Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

+80
miker
Ivanhoe
Mange
Fred Herbert
KaptenBlodskelett
Urken
HollywoodFATS
Dilox
MiCCe
ollle
kjell
Högljudd
Suorra
Tony Moore
Lulefan
Sir Prozac
Hellcop
JuniorX
kralle
kniba
Sundance Kid
Pajala
Luleåfan
Dalle
amarule
stormvägen
Beast.
LuleåWinston
MickkeJ
Lajon
Grizzly
Respected Gentleman
Lasse Proppmätt
Dentos
Jimmy_Vegas
MRGHOST
nummer 17
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Rikky
farre
Rakapuckar
LubosC
Swhy
rumpztr
glitch
KUCERA
Vexet
Tigerman
Kagen
Redbear
CKa
Diktatorn
Pontaking
Bamsefar
NallePhu
Mr Bister
Purre
pingu
tibet
FruktHamster
Donowitz
dubstep
hokkzorz
Wirbelwind
Rönken
LulefanGBG
Ingemar
Snikne Ville
Lars158
Micke80
Norlin
Bjärven
Old Brooklyn
knutten
Slapshot
Mighty Duck
Admin
84 posters

Sida 19 av 21 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett fre dec 05, 2014 12:23 pm

Sir Prozac skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Här händer det inte mycket...

Nä, inte förrän någon ledsnar och hittar på ett rykte som kommer från "säkra" källor.

Det är nog så. Och varje gång ett rykte uppstår så väljer vi att våga hoppas igen, ty vi vill ju så förtvivlat gärna ha den där bucklan... Men undviker vi kvalspel får man vara nöjd.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 1

Inlägg av Rönken fre dec 05, 2014 6:07 pm

https://twitter.com/JimmyStalnacke/status/540624950655471616 - Fogis ser ut att kunna vara tillbaka på lördag, så verkar inte vara något allvarligare då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Snikne Ville lör dec 06, 2014 7:44 pm

Jag tillhör dem som frozat Cehlarik både längst o hårdast, men nu får det vara nog. De senaste matcherna har han bara åkt omkring o sptidit puckar omkring sig och inte fått nåt vettigt uträttat. Han har såklart fortfarande det mesta för att bli en kanonspelare men det är dags att flytta ner honom i hierarkin ett tag. Exit Pete, enter Malte!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6526

Inlägg av Lars158 lör dec 06, 2014 7:51 pm

Snikne Ville skrev:Jag tillhör dem som frozat Cehlarik både längst o hårdast, men nu får det vara nog. De senaste matcherna har han bara åkt omkring o sptidit puckar omkring sig och inte fått nåt vettigt uträttat. Han har såklart fortfarande det mesta för att bli en kanonspelare men det är dags att flytta ner honom i hierarkin ett tag. Exit Pete, enter Malte!

Jo Cehlarik har haft en kraftig dipp. Men hela den kedjan känns inget vidare. Walle hade massor med taffliga ingripanden idag.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Snikne Ville lör dec 06, 2014 7:59 pm

Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Jag tillhör dem som frozat Cehlarik både längst o hårdast, men nu får det vara nog. De senaste matcherna har han bara åkt omkring o sptidit puckar omkring sig och inte fått nåt vettigt uträttat. Han har såklart fortfarande det mesta för att bli en kanonspelare men det är dags att flytta ner honom i hierarkin ett tag. Exit Pete, enter Malte!

Jo Cehlarik har haft en kraftig dipp. Men hela den kedjan känns inget vidare. Walle hade massor med taffliga ingripanden idag.
Tycker iofs att Zaar sett klart vassare ut de senaste matcherna men jag hååler med om Walle. Känns som att han hamnar i ett lite old school centerspel, dvs han spelar högt upp i offensiv zon o tar hem tidigt o blir därför inte så delaktig i offensiven som jag skulle vilja.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Rönken lör dec 06, 2014 8:01 pm

Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:

Tycker iofs att Zaar sett klart vassare ut de senaste matcherna men jag hååler med om Walle. Känns som att han hamnar i ett lite old school centerspel, dvs han spelar högt upp i offensiv zon o tar hem tidigt o blir därför inte så delaktig i offensiven som jag skulle vilja.

Fast att han spelar med Zaar och Cehlarik kan väl bidra? Skulle gärna se en anfallare som kan ta lite defensivt ansvar och vara murbräcka. T.ex. Petrell såg ju bra ut nu ikväll och skulle vara intressant att se Cehlarik-Wallmark-Petrell.
Rönken
Rönken

Inlägg av Snikne Ville lör dec 06, 2014 8:08 pm

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:

Fast att han spelar med Zaar och Cehlarik kan väl bidra? Skulle gärna se en anfallare som kan ta lite defensivt ansvar och vara murbräcka. T.ex. Petrell såg ju bra ut nu ikväll och skulle vara intressant att se Cehlarik-Wallmark-Petrell.
Ja, inte fan skall Cehlarik spela o Zaar sitta som det ser ut nu. Däremot har jag tidigare varit inne på att Ledda, Grana, Petrell inte är en optimal mix. Flytta Petrell till Walles line med Zaar och ta in Malte på hans plats kanske. Idag är Cehlarik 13:e, i bästa fall.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Rönken lör dec 06, 2014 8:13 pm

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:

Ja, inte fan skall Cehlarik spela o Zaar sitta som det ser ut nu. Däremot har jag tidigare varit inne på att Ledda, Grana, Petrell inte är en optimal mix. Flytta Petrell till Walles line med Zaar och ta in Malte på hans plats kanske. Idag är Cehlarik 13:e, i bästa fall.

Jag yrkar mer på byte mellan Zaar och någon av Ledin/Petrell, gärna Petrell. Skrev det i matchtråden att jag likt dig tycker att Ledin-Granström-Petrell är lite för mycket av samma vara.
Rönken
Rönken

Inlägg av Ingemar lör dec 06, 2014 8:30 pm

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:

Jag yrkar mer på byte mellan Zaar och någon av Ledin/Petrell, gärna Petrell. Skrev det i matchtråden att jag likt dig tycker att Ledin-Granström-Petrell är lite för mycket av samma vara.
På pappret lite för lika kanske om man tänker klassiska kombinationer av spelartyper att addera i en kedja, men idag var det denna line som tillsammans med Syllan och bröderna bar laget.
Utnyttjar dom sin potential, så lite av våran Legion of Doom Wink
Nä fortsätt ge dom chansen tycker jag.
Sen återstår att se vars i rullorna Malte skall in. Kanske kan ge en injektion till Walle och Tsaren?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av Snikne Ville sön dec 07, 2014 9:26 pm

Typiskt när hyresavtalet löper ut på onsdag...
http://www.kuriren.nu/sport/owuyas-mardrom-utbytt-efter-dubbeltabbe-8001096.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Tigerman sön dec 07, 2014 11:38 pm

Snikne Ville skrev:Typiskt när hyresavtalet löper ut på onsdag...
http://www.kuriren.nu/sport/owuyas-mardrom-utbytt-efter-dubbeltabbe-8001096.aspx
Första målet är han helt ute och simmar, andra verkar se ut som ett missat skott (försöker lyfta upp den men den går lågt på benskydden istället) där han inte får koll på returen, sedan är bara motspelarna hetare än Owuyas kompisar på den lösa pucken. Har han spelat bra innan så finns det nog hopp att han blir kvar trots det där debaclet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Dilox fre dec 12, 2014 1:41 pm

Ingen som kan länka den pluslåsta artikeln i AB med Janne S om laget och läget i omklädningsrummet?

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Rönken fre dec 12, 2014 1:44 pm

Dilox skrev:Ingen som kan länka den pluslåsta artikeln i AB med Janne S om laget och läget i omklädningsrummet?

Lasse158 har gjort det i tråden som handlar om Luleå hockey i media.
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken lör dec 13, 2014 9:09 pm

Var är Joel Lassinantti? Det krävs då att upprepa, för jag förstår inte varför Daniel Larsson får förtroendet gång på gång.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken lör dec 13, 2014 9:21 pm

Försvinner en del spelare nu efter CHL: Wallmark, Jaros och Cehlarik. Där två förstnämnda bör kunna bli kännbara bortfall. Men även Cehlarik blir lite trist då det kanske hade öppnats upp för mer speltid under JVM om han fortsatt varit kvar.

Malte bör kliva upp en hel del i speltid misstänker jag då han matchats ganska sparsamt. Han syntes inte så mycket mot HV71 ikväll, men mot Leksand såg det lovande ut. Hoppas att han tar chansen bara.

Frågan är vem man ersätter Wallmark med? Mannberg brukar spela center ibland, inte någon favorit hos mig men han bör kunna köra några matcher. Tror inte att man vill flytta upp Fogström och förstöra fjärdekedjan. Men han kommer nog att få köra en del "dubbelbyten" misstänker jag Smile

Bryggman som 13:e?

Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu lör dec 13, 2014 9:23 pm

Urken skrev:Var är Joel Lassinantti? Det krävs då att upprepa, för jag förstår inte varför Daniel Larsson får förtroendet gång på gång.
Sjuk som jag fattat det hela!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Mange lör dec 13, 2014 9:33 pm

NallePhu skrev:
Urken skrev:Var är Joel Lassinantti? Det krävs då att upprepa, för jag förstår inte varför Daniel Larsson får förtroendet gång på gång.
Sjuk som jag fattat det hela!

Finns bara ett ord...TJÄNSTEFEL
Mange
Mange

Antal inlägg : 6617

Inlägg av FruktHamster lör dec 13, 2014 9:33 pm

Min första reaktion när Daniel Larsson värvades var ett avgrundsvrål av besvikelse och ilska. Tanken på att han spelar i vår klubb gör mig fortfarande förbannad och kommer att göra det vare sig han spelar bra eller dåligt.

Sedan dess har jag hållt käft om honom eftersom mitt känslojag förstör alla försök till någorlunda objektiv kritik.
Av den anledningen ska jag även nu försöka behärska mig och säger därför endast:

När är Joel Lassinantti tillbaka?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av NallePhu lör dec 13, 2014 9:36 pm

FruktHamster skrev:Min första reaktion när Daniel Larsson värvades var ett avgrundsvrål av besvikelse och ilska. Tanken på att han spelar i vår klubb gör mig fortfarande förbannad och kommer att göra det vare sig han spelar bra eller dåligt.

Sedan dess har jag hållt käft om honom eftersom mitt känslojag förstör alla försök till någorlunda objektiv kritik.
Av den anledningen ska jag även nu försöka behärska mig och säger därför endast:

När är Joel Lassinantti tillbaka?
Noll koll på det misstänker nog att Osten har koll på JG av ngn anledning....
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Högljudd lör dec 13, 2014 9:42 pm

På tal om nyförvärv och possitiva förändringar som ni herrar Frukthamster och Puh flaggade för skulle avtäckas för en vecka sedan, hur gick det med det?
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011

Inlägg av Mange lör dec 13, 2014 9:55 pm

Anders Nilsson
David Rautio
Topi Jaakola
Pierre Johnsson
Robin Jonsson
Janne Niinimaa
Jan Sandström
Elias Fälth

Jämför med nuvarande back- och målvaktsuppsättning, Fyfan vad man saknar dessa herrar Sad
Mange
Mange

Antal inlägg : 6617

Inlägg av #96 lör dec 13, 2014 10:02 pm

Högljudd skrev:På tal om nyförvärv och possitiva förändringar som ni herrar Frukthamster och Puh flaggade för skulle avtäckas för en vecka sedan, hur gick det med det?

Det var nog bara bull...

Antal inlägg : 2192

Inlägg av NallePhu lör dec 13, 2014 10:03 pm

#96 skrev:
Högljudd skrev:På tal om nyförvärv och possitiva förändringar som ni herrar Frukthamster och Puh flaggade för skulle avtäckas för en vecka sedan, hur gick det med det?

Det var nog bara bull...
Nyförvärv well tror man kan tolka det på olika sätt alla verkar det som Very Happy
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Högljudd lör dec 13, 2014 10:04 pm

#96 skrev:

Det var nog bara bull...

Så hjulet snurrade och hamstern var död!
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011

Inlägg av Rikky lör dec 13, 2014 10:10 pm

Om Luleå ska värva så är det nog en målvakt man skulle försöka hitta. Visst, en målspruta eller en rutinerad back vore också fint men det går inte att vinna med en returmaskin som D. Larsson i målet eller det blir i alla fall väldigt svårt. Mattias Modig vore kanske något att plocka hem?
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944

Inlägg av Snikne Ville lör dec 13, 2014 10:13 pm

Rikky skrev:Om Luleå ska värva så är det nog en målvakt man skulle försöka hitta. Visst, en målspruta eller en rutinerad back vore också fint men det går inte att vinna med en returmaskin som D. Larsson i målet eller det blir i alla fall väldigt svårt. Mattias Modig vore kanske något att plocka hem?
Nej, det blir en forward.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av NallePhu lör dec 13, 2014 10:14 pm

Rikky skrev:Om Luleå ska värva så är det nog en målvakt man skulle försöka hitta. Visst, en målspruta eller en rutinerad back vore också fint men det går inte att vinna med en returmaskin som D. Larsson i målet eller det blir i alla fall väldigt svårt. Mattias Modig vore kanske något att plocka hem?
JG tror jag ligger nära att ta hem då det sett taskigt ut hela tiden, Ingen trygghet som målvakterna visar precis!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Rikky lör dec 13, 2014 10:26 pm

Snikne Ville skrev:
Okej det låter bra det också. Men om Daniel fortsätter med så här risigt målvaktsspel måste Osten agera. Lassinantti i målet borde vara en självklarhet framöver men han måste ha en bra backup.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944

Inlägg av Rönken lör dec 13, 2014 10:28 pm

Snikne Ville skrev:

Vad har Snikne nu hört? Skulle väl bli en center?
Rönken
Rönken

Inlägg av LulefanGBG sön dec 14, 2014 1:01 pm

Efter vändningen mot Leksand då vi skaffade oss ett litet andrum inför juluppehållet så slarvade vi bort detsamma i omgången efter genom att tappa matchen mot HV på ett onödigt sätt. Många har redan beskrivit det i matchtråden så det bryr jag mig inte om utan konstaterar bara att vi slarvar bort 3 poäng, återigen. Synd för annars var det stundtals rätt bra match av oss.

Samtidigt vann alla fel lag, Modo och Färjestad tog 3 poäng vardera och Leksand tof 2 och plötsligt är det där gapet minskat igen, och vi är tillbaka på 10e plats. Jag kommer definitivt inte fira jul med glädje och ro i år, det kommer att vara ångest och oro för hela slanten.

Jag vet att folk bara tycker att halva säsongen gått och att det därmed finns utrymme för förbättring. Det är sant, men samtidigt har inte mycket skett i rätt riktning på hela två månader, även om det mot slutet gått betydligt bättre resultatmässigt. Vi har i vissa matcher lyckats rätta till det som felades i matcherna innan, men då bara för att helt tappa det som vi gjorde bra i det tidigare matcherna. Fungerar anfallsspelet och målen trillar in, ja då havererar försvars och målvaktsspelet fullständigt. Spelare vi enklare och rakare i egen zon och täpper till bakåt på ett bra och moget sätt, ja då hämmas anfallsspelet något kopiöst. Det känns som om att vi inte kan spela med koncentration på flera delar i spelet samtidigt, och det känns som om att vi saknar identitet och struktur. Jag vet inte hur ni känner?

Fagervall deklarerade tidigt en intressant idé om hur han ville att vi skulle spela, och några omgångar gick det bra för att sedan haverera fullständigt. Därefter saknas liksom en tydlig idé om hur vi skall spela.

Jag tycker att detta är stor anledning till oro. Nu har vi förvisso som sagt nästan halva serien på oss att rätta till det som felas, men det har ju övriga lag som underpresterat eller inte dugt till hittills också på sig. Modo har börjat vinna lite fler matcher mot slutet. Leksand plockar poäng i nästan varje omgång och även Färjestad har sett lite vassare ut mot slutet.

Nu har vi ju själva som sagt faktiskt tagit poäng 5 matcher i rad, och t.o.m. vunnit 5 matcher i rad om man räknar ot-segern mot Leksand, innan förlusten igår, så även vi har ju förbättrat oss avsevärt mot hur det såg ut när det såg som värst ut, men vi har inte råd att slarva bort trepoängare på det sättet som vi gjorde igår. Den marginalen finns inte. Tyvärr. Det kommer blir en stenhård kamp ända in i kaklet fram till Mars. Jag kan inte bara sitt lungt och tro att allt ordnar sig, jag är inte sådan lagd. Jag är uppriktigt orolig, även om det som sagt finns positiva saker att fokusera på också de senaste omgångarna.

Övriga lag kommer att förstärka, rusta upp, börja spela mer desperat och kriga ihjäl sig för att klara slutspurten nu, då har vi inte råd att spela utan struktur och utan tydliga målsättningar. Nu handlar det om att kriga och att undvika kval. Släpp allt vad slutspel och sådant heter, det är bara en bonus om vi tar oss dit, men nu skall man veta inför varje omgång att vinna med 1 - 0 i en riktig grisseger är värt hur mycket som helst!

Samtidigt är det nu juluppehåll. Skall bli spännande att se vilka lag som förstärker ytterligare inför rond två i serien. Blir Luleå ett av dem? Nåvöl, några spelare brukar alltid få röra på sig under juluppehållet och Dixon har vi ju inte ersatt ännu så man tycker ju rimligtivs att någon spelare borde komma in där.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Lasse Proppmätt sön dec 14, 2014 1:11 pm

LulefanGBG skrev:Efter vändningen mot Leksand då vi skaffade oss ett litet andrum inför juluppehållet så slarvade vi bort detsamma i omgången efter genom att tappa matchen mot HV på ett onödigt sätt. Många har redan beskrivit det i matchtråden så det bryr jag mig inte om utan konstaterar bara att vi slarvar bort 3 poäng, återigen. Synd för annars var det stundtals rätt bra match av oss.

Samtidigt vann alla fel lag, Modo och Färjestad tog 3 poäng vardera och Leksand tof 2 och plötsligt är det där gapet minskat igen, och vi är tillbaka på 10e plats. Jag kommer definitivt inte fira jul med glädje och ro i år, det kommer att vara ångest och oro för hela slanten.

Jag vet att folk bara tycker att halva säsongen gått och att det därmed finns utrymme för förbättring. Det är sant, men samtidigt har inte mycket skett i rätt riktning på hela två månader, även om det mot slutet gått betydligt bättre resultatmässigt. Vi har i vissa matcher lyckats rätta till det som felades i matcherna innan, men då bara för att helt tappa det som vi gjorde bra i det tidigare matcherna. Fungerar anfallsspelet och målen trillar in, ja då havererar försvars och målvaktsspelet fullständigt. Spelare vi enklare och rakare i egen zon och täpper till bakåt på ett bra och moget sätt, ja då hämmas anfallsspelet något kopiöst. Det känns som om att vi inte kan spela med koncentration på flera delar i spelet samtidigt, och det känns som om att vi saknar identitet och struktur. Jag vet inte hur ni känner?

Fagervall deklarerade tidigt en intressant idé om hur han ville att vi skulle spela, och några omgångar gick det bra för att sedan haverera fullständigt. Därefter saknas liksom en tydlig idé om hur vi skall spela.

Jag tycker att detta är stor anledning till oro. Nu har vi förvisso som sagt nästan halva serien på oss att rätta till det som felas, men det har ju övriga lag som underpresterat eller inte dugt till hittills också på sig. Modo har börjat vinna lite fler matcher mot slutet. Leksand plockar poäng i nästan varje omgång och även Färjestad har sett lite vassare ut mot slutet.

Nu har vi ju själva som sagt faktiskt tagit poäng 5 matcher i rad, och t.o.m. vunnit 5 matcher i rad om man räknar ot-segern mot Leksand, innan förlusten igår, så även vi har ju förbättrat oss avsevärt mot hur det såg ut när det såg som värst ut, men vi har inte råd att slarva bort trepoängare på det sättet som vi gjorde igår. Den marginalen finns inte. Tyvärr. Det kommer blir en stenhård kamp ända in i kaklet fram till Mars. Jag kan inte bara sitt lungt och tro att allt ordnar sig, jag är inte sådan lagd. Jag är uppriktigt orolig, även om det som sagt finns positiva saker att fokusera på också de senaste omgångarna.

Övriga lag kommer att förstärka, rusta upp, börja spela mer desperat och kriga ihjäl sig för att klara slutspurten nu, då har vi inte råd att spela utan struktur och utan tydliga målsättningar. Nu handlar det om att kriga och att undvika kval. Släpp allt vad slutspel och sådant heter, det är bara en bonus om vi tar oss dit, men nu skall man veta inför varje omgång att vinna med 1 - 0 i en riktig grisseger är värt hur mycket som helst!

Samtidigt är det nu juluppehåll. Skall bli spännande att se vilka lag som förstärker ytterligare inför rond två i serien. Blir Luleå ett av dem? Nåvöl, några spelare brukar alltid få röra på sig under juluppehållet och Dixon har vi ju inte ersatt ännu så man tycker ju rimligtivs att någon spelare borde komma in där.

Du tog orden ur min mun..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Snikne Ville sön dec 14, 2014 3:34 pm

Här är mitt förslagspaket som jag lämnar under granen på kansliet:

Spelet i defensiv zon, som många andra har berört. En total översyn.

PP, har börjat se bättre ut, men det blir ofta för statiskt. Högre pucktempo tack.

En ny förstecenter som man får in på rätt sätt borde kunna ge oss iaf 3 kedjor som kuggar (nu Abbotts o 4:e).

Jag skulle önska att man utnyttjar Kukans enastående skridskoåkning mer. Nu blir det oftast att han tar pucken coast to coast, jag skull vilja se någon variant där man släpper upp pucken till honom som typ en släpande forward där han får den i fart i mittzon/på offensiv blå. Han är ju fan ostoppbar.

God Jul!
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av pingu sön dec 14, 2014 3:51 pm

Förstärkningar av truppen måste in under återstoden av säsongen det tror jag alla är någorlunda överens om.
1.In med en defensiv backrese av toppklass som kan hålla slottet rent och det trots att vi kanske får tillbaka Jonsson framåt våren i bra skick.
2. Våra målvakter håller knappt som första keepers i ligan men skulle vi få möjligheten så är JG värt att lägga pengar på ett kontrakt för resten av säsongen.
3. Fagervall verkar ha många positiva idéer men han har svårt att få alla lagdelar att hålla ihop under en längre tid. Dock tror jag betydligt mer på honom som tränare i ett slutspel än Rönken. Vill inte uppleva fler slutspel inom närmsta åren där motståndarna bara spelade på kropp på oss så vann dom lätt.
4. Bristen på en förstecenter alternativt spelfördelare som kan styra upp ett pp eller en toppkedja verkar vara stor. Skulle vara välkommet med en sådan värvning men inte på bekostnad av en backrese av klass och om det skulle bli aktuellt med en värvning av JG.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Urken sön dec 14, 2014 4:01 pm

Man kan ju undra var denne förstecenter skall hittas, för det känns riktigt B att fortsätta på detta vis utan en ledande förstakedja.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Lars158 lör dec 20, 2014 9:18 pm

Oerhört intressant med dom nya backarna. Nu blev man hockeysugen Smile

Lars158

Inlägg av Lars158 lör dec 20, 2014 9:25 pm

12 backar nu. Alla inräknade då. Hyfsat många till Asplöven och läktaren nu framöver.

Lars158

Inlägg av Lasse Proppmätt lör dec 20, 2014 9:30 pm

Jo Lasse ska bli kul att se dessa ena Jonathan Sigalet sägs vara terrific skater ska han å Kukan tävla om vem som gör mest uppåkningar coast to coast?
Men jag tycker båda är lite för offensiva i sin läggning och dessutom lite för små ingen av dom är den där bjässen på typ 195 cm 100+ kg som rensar framför eget mål som vi behöver så mycket
Chad Billins är 179 l 79 kg
Jonathan är lite större 185 l 90 kg m.a.o som en normalstor ES spelare

Lasse Proppmätt

Inlägg av Ivanhoe lör dec 20, 2014 9:34 pm

Bye bye Hjelm. *hoppas jag*

Bra handlingskraft av Osten! Borde innebära en markant förbättring av våran svagaste lagdel.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Lasse Proppmätt lör dec 20, 2014 9:35 pm

Vi kan nog räkna bort Hjelm och Oskarsson/Fagerudd får tävla om en plats framöver nu när Jaros är borta på JVM så en av dom kanske platsar ändå

Lundkvist är ju bofast i Asplöven.

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lars158 lör dec 20, 2014 9:36 pm

Lasse Proppmätt skrev:Vi kan nog räkna bort Hjelm och Oskarsson/Fagerudd får tävla om en plats framöver nu när Jaros är borta på JVM så en av dom kanske platsar ändå

Lundkvist är ju bofast i Asplöven.

Jo troligaste scenariot detta tror jag.

Lars158

Inlägg av Lasse Proppmätt lör dec 20, 2014 9:37 pm

Ivanhoe skrev:Bye bye Hjelm.  *hoppas jag*

Bra handlingskraft av Osten!  Borde innebära en markant förbättring av våran svagaste lagdel.

Hm det här är LHF vi ska inte ropa hej ännu Smile

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lars158 lör dec 20, 2014 9:51 pm

Känns som ändå väl meriterade bägge backarna.
Inte illa av Osten kontraktera två sådana backar.

Lars158

Inlägg av Bamsefar lör dec 20, 2014 10:27 pm

Se där, såg man inte komma, innebär det att Hjelms dagar är räknade nu? eller har Jonsson åkt på ett bakslag, eller är det Jaros som får fortsätta i Asplöven, många frågor blir det.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av NallePhu lör dec 20, 2014 10:31 pm

Vad fan hände 2st goa fina backar medans man njuter av god Rom och cigarrer i utebastun så levererar Osten fin fina backar *L*

Måste nog ta mig en sväng till dit ut kanske det kommer ytterligare bomber Smile
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Kagen lör dec 20, 2014 10:31 pm

Både Asplöven och Luleå ligger lite risigt till, då ropar Luleå in två backar av vad det verkar god klass. Det bör hjälpa båda lagen i ett läge när det dessutom finns gott om tid kvar av säsongen.

Det var ju detta vi talade om när säsongen startade, att det fanns frågetecken i truppen men att den var tillräckligt bra för att få chansen från start. Då kan man ju heller inte veta vilka frågetecken som skulle bli utropstecken. Nu vet man bättre och då är det rätt tid att göra justeringar.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1776

Inlägg av NallePhu lör dec 20, 2014 10:52 pm

Tror nog Hjelm får stryka på foten efter dessa värvningar + en till den är mer osäker!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av FruktHamster lör dec 20, 2014 11:42 pm

Många av er verkar räkna med att Hjelm får stryka på foten, men jag tror inte det. (uppmärksama att jag säger "tror", inte "hoppas")

Inget i matchningen av verken detta eller föregående tränarkonstallation föreslår att Hjelm sitter vidare löst. Dessutom är det väldigt mycket lättare att skicka någon av de yngre förmågorna till Asplöven. Kanske har Hjelm tom något i sitt kontrakt som gör att han kan neka just en sådan degradering.

Jag tror vi kommer få se Hjelm i laget även framöver, om än med betydligt mindre speltid.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Slapshot lör dec 20, 2014 11:45 pm

Ja det lär nog bli Fagerudd och Jaros som får kliva åt sidan, tyvärr. Hjelm får vi nog dras med kontraktstiden ut åtminstone.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av miker lör dec 20, 2014 11:59 pm

Underbart att Luleå agerar! Mycket välkommet. Det är ju i första hand backsidan som har varit problemet för Luleå.

Nu ser det genast betydligt mer hoppfullt ut inför fortsättningen. Men jag hoppas på fler värvningar av toppspelare. Det kommer behövas.

Handlar framför allt om att värva en Niklas Olausson-typ som kan leda en toppkedja och producera viktiga poäng i match efter match.

Men som sagt, det här var två fina julklappar och onekligen en bra början! Inte vad man väntat sig så här pass tidigt.

miker

Antal inlägg : 92

Inlägg av Tigerman sön dec 21, 2014 12:09 am

Jaros är en grym påläggskalv och en blivande storback men han har haft en förmåga att tidvis trassla till det i egen zon. Det skulle inte skada att han fick göra en del matcher med Asplöven och finslipa sitt spel. Att Hjelm skulle kunna förbättras genom att spela i AS tvivlar jag på så att skicka honom dit är bara en förvaring fram tills kontraktet går ut. Jaros däremot kan få rejält med speltid, kanske dubbla tiden/match mot i LHF. Av den anledningen skulle jag faktiskt föredra att ha Hjelm kvar av de två, under förutsättning att alla är friska.

Fagerudd är i grunden en offensiv back, skulle tro han också får kliva 13 mil åt sidan eftersom de vi värvat ser ut att ha sådan kompetens, åtminstone delvis. Även han skulle kunna utvecklas av att få spela många minuter i AS.

Om någon av topp-6 blir skadade kan Jaros eller Fagerudd ersätta, beroende på vem som gått sönder. Hjelm blir kvar som 7:e.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 19 av 21 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet