Jonathan Sigalet
+79
Wolfhunter
Pajala
Sundance Kid
Monco
Sportchefen #2
Salas
Nr10
GLHF
Jonken
rasbiologen
Kraftkung
Ferros
delphi
Mickeee
Kallepedal
ski3r
Dilox
wilmus2007
Björnkäften
zamboni
Niinimaa
Groggen79
nummer 17
ezz
Freno
Jokerman
Kapten Haddock
NallePhu
Rönken
JohanO
Kagen
Snikne Ville
Micke80
JuniorX
Redbear
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Urken
HarryHaffa
Dentos
Rocksolid
johan74
Chris Hendrix
tibet
Davidoff
LHF96
MickkeJ
LuleåWinston
Mange
makkanmakkan
hokkzorz
kralle
amarule
Tigerman
Qirren
Puckad
Vexet
Myrman
Bamsefar
Donowitz
miker
icemask
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Rikky
Slapshot
DonP
pingu
LubosC
Tony Moore
Old Brooklyn
Norlin
GABA
CKa
JayDee
FruktHamster
Ivanhoe
Fred Herbert
Lars158
83 posters
Sida 4 av 9
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Jonathan Sigalet
Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Mot bakgrunden att han verkar tjäna hälften av vad Sevc tjänar, så kan jag förstå det. Sigge är jävligt bra.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Mot bakgrunden att han verkar tjäna hälften av vad Sevc tjänar, så kan jag förstå det. Sigge är jävligt bra.
Kan ju dock lika gärna varit så att Sigalets kontrakt var baktungt mot bakgrund att han spelade rätt kort tid den gångna säsongen. Kan ha betalats ut en sign-on också. Omöjligt att veta. Dock förjävla tråkigt om han försvinner, bästa back i Luleå och topp 10 utan snack i ligan i mitt tycke.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Så kan det vara. Vi får verkligen hoppas att han blir kvar, annars blir det ytterst viktigt att få en en toppback på studs.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Kan ju dock lika gärna varit så att Sigalets kontrakt var baktungt mot bakgrund att han spelade rätt kort tid den gångna säsongen. Kan ha betalats ut en sign-on också. Omöjligt att veta. Dock förjävla tråkigt om han försvinner, bästa back i Luleå och topp 10 utan snack i ligan i mitt tycke.
KaptenBlodskelett skrev:Så kan det vara. Vi får verkligen hoppas att han blir kvar, annars blir det ytterst viktigt att få en en toppback på studs.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Skulle inte han och frugan få barn och ville ha en stabil bas att utgå från? Visserligen så har pengar en närmast magisk förmåga att få människor att agera irrationellt. Vore hemskt om Sigalet inte blir kvar när det går rykten om NHL-intresse för Näkyvä
Försvinner de två så rasar en väsentlig del av lagbygget...Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Så kan det vara. Vi får verkligen hoppas att han blir kvar, annars blir det ytterst viktigt att få en en toppback på studs.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Skulle inte han och frugan få barn och ville ha en stabil bas att utgå från? Visserligen så har pengar en närmast magisk förmåga att få människor att agera irrationellt. Vore hemskt om Sigalet inte blir kvar när det går rykten om NHL-intresse för Näkyvä
KaptenBlodskelett skrev:Försvinner de två så rasar en väsentlig del av lagbygget...Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Så kan det vara. Vi får verkligen hoppas att han blir kvar, annars blir det ytterst viktigt att få en en toppback på studs.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Då har Luleå ingen backlinje längre helt enkelt. Så ja det vore ett hårt slag.
Lite så är det, och just de två är inte helt lätta att ersätta heller.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Försvinner de två så rasar en väsentlig del av lagbygget...Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Så kan det vara. Vi får verkligen hoppas att han blir kvar, annars blir det ytterst viktigt att få en en toppback på studs.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag väljer att tolka det som att han faktiskt brutit det, men att man hittat en lösning.Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Då har Luleå ingen backlinje längre helt enkelt. Så ja det vore ett hårt slag.
Varför skulle Sigalet lämna? Osten säger ju rakt ut att Sigalet har kontrakt över nästa säsong och kommer att spela för Luleå.
Om det nu är så att Sigalet brutit kontraktet så måste det ju innebära att han omförhandlat och skrivit på ett nytt kontrakt med Luleå. Så tolkar jag det.
Om det nu är så att Sigalet brutit kontraktet så måste det ju innebära att han omförhandlat och skrivit på ett nytt kontrakt med Luleå. Så tolkar jag det.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12321
Lite charmigt hur Jimmy Pesonen i jakten på sina scoop ständigt får brottas med draken Osten och gång på gång får erkänna sig besegrad. Det har börjat bli rätt roligt, där en uppgiven och frustrerad ton börjat synas allt mer och mer bakom raderna. Jag tror inte Landström har mycket till övers för denne man - samtidigt som Osten bedövats över JP:s allt mer negativa vinkling i de han skrivit om Luleå och vissa spelare. Exempelvis Granström häromdagen som verkligen kom som en blixt från klar himmel. Det var inte heller en allmän fundering som vädrades i bloggen utan man tryckte riktigt upp en click-bait på förstasidan med en kort summering och vidarelänk till bloggen (som för övrigt börjar blir mer en cirkus).
Samtidigt tror jag Osten småler lite och skrockar till när han lagt på luren.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Som jag ser det är han till och med dark horse när det gäller kaptensutnämningen.
Som jag ser det är han till och med dark horse när det gäller kaptensutnämningen.
Rocksolid- Antal inlägg : 49
bearjew skrev:Lite charmigt hur Jimmy Pesonen i jakten på sina scoop ständigt får brottas med draken Osten och gång på gång får erkänna sig besegrad. Det har börjat bli rätt roligt, där en uppgiven och frustrerad ton börjat synas allt mer och mer bakom raderna. Jag tror inte Landström har mycket till övers för denne man - samtidigt som Osten bedövats över JP:s allt mer negativa vinkling i de han skrivit om Luleå och vissa spelare. Exempelvis Granström häromdagen som verkligen kom som en blixt från klar himmel. Det var inte heller en allmän fundering som vädrades i bloggen utan man tryckte riktigt upp en click-bait på förstasidan med en kort summering och vidarelänk till bloggen (som för övrigt börjar blir mer en cirkus).
Fast man prickade ju visserligen rätt med Sweatt och Luleå fick rätt bråttom att dra igång en LHF Live. Fast hade gärna sett lite mer i stil med Norrans hockeydel.
Med et tlångt kontrakt så är det faktiskt inte en så dum gissning. Snacka om en spelare som med pndus i sitt spel utstrålar en ledare på isen.Rocksolid skrev:Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Där håller jag med Rönken och flera andra om att det helst borde vara en spelare som spelare mycket, även om det finns andra lyckade exempel som också lyfts fram såklart. Det är på isen vi behöver vår kapten som mest, i båset har vi ju tränarna som ledare. Fagervall känns inte precis som grabben som behöver hjälp med att driva på grabbar, eller köra en hårtork i omklädningsrummet för den delen.
Rönken skrev:bearjew skrev:Lite charmigt hur Jimmy Pesonen i jakten på sina scoop ständigt får brottas med draken Osten och gång på gång får erkänna sig besegrad. Det har börjat bli rätt roligt, där en uppgiven och frustrerad ton börjat synas allt mer och mer bakom raderna. Jag tror inte Landström har mycket till övers för denne man - samtidigt som Osten bedövats över JP:s allt mer negativa vinkling i de han skrivit om Luleå och vissa spelare. Exempelvis Granström häromdagen som verkligen kom som en blixt från klar himmel. Det var inte heller en allmän fundering som vädrades i bloggen utan man tryckte riktigt upp en click-bait på förstasidan med en kort summering och vidarelänk till bloggen (som för övrigt börjar blir mer en cirkus).
Fast man prickade ju visserligen rätt med Sweatt och Luleå fick rätt bråttom att dra igång en LHF Live. Fast hade gärna sett lite mer i stil med Norrans hockeydel.
Sweatt-caset är dock långt ifrån första gången Landström tagit bladet från munnen.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Rönken skrev:bearjew skrev:Lite charmigt hur Jimmy Pesonen i jakten på sina scoop ständigt får brottas med draken Osten och gång på gång får erkänna sig besegrad. Det har börjat bli rätt roligt, där en uppgiven och frustrerad ton börjat synas allt mer och mer bakom raderna. Jag tror inte Landström har mycket till övers för denne man - samtidigt som Osten bedövats över JP:s allt mer negativa vinkling i de han skrivit om Luleå och vissa spelare. Exempelvis Granström häromdagen som verkligen kom som en blixt från klar himmel. Det var inte heller en allmän fundering som vädrades i bloggen utan man tryckte riktigt upp en click-bait på förstasidan med en kort summering och vidarelänk till bloggen (som för övrigt börjar blir mer en cirkus).
