Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
Vexet
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters
Sida 6 av 20
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
Ilari Melart är enriktig elaking, honom vill vi ha
Pajala- Antal inlägg : 18788
Ulfstrk skrev:Hur ser detta ut?
Sandström - Kukan
Fagerudd/Jaros - Sigalet
Näkyvä - Järvinen
Har jag glömt någon?
Extra: Fagerudd/Jaros, Oskarsson. PSN tillbaka till SM-Liiga?! Tyvärr.
1 svensk back i truppen om Oskarsson fortsätter i Allsvenskan
Man ska alltid se till kompetensen men jag tycker det är alldeles för lite och tycker att man får dra gränsen någonstans. Jag skrev det häromdagen att Luleå inte får bli en främlingslegion. Det borde gälla alla SHL-lag då det är bäst för den svenska hockeyns utveckling. Sedan bör det svenska språket vara det som gäller i omklädningsrummet.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Ulfstrk skrev:Hur ser detta ut?
Sandström - Kukan
Fagerudd/Jaros - Sigalet
Näkyvä - Järvinen
Har jag glömt någon?
Man ska alltid se till kompetensen men jag tycker det är alldeles för lite och tycker att man får dra gränsen någonstans. Jag skrev det häromdagen att Luleå inte får bli en främlingslegion. Det borde gälla alla SHL-lag då det dels är bäst för den svenska hockeyns utveckling på sikt. Det ska vara det svenska språket i omklädningsrummet.
Jag håller med dig. Står man och väljer mellan en bra svensk spelare och en bra utlänsk ska man välja den svenska, det samma om man står och väljer på en bra svensk och en bra norrbottnisk.
Kan man däremot inte hitta rätt bra spelare till rätt peng så har jag inget emot att man tar in utlänningar.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Fan vad glad jag blir om vi värvar dessa två defensiva pjäser som kommer att ge tokmycket stabilitet åt vårt försvar och då kan Sigalet få en mer offensiv roll i laget!
pingu- Antal inlägg : 2418
Pajala skrev:Ilari Melart är enriktig elaking, honom vill vi ha
Ja hugg för faaaan
makkanmakkan skrev:Carl Söderberg på väg till Lugano
Är inte det våran första center? hehe
Kanske är därför Osten har väntat så länge med att förlänga Ledins kontrakt.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Såg nu att Kim Hirschovits drog hem poängligan i finska ligan, synd att han börjar bli till åren.
Mange- Antal inlägg : 6617
Alltså, Rödin är riktigt jävla bra..*bitter*
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Hoppsan se där Söderberg till Lugano och spel i Resega med Klasen......Sundance Kid skrev:makkanmakkan skrev:Carl Söderberg på väg till Lugano
Är inte det våran första center? hehe
Kanske är därför Osten har väntat så länge med att förlänga Ledins kontrakt.
Ger bra cash och gott socialt liv åt han förstår att han vill dit!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
bearjew skrev:Ulfstrk skrev:Hur ser detta ut?
Sandström - Kukan
Fagerudd/Jaros - Sigalet
Näkyvä - Järvinen
Har jag glömt någon?
Man ska alltid se till kompetensen men jag tycker det är alldeles för lite och tycker att man får dra gränsen någonstans. Jag skrev det häromdagen att Luleå inte får bli en främlingslegion. Det borde gälla alla SHL-lag då det är bäst för den svenska hockeyns utveckling. Sedan bör det svenska språket vara det som gäller i omklädningsrummet.
Förstår din poäng. Det är vi, FBK, Växjö och Örebro som är värst.
Och någon slags begränsning bara för utvecklingens skull skulle vara ok.
Att man tog bort eller ökade gränsen på icke EU spelare var ett klokt beslut tycker jag, men visst skulle svensk hockey må bra om man hade en total gräns på 5-6 utländska spelare.
Problemet är att Luleå inte kan locka till sig svenska spelare av den anledningen att dom helt enkelt inte vill flytta till Norrland, då kanske vi ligger i underläge plötsligt och har svårt att bygga upp ett slagkraftigt lag.
Sen gillar jag ändå spelare som har koppling till Luleå, och här kommer plötsligt Jaros, Fagerudd, Kukan och Cehlarik in i bilden. Så på sätt och vis blir min mening aningen delad.
Vi spelade med 1 svensk back idag? Och vi vann och det är segern som räknas.
Oskarsson behöver ett år till i Allsvenskan och Savilahti-Nagander är tyvärr inte den backen som är värd guld utan ska ses mer som en extra back.
Vilken typ av svenska spelare ska man locka till sig då? Alexander Viklund, född i Piteå och spelat 2 säsonger med J20 i Luleå eller t.ex en spelare som Nils Andersson, född i Umeå ingen koppling till Luleå men han är endast 23 år och skulle han göra 10 säsonger i Luleå tröjan så tror jag inte många tänker på vart han kommer ifrån. Kopplingen till B-Löven, Växjö, DIF eller Malmö suddas ut på samma sätt som jag känner för Robin Jonsson som inte alls har någon koppling till Luleå men idag tänker man Luleå när man tänker på Jonsson.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Finländare ska väl självklart räknas som "våra".
Vi har en stolt tradition av finnar och det vill jag inte se försvinna.
Vi har en stolt tradition av finnar och det vill jag inte se försvinna.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Ibland är det inte var man kommer ifrån som är viktigast utan vad man står för (läs Myllys, Abbotts, Jonsson m.m) dvs ett hjärta för klubben, fansen och för Norrbotten.
Sedan var det snack om att Luleå är en perfekt skola för unga européer och kan erbjuda den bästa miljön för utveckling, det hoppas jag fortsätter! Ser gärna fler som Jaros Kukan och Cehlarik ta steget från ungdomsleden. Vissa menar att dom tar plats från egna lokala lirare men jag håller inte med. Att träna med skickliga lagkamrater kan vara ett av dom bästa sätten att utvecklas.
Sedan var det snack om att Luleå är en perfekt skola för unga européer och kan erbjuda den bästa miljön för utveckling, det hoppas jag fortsätter! Ser gärna fler som Jaros Kukan och Cehlarik ta steget från ungdomsleden. Vissa menar att dom tar plats från egna lokala lirare men jag håller inte med. Att träna med skickliga lagkamrater kan vara ett av dom bästa sätten att utvecklas.
Diktatorn- Antal inlägg : 721
Ilari Melart verkar inte back för att släppa handskarna. Stor defensiv back, som är elak. Han får mitt godkännande
Rönken- Antal inlägg : 17811
och enligt lokalblaskan så vill Luleå behålla Fagerudd
Micke80- Antal inlägg : 3038
Fagerudd gjorde en väldigt bra match igår, visar att han håller på den här nivån.Micke80 skrev:och enligt lokalblaskan så vill Luleå behålla Fagerudd
Hans tackling mitt på offensiva blå var ju f.ö. en av de avgörande anledningarna till 2-1 målet, då han vann pucken av Frölundaspelaren. Hade Fagerudd istället backat hem hade det aldrig blivit något utan istället hade vi fått försöka döda en kontring i egen zon.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Fagerudd kommer nog få sitt genombrott i SHL nästa år.. Han har redan bevisat att han klarar Allsvenskan. Tar väl oftast ett eller ett par år att vänja sig vid farten och spelet. Blir en stor tillgång i PP nästa år!
Ulfstrk- Antal inlägg : 91
Känns tryggare med fagerudd på isen än nagander!! Kan också slå rejäla pass på bladet fagerudd, tycker hans svaghet tidigare i egen zon är nästan utsuddade..
johan74- Antal inlägg : 367
Anton Hedman bryter med FBK!
Ska vi hugga på honom? Bara jag som tyckte att han visade prov på att ha bra händer? Om det nu är så som det är skrivet att han trivdes bra här så ser jag inga problem med att ha han i laget igen.
http://www.hockeysverige.se/2015/03/17/han-bryter-sitt-kontrakt-med-farjestad/
Ska vi hugga på honom? Bara jag som tyckte att han visade prov på att ha bra händer? Om det nu är så som det är skrivet att han trivdes bra här så ser jag inga problem med att ha han i laget igen.
