Jonathan Sigalet
+79
Wolfhunter
Pajala
Sundance Kid
Monco
Sportchefen #2
Salas
Nr10
GLHF
Jonken
rasbiologen
Kraftkung
Ferros
delphi
Mickeee
Kallepedal
ski3r
Dilox
wilmus2007
Björnkäften
zamboni
Niinimaa
Groggen79
nummer 17
ezz
Freno
Jokerman
Kapten Haddock
NallePhu
Rönken
JohanO
Kagen
Snikne Ville
Micke80
JuniorX
Redbear
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Urken
HarryHaffa
Dentos
Rocksolid
johan74
Chris Hendrix
tibet
Davidoff
LHF96
MickkeJ
LuleåWinston
Mange
makkanmakkan
hokkzorz
kralle
amarule
Tigerman
Qirren
Puckad
Vexet
Myrman
Bamsefar
Donowitz
miker
icemask
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Rikky
Slapshot
DonP
pingu
LubosC
Tony Moore
Old Brooklyn
Norlin
GABA
CKa
JayDee
FruktHamster
Ivanhoe
Fred Herbert
Lars158
83 posters
Sida 3 av 9
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Jonathan Sigalet
http://play.shl.se/video/10900427/
Jag har lite svårt att se vad som är fel.
Det pratas oerhört mycket om "Chacking to the head" och att man skall träffa kropp. Sigge böjer sig ned med kropp och ben för att träffa kropp, och saktar in i situationen. Han påbörjar vridning av kropp och ben för att träffa med sida och axeln.
Martin kommer in i läget ur balans och med rakt främre ben framför kroppen. Och det raka benet blir träffat först innan Sigge vridit upp ordentligt. Jäkligt trist. Men ???
Det enda som verkar vettigt är att man inte klarade av att straffa bara Sevc.
Vad gör han fel?
( Inntressant att "Spelare skadad" är en nyckefaktor, man bedömer alltså konsekvensen. )
Jag har lite svårt att se vad som är fel.
Det pratas oerhört mycket om "Chacking to the head" och att man skall träffa kropp. Sigge böjer sig ned med kropp och ben för att träffa kropp, och saktar in i situationen. Han påbörjar vridning av kropp och ben för att träffa med sida och axeln.
Martin kommer in i läget ur balans och med rakt främre ben framför kroppen. Och det raka benet blir träffat först innan Sigge vridit upp ordentligt. Jäkligt trist. Men ???
Det enda som verkar vettigt är att man inte klarade av att straffa bara Sevc.
Vad gör han fel?
( Inntressant att "Spelare skadad" är en nyckefaktor, man bedömer alltså konsekvensen. )
Puckad- Antal inlägg : 11378
Ja, visst får sig Lundbergs knä en rejäl kyss, men det är ju han som kommer in i situationen med märkligt utsträckt ben - inte Sigge.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Foppa skulle inte ha tryckt upp armbågen på Fernholm. Sevc skulle inte ha satt ut benet mot Ledda. Men vad skulle Sigge inte ha gjort i den situationen?Old Brooklyn skrev:Ja, visst får sig Lundbergs knä en rejäl kyss, men det är ju han som kommer in i situationen med märkligt utsträckt ben - inte Sigge.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Han skulle inte INTE ha kastat sig handlöst åt sidan.Snikne Ville skrev:Foppa skulle inte ha tryckt upp armbågen på Fernholm. Sevc skulle inte ha satt ut benet mot Ledda. Men vad skulle Sigge inte ha gjort i den situationen?Old Brooklyn skrev:Ja, visst får sig Lundbergs knä en rejäl kyss, men det är ju han som kommer in i situationen med märkligt utsträckt ben - inte Sigge.
Fan fan fan att Sigalet som är bäste back ska råka ut för lotteriet i nämnden och vara bort 4 JÄVLA matcher . Han blev bara avstängd för att Sevc blev det . De ska ju vara "rättvist" gud bevars. Dessutom hade väl GrinBert gnällt...
amarule- Antal inlägg : 1184
Straffet på sigalet är sjukt..
jag är för hårda regler på knä tacklingar
Men det var ju för fan apan som försökte knätackla sigalet inte tvärt om..
Finns inte på kartan att detta hade blivit avstängning om inte Sevc fått avstängning
En kompensation avstängning ta mig fan..
Hoppas luleå överklagar om inte annat än för att reta upp ap bert..
jag är för hårda regler på knä tacklingar
Men det var ju för fan apan som försökte knätackla sigalet inte tvärt om..
Finns inte på kartan att detta hade blivit avstängning om inte Sevc fått avstängning
En kompensation avstängning ta mig fan..
Hoppas luleå överklagar om inte annat än för att reta upp ap bert..
kralle- Antal inlägg : 164
Är dessutom inte Sevc återfallsförbrytare?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Är dessutom inte Sevc återfallsförbrytare?
Han har minst två domar emot sig sedan tidigare.
Då skulle sevc haft minst 12-15 matcher den här gången om DN följt sina egna regler..
Saknade idag även om vi vann klart. Vi hade ibland hiskeligt svårt att komma ur egen zon trotts kontroll över pucken. Sigge brukar lösa det galant.
Sigalet imponerar enormt på mig..
En komplett topp back i shl..
En komplett topp back i shl..
kralle- Antal inlägg : 164
Sanny är inne på vårt spår. Rätt spår mao.
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/
Vilken värvning, han är ju riktigt bra med puck också. Som passet på Hajens andra igår.
Snikne Ville skrev:Vilken värvning, han är ju riktigt bra med puck också. Som passet på Hajens andra igår.
Oh yes, han vill jag se i Luleå tröjan i många år. En stabil pjäs som ger trygghet både offensivt och defensivt
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Helt klart en klasspelare, utan sigge hade vi varit under strecket i år. Spelar han på den här nivån så hoppas jag på en ny Janne Sandström era
Går att nyttja honom än mer offensivt nästa säsong är jag övertygad om. Billins ut och en klass-ersättare för Jonsson så är backsidan spikad i mina ögon. Förutsatt att Näkyvä blir kvar.
Rönken- Antal inlägg : 17811
http://kuriren.nu/100-hockey/han-ar-luleas-hemliga-vapen-8166996.aspx
Snikne Ville skrev:http://kuriren.nu/100-hockey/han-ar-luleas-hemliga-vapen-8166996.aspx
Se där, inte så jätteöverraskande, tycker han visat upp den sidan av sig bitvis. Kanon att han sitter på kontrakt för nästa säsong
Har en känsla av att han kan stanna längre än så också. Hoppas han blir kvar i många säsonger
Slapshot- Antal inlägg : 3294
He, he...
http://www2.tsn.ca/bardown/Story.aspx?KHL%2bplayer%2bfights%2b3%2bguys%2bin%2bthe%2bsame%2bstoppage%2bof%2bplay&id=476509
http://www2.tsn.ca/bardown/Story.aspx?KHL%2bplayer%2bfights%2b3%2bguys%2bin%2bthe%2bsame%2bstoppage%2bof%2bplay&id=476509
Haha! En ny sida som jag inte sett av Sigalet. Han är inte bara en klassback, han är en tuff jävel också. Har vi några hemliga växlar att dra i nu i slutet av säsongen?!
Inget allvarligt nu!? http://www.kuriren.nu/100-hockey/backen-saknades-da-morkar-lulea-8169447.aspx
Tycker han påminner om Topi Jaakola.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Sant, skönt att han har kontrakt över nästa säsong också. Billins kontrakt däremot går ut efter denna. Helt rätt igen, OstenLuleåWinston skrev:Tycker han påminner om Topi Jaakola.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Min gamla käpphäst att om man är draftad hyfsat tidigt oftast tyder på nåt slår in i Sigges fall (4:e runda). Får hoppas att det även gäller Lagace.
Klockren värvning, har varit hur bra som helst. Skulle gärna se en förlängning utöver nästa säsong
LHF96- Antal inlägg : 3532
Han håller samma höga nivå som Näkyvää
Förläng är bara förnamnet nästa säsong!
Förläng är bara förnamnet nästa säsong!
pingu- Antal inlägg : 2418
En av seriens bästa tycker jag, i nivå med Salmela mer eller mindre. Offensiven börjar komma mer och mer, defensiven sitter. Dessutom rejäl.
Ha ska höjas till skyarna!, rejäl, stabil, klok och jävligt kall!
Exakt en sådan här som bör få axla rollen efter Jonsson.
Krita fast och ha som en av stommarna i defensiven!
Exakt en sådan här som bör få axla rollen efter Jonsson.
Krita fast och ha som en av stommarna i defensiven!
Davidoff- Antal inlägg : 175
Börja bearbeta honom redan nu Osten, så han och hans familj får samma känsla för klubben som Abbotts och vill stanna länge !
icemask- Antal inlägg : 4179
Ja han är helt sjukt bra. Finns inget annat att säga. Kan inte komma på någon direkt svaghet.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Sigalet har varit en mycket positiv överraskning, det enda kanske är att han har en stor mängd pm, vilket verkar ha minskat med åren dock. Tänkte närmast, och lite av det har man sett tendenser til , att han har ett Abbottsk proppskåp d v s , han vill gärna ge igen vilket kan rendera några onödiga utvisningar, men för övrigt , klockren.
Bamsefar- Antal inlägg : 12266
Bamsefar skrev:Sigalet har varit en mycket positiv överraskning, det enda kanske är att han har en stor mängd pm, vilket verkar ha minskat med åren dock. Tänkte närmast, och lite av det har man sett tendenser til , att han har ett Abbottsk proppskåp d v s , han vill gärna ge igen vilket kan rendera några onödiga utvisningar, men för övrigt , klockren.
Jag gillar elaka backar, det är aldrig fel Sedan ska det inte vara idiotutvisningar förvisso. Gör man det likt ledin - dvs att motståndaren allt som oftast får en tvåa är det perfekt. Luleås problem under gångna säsongen är alla idiotiska offensiva utvisningar, tror inte Sigge varit så drivande i detta?
tibet skrev:Nån som har status på denna herre?
Fagervall tror på spel nästa match. Troligtvis även Cam.
Redbear- Antal inlägg : 6790
Hopas verkligen att Sigalet är tillbaka till nästa match. Försvaret var helstirrigt stundtals igår. Blir mycket lugnare med en back som kan göra 25 minuter och hålla i pucken i egen zon och börja bygga spelet bakifrån.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12331
Sigge har tränat på is idag. Bara hålla tummar och tår att han kan vara med imorgon.
Redbear- Antal inlägg : 6790
Vet inte vad han heter, Per Edlund kanske, kommentatorn från gårdagens match. Men han nämnde att Luleå sagt att Sigalet vilades igår men att han spelar nästkommande kvartsfinal ifall det blir en till (dvs söndagens match).
Bästa back i Luleå, Näkyvä får ursäkta men Sigalet är bättre.
Sigalet är rejälare. Men Näkyvä är yngre och har en stor uppsida i det.
Viktigt tänka på när nästa års trupp sätts. Kan inte bara ha under ~20 och över ~30 år.
Viktigt tänka på när nästa års trupp sätts. Kan inte bara ha under ~20 och över ~30 år.
Lars158- Antal inlägg : 9809
Bästa back tillsammans med stora utropstecknet Kukan!!!
johan74- Antal inlägg : 367
Olika styrkor enligt mig, bara dumt att sitta och jämföra spelare mot varandra. Sigalet främsta styrka ligger i hans defensiv men han är också helt okej framåt. Näkyvä har ju däremot sin främsta styrka i sitt offensiva spel men är ingen säkerhetsrisk bakåt.Slapshot skrev:Bästa back i Luleå, Näkyvä får ursäkta men Sigalet är bättre.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Lars158 skrev:Sigalet är rejälare. Men Näkyvä är yngre och har en stor uppsida i det.
Backsidan är väl ganska bra disponerad rent åldersmässigt ifall man får behålla nuvarande spelare? Billins ut och in med någon runt 25-28 så ser det bra ut. Sedan har backar tendens att hålla längre än 32-33 års ålder också så inte lika kritiskt som med anfallare i mitt tycke. Även om jag håller med i sak.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Sigalet är rejälare. Men Näkyvä är yngre och har en stor uppsida i det.
Backsidan är väl ganska bra disponerad rent åldersmässigt ifall man får behålla nuvarande spelare? Billins ut och in med någon runt 25-28 så ser det bra ut. Sedan har backar tendens att hålla längre än 32-33 års ålder också så inte lika kritiskt som med anfallare i mitt tycke. Även om jag håller med i sak.
Jo sant.
Var truppen i stort jag tänkte på.
Lars158- Antal inlägg : 9809
Jag sökte i frågorna under #lhflive och hittade
"hur går det med Sigalets brutna kontrakt? Hittar ni en lösning?"
Är vi på väg att tappa Sigge?
Puckad- Antal inlägg : 11378
Puckad skrev:Jag sökte i frågorna under #lhflive och hittade
I så fall går man i idé..
Var inte det en del i något dåligt aprilskämt bara?
Norlin- Antal inlägg : 4518
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/ryktet-kring-sigalet/?blog=4171576&entry=8246632
Sida 3 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 3 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet