Johan Harju

+103
farre
Blinders
Lillajag
Norrlandstoken
Hankburger
pelle
Anthrax
GustenA
Tony Moore
GLHF
icemask
Dustin
Ferros
Jokerman
MrScout
Patrik82
Jimmy_Vegas
Qirren
Neurofunk20
Pontaking
MiCCe
Kapten Haddock
Groggen79
Old Brooklyn
PM
Kocur
ski3r
Luleåfan
nummer 17
Knäcktomten
Wolfhunter
JuniorX
delphi
Mickeee
johan74
stormvägen
JohanO
Meyhem
kokostrollet
Hedanders
LuleåWinston
DonP
Jonken
tibet
Dalle
Calle
Kagen
Lars158
Puckad
KaptenBlodskelett
CKa
Norlin
Sportchefen #2
Sir Prozac
Scouten
Vexet
Dentos
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
FruktHamster
Rikky
Ingemar
knutten
Micke80
Lulefan
kniba
Donowitz
Lajon
Myrman
Pajala
Mr Bister
Rönken
hokkzorz
LulefanGBG
Kraftkung
Urken
BodenSwe
Redbear
Wirbelwind
Ulfstrk
Kallepedal
Slapshot
Hellcop
amarule
NilsOskar
Tigerman
Bamsefar
Sundance Kid
pingu
ezz
Chris Hendrix
Mange
Salle
LubosC
Snikne Ville
Rayko
Zeb Macahan
Sven Savage
NallePhu
Dave Rock
Black Prince
Beast.
MickkeJ
107 posters

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Johan Harju - Sida 8 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av nummer 17 ons 27 jul 2016, 12:49

Bra video!! Elva dagar till is!!!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Puckad ons 27 jul 2016, 13:50

Grymt bra video. Keep it up!

Hans tröja de lite konstig i några av klippen bara, det har blivit ränder på axlarna ... Razz Det kanske är en redigeringssak ...?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Patrik82 ons 27 jul 2016, 15:14

Tack för den! hockeysuget växte så det knakade! Hoppas Hajen får till en riktig kanonsäsong nu när han slipper hatta mellan positionerna. Det finns mycket mer att hämta än vi såg ifjol.

Ja de där brynäsbaljorna framkallade lite otrohetskänslor trots att varken LHF el Hajen ville på den tiden
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311

Inlägg av Donowitz ons 27 jul 2016, 16:35

Han har kräm i bössan. Gäller att få igång självförtroendet så kan detta bli riktigt bra.

Tror även andra året som kapten kan göra att man blir lite mer komfortabel och avslappnad i rollen. Inte optimalt att bli ifrågasatt lagkapten med den starten vi hade förra säsongen. Övertygad om att han har både lärt sig en hel del och växt som person samt spelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av MrScout ons 27 jul 2016, 18:37

Dentos skrev:Om ni vill stilla hockeyabstinensen en smula nu under den sista hockeytorkan får ni gärna titta in mitt klipp med en del av Harjus mål och passningar. Kvalitén är väl sådär och redigeringen har sina svackor, men jag har precis börjat och har inte direkt superbra material att tillgå.

https://www.youtube.com/watch?v=FIYGsibUGIY&feature=youtu.be

(Tar gärna emot lite konstruktiv kritik Smile )

Riktigt bra gjort! Very Happy +1
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 148

Inlägg av Dentos ons 27 jul 2016, 18:41

Puckad skrev:Grymt bra video.  Keep it up!

Hans tröja de lite konstig i några av klippen bara, det har blivit ränder på axlarna ... Razz  Det kanske är en redigeringssak ...?

Tack så mycket för alla fina ord allesammans!

Tror du bara har smuts på skärmen Wink Men äsch, det där är glömt och förlåtet. Nu är han vår, för alltid.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Jokerman ons 27 jul 2016, 23:03

MrScout skrev:
Dentos skrev:Om ni vill stilla hockeyabstinensen en smula nu under den sista hockeytorkan får ni gärna titta in mitt klipp med en del av Harjus mål och passningar. Kvalitén är väl sådär och redigeringen har sina svackor, men jag har precis börjat och har inte direkt superbra material att tillgå.

Riktigt bra gjort! Very Happy +1

"Nu spelar han för Luleå, Harju, Harju, stor och stark, en riktig man, för vårat lag han gör poäng, Johan Harju, han är jävligt bra!" Snykt! Får faktiskt ståpäls av att se det här men nu det finns det ju risk att någon vaken scout  Shocked därute ska börja dra i vår kapten.

Jag minns förra säsongen då Harju tände till mot en motståndare framför mål, det var en gris i motståndarlaget (hör och häpna) men Harju tog fighten och riktigt bra dessutom och det var riktigt skönt att se  Very Happy Hade gärna sett det klippet igen men det tar inte bort något av allt fint du klippt ihop.

En riktig jävla kapten. Bra jobbat!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1984

Inlägg av Slapshot tor 28 jul 2016, 09:56

Stor ja...stark njae...förlorar oftast sina närkamper. Hade velat se mer jävlar anamma och mindre slapphet hos Harju. När han är på är han ju bra men det händer för sällan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Kapten Haddock fre 29 jul 2016, 08:18

Kanon Dentos!

Den videon satt som ett slagskott och blev en temphöjare tills vi får se Kapten Hajen och vårt gäng live om 10 dagar på ispremiären.

När Harju har sina stunder så är han en fröjd att titta på. Hoppas att han får hitta rätt lekkamrat i vinter!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Jokerman fre 29 jul 2016, 18:16

Slapshot skrev:Stor ja...stark njae...förlorar oftast sina närkamper. Hade velat se mer jävlar anamma och mindre slapphet hos Harju. När han är på är han ju bra men det händer för sällan.

Vår bild av Harju bygger på olika tillgång på och urval av information. Jag har en tendens att ta fasta på information som gör mig glad  cheers Harju-ramsan sjungs kanske som bekant när Harju gör bra saker på isen. Det du skrivit får mig att tänka ett varv till och visst, Harju kan helt klart förbättra en del av det han gör på isen men det känns hursomhelst jävligt gött att ha den store #24 i laget!

Här är ramsan i sin helhet:
Han är från Övertorneå – Harju! Harju!
Nu spelar han för Luleå – Harju! Harju!
Stor å stark – En riktig man
För Vårat Gäng – Han gör poäng
Johan Harju – Han är jävligt bra!
Chalalalalaaa…

Johan Harju – Han är jävligt bra!

Very Happy

Melodi
When Johnny Comes Marching Home

http://www.luleafans.se/ramsor/johan-harju-han-ar-javligt-bra/

Ursprung
Klassisk ramsa som uppstod 07/08 då Harju slog igenom. Inspiration från Liverpool och deras Fernando Torres-ramsa.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1984

Inlägg av Qirren fre 21 okt 2016, 19:56

Åtta poäng har det trillat in under de tio inledande matcherna. Det är ju faktiskt inte pjåkigt alls. Då väntar vi ändå på att hitta en kedja där det fungerar spelmässigt för honom.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Ferros fre 21 okt 2016, 20:16

Qirren skrev:Åtta poäng har det trillat in under de tio inledande matcherna. Det är ju faktiskt inte pjåkigt alls. Då väntar vi ändå på att hitta en kedja där det fungerar spelmässigt för honom.

Dessutom riktigt duktig i defensiven och bidrar med mycket bra som inte syns i statistiken heller. Samt riktigt vass i tekningscirkeln. Nej, en riktigt fin inledning på säsongen av Harju. Tummen upp från mig.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Pajala fre 21 okt 2016, 20:26

Ferros skrev:
Qirren skrev:Åtta poäng har det trillat in under de tio inledande matcherna. Det är ju faktiskt inte pjåkigt alls. Då väntar vi ändå på att hitta en kedja där det fungerar spelmässigt för honom.

Dessutom riktigt duktig i defensiven och bidrar med mycket bra som inte syns i statistiken heller. Samt riktigt vass i tekningscirkeln. Nej, en riktigt fin inledning på säsongen av Harju. Tummen upp från mig.

nja, poängmässigt har det väl varit som förväntat men jag retar mig på hur slö han är på skridskorna, igår när han bröt en passning och satte fart mot Rögles mål så åkte en Rögle forward ikapp honom och snodde pucken lika lätt som man stjäl godis från ett barn, Harju fattade först inte vart pucken tog vägen  lol!

Sen är hans självförtroende lite på sniskan, hans straffar är fantasilösa .... han har varit mycket bättre på straffar förut, mu försöker han bara göra sin klassiker, en backhand mellan benen och den går aldrig in.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18788

Inlägg av ski3r tor 17 nov 2016, 21:48

Poängen rullar in rätt bra måste man ge honom.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Kapten Haddock tor 17 nov 2016, 22:02

ski3r skrev:Poängen rullar in rätt bra måste man ge honom.

Hajen har dessutom sett ganska pigg ut idag. Passen till Sweat fick duga! Sen var han inte så dum i hemjobben.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Donowitz tor 17 nov 2016, 22:27

Gör det bra som center. Passet till Sweatt var superbt.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Dustin tor 17 nov 2016, 22:55

Harju inledde förra säsongen väldigt bra poängmässigt också, även då som center. Flyttade ut på kanten när Wallmark kom hem och producerade därefter inte lika mycket poäng. Men verkar själv föredra att spela på kanten.

Dustin

Antal inlägg : 7176

Inlägg av Urken fre 25 nov 2016, 23:31

Tänkte skriva ett längre inlägg rörande Harju, men avvaktar till imorgon/söndag. Det jag nu kan säga, som en spoiler, är att jag nu är beredd att hålla med de som sagt att han arbetar bra i det tysta. Nu när även poängen trillar in så är det svårt att begära särskilt mycket mer.

Harju spelar bra just nu, i min mening.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av tibet lör 26 nov 2016, 00:42

Urken skrev:Tänkte skriva ett längre inlägg rörande Harju, men avvaktar till imorgon/söndag. Det jag nu kan säga, som en spoiler, är att jag nu är beredd att hålla med de som sagt att han arbetar bra i det tysta. Nu när även poängen trillar in så är det svårt att begära särskilt mycket mer.

Håller med dig, dock kan jag reta mig på att han viker undan då han har läge att tackla. Han kanske inte vill tappa fart eller så vill han helt enkelt inte tacklas. Märkligt faktiskt. Som kapten tycker jag dock att man ska visa mera jävlar anamma. Ett lok ska ryka!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Micke80 lör 26 nov 2016, 07:59

tibet skrev:
Urken skrev:Tänkte skriva ett längre inlägg rörande Harju, men avvaktar till imorgon/söndag. Det jag nu kan säga, som en spoiler, är att jag nu är beredd att hålla med de som sagt att han arbetar bra i det tysta. Nu när även poängen trillar in så är det svårt att begära särskilt mycket mer.

Håller med dig, dock kan jag reta mig på att han viker undan då han har läge att tackla. Han kanske inte vill tappa fart eller så vill han helt enkelt inte tacklas. Märkligt faktiskt. Som kapten tycker jag dock att man ska visa mera jävlar anamma. Ett lok ska ryka!

Tycker också han får oförtjänt mycket kritik.

Vad gäller tacklandet så är ju inte alla spelare tacklingsspelare. En annan av våra stora spelare m´både fysiskt och meritmässigt som inte heller tacklades var ju Micke Renberg medan en som tacklades hejvilt trots att han var rätt liten så var det Sebastian Enterfeldt. Tycker han använder kroppen bra och visar att han är stark då han har pucken under kontroll och håller undan motståndare.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Ferros lör 26 nov 2016, 08:32

Med tanke på Harjus acceleration så är det väl inte så smart att tackla, spelet kommer ju ha hunnit vända två-tre gånger innan han får upp farten efter en tackling. Very Happy

Kul ändå att fler börjar att berömma vår lagkapten, enligt mig har han varit en av våra bästa, och jämnaste, spelare den här säsongen.

Ferros

Inlägg av pingu lör 26 nov 2016, 12:12

Tycker han långsamt utvecklat sitt spel utan puck och är numer en ganska smart spelare som gör poäng. Tänkte senast att varför prova att inte kasta in han i toppkedja med Emanuelsson bröderna!
E. Emanuelsson-Harju-P. Emanuelsson
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Kraftkung lör 26 nov 2016, 21:08

Dock förstår jag inte hur han kan ha ett C på bröstet.. Verkar inte ha någon geist eller passion! En kapten ska ju gå i bräschen och vara värst på plan (se Chris Abbott), inte undvika tacklingar och smådutta med pucken..  scratch
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 169

Inlägg av icemask fre 09 dec 2016, 07:11

Tycker att det är så synd att många bara ser Harju som målskytt, önskar att fler skulle uppskatta det jobb han gör I defensiven I det tysta, utan honom så hade inte Hedman eller Kennedy få det offensiva utrymmet som behövdes igår om inte han täckt upp bakåt !

2a I betyg igår mot Ske, skamligt dåligt av NSD, betvivlar hockeykunnandet hos deras reporter !

Han är inte den mest mediala killen, men vi vet inte hur han agerar I omklrummet och hur han är som kapten inom gruppen därför är det inte bara att såga honom och säga att någon annan ska ha rollen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Hellcop fre 09 dec 2016, 10:46

icemask skrev:Tycker att det är så synd att många bara ser Harju som målskytt, önskar att fler skulle uppskatta det jobb han gör I defensiven I det tysta, utan honom så hade inte Hedman eller Kennedy få det offensiva utrymmet som behövdes igår om inte han täckt upp bakåt !

2a I betyg igår mot Ske, skamligt dåligt av NSD, betvivlar hockeykunnandet hos deras reporter !

Han är inte den mest mediala killen, men vi vet inte hur han agerar I omklrummet och hur han är som kapten inom gruppen därför är det inte bara att såga honom och säga att någon annan ska ha rollen !  

Exakt allt detta.

Hajen gör ett otroligt bra arbete ute på isen, välplacerad och gör i stort sett aldrig bort sig. Precis som Forsberg och K-Fab, men dom är det ingen som gnäller på. Och hur han är i omkl.rummet vet varken du eller jag eller någon annan utanför laget. Och han kanske har skitbra kontakt med domarna också, det är viktigt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av Lulefan fre 09 dec 2016, 13:53

Hellcop skrev:
icemask skrev:Tycker att det är så synd att många bara ser Harju som målskytt, önskar att fler skulle uppskatta det jobb han gör I defensiven I det tysta, utan honom så hade inte Hedman eller Kennedy få det offensiva utrymmet som behövdes igår om inte han täckt upp bakåt !

Exakt allt detta.

Hajen gör ett otroligt bra arbete ute på isen, välplacerad och gör i stort sett aldrig bort sig. Precis som Forsberg och K-Fab, men dom är det ingen som gnäller på. Och hur han är i omkl.rummet vet varken du eller jag eller någon annan utanför laget. Och han kanske har skitbra kontakt med domarna också, det är viktigt.

Enligt domarna är han ju björnhövding.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Rönken fre 09 dec 2016, 18:51

Jag tror det mer handlar om förväntad roll och utdelning vad gäller poäng som många hakar upp sig på. Samt då hur man upplever han som kapten ute på isen. Vad som sker bakom lyckta dörrar är ju desto svårare. Men han har säkerligen en rätt hög lön och det är ju mycket det allt handlar om - bang for the buck. Att man utvärderar spelare sett till lön och tilltänkt roll är väl rätt sunt och balanserat. Sedan har det så klart varit stundtals alldeles för låg nivå på detta forumet, samt många andra plattformar.

Tycker Harju känns som en bra pjäs för topp 6, sedan beror det väl så klart på lönen vad som är rimligt att förvänta sig. Men han är väl kanske inte den där klockrena "franchise player" som lagen i väst ofta letar upp på sina positioner. Även om han nu säkerligen har en av högre lönerna samt C på sig. Men tycker han gör ett bra jobb ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Micke80 lör 10 dec 2016, 04:56

Rönken skrev:

Jag tror det mer handlar om förväntad roll och utdelning vad gäller poäng som många hakar upp sig på. Samt då hur man upplever han som kapten ute på isen. Vad som sker bakom lyckta dörrar är ju desto svårare. Men han har säkerligen en rätt hög lön och det är ju mycket det allt handlar om - bang for the buck. Att man utvärderar spelare sett till lön och tilltänkt roll är väl rätt sunt och balanserat. Sedan har det så klart varit stundtals alldeles för låg nivå på detta forumet, samt många andra plattformar.

Tycker Harju känns som en bra pjäs för topp 6, sedan beror det väl så klart på lönen vad som är rimligt att förvänta sig. Men han är väl kanske inte den där klockrena "franchise player" som lagen i väst ofta letar upp på sina positioner. Även om han nu säkerligen har en av högre lönerna samt C på sig. Men tycker han gör ett bra jobb ändå.

Men kikar man på poänggörandet så ligger han ju ungefär som han brukar i antalet poäng/match, om man räknar bort hans genombrottsår med Omark och Lavander som var helt sagolikt.
Det man inte får glömma med honom är att han utvecklat sin defensiv senaste åren och får vara mer den där kloka avlastaren än han varot förr då han blivit tilldelad en städgumma och själv fått vara den lite friare.
Jag är nöjd med hans spel, däremot vill jag ha en lagkampten med mer pondus och jävlaranama utåt sett, för vad som sker innanför väggarna vet jag inte.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av GLHF tor 02 feb 2017, 22:38

Jag förstår de som inte är nöjda med Harjus spel men att sitta på läktaren och skrika och gorma om att han är "så jävla värdelös" osv är så sjukt smaklöst. Vi är ju där för att stötta vårat lag, våra spelare, vårat Luleå hockey och då hjälper det knappast att tracka ner på Johan.

Tror man att han på något magiskt sätt ska få samma speed under buggarna som sweatt bara för att man skriker att han är seg och sämst så kan man gott stanna hemma.

Ska man gnälla och skrika skit om de egna spelarna så kan man gott flytta till Skellefteå och odla ett sjätte finger.

GLHF

Antal inlägg : 217

Inlägg av NallePhu tor 02 feb 2017, 22:41

GLHF skrev:Jag förstår de som inte är nöjda med Harjus spel men att sitta på läktaren och skrika och gorma om att han är "så jävla värdelös" osv är så sjukt smaklöst. Vi är ju där för att stötta vårat lag, våra spelare, vårat Luleå hockey och då hjälper det knappast att tracka ner på Johan.

Tror man att han på något magiskt sätt ska få samma speed under buggarna som sweatt bara för att man skriker att han är seg och sämst så kan man gott stanna hemma.

Ska man gnälla och skrika skit om de egna spelarna så kan man gott flytta till Skellefteå och odla ett sjätte finger.
Harju är och förblir en seg spelare på buggarna och skulle Rönken bli tränare så är han på läktaren och det är fakta!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av icemask tor 02 feb 2017, 23:16

NallePhu skrev:
GLHF skrev:Jag förstår de som inte är nöjda med Harjus spel men att sitta på läktaren och skrika och gorma om att han är "så jävla värdelös" osv är så sjukt smaklöst. Vi är ju där för att stötta vårat lag, våra spelare, vårat Luleå hockey och då hjälper det knappast att tracka ner på Johan.

Harju är och förblir en seg spelare på buggarna och skulle Rönken bli tränare så är han på läktaren och det är fakta!
Men han är poängkung i LHF, trots att han sägs vara sämst i laget, men det innebär ju att de andra är så dåliga att de inte ens kommer upp i standarden sämst, då måste dom vara dåliga !!!!!!!
icemask
icemask

Inlägg av Tigerman tor 02 feb 2017, 23:23

NallePhu skrev:

Harju missade visserligen vid sargen innan 4-4 och hamnade på efterkälken därmed, men det var många fler idag som gjorde än sämre insatser i egen zon. Lagacé och Mouillerat t.ex. som visserligen båda var bra framåt gjorde massvis med usla insatser där, vilket också kostade oss mål i baken. Todd gick också bort sig vid åtminstone ett mål, han var inne på samtliga f.ö. Inget fel i att ge Harju kritik, den är välförtjänt ibland, men nivån som förekommer just nu är helt löjlig.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av GLHF tor 02 feb 2017, 23:27

Visst får man ge kritik. Men det jag vände mig emot var hur den framförs. Att skrika från läktaren så som idag hjälper ingen.

GLHF

Antal inlägg : 217

Inlägg av pingu fre 03 feb 2017, 00:20

Harju hoppas jag förpassas till en tredjekedja nästa säsong som bäst eller att han varvar ner i lugnare liga.
pingu
pingu

Inlägg av Bamsefar fre 03 feb 2017, 00:48

icemask skrev:
NallePhu skrev:

Men han är poängkung i LHF, trots att han sägs vara sämst i laget, men det innebär ju att de andra är så dåliga att de inte ens kommer upp i standarden sämst, då måste dom vara dåliga !!!!!!!

Så hajen är din måttstock, ja ja, beklagar men Harju är dålig med SHL mått mätt, och vill man framhålla hans poängsamlande så visst , snålskjuts kan alla åka men 7 mål från en förmodad toppsniper är för dåligt helt enkelt,
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av icemask fre 03 feb 2017, 06:32

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:

Så hajen är din måttstock, ja ja, beklagar men Harju är dålig med SHL mått mätt, och vill man framhålla hans poängsamlande så visst , snålskjuts kan alla åka men 7 mål från en förmodad toppsniper är för dåligt helt enkelt,
Nu är du som de flesta, dvs lever I det förgågna, OM Harju ska vara sniper då ska han väl ha en annan roll än att vara den defensive I kedjan ?
Ibland undrar jag om man ser matcher och förstår roller I hockeyn man ser ?
Titta på Harjus defensive arbete så ska ni får se !
Men folk har bestämt sig att Harju är hackkycklingen spelar ingen roll vad han gör, gör han mål så säger man "fan vad tur han har", är han inne på baklängesmål och det är backar som går bort sig "typiskt Harju, inne på balängesmål"
Det första som man letar efter när det blivit baklängesmål det är om Harju varit inne så man kan häva ur sig vad som helst från läktaren, annars är det tyst !!!!!!
LÄS STATISTIKEN, han är den forward som ger mest för pengen om man ser sammantaget på statistiken, PP, Box, Defensiv, Offensiv mm mm

Men det är väl inte intressant för då måste man ju hitta en annan hackkyckling !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
icemask
icemask

Inlägg av Lulefan fre 03 feb 2017, 08:40

Av någon anledning bedrivs det ibland häxjakt på lokala spelare som inte anses "bra nog", nu Harju bara för att han inte öser in lika mycket mål som när han lirade med Omark. Ett äldre exempel är Mattias Modig som fick ta enormt mycket skit detta trots att han höll bra räddningsprocent/GAA och blev uttagen till landslaget.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Ferros fre 03 feb 2017, 09:24

Lulefan skrev:Av någon anledning bedrivs det ibland häxjakt på lokala spelare som inte anses "bra nog", nu Harju bara för att han inte öser in lika mycket mål som när han lirade med Omark. Ett äldre exempel är Mattias Modig som fick ta enormt mycket skit detta trots att han höll bra räddningsprocent/GAA och blev uttagen till landslaget.

Häxjakten på Mattias Modig var bland det vidrigaste jag skådat på ett sportforum. Blir illa till mods av att bara tänka på hur folk betedde sig.

Ferros

Inlägg av Bamsefar fre 03 feb 2017, 09:28

icemask skrev:
Bamsefar skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:

Nu är du som de flesta, dvs lever I det förgågna, OM Harju ska vara sniper då ska han väl ha en annan roll än att vara den defensive I kedjan ?
Men folk har bestämt sig att Harju är hackkycklingen spelar ingen roll vad han gör, gör han mål så säger man "fan vad tur han har", är han inne på baklängesmål och det är backar som går bort sig "typiskt Harju, inne på balängesmål"
Det första som man letar efter när det blivit baklängesmål det är om Harju varit inne så man kan häva ur sig vad som helst från läktaren, annars är det tyst !!!!!!
LÄS STATISTIKEN, han är den forward som ger mest för pengen om man ser sammantaget på statistiken, PP, Box, Defensiv, Offensiv mm mm

Men det är väl inte intressant för då måste man ju hitta en annan hackkyckling !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så ,du anser att Harju är mest "bang for the buck", kanske, jag har ingen aning om vad Harju tjänar.
Ja, jag ser matcher och jag ser en spelare som kommer halvmetern efter i egen zon och alibipetar med klubban därför att han hinner inte med, ja, jag läser statistik o konstaterar att hans målproduktion sjunker , och att han idag ligger på -5 , kanske inte så illa i ett Luleå av idag. Nej, jag tvivlar på att det har med Omark att göra, han producerade hyfsat med mål i Brynäs utan Omark så ngt annat är det. Kan det vara så att han utnyttjas fel?, Jag har aldrig sett Harju som en center utan som en vinge, och aldrig som en defensivt lagd spelare heller. tror att hans styrkor skulle kunna nyttjas bättre i en annan roll än som tvåvägare. Han har blivit bättre på det men från vilken utgångspunkt då?

Sen så värjer jag mig mot den andra delen i ditt inlägg, där du placerar Harju och hans kritiker på en mobbingpiedestal, det är ett mycket ohederligt sätt att resonera där man vill framhålla kritik som ett uttryck för mobbing och ens egna åsikter som de enda rätta.

Bamsefar
Bamsefar

Inlägg av icemask fre 03 feb 2017, 10:44

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
Bamsefar skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:

Så ,du anser att Harju är mest "bang for the buck", kanske, jag har ingen aning om vad Harju tjänar.
Ja, jag ser matcher och jag ser en spelare som kommer halvmetern efter i egen zon och alibipetar med klubban därför att han hinner inte med, ja, jag läser statistik  o konstaterar att hans målproduktion sjunker , och att han idag ligger på -5 , kanske inte så illa i ett Luleå av idag. Nej, jag tvivlar på att det har med Omark att göra, han producerade hyfsat med mål i Brynäs utan Omark så ngt annat är det. Kan det vara så att han utnyttjas fel?, Jag har aldrig sett Harju som en center utan som en vinge, och aldrig som en defensivt lagd spelare heller. tror att hans styrkor skulle kunna nyttjas bättre i en annan roll än som tvåvägare. Han har blivit bättre på det men från vilken utgångspunkt då?

Sen så värjer jag mig mot den andra delen i ditt inlägg, där du placerar Harju och hans kritiker på en mobbingpiedestal, det är ett mycket ohederligt sätt att resonera där man vill framhålla kritik som ett uttryck för mobbing och ens egna åsikter som de enda rätta.

Jag citerar "Jag har aldrig sett Harju som en center utan som en vinge" redan där är du ju fel ute, du kan ju inte tycka att han ska producera som en vinge när hans roll är center !
Alibipetar med klubban den hör jag hela tiden men när jag visar matcherna åt de I min omgivning som gnäller, hur det egentligen ser ut så är det inte så intressant längre när man lyfter blicken och ser längre än "jag tycker...." !

Du får kalla det mobbingpiedestal eller vad du vill, kritik ja men inte obefogad kritik rena påhopp och rena personangrepp och allt annat som skriks under matcher och uttrycks på forum mm
Jag sitter på varenda match, har gjort I många år och kan lugnt säga att det har blivit mycket värre sista åren, det är varken befogad kritik eller rumsrent det som skriks under matcherna, rena jävla personangrepp, så ja kalla det piedestal men mobbing är det definitivt !!!
icemask
icemask

Inlägg av Bamsefar fre 03 feb 2017, 10:56

icemask skrev:
Bamsefar skrev:
icemask skrev:
Bamsefar skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:

Ja, jag ser matcher och jag ser en spelare som kommer halvmetern efter i egen zon och alibipetar med klubban därför att han hinner inte med, ja, jag läser statistik  o konstaterar att hans målproduktion sjunker , och att han idag ligger på -5 , kanske inte så illa i ett Luleå av idag. Nej, jag tvivlar på att det har med Omark att göra, han producerade hyfsat med mål i Brynäs utan Omark så ngt annat är det. Kan det vara så att han utnyttjas fel?, Jag har aldrig sett Harju som en center utan som en vinge, och aldrig som en defensivt lagd spelare heller. tror att hans styrkor skulle kunna nyttjas bättre i en annan roll än som tvåvägare. Han har blivit bättre på det men från vilken utgångspunkt då?

Jag citerar "Jag har aldrig sett Harju som en center utan som en vinge" redan där är du ju fel ute, du kan ju inte tycka att han ska producera som en vinge när hans roll är center !
Alibipetar med klubban den hör jag hela tiden men när jag visar matcherna åt de I min omgivning som gnäller, hur det egentligen ser ut så är det inte så intressant längre när man lyfter blicken och ser längre än "jag tycker...." !

Du får kalla det mobbingpiedestal eller vad du vill, kritik ja men inte obefogad kritik rena påhopp och rena personangrepp och allt annat som skriks under matcher och uttrycks på forum mm
Jag sitter på varenda match, har gjort I många år och kan lugnt säga att det har blivit mycket värre sista åren, det är varken befogad kritik eller rumsrent det som skriks under matcherna, rena jävla personangrepp, så ja kalla det piedestal men mobbing är det definitivt !!!

Intressant, du avgör alltså vad som är "befogad" kritik och vad som är mobbing?
Att jag anser att han är mer en vinge än en center hänger ihop med att jag skriver att han är felutnyttjad, skall du citera så få gärna med sammanhanget.
Att hans målproduktion sjunker hänger , i min mening ihop med att han envisas med att spelas som center, en roll som begränsar hans toppkvaliteter.
At spela Harju som tvåvägscenter är ett resursslöseri och eftersom han fått spela vingen en hel del så finns det ju uppenbarligen fler som anser det, speciellt när man värvade in två tilltänkta toppcentrar, visserligen floppande sådana, men knappast med tanken att lagkaptenen skulle centra en tredjelina, eller?
Bamsefar
Bamsefar

Inlägg av amarule fre 03 feb 2017, 13:43

Jag håller med dig! Man har rätt till att kritisera spelarna men man behöver inte skrika från läktaren . det finns faktiskt en människa under tröjan och att få höra hur usel man är gör en inte bättre No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184

Inlägg av icemask fre 03 feb 2017, 14:37

Nej jag avgör inte vad som är befogad kritik men när man konstant använder alibipeta, åker förjävla långsamt, dåligt kroppsspråk, inte lika avslappad i intevjuer som fabbe mm och när han gör nåt bra så är det jaja han hade tur, oj vilket flyt och man inte kan anföra nåt annat i en diskussion !
Måste finnas nåt han gör bra annars hade han nog bänkats som Kennedy, finns anledningar till att han bär näst mest istid av forwards, kolla stats i PP och Box !
Jämför hans stats med tex Fabbe som en del förespråkar som Kapten, sammantaget är han inte i närheten av Harjus stats !
Kommentarerna som skriks under matcherna är knappast kritik utan rena personliga påhopp !
Varför skulle inte kapten spela i 3e linan, beror på vilka roller linorna har !
icemask
icemask

Inlägg av Puckad fre 03 feb 2017, 15:36

Utan lägga någon värdering eller åsikt om Hajens prestation, så tycker jag att andra/tredje kedjan är en utmärkt plats för en kapten.
Jag vill ha en kapten som visar arbetsinsatsen och offerviljan som alla ska bidra med.
Snidare kan lira i 1.a linan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av LuleåWinston fre 03 feb 2017, 18:33

icemask skrev:Nej jag avgör inte vad som är befogad kritik men när man konstant använder alibipeta, åker förjävla långsamt, dåligt kroppsspråk, inte lika avslappad i intevjuer som fabbe mm och när han gör nåt bra så är det jaja han hade tur, oj vilket flyt och man inte kan anföra nåt annat i en diskussion !
Måste finnas nåt han gör bra annars hade han nog bänkats som Kennedy, finns anledningar till att han bär näst mest istid av forwards, kolla stats i PP och Box !
Jämför hans stats med tex Fabbe som en del förespråkar som Kapten, sammantaget är han inte i närheten av Harjus stats !
Kommentarerna som skriks under matcherna är knappast kritik utan rena personliga påhopp !
Varför skulle inte kapten spela i 3e linan, beror på vilka roller linorna har !

Jag kan berömma Harju när han gör nå bra. Men nu är jag less. Han förtjänar kritik! Han verkar ha tagit sig an kaptensrollen som en rolig grej "skoj att vara kapten i Luleå... häftigt om man skulle vara den som får lyfta bucklan först"-liksom. Efter tränarna är han den som bär ansvaret. Han ska gå i bräschen varje jävla kväll med krigarinstinkt och jävlaranamma! Det funkar inte att vara en trevlig snubbe! Han kanske borde fundera på varför Sandström inte vill vara kapten. DET KOMMER MED ETT JÄVLA ANSVAR!

Han och Jaros är varandras totala motsats. Jaros spelar med hjärta och slänger sig huvudlös in i situationer medan Harju aktar sig för blåmärken. Såg för någon match sedan då han kunde gå på kropp mot en snubbe vid sargen och vinna puck, men han gled dit och alibi-petade med klubban och förlorade pucken. Så gör ingen kapten! Så ska ingen spelare i Luleå göra!

En kapten ska göra allt till det yttersta. Jobba hårt. Offra sig, osv. Sånt som är viktigt och smittar av sig på laget. Nu aktar sig vår ledare för blåmärken och gör det legitimt för de andra spelarna att inte heller göra sitt yttersta. Nu är det dags att Harju lämnar över till någon mer passande. Det här fungerar inte längre! Har vi någonsin haft någon mindre offervillig kapten? Ni får gärna säga namnet för jag kommer inte på någon.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Tony Moore fre 03 feb 2017, 18:46

Avbryt samarbetet nu, det sämsta vi gjorde (igen..) var att ge en "gammal" trotjänare ett lååångt kontrakt. Den spelartypen ska erbjudas max 2 år, lägre grundlön men med en mycket hög bonusdeal, behöver en riktig sporre för att producera bra. Jag gillar Johan, en mycket sympatisk och skittrevlig kille som LHF skulle kunna nyttja i andra sammanhang, men som spelare, nix nu är det slut.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8041

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av stormvägen fre 03 feb 2017, 19:02

Tony Moore skrev:Avbryt samarbetet nu, det sämsta vi gjorde (igen..) var att ge en "gammal" trotjänare ett lååångt kontrakt. Den spelartypen ska erbjudas max 2 år, lägre grundlön men med en mycket hög bonusdeal, behöver en riktig sporre för att producera bra. Jag gillar Johan, en mycket sympatisk och skittrevlig kille som LHF skulle kunna nyttja i andra sammanhang, men som spelare, nix nu är det slut.

+1

Fem år är en evighet i en bransch som utvecklas. En kapten ska vara kapten och i kris ska han vara ledare

stormvägen

Antal inlägg : 3073

Inlägg av Hedanders fre 03 feb 2017, 19:07

Vänta nu... Ska vi bryta kontraktet med Harju? Poängbäst i laget och kapten.

Japp! Det kommer ge laget suveränt självförtroende... NOT!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av pingu fre 03 feb 2017, 19:10

stormvägen skrev:
Tony Moore skrev:Avbryt samarbetet nu, det sämsta vi gjorde (igen..) var att ge en "gammal" trotjänare ett lååångt kontrakt. Den spelartypen ska erbjudas max 2 år, lägre grundlön men med en mycket hög bonusdeal, behöver en riktig sporre för att producera bra. Jag gillar Johan, en mycket sympatisk och skittrevlig kille som LHF skulle kunna nyttja i andra sammanhang, men som spelare, nix nu är det slut.

+1

Fem år är en evighet i en bransch som utvecklas. En kapten ska vara kapten och i kris ska han vara ledare

Bara hålla med!
pingu
pingu

Inlägg av Old Brooklyn lör 04 feb 2017, 09:51

Jag kan nog se Harju göra rätt för sig kontraktstiden ut. Visst får han lite mer förtroende på isen än vad jag skulle önskat, men snubben har ändå gjort lika många poäng som Lundeström, Junttila, Einar, Mastomäki, Hilding och Rydahl tillsammans. Detta trotts att vi alla är överens om att han har en mer defensiv roll nu för tiden.

Däremot kanske han inte ska vara kapten längre. Just nu tycker jag inte vi har någon solklar kapten, så skit i det då. Kör fyra A:n istället.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: