Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
Vexet
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 7 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken 29th april 2015, 17:59

http://www.kuriren.nu/sport/han-tar-abbots-nummer-8260583.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Johan Harju byter tröjnummer i Luleå Hockey. Harju får nummer 24, Cam Abbots tidigare nummer, meddelar klubben på sitt instagramkonto.
Givetvis börjar spekulationerna omgående. Är detta en passning till Cam Abbott? Luleås sportdirektör Thor Stöckel:

– Nja. Cam Abbotts fråga är avhängd av hans medicinska tillstånd, om han ska sluta eller inte hänger helt på Cam i första läget.

Men har ni beslutat om ni vill ha honom eller inte, om han ska spela?

– Det är en spekulation jag inte kan gå in på nu. Cam ska först bestämma sig, säger Stöckel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 7 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ivanhoe 30th april 2015, 18:03

Nu har det dykt upp några intressanta artiklar på NSD.  Någon som kan delge?

"Förre Luleå hockey tränaren talar ut om alla rykten"  

- Sen har Luleå tydligen värvat en stortalang, står det i en artikel (17.55)

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Redbear 30th april 2015, 18:05

Hittade den ena:

LULEÅ/ISHOCKEY Han lämnade hockeyn förra våren och sedan har det varit i stort sett tyst. Men i dag talar den förre Luleå Hockey-tränaren Jonas Rönnqvist ut om alla rykten. ”Jag har tackat nej till många förfrågningar”, säger han till NSD.
Dela Tweeta
När Luleå Hockey våren 2014 förlorade den sjätte matchen i SM-kvartsfinalen mot Växjö på hemmaplan var det också slutet på en tränarepok i klubben. Radarparet Jonas Rönnqvist/Thomas Berglund valde att lämna klubben efter fyra framgångsrika år där de förnyade svensk hockey med sin höga press och intensiva skridskoåkning.

– I dag jobbar nästan alla lag på det sättet och vi bildade lite skola. I Luleå Hockey försökte vi utveckla den hockeyn från år ett till år fyra, säger Jonas Rönnqvist.

Sedan firma Rönnqvist/Berglund gick vidare i sina liv har ryktena varit många kring deras framtid i hockeybranschen.

Thomas ”Bulan” Berglund nappade till sist på Brynäs locktoner men Rönnqvist har valt att hålla sig undan mediabruset så mycket som möjligt och inte kommentera alla spekulationer offentligt.

Men i dag väljer 41-årige Rönnqvist att tala ut om ryktena som bland annat placerat honom i SHL-nykomlingen Malmö, krisklubben AIK och anrika Brynäs.

– Jag har valt att inte säga någonting med respekt för klubbarna och sporten. Det kan knappast vara kul för en annan tränare att ta ett jobb om man vet att man är tvåa på listan, säger han.

Hur många förfrågningar har du egentligen haft det senaste året?

– Exakt hur många vet jag inte men det är många. Det är kul att vara uppskattad och det säger jag alltid till de klubbar som hör av sig. Det innebär att det jag gjort som tränare har haft betydelse.

Kan du se dig själv stå i ett hockeybås i framtiden som elittränare?

– Den frågan får jag nästan varje dag. Visst kan jag det. Jag älskar hockey men suget måste komma tillbaka först.

Och..?

– Du måste älska precis allt med tränarjobbet; Ansvaret och allt det man utsätter sig för. Det handlar om att vara ”all-in” – inget annat funkar i alla fall för mig. Hockeytränarjobbet betyder något, det är viktig och då räcker det inte med 90 procent. Därför slutade jag i Luleå Hockey. Jag tycker många hoppar på tränarjobbet av fel anledningar, säger Jonas Rönnqvist.

Hur är det i dag att stå bredvid hockeyn och titta på?

– Det är skönt att få distans, att kunna gå på en match med kompisar eller med familjen och bara titta på. Sedan hjälper jag till lite med ett 04-lag, det är lika roligt att se unga spelare utvecklas.

Du sitter inte hemma vid köksbordet och klurar på något nytt spelsätt eller taktiskt grepp som kommer förändra svensk hockey i framtiden?

– Nej, det kan jag inte säga. Men med tanke på alla regeländringar och de större ytterzonerna finns det förstås mycket utveckling att göra. Jag tycker att många lag förändrat sitt spel för mycket och blivit passiva. Det lag som gjort minst förändringar och bara jobbat vidare på sin grej är Skellefteå.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Redbear 30th april 2015, 18:07

Värvningen gäller Christopher Mastomäki, center från Västerås. Gissar att det är till J20.

Redbear
Redbear

Inlägg av Ivanhoe 30th april 2015, 18:10

Tackar!

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Jagr 30th april 2015, 19:33

Masken in,  Nord ut,  kompisar från hockey högstadiet. Nord till Malmö Redhawks.

Jagr

Antal inlägg : 31

Inlägg av Rönken 30th april 2015, 22:24

Visst är det Mickan som inte fått ett bud enligt Kuriren? Micflikier alltså.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av NallePhu 3rd maj 2015, 21:00

Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:
Agenten bollen ligger hos Luleå vad handlar det om?
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18665

Inlägg av Rönken 3rd maj 2015, 21:22

NallePhu skrev:Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:

Ledin.
Rönken
Rönken

Inlägg av NallePhu 3rd maj 2015, 21:30

Rönken skrev:
NallePhu skrev:Ngn men Kuriren plus och senaste låsta artikeln:

Ledin.
Gracias
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18665

Inlägg av Wolfhunter 6th maj 2015, 09:47

Vem är världens bäste back som LHF enligt NSD är ute efter?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Bamsefar 6th maj 2015, 09:47

Wolfhunter skrev:Vem är världens bäste back som LHF enligt NSD är ute efter?

Duncan Keith?? affraid
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Wolfhunter 6th maj 2015, 10:22

Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Wolfhunter

Inlägg av Rönken 6th maj 2015, 10:43

Wolfhunter skrev:
Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Damhockey som det gäller rabbit
Rönken
Rönken

Inlägg av Wolfhunter 6th maj 2015, 10:57

Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:
Bamsefar skrev:

Duncan Keith?? affraid
Seriöst? Suspect

Damhockey som det gäller rabbit
Men för inni helvette vilka jävla pajasar Razz
Låtsas-Fi-supportrar men försöker med alla medel rida på vår kärlek till A-laget för lite klick på sånt. Skulle inte ha intresserat mig lika om jag visste det var en tjej, men lite renhårigare. Och jag tycker det är skitkul med damsatsningen.
GAH Evil or Very Mad

Wolfhunter

Inlägg av Rönken 9th maj 2015, 10:48

Vad säger Jocke om Mikkelson? Något av värde?
Rönken
Rönken

Inlägg av Tony Moore 9th maj 2015, 11:02

– Vi var intresserade av honom redan när han spelade i Västerås och det känns jättebra att vi lyckats knyta Brendan till oss, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.
Tränaren Joakim Fagervall är också mycket belåten med klubbens senaste rekrytering.
– Jag vet vad jag får. En jäkla bra kille med bra träningsmoral. En solid spelare med bra rörelsemönster, allsidig, ett bra skott och som gillar att sätta press på motståndarna. Du är inte en dålig hockeyspelare om du spelat 130 NHL-matcher, säger Luleåtränaren.
Har du haft kontakt med honom efter Västeråstiden?
– Inte så mycket. Men vi snackade med Brendan förra sommaren men då var det "Osten" som skötte allt.
Värvningen av Brendan Mikkelson landade också bra med tanke på att Luleå Hockey bara för någon vecka sedan tappade sin ledande back Kristian Näkyvä till Nashville och NHL.
– Som jag ser det är Brendan en mycket bra ersättare till Näkyvä. Han kommer användas i både box play och power play.
Brendan Mikkelson om valet av Luleå Hockey:
– Vi trivdes jättebra i Sverige när vi var där sist så det känns mycket kul att få återvända dit igen. Hockeymässigt kommer jag till Luleå för att hjälpa laget att vinna, det är det som räknas mest av allt. Utöver det vill jag så klart fortsätta att utveckla mig själv som hockeyspelare i en liga där man spelar med mycket fart och skicklighet, säger han i ett pressmeddelande.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8038

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Lars158 9th maj 2015, 11:03

Rönken skrev:Vad säger Jocke om Mikkelson? Något av värde?

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av Rönken 9th maj 2015, 11:03

Tackar TM Smile
Rönken
Rönken

Inlägg av Slapshot 9th maj 2015, 14:02

Tror på den här värvningen starkt. Speciellt då han tidigare spelat i Sverige så han inte är helt oprövad. Kan vara ett fynd likt Sigalet.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Rönken 9th maj 2015, 14:05

Slapshot skrev:Tror på den här värvningen starkt. Speciellt då han tidigare spelat i Sverige så han inte är helt oprövad. Kan vara ett fynd likt Sigalet.

Uppenbarligen har man varit väldigt sugna på honom, verkar vara tredje året som man försöker få honom om ajg tolkar allting korrekt.
Rönken
Rönken

Inlägg av Lars158 9th maj 2015, 15:18

Rönken skrev:
Slapshot skrev:Tror på den här värvningen starkt. Speciellt då han tidigare spelat i Sverige så han inte är helt oprövad. Kan vara ett fynd likt Sigalet.

Uppenbarligen har man varit väldigt sugna på honom, verkar vara tredje året som man försöker få honom om ajg tolkar allting korrekt.

Nu tror jag ju man betalat för mycket för att kalla det ett "Fynd". Man måste nog ha kravet att han skall vara djävulskt bra.

Lars158

Inlägg av Rönken 9th maj 2015, 15:19

Lars158 skrev:
Rönken skrev:

Nu tror jag ju man betalat för mycket för att kalla det ett "Fynd". Man måste nog ha kravet att han skall vara djävulskt bra.

Han faller inte heller in under AHL-värvning då han dels spelat i Sverige men även att det var Jocke som var hans tränare. Fast många transatlanter i Luleå kommande säsong.
Rönken
Rönken

Inlägg av Dilox 12th maj 2015, 08:33

Någon som har Micflikier-texterna från respektive blaska?

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Wolfhunter 12th maj 2015, 12:19

Pelle J la ut denna gratis på twitter:

Nu har Luleå hittat en ledargestalt
19:32 | 15-05-11

LULEÅ/ISHOCKEY I fjol gjorde han 47 poäng för Linköping och kom fyra i poängligan. I år hoppas Jacob Micflikier kunna upprepa succén i Luleåtröjan, hjälpa klubben att vinna mästerskap – och kanske skriva ledare i NSD.

Luleå Hockey har jagat spets. Fyran i fjolåret poängliga har varit öppen för förslag. För en vecka sedan lyckades sportchefen Lars ”Osten” Bergström till sist övertala Jacob Micflikier att välja en flytt norrut.

– Luleå var ju intresserade av mig för några år sedan, men då blev det inget. Nu pratade jag med Lars för en vecka sedan, han var väldigt tydlig med att planen är att vinna guld och det tilltalade mig. Jag vill vara en del av det och försöka hjälpa till att infria de förväntningarna, säger Micflikier, som för tillfället befinner sig hemma i Kanada – och inte riktigt har hunnit planera för sin framtida flytt.

– Ehhh, nej – det har varit lite annat. Jag och min fästmö ska gifta oss i juli, vi håller på att upptäcka hur mycket det är att göra när man ska planera ett bröllop...

Jacob Micflikier kommer ursprungligen från Winnipeg. Men istället för att spela sin ungdomshockey i den regionala kanadensiska juniorligan Western Hockey League valde han en mindre vanlig väg. Micflikier flyttade till amerikanska östkusten och tog examen i statsvetenskap samtidigt som han spelade collegehockey.

– Jag kommer från en akademisk familj och det var aldrig säkert att min hockeykarriär skulle bli särskilt lång. Jag ville ha en utbildning, för mig var det viktigt och då var det där det bästa sättet, säger Micflikier.

En plan B?

– Ja, jag är ju inte särskilt stor och runt millennieskiftet var små spelare inte särskilt populära i NHL. Dessutom var inte WHL någon säker plats att spela hockey på för små spelare heller – det bästa alternativet var collegeligan. Jag fick min examen och det ångrar jag inte.

Du får börja skriva krönikor på ledarsidan i NSD.

– Ja, hahaha, ge mig en spalt i veckan så löser jag det.

Efter fem år i de nordamerikanska farmarligorna AHL och ECHL utan att lyckas ta klivet till NHL – eller ens bli draftad av en NHL-klubb – valde Jacob Micflikier att testa spel i Europa istället.

– Det var just innan den senaste strejken, det såg ut att inte bli någon NHL-säsong och allt skulle vändas upp och ner. Jag tänkte att om jag ska pröva spel i Europa så är det här bästa tidpunkten att göra det.

Var det ett svårt beslut?

– Ett av de svåraste jag någonsin tvingats ta, jag har tittat tillbaka på det många gånger och funderat på om det var rätt. Men nu trivs jag så bra att det inte finns några skäl att fundera på annat.

Efter att ha spelat med Biel, KHL-klubben Dinamo Minsk och Lugano under sina två första säsonger – och levererat fina offensiva siffror – kom Micflikier till Linköping i fjol höstas.

Där blev det succé.

I en kedja tillsammans med Jeff Taffe och Broc Little stod Micflikier för 47 poäng (24+23) och slutade på fjärde plats i poängligan – bakom Örebros Derek Ryan och sina kedjekamrater.

– Vi hade olika egenskaper som kompletterade varandra bra. Jag kunde skjuta lite varstans, Broc hade sin fart och sina genombrott, Jeff hade en fantastisk blick för spelet. Vi hade fin kemi, säger Micflikier.

Hur var det att möta Luleå?

– Jobbigt. Men jag har ju förstått att folk där uppe inte var helt nöjda med fjolåret, att det behövs lite kreativitet och målskytte. Jag ska försöka hjälpa till med det så får vi se till att vinna sista matchen på säsongen.

Pelle Johansson
FAKTA

Statusvärvningen

Namn: Jacob Micflikier.

Ålder: 30 år.

Längd: 173 cm.

Vikt: 82 kilo.

Position: Forward.

Skjuter: Vänster.

Klubbar: Springfield Falcons, Stockton Thunder, Rochester Americans, Florida Everblades, Charlotte Checkers, Hershey Bears, Biel, Dinamo Minsk, Lugano, Linköping.

Wolfhunter

Inlägg av Wolfhunter 12th maj 2015, 22:49

vad står det i kurren om miljonsatsningen för att få fram egna produkter?

Wolfhunter

Inlägg av Jagr 12th maj 2015, 22:59

ISHOCKEY/LULEÅ 12 miljoner kronor per år. Så mycket pengar satsar Luleå Hockey för att få fram egna produkter.
Luleå Hockeys vd Stefan Enbom bjuder på glada nyheter. I ett inlägg på Luleåfans forum på Facebook berättar han om klubbens stora satsning för att få fram egna produkter.

– Luleå Hockey fortsätter nu vår fokuserade satsning på egna produkter från Norrbotten. Vi investerar 12 miljoner kronor per år i denna offensiva satsning. Det kommer dock ta ett par år innan vi fullt ut kan börja skörda.

– Vi bygger nu ett lag för att vinna ett guld. Vi blev mycket inspirerad av CHL-guldet. Luleå Hockey vill nå varaktig framgång med många egna produkter från Norrbotten.

I dagsläget har klubben sju spelare i A-laget som är födda i Norrbotten.

Jagr

Antal inlägg : 31

Inlägg av Wolfhunter 12th maj 2015, 23:17

Tack Smile
Verkligen imponerande att få till den rubriken och blåsa upp så stort efter den (i och för sig roliga och inspirerande) lilla statusen Smile

Wolfhunter

Inlägg av Lars158 13th maj 2015, 02:56

12 mille nu men vad var nivån tidigare?

Lars158

Inlägg av Micke80 13th maj 2015, 06:16

Lars158 skrev:12 mille nu men vad var nivån tidigare?

Kan vara ute och cykla nu så nån som är säker får gärna rätta mig. Men jag har för mig att den låg kring 10 mille. Här kommer osäkerheten, jag kommer inte ihåg om jag har läst det nånstans, hört det nånstans från klubben eller om siffran var ett mun till mun rykte som snabbt ändrar skepnad.
Men om det är så så är ju ändå 2 mlles ökning rätt ok, däremot tror jag man har större chans att få behålla spelaren länge i a-lag eller att spelaren återvänder till a-lag efter sina år i amerika/ryssland om man försöker få till sig junisar från länet och utveckla dem istället för att värva in junisar från andra länder.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Hockeyprofessorn 13th maj 2015, 07:43

Helt rätt satsning! Att fostra egna spelare blir allt viktigare med tanke på kostnaderna för att köpa klasspelare. Med en fjärde-kedja med juniorer öppnas det upp för ytterligare en spelare med 150k. Samtidigt som LHF:s HG kan knyta till sig fler ungdomstalanger. Med en sådan här satsning borde LHF värva en av de unga tekniktränarna från t ex Stockholm för att verkligen lära sina spelare olika teknikdetaljer à la Hammarby (som började med rysstekniken en gång i tiden). Länken går till den enligt mig bästa tekniktränaren i Sverige (som också är utb. mentaltränare och kan hjälpa ungdomarna med det psykiska/kognitiva).
http://gustavwallner.com
Hockeyprofessorn
Hockeyprofessorn

Antal inlägg : 14

Inlägg av KaptenBlodskelett 13th maj 2015, 10:28

Kan någon dela med sig av artikeln om Robin Jonssons möjliga ersättare i NSD? Melart?

Edit: Se på fan, den var öppen...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Redbear 13th maj 2015, 10:44

LULEÅ/ISHOCKEY Här är spelaren som kan att ersätta Robin Jonsson i Luleå Hockey: Ilari Melart, 25.
Nu talar han ut i NSD om sina framtidsplaner.
– SHL är ett mycket intressant alternativ för mig, säger den finske backbjässen.

Förra veckan presenterade Luleå Hockey ännu en i raden av stjärnvärvningar på backsidan och det handlade om kanadensaren Brendan Mikkelson. En spelare som rakt av ska ersätta Kristian Näkyvä som lämnat för NHL.

Men klubben jagar också en fysisk defensivspecialist som ska ta Robin Jonssons plats och högt upp på önskelistan finns, enligt vad NSD erfar, den finske bjässen Ilari Melart som mäter 192 centimeter och väger 103 kilo.

– Det finns intresse från SHL och det vore ett bra alternativ för mig nästa säsong. Det är jättebra liga och alla finska spelare jag pratat med som spelat där har bara bra saker att säga, säger han.

Vilka/vilka klubbar i Sverige handlar det om?

– Nä, det vill jag inte kommentera just nu. Det är min agent som sköter allt. Jag har semester (skratt).

När kan något bli klart?

– Det känns som om det varit nära ganska länge nu. Vi får se.

Läs mer: Fagervall om drömvärvningen

Ilari Melart har de senaste säsongerna spelat i KHL och laget Yugra Khanty-Mansiysk. På 48 matcher har det blivit fem mål och elva assist.

– Men jag vill inte stanna kvar i Sibirien – de var tuffare än jag trodde att bo och leva där. Laget förlorade mycket och det var kallt och mörkt.

Är KHL ett alternativ nästa säsong?

– Dyker det upp ett bud från någon annan klubb får jag se men som det känns nu vill jag spela någon annanstans.

Kanske i Luleå Hockey..?
Redbear
Redbear

Inlägg av Redbear 13th maj 2015, 10:44

Jag la i artikeln ändå. De kommer säkert låsa den sen Smile
Redbear
Redbear

Inlägg av KaptenBlodskelett 13th maj 2015, 10:47

Redbear skrev:Jag la i artikeln ändå. De kommer säkert låsa den sen Smile
Det gör de alldeles säkert! Smile

Han verkar vara trevligare utanför isen än på den. För mig får han gärna komma till oss, tror det är precis vad vi behöver för de trängda lägena i ett slutspel.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Wolfhunter 13th maj 2015, 19:20

Säkert snart låst. Emanuelsson på långtids till Aspis? Smile
----------
Asplöven vill långtidslåna Luleåtalangen
17:35 | 15-05-13 Kommentera Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+ Share on emailShare on twitterMore Sharing Services

HAPARANDA/ISHOCKEY Här är Asplövens nya talangdrag.
Klubben vill långtidslåna Luleå Hockey-forwarden Einar Emanuelsson.
– De ser honom som en ordinarie spelare i sitt lag, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström.

Luleå Hockey har många talangfulla spelare i juniorlagen. En av dessa: Kirunasonen Einar Emanuelsson, 18, som den gångna säsongen vann den interna poängligan i J20-gänget med 29 poäng (14+15) på 34 matcher och som har fått känna på SHL-hetluften – åtminstone lite grann.

Till hösten kan det bli seniorhockey för hela slanten för forwarden. Enligt NSD:s uppgifter vill Asplöven långtidslåna talangen, som åldersmässigt har två juniorår kvar, av samarbetspartnern Luleå Hockey.

Något som Asplövens sportchef Per Kenttä säger så här om.

– Det är en intressant spelare med stora utvecklingsmöjligheter, säger Kenttä.

Luleå Hockeys dito – Lars "Osten" Bergström – bekräftar att en sådan diskussion pågår.

– Jo, de har uttryckt det. De tror på honom och ser honom som en ordinarie spelare i sitt lag, säger "Osten", som ser allsvenskt spel för talangerna som en bra väg för att nå SHL:

– Det är nog nödvändigt att man ser att alla våra unga spelare börjar senioretablera sig och där är ju Asplöven en riktigt bra språngbräda.

Det låter med andra ord som att ni ställer er ganska positiva till det.

– Ja, nu är det många som ska tycka till. Det är från juniorleden också och det är ju han själv ytterst, men vår grundfilosofi är att våra unga spelare nog måste ut tidigare och försöka etablera sig i seniormiljö och inte minst då i allsvensk miljö.

Ja, det kommer ju en hel drös med 97:or här som är väldigt talangfulla.

– Jo, och ska de orka ta det där seniorklivet någorlunda snabbt så är det bra att man sparras dit, säger Lars "Osten" Bergström.

Jimmy Stålnacke

Wolfhunter

Inlägg av Rönken 21st maj 2015, 20:11

Bomber och granater! Vad i hela fridens namn är detta om "nytt intresse för Ledin" som Kuriren skriver om?
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken 21st maj 2015, 20:13

http://www.kuriren.nu/100-hockey/nytt-intresse-for-per-ledin-8296906.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Var Per Ledin ska spela i framtiden är ännu inte klart. Helt klart är däremot att det inte saknas intressenter. Enligt uppgifter till Kuriren är Modo en av dessa klubbar. Och agenten bekräftar intresse från utländska klubbar.

Skellefteå och Malmö har tidigare nämnts som ett par heta intressenter till Per Ledins namnteckning på ett färskt kontrakt.
Enligt uppgifter till Kuriren finns det nu en ny klubb som vill ha honom. Modo ska vara ute efter 36-åringen.
– Jag har också fått höra det ryktet, men rykten är inget jag kommenterar, säger hans agent, Claes Elefalk.
Den hårt jobbande forwarden är ett hett byte på marknaden, försäkrar Claes Elefalk.
– Per har tidigt sagt att Luleå står som nummer ett på hans lista, men det finns andra klubbar som är intresserade.
Inte bara från SHL.
– Det är även utomlands, säger agenten.
Vilken liga?
– Det kommenterar jag inte.
Luleå Hockey – däremot – har inte ännu lämnat ett kontraktsförslag till publikfavoriten.
Så här sade klubbens sportchef, Lars "Osten" Bergström, tidigare i veckan:
– Nu är det ett tag sedan vi hade en dialog och utvärdering med både Per och hans agent. Vi har inte kommit vidare med den dialogen.
Urken
Urken

Inlägg av Admin 21st maj 2015, 21:41

Inlägg flyttade från denna tråd, på grund av överträdelse av regel 7.2.

Fortsättning av påbörjad diskussion sker här:

https://www.luleahockeyforum.com/t923p870-silly-season-och-namedropping-2015-2016-del-6#126188
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1093

https://www.luleahockeyforum.com

Inlägg av Rönken 25th maj 2015, 20:08

Vad säger Raj-Raj om Luleå vs. KHL i NSD?
Rönken
Rönken

Inlägg av Micke80 26th maj 2015, 07:54

Rönken skrev:Vad säger Raj-Raj om Luleå vs. KHL i NSD?

http://www.kuriren.nu/100-hockey/darfor-blev-det-lulea-och-inte-khl-8303200.aspx

"ishockey/luleå Färjestads succéspelare förra säsongen, Toni Rajala, är klar för Luleå Hockey. Men han ville egentligen spela i KHL.

24-åringen gjorde 31 matcher på lån i Färjestad förra säsongen. Det blev 14 mål och 13 assists.

Varför blev det ingen fortsättning i Färjestad?

– Vi försökte först se vad som hände med KHL – och sen väntade vi för länge med det och då hann Färjestad värva andra spelare. Då fanns det inte plats för mig längre, säger Toni Rajala.

Du ville spela i KHL?

– Yugra ville att jag skulle stanna ett år till. Men jag ville gå till något bättre lag i så fall, men det är ju tufft att slå sig in i sådana lag och det gick inte för mig den här gången, säger han och fortsätter:

– Men jag är nöjd med att spela i Sverige också. Jag trivs där och det var enkelt för mig att hitta ett nytt lag efter att Färjestad inte ville ha mig. Nu är jag Luleås spelare och jag ser fram emot en säsong där.

Rajala säger sig vara imponerad över Luleås lagbygge. Det lockade mycket.

– Jag såg ju på truppen och spelarna som har kommit in. Jag hade några alternativ i Sverige, men Luleå var det bästa. Vi har ett mycket bra lag på gång i år och kan hitta på något riktigt bra.

Och så får han hyggligt betalt.

– Jag fick så klart ett bra kontrakt, men ändå ungefär samma som jag hade fått i andra klubbar, säger forwarden."

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Patrik82 26th maj 2015, 11:52

Leddas avsked i kuriren, någon?
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311

Inlägg av Mickeee 26th maj 2015, 12:26

Patrik82 skrev:Leddas avsked i kuriren, någon?

det är inte ledda utan Curt johansson som lämnar
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av Patrik82 26th maj 2015, 12:30

hahaha... ja för fan, hur fick jag till det?

Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311

Inlägg av Rönken 26th maj 2015, 16:01

Vad säger farbror Fagervall om Luleås centeruppsättning i Kuriren? rabbit
Rönken
Rönken

Inlägg av Urken 26th maj 2015, 16:02

http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-om-lagbygget-stark-centersida-8304241.aspx

Fagervall om lagbygget: "Stark centersida"
ISHOCKEY/LULEÅ Tre målvakter, nio backar och 16 forwards. Luleåtränaren Joakim Fagervall är nöjd med lagbygget – och svarar på centerfrågan.

Craig Schira, Brendan Mikkelson, Jacob Lagace, Anton Hedman, Bill Sweatt, Christopher Mastomäki, Jacob Micflikier, Ilari Melatr och Toni Rajala.
Luleå Hockey har värvat nio spelare har och nu är lagbygget mest troligt komplett.
– Både offensivt och defensivt har vi tillfört en dimension till och som vi känner oss tillfreds med, säger tränaren Joakim Fagervall till klubbens hemsida.
Fagervall blickar tillbaka på den gångna säsongen och vad som saknades då.
– Kortfattat kom vi fram till att vår produktion var för låg, i vissa delar även vår speed. Vi lägger stor vikt i det nu på sommarträningen men också i rekryteringen av spelare.
Men det finns en position som har fått fansen att tvivla. Det handlar om centersidan. Men den frågan bekymrar inte Fagervall. Tvärtom.
– Jag tycker att vi har en stark centersida. Jag tror att man gör en bedömning utifrån att vi har en ung centersida. Vi har killar i centrallinjen som är väldigt starka i sina positioner och vi har även äldre killar som klara av det. Jag är inte orolig. Jag tycker att vi var starka där i fjol och jag tycker att vi är starka där i år, möjligtvis ännu starkare nu, säger Fagervall till klubbens hemsida.
Urken
Urken

Inlägg av Rönken 26th maj 2015, 16:05

Reptilsnabb idag pirat
Rönken
Rönken

Inlägg av Kallepedal 26th maj 2015, 17:32

Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-om-lagbygget-stark-centersida-8304241.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Tre målvakter, nio backar och 16 forwards. Luleåtränaren Joakim Fagervall är nöjd med lagbygget – och svarar på centerfrågan.

Craig Schira, Brendan Mikkelson, Jacob Lagace, Anton Hedman, Bill Sweatt, Christopher Mastomäki, Jacob Micflikier, Ilari Melatr och Toni Rajala.
Luleå Hockey har värvat nio spelare har och nu är lagbygget mest troligt komplett.
– Både offensivt och defensivt har vi tillfört en dimension till och som vi känner oss tillfreds med, säger tränaren Joakim Fagervall till klubbens hemsida.
– Kortfattat kom vi fram till att vår produktion var för låg, i vissa delar även vår speed. Vi lägger stor vikt i det nu på sommarträningen men också i rekryteringen av spelare.
Men det finns en position som har fått fansen att tvivla. Det handlar om centersidan. Men den frågan bekymrar inte Fagervall. Tvärtom.
– Jag tycker att vi har en stark centersida. Jag tror att man gör en bedömning utifrån att vi har en ung centersida. Vi har killar i centrallinjen som är väldigt starka i sina positioner och vi har även äldre killar som klara av det. Jag är inte orolig. Jag tycker att vi var starka där i fjol och jag tycker att vi är starka där i år, möjligtvis ännu starkare nu, säger Fagervall till klubbens hemsida.
Det är rakt av från hemsidan Kuriren har tagit uppgifterna från. Här är intevjun med fagervall. http://www.luleahockey.se/artikel/67051/
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427

Inlägg av JuniorX 26th maj 2015, 19:34

Kallepedal skrev:
Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-om-lagbygget-stark-centersida-8304241.aspx

Det är rakt av från hemsidan Kuriren har tagit uppgifterna från. Här är intevjun med fagervall. http://www.luleahockey.se/artikel/67051/

Det var roligt. Gick Rönken över ån efter vatten eller har han inget ljud på datorn...?

JuniorX

Antal inlägg : 4185

Inlägg av KaptenBlodskelett 29th maj 2015, 19:53

Någon som kan återge Malte-artiklarna i Kuriren?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 21 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet