu starkare och är upp ca 30% mot Euron - och dessvärre något lite mer mot kronan.
Rimligen är det inte bara rubelraset som får spelare att fundera mer än en gång innan de signar upp för ett KHL-lag, speciellt ett lag lokaliset i Ryssland, Vitryssland eller Baltikum. Det finns ju en anledning till att Rubeln gått i backen.
Kagen- Antal inlägg : 1776
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article20465977.ab - Salle är inte direkt den spelartyp Luleå behöver men har alltid gillat honom som spelare. Förmodligen inte så att Osten är där och hugger men vem vet.
Sida 3 av 20 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4