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Tror knappast han återvänder.Kraftkung skrev:Anton Hedman bryter med FBK!
Möjligen skulle jag kunna tänka honom istället för Foppa. Men så som laget är byggt just nu är det inte någon direkt brist på hans spelartyp, då kan man hellre använda platsen till en mer Foppa-liknande typ men med bättre utvecklat målsinne, alltså något i stil med Henrinon.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Hedman trivdes väldigt bra i Luleå.
Utan att sitta på något insider scoop på något sätt, skulle det inte förvåna mig om han skulle vara sugen på att komma tillbaka. Dock så har jag svårt att se att Osten skulle värva honom utan att isf göra sig av med en annan av liknande spelstil, vilket isf borde vara Petrell.
Nu har ju Petrell gjort det väldigt bra i slutspelet, men det är klart, det handlar också om vad han kostar i relation till vad Hedman skulle kosta.
Igen... Detta är bara jag som tänker högt.
Utan att sitta på något insider scoop på något sätt, skulle det inte förvåna mig om han skulle vara sugen på att komma tillbaka. Dock så har jag svårt att se att Osten skulle värva honom utan att isf göra sig av med en annan av liknande spelstil, vilket isf borde vara Petrell.
Nu har ju Petrell gjort det väldigt bra i slutspelet, men det är klart, det handlar också om vad han kostar i relation till vad Hedman skulle kosta.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Tja, Bryggman ska ju ersättas. Om vi nu pratar större spelarbudget alltså.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
He, he, Petrell, Sylle, Hedman o Sandell på en roster skulle kännas...kraftfullt.
Tycker Petrell är säkrare i sitt spel... Hedman har lite svårt med timingen ibland med avstängningar till följd, tycker inte vi behöver mer tyngd utan spets...
Är nog ingen här som tycker att brunkare är en bristvara.
Jag tycker, som många andra, att vi kan lägga bort hela debatten Petrell vs Hedman (och jag har själv jämfört de mot varandra tidigare). Nu handlar det väl om Hedmans vara eller inte vara i LHF, tillsammans med Petrell.
Hedman hade 84 utvisningsminuter senaste säsongen här, Petrell har 16. Även om jag gillar Hedman så är det klasskillnad i utförandet!
ski3r- Antal inlägg : 1992
Tycker mig se att en del inte riktigt gillar vårt försvar, som jag ser det funkar det klockrent!
Spetsen finns kanske inte riktigt...men, ni vet väl:
Anfall vinner matcher...
Försvar inner TITLAR!!!! CHL.....Vad kommer sen?
Spetsen finns kanske inte riktigt...men, ni vet väl:
Anfall vinner matcher...
Försvar inner TITLAR!!!! CHL.....Vad kommer sen?
wilmus2007- Antal inlägg : 627
FruktHamster skrev:Hedman trivdes väldigt bra i Luleå.
Ledin har ju troligtvis inte sådär jättemånga år kvar på elitnivå. Även om jag inte har något emot att man ger honom ett nytt 1-årskontrakt till ett rimligt pris. Men tänker man på lite längre sikt så skulle ju Anton Hedman kunna vara en naturlig arvtagare även om han har lite mindre offensiv kompetens än Ledin. I sådana fall så skulle vi få dras med en spelare extra av den spelartypen nästa säsong. Men det kan vi fans nog leva med.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sundance Kid skrev:FruktHamster skrev:Hedman trivdes väldigt bra i Luleå.
Ledin har ju troligtvis inte sådär jättemånga år kvar på elitnivå. Även om jag inte har något emot att man ger honom ett nytt 1-årskontrakt till ett rimligt pris. Men tänker man på lite längre sikt så skulle ju Anton Hedman kunna vara en naturlig arvtagare även om han har lite mindre offensiv kompetens än Ledin. I sådana fall så skulle vi få dras med en spelare extra av den spelartypen nästa säsong. Men det kan vi fans nog leva med.
Jag är inne på samma spår, Ledin tycker jag sjunkit under säsongen utan att vara dålig såklart men nu tror jag det är dags att bryta med honom. Så varför inte ta in Hedman istället
Då ska man ju ha i åtanke att Ledin åkte på en duktig skada när han var som bäst och var borta länge. Och att han har gjort fler poäng än Hedman den här säsongen, och förra säsongen också för den delen.pingu skrev:Sundance Kid skrev:FruktHamster skrev:Hedman trivdes väldigt bra i Luleå.
Jag är inne på samma spår, Ledin tycker jag sjunkit under säsongen utan att vara dålig såklart men nu tror jag det är dags att bryta med honom. Så varför inte ta in Hedman istället
Ledda ska vara kvar i luleå så länge han vill höll jag på att säga! Har ni glömt hur bra han var i början på säsongen innan han åkte på skadan? Han var ju fan i mig våran bästa forward. Det var ju ingen liten skada han åkte på heller. Sen betyder Ledin förmodligen oerhört mycket utanför isen, både i omklädningsrummet och som ambassadör för Luleå Hockey!
LubosC- Antal inlägg : 472
Det kanske är sant att vi har många brunkare i laget men när nu Anton Hedman vill bryta sig ur tvångströjan i FBK så ska vi verkligen hugga på honom! Jag får påminna forumisterna härinne att det var i Luleå som Anton Hedman blev någonting annat än en tacklingsspelare. Plötsligt började även hans handleder visa sig, hans spelsinne och även faktiskt hans målfarlighet. Så pass mycket att Mårts tog ut honom i landslaget. Jag var helt övertygad då att han skulle ha blivit så mycket bättre i Luleå den här säsongen. Jag är helt övertygad om att han skulle bli en klasspelare hos oss om han kom tillbaks.
Och tänk er. Petrell - dunkar på folk så det står härliga till och grymt nyttig defensivt. Hedman - dunkar på folk så det står härliga till och ett riktigt vasst hot offensivt. Härliga tider!
Dessutom skulle vi ha ett tacklingsspel som kunde anpassas efter behov. Petrell - tunga rena smällar. Hedman - lite mer nasty och lika tungt. Fantastiskt!!
Och tänk er. Petrell - dunkar på folk så det står härliga till och grymt nyttig defensivt. Hedman - dunkar på folk så det står härliga till och ett riktigt vasst hot offensivt. Härliga tider!
Dessutom skulle vi ha ett tacklingsspel som kunde anpassas efter behov. Petrell - tunga rena smällar. Hedman - lite mer nasty och lika tungt. Fantastiskt!!
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Krita fast Ledin och Abbotts, helt solklart att de alla tre ska vara kvar.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Hedman ska självklart in i laget. En superbrunkare! Skulle passa som handen i handsken i laget.
Sluta me snacket om att skeppa petrell nu, Killen är ju guld värd! Hedman blir ersättare till forsberg.
Alltså
Omark wallmark harju
Abbott abbott petrell
ledin granström hedman
Fabricius lagace sylvegård
Vem som ska göra målen? Backarna såklart!
Sluta me snacket om att skeppa petrell nu, Killen är ju guld värd! Hedman blir ersättare till forsberg.
Alltså
Omark wallmark harju
Abbott abbott petrell
ledin granström hedman
Fabricius lagace sylvegård
Vem som ska göra målen? Backarna såklart!
Mickeee- Antal inlägg : 910
Hedman ska vara otroligt billig för att skicka petrell, händerna är bättre på Hedman och han har visat att han kan lira, men har inte samma känsla i tacklingarna som petrell har. Utvisningsminuter visar tydligt vem som är bäst där.
Visst är det så att Hedman har delat ut fler hjärnskakningar, men jag har alla ggr i veckan supertankern petrell med tunga och regelrätta tacklingar än hedmans mordförsök.
Skulle inte tacka nej till båda två
Visst är det så att Hedman har delat ut fler hjärnskakningar, men jag har alla ggr i veckan supertankern petrell med tunga och regelrätta tacklingar än hedmans mordförsök.
Skulle inte tacka nej till båda två
Jaguaren- Antal inlägg : 39
Jag är lite sliten mellan 2 världar känner jag.
Å ena sidan vill jag såklart ha in nya klasspelare och silly season är jävligt rolig med alla namn som far kors och tvärs över diverse forum och tidningar men å andra sidan känner jag inte att det finns nästan någon jag vill skeppa.
Abbott - Abbott - Sylvegård
Abbotts är Luleå kämpaglöd i sitt esse. Starka, arga och fegar aldrig ur.
Sylvegård bidrar till underhållning både på och utanför isen med tacklingar, psykande av motståndare och underhållande intervjuer.
Ledda - Grana - Petrell
Den här kedjan är anledningen till att domare finns och att Rogers ansikte aldrig mer kommer få normal hudfärg igen.
Zaar - Walle - Cehlarik
Cehlarik växer mer för varje match och kan bli en toppspelare i vilket lag som helst inom några år.
Zaar börjar bli varm i SHL-klädeln också. Tveksamt om vi får behålla honom efter slutspelet dock.
Walle har en svacka för tillfället och bökar för mycket med pucken men när han är i form kan han leverera passningar som, om än inte i skuggankvalité, håller hög klass.
Foppa - Fogge - Fabricius
Riktiga lagmaskiner och ovärdeliga i BP. Fogge lyfter alla spelare han spelar med. Trots en liten svacka nu senaste matcherna (slutspel ej inräknat) så är han superstabil och är på jobbet varje dag.
Fabbe är tillsammans med Ledda våra stora fanbärare. Jag bryr mig inte om hur många frilägen han missar, han är LHF personifierad. Jobbar förmodligen hårdare än 20 av grabbarna på plan.
Foppa har visat kvalitéer jag inte trodde om honom från förra säsongen.
Enda backarna som jag är tveksam till en förlängning på är Billins och Nugget. Resten är en fröjd att se.
Spelare jag kan tänka mig se lämna:
Nugget
Billins
Walle (Fast helst inte)
Daniel Larsson (Om Grizzly kommer in, annars helst inte)
Å ena sidan vill jag såklart ha in nya klasspelare och silly season är jävligt rolig med alla namn som far kors och tvärs över diverse forum och tidningar men å andra sidan känner jag inte att det finns nästan någon jag vill skeppa.
Abbott - Abbott - Sylvegård
Abbotts är Luleå kämpaglöd i sitt esse. Starka, arga och fegar aldrig ur.
Sylvegård bidrar till underhållning både på och utanför isen med tacklingar, psykande av motståndare och underhållande intervjuer.
Ledda - Grana - Petrell
Den här kedjan är anledningen till att domare finns och att Rogers ansikte aldrig mer kommer få normal hudfärg igen.
Zaar - Walle - Cehlarik
Cehlarik växer mer för varje match och kan bli en toppspelare i vilket lag som helst inom några år.
Zaar börjar bli varm i SHL-klädeln också. Tveksamt om vi får behålla honom efter slutspelet dock.
Walle har en svacka för tillfället och bökar för mycket med pucken men när han är i form kan han leverera passningar som, om än inte i skuggankvalité, håller hög klass.
Foppa - Fogge - Fabricius
Riktiga lagmaskiner och ovärdeliga i BP. Fogge lyfter alla spelare han spelar med. Trots en liten svacka nu senaste matcherna (slutspel ej inräknat) så är han superstabil och är på jobbet varje dag.
Fabbe är tillsammans med Ledda våra stora fanbärare. Jag bryr mig inte om hur många frilägen han missar, han är LHF personifierad. Jobbar förmodligen hårdare än 20 av grabbarna på plan.
Foppa har visat kvalitéer jag inte trodde om honom från förra säsongen.
Enda backarna som jag är tveksam till en förlängning på är Billins och Nugget. Resten är en fröjd att se.
Spelare jag kan tänka mig se lämna:
Nugget
Billins
Walle (Fast helst inte)
Daniel Larsson (Om Grizzly kommer in, annars helst inte)
Du glömde Hajen
ski3r- Antal inlägg : 1992
Alltid roligt med uppställningar, spekulationer, diskussioner och förväntningar.
Jag har många tankar om vad som behövs, och vad man vill ha, ibland överensstämmer de med varandra, ibland inte. Här är mitt lag som jag i nuläget skulle jobba för om jag fick.
Harju-Chris-Omark/ny
ny/cehlarik-Lagace-Hedman/petrell
cam-granis-Zaar/Ny
petrell-Ledin-fabricius
Sylvegård/Ekarv
Jag är som de flesta andra här en stor fanatiker av kulturbärare, såna som skulle välja att spela i Luleå om pengar inte var ett motiv.
Därför är det av största vikt att skriva fast spelare om per Ledin och bröderna samt fabbe. Hedman är en stor favorit och skulle kunna bidra i alla spelformer.
Jag tycker också att vi bör bygga vidare på att var jobbiga, tunga, fula och äckliga att möta. Med jobbiga spelare i samtliga linor så kan vi möta det kravet.
Harju/omark, kommentarer överflödiga.
Lagace/cehlarik tror jag skulle hitta varandra bra, och tillsammans med tredjelänken bilda bra tryck.
Abbottarna vill jag dela på så att de kan hitta andra än varandra, Skicka in en sniper med granis och cam, och han kan få gott om ytor.
Fjärdelinan blir JOBBIG, med många spelare som kan användas som komplement vid skador.
Wallmark blir jag tyvärr tvungen att dissa, ser ingen plats i topplinorna och han behöver speltid och det medföljande självförtroendet.
Jag har många tankar om vad som behövs, och vad man vill ha, ibland överensstämmer de med varandra, ibland inte. Här är mitt lag som jag i nuläget skulle jobba för om jag fick.
Harju-Chris-Omark/ny
cam-granis-Zaar/Ny
petrell-Ledin-fabricius
Sylvegård/Ekarv
Jag är som de flesta andra här en stor fanatiker av kulturbärare, såna som skulle välja att spela i Luleå om pengar inte var ett motiv.
Därför är det av största vikt att skriva fast spelare om per Ledin och bröderna samt fabbe. Hedman är en stor favorit och skulle kunna bidra i alla spelformer.
Jag tycker också att vi bör bygga vidare på att var jobbiga, tunga, fula och äckliga att möta. Med jobbiga spelare i samtliga linor så kan vi möta det kravet.
Lagace/cehlarik tror jag skulle hitta varandra bra, och tillsammans med tredjelänken bilda bra tryck.
Abbottarna vill jag dela på så att de kan hitta andra än varandra, Skicka in en sniper med granis och cam, och han kan få gott om ytor.
Fjärdelinan blir JOBBIG, med många spelare som kan användas som komplement vid skador.
Wallmark blir jag tyvärr tvungen att dissa, ser ingen plats i topplinorna och han behöver speltid och det medföljande självförtroendet.
Rakapuckar- Antal inlägg : 100
Ja, fjärdekedjan består av jobbiga typer, men menar du att Ledin ska centra? Då är det väl bättre att kasta in Hedman där som faktiskt kan spela center (även om han i mitt tycke gör sig bäst som "free radical" på kanten).Rakapuckar skrev:Alltid roligt med uppställningar, spekulationer, diskussioner och förväntningar.
Harju-Chris-Omark/ny
cam-granis-Zaar/Ny
petrell-Ledin-fabricius
Sylvegård/Ekarv
Annars gillar jag tanken på att sära på brorsorna. Kanske inte jämt, eller ens som utgångspunkt, men ibland - istället för att alltid leta efter en tredjelänk till dem när linan går i stå.
ski3r skrev:Du glömde Hajen
Oops
Per Ledin är ingen naturlig center, jag vet, men det alternativ som jag ser är att flytta upp petrell, skippa Hedman och ta in Fogström. Alternativt sätta in Hedman på zaars plats om han drar. Det då jag inteser varken fabbe eller ledda som extraspelare. Sen så har både dessa två herrar ett gott defensivt tänk och om de kan lyckas hyfsat i tekningscirkeln tror jag att de skulle med deras rutin klara av centerjobbet mycket bra.
Att bröderna ska delas på ser jag som det bästa alternativet, chris vill jag ha i en förstalina där han kan skapa ytor, vinna tek och göra skitjobbet. Cam tycker jag inte håller för en roll i topplinan.
Att bröderna ska delas på ser jag som det bästa alternativet, chris vill jag ha i en förstalina där han kan skapa ytor, vinna tek och göra skitjobbet. Cam tycker jag inte håller för en roll i topplinan.
Rakapuckar- Antal inlägg : 100
Ja, det är nog ingen dum idé att sära på Abbotts (ibland i alla fall). Jag baserar det på att jag tycker de gjort några av sina allra bästa insatser när de spelat var för sig. Cam var sjukt bra när Chris var avstängd, och Chris har varit magisk efter Cams skada.
Samtidigt var de även fantastiska tillsammans ett tag i vintras, speciellt när Sylvegård fick börja lira med dem. Så jag tror att omväxling nog förnöjer i det här fallet. I alla fall måste man inte alltid leta en tredjelänk till de två när det går lite trögare.
Samtidigt var de även fantastiska tillsammans ett tag i vintras, speciellt när Sylvegård fick börja lira med dem. Så jag tror att omväxling nog förnöjer i det här fallet. I alla fall måste man inte alltid leta en tredjelänk till de två när det går lite trögare.
Jag minns förra slutspelet väl och tyckte att det var endast Hedman som höll måttet.
Besvikelsen var total när han lämnade för FBK.
Men trots det så kan jag inte se ett behov av att få in honom i laget, och det vore endast aktuellt om Petrell försvinner.
Men Petrell har ett år kvar och det tackar jag för, Petrell levererar hårdare men renare tacklingar samt att han är så otroligt mycket mer disiplinerad.
Vi står på en riktigt bra grund till nästa säsong som endast bör spetsas lite här och där utan att bli förknippad som Real Luleå.
Vi behöver inte få in 10 nya spelare, men vi behöver spetsa till laget så det är hållbart i en grundserie. Att vi kan parkera bland topp 4.
Man pratar mycket om små marginaler på isen, men jag vill också påstå att det handlar om små marginaler när det gäller ett lagbygge.
Läste en artikel med Stan Bowman efter Stanley Cup vinsten 09-10, och han förklarade att det är dom små verktygen som faktiskt gör skillnad. Hur man fördelar olika roller exempelvis Kruger och Froliks vilja i BP och ha förmågan att växa till defensiv specialister eller vinna olika dueller på isen där han nämner Byfuglien mot Pronger vilket påminner mig om dueller mellan Chris och Joel eller Jämtin och Rahimi.
Man tvekade länge med att ta in Hossa som hade förlorat 2 raka Stanley Cup finaler med Detroit och Pittsburgh men valde ändå att värva honom till slut.
Sen kan jag också tillägga att Chicago har världens kanske bästa Senior Advisor också så visst står han för ett flertag drag även idag
vad jag vill säga är Tack Anton Hedman men nej tack. Vi behöver andra verktyg för att göra skillnad i en grundserie.
Besvikelsen var total när han lämnade för FBK.
Men trots det så kan jag inte se ett behov av att få in honom i laget, och det vore endast aktuellt om Petrell försvinner.
Men Petrell har ett år kvar och det tackar jag för, Petrell levererar hårdare men renare tacklingar samt att han är så otroligt mycket mer disiplinerad.
Vi står på en riktigt bra grund till nästa säsong som endast bör spetsas lite här och där utan att bli förknippad som Real Luleå.
Vi behöver inte få in 10 nya spelare, men vi behöver spetsa till laget så det är hållbart i en grundserie. Att vi kan parkera bland topp 4.
Man pratar mycket om små marginaler på isen, men jag vill också påstå att det handlar om små marginaler när det gäller ett lagbygge.
Läste en artikel med Stan Bowman efter Stanley Cup vinsten 09-10, och han förklarade att det är dom små verktygen som faktiskt gör skillnad. Hur man fördelar olika roller exempelvis Kruger och Froliks vilja i BP och ha förmågan att växa till defensiv specialister eller vinna olika dueller på isen där han nämner Byfuglien mot Pronger vilket påminner mig om dueller mellan Chris och Joel eller Jämtin och Rahimi.
Man tvekade länge med att ta in Hossa som hade förlorat 2 raka Stanley Cup finaler med Detroit och Pittsburgh men valde ändå att värva honom till slut.
Sen kan jag också tillägga att Chicago har världens kanske bästa Senior Advisor också så visst står han för ett flertag drag även idag
vad jag vill säga är Tack Anton Hedman men nej tack. Vi behöver andra verktyg för att göra skillnad i en grundserie.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
2-3 spetsspelare en back 2 forwards då har vi en trupp som håller för guld!! Samt större roller för chelarik Kukan, tror dock inte vi får hem omark redan tyvärr. Men skulle vi få Videll är han en fullgod ersättare, Wallmark behöver vässa till skridskoåkningen som inte håller ej heller backcheckingen. Behövs ytterst lite till dagens trupp för att ta nästa kliv, imponeras också över Fagervalls listighet. Brutal match kvart nr 2 lurar totalt fröl till kvart 3:-)) Vi har inget behov av att värva allt löst på marknaden, glömmer ju fagerudd för guds skull. Tycker hans veka spel i egen zon är borta, levererar bra passningar och ett bra fysiskt spel trots storleken. I mina ögon de som ska bort.
Nagander: begränsad spelare
billins: besvikelse
Bröderna: beror på lön
Beror ju på vad vi tappar också, men att en del får gå av brunkarna till förmån för spets måste ju ske oundvikligt.
Nagander: begränsad spelare
billins: besvikelse
Bröderna: beror på lön
Beror ju på vad vi tappar också, men att en del får gå av brunkarna till förmån för spets måste ju ske oundvikligt.
Vi grinar om att det saknas spets i laget och att vi inte har nån som kan göra mål och i samma andetag så vill folk värva tillbaka Hedman??? kamma er nu för fan!
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Håller med vi behöver inte mer ovårdade utvisningar, vi behöver spelare som avgör matcher!!hokkzorz skrev:Vi grinar om att det saknas spets i laget och att vi inte har nån som kan göra mål och i samma andetag så vill folk värva tillbaka Hedman??? kamma er nu för fan!
Beror väl på vilka vi tappar?hokkzorz skrev:Vi grinar om att det saknas spets i laget och att vi inte har nån som kan göra mål och i samma andetag så vill folk värva tillbaka Hedman??? kamma er nu för fan!
Cam Abbott
Chris Abbott
Niklas Fogström
Johan Forsberg
Karl Fabricius
Lars Bryggman
Per Ledin
Alla dessa forwards saknar fortfarande kontrakt inför nästa säsgong. Lägg även till osäkert läge för:
Lukas Wallmark
Daniel Zaar
Ska alla ersättas med "spets" ifall de lämnar? En värvning av Hedman behöver inte betyda att man inte OCKSÅ tar in spets.
Det finns väl en inbyggd problematik också, det är såklart intressantare att spekulera om spetsvärvningar än "kött o potatis" spelare.
Så är det vi har levt med kött och potatis värvningar för länge nu!!!Snikne Ville skrev:Det finns väl en inbyggd problematik också, det är såklart intressantare att spekulera om spetsvärvningar än "kött o potatis" spelare.
De behövs de med.johan74 skrev:Så är det vi har levt med kött och potatis värvningar för länge nu!!!Snikne Ville skrev:Det finns väl en inbyggd problematik också, det är såklart intressantare att spekulera om spetsvärvningar än "kött o potatis" spelare.
Sida 6 av 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4