2018-08-28, Träningsmatch, Lausanne - Luleå
+16
Norrlandstoken
PM
NallePhu
rasbiologen
Bamsefar
Dustin
Tony Moore
hokkzorz
Rikky
Puckad
NeedforX
Pajala
icemask
Old Brooklyn
LulefanGBG
Redbear
20 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: 2018-08-28, Träningsmatch, Lausanne - Luleå
Nope det är hans bror Reine som kommenterar!Tony Moore skrev:Peter Sundqvist kommenterar, han är "norrlandsankaret" hos radiosporten sedan många år.
NallePhu- Antal inlägg : 18667
NallePhu skrev:Ok LillaJag du är avslöjad med din tykna attityd bra så!Hostak straffar skrev:Lausanne kanske går på is tidigt som fan de också? Runt midsommar rentav?
Haha, not even close.
Hostak straffar- Antal inlägg : 61
Ytterligare avslöjar du digHostak straffar skrev:NallePhu skrev:Ok LillaJag du är avslöjad med din tykna attityd bra så!Hostak straffar skrev:Lausanne kanske går på is tidigt som fan de också? Runt midsommar rentav?
Haha, not even close.
Att vi ligger under beror helt på att domaren är dålig.
Myrman- Antal inlägg : 4663
För oss som inte har möjligheten att se matchen så vore det skoj att höra hur det ser ut istället för.....ptja, tjafs och gnäll. Någon som har lust att bidra?
Ferros- Antal inlägg : 2354
Åhåå, han är väl Informationschef i Kalix kommun nu, länge sedan han var aktiv reporter.NallePhu skrev:Nope det är hans bror Reine som kommenterar!Tony Moore skrev:Peter Sundqvist kommenterar, han är "norrlandsankaret" hos radiosporten sedan många år.
Dom låter lika på rösten, bröderna.
Ferros skrev:För oss som inte har möjligheten att se matchen så vore det skoj att höra hur det ser ut istället för.....ptja, tjafs och gnäll. Någon som har lust att bidra?
Kort version: Luleå spelar dåligt.
Lång version: Man vinner inga närkamper, förlorar nästan alla åkdueller, ser ut som man åker i sirap jämfört med motståndarna, liksom mot Kärpät. Lundeström är den ende som har fart, man han hamnar mest på utsidan. Sett till förväntningarna, tycker jag ockå Styrman är klart godkänd. I övrigt riktigt blekt.
Exakt stämmer braTony Moore skrev:Åhåå, han är väl Informationschef i Kalix kommun nu, länge sedan han var aktiv reporter.NallePhu skrev:Nope det är hans bror Reine som kommenterar!Tony Moore skrev:Peter Sundqvist kommenterar, han är "norrlandsankaret" hos radiosporten sedan många år.
Dom låter lika på rösten, bröderna.
Hostak straffar skrev:
Kort version: Luleå spelar dåligt.
Lång version: Man vinner inga närkamper, förlorar nästan alla åkdueller, ser ut som man åker i sirap jämfört med motståndarna, liksom mot Kärpät. Lundeström är den ende som har fart, man han hamnar mest på utsidan. Sett till förväntningarna, tycker jag ockå Styrman är klart godkänd. I övrigt riktigt blekt.
Ska man analysera det vidare lite seriöst, så är jag paradoxalt inte så orolig över att just fart och skridskoåkningen är problemområdet. Då kan det handla om hur man lägger träningen jämfört med motståndarna etc, i matchen mot Skellefteå hade man ju samma relativa fart som dem. Och det är ju inte så att alla spelarna har blivit 25-50% långsammare över en sommar, det fungerar inte så.
Vi kommer nog få en tung inledning på säsongen. Sedan tror jag det kommer att bli bättre. Känns inte riktigt som att vi har materialet för att lira ut Bullens typ av hockey
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Hmm. Har vi någon som skymmer framför mål... Någonsin?
Slut och torsk med 3-1. Försäsong och vi har mycket att jobba på som vanligt
Ajdå, grabbarna behöver nog en vinst snart. Några förluster hit eller dit gör väl inte så mycket på försäsongen så länge spelet gradvis blir bättre. Nu såg jag inte matchen, men att döma av det lilla som sagts här så verkar det ju inte sett alltför lovande ut.
Alla som hållit på med någon form av prestationsbaserad verksamhet vet att man behöver ett kvitto på att det man gör är bra för att inte hamna i en negativ trend. Hoppas att msn kan få vinne en match i Alperna åtminstone.
Alla som hållit på med någon form av prestationsbaserad verksamhet vet att man behöver ett kvitto på att det man gör är bra för att inte hamna i en negativ trend. Hoppas att msn kan få vinne en match i Alperna åtminstone.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Det enda possitiva jag dåg i matchen var Lundeström och sen att vi iom Gustavsson har en back som kan skjuta direktskott.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Match ett: Ingen kan väl kräva att vi ska vinna mot ett lag som varit längre än oss på is.
Match två: Vi var nedtränade.
Match tre: Domaren var dålig.
Dags att börja vinna nu. Jag börjar få ont om förklaringar.
Match två: Vi var nedtränade.
Match tre: Domaren var dålig.
Dags att börja vinna nu. Jag börjar få ont om förklaringar.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Såg inte matchen. Trist med en förlust men vi gör ett mål i alla fall. Alltid något.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Hostak straffar skrev:NallePhu skrev:Olle lirarHostak straffar skrev:Stabilt att Olaussons knä rök där också, kan vara den säsongen det i värsta fall. Kanske karriären.
Bara att plocka in Jussi Jokinen då.
Bra. Med det sagt, ta in Jokinen ändå.
Betvivlar att Luleå har de pengarna.
Angående resultaten så är jag personligen inte brydd så länge som man ser en utveckling. Det viktiga är alltså själva spelet och inte resultatet av själva matchen.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Till er som såg matchen, hur såg period 2 & 3 ut?
Löste vi försvarsuppgiften?
Skapade vi något framåt?
Löste vi försvarsuppgiften?
Skapade vi något framåt?
Puckad- Antal inlägg : 11372
För mycket kladd offensivt. Skapade något halvfarligt läge så där men absolut inget speciellt. Larsson måste ju lida av skavsår och halva laget har gipsade underarmar. Defensivt så blev det kanske något bättre men det berodde nog mest på att Schweizarna drog av på tempot och försvarade ledningen. Vi saknar helt klart lite muskler som skymmer framför mål tycker jag, samt lite grit och teknik i att lyckas vinna fast pucken i offensiv zon. Speciellt när vi bedriver PP men för det mesta så tyckte jag att Schweizarna bara tryckte bort oss hela tiden och löste sin defensiv på ett enkelt, tryggt och finurligt sätt. Sedan kan det ju vara bra att plocka hem en och annan tekning med.
- Spoiler:
- Stora hyllningen till Luleå Hockey-stjärnan
ISHOCKEY Först sänkte han Luleå Hockey. Sedan delade Jonas Junland ut en rejäl hyllning – till Luleå Hockey. "Jag tycker kanske att Uffe gjort den bästa värvningen i SHL i Erik Gustafsson. Det är en fantastisk värvning", säger Junland.
Henrik Danielsson10:24 | 2018-08-29
Luleå Hockey förlorade tisdagskvällens match mot Lausanne med 1–3. Den svenske backstjärnan Jonas Junland gjorde det schweiziska lagets tredje mål.
– Pucken studsade in där på något vis. Vi vann en tekning. Sen hade vi pratat om ett direktskott från min backkollega, men Luleå-spelaren hoppade till höger. Jag sköter bara till vänster om honom. Sen rullade den in. Jag tror Lassinantti i princip hade den, men den rullade över handsken på honom. Ibland har man tur, säger Junland.
Den 30-åriga backen, som är inne på sin tredje säsong i Lausanne, tycker att hans lag vann rättvist.
– I tredje tycker jag att Luleå kanske var lite bättre, men totalt sett var vi strået vassare. Den pressen Luleå brukar ha och hur jobbiga de brukar vara att möta, kände jag inte igen i dag. De taggade inte riktigt i, i dag. Jag tycker att det var ganska lättspelat ändå, säger Junland.
Hur var det annars att möta Luleå?
– Ungefär som vanligt. Man förväntar sig nån form av press och att "Bulan" skriker på grabbarna. Det är de förväntningarna man har. Men de taggade inte i, i dag. Så svårspelade som de brukar vara, var de inte i dag. Men det var kul att möta ett svenskt lag. Det var ett bra motstånd. Det är kul att de kommer ner hit. Det är säkert kul för Luleå att se något man inte alltid ser annars. Men sportsligt så är varken vi eller Luleå där vi vill vara. Det är tidigt än.
Det går inte att dra några stora växlar av detta, men du har bra koll på SHL. Vad tror du om Luleås chanser i vinter?
– Jag tycker att det ser vettigt ut. De har ett vasst powerplay. Det har de haft i flera år då Olausson styr bra där. Sen tycker jag kanske att Uffe (Engman, assisterande general manager) gjort den bästa värvningen i SHL i Erik Gustafsson. Det tar kanske tid för honom att komma in i hur man spelar i SHL, men det är en av mina favoritspelare som jag spelat ihop med i landslaget. Det är en fantastisk värvning av Luleå.
Junland fortsätter:
– Jag säger om Luleå, som jag säger om Linköping. De kan sluta trea eller tia. Det är så jämnt det är där hemma. Luleå måste vara bättre än i dag bara, men spelarmässigt kan de vara topp sex i alla fall.
Rakt och ärligt.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Modo slog iaf Skellefteå igår, alltid något att glädjas över
Pajala- Antal inlägg : 18747
En fråga. Körde man på liten rink igår eller var den normalstor?
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» 2018-08-16, Träningsmatch, Luleå - Kärpät
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2018-08-30, Träningsmatch, Geneve - Luleå
» 2018-09-01, Träningsmatch, Fribourg - Luleå
» 2018-09-06, Träningsmatch, Luleå - Timrå
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2018-08-30, Träningsmatch, Geneve - Luleå
» 2018-09-01, Träningsmatch, Fribourg - Luleå
» 2018-09-06, Träningsmatch, Luleå - Timrå