Nånting mittimellan hade varit bra. Landsströms bloggande är överdrivet kritiskt medan Arvid Marklund på norran lika gärna kunde skrivit på Svenskafans.com . Den killen är så enögd och fjäskande för SAIK så han får Fahlman att se ut som Janne Josefsson.
Nu var det 2st andra bla Malin W som jobbar åt Aftonbladet samt en annan Jimmy hade inget med Sweatt case att göra!bearjew skrev:Rönken skrev:bearjew skrev:Lite charmigt hur Jimmy Pesonen i jakten på sina scoop ständigt får brottas med draken Osten och gång på gång får erkänna sig besegrad. Det har börjat bli rätt roligt, där en uppgiven och frustrerad ton börjat synas allt mer och mer bakom raderna. Jag tror inte Landström har mycket till övers för denne man - samtidigt som Osten bedövats över JP:s allt mer negativa vinkling i de han skrivit om Luleå och vissa spelare. Exempelvis Granström häromdagen som verkligen kom som en blixt från klar himmel. Det var inte heller en allmän fundering som vädrades i bloggen utan man tryckte riktigt upp en click-bait på förstasidan med en kort summering och vidarelänk till bloggen (som för övrigt börjar blir mer en cirkus).
Sweatt-caset är dock långt ifrån första gången Landström tagit bladet från munnen.
NallePhu- Antal inlägg : 18678
Rocksolid skrev:Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Lite märkligt skulle det vara dunka in ett nyförvärv utan tidigare koppling till LHF som C, eller ovanligt iallafall.
Hmm Sigalet själv har jag som känsla kan vara den här som är "ledare" bara genom sin naturliga... jaaaa vad jag ska beskriva det som. Jag försökte förklara i SS tråden.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Rocksolid skrev:Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Lite märkligt skulle det vara dunka in ett nyförvärv utan tidigare koppling till LHF som C, eller ovanligt iallafall.
Hmm Sigalet själv har jag som känsla kan vara den här som är "ledare" bara genom sin naturliga... jaaaa vad jag ska beskriva det som. Jag försökte förklara i SS tråden.
Pondus.
Lars158 skrev:Rocksolid skrev:Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Jag lyfte upp honom som möjlig assisterande åtminstone i en annan tråd. C känns kanske lite för snabbt med tanke på korta närvaro, men vem vet.
Absolut märkligt. Men å andra sidan ... vilka alternativ finns det? Dock tror jag att hela kaptensfrågans kommer att lösa sig oavsett. Vad jag förstått så ligger Fagervalls största styrka i det här med gruppdynamik. Han kommer välja rätt kapten, det är jag övertygad om
Urken skrev:Lars158 skrev:Rocksolid skrev:Jag tror att Osten har skrivit fast Sigalet på ett långt kontrakt med en bättre lön ( han var ju faktiskt underbetald den här säsongen sett till spelstyrka) och att detta kommer presenteras ihop med minst ett spektakulärt nyförvärv vid nästa lhf live.
Pondus.
Ja det är ett ord jag borde tagit med när jag försökte beskriva.
Sigalet vore mitt kaptensval men då dyrkar jag ju karln också
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ja, min man-chrush på Sigge är också betydande. Kan han följa upp det han visade nu i vår med en lika bra 2:a-säsong så lär den blomma ut i fullskalig förälskelse.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Sista matcherna i slutspelet syntes det att han var hämmad i sin skridskoåkning av skadan / åkomman som han hade. Trots att han inte riktigt hade samma bett i åkningen vid start och stopp samt snabba vändningar så var det endast Dean som överglänste honom. Riktigt hög kapacitet i Sigalet, en hel säsong vore jävligt kul att se.
Ansluter senare.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/darfor-missar-backstjarnan-inledningen-8397578.aspx
http://www.kuriren.nu/100-hockey/darfor-missar-backstjarnan-inledningen-8397578.aspx
- Spoiler:
- Därför missar backstjärnan inledningen
13:34 | 15-07-28 Kommentera Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+ Share on emailShare on twitterMore Sharing Services
ISHOCKEY/LULEÅ En av Luleås bästa backar förra säsongen blir kvar på hemmaplan.
Jonathan Sigalet anslöt till Luleå Hockey mitt under den förra säsongen och visade sig vara en riktig succévärvningen.Under serien växte han för varje match som gick och var en fältgeneral i play-in-matcherna mot Djurgården och kvartsfinalen mot Frölunda.
Nu står det klart att backen missar inledningen av Luleås säsong.
Anledningen är att paret har fått barn i sommar och i samband med födseln uppstod det komplikationer.Han låter hälsa att allting verkar vara bra nu, men har ändå beviljats extra ledighet från klubben.När Jonathan Sigalet ansluter är i nuläget oklart, men Luleå Hockeys kommunikationschef, Robert Hedlund, säger att det kan handla om någon vecka.
Nu är det rejäla spekulationer från min sida men tanken slog mig att det kanske är pågrund av Sigalets problem med sin nyfödda som Luleå är ute efter Salmela? Man kanske har fått indikation på att han vill stanna hemma i Kanada? Kanske inte är så kul att flytta ifrån övrig familj med en nyfödd som inte är helt frisk och lämna över hela ansvaret till frugan medans han själv har fullt upp med hockeyspelande. Jag tyckte från början att det lät lite overkill att ersätta Kukan med en färdig, dyr klassback som Salmela är. No offense Kukan dock.
LubosC- Antal inlägg : 472
LubosC skrev:Nu är det rejäla spekulationer från min sida men tanken slog mig att det kanske är pågrund av Sigalets problem med sin nyfödda som Luleå är ute efter Salmela? Man kanske har fått indikation på att han vill stanna hemma i Kanada? Kanske inte är så kul att flytta ifrån övrig familj med en nyfödd som inte är helt frisk och lämna över hela ansvaret till frugan medans han själv har fullt upp med hockeyspelande. Jag tyckte från början att det lät lite overkill att ersätta Kukan med en färdig, dyr klassback som Salmela är. No offense Kukan dock.
Känns väl inte helt osannolikt att föreningen tänkt i de banorna. Snarare känns det som ett rimligt antagande tycker jag.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Jamen att LHF är ute efter Salmela var ju bara en spekulations artikel. Rubriken sa en sak innehållet en annan.
Sigalet brukar väl ha frun med sig på plats där han spelar dessutom?
Lars158 skrev:Jamen att LHF är ute efter Salmela var ju bara en spekulations artikel. Rubriken sa en sak innehållet en annan.
Ja det lät ju mer som att Kuriren bara noterat att Salmela är kontraktslös och att ***an eventuellt blir kvar på andra sidan. Hade ju ingen mer substans än så i det.
Sedan vet jag inte om ett ev. byte Sigalet -> Salmela skulle kännas rätt, om vi bortser från rimligheten i det. Sigalet var otrolig överraskning för mig, ge han en hel säsong så kan han nog växa. Speciellt nu när backsidan ser ut att bli mycket stabilare och han inte behöver vara ensam i försvaret.
Jag skulle inte byta ut Sigalet mot något. Jag älskar Sigalet, Luleå älskar Sigalet och Sigalet älskar Luleå. Perfect match. Hoppas allt går bra med ungen och att han får flyga över snart.
Dentos- Antal inlägg : 894
Håller helt med, han får inte tappa.. Oerhört viktig, Skicklig och sympatisk.
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Dyker upp i Luleå om en vecka enligt kommentar på Kuriren-bloggen.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Dyker upp i Luleå om en vecka enligt kommentar på Kuriren-bloggen.
Skönt! Sett till förra matchen kan magister Sigalet behövas om han inte är lika trögstartade som många andra.
Norlin- Antal inlägg : 4518
http://www.kuriren.nu/100-hockey/tillbaka-i-lulea-klev-av-skadad-8423994.aspx
Kungen skadad direkt...
Kungen skadad direkt...
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Jahopp....jävla plusartikel dessutom. Hoppas inte att det är något allvarligt. Han kommer att bli grymt viktig i höst/vinter.
LulefanGBG skrev:Jahopp....jävla plusartikel dessutom. Hoppas inte att det är något allvarligt. Han kommer att bli grymt viktig i höst/vinter.
https://www.luleahockeyforum.com/t612p390-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#130198
Pajala - hur lyder din analys av situationen? Division 1 inom några år?
Jäkligt synd att Sigge inte håller sig hel. En otroligt komplett back, rejäl.
Hoppas verkligen att han lyckas få ordning på skavankerna.
Hoppas verkligen att han lyckas få ordning på skavankerna.
Enligt mina källor är Sigalet inte återställd efter sin skada och följer därför inte med på CHL-turnén i helgen.
— Mattias Sehlberg (@Zelolule) 2 september 2015
Inte helt återställd ännu.. hoppas att han läker helt och inte blir en sådan spelare som tvingas spela halvskadad resten av karriären. Alldeles för kompetent back för att gå ett sådant öde till mötes. Håller tummarna.
Måste bara tillägga: inget(?) tyder på att Sigge kommer dras med sina skador på det sätt som jag beskriver, men jag fick bara en obehaglig känsla.. Krya på dig nu!
Nä, det finns väl inget konkret som tyder på det, men jag får samma obehagliga känsla som du får. Han hade ont i våras, han fick ont direkt efter ankomsten, man trodde att det skulle bli bra, men han har fortfarande ont...Urken skrev:Enligt mina källor är Sigalet inte återställd efter sin skada och följer därför inte med på CHL-turnén i helgen.
Inte helt återställd ännu.. hoppas att han läker helt och inte blir en sådan spelare som tvingas spela halvskadad resten av karriären. Alldeles för kompetent back för att gå ett sådant öde till mötes. Håller tummarna.
Måste bara tillägga: inget(?) tyder på att Sigge kommer dras med sina skador på det sätt som jag beskriver, men jag fick bara en obehaglig känsla.. Krya på dig nu!
Låt oss hoppas att känslan är helt obefogad!
KaptenBlodskelett skrev:Nä, det finns väl inget konkret som tyder på det, men jag får samma obehagliga känsla som du får. Han hade ont i våras, han fick ont direkt efter ankomsten, man trodde att det skulle bli bra, men han har fortfarande ont...Urken skrev:Enligt mina källor är Sigalet inte återställd efter sin skada och följer därför inte med på CHL-turnén i helgen.
Låt oss hoppas att känslan är helt obefogad!
När blev Urken forumets största pessimist? Jag väljer att se det som så att man inte riskerar något då Sigalet är bästa backen och självskriven i laget. Man ger alltså övriga backar en extra chans
Lungn. Sigalet spelar hela säsongen och blir SHL's bästa back '15/'16.
Är nog bara en säkerhetsåtgärd. Viktigare att ha med Sigge i SHL än CHL
Redbear- Antal inlägg : 6780
Att komma tillbaka skadad efter 4 månaders uppehåll ger ju ingen skön känsla i magen direkt..
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Att ryggskadan från ifjol verkar följa med till denna säsong är faktiskt väldigt oroväckande. Jag kommer ihåg play-in mot DIF i våras och när han spelade en utav matcherna. Han var inte helt kurant då och det syntes ganska tydligt att han led rätt mycket av skadan, trots att han spelade. Ryggen är inget bra ställe att ha en långvarig och svårläkt åkomma i.
Jag sveper in mig i Pajalas mantel.
Jag sveper in mig i Pajalas mantel.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Urken skrev:Enligt mina källor är Sigalet inte återställd efter sin skada och följer därför inte med på CHL-turnén i helgen.
Enligt NSD spelar han inte för att hinna träna ikapp då han ligger några veckor efter med träningen och inte få nån ny skada.
Fagervall säger att han har röntgats men att han tror att det var ok eftersom han inte fått besked om nått annat. Han säger vidare att han ska spela i premiären av SHL.
http://www.nsd.se/sport/stjarnan-missar-chl-matcherna-9496869.aspx
Micke80- Antal inlägg : 3038
NK:
ISHOCKEY/LULEÅ Jonathan Sigalet missar helgens CHL-matcher. Luleåbackens comeback i Luleåtröjan
På fredag ställs Luleå mot Fribourg och på söndag möter man Lukko Rauma i de avslutande matcherna för CHL:s gruppspel. Då får Jonathan Sigalet stanna hemma på grund av sina ryggproblem.
– Förra veckan var förhoppningen att jag skulle spela de här matcherna. Men eftersom att laget redan är klart för slutspel valde vi att ta det säkra före det osäkra. Jag kommer att vänta till den första matchen i SHL innan jag är med och spelar i gen, säger Jonathan Sigalet.
Hur känner du dig nu?
– Det känns ganska bra. Det är stor skillnad nu jämfört med hur det var första veckan jag kom hit. Jag känner mig bättre och bättre för varje dag som går och om det hade varit en slutspelsmatch hade jag spelat men tränarna vill som sagt att jag ska vara hel och spelklar till SHL-premiären.
– Den här veckan har jag kunnat träna till 100 procent. Jag vet inte om jag kan säga att jag känner att jag är lika snabb som jag är i normala fall och så där ännu men det borde inte vara några problem när säsongen kör igång.
Det kommer med andra ord inte att bli någon försäsongsmatch eller CHL-match innan seriepremiären för Luleåbacken.
– Jag uppskattar att Luleås organisation har tålamod med mig. Det är säkerligen frustrerande för dem också att jag inte kan spela direkt, men jag tycker att vi har gjort ett smart val och förhoppningsvis får jag inga fler problem med det här under säsongen.
– Samma sak hände mig under slutspelet i fjol. Min sommarträning hade gått bra så jag hade lagt det bakom mig men det dök upp just innan jag kom hit. Nu när jag blickar tillbaka så kanske man skulle ha tagit tag i det då och inte sett det som en engångsgrej.
Hur påverkar det dig att du inte får göra någon träningsmatch?
– Det blir helt klart en utmaning att inte kunna spela något innan säsongen drar igång. Jag har aldrig startat en säsong utan att göra det... Men som professionell hockeyspelare ska göra allting jag kan för att vara redo för spel och hjälpa mina lagkamrater att vinna.
ISHOCKEY/LULEÅ Jonathan Sigalet missar helgens CHL-matcher. Luleåbackens comeback i Luleåtröjan
På fredag ställs Luleå mot Fribourg och på söndag möter man Lukko Rauma i de avslutande matcherna för CHL:s gruppspel. Då får Jonathan Sigalet stanna hemma på grund av sina ryggproblem.
– Förra veckan var förhoppningen att jag skulle spela de här matcherna. Men eftersom att laget redan är klart för slutspel valde vi att ta det säkra före det osäkra. Jag kommer att vänta till den första matchen i SHL innan jag är med och spelar i gen, säger Jonathan Sigalet.
Hur känner du dig nu?
– Det känns ganska bra. Det är stor skillnad nu jämfört med hur det var första veckan jag kom hit. Jag känner mig bättre och bättre för varje dag som går och om det hade varit en slutspelsmatch hade jag spelat men tränarna vill som sagt att jag ska vara hel och spelklar till SHL-premiären.
– Den här veckan har jag kunnat träna till 100 procent. Jag vet inte om jag kan säga att jag känner att jag är lika snabb som jag är i normala fall och så där ännu men det borde inte vara några problem när säsongen kör igång.
Det kommer med andra ord inte att bli någon försäsongsmatch eller CHL-match innan seriepremiären för Luleåbacken.
– Jag uppskattar att Luleås organisation har tålamod med mig. Det är säkerligen frustrerande för dem också att jag inte kan spela direkt, men jag tycker att vi har gjort ett smart val och förhoppningsvis får jag inga fler problem med det här under säsongen.
– Samma sak hände mig under slutspelet i fjol. Min sommarträning hade gått bra så jag hade lagt det bakom mig men det dök upp just innan jag kom hit. Nu när jag blickar tillbaka så kanske man skulle ha tagit tag i det då och inte sett det som en engångsgrej.
Hur påverkar det dig att du inte får göra någon träningsmatch?
– Det blir helt klart en utmaning att inte kunna spela något innan säsongen drar igång. Jag har aldrig startat en säsong utan att göra det... Men som professionell hockeyspelare ska göra allting jag kan för att vara redo för spel och hjälpa mina lagkamrater att vinna.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Hoppas bara inte att Sigalet blir årets Robin Jonsson. Nu lär ju Sigalet spela i SHL-premiären medan Robin inte siktade på att vara på is förrän efter jul. Men ryggskador som sitter i så här lång tid oroar såklart.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Är han helt återställd - eller bara hamnat efter i träningen? Ser inte lika bra ut som förra säsongen, förlorar lite åkningar mot motståndare. Skridskoåkningen och hans smartness i positioneringen var ju adelsmärket förra säsongen. Ser lite trubbigare ut just nu.
Kan mycket väl stämma. Lär inte heller bli bättre av att han måste parhästa med Shira, tyvärr.
JohanO- Antal inlägg : 814
JohanO skrev:Kan mycket väl stämma. Lär inte heller bli bättre av att han måste parhästa med Shira, tyvärr.
Om han "bara" sackar efter i träningen så är det en sak. Men om skadan spökar är det jobbigare.
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 4 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet