Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
Vexet
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 20:17

Micke80 skrev:
Puckad skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Men hallå! Svarar han fel på den så blir han uppsagd!
Jag tyckte att Nja var nog kaxigt och uppstudsigt.
Han säger att han önskade honom kvar...

Eller ville han inte ha kvar honom, men vill inte ge Chris extra tändvätska i vinter och svarar lite kryptiskt?

Jocke vill nog varken kritisera sin chef eller snacka ner Chris och svarar rätt neutralt, om man får vara seriös. Om han vill behålla eller ej lär han nog inte säga öppet utåt med risk för kritisera Osten eller Chris.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask ons 22 apr 2015, 20:18

Rönken skrev:Mja, varför skulle man kritisera sin chef öppet utåt i en tidning? Så dum är väl ingen.
Tanken har inte slagit att det finns en till sida av myntet, Abbott kanske inte är den helylle kanadick vi tror ?
Nä just det AVGÅ OSTEN, alla som har en annan sida än den CryingChris drar i media har FEEEEEEL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 20:19

Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Ok, jag gör ett nytt försök till alternativ tolkning: (om en fiktiv annan person)

– Nja.  = - Nej, den sopan kan vi vara utan.
Vi har uttryckt våra önskemål, = skicka bort honom för guds skull!!!
men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. = - Tyvärr misslyckades förhandlingen och latmasken blev kvar, inget jag kan göra åt det.

"men" betyder ju att han inte fick som han ville...

För mig låter den här tolkningen ännu inte särskilt trovärdig, om än as-kul.

Senast ändrad av Puckad den ons 22 apr 2015, 20:20, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Admin ons 22 apr 2015, 20:19

Försök hålla er inom de ramar som finns för trådarna. Här bör endast låst material från NSD och kuriren postas.

Referera gärna till denna tråd när ni fortsätter diskussionen i passande tråd.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1102

https://www.luleahockeyforum.com

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 20:20

Läst och förstått.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 11:10

Hemliga besöket som ska ta stjärnorna till Luleå Hockey??
Nån...
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698

Inlägg av Urken tor 23 apr 2015, 11:14

Ingemar skrev:Hemliga besöket som ska ta stjärnorna till Luleå Hockey??
Nån...

http://www.nsd.se/sport/hemligt-besok-ska-ta-stjarnorna-till-lulea-9234929.aspx

Damhockey.

LULEÅ/ISHOCKEY Här är det hemliga besöket – som ska ta Modos landslagsstjärnor till Luleå.
NSD har tidigare berättat att svenska landslagsstjärnan Erika Grahm väljer mellan Luleå Hockey och Modo. Och i går var Grahm på besök i Luleå för att få en inblick i klubbens organisation – tillsammans med landslagskamraten Emma Nordin.

– Vi är bara här och tittar lite, säger Grahm, när NSD:s utsände stöter på de båda – tillsammans med tränaren Fredrik Glader – under en hundpromenad.

Landslagsspelarna är nöjda med det de sett.

– Ja, det ser bra ut. I fjol var det nog bara vi i Modo, Leksand och Linköping som kunde visa upp något liknande, säger Nordin.

Något beslut om framtiden har de dock inte tagit ännu.

– Vi får se vad som händer, säger Grahm.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 13:32

Tack
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 16:37

Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz
Ingemar
Ingemar

Inlägg av makkanmakkan tor 23 apr 2015, 16:59

Ingemar skrev:Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz

Tror det är artikeln om Nicklas Danielsson du menar.
SKrev på ett 1års kontrakt med Lausanne idag.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 17:15

makkanmakkan skrev:

Det har jag noterat men det skriver man väl knappast en sån rubrik till?? Wink
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Rönken tor 23 apr 2015, 18:14

Ingemar skrev:
makkanmakkan skrev:

Det har jag noterat men det skriver man väl knappast en sån rubrik till?? Wink

Ser inte någon sådan rubrik just nu dock? Du har inte läst fel? Å andra sidan skulle nog inte Kuriren dra sig för att skriva sådan rubrik "fel" till en början för att sedan ändra.
Rönken
Rönken

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 18:20

Nu kollar jag närmre och det är ju precis som makkanmakkan skriver att det handlar om ND Razz
Har bestämt för mig att rubrikens sista ord var ".....stannar i LHF" men kan ju ha lagt till det där sista pga min nyhetstörstande hjärnas abstinens.......
Såg nu när jaag skrlla ner att det var ND det handla om.
Sorry
JAG VILL HA LITE FLÄSK NU OSTEN bounce
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Rönken tor 23 apr 2015, 18:21

Ingemar skrev:Nu kollar jag närmre och det är ju precis som makkanmakkan skriver att det handlar om ND Razz
Har bestämt för mig att rubrikens sista ord var ".....stannar i LHF" men kan ju ha lagt till det där sista pga min nyhetstörstande hjärnas abstinens.......
Såg nu när jaag skrlla ner att det var ND det handla om.
Sorry
JAG VILL HA LITE FLÄSK NU OSTEN bounce

Fläskfile i morgon i restaurangen i Konsumhallen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 19:50

Fläskfilé låter fint som snus Smile haha
Nån ny artikel om uppdrag att hitta tre forwards....NÅN Smile
Att Harju inte tycker att försäsongsträning är det roligaste kan jag lista ut....
Såg att mobilen inte laddade upp hela mitt svar angående damspelarna som besökte Luleå nyligen.
Skrev ungefär så här:
Roligt som fan att LHF visar musklerna och blir en faktor även i damhockeyn. Verkligen roligt!!
Synd för dem bara att lokalblaskorna är så inni h-e klick/lus-kåta att dom hela tiden ska anspela på a-laget. Självklart är det A-laget som är intressantast för oss, klubben, murvlarna och whoever. Den som skulle FI-fjäska och säga nåt annat får svart tunga haha Wink
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Redbear fre 24 apr 2015, 18:29

Stjärnbacken Kristian Näkyvä lämnar för NHL-spel.
Nu har klubben inlett jakten på hans ersättare.
– Det mest logiska och enklaste är att försöka hitta en någorlunda "look a like", säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.

Han värvades från Jyp inför säsongen som gick – och skrev på ett treårskontrakt med Luleå Hockey.

Sen klev Kristian Näkyvä, 24, in i laget, tog en stor roll och imponerade lite för mycket för klubbens bästa.

För nu står det klart att den finske backen lämnar Luleå för spel i NHL (Nashville, enligt Expressen).

– Roligt för Kristian. Det är en bra kille, en bra spelare. Roligt också för Luleå Hockey att vi kan hjälpa till med spelares utveckling och att de kan sajna. Men såklart – vi tappar en bra spelare, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström, som inte riktigt hade kalkylerat med det här spelartappet:

– Möjligheten eller risken finns ju alltid, men eftersom han hade en bättre förstadel av säsongen än andra halvan och inte kom med i landslaget så kanske man ändå trodde att det inte skulle bli. Men nu blev det så.

24-åringen, som sköt 29 poäng (10+19) på 55 grundseriematcher, ska nu ersättas – men om det behöver inte bli med en liknande spelartyp.

– Det beror på lite grann. Det mest logiska och enklaste är att försöka hitta en någorlunda "look a like" eller så kanske man helt enkelt möblerar om i sin rollbild och så.

Hur går tankarna annars kring lagbygget?

– Vi är ihärdiga och jobbar för fullt för att hitta bästa möjliga komposition i vår orkester.

Vad kan det innebära numerärt?

– Det är också en fråga hur den slutgiltiga helheten ser ut, med pengar och vad det blir så. Pratar vi om att vi ska in med juniorer kanske det räcker till tio stycken, men blir det inte det så blir det en annan numerär. Vi vill ha en bra, bred och väldigt, väldigt slagkraftig trupp.

Jag antar att det är spets ni söker.

– Jo, vi letar kvalitativa spelare. Sen vad man rubricerar som det... Anton Hedman är på sitt sätt spets för han är bäst på det han gör, (Johan) Harju är spets för att han är en av de vassaste målskyttarna och (Jonathan) Granström är en av de bästa tekarna. Det är spets i sig. Vi ska se till att få en bra och välbalanserad trupp.

Då antar jag att det är poängspets, om jag säger så, som ni tittar en del på.

– Framförallt om man är forward är det inte fel om man gör nån pyts här och var.

När det gäller Chad Billins framtid i Luleå Hockey säger Lars "Osten" Bergström så här:

– Det är en bra spelare och han trivdes här. Så ligger landet just nu, säger sportchefen.

Är han fortfarande aktuell?

– Så länge vi inte har truppen satt – och även när truppen är satt – är kanske alla aktuella och ingen diskvalificerad, om man säger så. Det gäller att ha ett öppet sinne.

Per Ledin?

– Det är inget mer nytt där.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Rönken sön 26 apr 2015, 20:46

Kuriren skriver att Luleå inte lämnat något till Ledin. Kontrakt förmodar jag, står det något mer matnyttigt eller är det bara status quo?
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken sön 26 apr 2015, 20:54

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-om-ledin-inte-lamnat-nagot-8254970.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ 13 forwards på kontrakt. Men Per Ledin är inte bland dessa.
Per Ledin, 36 år, väntar fortfarande på ett kontraktsförslag.

Luleå Hockey ser över lagets gångna säsong.

Och har ännu inte landat i om klubben ska erbjuda 36-åringen ett nytt kontrakt.

– Vi har inte lämnat något kontraktsförslag till honom ännu, säger Thor Stöckel, sportdirektör i LHF.

Luleå fick kämpa sig till slutspelet via play in mot Djurgården.

Sedan har klubben utvärderat det sportsliga och tar ny sats mot 2015/2016.

Och där blir det förändringar i laget – som exempelvis att bröderna Abbott inte blir kvar i klubben.

Även veteranen Per Ledin väntar på ett nytt kontrakt, men det är inte säkert att han erbjuds något.

– Vi har en ambition att hitta en roll åt honom och även ett kontrakt rent ekonomiskt, men vi är inte där än. Vi behöver ge det tid, säger Thor Stöckel.

– Jag förstår om en del spelare blir frustrerade, men vi behöver också utvärdera säsongen som slutade med att vi inte tog oss till slutspel utan fick ta vägen via play in.

Det ryktas om att ni är intresserade av Linköpingsforwarden Jacob Micflikier. Har ni erbjudit honom ett kontrakt?

– En intressant spelare, men inte i dagsläget, säger Stöckel.
Urken
Urken

Inlägg av Admin sön 26 apr 2015, 23:19

Inlägg flyttade till "Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5", efter tillämpning av regel 7.2.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1102

https://www.luleahockeyforum.com

Inlägg av Ingemar tis 28 apr 2015, 14:04

Vad har Jaros sagt för kaxigt enligt NSD?
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Urken tis 28 apr 2015, 14:07

Ingemar skrev:Vad har Jaros sagt för kaxigt enligt NSD?

http://www.nsd.se/sport/luleatalangens-kaxiga-svar-om-superstjarnan-9245939.aspx

LULEÅ/ISHOCKEY En spelare från Luleå Hockey är klar för VM. En av de största stjärnorna? Knappast – istället är det Christian Jaros, 19 – som får representera Slovakien.
– Det här hade jag aldrig kunnat drömma om, säger Jaros till NSD.
Christian Jaros har blivit Luleåfansens favorit med sitt fysiska spel och sorglösa attityd vid sidan av isen. Men att kalla den 19-årige slovakiske backen för en av lagets stöttepelare vore felaktigt – han gjorde bara 25 SHL-matcher under säsongen och var stundtals utlånad till Asplöven.

Nu ska han, som enda Luleåspelare, vara med på VM i Tjeckien som börjar till helgen.

– Det här hade jag aldrig kunnat drömma om. I bästa fall hade jag hoppats på att det skulle gå bra på junior-VM och att jag kanske, kanske skulle få chansen att spela någon landskamp, säger Jaros när NSD når honom hemma i Slovakien.

Nu får tar han plats i en trupp med idel ädel slovakisk hockeyadel. Julius Hudacek, Ladislav Nagy, Domink Granak och Thomas Surovy är alla uttagna i det lag som pryds av Los Angeles-stjärnan Marian Gaborik.

– Vaddå ”hur känns det att vara i samma omklädningsrum som Gaborik?”, fråga honom hur det känns att vara i samma omklädningsrum som mig istället. Nej, jag skojar bara, han är ju en superstjärna, jag har stor respekt för honom och väldigt glad över att få vara med i samma lag som honom.

Christian Jaros hoppas att han ska få speltid i världsmästerskapet och lovar att använda sin spetskompetens.

– Det är ju svårt att säga vad min roll blir innan VM, jag hoppas bara att det ska gå bra för oss. Om jag spelar ska jag göra mitt bästa för att få erfarenhet, spela stabilt och vara bra i en mot en situationerna.

Pelle Johansson
Urken
Urken

Inlägg av Ingemar tis 28 apr 2015, 15:28

Tack Urken Smile
Hoppas han lyckas bra. Inte FÖR bra bara, så han får dra över Atlanten.....
Vad är det för stjärna som Kurren skriver om att klubben jagar förresten?
/tusenfrågor.nu Smile
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Tony Moore tis 28 apr 2015, 15:32

Toni Rajala..

"Och från Luleå Hockeys sida är Toni Rajala inte ett obekant namn.
Klubben söker med ljus och lykta efter en center och en ytterforward med spetskvaliteter.
– Det är klart att han är en intressant spelare, säger Thor Stöckel, sportdirektör i Luleå Hockey, och fortsätter:
– Vi har blivit uppmärksammade på att han finns tillgäng, men det är inget konkret i dagsläget. Vi är intresserade av alla toppspelare som ryms i vår budget och sedan vill vi också ha rätt karaktär och att spelaren får rätt roll."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8041

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore tis 28 apr 2015, 15:38

Btw, märker ni hur allt oftare Thor uttalar sej i media ang. spelarfrågorna.. Avlasta/stötta osten eller något annat bakom detta tro?
Personligen tycker jag det är riktigt, är man sportdirektör i 150 000 000s föreningen LHF måste man väl visa att man gör något Wink
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Ingemar tis 28 apr 2015, 15:49

Tack Smile
Jo jag har tänt på det jag med.
Behövs nog stöttning och fler som tänker/gör för att det ska funka. Inget lätt jobb han har vår käre Ost Smile
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Ingemar tis 28 apr 2015, 15:50

Bra rubriksättning som vanligt....... Razz
Jakt?
Som jägare kallar jag det inte jakt att spana av utan vare sig osäkrat eller ens bössa över armen Wink
Ingemar
Ingemar

Inlägg av Dilox ons 29 apr 2015, 16:05

Någon som kan delge de två Omark-artiklarna från NSD idag?

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Rönken ons 29 apr 2015, 17:23

Vad är nu detta att Luleå får dålig ranking i CHL fastän man vann turneringen? Visst att man fick lite dassigare placering i SHL men vad fasen. Urken, du vet din roll vid det här laget pig
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken ons 29 apr 2015, 17:59

http://www.kuriren.nu/100-hockey/usel-ranking-trots-chl-titeln-8260580.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey vann CHL förra säsongen, men i årets ranking hamnar laget på den nedre halvan.
Se även: Bildspel från Luleås fest efter CHL-segern.

Under onsdagen presenterade Champions Hockey League rankingen på lagen inför vinterns cupspel. Klubbens positionering avgör också vilken seedning de får i lottningen den 13 maj. I år är Luleå Hockey rankade som 30 bästa lag i Europa, vilket innebär att de hamnar i seedningsgrupp B. Totalt deltar 48 klubbar och högst rankade är svenska mästarna Växjö.

– Vi känner ju till hur regelverket är och det bygger på prestationen i våra inhemska ligor och där slutade vi åtta, åkte ut i kvartsfinal och då nådde vi inte högre. Trots att vi är CHL-mästare, säger sportdirektören Thor Stöckel.

Hur känns det?

– Känslomässigt är det inte så mycket att säga. Det är så reglerna är, men man kanske kan lyfta frågan. Man kanske ska få någon belöning i rankingen och man gör bra ifrån sig i turneringen också, men nu är det inte så och det är bara att gilla läget.

En låg ranking behöver däremot inte ha någon påverkan på utgången. Det är Luleå Hockey ett bevis för. Förra säsongen rankades LHF som 27:e lag av 44.
Urken
Urken

http://www.kuriren.nu/sport/omark-lamnar-jokerit-vi-vill-tacka-honom-8259751.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ 54 poäng på 70 matcher inkluderat slutspelet. Men nu lämnar Linus Omark KHL-laget Jokerit.
Linus Omark visade alla tvivlare att han kan lira ishockey på den högsta nivån.

46 poäng (16 mål/30 assist) på 60 matcher i KHL:s grundserie och 9 poäng på 10 matcher i slutspelet.

Men nu är kapitlet Jokerit slut för denna gång.

Han valde själv att bryta kontraktet och parterna har inte kommit överens om en förlängning.

– Det vore naturligt att vi skulle vilja behålla Omark inför nästa säsong, men det är inte möjligt. Vi vill tacka honom för en fin säsong och önska honom god fortsättning, säger Jokerits general manager Jari Kurri till klubbens hemsida.

– Jag älskade att spela med det här laget. Det är det bästa laget jag spelat i. Klubben har trott på mig hela tiden och jag hoppas att jag återvänder en dag, säger Linus Omark.
Urken
Urken

http://www.kuriren.nu/sport/han-tar-abbots-nummer-8260583.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Johan Harju byter tröjnummer i Luleå Hockey. Harju får nummer 24, Cam Abbots tidigare nummer, meddelar klubben på sitt instagramkonto.
Givetvis börjar spekulationerna omgående. Är detta en passning till Cam Abbott? Luleås sportdirektör Thor Stöckel:

– Nja. Cam Abbotts fråga är avhängd av hans medicinska tillstånd, om han ska sluta eller inte hänger helt på Cam i första läget.

Men har ni beslutat om ni vill ha honom eller inte, om han ska spela?

– Det är en spekulation jag inte kan gå in på nu. Cam ska först bestämma sig, säger Stöckel.
Urken
Urken

Inlägg av Ivanhoe tor 30 apr 2015, 18:03

Nu har det dykt upp några intressanta artiklar på NSD.  Någon som kan delge?

"Förre Luleå hockey tränaren talar ut om alla rykten"  

- Sen har Luleå tydligen värvat en stortalang, står det i en artikel (17.55)

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Redbear tor 30 apr 2015, 18:05

Hittade den ena:

LULEÅ/ISHOCKEY Han lämnade hockeyn förra våren och sedan har det varit i stort sett tyst. Men i dag talar den förre Luleå Hockey-tränaren Jonas Rönnqvist ut om alla rykten. ”Jag har tackat nej till många förfrågningar”, säger han till NSD.
Dela Tweeta
När Luleå Hockey våren 2014 förlorade den sjätte matchen i SM-kvartsfinalen mot Växjö på hemmaplan var det också slutet på en tränarepok i klubben. Radarparet Jonas Rönnqvist/Thomas Berglund valde att lämna klubben efter fyra framgångsrika år där de förnyade svensk hockey med sin höga press och intensiva skridskoåkning.

– I dag jobbar nästan alla lag på det sättet och vi bildade lite skola. I Luleå Hockey försökte vi utveckla den hockeyn från år ett till år fyra, säger Jonas Rönnqvist.

Sedan firma Rönnqvist/Berglund gick vidare i sina liv har ryktena varit många kring deras framtid i hockeybranschen.

Thomas ”Bulan” Berglund nappade till sist på Brynäs locktoner men Rönnqvist har valt att hålla sig undan mediabruset så mycket som möjligt och inte kommentera alla spekulationer offentligt.

Men i dag väljer 41-årige Rönnqvist att tala ut om ryktena som bland annat placerat honom i SHL-nykomlingen Malmö, krisklubben AIK och anrika Brynäs.

– Jag har valt att inte säga någonting med respekt för klubbarna och sporten. Det kan knappast vara kul för en annan tränare att ta ett jobb om man vet att man är tvåa på listan, säger han.

Hur många förfrågningar har du egentligen haft det senaste året?

– Exakt hur många vet jag inte men det är många. Det är kul att vara uppskattad och det säger jag alltid till de klubbar som hör av sig. Det innebär att det jag gjort som tränare har haft betydelse.

Kan du se dig själv stå i ett hockeybås i framtiden som elittränare?

– Den frågan får jag nästan varje dag. Visst kan jag det. Jag älskar hockey men suget måste komma tillbaka först.

Och..?

– Du måste älska precis allt med tränarjobbet; Ansvaret och allt det man utsätter sig för. Det handlar om att vara ”all-in” – inget annat funkar i alla fall för mig. Hockeytränarjobbet betyder något, det är viktig och då räcker det inte med 90 procent. Därför slutade jag i Luleå Hockey. Jag tycker många hoppar på tränarjobbet av fel anledningar, säger Jonas Rönnqvist.

Hur är det i dag att stå bredvid hockeyn och titta på?

– Det är skönt att få distans, att kunna gå på en match med kompisar eller med familjen och bara titta på. Sedan hjälper jag till lite med ett 04-lag, det är lika roligt att se unga spelare utvecklas.

Du sitter inte hemma vid köksbordet och klurar på något nytt spelsätt eller taktiskt grepp som kommer förändra svensk hockey i framtiden?

– Nej, det kan jag inte säga. Men med tanke på alla regeländringar och de större ytterzonerna finns det förstås mycket utveckling att göra. Jag tycker att många lag förändrat sitt spel för mycket och blivit passiva. Det lag som gjort minst förändringar och bara jobbat vidare på sin grej är Skellefteå.
Redbear
Redbear

Inlägg av Redbear tor 30 apr 2015, 18:07

Värvningen gäller Christopher Mastomäki, center från Västerås. Gissar att det är till J20.

Redbear
Redbear

Inlägg av Ivanhoe tor 30 apr 2015, 18:10

Tackar!

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Jagr tor 30 apr 2015, 19:33

Masken in,  Nord ut,  kompisar från hockey högstadiet. Nord till Malmö Redhawks.

Jagr

Antal inlägg : 31

Inlägg av Rönken tor 30 apr 2015, 22:24

Visst är det Mickan som inte fått ett bud enligt Kuriren? Micflikier alltså.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu sön 03 maj 2015, 21:00

Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:
Agenten bollen ligger hos Luleå vad handlar det om?
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Rönken sön 03 maj 2015, 21:22

NallePhu skrev:Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:

Ledin.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu sön 03 maj 2015, 21:30

Rönken skrev:
NallePhu skrev:Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:

Ledin.
Gracias
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Wolfhunter ons 06 maj 2015, 09:47

Vem är världens bäste back som LHF enligt NSD är ute efter?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Bamsefar ons 06 maj 2015, 09:47

Wolfhunter skrev:Vem är världens bäste back som LHF enligt NSD är ute efter?

Duncan Keith?? affraid
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av Wolfhunter ons 06 maj 2015, 10:22

Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Wolfhunter

Inlägg av Rönken ons 06 maj 2015, 10:43

Wolfhunter skrev:
Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Damhockey som det gäller rabbit
Rönken
Rönken

Inlägg av Wolfhunter ons 06 maj 2015, 10:57

Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:
Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Damhockey som det gäller rabbit
Men för inni helvette vilka jävla pajasar Razz
Låtsas-Fi-supportrar men försöker med alla medel rida på vår kärlek till A-laget för lite klick på sånt. Skulle inte ha intresserat mig lika om jag visste det var en tjej, men lite renhårigare. Och jag tycker det är skitkul med damsatsningen.
GAH Evil or Very Mad

Wolfhunter

Inlägg av Rönken lör 09 maj 2015, 10:48

Vad säger Jocke om Mikkelson? Något av värde?
Rönken
Rönken

Inlägg av Tony Moore lör 09 maj 2015, 11:02

– Vi var intresserade av honom redan när han spelade i Västerås och det känns jättebra att vi lyckats knyta Brendan till oss, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.
Tränaren Joakim Fagervall är också mycket belåten med klubbens senaste rekrytering.
– Jag vet vad jag får. En jäkla bra kille med bra träningsmoral. En solid spelare med bra rörelsemönster, allsidig, ett bra skott och som gillar att sätta press på motståndarna. Du är inte en dålig hockeyspelare om du spelat 130 NHL-matcher, säger Luleåtränaren.
Har du haft kontakt med honom efter Västeråstiden?
– Inte så mycket. Men vi snackade med Brendan förra sommaren men då var det "Osten" som skötte allt.
Värvningen av Brendan Mikkelson landade också bra med tanke på att Luleå Hockey bara för någon vecka sedan tappade sin ledande back Kristian Näkyvä till Nashville och NHL.
– Som jag ser det är Brendan en mycket bra ersättare till Näkyvä. Han kommer användas i både box play och power play.
Brendan Mikkelson om valet av Luleå Hockey:
– Vi trivdes jättebra i Sverige när vi var där sist så det känns mycket kul att få återvända dit igen. Hockeymässigt kommer jag till Luleå för att hjälpa laget att vinna, det är det som räknas mest av allt. Utöver det vill jag så klart fortsätta att utveckla mig själv som hockeyspelare i en liga där man spelar med mycket fart och skicklighet, säger han i ett pressmeddelande.
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Lars158 lör 09 maj 2015, 11:03

Rönken skrev:Vad säger Jocke om Mikkelson? Något av värde?

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Rönken lör 09 maj 2015, 11:03

Tackar TM Smile
Rönken
Rönken

Inlägg av Slapshot lör 09 maj 2015, 14:02

Tror på den här värvningen starkt. Speciellt då han tidigare spelat i Sverige så han inte är helt oprövad. Kan vara ett fynd likt Sigalet.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet